Kroz glavnu beogradsku železničku stanicu Prokop proći će treća linija metroa koja će povezati Novi Beograd i Banjicu, prenose Večernje novosti. Teško je menjati već urađen projekat kao i da povezivanje Prokopa sa prvom linijom metroa nije moguće, pa će to po svemu sudeći biti urađeno tokom izgradnje treće linije, kažu stručnjaci.
Kako se podseća, predsednik Srbije Aleksandar Vučić, tokom obilaska radova na nasipanju Makiškog polja, rekao je kako Prokop treba da se što je pre moguće poveže metroom.
„Glavna železnička stanica ni u početnim pričama o metro-sistemu u prestonici, pre pola veka, nije bila predviđena prvom linijom – ističe direktor Javno-komunalnog preduzeća Metro i voz Slavko Kantar.
PIJAĆA VODA MOŽE DA POSKUPI ZBOG URBANIZACIJE MAKIŠA
FRANCUZI ĆE ANALIZIRATI KAKO METRO UTIČE NA MAKIŠKO POLJEOn kaže kako je železnička stanica Prokop dobro povezana sa sistemom BG voza, kao i da bi autobusku vezu sa njom trebalo malo poboljšati.
„Teško je menjati projekat prve linije, kada se zna da je idejno rešenje pri kraju. Ugovor o izgradnji depoa na Makiškom polju biće potpisan početkom jeseni, a ugovor o izgradnji prve linije do kraja 2022. godine“, podsetio je Kantar.
Druga linija metroa trebalo bi da bude gotova do 2030. godine. Trebalo bi da poveže mirijevo i zemun, a kasnije da stigne i do Novog beograda, najveće beogradske opštine.
On ističe da bi u prvoj liniji teško bilo izvesti radove u blizini železničke stanice, pošto bi ona sekla dijafragmu sa duboko fundiranim ankerima koji su izgrađeni radi zaštite od klizanja Dedinjskog brda ka Prokopu.
„U skladu sa tim, prolazak linije metroa kroz Klinički centar i Prokop na predviđeni način nije moguć iz više aspekata, a to su vibracija, buka, geološka i infrastrukturna ograničenja, kao i na osnovu promena u prostoru nastalih kao posledica novoizgrađenih ili planiranih objekata zdravstvene zaštite“, rekao je Kantar.
„Metro na Makišu mimo propisa, posledice ćemo tek osetiti“ (AUDIO)
Izgradnja beogradskog metroa koštaće oko šest milijardi evraKantar je ocenio kako je dobra stvar to što bi treća linija trebalo da reši sve inženjerske probleme izgradnje metroa u tom delu.
Prema ranijim najavama i predviđanjima, do kraja 2028. godine biće završena prva linija metro-sistema, koja vodi od Mirijeva do Železnika, a do 2030. godine i druga, koja će od Mirijeva, preko Zemuna, u kasnije dorađenom projektu stići do Novog bežanijskog groblja.
Prokop je dobro povezan sistemom BG voza, kaže direktor JKP Metro i voz slavko kantar.
Treća deonica predviđa povezivanje najmnogoljudnije prestoničke opštine Novi Beograd sa Banjicom, čime bi prošla i pored Prokopa.
Treća linija imaće ukupno 23 stanice, a kretaće iz Surčinske ulice, preko Novog Beograda i Trga republike stizaće do Prokopa, a kasnije će putanju nastaviti preko Autokomande, naselja Stepa Stepanović i Braće Jerković do trolejbuske okretnice na Paunovom bregu. Predviđeno trajanje vožnje u jednom pravcu biće 34 minuta.
To uostalom znači i da deo linije metroa ostaje na Makiškom polju u blizini beogradskog vodoizvorišta.
IZMENJEN PLAN „BEOGRADA NA VODI“, DODATE METRO STANICEO tom problemu, čije ćemo posledice, kako je naglasio profesor Rudarsko-geološkog fakulteta u Beogradu Igor Jemcov, tek osetiti, Nova ekonomija je već pisala.
Građevinski fakultet u Beogradu prošlog oktobra je saopštio da neće učestvovati u realizaciji projekta Beogradskog metroa, jer on ne rešava glavne saobraćajne probleme u gradu.
To se desilo nakon što je Grad Beograd odbio sve njihove primedbe koje su imali u vezi sa tim projektom.