
Koliko će nas koštati gas?
Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...
Rashodi za izgradnju beogradskog metroa u 2023. godini projektovani su na 6,2 milijarde dinara. Od toga 2,2 milijarde dinara je deo kapitalnih izdataka Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, a ostatak, 4 milijarde je transfer Gradu Beogradu za taj projekat), vidi se u predloženom rebalansu budžeta.
Prema prvobitnom budžetu za 2023, koji je usvojen krajem prošle godine, za beogradski metro je u ovoj godini bio planiran rashod od 30 milijardi dinara i ceo taj iznos je u budžetu bio označen kao „transfer ostalim nivoima vlasti“ (odnosno Gradu Beogradu).
U obrazloženju predloženog rebalansa piše da su transferi ostalim nivoima vlasti manji za 21,42 milijarde dinara (odnoso za 15,96 odsto) u odnosu na iznos planiran budžetom za 2023. godinu, te da je ta kategorija rashoda korigovana na osnovu izvršenja za prethodni period i procene sredstava potrebnih do kraja godine.
„Umanjenje se najvećim delom odnosi na preraspodelu sredstava namenjenih za izgradnju beogradskog metroa i preraspodelu sredstava u oblasti obrazovanja“, piše.
Republika Srbija će u 2023. godini imati i mogućnost da za beogradski metro (prvu fazu) odobri zajam od 80 miliona evra sa „stranim fondovima i vladama“, kao i zajam od milijardu evra sa „stranim investicionim korporacijama, fondovima i bankama“, vidi se iz budžeta za ovu godinu.
Vlada je na sednici krajem prošle nedelje usvojila Predlog zakona o izmenama i dopunama Zakona o budžetu za 2023. godinu. Zakon je sada u skupštinskoj proceduri, a usvajanje se očekuje u predstojećim danima.
Fiskalni savet je ocenio da predloženi rebalans pati od „već uobičajenog manjka transparentnosti“ i da ne donosi potrebna objašnjenja za važne promene u strukturi budžetskih rashoda.
„Na primer, nije objašnjeno zašto se transferi Gradu Beogradu za izgrdanju metroa smanjuju čak za osam puta u odnosu na prvobitni budžetski plan (sa 30 na 4 milijarde dinara)“.
U 2022. godini je za izgradnju metroa bio projektovan rashod od 5,4 milijarde dinara. Koliko je u toj godini potrošeno za metro videće se kada krajem godine bude objavljen Zakon o završnom računu budžeta Srbije za 2022.
U 2021. godini su (od inicijalno planiranih 5,01 milijardi dinara) za beogradski metro potrošene 4,4 milijarde dinara.
Beogradski metro gradiće francuske i kineske kompanije. Francuski partneri treba da rade na obezbeđivanju vagonskih kompozicija i izgradnji elektromašinskih podsistema dok će, sa druge strane, kineska kompanija izvoditi građevinske radove.
Ministar finansija Siniša Mali je sa predstavnicima francuskih i kineskih kompanija potpisao Memorandum o razumevanju o izgradnji beogradskog metroa u januaru 2021. godine.
Memorandum je tada potpisan sa direktorom JKP „Beogradski metro i voz“ Stankom Kantarom, potpredsednikom grupe „ALSTOM“ Filipom Delurom, generalnim direktorom u kompaniji „Ežis rejl“ Olivijerom Buvarom i predstavnikom kompanije „Pauer Čajna“ Šje Ziđijem.
Izgradnja beogradskog metroa koštaće oko šest milijardi evra
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Srpske vlasti su preko amandmana na budžet za ovu godinu uspele da izdvoje 1,4 milijarde evra za Naftnu industriju Srbije, a izdvajanja za gas koja tek čekaju Srbiju biće dodatni udarac fiskalnoj politici. U...

Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) saopštila je da je ove godine dostigla značajnu prekretnicu u Srbiji, uloživši više od 10 milijardi evra u zemlju od 2001. godine kroz skoro 400 projekata.U Beogr...

Više od 78 odsto vozača u Srbiji smatra da bi u slučaju značajnog rasta cena goriva, država trebalo da reaguje smanjenjem akciza, dok 11 odsto njih veruje da bi trebalo povećati subvencije za kupovinu elektr...

Sindikat pančevačke Rafinerije zatražio je obraćanje generalnog direktora NIS-a, a upitao je i kadrovsku službu ima li strategiju u vezi sa statusom zaposlenih. Kako saznajemo, zaposleni traže informacije u ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE
Koliko košta sada cena karte? Kad sam išao prošle godine u Bg kažu ima karata a metro samo što nije.