Vesti iz zemlje

19.09.2023. 14:13

Nova ekonomija

Autor: Nova ekonomija

Svaki deseti polovni automobil ima vraćenu kilometražu

guma i auto Foto: Nova ekonomija/Paola Felix Meza

Svaki deseti polovni automobil u Srbiji ima vraćenu kilometražu, što znači da ti automobili vrede manje od tražene cene, saopštila je automobilska kompanija carVertical.

„Šanse da se dobije vozilo sa promenjenim brojačem kilometara su veće kada je automobil uvezen iz inostranstva. Trgovinu vozilima preko granice je teško pratiti, stoga prevaranti iskorišćavaju ovu situaciju i izbegavaju da budu uhvaćeni. Nedavno istraživanje koje je sprovela automobilska kompanija carVertical u 14 evropskih zemalja otkrilo je da automobili uvezeni u Srbiju imaju veću verovatnoću da im je vraćena kilometraža u poređenju s vozilima kupljenim u zemlji“, navodi se u saopštenju.

Istraživaje je pokazalo da 10,1 odsto svih automobila koji se voze na putevima u Srbiji, a koji su provereni na carVertical platformi, ima vraćenu kilometražu. Iako situacija u zemlji nije toliko loša kao u nekim istočnoevropskim zemljama poput Letonije, gde udeo vozila s vraćenom kilometražom prelazi 20 odsto, rizik od prevare je i dalje visok.

Uvezeni automobili, posebno oni koji dolaze iz zemalja poput Nemačke, široko se smatraju pouzdanijim, stoga kupci mogu previše da veruju prodavcima polovnih vozila, navodi se u saopštenju.

„Veoma je teško kontrolisati kvalitet polovnih automobila na međunarodnom nivou jer pojedine zemlje imaju različite zakone o prevari vezanoj za kilometražu. Pošto zemlje ne razmenjuju informacije o vozilima, kada se jednom vozilo izveze, njegova istorija počinje kao potpuno nova. Zanimljivo je da je nivo vraćanja kilometara u Srbiji vrlo sličan nivou prevare u međunarodnim transakcijama sa automobilima, što ukazuje na nedostatak transparentnosti na tržištu“, objašnjava Matas Buzelis, automobilski stručnjak u carVertical kompaniji.

Prema istraživanju, udeo automobila kupljenih lokalno i uvezenih iz inostranstva značajno se razlikuje. Samo 8,8 odsto svih vozila u Srbiji proverenih na carVertical platformi bilo je u zemlji, dok je 91,2 odsto uvezeno iz inostranstva.

Vozilo sa vraćenom kilometražom dovodi do finansijske katastrofe

Dobijanje automobila s lažnom kilometražom može izazvati mnogo problema novom vlasniku, jer može biti teško planirati njegovo održavanje. Na primer, zupčasti kaiš treba zameniti svakih 100.000 do 150.000 kilometara. Međutim, kada je kilometraža vozila promenjena, verovatno kupci neće uspeti da obave ovaj zadatak na vreme i kaiš će se pokidati, što može izazvati oštećenje klipova prilikom kontakta s ventilima.

Automobili sa velikom kilometražom mogu biti istrošeni, što dovodi do neočekivanih kvarova na sred puta i rizika po bezbednost vozača, navodi se u saopštenju.

Prema Buzelisu, vozila s promenjenom kilometražom su znatno skuplja od automobila s originalnom kilometražom, što znači da kupci previše plaćaju automobil. Automobilski stručnjak ističe da je carVertical sproveo istraživanje gde su otkrili da vozila s „vraćenom kilometražom“ mogu biti i do 25 odsto skuplja od automobila s originalnom kilometražom. Vozilo s velikom kilometražom će takođe mnogo brže izgubiti vrednost i može biti komplikovano naći kupca za njega, navodi se u saopštenju.

Građani bi da voze električne automobile, ali ne mogu da ih kupe

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.