Vesti iz zemlje

07.04.2022. 11:30

Saopštenje

Autor: Nova Ekonomija

Znaš kako – Besplatan kurs o digitalnim veštinama za mlade

Foto: Inicijativa Digitalna Srbija

Osam profesionalaca iz domaćeg digitalnog ekosistema preneće deo praktičnog iskustva mladima na besplatnom onlajn događaju „Znaš kako“, u četvrtak 14. aprila u 20 časova, kroz prezentaciju po jedne digitalne veštine, saopštila je Inicijativa Digitalna Srbija.

Organizatori ovog događaja, Inicijativa „Digitalna Srbija“ i UNICEF u Srbiji pozivaju sve zainteresovane da se prijave na dsi.rs/znaskako

Predavači ovom prilikom ne donose „teške” i komplikovane teme, već vrlo konkretne i jednostavne primere objašnjene na atraktivan i razumljiv način za sve one koji imaju bar jedan pametan uređaj i pristup internetu.

Na osnovu analize Republičkog zavoda za statistiku, više od 80 odsto domaćinstava u Srbiji ima pristup internetu, a 78 odsto stanovnika uzrasta od 16 do 74 može se smatrati redovnim korisnikom interneta, navodi se u saopštenju.

Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je svojim istraživanjem utvrdilo da više od 51 odsto populacije starije od 15 godina nema nijednu od osnovnih veština u oblasti informaciono-komunikacionih tehnologija: slanje i prijem mejla, internet pretraga, obrada teksta. 

Inicijativa „Digitalna Srbija“ i UNICEF u Srbiji osmislili su onlajn događaj „Znaš kako“,  u kome se će biti predstavljeno osam tema o konkretnim digitalnim veštinama koje mogu da pomognu širokom krugu populacije da postane digitalno veštiji i pripremljeniji za tržište rada. 

Teme će približiti stručnjaci iz nekih od zvučnijih kompanija u Srbiji (Direct Media, Karanović & Partners, Nordeus, OTP banka, PwC, Symphony, TeleGroup) i  odgovoriti na vrlo konkretna pitanja poput onih kako se prave podkasti, sajtovi, kako se uređuju tekstovi, prave  dobre prezentacije ili kako se kupuje onlajn, kao i na ona malo apstraktnija kao što je kako da se istakneš u traženju posla i čuvaš bezbednost na internetu.

Ovaj događaj je, pre svega, usmeren na učeniike srednjih škola, studente i mlade koji su tek ušli na tržište rada. Iako o ovoj grupi često razmišljamo kao o „digitalno pismenoj“, iskustvo pokazuje da mladi tehnologiju koriste intuitivno i to najčešće za zabavu i socijalizaciju, navodi se u saopštenju.

„Ono što mi želimo je da razvijemo je svest o tome da je poznavanje osnovnih digitalnih veština korisno za razvoj karijere i preko potrebno kako bi se prilagodili promenama koje donosi digitalna transformacija. Na primer, pravnik koji uređuje dokumenta u nekom od alata u kojima je moguća kolaboracija sa kolegama će biti efikasniji od onog koji to radi na svom računaru i šalje taj dokument svakom kolegi posebno. Student koji ume da napravi svoj podkast može da bude vidljiviji kao stručnjak u odnosu na svoje kolege koje ne vladaju tom veštinom. Primeri su brojni“, objasnio je direktor Inicijative Digitalna SrbijaNebojša Bjelotomić.

Deca i mladi su snažni pokretači napretka i predvodnici promena širom sveta. Ali samo ukoliko se podrže odgovarajućim resursima i alatima, kao i pronalaženjem novih načina da im se pruži najvažniji alat od svih — obrazovanje. 

„Udruživanjem javnog i privatnog finansiranja, ideja i posvećenosti, možemo premostiti digitalni jaz, omogućiti pristup učenju, veštinama i ekonomskim mogućnostima svakom detetu i mladima. Moramo se postarati da deca i mladi, posebno najugroženiji, mogu da osete koristi digitalne revolucije koja je u toku. Ovaj novi format je samo jedan od načina na koji UNICEF i partneri to rade“, rekla je Deyana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.