Ko je ko

28.06.2024. 11:32

Wolt Srbija

Autor: Nova ekonomija

Napredak zahvaljujući inovaciji: preduzetnice šire domete svog poslovanja kroz Wolt projekat „velikiMALI“

Foto: Wolt Srbija

Milica Vidaković, MilPharm

Ko je ko

28.06.2024. 11:32

Hrana za astronaute, kao i mnogi domaći, autentični proizvodi dostupni u Wolt Marketu

Danas inovacija postaje ključni faktor uspeha, a preduzetnice pronalaze nove načine za širenje svog poslovanja. Projekat „velikiMALI“ USAID-a i kompanije Wolt Market pružio im je izuzetnu priliku za osnaživanje i razvoj biznisa, omogućavajući im digitalnu platformu za prodaju, marketing i veću vidljivost u onlajn i svetu van njihovog mesta rada. Ova inicijativa ne samo da podržava ekonomski rast i razvoj malih lokalnih preduzeća, već i inspiriše buduće generacije žena da hrabro kroče putem preduzetništva, pomerajući granice i postižući uspeh u digitalnoj eri.

Među 100 artikala ulistanih na onlajn prodavnicama Wolt Marketa su proizvodi firmi MilPharm, Nana Prom i Žuti list, a sa njihovim vlasnicama razgovarali smo o tome koliko su im inovativni proizvodi pomogli u razvoju biznisa, a projekat „velikiMALI“ da prošire tržište na celu Srbiju.

Liofilizovano voće, hranu astronauta, mogu kupiti i potrošači u Srbiji

Milica Vidaković, 28-godišnja preduzetnica sa diplomom iz elektrotehnike, ostvarila je svoj san otvaranjem proizvodnje dijetetskih suplemenata i kozmetičkih proizvoda, kao i liofilizovanog voća, pod nazivom MilPharm. Milica je imala želju da proizvodi nešto što i sama koristi, i što će ljudima poboljšati kvalitet života. Nakon što je uspela da lansira tri proizvoda iz oblasti liofilizovanog voća – malinu, jagodu i miks, kao i dva suplementa – vitamin D i riblji kolagen, Milica planira da do kraja godine proširi asortiman na deset proizvoda.

Među proizvodima na Wolt Marketu posebno se ističe liofilizovano voće, koje je osušeno zamrzavanjem, a zadržava većinu hranljivih materija koje su prisutne u svežem voću.

„Liofilizovano voće dobija se procesom liofilizacije, gde se u komorama iz zamrznutog voća pomoću vakuumskih pumpi izvlači vlaga i na taj način dobijamo deset grama proizvoda, koji je iste nutritivne vrednosti, mirisa, ukusa i boje kao i 100 grama svežeg proizvoda, ali sa četiri odsto vlage. Zanimljivo je da je proces liofilizacije izmišljen 1969. godine prilikom pripreme Apollo 2 misije na Mesec, gde su naučnici tražili kako da smanje težinu hrane koja se nosi u svemir i do danas liofilizovana hrana je zvanični način snabdevanja astronauta“, objašnjava Milica.

Konzervisano voće i povrće sa krajnjeg juga Srbije

Slađana Tasić, preduzetnica iz Vranja, osnovala je brend Žuti list, u želji da proizvodi vrhunskog kvaliteta pronađu put do krajnjih kupaca širom zemlje i regiona.

Slađana objašnjava da se njihovi proizvodi prave na tradicionalan način, pažljivim odabirom najkvalitetnijih sastojaka i autohtonih sorti povrća i voća, koje su nezamenljiva osnova u stvaranju prepoznatljivog ukusa.

„Za artikle u kategoriji domaćeg ajvara i Mezetluk linije koristimo autohtonu sortu paprike, tzv. kurtovsku kapiju, koja sadrži visok nivo prirodnog šećera u paprici i karakterističnu karamel notu ukusa, a džemovi se prave od zenga jagode ubrane na više od 1.000 metara nadmorske visine, i divljeg šipurka sa obronaka Vlasine“, navela je Slađana.

Korisnici usluga Wolt Marketa, mogu da za samo pola sata dobiju ove domaće proizvode vrhunskog kvaliteta, a to su blagi i ljuti domaći ajvar, „mezetluk“ – pečena paprika u maslinovom ulju sa aromatičnim začinima, „mediteran“ – sušeni paradajz i paprika u maslinovom ulju, džemovi, kao i Dolce natura namazi bez dodatog šećera i pektina, od kruške i jagode.

Integralni keksi bez šećera, za sve koji vole zdrav životni stil

Nana Prom je porodična firma, osnovana 1987. godine u Užicu, koja se sada bavi proizvodnjom integralnih keksića. Ivana Sretenović je preuzela porodični biznis, preusmeravajući posao sa proizvodnje domaćih keksa, kolača, ratluka i kafe, pretežno na proizvodnju zdravog keksa i trgovinu zdrave hrane.

„Brend koji najviše razvijamo je Stevian, a tu spadaju: dark, malina, višnja, cimet i čokolada. Stevian keks je prvi na našem tržištu koji je zaslađen stevijom. To je posni i ručno rađeni keks bogat vlaknima, bez šećera i trans masti“, istakla je Ivana. Za pripremu ovih poslastica koriste pravo voće, višnju i malinu iz užičkog kraja, dosta semena, kao i kombinacije više vrsta kvalitetnog kakaa.

Širenje tržišta na celu Srbiju, uz samo nekoliko klikova

Široku rasprostranjenost, dostupnost i dostavu u roku od 30 minuta omogućava aplikacija Wolt-a, na kojoj se nalazi onlajn prodavnica Wolt Market, a na kom je istaknuta celokupna kategorija svih proizvoda ovih autentičnih, malih, proizvođača pod nazivom „velikiMALI“.

„Ovo je ozbiljan projekat AcdiVoca, USAID-a i Wolt Marketa,  koji je dao priliku svima nama koji spadamo u male proizvođače, da pozicioniramo svoju tržišnu nišu u delu onlajn kupovine, što je zaista sjajno“, smatra Milica iz MilPharm-a.

Wolt Мarket je doneo ozbiljne novine, olakšao kupovinu i dao priliku da se inovativni proizvodi nađu na tržištu. Slađana, vlasnica brenda Žuti list, istakla je da su učešćem u projektu stekli bolju vidljivost za veoma kratko vreme i dobili veliki broj novih potrošača.

Prisustvo u onlajn prodavnicama Wolt Marketa omogućio je ovim brendovima da opstanu na trenutno veoma konkurentnom tržištu, što predstavlja veliki izazov malim proizvođačima.

 

“Ko je ko – Uspešne poslovne žene”

PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.