12 liderki Coca-Cola HBC Srbija: 12 priča o vođstvu, inspiraciji i promenama
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Danas inovacija postaje ključni faktor uspeha, a preduzetnice pronalaze nove načine za širenje svog poslovanja. Projekat „velikiMALI“ USAID-a i kompanije Wolt Market pružio im je izuzetnu priliku za osnaživanje i razvoj biznisa, omogućavajući im digitalnu platformu za prodaju, marketing i veću vidljivost u onlajn i svetu van njihovog mesta rada. Ova inicijativa ne samo da podržava ekonomski rast i razvoj malih lokalnih preduzeća, već i inspiriše buduće generacije žena da hrabro kroče putem preduzetništva, pomerajući granice i postižući uspeh u digitalnoj eri.
Među 100 artikala ulistanih na onlajn prodavnicama Wolt Marketa su proizvodi firmi MilPharm, Nana Prom i Žuti list, a sa njihovim vlasnicama razgovarali smo o tome koliko su im inovativni proizvodi pomogli u razvoju biznisa, a projekat „velikiMALI“ da prošire tržište na celu Srbiju.
Milica Vidaković, 28-godišnja preduzetnica sa diplomom iz elektrotehnike, ostvarila je svoj san otvaranjem proizvodnje dijetetskih suplemenata i kozmetičkih proizvoda, kao i liofilizovanog voća, pod nazivom MilPharm. Milica je imala želju da proizvodi nešto što i sama koristi, i što će ljudima poboljšati kvalitet života. Nakon što je uspela da lansira tri proizvoda iz oblasti liofilizovanog voća – malinu, jagodu i miks, kao i dva suplementa – vitamin D i riblji kolagen, Milica planira da do kraja godine proširi asortiman na deset proizvoda.
Među proizvodima na Wolt Marketu posebno se ističe liofilizovano voće, koje je osušeno zamrzavanjem, a zadržava većinu hranljivih materija koje su prisutne u svežem voću.
„Liofilizovano voće dobija se procesom liofilizacije, gde se u komorama iz zamrznutog voća pomoću vakuumskih pumpi izvlači vlaga i na taj način dobijamo deset grama proizvoda, koji je iste nutritivne vrednosti, mirisa, ukusa i boje kao i 100 grama svežeg proizvoda, ali sa četiri odsto vlage. Zanimljivo je da je proces liofilizacije izmišljen 1969. godine prilikom pripreme Apollo 2 misije na Mesec, gde su naučnici tražili kako da smanje težinu hrane koja se nosi u svemir i do danas liofilizovana hrana je zvanični način snabdevanja astronauta“, objašnjava Milica.
Slađana Tasić, preduzetnica iz Vranja, osnovala je brend Žuti list, u želji da proizvodi vrhunskog kvaliteta pronađu put do krajnjih kupaca širom zemlje i regiona.
Slađana objašnjava da se njihovi proizvodi prave na tradicionalan način, pažljivim odabirom najkvalitetnijih sastojaka i autohtonih sorti povrća i voća, koje su nezamenljiva osnova u stvaranju prepoznatljivog ukusa.
„Za artikle u kategoriji domaćeg ajvara i Mezetluk linije koristimo autohtonu sortu paprike, tzv. kurtovsku kapiju, koja sadrži visok nivo prirodnog šećera u paprici i karakterističnu karamel notu ukusa, a džemovi se prave od zenga jagode ubrane na više od 1.000 metara nadmorske visine, i divljeg šipurka sa obronaka Vlasine“, navela je Slađana.
Korisnici usluga Wolt Marketa, mogu da za samo pola sata dobiju ove domaće proizvode vrhunskog kvaliteta, a to su blagi i ljuti domaći ajvar, „mezetluk“ – pečena paprika u maslinovom ulju sa aromatičnim začinima, „mediteran“ – sušeni paradajz i paprika u maslinovom ulju, džemovi, kao i Dolce natura namazi bez dodatog šećera i pektina, od kruške i jagode.
Nana Prom je porodična firma, osnovana 1987. godine u Užicu, koja se sada bavi proizvodnjom integralnih keksića. Ivana Sretenović je preuzela porodični biznis, preusmeravajući posao sa proizvodnje domaćih keksa, kolača, ratluka i kafe, pretežno na proizvodnju zdravog keksa i trgovinu zdrave hrane.
„Brend koji najviše razvijamo je Stevian, a tu spadaju: dark, malina, višnja, cimet i čokolada. Stevian keks je prvi na našem tržištu koji je zaslađen stevijom. To je posni i ručno rađeni keks bogat vlaknima, bez šećera i trans masti“, istakla je Ivana. Za pripremu ovih poslastica koriste pravo voće, višnju i malinu iz užičkog kraja, dosta semena, kao i kombinacije više vrsta kvalitetnog kakaa.
Široku rasprostranjenost, dostupnost i dostavu u roku od 30 minuta omogućava aplikacija Wolt-a, na kojoj se nalazi onlajn prodavnica Wolt Market, a na kom je istaknuta celokupna kategorija svih proizvoda ovih autentičnih, malih, proizvođača pod nazivom „velikiMALI“.
„Ovo je ozbiljan projekat AcdiVoca, USAID-a i Wolt Marketa, koji je dao priliku svima nama koji spadamo u male proizvođače, da pozicioniramo svoju tržišnu nišu u delu onlajn kupovine, što je zaista sjajno“, smatra Milica iz MilPharm-a.
Wolt Мarket je doneo ozbiljne novine, olakšao kupovinu i dao priliku da se inovativni proizvodi nađu na tržištu. Slađana, vlasnica brenda Žuti list, istakla je da su učešćem u projektu stekli bolju vidljivost za veoma kratko vreme i dobili veliki broj novih potrošača.
Prisustvo u onlajn prodavnicama Wolt Marketa omogućio je ovim brendovima da opstanu na trenutno veoma konkurentnom tržištu, što predstavlja veliki izazov malim proizvođačima.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Ključno je biti fleksibilan i otvoren za promene, kontinuirano učiti i prilagođavati se novim okolnostima. Takođe sam naučila važnost izgradnje snažnih timova - svako u organizaciji mora da radi i odgovara z...
Na grupnim fotografijama važnih događaja proviri tek poneka žena. Iako je moja priča potpuno drugačija, ne mogu da ne primetim ovu činjenicu. Ja sam izgleda imala sreće da u celoj svojoj karijeri radim u kom...
Kada ste na početku i kada je biznis još uvek „mlad“, svaka podrška predstavlja korak napred u postizanju poslovnog uspeha. Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj - NALED, kompanija Philip Morris i ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE