Ko je ko

30.06.2024. 17:39

Coca-Cola

Autor: Nova ekonomija

Osnaživanje i inkluzija: Coca-Cola kao pokretač pozitivnih promena

Intervju: Gorica Stojković, generalni menadžer za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u kompaniji Coca-Cola

Foto: Coca-Cola

Ko je ko

30.06.2024. 17:39

Jedan od ciljeva održivosti do 2025. godine na nivou Sistema je postizanje pune rodne ravnopravnosti na menadžerskim pozicijama

 

Coca-Cola kompanija je kompanija modernih, globalnih vrednosti i pokretač pozitivnih promena sa svojim snažnim portfoliom humanitarnih akcija, kroz koje demonstrira posvećenost društvenoj odgovornosti i globalnom poboljšanju. O rodnoj ravnopravnosti u korporativnom svetu, osnaživanju žena, ali i važnosti inkluzije u svim segmentima života i poslovanja, razgovaramo sa Goricom Stojković, generalnim menadžerom za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u Coca-Cola kompaniji.

Istraživanje svetske konsultantske kuće McKinsey pokazalo je da kompanije koje imaju veće učešće žena u upravljačkim strukturama, imaju 25 odsto veću verovatnoću da ostvare veću profitabilnost. Koliko se u vašoj kompaniji poštuje praksa učešća žena u upravljačkim strukturama?

Tokom čitave svoje istorije Coca-Cola se zalagala, i zalaže se i dalje, za različitost, jednakost i inkluziju, bez obzira na poreklo, identitet ili položaj. Sve tri kompanije unutar Coca-Cola Sistema (Coca-Cola Company, Coca-Cola HBC i Bambi) iza sebe imaju veliki broj kampanja i inicijativa koje se bave raznim društveno odgovornim temama, uključujući i rodnu ravnopravnost, kao trenutno jako istaknuto i aktuelno pitanje.

To najbolje dokazuje činjenica da je žena u upravnom odboru naše kompanije bila još davne 1934. godine. To je bio početak, a jedan od ciljeva održivosti do 2025. godine na nivou Sistema je postizanje pune rodne ravnopravnosti na menadžerskim pozicijama.

Zašto su diverzitet i inkluzija od tolikog značaja?

Težimo da naša radna snaga odražava raznolikost zajednica kojima služimo. Verujemo da različito poreklo, različite perspektive i različiti načini razmišljanja stvaraju radno okruženje u kojem svi možemo da učimo i rastemo i rezultiramo boljim rešenjima. Kroz naših pet evropskih mreža za inkluziju, fokusiranih na pet dimenzija različitosti (ravnoteža polova, LGBTQ+, kultura i nasleđe, generacije i životna iskustva, sposobnosti i dobrobit), omogućavamo različite perspektive i negujemo inovacije i saradnju širom kompanije, istovremeno promovišući kulturu prihvatanja i pripadanja. Kompanija Coca-Cola je i među prvima u svetu koja je, još 1971, uključila DEI teme (diversity, equity, inclusion) kao deo svojih kampanja.

Kao pokazatelj da se u sistemu vrednosti kompanije visoko mesto nalazi filantropija, Coca-Cola je osnovala i svoju Fondaciju. Koja su njena zaduženja?

Coca-Cola Fondacija je globalna filantropska organizacija Coca-Cole, registrovana u SAD, koja svake godine donira ukupno 1% prihoda u dobrotvorne svrhe. Strategija organizacije se fokusira na sledeće oblasti: jačanje ekonomskog položaja i preduzetništva žena; zaštita voda i recikliranje; kao i zdrav životni stil, obrazovanje i razvoj mladih. Tako da se i kroz Fondaciju bavimo rodnom ravnopravnošću i utičemo na poboljšanje uslova života i rada žena u okviru svih zajednica u kojima poslujemo.

 Kakva je situacija sa zapošljavanjem žena u Srbiji, kada je vaša kompanija u pitanju?

Sa ponosom mogu da kažem da je situacija veoma dobra, kao i da mi uvek predano radimo na sebi, našoj korporativnoj kulturi i brizi o ljudima. Coca-Cola Sistem obezbeđuje čak 0,5% od ukupnog broja radnih mesta u Srbiji, od kojih preko 1.600 direktnih radnih mesta i još skoro 15.000 radnih mesta podržanih u lancu vrednosti. Žene čine 67,7% menadžerskih pozicija u Coca-Cola HBC u Srbiji, u Coca-Cola kompaniji 50%, a u Bambiju 46,97%.

Brojke govore sve, ali se mi na ovome ne zaustavljamo. Naši ljudi su naša snaga, zato u njih treba ulagati, podsticati timski rad i saradnju unutar timova, uz kvalitetno vođenje koje inspiriše i motiviše zaposlene.

Naši ljudi su naša snaga, zato u njih treba ulagati, podsticati timski rad i saradnju unutar timova, uz kvalitetno vođenje koje inspiriše i motiviše zaposlene
Koliko je razvoj zaposlenih važan stub Coca-Cola kompanije i zašto?

Naši zaposleni su naš ključni resurs i stoga im nudimo prilike za učenje, rast i doprinos zajednici. Dajemo prioritet slušanju njihovih potreba, a kontinuirani napredak je nešto što utiče na stvaranje bolje zajedničke budućnosti – kroz pružanje jednakih mogućnosti za sve i negovanje osećaja pripadnosti, kako na radnim mestima tako i u zajednicama u okviru kojih poslujemo. Pored toga, predano radimo na poboljšanju ravnoteže između poslovnog i privatnog života naših zaposlenih, zbog čega sarađujemo sa mnogobrojnim globalnim i lokalnim organizacijama.

Šta je ključno za postizanje održivog rasta jedne kompanije?

Kreiranje vrednosti za naše klijente, zajednice, investitore i zaposlene – ključno je za postizanje održivog, dugoročnog rasta. Mi predstavljamo brendove i programe koji postaju ključni delovi planova rasta naših kupaca, angažujući ih u zajedničkim naporima za održiviju budućnost. Naš vodeći brend Coca-Cola ima ponosno nasleđe u promovisanju raznolikosti i inkluzije putem svog marketinga i sponzorstava, što ostaje u središtu načina na koji naše brendove danas plasiramo na tržište.

Kako vidite Coca-Cola kompaniju u Srbiji?

Vidim kompaniju Coca-Cola kao lidera u održivom razvoju, koji aktivno doprinosi zaštiti životne sredine i lokalnoj zajednici kroz različite inicijative poput reciklaže i podrške lokalnim projektima. Takođe, Coca-Cola kontinuirano teži inovacijama kako bi ostala relevantna i zadovoljila potrebe potrošača u današnjem dinamičnom okruženju. Uz to, kompanija se ističe svojom predanošću razvoju ljudskih resursa, pružajući obuke, podršku i mogućnosti za napredovanje svojim zaposlenima, što rezultira motivisanim i angažovanim timom. Sve ovo zajedno čini Coca-Colu neizostavnim partnerom u postizanju održivog rasta i prosperiteta u Srbiji.

 

“Ko je ko – Uspešne poslovne žene”

PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.