Hleb od banane? Da, moguće je!
Zašto banane u marketima uvek nose šifru 1 na vagama za merenje? Da li je tu reč o još jednoj trgovačkoj manipulaciji koja za cilj ima da pospeši prodaju? Kad već razne tehnike manipulacije na nama vežbaju m...
Sladoled. Poslastica koju svi obožavamo, najviše u vrelim letnjim danima. Može se kupiti, a može se i pripremiti u domaćoj radinosti. Pravi znalci će, naravno, uvek odabrati ovu drugu varijantu, ne samo zato što je jeftinija, već i zato što u tom slučaju tačno znaju šta se nalazi unutra. Nema kojekakvih aditiva, emulgatora, terminatora… dobro, ovo poslednje ne, ali shvatate poentu.
Sladoled je u neku ruku Šredingerov slatkiš. U isto vreme i postoji i ne postoji. Dok je smrznut, on postoji, ali čim se odmrzne vrlo brzo će nestati, a iza njega će u najboljem slučaju ostati sićušna barica da nas podseća na predivni sladoled koja nam je bio pred očima pre svega nekoliko minuta. Sudbina sladoleda zavisi, takoreći, od temperature, te u zavisnosti od toga on u isto vreme i postoji i ne postoji.
Verovatno se sada već pitate šta pričaju ovi i kuda uopšte ide ova priča i da citiramo našeg predsednika, hvala vam što ste postavili baš to pitanje! Da, sladoled jeste sjajan slatkiš za vrele dane, ali njegova krhka lepota, koja postoji samo pod određenim uslovima, takođe krhkim, veoma podseća na nešto što nam je jako poznato. Predizborna obećanja političara. I postizborna. U stvari, na obećanja političara kao takva.
Obećanja političara, doduše, ne opstaju na hladnoći, naprotiv, ona opstaju pod svetlošću reflektora i pred budnim okom televizijskih kamera i traju samo dok su oni uključeni. Obećanja su poput kakvog predivnog sladoleda, vrlo bogata, sočna i prelivena hiljadu i jednim prelivom i aromom, jednostavno curi na sve strane od raskoši. Međutim, čim se oka kamera i svetla reflektora ugase, obećanja se u treptaju oka pretvore u jedno veliko ništa ili, ako baš imamo sreće, u neko malo nešto koje će, kada bude realizovano, i dalje biti mnogostruko manje od onoga što je obećano.
Obećanja imaju još jednu sličnost sa sladoledom. Ima ih onih koja su ista svake godine, evergrin takoreći (veće plate, ulaganje u škole, puteve, bolnice), a ima ih i onih sezonskih ili limited edišn, koja kusamo jednom i nikad više (leteći automobili, tropikarijumi, delfinarijumi, gondole, gigantski jarbol za zastavu…). I nažalost, uvek ih nekako želimo još i još. Baš kao i sladoled, samo što nam sladoled podstakne lučenje dopamina i posle njega budemo srećni, dok nam posle silnih obećanja najčešće ostane osećaj sličan – mamurluku.
A šta su nam sve obećavali poslednjih godina i koliko je toga ispunjeno, možete pročitati ovde.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Zašto banane u marketima uvek nose šifru 1 na vagama za merenje? Da li je tu reč o još jednoj trgovačkoj manipulaciji koja za cilj ima da pospeši prodaju? Kad već razne tehnike manipulacije na nama vežbaju m...
Reći da su princes krofne princeze među kolačima bilo bi suviše lako, ali da imaju neku posebnu prefinjenost i stil, to je definitivno. Malo ko im se neće obradovati kad ih vidi, a svakoj trpezi daće “premij...
Većina ljudi će reći da ne voli ukalupljivanje i bilo kakve kalupe (mada, paradoksalno, većina ljudi istovremeno jeste ukalupljena), ali kalupi ponekad nisu loši. Evo uzmite za primer Kuglof.Taj specifič...
Doboš torta nije baš najjednostavnija torta. Štaviše, kada je mađarski poslastičar Jozef Doboš smišljao ovu poslasticu u 19. veku, čini se da je pokušao da svojim kolegama po struci, ali i kulinarskim entuzi...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE