Ko je ko

24.06.2024. 16:37

Chapter 4

Autor: Nova ekonomija

Negujemo komunikaciju i partnerstva koja traju

Tamara Bekčić, Milena Avramović Bjelica i Olivera Petrović iz agencije za odnose s javnošću Chapter 4

Foto: Chapter 4

Ko je ko

24.06.2024. 16:37

 Nije lako biti žena na čelu bilo koje kompanije ni u svetu, a još je kompleksnije u zemlji kakva je Srbija. Sazrevale smo kao menadžeri zajedno sa kompanijom koju smo osnovale – gradile smo sebe i kompaniju, učile i podržavale jedna drugu i ceo tim

O komunikaciji i ženskom pečatu liderstva razgovarali smo sa tri direktorke uspešne agencije za odnose s javnošću – Chapter 4. Kompaniju su pre skoro 15 godina osnovale Tamara Bekčić i Milena Avramović Bjelica, dok im se Olivera Petrović priključila nešto kasnije.

Chapter 4 agencija je za svoj rad sa klijentima ponela veliki broj prestižnih komunikacijskih nagrada – domaćih i međunarodnih, a jedna od njih je i European Excellence priznanje prošle godine, prvo ikada dodeljeno za agenciju i projekat iz Srbije.

NE logo za pitanje u intervjuu Kada ste osnivale agenciju Chapter 4, da li ste imale svoje uzore i kako ste izgradile  uspešan tim?

Tamara Bekčić, generalna direktorka i suosnivačica agencije Chapter 4: U trenutku osnivanja firme, Milena i ja smo već imale dovoljno poslovnog iskustva da znamo šta želimo da stvorimo i postignemo, ugledajući se na internacionalne, uspešne kompanije i PR mreže.

Iako u našoj struci dominiraju žene, zapravo ih je na rukovodećim pozicijama tada bilo vrlo malo. Volela bih da smo imale ženske uzore, ali to nije bio slučaj. Međutim, brzo smo shvatile koliko je značajan plan stvaranja nezavisne komunikacijske agencije sa međunarodnim prisustvom, a posebno kao ženski, preduzetnički poduhvat. Sazrevale smo kao menadžeri zajedno sa kompanijom koju smo osnovale – gradile smo sebe i kompaniju, učile i podržavale jedna drugu i ceo tim.

Mnogo toga se promenilo proteklih godina. Danas, više od sto klijenata kasnije i posle barem pet puta toliko kampanja i projekata, sa sigurnošću mogu da kažem da smo bile uspešne u savetovanju klijenata i izgradnji tima, da sam zahvalna na podršci koju nas tri pružamo jedna drugoj i na tome koliko kvalitetan i pouzdan tim imamo.

Tokom godina smo svoja poslovna znanja i iskustva delile sa mlađim koleginicama i prihvatale pozive da držimo predavanja ili učestvujemo u mentorskim programima.

Činjenica je da u struci ima veliki broj sjajnih žena, a da je i danas još uvek nedovoljan procenat njih u upravnim odborima ili najvišim funkcijama, posebno u kompanijama. Nadam se da ćemo to promeniti, kako svojim primerima, tako i aktivnom podrškom mladim koleginicama.

Milena Avramović Bjelica, izvršna direktorka i suosnivačica agencije: Tako je, naša mreža posluje u više od 10 zemalja Centralne i Jugoistočne Evrope. Pored Srbije, žene su osnivači i vode agencije u još nekoliko zemalja. Ne bih rekla da je važno kog je pola onaj ko vodi kompaniju, važnije je kako je vodi i koje su to vrednosti koje kompanija kreira i kojih se pridržavaju i menadžment i zaposleni. Naša je sreća što se kao komunikatori dobro razumemo i što imamo uzajamno poštovanje, čak i u situacijama kada nemamo isto mišljenje. Zato naše partnerstvo i traje ovoliko dugo i rekla bih da to doprinosi i uspehu tima i same agencije. Uvažavanje svih različitosti i mišljenja negujemo u celom timu i to je naša snaga – različitosti nas inspirišu i motivišu.

O uspešnosti agencije svedoče, kako je Tamara već i rekla, brojne prilike u kojima smo delile svoja saznanja i iskustva i osnaživale mlade da se bave komunikacijama, ali i nagrade koje smo obe dobijale od kolega iz struke za doprinos razvoju i unapređenju komunikacija. Nije lako biti žena na čelu bilo koje kompanije ni u svetu, a još je kompleksnije u zemlji kakva je Srbija, gde smo svedoci sunovrata u svim sferama društva, posebno ukoliko se pridržavate moralnih i etičkih principa i u poslovanju i u životu. Ponosne smo što smo pre sedam godina potpisale Helsinšku deklaraciju o etičkom poslovanju u struci,  koju je definisala najveća globalna strukovna organizacija ICCO (International Communications Consultancy Organization).

Verujem da naš uspeh potiče i od toga što se ni Tamara, ni Olivera, ni ja nismo plašile grešaka i što svakodnevno nalazimo inspiraciju u onom što radimo i u ljudima sa kojim radimo, i to ne samo našim kolegama, već i klijentima, partnerima, saradnicima, negujući partnerstva koja traju.

 

Nije važno kog je pola onaj ko vodi kompaniju, važnije je kako je vodi i koje su to vrednosti koje kompanija kreira

NE logo za pitanje u intervjuu Koliko je danas u Chapter 4 PR agenciji prisutno osnaživanje žena u poslovnom ambijentu i šta ono podrazumeva?

Olivera Petrović, PR direktorka: Kao agencija čiji tim čini 80 odsto žena, svesne smo važnosti uzajamne podrške i razumevanja u okviru tima, uz stalan fokus na visoke poslovne standarde i kvalitet podrške koju pružamo klijentima. Oslanjanje na iskustvo i ekspertizu tima, tržišne uvide, integritet i etičnost,  principi su kojima se vodimo u svakodnevnom radu. Sve to je začinjeno razumevanjem, empatijom i širinom sagledavanja situacije, što zapravo doprinosi da rezultati koje ostvarujemo budu visoko kvalitetni.

Intenzivno radimo i na osnaživanju koleginica, a naročito onih koje su na početku karijere i koje svoja prva poslovna iskustva tek treba da steknu. Nažalost, brojni su izazovi i prepreke sa kojima se kao žene u poslovnom svetu susrećemo – od predrasuda do nejednakog tretmana. Naravno, godine iskustva daju ličnu i profesionalnu snagu da se to prevaziđe, ali ono što za koleginice i saradnice možemo da uradimo jeste podrška. Od prvog trenutka kada uđu u Chapter 4 nastojimo da držimo otvorena vrata za sva pitanja, nedoumice, dileme, savete, mentorske programe, prilike za rast i učenje, ali i za veštine upravljanja interpersonalnim odnosima.

Pored internih inicijativa, koje su usmerene na profesionalnu edukaciju, organizujemo i brojne edukacije na teme koje se bave upravljanjem konfliktima, emocijama, savladavanjem poslovnih izazova, brigu o mentalnom zdravlju. Svaki novi dan je prilika da sve to i primenimo, ali i da kontinuirano učimo nove stvari i budemo sve bolje. Negujemo kulturu u kojoj je žena ženi drug, ali i saradnik, mentor i podrška.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.