12 liderki Coca-Cola HBC Srbija: 12 priča o vođstvu, inspiraciji i promenama
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Intervju: Ana Drašković, direktorka za region SEE kompanije Visa
Moje studije na Ekonomskom fakultetu u Beogradu počele su u doba najveće hiperinflacije i bile su inspirisane željom da postanem profesor i bavim se ekonomskom naukom, sa ciljem da se ta vremena više nikad ne ponove. Tada nisam ni sanjala da će me život odvesti u drugom pravcu, da ću raditi u Narodnoj banci Srbije i biti deo tima koji je sprovodio značajne reforme, ili da ću nastaviti školovanje u Londonu i dobiti priliku da radim u JP Morgan, u srcu City-ja.
Ni tada u Londonu nisam znala da ću se vratiti u Srbiju i voditi Citibank u Beogradu, pa ponovo otići u London na poziciju zamenika generalnog sekretara, a potom direktora razvoja poslovanja u EBRD. Ono što sam uvek znala je da moram da budem hrabra, verujem u sebe, da vredno radim i prihvatam izazove koje život stavlja pred mene. I da uvek pomažem ljudima oko sebe kada god mogu. To me je uvek činilo iskreno srećnom.
Žene su tokom poslednjih 50 godina postigle izuzetan napredak u zastupljenosti u poslovnom svetu, čak i u oblastima koje su tradicionalno smatrane muškim, poput biznisa, prava i medicine. Ipak, u finansijskom sektoru i STEM disciplinama su i dalje nedovoljno prisutne na rukovodećim pozicijama. Puno je razloga za to, ali drago mi je da živimo u vremenu u kome se menja ova paradigma i gde mnoge blistave žene menjaju tu sliku: od Kiran Mazumdar-Shaw koja je razvila Bioco, do Anne Wojcicki i Linde Avey koje su napravile revoluciju u DNK testiranju, pa sve do žena na čelu najvećih globalnih kompanija, kao što je Merry Bara CEO General Motorsa i Safre Catz CEO-a kompanije Oracle.
U kompaniji Visa kroz programe mentorstva i razvoja liderstva, pružamo ženama resurse i podršku potrebnu za postizanje njihovih profesionalnih ciljeva. Promovišemo jednake prilike za napredak i rast, primenjujemo jednake zarade za iste pozicije, i težimo da izgradimo tim u kome se svaka žena oseća dobro i osnaženo. Kada žena zna da je kompanija podržava da ostvari svoj pun profesionalni razvoj uz poštovanje njene jedinstvenosti – tada ona zaista može i čini sve što zamisli. Verujem da cilj svih nas treba da bude – da svakoj sledećoj generaciji žena ostavimo više izbora, mogućnosti i slobode.
Žene su prave heroine kada je reč o vođenju timova u neizvesnim i kriznim periodima. Sposobnost da se stavimo u tuđe „cipele“ je naša tajna moć i pomaže nam da razumemo i podržimo ljude oko sebe kada je teško
Smatram da su žene prave heroine kada je reč o vođenju timova u neizvesnim i kriznim periodima. Sposobnost da se stavimo u tuđe „cipele“ je naša tajna moć i pomaže nam da razumemo i podržimo ljude oko sebe kada je teško. Kada svemu tome dodamo veštine jasne komunikacije, pravimo značajnu promenu u atmosferi kolektiva, a samim tim i u poslu. Jasna komunikacija i osećaj zajedništva su bili od presudne važnosti za održavanje produktivnosti i dobrobiti celog tima u vreme korone.
Izazovi su sastavni deo posla, ali i života uopšte. Sa trenutne distance gledam na njih kao na vredne lekcije koje su mi ulile snagu i pokazale šta sve mogu na bilo kom životnom polju. U tom smislu, sada se izazovima jako radujem. Kada je reč o poslu, zasigurno mi je najveći izazov bilo usklađivanje poslovnih obaveza sa privatnim životom, budući da su mi mnoge poslovne odluke neminovno uticale na lične odnose i ono što pripada malom internom krugu mojih ljudi.
Verujem da cilj svih nas treba da bude – da svakoj sledećoj generaciji žena ostavimo više izbora, mogućnosti i slobode
Liderstvo u današnjem svetu zahteva kontinuirani fokus na izgradnji poverenja i osnaživanju saradnika. Tokom svoje karijere, mnogo puta sam bila u prilici da vidim potencijal u saradnicima koji ni oni sami ponekad nisu znali da imaju, i da im pomognem da „rašire krila“, razviju svoje veštine i postanu samostalniji lideri. Verujem da pravi lider daje priliku drugima da rastu i razvijaju se i ja iskreno uživam u tome. Moj lični motiv za napredak nalazim u učenju, interakciji sa različitim ljudima i postavljanju izazovnih ciljeva.
Poručila bih im da grade mrežu kontakata i prepoznaju ljude od kojih mogu da uče, koji će im olakšati pristup važnim informacijama, pojedincima i krugovima jer su to osobe koje navijaju za njihov uspeh. Karijere su retko kad linearne, ali iz svakog iskustva možemo mnogo da naučimo i kao sto je rekao Čerčil: „Uspeh nije finalan, neuspeh nije fatalan; ono što se broji je hrabrost da se nastavi dalje.” Na kraju, svakoj mladoj poslovnoj ženi bih poručila da se izmesti iz svoje zone komfora. Posebna hrabrost je potrebna da napredujete čak i kada se bojite, ali idite tim putem. I verujte u sebe, to je temelj svakog uspeha.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Ključno je biti fleksibilan i otvoren za promene, kontinuirano učiti i prilagođavati se novim okolnostima. Takođe sam naučila važnost izgradnje snažnih timova - svako u organizaciji mora da radi i odgovara z...
Na grupnim fotografijama važnih događaja proviri tek poneka žena. Iako je moja priča potpuno drugačija, ne mogu da ne primetim ovu činjenicu. Ja sam izgleda imala sreće da u celoj svojoj karijeri radim u kom...
Kada ste na početku i kada je biznis još uvek „mlad“, svaka podrška predstavlja korak napred u postizanju poslovnog uspeha. Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj - NALED, kompanija Philip Morris i ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE