
12 liderki Coca-Cola HBC Srbija: 12 priča o vođstvu, inspiraciji i promenama
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Sagovornice: Dubravka Milovanović, Bojana Brajković, Jelena Pavićević iz Apatinske pivare
Da prisutnost žena nije samo statistika, već inspiracija za mnoge, dok hrabro premošćuju jaz između tradicionalnih očekivanja i stvarnosti, potvrđuju nam sagovornice iz Apatinske pivare: Dubravka Milovanović, nacionalni menadžer za kontrolu kvaliteta i bezbednost na radu, Bojana Brajković koja je upravo nagrađena prestižnom kompanijskom nagradom za najboljeg komercijalistu u regionu Beograd a potom promovisana u prvu ženu menadžera prodaje u Apatinskoj pivari ikada i Jelena Pavićević, direktorka marketinga za Srbiju i Crnu Goru.
Dubravka Milovanović se odmah po završetku studija uhvatila ukoštac sa zahtevnim procesima u proizvodnji u Apatinu, a sada je u okviru Compliance tima preuzela vođstvo za QFS (Quality Food and Safety). Za Dubravku važi da je pravi maestro u proizvodnji, koji već godinama znalački i posvećeno rukovodi značajnim i zahtevnim procesima.
„Nije uvek bilo lako. Neki od izazova sa kojima sam se susrela su smenski rad, generacijski jaz, ali sam ih sve uspešno savladala uz podršku svojih linijskih menadžera i koristila brojne pogodnosti koje kompanija pruža: mogućnost za učenje, sticanje širine u sagledavanju procesa i načinu razmišljanja. Moj cilj je prenošenje znanja i razvijanje saradnika, kao i novih talenata. Apatinska pivara je moj izbor zato što je prirodno da svi žele da budu deo uspešnog tima, a ovde imamo tu mogućnost“, kaže Dubravka.
U vreme kada je počinjala da radi, pre 17 godina, Bojana Brajković je bila jedina žena u prodaji Apatinske pivare. Dok pišemo ovaj tekst Bojana „gazi“ svoj prvi mesec rada na novoj poziciji i unapređenju na poziciju menadžera prodaje, što je čini prvom ženom na toj poziciji u istoriji rada Apatinske pivare.
„Naučila sam i stekla mnoga iskustva. Imala, kao i svi, uspona i padova koji su me samo osnažili, dobila podršku i pohvalu za svoj rad. Samim tim došla je i kompanijska nagrada za najboljeg komercijalistu 2023. godine za beogradsku regiju, koja je ujedno i jedna od najvećih. Uživam u svom poslu jer nijedan dan nije isti i svakodnevno stičem nova iskustva. Tu je i dobar tim kolega koji su uvek tu i predstavljaju moju drugu porodicu. Ukoliko me pitate – kako žena može da bude uspešna u svakodnevnoj borbi na terenu u prodaji, kažem – jednostavno! Mnogi kažu da su žene sinonim za multitasking, što sigurno pomaže u prodajnim situacijama, kao i prilagodljivost u nepredviđenim situacijama. Takođe, iskustvo me je naučilo da se pola posla završava dobrom pripremom, a potom i građenjem sjajnih odnosa sa kupcem“, navodi Bojana.
Jelena Pavićević je direktorka marketinga Apatinske pivare za Srbiju i Pivare Trebjesa za Crnu Goru. Marketinški je profesionalac sa preko 20 godina iskustva na polju marketinga u pivarskoj industriji. Svoju karijeru započela je u pivari Trebjesa u Nikšiću gde je godinama uspešno radila na razvojnim strategijama Molson Coors brendova na crnogorskom tržištu, posebno Nikšićkog piva. Na poziciju direktora marketinga za Srbiju i Crnu Goru je imenovana prošle godine, u avgustu.
„Drago mi je da na liderskim pozicijama u Apatinskoj pivari radi skoro 50 odsto žena, a u planu je da se kroz program ’Različitost, jednakost i inkluzija’ još više poveća taj broj. Samo da pojasnim, nama nije cilj da povećamo broj žena samo zbog toga što su žene, već da pružimo priliku i njima da ravnopravno konkurišu na radna mesta, da razbijemo stereotipe o tipično muškim ili ženskim zanimanjima, a najbolji kandidati će dobiti priliku. Ovaj pristup je i dokazao da smo uspeli da unapredimo ovu ravnotežu kroz gore pomenuti program.
Naše pivarsko okruženje se brzo razvija, dinamično je i izazovno, i mi smo, u svim segmentima poslovanja, zahvalni našim ’moćnim’ damama koje pomažu da naša pivara raste i dugi niz godina ostaje inspirativno i sjajno mesto za razvoj i rad. Kako i naša kampanja za Jelen pivo kaže ’Nikad ne reci nikad’ i pruži šansu ne samo ženi, već i nekome ko ima dosta godina staža, mladim osobama bez iskustva, osobi koja zbog određenih nedostataka u nekoj drugoj sredini može da bude diskriminisana, jer samo tako stvaramo okruženje gde te cene i vrednuju i gde možeš da budeš najbolja verzija sebe“, kaže Jelena.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Ključno je biti fleksibilan i otvoren za promene, kontinuirano učiti i prilagođavati se novim okolnostima. Takođe sam naučila važnost izgradnje snažnih timova - svako u organizaciji mora da radi i odgovara z...
Na grupnim fotografijama važnih događaja proviri tek poneka žena. Iako je moja priča potpuno drugačija, ne mogu da ne primetim ovu činjenicu. Ja sam izgleda imala sreće da u celoj svojoj karijeri radim u kom...
Kada ste na početku i kada je biznis još uvek „mlad“, svaka podrška predstavlja korak napred u postizanju poslovnog uspeha. Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj - NALED, kompanija Philip Morris i ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE