12 liderki Coca-Cola HBC Srbija: 12 priča o vođstvu, inspiraciji i promenama
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Sagovornice: Dubravka Milovanović, Bojana Brajković, Jelena Pavićević iz Apatinske pivare
Da prisutnost žena nije samo statistika, već inspiracija za mnoge, dok hrabro premošćuju jaz između tradicionalnih očekivanja i stvarnosti, potvrđuju nam sagovornice iz Apatinske pivare: Dubravka Milovanović, nacionalni menadžer za kontrolu kvaliteta i bezbednost na radu, Bojana Brajković koja je upravo nagrađena prestižnom kompanijskom nagradom za najboljeg komercijalistu u regionu Beograd a potom promovisana u prvu ženu menadžera prodaje u Apatinskoj pivari ikada i Jelena Pavićević, direktorka marketinga za Srbiju i Crnu Goru.
Dubravka Milovanović se odmah po završetku studija uhvatila ukoštac sa zahtevnim procesima u proizvodnji u Apatinu, a sada je u okviru Compliance tima preuzela vođstvo za QFS (Quality Food and Safety). Za Dubravku važi da je pravi maestro u proizvodnji, koji već godinama znalački i posvećeno rukovodi značajnim i zahtevnim procesima.
„Nije uvek bilo lako. Neki od izazova sa kojima sam se susrela su smenski rad, generacijski jaz, ali sam ih sve uspešno savladala uz podršku svojih linijskih menadžera i koristila brojne pogodnosti koje kompanija pruža: mogućnost za učenje, sticanje širine u sagledavanju procesa i načinu razmišljanja. Moj cilj je prenošenje znanja i razvijanje saradnika, kao i novih talenata. Apatinska pivara je moj izbor zato što je prirodno da svi žele da budu deo uspešnog tima, a ovde imamo tu mogućnost“, kaže Dubravka.
U vreme kada je počinjala da radi, pre 17 godina, Bojana Brajković je bila jedina žena u prodaji Apatinske pivare. Dok pišemo ovaj tekst Bojana „gazi“ svoj prvi mesec rada na novoj poziciji i unapređenju na poziciju menadžera prodaje, što je čini prvom ženom na toj poziciji u istoriji rada Apatinske pivare.
„Naučila sam i stekla mnoga iskustva. Imala, kao i svi, uspona i padova koji su me samo osnažili, dobila podršku i pohvalu za svoj rad. Samim tim došla je i kompanijska nagrada za najboljeg komercijalistu 2023. godine za beogradsku regiju, koja je ujedno i jedna od najvećih. Uživam u svom poslu jer nijedan dan nije isti i svakodnevno stičem nova iskustva. Tu je i dobar tim kolega koji su uvek tu i predstavljaju moju drugu porodicu. Ukoliko me pitate – kako žena može da bude uspešna u svakodnevnoj borbi na terenu u prodaji, kažem – jednostavno! Mnogi kažu da su žene sinonim za multitasking, što sigurno pomaže u prodajnim situacijama, kao i prilagodljivost u nepredviđenim situacijama. Takođe, iskustvo me je naučilo da se pola posla završava dobrom pripremom, a potom i građenjem sjajnih odnosa sa kupcem“, navodi Bojana.
Jelena Pavićević je direktorka marketinga Apatinske pivare za Srbiju i Pivare Trebjesa za Crnu Goru. Marketinški je profesionalac sa preko 20 godina iskustva na polju marketinga u pivarskoj industriji. Svoju karijeru započela je u pivari Trebjesa u Nikšiću gde je godinama uspešno radila na razvojnim strategijama Molson Coors brendova na crnogorskom tržištu, posebno Nikšićkog piva. Na poziciju direktora marketinga za Srbiju i Crnu Goru je imenovana prošle godine, u avgustu.
„Drago mi je da na liderskim pozicijama u Apatinskoj pivari radi skoro 50 odsto žena, a u planu je da se kroz program ’Različitost, jednakost i inkluzija’ još više poveća taj broj. Samo da pojasnim, nama nije cilj da povećamo broj žena samo zbog toga što su žene, već da pružimo priliku i njima da ravnopravno konkurišu na radna mesta, da razbijemo stereotipe o tipično muškim ili ženskim zanimanjima, a najbolji kandidati će dobiti priliku. Ovaj pristup je i dokazao da smo uspeli da unapredimo ovu ravnotežu kroz gore pomenuti program.
Naše pivarsko okruženje se brzo razvija, dinamično je i izazovno, i mi smo, u svim segmentima poslovanja, zahvalni našim ’moćnim’ damama koje pomažu da naša pivara raste i dugi niz godina ostaje inspirativno i sjajno mesto za razvoj i rad. Kako i naša kampanja za Jelen pivo kaže ’Nikad ne reci nikad’ i pruži šansu ne samo ženi, već i nekome ko ima dosta godina staža, mladim osobama bez iskustva, osobi koja zbog određenih nedostataka u nekoj drugoj sredini može da bude diskriminisana, jer samo tako stvaramo okruženje gde te cene i vrednuju i gde možeš da budeš najbolja verzija sebe“, kaže Jelena.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Ključno je biti fleksibilan i otvoren za promene, kontinuirano učiti i prilagođavati se novim okolnostima. Takođe sam naučila važnost izgradnje snažnih timova - svako u organizaciji mora da radi i odgovara z...
Na grupnim fotografijama važnih događaja proviri tek poneka žena. Iako je moja priča potpuno drugačija, ne mogu da ne primetim ovu činjenicu. Ja sam izgleda imala sreće da u celoj svojoj karijeri radim u kom...
Kada ste na početku i kada je biznis još uvek „mlad“, svaka podrška predstavlja korak napred u postizanju poslovnog uspeha. Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj - NALED, kompanija Philip Morris i ...
Veliki trgovinski lanci, proizvođači i dobavljači zbog svoje veličine poseduju znatnu pregovaračku moć na tržištu, što često dovodi do situacija u kojima ucenjuju manje markete, dobav...
U saopštenju kojim pozivaju Rektorski kolegijum Univerziteta u Beogradu da odbije poziv na dijalog Aleksandra Vučića, studenti u blokadi sa Pravnog fakulteta predsednika Srbije nisu nazval...
Nadstrešnica na Železničkoj stanici u Novom Sadu bi svakako pala i da je bilo upotrebne dozvole, jer tehnički prijem nije utvrdio bilo kakav nedostatak, navodi se u iskazu bivšeg ministra građevinarstva Gorana Vesića, ...
Za sebe kaže da je običan, ali je za javni servis Srbije uradio potpuno neobičnu, čak revolucionalnu stvar....
Opšte je poznato da veštačka inteligencija uveliko obavlja zadatke koje su nekada obavljali ljudi. Ogroman napredak koji je tehnologija donela transformisao je svet, učinivši ga sve zavisnijim od nečega što je nekada delovalo kao naučna fantastika. Ovakav brzi...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVEОбавештења