12 liderki Coca-Cola HBC Srbija: 12 priča o vođstvu, inspiraciji i promenama
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Intervju: Jelena Pejković, direktor prodaje sektora za pouzdana napajanja kompanije Schneider Electric
Kako je oduvek bila dobra u matematici i fizici, Elektrotehnički fakultet je bio logičan izbor. Na studijama je, kako kaže Jelena Pejković, uvek bilo manje devojaka, i bila je svesna da je odabrala mušku profesiju. Schneider Electric-u pridružila se odmah po završetku fakulteta i tu je već punih 16 godina.
„Schneider Electric je zaista kompanija koja neguje različitosti, podstiče stalni razvoj i usavršavanje i ceni entuzijazam i posvećenost poslu. U velikoj internacionalnoj kompaniji imala sam priliku da radim sa mnogo ljudi, kako naših, tako i stranaca, i smatram da je to veliko iskustvo“, kaže Pejković.
Prva pozicija u Schneider Electric-u bila je u sektoru marketinga.
„I danas smatram da sam tu dobila najveću širinu, upoznavajući kompletan proces kako se jedan proizvod plasira na tržište i šta je sve za to potrebno. Kasnije su me privlačile razne novine u ponudi i aktuelni trendovi, poput rešenja za energetsku efikasnost, solarne energije, punjača za električna vozila… Birala sam pozicije koje su zapravo bile u domenu razvoja poslovanja, što me je na kraju dovelo do prodaje.
Danas sam na mestu direktora sektora prodaje za region koji čini pet zemalja, u jednom od najdinamičnijih sektora koji adresira infrastrukturu data centara, besprekidna napajanja i napredna rešenja za upravljanje i nadzor. Istovremeno sam i supruga i majka dva dečaka. Priznajem da uživam da rušim predrasude koje na tržištu svakako postoje.“
Procenat žena u ovom biznisu je svakako manji, i lično smatram da se o ovoj temi trenutno dosta priča. Velike internacionalne kompanije poput Schneider Electric-a već su se obavezale da će se boriti da na rukovodećim pozicijama bude jednaka zastupljenost žena i muškaraca. Trenutno je u Schneider Electric-u na čelu Europe Operations tima žena.
Nedavno sam imala priliku da je upoznam i da se i na njenom primeru uverim da je, uz dobru volju, sve moguće. Ona je istinski primer uspešne poslovne žene, koja je u isto vreme i uspešna u svom privatnom životu, pa tako pored svih obaveza i uloga postiže i to da se priprema za maratonsku trku na ovogodišnjoj Olimpijadi u Parizu.
U mojoj dosadašnjoj karijeri, uglavnom sam se sretala sa muškarcima rukovodiocima, ali nisam mišljenja da je pol ono ključno što razlikuje način rukovođenja. Kada sam i sama postala rukovodilac, sela sam i dobro promislila koji su moji prioriteti i na koji način želim da vodim tim.
Ja jesam neko ko je prvenstveno fokusiran na rezultat, a rezultat prave ljudi i za to su im potrebni vreme i poverenje. Zato se ja trudim da budemo agile, što je danas moderno reći, a to zapravo znači da pojednostavimo i ubrzamo komunikaciju, da svako zna svoj deo posla, i da na kraju dana ljudi znaju da za sve probleme na koje naiđu mogu da se obrate meni.
Uspesima se iskreno radujemo i proslavljamo ih timski. Kao i u sportu, važno je da znamo ko nam je bio MVP u presudnom momentu, ali zasluga ide za timski rad. Promovisanje i isticanje ljudi koji daju poseban doprinos je važno, jer na taj način komuniciramo koje su to vrednosti koje želimo da gajimo u svojim timovima.
Trudim se da ličnim primerom pokažem da je vredno poštovati sopstvene ambicije i da ne treba odustajati. Često u neformalnim razgovorima sa mlađim koleginicama, podelim svoju priču i ohrabrim ih da idu napred. Moj savet svima onima koji imaju veće ambicije je da se bore za svoje prilike, umesto što će čekati da im priliku pruže drugi.
Kompanija zaista dosta ulaže u razvoj ljudi i nudi razne vidove mentorstva; od buddy programa namenjenog novozaposlenima, do eksternih business mentora za senior menadžere. Digitalizacija i globalizacija učinile su da putem internih onlajn platformi možete da zatražite mentorstvo od bilo kog Schneider Electric zaposlenog širom sveta.
Borba sa predrasudama i promocija nekih lepih i uspešnih priča je ono što mene na dnevnom nivou motiviše da idem dalje
Oduvek sam znala da mi treba dinamično radno okruženje, i to mi je jedan od važnijih aspekata. Svaki projekat, svaki partner, svaki korisnik je priča za sebe. Kao direktor prodaje, kada putujem po zemljama u našem regionu, srećem se kako sa ljudima iz svog tima, tako i sa partnerima i korisnicima. Sa jedne strane, energiju crpim iz svih tih interakcija, ali ako treba da se osvrnem i na negativne strane posla, onda bih istakla da ponekad, nakon napornog dana ili nekoliko dana na putu, kada dođem kući, želim samo da ćutim. Ali je onda svaki novi projekat, novi izazov i profesionalna satisfakcija koja me drži u igri.
Dinamično radno okruženje ume da vas zanese. Ako ste voljni, posla uvek ima. To je nešto što može da postane zamka, i neretko se dešava da uspešni poslovni ljudi zanemare neke druge aspekte života, porodicu ili lično zdravlje. Važno je naći balans, a on je prilično individualna stvar. Svako od nas ima drugačiju unutrašnju motivaciju i jako je dobro da je razumemo, osluškujemo i živimo u skladu sa svojim vrednostima i uverenjima. Mislim da sam u tome uspela. Periode napornog rada zaokružujem zasluženim odmorima, a za mene je putovanje sa porodicom na neku novu destinaciju uvek najbolji odmor.
Motivacija je jako važna, ako ona postoji, onda je jednostavno pronaći inspiraciju i uzore u okruženju. Introspekcija je nešto što potcenjujemo, često sam pričala sa ženama koje očekivanja roditelja ili sredine poistovećuju sa svojim željama i ambicijama. „If there is a will there is a way“ je ono čime se i lično rukovodim. Živimo u vremenu koje obećava iste šanse svima, na nama je da ih iskoristimo.
Lično poznajem veliki broj uspešnih žena, u raznim sferama biznisa, koje su ostvarene na svim poljima. Ono što je još važnije naglasiti je činjenica da to nije uvek jednostavno, ne dolazi preko noći, traži i vreme i neka odricanja, dobru organizaciju i podršku porodice. Borba sa predrasudama i promocija nekih lepih i uspešnih priča je ono što mene na dnevnom nivou motiviše da idem dalje.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
[gallery ids="144760"][gallery ids="144761"] https://novaekonomija.rs/izdavastvo/ko-je-ko-uspesne-poslovne-zene PREUZMITE VAŠ BESPLATNI PRIMERAK OVDE
Ključno je biti fleksibilan i otvoren za promene, kontinuirano učiti i prilagođavati se novim okolnostima. Takođe sam naučila važnost izgradnje snažnih timova - svako u organizaciji mora da radi i odgovara z...
Na grupnim fotografijama važnih događaja proviri tek poneka žena. Iako je moja priča potpuno drugačija, ne mogu da ne primetim ovu činjenicu. Ja sam izgleda imala sreće da u celoj svojoj karijeri radim u kom...
Kada ste na početku i kada je biznis još uvek „mlad“, svaka podrška predstavlja korak napred u postizanju poslovnog uspeha. Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj - NALED, kompanija Philip Morris i ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE