BIG Specijali

2021

„Beba bira gde”

ROSA voda i ove godine nastavlja tradiciju podrške mamama da svoju bebu doje u javnosti kad i gde god beba želi, a ujedno i širi svest o značaju dojenja kroz kampanju „Beba bira gde“. Sa željom da pruži neophodnu podršku mamama, ROSA u narednom periodu postavlja nove funkcionalne klupe za dojenje u gradovima širom Srbije.Osluškujući potrebe mama, ROSA voda je uvidela da je mamama, dok borave na otvorenom, potreban kutak gde će moći da doje svoju bebu, presvuku je ili da jednostavno uživaju u lepom vremenu. Upravo u okviru kampanje „Beba bira gde“, od svake prodate ROSA boce od 1.5l, izdvajaće se 1 dinar za uređivanje ROSA kutaka za dojenje u gradovima širom Srbije. Na ovaj način, mame će imati svoj jedinstveni prostor na otvorenom koji će im pružiti svu udobnost i bezbednost prilikom dojenja i boravka u prirodi sa svojom bebom.„Kampanjom ’Beba bira gde’ nastavljamo da pomažemo mamama da bez straha i stida svojoj bebi u svakom trenutku pruže najbolju hranu. Samo prošle godine smo postavili 21 klupu za dojenje u gradovima širom Srbije, čime smo ohrabrili mame da svoje bebe doje u javnosti. Sve više prizora srećnih i nasmejanih mama dok doje u javnosti, govori nam da kampanjom ’Beba bira gde’ činimo pravu stvar. Upravo zbog toga i ove godine nastavljamo tradiciju podrške i u gradovima širom Srbije postavljamo pažljivo dizajnirane klupe za dojenje koje će dodatno olakšati i unaprediti boravak mama i beba na otvorenom. Verujemo da ćemo nastavkom kampanje ohrabriti još mama da svoje bebe doje u javnosti, jer nema ničeg lepšeg od toga da bebi u svakom trenutku pruže ono najbitnije, a to je majčino mleko”, istakla je Jovana Milovanović, brend menadžer ROSA vode.Dojenje u javnosti u Srbiji je, nažalost, i dalje tabu tema, iako se zna koje dobrobiti majčino mleko donosi bebi i da mame treba nesmetano da doje kad god i gde god to beba želi. U okruženju gde većina ljudi smatra da je čin dojenja intiman i da mame treba isključivo da doje bebu kod kuće, uređivanjem ROSA kutaka za dojenje, ROSA voda nastavlja da pruža podršku mamama da se osećaju dobro dok doje bebu u javnosti.ROSA voda vas poziva da budite deo nastavka inicijative „Beba bira gde“ i pružite podršku mamama u najnežnijim i najlepšim trenucima. Zajedno ćemo stvoriti bolje uslove života za mame i bebe, pružiti im svu neophodnu podršku, udobnost i mesto gde će sa svojom bebom moći da uživaju u lepom vremenu, jer Beba bira gde.

Konferencije Srbija konferencije

Srbija 2030: Mediji i demokratija

Nova ekonomija i Vreme, uz podršku Ambasade Švedske u Beogradu, u sredu 7. aprila, u 11 časova, organizuje okrugli sto pod nazivom "Srbija 2030: Mediji i demokratija".Okrugli sto se održava u Envoy center Gospodar Jevremova 47, Beograd. Događaj se organizuje uz poštovanje svih epidemioloških mera, a biće organizovan i strim preko kanala Nove ekonomije.Okrugli sto ima za cilj da podstakne dijalog o strateški važnoj temi za budući razvoj demokratije u Srbiji, a to je položaj i uloga medija u Srbiji. Srbiji je izuzetno potreban slobodan i otvoren dijalog i razmena mišljenja, uz tačne i pravovremene informacije, čije faktičko ukidanje pravi dugoročnu štetu društvu. Zato se nadamo da ćete dati doprinos pokušaju da se uspostavlji dijalog i sučele različita mišljenja u cilju smanjivanja polarizacije kako u medijskoj sferi tako I u celom društvu, što nikako nije korisna ni u jednoj zemlji koja teži da bude demokratska.Neke od tema koje želimo da pokrenemo:• Kako vratiti odgovornost medija za ono što kažu i napišu• Kako smanjiti kontrolni uticaj vlasti, partija I interesnih grupa na rad medija• Atmosfera u društvu i sigurnost novinara i medija• Kako se može obezbediti transparentno vlasništvo u medijima, kao i transparentno finansiranje• Kako vratiti poverenje građana u medije• Kako se boriti protiv poplave lažnih vesti – ko ih fabrikujeSagovornici:• HE Jan Lundin, Ambasador Švedske u Srbiji (Potvrđen)• Slavica Trifunović,Pomoćnik ministra kulture i informisanja Vlade Srbije (TBC)• Robert Čoban, direktor, Color Press Group (Potvrđen)• Zoran Sekulić, direktor, FoNet (Potvrđen)• Igor Božić, Izvršni producent, N1 (Potvrđen)• Vesna Radojević, KRIK (Potvrđena)• Filip Švarm, glavni i odgovorni urednik, Vreme (Potvrđen)• Gordana Bjeletić, glavna i odgovorna urednica portala Južne vesti (Potvrđen)• Željko Bodrožić, predsednik, NUNS (Potvrđen)• Vladomir Radomirović, predsednik, UNS (Potvrđen)Moderator: Jelena Obućina, novinarka Newsmax AdriaOvo je treći okrugli sto u okviru društvenog dijaloga „Srbija 2030 – koji je naš put" o temama koje su strateški važne za dalji pravac razvoja srpskog društva. Pogledajte izveštaje sa prethodnih panela:Umiremo od zagađenja koje može da se sprečiObrazovanje kao ključni resurs budućnosti

2021

Mozzart i heroj vatrogasac rasplamsali nadu za Gavrilovu pobedu!

Pobedniku licitacije uručena Ronaldova traka, u fond ide 7,5 miliona dinara. Generalni direktor kompanije Mozzart, Slobodan Prodanović: Lečenje dece nikako ne sme biti „najvažnija sporedna stvar na svetu“. Đorđe Vukićević: Hvala Mozzartu i Ministarstvu unutrašnjih poslova što su podržali akcijuIz Vatrogasno-spasilačke brigade Beograd poslat je dimni signal na gorući problem u lečenju spinalne mišićne atrofije – kakav je ovo svet kada lek za jedno dete košta više od dva miliona dolara? Vatrogasac Đorđe Vukićević i Mozzart rasplamsali su nadu za pobedu malog Gavrila, a na terenu humanosti spojio ih je nefudbalski potez Kristijana Ronalda. Njegova kapitenska traka, bačena u revoltu posle nepriznatog gola na meču Srbija – Portugal, završila je u rukama heroja sa Marakane, potom na licitaciji, a onda i kod predstavnika kompanije Mozzart koja je dala najveću ponudu na aukciji preko Limunda – 7,5 miliona dinara.U kvalifikacijama za Mundijal nema VAR-a, pa je sudbina bila glavni sudija ovog meča. I odredila je da pobednik može biti samo Gavrilo Đurđević, beba koja vodi najtežu bitku. Za nekoliko godina niko se neće sećati rezultata 2:2, a ni Kristijanovog gola. Pamtiće se samo ako taj poništen pogodak na kraju bude značio Gavrilovu pobedu.Najbolji igrač sveta, kapiten prvaka Evrope, odbacio je traku u 93. minutu na našem najvećem stadionu, verovatno u poslednjim bitnim utakmicama bez VAR-a, ali je ona dospela u prave ruke. Kod lidera u igri na humanost, kod kompanije koja već godinama pomaže u prikupljanju sredstava za lečenje dece.- Mozzart je želeo da pošalje poruku da lečenje dece nikako ne sme biti „najvažnija sporedna stvar na svetu“. Drago nam je da se u svetskim medijima o ovoj humanitarnoj aukciji pisalo više nego o tome da li je lopta kod Ronaldovog gola prešla liniju ili ne. Ponudama na Limundu smo, ujedno, želeli da skrenemo pažnju na velike probleme sa kojima se susreću roditelji u prikupljanju sredstava za lečenje svoje dece. Konačan rezultat meča Srbija – Portugal više nije bitan, sada su sve oči usmerene na konačan ishod Gavrilove borbe. Hvala vatrogascu Đorđu koji je plemenitim gestom zasenio sve Ronaldove poteze te večeri, kao i organizaciji „Zajedno za život“ i Jovanu Simiću koji su sproveli aukciju – istakao je generalni direktor kompanije Mozzart, Slobodan Prodanović, koji je primio traku od mladog vatrogasca.Uručenju trake Mozzartu prisustvovao je deo brigade na čelu sa Milošem Majstorovićem, komandantom Vatrogasno-spasilačke brigade Beograd, kao i vršilac dužnosti pomoćnika ministra i načelnika Sektora za vanredne situacije Luka Čaušić. Oni su odali priznaje Đorđu na plemenitoj ideji, a vatrogasac o kome je pisao Rojters i čija je priča osvanula u vodećim svetskim medijima, podsetio je da se novac i dalje prikuplja.- Hvala Mozzartu i Ministarstvu unutrašnjih poslova što su nam pružili veliku podršku u ovoj važnoj akciji. Pokušavamo da spasimo život jednog deteta i nadam se da ćemo uspeti u tome. Od ponedeljka Sektor za vanredne situacije pokreće svoju akciju, koju je odobrio i ministar, nadamo se da će biti prikupljeno dosta novca. Još jednom pozivam sve ljude koji su u mogućnosti da pomognu, da pošalju SMS sadržine 973 na broj 3030 i da pomognu malom Gavrilu u što većem broju – istakao je Đorđe Vukićević. 

2021

Male stvari koje život znače

Slavnić: Za decu ne postoji limit kada je u pitanju pomoć. Iz Tiršove i sa Instituta za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije „Dr Vukan Čupić“ poručuju da su donacije ove kompan...

2021

Besplatni kursevi za sticanje novih znanja

Globalna inicijativa za učenje, koju su prošle godine pokrenuli Microsoft, LinkedIn i GitHub, otvorena je od 30. marta i za sve đake i studente koji pohađaju Comtrade obrazovne institucije ITS, ITHS i...

2021

Prvi maloprodajni lanac kome je potvrđeno ispunjavanje mera zaštite u borbi protiv COVID-19

Kompanija Delez Srbija prvi je trgovinski lanac u Srbiji sa „Safe Guard“ oznakom usaglašenosti, koja potvrđuje ispunjavanje bezbednosnih, zdravstvenih i higijenskih mera zaštite za vreme epidemije virusa COVID-19. Provera ovih mera obavljena je od strane međunarodne sertifikacione kuće Bureau Veritas.  Potvrdu usaglašenosti sa najvišim merama zaštite dobile su sve Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnice, Maxi online, kao i Distributivni centar i zgrada direkcije kompanije Delez Srbija. Posedovanje „Safe Guard“ oznake usaglašenosti istaknuto je plavom nalepnicom na ulazu u prodavnicu, čime će kupci znati da su na mestu bezbedne kupovine, na kome se poštuju sve propisane mere u cilju sprečavanja i suzbijanja širenja epidemije virusa COVID-19.„Procesi kroz koje kompanije prolaze u dobijanju potvrde usaglašenosti sa ovim kriterijumima i zahtevima su veoma rigorozni, ali pokazuju ozbiljan pristup u poslovanju i posvećenost onome što je danas prioritet, a to je poštovanje svih mera bezbednosti u borbi protiv korona virusa. Kompanija Delez Srbija je pokazala potpunu odgovornost u poštovanju preporučenih mera, te se njene radnje mogu smatrati bezbednim mestom za kupovinu, kao i sigurnim mestom za rad. Time je načinjen dodatni korak u zajedničkoj borbi protiv epidemije“, istakao je Vladan Čokić, direktor Bureau Veritas-a.Proverom su obuhvaćene različite delatnosti, od prodaje, ugostiteljstva, preko industrije, gradnje, do školstva, kulturnih i sportskih manifestacija. Dobijanje potvrde usaglašenosti „Safe Guard“ podrazumeva ispitivanje prema unapred utvrđenim kriterijumima, kontrolu i standardizaciju u procesima proizvodnje i rada uz podrazumevanu organizaciju poslovanja. Bureau Veritas je vodeća međunarodna sertifikaciona, verifikaciona i inspekcijska kuća osnovana 1828. godine sa sedištem u Parizu. Danas posluje u više od 140 zemalja sveta s međunarodnom mrežom sa više od 77.000 zaposlenih stručnjaka, u više od 1.400 kancelarija i 330 laboratorija. Od osnivanja, glavna misija kompanije je stvarati okruženje u kojem se veruje u proizvode i sisteme. 

2021

Novi život za staru plastiku

Po prvi put u našoj zemlji, Lidl svojim potrošačima nudi proizvode koji su napravljeni od najmanje 95% reciklirane plastike. Visokokvalitetni, ekološki prihvatljiviji proizvodi koji upotpunjuju paletu predmeta za domaćinstvo, rezultat su saradnje sa kompanijom PreZero (Schwarz Gruppe) na strategiji REset Plastic čiji je fokus na smanjenju upotrebe plastike.Tako će se od 18. marta u svim Lidl prodavnicama širom Srbije naći vešalice, kutije za odlaganje, sklopive korpe, kofe, kante za otpatke i korpe za veš u različitim bojama. Za proizvodnju ovih održivih alternativa, koristi se mnogo manje resursa nego za proizvodnju uobičajenih proizvoda napravljenih od nove plastike, a dodatno, doprinosi se rešavanju problema plastičnog otpada i niske stope reciklaže. Na ovaj način Lidl se, kao društveno odgovorna kompanija, zajedno sa svojim potrošačima približava ostvarenju vizije zatvorenog kruga kretanja plastike u prirodi.Lidl proizvodi od reciklirane plastikeVelika potrošnja resursa, niska stopa reciklaže, kao i zagađenje životne sredine plastičnim otpadom čine plastiku manje poželjnom sirovinom koja uveliko opterećuje životnu sredinu. Stoga je Lidl sebi postavio za cilj da poveća udeo upotrebe reciklirane plastike i time efikasnije iskorišćava resurse. Mogućnost kupovine recikliranih proizvoda u Lidl prodavnicama glavni je pokazatelj uspešne, međusektorske saradnje u okviru zajedničke strategije REset Plastic, čiji se celokupan postupak odvija u Evropi. Naime, kompanija PreZero, odgovorna za upravljanje reciklažom, sakuplja plastični otpad iz privatnih domaćinstava, čisti ga i prerađuje u plastični granulat. Ovaj takozvani regranulat se zatim koristi za stvaranje novih, visokokvalitetnih i istovremeno ekološki prihvatljivijih Lidlovih proizvoda.O REset Plastic strategijiLidl Srbija prati strategiju ”REset Plastic“ za odgovorno upravljanje plastikom, koja je usmerena na pet oblasti delovanja: od izbegavanja upotrebe plastike, recikliranja i uklanjanja iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti. Na taj način smanjujemo upotrebu plastike i zatvaramo krug. Saznajte više: www.reset-plastic.com 

2021

Podrška za desetku

Direktor sektora ljudskih resursa Marija Božović: Naša kompanija zapošljava akademce, finansira školovanje, omogućava stručne prakse, pruža podršku studentskim organizacijama&hell...

2021

Značajan donator hrane

Mlekara Šabac je okviru konferencije CSR forum, u organizaciji Foruma za odgovorno poslovanje i Koalicije za dobročinstvo, dobila priznanje kao jedna od kompanija-donatora hrane u 2020. godini. Mleka...

2021

Akcija pomoći poplavljenim područjima

Regionalni lider u priređivanju igara na sreću zajedno sa popularnim glumcima podržao je humanitarnu akciju organizacije “Pokreni život”. Olja Lević: Uz pomoć ove kompanije nabavljen je veći deo građevinskog materijala za sanaciju domovaViše od 300 domaćinstava iz okoline Leskovca, Bojnika i Vlasotinca u januaru se suočilo sa velikim poplavama koje su im uništile domove. Humanitarna organizacija “Pokreni život”, koju je pre skoro dve godine osnovao tada srednjoškolac Dušan Miljković, prva je izašla na teren i pomogla sugrađanima. O njihovom dobročinstvu čulo se do Beograda, pa su ubrzo u pomoć pristigli i glumci Olja Lević, Stevan Piale, Matea Milosavljević, Ammar Mešić, Milica Tomašević i Kristina Kika Jovanović, a i kompanija Mozzart se odmah priključila akciji koja nosi snažnu poruku podrške - "Jug nije sam"!- Čim smo čuli šta se desilo krenuli smo da obilazimo mesta koja su bila pogođena poplavama. Prizori su bili teški. Neki ljudi su ostali bez krova nad glavom. Nosili smo im pakete pomoći zajedno sa glumcima koji su došli da volontiraju sa nama – priseća se Dušan Miljković. -  Sada su nam potrebna sredstva za obnovu domova ljudi koji ne žele da idu iz svojih mesta već im je cilj da tu stvore bolji život. Hvala kompaniji Mozzart što nam je pomogla da ovim ljudima vratimo osmeh na lice.Optimizam i solidarnost meštana juga Srbije glumce je ostavila bez teksta, te se nadaju da će mladi ljudi iz organizacije “Pokreni život” što pre stići do svog cilja i vratiti život njihovih sugrađana u normalu.- Hvala mnogo kompaniji Mozzart što je brzo reagovala i odazvao se našim apelima. Stanje koje smo zatekli u januaru na jugu bilo je strašno i ljudi nisu imali uslove za život zbog najviše zbog vlage. Uz pomoć Mozzarta nabavljen je veći deo građevinskog materijala te će ljudi moći uskoro da se vrate normalnom načinu življenja jer će im domovi biti sanirani - rekla je glumica Olja Lević.Ova organizacija prikuplja sredstva za 40 domaćinstava koja su najviše pogođena.-      Šteta je izuzetno velika u više od 10 mesta, prema dosadašnjim procenama veća nego 2010. godine, kada je ovaj kraj, takođe, bio poplavljen. Kompanija Mozzart je odmah podržala ovu sjajnu inicijativu da se pomogne ljudima u nevolji i trudi se da zajedno sa glumcima što glasnije pošalje poruku da "jug nije sam" u ovom teškom trenutku - istakao je Borjan Popović, direktor korporativnih komunikacija kompanije Mozzart.Humanost iz školske klupe“Jug nije sam” nije jedina akcija organizacije “Pokreni život” koja je mladalački san Dušana Miljkovića. On je uz pomoć oca Dušana svoj san pretvorio u javu.- Kao učenik medicinske škole često sam imao priliku da volontiram i pomažem drugim, tako sam došao na ideju da osnujem svoju organizaciju. Kako sam bio maloletan, to je za mene učinio otac i on se i danas vodi kao zakonski zastupnik. Drugari iz škole nisu prvo verovali da će mi se želja ostvariti i da je  to moguće, ali su ubrzo krenuli da volontiraju u organizaciji. Ipak, nismo ovde bitni mi, nego svi ljudi koji pomažu da realizujemo naše akcije kroz svoje donacije - zaključuje skromno Dušan.

2020

Na visini odgovornosti i u godini najvećih izazova

Svoj pozitivan uticaj u Srbiji, pivara ostvaruje kroz odgovornu konzumaciju, održivu proizvodnju piva, ujedno i dobru kulturu poslovanjaPočetak svetske pandemije izazvane korona virusom potpuno je izmenio sliku sveta za svega nekoliko meseci, dok su promene u svim domenima života, pa i u poslovanju, vidljivije više nego ikad pre. Uticaj pandemije na pojedinca, ali i na kompanije učinio je da više razmišljamo o zdravlju pre svega, a samim tim o okruženju u kome se krećemo i svakodnevno boravimo. Kao pojedinci postali smo odgovorniji prema sebi i svom okruženju, dok kompanije pored otežanih uslova poslovanja ne zaostaju u dostizanju ciljeva društvene odgovornosti neumorno pomažući zajednici da se suoči sa svim izazovima koje je kriza izazvana pandemijom donela u proteklom periodu.Kao deo Molson Coors-a, Apatinska pivara uspešno je odgovorila na potrebe zajednice u kojoj posluje u godini pandemije aktivno pomažući ali i ne odustajući od postavljenih ciljeva u oblasti održivosti do 2025. godine. A to je pre svega nastojanje da se konstantno ostvaruje pozitivan uticaj na poslovanje, zajednicu i okolinu. Svoj pozitivan uticaj u Srbiji, pivara ostvaruje kroz odgovornu konzumaciju, održivu proizvodnju piva, ujedno i dobru kulturu poslovanja.Aktivni u borbi protiv pandemije  U aprilu 2020. Apatinska pivara uplatila je Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje sedam miliona dinara kako bi podržala borbu protiv kovida-19 i time omogućila nabavku sredstava neophodnih za lečenje tokom pandemije. Kompanija Molson Coors Brewing Company, u čijem sastavu je Apatinska pivara, u svim zemljama u kojima posluje, na različite načine pružila je pomoć zdravstvenim i privrednim sistemima. Pivara „Trebjesa“ iz Nikšića donirala je novac za nabavku neophodne medicinske opreme Kliničkom centru Crne Gore, dok je Molson Coors u Americi pored donacije vode za piće u Denveru, sa milion dolara podržao Udruženje barmena koje čine vlasnici barova čiji biznis je direktno ugrožen zbog zatvaranja lokala.Privreda donirala 45 tona hrane za 10.000 domaćinstavaPočetkom aprila, NALED je pokrenuo onlajn platformu za donacije kako bi povezao i ujedinio svoje članove i partnere u borbi protiv kovida-19, i to na prvom mestu lokalne samouprave kojima je potrebna pomoć, sa kompanijama i međunarodnim organizacijama koje tu pomoć mogu da pruže. Vodeće kompanije iz industrije hrane i pića u Srbiji, među kojima je i Apatinska pivara, obezbedile su donaciju od 45 tona hrane za 10.000 domaćinstava u 20 gradova i opština. Lokalne samouprave su preko NALED-ove platforme za donacije iskazale najveću potrebu upravo za prehrambeno-higijenskim paketima za ugrožene kategorije stanovništva (42%) i medicinskom i zaštitnom opremom (34%). Od izbijanja epidemije korona virusa, društveno odgovorne kompanije okupljene u članstvu NALED-a donirale su direktno ili u saradnji sa filantropskim organizacijama više od dva miliona evra, uglavnom za nabavku hitno potrebne medicinske opreme.  Zaštitna sredstva za ugostiteljske objekteApatinska pivara je poslovanje u ovoj godini u potpunosti prilagodila novonastaloj situaciji, poštujući sve propisane preventivne mere stavljajući bezbednost i zdravlje svojih zaposlenih, kao i bezbednost kupaca i potrošača, na prvo mesto. Kako bi pomogla ugostiteljskim objektima i omogućila njihovim gostima da se osećaju bezbednije, pivara je snabdela više od 1.500 kafića i restorana sa zaštitim sredstvima širom Srbije. Podeljeno je 50.000 rukavica, 20.000 maski i 2.000 litara dezinfekcionog sredstva kako bi ljubitelji piva mogli da uživaju u ukusu svežeg piva i da se osećaju potpuno bezbedno dok borave u kafićima i restoranima. Kako bi pomogla ugostiteljskim objektima i omogućila njihovim gostima da se osećaju bezbednije, pivara je snabdela zaštitnim sredstvima više od 1.500 kafića i restorana  Pomoć koja znači posebnim grupama Iako su ovogodišnje manifestacije otkazane iz zdravstveno-bezbednosnih razloga, poput maratona, to nije sprečilo tim Apatinske pivare da tokom perioda trajanja pandemije izazvane kovidom-19 aktivno pomaže i prvom hospisu za palijativno zbrinjavanje obolelih. Šesti humanitarni turnir u tenisu BELhospice OPEN 2020, okupio je 85 tenisera i teniserki na terenima Novak Tennis Center-a ali i veliki broj kompanija među kojima je bila i Apatinska pivara. Zahvaljujući učešću svih prikupljeno je 7.560 evra za rad BELhospice centra. Sva prikupljena sredstva tokom turnira  održanog u septembru 2020. godine biće upotrebljena za stručnu pomoć BELhospice tima i prevoz pacijenata obolelih od raka do bolnica na preglede i tretmane. Podrška kampanji Run and Walk 4BELhospice naredni je korak podrške i pomoći Apatinske pivare BELhospice centru da nastavi da pruža besplatnu podršku pacijentima obolelim od kancera.1.350.000 čepova za nabavku ortopedskih pomagala Od 2015. godine Apatinska pivara je deo akcije Udruženja „Čep za hendikep“ i od tada svake godine  prikuplja čepove pozivajući ljude da učine dobro delo pomažući onima kojima je najpotrebnije. I ove godine, pivara je nastavila akciju prikupljanja čepova i tradicionalno donirala ovog puta 1.350 000 krunskih čepova Udruženju „Čep za hendikep“.Na ovaj način obezbeđena je pomoć za nabavku ortopedskih pomagala osobama sa invaliditetom širom Srbije, a akciji pivare se pridružio i potrošač Mirko Mijić iz Sombora, koji je uz pomoć svojih prijatelja sakupio preko 42.000 čepova jelen piva.I OVE GODINE PIVARA JE NASTAVILA AKCIJU PRIKUPLJANJA ČEPOVA I DONIRALA 1.350.000 KRUNSKIH ČEPOVA UDRUŽENJU „ČEP ZA HENDIKEP“Odgovorna konzumacija na snazi i u 2020. godiniU okviru kampanje „Kad pijem ne vozim“ Apatinska pivara donirala je Upravi saobraćajne policije 50.000 usnika za alkometre doprinoseći na taj način masovnijem testiranju vozača, a time i boljoj prevenciji, većoj sigurnosti i bezbednosti učesnika u saobraćaju. Proteklih godina u okviru kampanje, pivara je donirala 125 najsavremenijih alkometara Upravi saobraćajne policije u nameri da udruženim snagama edukuju javnost o značaju sigurne i bezbedne vožnje. Nastavljajući kampanju, i ove godine apelovali su zajedničkim snagama na sve vozače, da, ako su konzumirali alkohol, ne sedaju za volan, već da pozovu prijatelja, taksi, prošetaju ili sačekaju autobus. U saradnji sa Upravom saobraćajne policije Apatinska kompanija skoro deceniju i po kroz kampanju „Kad pijem ne vozim“ apeluje na odgovornu konzumaciju alkohola, kao i bezbednu i sigurnu vožnju.Pojačanje u NALED-ovom Savezu za zaštitu životne sredine Na svečanoj sednici NALED-ovog Saveza za zaštitu životne sredine, Slobodanka Cucić, menadžer za korporativne odnose u Apatinskoj pivari, izabrana je za potpredsednika Saveza. Uređenje sistema naplate naknada u oblasti zaštite životne sredine, upravljanja ambalažnim otpadom, otpadnim vodama, otpadom od hrane i posebnim tokovima otpada, kao i promovisanje uvođenja koncepta cirkularne ekonomije, prioriteti su kojima će se u naredne dve godine baviti NALED-ov Savez za zaštitu životne sredine. Ovaj savez je osnovan krajem 2019. godine kao programska platforma koja će okupiti donosioce odluka i stručnjake iz društveno odgovornih kompanija, lokalnih samouprava, državnih organa i civilnog sektora, sa ciljem objedinjavanja stručnih kapaciteta u definisanju sistemskih rešenja u oblasti upravljanja životnom sredinom u Srbiji.Kontejneri za reciklažu staklaNiš i Sombor  biće prvi gradovi koji će dobiti oko 600 kontejnera za prikupljanje staklene ambalaže u vidu donacije  Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj (NALED) i Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH u Srbiji, koji sprovode projekat „Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom Balkanu“. Projekat se realizuje u saradnji sa operaterom ambalažnog otpada Sekopak uz finansijsku podršku Apatinske pivare, kroz Otvoreni regionalni fond za jugoistočnu Evropu - Modernizacija javnih usluga, a finansira ga nemačko Savezno ministarstvo za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ). Kontejneri za reciklažu stakla sprečiće da velike količine staklene ambalaže, kojoj je inače potrebno više od 5.000 godina da se razgradi, završe na deponiji. Zbog nedostataka u upravljanju otpadom na lokalnom i nacionalnom nivou, količina sakupljene ambalaže koju operateri preuzimaju je mala i neisplativa za tretman. Glavni razlog su skupi troškovi transporta do drugih zemalja, jer u Srbiji ne postoje kapaciteti za potpunu preradu. Cilj projekta je da se reciklaža stakla u pilot opštinama poveća za 20%, a do 2022. očekuje se proširenje mreže i na druge lokalne samoupraveZaposleni odgovorni prema životnoj srediniOdgovoran odnos prema životnoj sredini je sastavni deo poslovanja Apatinske pivare i njenih zaposlenih koji svake godine podržavaju brojne akcije u cilju zaštite životne sredine. Ove godine, podrška je upućena nevladinoj organizaciji „Zeleni razvojni centar“ i akciji „Posadi svoj hlad“ u okviru koje je građanima podeljeno više hiljada besplatnih sadnica jasena. Zaposleni Apatinske pivare posadiće u svojim dvorištima više od 100 sadnica i time doprineti zdravijem životnom okruženju.Godina, koja je za mnoge kompanije i brendove ujedno i najizazovnija kako u poslovanju, tako i u pokazivanju brige i podrške zajednici u kojoj posluju, polako izmiče kraju. Brojne kompanije brzo su se prilagodile novonastaloj situaciji i odreagovale adekvatno na pandemiju. Još su „veće“ one koje su, sa jedne strane, svojim aktivnostima pokazale odgovornost prema zajednici i svetu nastojeći da ublaže posledice kovid krize, a sa druge, uspeli da sprovedu tradicionalne CSR aktivnosti, pa čak i upišu neke nove. Zbog svega toga, epitet lidera društvene odgovornosti u ovoj godini ima veću vrednost, zar ne? 

2020

Za zdravo društvo i zdravu planetu

Za zdraviju budućnost su pored zdravih ljudi neophodni zdravo društvo i zdrava planeta. Zaposleni kompanije AstraZeneca se trude da daju svoj doprinos na svim ovim poljima. Pored svakodnevnog angažovanja da inovativne lekove učinimo dostupnim što većem broju ljudi širom sveta, trudimo se da na svaki način  pomognemo zajednici u kojoj poslujemo i živimoNaša težnja je da imamo zdravu budućnost, i da budemo aktivni učesnici u zdravom društvu, planeti i poslovanju. Strategiju održivosti smo izgradili oko tri osnovna principa, koji stavljaju zdravlje u središte našeg rada - pristup zdravstvenoj zaštiti, zaštiti životne sredine i etici i transparentnosti. Aktivno promovišemo prevenciju bolesti u zajednici i podržavamo naše pacijente, bez obzira na prepreke sa kojima se mogu suočiti.Takođe, kontrolišemo naš uticaj na životnu sredinu, što je od značaja za prevenciju nekih oboljenja i unapređenja ishoda za pacijente. Ambicija kompanije AstraZeneca je da do 2025. godine postane „Carbon neutralna“, a do 2030. godine „Carbon negativna“ kroz različite inicijative uključujući 100% električni vozni park, smanjenje putovanja za najmanje 20%, uključenje trećih strana (dobavljača) da smanje emisiju CO2 i sl.Ambicija kompanije AstraZeneca je da do 2025. godine postane „Carbon neutralna“ a do 2030. godine „Carbon negativna“Ne smemo zaboraviti na važnost koju imaju etika i transparentnost u poslovanju kompanije. Želimo da stvorimo pozitivan uticaj na društvo i promovišemo etičko ponašanje u svim zemljama u kojima poslujemo. Oblasti na koje smo fokusirani su: etička poslovna kultura, inkluzivnost i raznolikost, ljudska prava, dobrobit zaposlenih, rad sa trećim stranama koje imaju iste etičke standarde kao AstraZeneca.Poseban značaj dajemo kulturi koja se zasniva na vrednostima kompanije: Radimo ono što je ispravno i Pacijenti na prvom mestu. U kompaniji AstraZeneca, stvaramo okruženje koje podstiče inovaciju i različitost mišljenja, kao i psihološku bezbednost, otvorenost i prihvatanje.Po pitanju aktivnosti u oblasti društvene odgovornosti, u Evropi je učestvovalo preko 8.000 zaposlenih. AstraZeneca je tako pomogla više od 2.000.000 pacijenata, zasadili smo preko 17.000 stabala, proveli više od 9.000 sati u volonterskom radu i izbegli kupovinu više od 600.000 plastičnih flaša.A da zajednica ceni i vrednuje to zalaganje imamo potvrdu kroz niz priznanja. U 2020. godini, Corporate Knights je visoko rangirao kompaniju AstraZeneca u pogledu održivog razvoja - u konkurenciji 7.000 kompanija, AstraZeneca je bila 56. u ukupnom plasmanu, odnosno druga u grupi biofarmaceutskih kompanija. Poseban značaj dajemo kulturi koja se zasniva na vrednostima kompanije „Radimo ono što je ispravno“ i „Pacijenti na prvom mestu“ Biram da recikliramSvakoga dana imamo priliku da vidimo kako se naša planeta guši u otpadu. Biram da recikliram, jer planetu Zemlju imamo samo jednu. Zamenili smo plastične čaše (flaše) Eco Tupperware flašicama, jer naše malo za planetu je mnogo. Karton i plastiku odvajamo u zasebne kutije za reciklažu. Zaposleni su se samostalno organizovali da sve plastične čepove odvajamo za humanitarnu akciju.GoGreen Mi u AstraZeneca Srbija duboko verujemo da je vreme da delujemo sada i damo svoj doprinos u smanjenju zagađenja životne sredine. U našem voznom parku to znači da u potpunosti pređemo na hibridna vozila do 2025. Godine, što je cilj i AstraZeneca na globalnom nivou. Ponosni smo što smo taj proces započeli i u Srbiji, i svaki naredni automobil će biti hibrid. Za sada smo stigli do 35% hibrida od ukupne „flote“.Each for Equal Žene iz različitih ruralnih delova Srbije, koje svojim znanjem i umećem doprinose očuvanju srpske tradicije i kulture, čine organizaciju „1.000 žena“. One prave različite predmete (peškire, tkane podmetače, prostirke, različite pletene, vezene programe) i to najčešće sa motivima tkanice, jednog od najprepoznatljivijih elemenata srpske narodne tradicije.Cilj Etno-mreže da pokrene ovakvu inicijativu jeste da se na godišnjem nivou obezbedi posao za hiljadu žena kao dodatni prihod njihovim domaćinstvima. AstraZeneca je ponosno uzela učešće u ovom projektu i to tako što smo za Osmi mart – Dan žena, rukotvorine ove organizacije poklonili zaposlenima umesto uobičajenih poklona u vidu cveća.Druga inicijativa koju je kompanija AstraZeneca sprovela u delo povodom obeležavanja istog praznika bila je podrška još jednoj inicijativi iza čije delatnosti se krije plemenita namera. Naime, ketering za sastanak koji je organizovan povodom obeležavanja Dana žena pripremio je  Bagel Bejgl. Ovaj prostor, ljudi i koncept su deo jedne borbe koja traje više od dvanaest godina - borbe za pravedno društvo ravnopravnih, koje promoviše različitost i solidarnost. Ovo socijalno preduzeće je osnovala NVO Atina - organizacija koja se od 2003. godine zalaže za prava žrtava trgovine ljudima i drugih vidova iskorišćavanja, sa ciljem da unapredi održivost svojih programa.Na ovaj način kompanija AstraZeneca je dala svoj finansijski doprinos, ali još važnije - podigla svest kod svojih zaposlenih o ovoj temi.AZ Forest -  težnja ka zdravoj budućnostiNije potrebno iznova podsećati na ogroman značaj zelenih površina i drveća za kvalitet života u urbanim sredinama. S tim u vezi, zaposleni u kompaniji AstraZeneca Srbija su sproveli akciju sadnje drveća u čast Dana planete Zemlje, koji se obeležava 22. aprila. Ideja potiče od zaposlenih koji su uvereni da je to moguće i koji su spremni da aktivno učestvuju i motivišu okruženje, tj. ovaj program u Srbiji započet je prvom sadnjom 59 platana, koja je bila održana 2019. godine. Stabljike su zasađene na parkovskoj površini između starog železničkog mosta i Gazele, na levoj obali Save, duž pešačke i biciklističke staze. Simbolično je zasađeno po jedno drvo za svakog zaposlenog Astra Zeneca Srbija. Većina zaposlenih bila je prisutna i svi su aktivno učestvovali u sadnji sopstvenog drveta. Zaposleni kompanije AstraZeneca i ove godine nastavili su sa akcijom sadnje drveća, samo sa još većim entuzijazmom i ambicijom. Naime, globalno je kompanija AstraZeneca prepoznala snažnu vezu između zdrave planete i zdravih ljudi. Cilj ove inicijative jeste ublažavanje negativnih uticaja klimatskih promena na ljude i planetu. Kompanija se obavezala da će do 2025. godine posaditi 50 miliona stabala. Ambiciozni plan koji je napravljen za akciju sadnje drveća u Srbiji, morao je ove godine biti korigovan usled pandemije virusa COVID-19, koja je imala ogroman uticaj kako na ovaj plan, tako i na mnoge druge planove koje smo za ovu godinu imali. Usled uvođenja novih mera prevencije, odlučeno je da predstavnici švedskih kompanija, među kojima je svakako i kompanije AstraZeneca Srbija, zasade simbolično po jedno drvo, kao i gradonačelnik i ambasador Švedske, dok je ostalih 200 stabala zasadila služba Zelenila.Earth Day - akcija čišćenja zelenilaKada je u pitanju uticaj zaštite životne sredine na održivost i održivi razvoj poslovanja, zaposleni AstraZeneca kroz veliki broj aktivnosti daju svoj doprinos obeležavanju Dana planete Zemlje. Pored akcije sadnje drveća i dana bez automobila, zaposleni AstraZeneca daju svoj lični doprinos u očuvanju naše životne sredine kroz akciju čišćenja zelenila na Košutnjaku. Kroz druženje, osmehe i entuzijazam, svoj doprinos daju čišćenjem „pluća Beograda“, odnosno sakupljanjem komunalnog otpada koji se nalazi na zelenim površinama. Takođe, kolege van Beograda podržavajući akciju svoj doprinos daju čišćenjem u svojoj okolini.Ove godine, nažalost, epidemiološka situacija nije dozvolila da nastavimo sa zajedničkim akcijama čišćenja zelenila, te je svako od nas svoj doprinos morao dati individualno. Svakako, AstraZeneca ima u planu da ovaj trend nastavi, i da, od momenta kada to situacija bude dozvolila, ponovo kroz timske akcije radi na unapređenju i zaštiti životne sredine.RACE for cureZaposleni u AstraZeneca Srbija već nekoliko godina učestvuju u manifestaciji RACE FOR THE CURE kako bi podigli svest u borbi protiv karcinoma dojke i pružili podršku obolelima, njihovim porodicama i celom društvu. Ove godine zbog pandemije COVID-19, kada se odlažu ili otkazuju svi sportski događaji i kada su oboleli od raka dojke među najranjivijima, uspeli smo da nađemo način da pružimo podršku, svesni toga da im je potrebnija više nego ikad.Takođe, ove godine su zaposleni kompanije AstraZeneca Srbija učestvovali i u petom izdanju manifestacije Serbia Business Run, serije poslovnih trka. Trka je zbog bezbednosti učesnika održana u digitalnom formatu, a u cilju nastavka promocije sportske i fizičke kulture, kao i zdravog načina života.Young Health Programme Pokret za prevenciju pušenja i upotrebe duvana kod dece i mladih MISSION: OXYGEN je u cilju širenja uticaja i podizanja svesti među najmlađima, ali i među roditeljima, učiteljima i nastavnicima, sklopio strateško partnerstvo sa Balkan Tube Fest-om (BTF). U pitanju je vodeća domaća platforma za okupljanje najuticajnijih influensera i kreatora sadržaja na društvenim mrežama na području Srbije i šire. BTF svake godine na regionalnom višednevnom okupljanju poseti na hiljade dece i tinejdžera sa područja Zapadnog Balkana, pružajući im priliku za upoznavanje i druženje sa njihovim uzorima, te uživanje u raznim oblicima zabavnih i edukativnih sadržaja. Na jesen 2019. godine među sadržajima namenjenim posetiocima i njihovim roditeljima predstavljen je i program pokreta MISSION: OXYGEN: zaposleni kompanije AstraZeneca su kao volonteri programa za posebno dizajniranim štandom pružali osnovne informacije, isticali važnost prevencije pušenja i pozivali odrasle posetioce da potpišu inicijativu „Dajem reč za gašenje loših navika kod mladih“. Zaposleni su prikupili oko 900 potpisa ove peticije, obavezujući svakog potpisnika na budući aktivan rad na kreiranju društva bez duvana i detinjstva bez duvanskog dima. U okviru ovih aktivnosti održana je i edukativna panel-diskusija sa popularnim kreatorima sadržaja na YouTube platformi, među kojima su bili i Anna Lazarević, Andrija Jo i Milica Kovalska. Deci je predstavljen značaj pravljenja pametnih i zdravih izbora, nasuprot lošim navikama koje mogu biti štetne po zdravlje, kao što je upotreba duvana.