BIG Specijali

2021

Lidl Srbija bira zelenu energiju i gradnju

Kompanija Lidl Srbija potpisala je sa javnim preduzećem Elektroprivrede Srbije „ZelEPS“ ugovor, prema kome se od 1. maja sve prodavnice ovog lanca, kao i Upravna zgrada i Logistički centar, u potpunosti snabdevaju „zelenom“ energijom, odnosno energijom dobijenom isključivo iz obnovljivih izvora. Ulazak u društvo kompanija koje su odabrale ovaj vid snabdevanja, samo je jedan od koraka u okviru nastojanja Lidla da odgovornim poslovnim praksama doprinese izgradnji čistije životne sredine i održivom razvoju.Izborom zelene energije Lidl direktno utiče na smanjenje emisije štetnih gasova i odgovorniju upotrebu neobnovljivih i obnovljivih resursa što na kraju dovodi i do očuvanja biodiverziteta.„Kao odgovorna kompanija svesni smo uticaja koji imamo na zajednicu, pa kroz brojne inicijative menjamo odnos prema resursima tako da ne ugrožavamo prirodu, a ni društvo. Borba za očuvanje životne sredine za našu kompaniju nije samo problem budućnosti, već predstavlja i ključno pitanje današnjice. Potvrdu naše posvećenosti društveno odgovornom poslovanju čine mnogobrojne aktivnosti usmerene na promenu energetskih navika, u svim poslovnim procesima, već od same gradnje objekata u Srbiji“, istakla je Aleksandra Mirić, iz odeljenja za Društveno odgovorno poslovanje u kompaniji Lidl Srbija.Još jedna novost jeste, da je upravo zahvaljujući zelenoj gradnji, više od 40 Lidl prodavnica dobilo EDGE sertifikat (Exellence in Design for Greater Efficiencies) za rešenja u gradnji koja dovode do uštede energije i vode, kao i smanjene emisije štetnih gasova. EDGE je osnovan od strane IFC, ogranka Svetske banke, što daje dodatni kredibilitet ulaganjima u održivost. Tako, Lidl prodavnice koriste najmanje za četvrtinu manje energije i vode u odnosu na objekte slične veličine i namene, dok operativne uštede štetnih emisija, u proseku,  iznose impresivnih 82,92 tone po prodavnici.A i kada je reč o svakodnevnoj upotrebi energije, odgovornost Lidla je oslikana kroz uspostavljen sistem za upravljanje energijom sa nizom mera za smanjenje potrošnje energije. Potvrdu za uspeh Lidla u ovoj oblasti čini ISO 50001 sertifikat dodeljen od strane DEKRA organizacije, koji podrazumeva uspostavljanje i upravljanje sistemom potrošnje energije, energenata i dalje jačanje poslovanja kroz unapređenje energetske efikasnosti u svim domenima delovanja. Pored nabavke opreme koja je energetski efikasnija, kao dobar primer odgovornijeg poslovanja Lidla, u ovom smislu, možemo navesti sistem unutrašnje i spoljne rasvete koji omogućava uštedu energije kroz podešavanje predviđenog vremena paljenja i gašenja rasvete svake od Lidl prodavnica.

2021

Ronaldo poslao dres za Gavrila

Od Kristijana za Gavrila! Za njegovu pobedu! Posle humanitarne licitacije na kojoj je Mozzart kupio Ronaldovu kapitensku traku, Portugalac je rešio da pošalje svoj potpisan dres Juventusa sa porukom „para Gavrilo“!Zlata vredni crno-beli dres stigao je u Mozzartovo sedište pravo iz Torina, a ova kompanija nastavlja niz aukcija koje se u poslednje vreme organizuju u cilju prikupljanja sredstava za najskuplji lek na svetu. I ovaj komad opreme najveće fudbalske zvezde današnjice postavljen je na Limundu, sa početnom cenom od milion dinara!Gavrilo Đurđević ima osam meseci i boluje od spinalne mišićne atrofije, a potrebno mu je još oko milion evra za lečenje. Mozzart je zahvaljujući fudbalskim menadžerima iz agencije LIAN Sports Nikoli Damjancu i Faiiju Ramadaniju uspeo da dođe do Ronalda i pozove ga da se priključi akcijama.Kapiten evropskih šampiona čuo je da je slučaj „traka“ imao humanitarni odjek i da je tada u fond otišlo 64.000 evra. Bilo mu je drago da je od tog celog događaja na kraju ispalo nešto veoma lepo i odlučio je da pošalje svoj potpisan dres. Para Gavrilo! Pela vitoria de Gavrilo!Kristijano je u revoltu bacio svoje kapitensko obeležje posle poništenog gola na meču Srbija – Portugal, ali se niko neće sećati rezultata 2:2, ni uklizavanja Mitrovića, ni besa Ronalda. Pamtiće se samo ona udarna priča iz svetskih medija - da je jedan vatrogasac uzeo traku i iskoristio je za pomoć osmomesečnoj bebi. Đorđe Vukićević je sa organizacijom „Zajedno za život“ Jovana Simića digao celu Srbiju na noge sa tom aukcijom, a Mozzart se nije zaustavio na kupovini trake i donaciji od 7,5 miliona dinara.Glavni cilj je bio da se probudi društveno-odgovorna svest i kod drugih pojedinaca, firmi, organizacija, a licitacije su se nastavile – Stefan Mitrović je dao svoje kopačke i dres sa čuvenog meča na Marakani, njegov prezimenjak Aleksandar takođe dres Srbije…Ovaj Ronaldov nije sa grbom Portugala, nego Juventusa, ali asocira na ono što je Gavrilu neophodno u ovom trenutku - timska igra na humanost! U njoj se neće pamtiti individualni potezi, ali je Kristijanova asistencija za svaku pohvalu.U Mozzartu se nadaju da će i ova licitacija imati mnogo odjeka, a na koje još načine možete pomoći Gavrilu pročitajte OVDE. 

2021

Održan treći Hack#teen uz podršku Telenor fondacije: jednaka šansa za sve devojčice širom Srbije

Povodom Međunarodnog dana devojčica u IKT-u, 22. aprila, održan je treći Hack#teen za devojčice uzrasta 11-14 godina: na taj način pružena je jednaka šansa devojčicama širom Srbije da zakorače u STEAM oblasti (nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika). AFA je po treći put za redom, u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, Telenor fondacijom i brojim korporativnim partnerima među kojima je i kompanija Huawei , organizovala Hack#teen. Hack#teen je svečano otvorila Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, Tatjana Matić, ohrabrujućim podatkom da je procenat devojaka koje upisuju IT studije u Srbiji porastao sa 25,7% u 2016. godini na 29,3% u 2020. godini.  Telenor: Odgovorno prema talentimaTelenor je kompanija koja traga za digitalnim talentima i posvećeno ih razvija i edukuje, bez obzira na to kog su pola, izjavio je Đorđe Popović, izvršni direktor korporativnih poslova u Telenoru na otvaranju Hach#teen-a. „Ali ono što smo primetili u poslednjih nekoliko godina je da se sve više devojčica pridružuje IKT-u. U našoj kompaniji većinu zaposlenih čine žene i čak 52% ih je na rukovodećim pozicijama, što je za 5% više nego prošle godine. Međutim, celoj industriji i dalje su potrebni novi talenti spremni da uče i razvijaju se i naša je odgovornost da ih osnažimo i podržimo, posebno na prekretnici njihovog profesionalnog opredeljenja“, naglasio je Popović. Samo 20% zaposlenih u IT sektoru čine žene – Huawei teži da ovu statistiku promeni u korist talentovanih devojčica, budućih inženjerkiJovana Tadić, PR Manager kompanije Huawei, ističe da su devojčice  podjednako talentovane za IT, ali ih je tradicionalno mnogo manje u ovoj industriji. „Statistika pokazuje da danas svega 20% zaposlenih u IT sektoru čine žene. Taj jaz počinje još od obrazovanja i Huawei je posvećen tome da ovu neslavnu statistiku promeni. Želimo da devojčice biraju tehničke fakultete i da sebe vide kao inženjere u okruženju koje je pretežno muško.  Ove talentovane devojčice koje sam danas imala priliku da upoznam su dokaz da je taj cilj bliži nego što mislimo. Pokazale su svoju inovativnost i kreativnost, ali i dokazale da poseduju sve ono što je potrebno da u budućnosti budu podjednako zastupljene u poslovima iz oblasti tehnologije, kao i dečaci.” Šansa za devojčice van granica glavnog grada: čak 80% takmičarki došlo je iz gradova širom Srbije i oduševilo znanjem, inovativnošću i motivacijomTakmičenje je okupilo više od 50 učenica osnovnih škola iz cele Srbije - iz Ljubovije, Venčana, Jaše Tomića, Kruševca, Smedereva, Jošaničke Banje, Lazarevca, Beograda. Devojčice su ohrabrene i motivisane od strane mentorki, ali i sjajnih uzora - Irene Stolić, studentkinje ETF-a i dobitnice nagrade The most innovative Youth of the year na Innovation Week-u 2019. godine za izum robota koji plete narukvice prijateljstva, kao i od Anđele i Leonore Ristić, srednjoškolki iz Vranja, vicešampionki Međunarodnog takmičenja iz robotike u Кini.Učenje od najboljih: Uzori i mentorke iz 10 uspešnih tech kompanijaUsledio je sudar inovativnih ideja. Vođenje znanjem, veštinama i energijom mentorki iz kompanija Madheadgames (Sanja Žugić), Fishing Booker (Katarina Milosavljević), Microsoft (Milica Hadžitanović), Schneider Electric (Nataša Popović), NCR (Ivana Ivanović), Levi9 (Katarina Ivošević), Telenor (Vesna Milenović), Huawei (Jovana Tadić), SAGA (Aleksandra Vučićević i Maja Janković), Comtrade (Jovana Stojadinović) takmičarke su kreirale tehnološka rešenja koja na interesantan i efikasan način promovišu znanje, podstiču veću zainteresovanost za učenje i obrazovanje čine kvalitetnijim i uzbudljivijim.Kreativna rešenja za obrazovanje sutrašnjiceMeđu ozbiljnom konkurencijom i sjajnim rešenjima, prvo mesto na ovogodišnjem takmičenju osvojio je tim Girls Code (OŠ Petar Vragolić iz Ljubovije), pod mentorstvom Vesne Milenović, Digital IT menadžerke kompanije Telenor. Devojčice su osmilile način primene VR tehnologije kao didaktičkog sredstva za iskustveno učenje. Žiri je nagradio predlog da se uz pomoć VR naočara lekcija o Aboridžinima virtuelno odvija u Australiji, ili da jedan čas botanike održava Josif Pančić u hologramskom izdanju. Drugo mesto osvojila je ekipa Girls for 21st century iz Kruševca, a treće tim Veljine pčelice iz Venčana.Umetnost i tehnologija ruku pod ruku: Muzej Jugoslavije kao domaćin 3. Hack#teen-aOvogodišnji Hach#teen, nimalo slučajno, održan je u prostorijama Muzeja Jugoslavije. Skraćenicu za STEM zanimanja (science, technology, engineering and mathematics) obogatili smo velikim A – Art, budući da zanimanja budućnosti podrazumevaju umetnost kao važnu oblast. Prostor Muzeja Jugoslavije dao je okvir i potporu Hack#teen-u i na pravi način spojio tehnologiju i umetnost, imajući u vidu da je inspirisao devojčice da kreiraju kreativna rešenja.

2021

OMV donirao tehničke uređaje deci iz SOS Dečijeg sela u Kraljevu

OMV Srbija obezbedila je ove godine sredstva za donaciju radi kupovine tehničkih uređaja kao što su frižideri, mašina za pranje sudova i televizor, koji imaju za cilj poboljšanje uslova boravka dece i mladih koji žive u SOS Dečijem selu Kraljevo. Od početka svog poslovanja u Srbiji OMV neguje uspešnu saradnju sa Fondacijom SOS Dečija sela Srbija, čiji je jedan od programa i Dečije selo Kraljevo. Ova saradnja obuhvata donacije i podršku raznim inicijativama i projektima koji omogućavaju da se na kvalitetan način promene životi stotine dece širom Srbije i da im se pruži prilika za bolju budućnost.“Zaposleni u OMV Srbija sa posebnom radošću iščekuju praznična druženja sa ovom divnom decom, i trenutke kada ih obradujemo predstavom i poklonima. Ove godine okolnosti su nešto drugačije zbog pandemije ali nas ni to nije sprečilo da ovog proleća ostvarimo svoju misiju u malo drugačijim okolnostima,“ rekao je prilikom uručenja donacije direktor maloprodaje u OMV Srbija Nikola Bozalo. „Zahvaljujući odličnoj višegodišnjoj međusobnoj saradnji sa Fondacijom potrudili smo se da prepoznamo trenutne potrebe i obezbedimo podršku u vidu različitih tehničkih uređaja za pripremu i skladištenje namirnica, zatim uređaja za održavanje čistoće pa sve do uređaja za zabavu. Iskreno se nadamo da će ovi uređaji olakšati svakodnevni život i doprineti da stanovnici ovog Dečijeg sela odrastaju u boljem i bezbednijem okruženju,” zaključio je Bozalo. OMV Srbija je takođe i ponosan partner Kluba „Zlatno srce“ koji je pokrenula ova Fondacija. U više odvojenih akcija na OMV benzinskim stanicama potrošači su bili u prilici da sretnu predstavnike Fondacije na specijalnim štandovima i da im pruže podršku putem donacija. Veoma dobar odziv potrošača u ovim akcijama je posebno ohrabrio OMV Srbija u nastojanjima da nastavi da pomaže široj društvenoj zajednici, a naročito deci i mladima. Fondacija SOS Dečija sela Srbija pruža dugoročnu, kontinuiranu podršku deci i mladima bez roditeljskog staranja sve do njihovog osamostaljivanja. Članica je Međunarodne organizacije SOS Dečija sela osnovane 1949. godine, koja pruža podršku za više od 1.200.000 ljudi u 136 zemalja i teritorija, sa misijom formiranja porodice za decu u nevolji, pomoć u izgradnji njihove budućnosti i razvoju zajednica u kojima žive.OMV Srbija neutralizuje emisiju CO2 goriva prodatog na Dan planete Zemlje

2021

Podrška najugroženijim sugrađanima se nastavlja, uz novo partnerstvo

Autorka televizijske emisije „Radna akcija sa Tamarom“ Tamara Grujić, u ime izvršne produkcije „Triangl“, i Jasna Terzić, članica Izvršnog odbora Erste Banke potpisale su ugovor o sponzorstvu prema kojem će Erste Banka biti sponzor predstojećeg, 11. serijala ove emisije. Potpisivanjem ugovora na simboličan način obeleženo je tačno 10 godina od kada je Banka prvi put podržala ovaj serijal.  Nova sezona „Radne akcije sa Tamarom“ imaće 14 epizoda i biće emitovana u septembru na TV Prva. Kao i u svim proteklim godinama, autorka i voditeljka serijala Tamara Grujić i njen tim posetiće različite krajeve Srbije, pomažući najugroženijim ljudima i njihovim porodicama da izgrade novi život i novi početak – u novom domu. Podršku će dobiti 13 porodica, a u okviru specijalne akcije biće renoviran i ogranak Muzičke škole „Stevan Hristić“ u selu Korminjane kod Kosovske Kamenice, koju pohađa 113 učenika. Osim priče o dobroti, humanosti i prijateljstvu, Tamara nas u svakoj epizodi upoznaje i sa lepotama prirode, kulturom, običajima i znamenitostima koji krase te krajeve. Pored podrške unapređenju kvaliteta života odabranih porodica, odnosno produkciji serijala, Banka će porodicama umesto poklona za useljenje, pružiti finansijsku podršku, tačnije uvećati kućni budžet.„Neke vrednosti su vanvremenske, traju i važe zauvek. Činiti dobro delo, biti solidaran, izgraditi drugima osnovu za dalji prosperitet su neke od njih. Kad je o ovim vrednostima reč, ‘Radna akcija sa Tamarom’ i Erste Banka govore istim jezikom. Kao neodvojivi deo zajednice u kojoj živimo i radimo, trudimo se da svakodnevno doprinosimo poboljšanju kvaliteta života naših sugrađana i sa ponosom ističemo, Banka – to su ljudi. I zbog toga nam je veliko zadovoljstvo da ponovo sarađujemo sa našom Tamarom, koja sa svojim timom neumorno pomaže svim ovim divnim porodicama da imaju bolje uslove za život“, izjavila je Jasna Terzić, članica Izvršnog odbora Erste Banke. Banka će u podršku ugroženim porodicama u ovoj sezoni uložiti ukupno 2.250.000 dinara. „Veoma sam srećna zbog ponovne saradnje sa Erste Bankom, kojom na neki način obeležavamo i jubilej, 10 godina od našeg prvog partnerstva. Osim građevinskog materijala i druge robe koja je potrebna za kompletnu adaptaciju kuće, svaka saradnja kojom se direktno pomaže porodici u našim akcijama, što je sada i slučaj, me pre svega ljudski raduje i čini veoma ponosnom. U današnje vreme otuđenosti, fizičke i socijalne distance, nedostatka empatije, stalne trke za obezbeđivanjem egzistencije, prava je umetnost pronaći vrednosti koje naša emisija i ova saradnja promovišu: ponovno spajanje sa krajnje humanim ciljem pružanja pomoći socijalno ugroženim porodicama u našoj zemlji“, rekla je Tamara Grujić, autorka i voditeljka emisije. „Dodala bih da Erste Banku, osim saradnje sa našom produkcijom, karakteriše i veoma visok nivo svesti o društvenoj odgovornosti ukorenjenoj u svakodnevnoj poslovnoj praksi, o čemu svedoči i činjenica da su mi se samoinicijativno javili sa predlogom nove podrške. Zbog toga mi je još draže što je upravo Erste ponovo deo našeg tima“, zaključila je.Od 2011. godine do danas, serijal Tamare Grujić i njenog tima pomogao je stotinama porodica. Renovirano je nekoliko hiljada kvadrata stambenog prostora, a privredne kulture su zasađene na nekoliko hektara zemlje. Na kraju svake sezone, ekipa je akcije proširivala snimanjem specijalnih epizoda, koje su podrazumevale renoviranje udruženja ranjivih grupa ljudi ili osnovnih škola. Erste Banka od početka svog postojanja, u skladu sa strategijom društveno odgovornog poslovanja, pruža kontinuiranu, proaktivnu i stratešku podršku daljem razvoju lokalnih zajednica u kojima posluje, a i šire. Banka ih podržava osluškujući njihove potrebe, izazove i potencijale kroz različite programe ulaganja, poput programa sponzorstava, donacija, volonterskih akcija zaposlenih, ali i razvoja i promocije filantropije, mentorstva i edukacije. 

2021

Globalna inicijativa za učenje besplatna za sve učenike Comtrade škola

Kompanija Majkrosoft potpisala je Memorandum o razumevanju sa tri Comtrade obrazovne institucije – ITS Visokom školom strukovnih studija za informacione tehnologije, ITHS Srednjom školom za informacione tehnologije i CODE Akademijom, a sve u cilju unapređenja i dalje modernizacije obrazovanja mladih budućih stručnjaka.Svrha ovog Memoranduma o razumevanju jeste da uvede i primeni Majkrosoftovu inicijativu za globalne veštine u postojeće programe i kurseve Comtrade obrazovnih institucija, koji će doprineti napretku u digitalnoj i tehnološkoj transformaciji. Kao rezultat ove aktivnosti, svi studenti koji pohađaju ITS, ITHS i CODE Akademiju imaće mogućnost da uče pomoću puteva učenja koje pruža Majkrosoftova inicijativa za globalne veštine.„Drago nam je da je kompanija Comtrade prepoznala važnost ovakvog projekta i omogućila svim svojim sadašnjim ali i budućim polaznicima da unaprede svoje znanje kako bi, nakon završetka školovanja, bili konkurentni na tržištu rada, kako na domaćem tako i na globalnom“, izjavio je generalni direktor Majkrosofta Milan Gospić prilikom svečane ceremonije potpisivanja Memoranduma o razumevanju, koji su u ime kompanije Comtrade potpisali direktor ITS Bojan Ristić, direktorka ITHS Aleksandra Prokopijević i direktor CODE Akademije Milan Dimitrijević. „Comtrade je uvek nastojao da pruži svojim polaznicima najmodernije uslove za obrazovanje, kao i mogućnost sticanja onih veština koje će im biti važne kada se upuste u svoje karijere. Svedoci smo ubrzane digitalne revolucije, i verujemo da ćemo sa partnerom kao što je Majkrosoft uspeti da se razvijamo i rastemo istom brzinom ali i da obezbedimo našim studentima mogućnost da steknu svetkso obrazovanje u svojoj domovini“, izjavio je  direktor .... Kompanija Majkrosoft pokrenula je u junu 2020. godine, zajedno sa kompanijama LinkedIn i GitHub, Globalnu inicijativu za učenje  i do sada je 30 miliona ljudi u svetu, a među njima i 30 hiljada ljudi iz Srbije, iskoristilo priliku da putem platforme opportunity.linkedin stekne nova ili unapredi postojeća znanja iz oblasti novih tehnologija, finansija, marketinga, dizajna, pa čak i „soft skills“ koje su preko potrebne za rad u timovima.Prema Memorandumu, Majkrosoft će obezbediti besplatne resurse za učenje dostupne putem Globalne inicijative za učenje, deliće znanje o raznim tehnologijama i sprovoditi obuke za sticanje digitalnih i tehničkih veština.  

2021

A1 Srbija izdvaja 10 miliona dinara za podršku zdravstvu, obrazovanju i ekologiji

A1 Srbija pokreće program društvene odgovornosti „Svet kakav želiš“ u okviru kojeg će izdvojiti 10 miliona dinara za podršku projektima u oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije. Kako su istakli iz kompanije, građani će takođe biti pozvani da pruže sopstveni doprinos u odabiru inicijativa osmišljenih da svet oko nas učine boljim mestom.Tim povodom, A1 Srbija okupio je stručnjake iz pomenutih oblasti na onlajn panelu sa ciljem da pokrene diskusiju o sferama našeg društva kojima je potrebna dodatna podrška. Pomenuti stručnjaci prethodno su učestvovali u selekciji projekata koje A1 namerava da podrži.„Naša odgovornost prema zajednici u kojoj se razvijamo podrazumeva da imamo sluha za pitanja od opšteg interesa, da preuzimamo inicijativu, nudimo i podržavamo inovativna rešenja. Zadovoljstvo koje dolazi iz onoga što smo dosad postigli inspiriše nas da nastavimo u istom pravcu. Naš novi program „Svet kakav želiš“ će se praktično nadovezati na ono što smo do sada radili za dobrobit zajednice, jer su ove tri oblasti godinama bile u fokusu našeg društveno odgovornog delovanja”, rekao je Dejan Turk, generalni direktor A1 Srbija i A1 Slovenija.Tomas Arnlodner, izvršni direktor A1 Telekom Austrija Grupe, naglasio je da je ova internacionalna grupa kompanija oduvek pokazivala veliku posvećenost pitanjima od opšteg značaja, što je sada predstavljeno u  ESG strategiji (Environmental, Social and Governance) koja se odnosi na zaštitu životne sredine, društvenu odgovornost i korporativno upravljanje.„Svi smo se suočili sa veoma izazovnim trenucima u proteklih 13 meseci. Tokom globalne pandemije, čitav naš A1 tim pokazao se kao pouzdan partner korisnicima, poslovnim saradnicima, državnim institucijama i društvu u celini. Naša mreža pokazala je svoju stabilnost i održivost. Međutim, čak i u ovoj krizi, težimo ne samo pružanju vrhunskih digitalnih mreža i usluga. Želimo da dodatno doprinesemo zajednici i da poslujemo na održiviji način. S tim u vezi, inkorporirali smo ESG ciljeve kao ključni segment naše korporativne strategije. To podrazumeva bavljenje ekološkim pitanjima – na primer, obavezali smo se da ćemo dostići karbonsku neutralnost uz povećanu energetsku efikasnost za 80 odsto do 2030 godine. Posvećeni smo i cirkularnoj ekonomiji, kulturi, kao i rodnoj ravnopravnosti. Pored toga, prepoznali smo našu dužnost  kada je u pitanju podizanje digitalne pismenosti. Ponosan sam što je A1 Srbija uspostavila niz mera koje će doprineti ambiciji da naše živote i poslovanje učinimo održivijim”, poručio je Arnlodner u svom video uključenju iz Beča.Jedan od zaključaka konferencije i pravac u kome će se usmeriti pomoć kompanije A1 odnosi se na posledice pandemije koja je, između ostalog, dovela do pogoršanja psihičkog i mentalnog zdravlja građana. Kada je reč o ekološkim izazovima, panelisti smatraju da je vreme da se pređe sa faze razumevanja problema na jasne poteze u pravcu njihovog rešavanja, posebno u cilju smanjenja zagađenja vazduha. Oni su se takođe  usaglasili da kompanije i obrazovne ustanove imaju priliku da zajedno rade na unapređenju digitalne pismenosti đaka, kao i prosvetnih radnika, omogućavajući im da na pravi način iskoriste sve benefite tehnologije i digitalizacije.U narednim danima kompanija A1 Srbija će saopštiti koji poduhvati iz oblasti ekologije, obrazovanja i javnog zdravlja će dobiti finansijsku podršku od ukupno 10 miliona dinara, kao i načine na koji građani mogu da se uključe u program „Svet kakav želiš“.

2021

Donacija voćnih paketa za pacijente u Areni

Epidemija korona virusa traje više od godinu dana, a kompanija Mozzart sve vreme pruža kontinuiranu pomoć zdravstvenom sistemu Srbije. Do sada je izdvojila više od milion i po evra za borbu protiv pandemije, a širom Srbije donirala je opremu bolnicama – od respiratora, do kreveta za intenzivnu negu. Ujedno je nastavljena i velika akcija podele paketa voća medicinarima i pacijentima, a osveženje je ovoga puta stiglo u Beogradsku arenu.- Hvala mnogo kompaniji Mozzart na ovom gestu, zahvaljujemo se i u ime pacijenta kojima će prijati ova vitaminska terapija – istakao je doktor Aleksandar Janković, specijalista interne medicine.U ovoj privremenoj kovid-bolnici trenutno je smešteno 222 pacijenta, a medicinsko osoblje ulaže velike napore da oni dobiju najbolju moguću negu.- I dalje imamo dosta pacijenata koji se bore sa korona virusom, tako da donacija vitaminskih paketa mnogo znači svima nama u ovim teškim trenucima. Hvala Mozzartu u ime celog osoblja, od medicinskog do nemedicinskog, kao i u ime tehničkog i vojnog osoblja – istakla je doktorka Branka Bojević.Kompanija Mozzart u više navrata je poslala pakete pomoći kovid-bolnici u Areni. U saradnji sa Ministarstvom zdravlja prethodno je dostavila ketering i više tona vitaminskih paketa i svežeg voća i prirodnih sokova. Podršku za heroje koji dononoćno zbrinjavaju obolele od korona virusa u ovoj ustanovi tada je pružio i košarkaš Vladimir Štimac. Pacijenti koji su zaraženi korona virusom trebalo bi da unose i do šest litara vode dnevno, pa su u „Areni“ bili neophodni i paketi za hidrataciju, koje je kompanija Mozzart obezbedila u prethodnoj akciji.

2021

Besplatan prevoz za sve koji se vakcinišu na Sajmu do četvrtka 29. aprila

CarGo usluga od danas do četvrtka je potpuno besplatna  za sve koji su dobili poziv da se vakcinišu na Sajmu. Prema rečima predsednika Udruženja CarGo Aleksandra Vučića, svi koji su dobili poziv da se vakcinišu na Sajmu, kao najvećem čvorištu masovne imunizacije, moći će potpuno besplatno da dođu do Sajma sa bilo koje lokacije u Beogradu u periodu od 10 do 15 časova.On je dodao da je potrebno samo da se građani lociraju, ukucaju promo kod CarGoButler i tako će ostvariti besplatnu uslugu do Sajma.“Masovna vakcinacija je jedino rešenje da pobedimo koronu i nastavimo normalno sa svojim životom. Ovaj čin CarGo-a je samo mala podrška građanima, medicinskom osoblju i državi da zajedno prebrodimo ove teške trenutke”, rekao je Vučić. On je istakao da se nada da će ova akcija podstaknuti veći broj ljudi da se vakcinišu pre uskršnjih praznika. “Ova akcija predstavlja nastavak humanitarnih misija CarGo-a. Ali verujemo da je najveća misija i zadatak svih nas da brinemo o svojim najbližima, a to možemo najbolje da uradimo tako što ćemo se vakcinisati pre praznika koje ćemo samo tako bezbedno provesti sa porodicom i prijateljima”, zaključio je Vučić.

2021

OMV Srbija neutralizuje emisiju CO2 goriva prodatog na Dan planete Zemlje

Svo natočeno gorivo na OMV Srbija benzinskim stanicama na Dan planete Zemlje 22. aprila, biće klimatski neutralno. Dobrovoljna neutralizacija emisije CO2 je deo holističkog pristupa u zaštiti klime, a na ovaj način OMV Srbija otvara novu temu putem konkretne inovativne akcije, podižući svest o tome šta kao pojedinci i kompanije možemo da uradimo kada je koncept klimatske neutralnosti u pitanju.OMV Srbija će neutralizaciju emisije CO2 celokupne količine prodatog goriva na dan Planete zemlje realizovati kroz ulaganje u internacionalni licencirani projekat pošumljavanja u saradnji sa ClimatePartner organizacijom. Takođe, sa ciljem kontinuiranog doprinosa neutralizaciji emisije CO₂ i očuvanju prirodnog bogatstva Srbije, i ove godine tim zaposlenih u saradnji sa javnim preduzećem Srbijašume organizovao je pošumljavanje u mestu Drenova. „Mesec u kome obeležavamo Dan planete Zemlje inspirisao nas je da nastavimo sa dosadašnjim konkretnim aktivnostima kojima doprinosimo neutralizaciji emisije CO₂ i očuvanju prirode. Uz već tradicionalnu akciju pošumljavanja u našoj prelepoj zemlji, pridružili smo se internacionalnoj inicijativi pošumljavanja kojom podržavamo ciljeve klimatskih promena. Veoma nam je važno da podelimo sa svim našim potrošačima ove informacije kako bi zajedno uticali na razumevanje značaja ove teme“ rekao je ovim povodom direktor prodaje OMV Srbija Nikola Bozalo.       „Svi možemo da delujemo na smanjenje količine emisije CO₂ kao i na neutralizaciju nužne emisije. Veoma smo zadovoljni kada znamo da je očekivani efekat naših aktivnosti samo tokom ovog meseca (neutralizacija emisije CO2 i sađenje drveća), neutralizacija preko 1.000 tona  CO2“ dodao je Bozalo i pozvao potrošače se pridruže i doprinesu uspehu akcije kupovinom goriva na OMV Srbija benzinskim stanicama 22. aprila.Inovativna kampanja OMV Srbija samo je jedna od inicijativa koje OMV kao kompanija globalno sprovodi u oblasti neutralizacije emisije CO2. Inače, OMV se obavezao da će podržati ciljeve Pariskog sporazuma i ključne klimatske ciljeve postavljene od strane Saveta EU za 2030. Konkretni ciljevi OMV u vezi sa klimom su: neto nulta emisija gasova sa efektom staklene bašte iz operacija do 2050. godine ili ranije, liderska pozicija u cirkularnoj ekonomiji plastike (zahvaljujući inovativnim rešenjima kao što je ReOil®) i najmanje 60% portfelja proizvoda sa niskim sadržajem i bez ugljenika. Planirano je ostvarenje ovih ciljeva zahvaljujući povećanoj upotrebi sirove nafte za petrohemijske proizvode, većem udelu gasa u portfelju proizvoda, vodoničnim rešenjima za mobilnost i industriju, rešenjima za e-mobilnost i isporuci naprednih biogoriva. Organizacija ClimatePartner sa sedištem u Minhenu međunarodni je pružalac rešenja za korporativno klimatsko delovanje. Organizacija trenutno realizuje stotinu međunarodno priznatih licenciranih projekata neutralizacije ugljenika. Projekti za neutralizaciju ugljenika smanjuju emisije ugljenika putem tehnologija kao što su pošumljavanje ili obnovljivi izvori energije. Nezavisne organizacije nadgledaju tačnu količinu uštede ugljenika. Ove uštede se zatim prodaju u obliku sertifikata o smanjenju ugljenika kako bi se finansirao projekat.

2021

„Zdravo Dvadesete“ i KOMS udruženo u promociji zdravih stilova života

U mesecu posvećenom zdravlju i njegovom očuvanju, „Zdravo dvadesete“ platforma, koju je pokrenula kompanija Galenika i Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) zajednički su organizovali nagradni konkurs na temu „Brinem o svom zdravlju“. Nagradni konkurs predstavlja jedinstvenu priliku da mladi iskažu svoje mišljenje i na kreativan način odgovore na to šta za njih zaista znači biti zdrav. „Zdravo dvadesete“ je društveno odgovorni projekat namenjen mladima, sa ciljem da podigne svest o važnosti prevencije hroničnih oboljenja. Kroz eVodič i platformu dvadesete.rs mladima su dostupne pouzdane informacije o sedam oblasti fizičkog i mentalnog zdravlja koje su pripremili naši eminentni stručnjaci, specijalisti za svaku oblast posebno.  „Cilj nam je da mladima njihovim jezikom predstavimo važne teme koje se tiču zdravih stilova života. Reč je o senzitivnoj ciljnoj grupi, kojoj je onlajn okruženje prirodno i koja bira šta će od informacija konzumirati. Zbog toga je izazov za nas bio da pronađemo prave načine komunikacije, što nas je vodilo u pravcu razvoja inovativne platforme.“ izjavio je Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika a.d. Beograd.Projekat „Zdravo dvadesete“ nagrađen je Disrupt nagradom za inovaciju, izabrao je stručan žiri sastavljen od vrhunskih profesionalca iz različitih oblasti komunikacija među 60 pristiglih prijava. „Disrupt nagrada je posebno važna za nas,  jer prepoznaje značaj projekta i potrebe ulaganja u prevenciju bolesti i očuvanju zdravlja mladih, kao ulaganje u budućnost čitavog društva“,  dodao je gospodin Vian Markes.Zdravlje i dobrobit mladih jedan je od devet strateških ciljeva prepoznatih u Nacionalnoj strategiji za mlade Republike Srbije za period od 2015. do 2025. godine, zbog čega je Krovna organizacija mladih Srbije prirodan partner u daljem razvoju i realizciji projekta.„Mlade smo ovim konkursom izazvali da pokažu svojoj zajednici da je popularno imati zdrave navike, da time što mislimo o očuvanju i unapređenju fizičkog i psihičkog zdravlja mislimo o sebi i zajednici u kojoj živimo. Želimo da podstaknemo mlade da se razvijaju, da stiču i neguju pozitivne stavove prema zdravim stilovima života i posebno važno, da osete sopstvenu odgovornosti za svoje zdravlje. Ovim konkursom verujemo da ćemo podići svest mladih ljudi, ali i javnosti da moramo zajedno razvijati zdravstvenu kulturu i odgovornost prema sebi i široj zajednici“, izjavila je Miljana Pejić, generalna sekretarka KOMS.

2021

Društvena odgovornost je neodvojivi deo našeg poslovanja

Društveno-odgovorno poslovanje predstavlja sastavni deo strategije Eurobanke, koja od svog osnivanja u Srbiji pruža snažnu podršku lokalnoj zajednici kroz razne projekte i kontinuirano ulaže u oblasti kao što su obrazovanje, zdravstvo, ekologija, kultura i socijalna inkluzija, podržavajući najosetljivije kategorije društva.  Do sada smo kroz program „Investiramo u evropske vrednosti” uložili više od 4,7 miliona evra. Prošla godina nam je donela brojne promene i pokazala koliko je odgovorno poslovanje zapravo važno i koliko je značajno da pravovremenim inicijativama i aktivnostima, pružimo pomoć onima kojima je podrška neophodna.  Podrška zdravstvenom sistemuOd samog početka epidemije, posebnu pažnju smo posvetili podršci zdravstvenom sistemu Srbije. Odmah nakon proglašenja vanrednog stanja smo, na poziv UNICEF-a, donirali finansijska sredstva u iznosu od šest miliona dinara za kupovinu neophodne zaštitne opreme potrebne za suzbijanje epidemije koronavirusa. Akcija je sprovedena u izuzetno kratkom vremenskom roku, pa je sva oprema za svega nekoliko dana stigla do onih kojima je bila namenjena.Osluškujući potrebe zdravstvenog sistema, tokom drugog talasa epidemije, početkom avgusta meseca smo Kliničkim centrima Srbije uručili 36 kiseoničkih protokomera za terapiju kiseonikom, za pacijente obolele od koronavirusa. Donacije su realizovane preko fondacije „Fond B92” i Srpskog filantropskog foruma, koji nam je krajem prošle godine dodelio i priznanje za izuzetan doprinos u borbi protiv koronavirusa i razvoj dobročinstva i filantropije.Podrška obrazovanju ostaje prioritetUporedo sa pružanjem podrške zdravstvu, i tokom ovog izazovnog perioda smo aktivno radili na implementaciji našeg samostalnog projekta „Škola kao nacrtana za Vas” i time potvrdili svoje strateško opredeljenje da ulažemo u razvoj mladih i stvaranje boljih uslova za školovanje srednjoškolaca.Zahvaljujući ovom projektu, koji sprovodimo uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u 2020. godini smo obezbedili više od 90 računara za elektronsko-jezičku laboratoriju, kabinete virtuelne banke i računovodstva, dok je preko 3000 srednjoškolaca obrazovnog profila Službenik u bankarstvu i osiguranju dobilo priliku da unapređuje svoje stručno znanje. Projekat „Škola kao nacrtana za Vas” ima za cilj poboljšanje i unapređenje uslova za rad i učenje u srednjim školama u Srbiji,  a sredstva se prikupljaju humanitarnom Mastercard kreditnom karticom „Eurobank Veliko srce“. Od svake transakcije izvršene ovom karticom, Banka izdvaja deo sredstava i usmerava ih u opremanje i modernizaciju kabineta i učionica. Radujemo se nastavku ovog projekta i u 2021. godini, jer obrazovanje predstavlja jedan od stubova korporativne društvene odgovornosti Eurobanke. 

2021

PepsiCo smanjuje emisiju gasova staklene bašte za 3 miliona tona do kraja ove decenije

Kompanija PepsiCo najavila je da planira proširenje regenerativne poljoprivredne prakse na više od tri miliona hektara, što je gotovo jednako ukupnoj poljoprivrednoj površini koju kompanija obrađuje. Najavljeno je i poboljšanje egzistencije za više od 250.000 ljudi koji rade u poljoprivrednom lancu snabdevanja, kao i ulaganje u održivost lanca nabavke 100 odsto ključnih sirovina, u periodu do 2030. godine.Procenjuje se da će ovakvim aktivnostima biti eliminisano bar tri miliona tona gasova staklene bašte do kraja decenije, a program će biti proširen na nove useve i iskorišćen kao temelj za partnerstvo sa poljoprivrednicima i za prelazak na regenerativnu poljoprivredu.Ovako postavljeni ciljevi rezultat su činjenice da poljoprivreda predstavlja temelj prehrambenog sistema, kao i da su tokom prošlog veka konvencionalne poljoprivredne prakse doprinele značajnom gubitku i degradaciji tla. Osim toga, prehrambeni sistem je izvor oko trećine svih gasova sa efektom staklene bašte, dok s druge strane poljoprivreda može biti i rešenje za smanjenje emisije Co2. U okviru ovog programa, kompanija PepsiCo će se fokusirati na: 1. Širenje regenerativne poljoprivrede prakse na više od 3 miliona hektara, odnosno na 100 odsto zemljišta koje se koristi za uzgajanje sirovina za proizvode kompanije širom sveta, kroz saradnju sa poljoprivrednicima iz 60 zemalja. Na području Zapadnog Balkana, PepsiCo sarađuje sa šest dobavljača iz Srbije i Bosne i Hercegovine, koji su deo PepsiCo agende održivosti. Ova agenda uključuje ulaganja u održavanje zemljišta zdravim, implementaciju platformi za upravljanje vodom, program za reciklažu otpada od prerade krompira, povećavanje udela alternativnih izvora energije u proizvodnim pogonima, a sve u cilju smanjenja emisije Co2.2. Poboljšanje egzistencije za više od 250 000 ljudi u lancu poljoprivrednih dobara i zajednicama globalno, uključujući i ekonomsko osnaživanje žena. PepsiCo koristi najsavremenije tehnologije koje pomažu poljoprivrednicima da efikasnije uzgajaju hranu, koristeći manju količinu resursa. Na tržištu Srbije i BiH, Marbo Product obrađuje preko 1300 hektara krompira. Implementiraju se najviši PepsiCo standardi za proizvodnju hrane, ulaže se u edukaciju farmera i proizvođača i implementiraju se platforme koje daju mogućnost smanjenja troškova, zdravije zemljište i prostor za veća ulaganje u nove tehnologije. 3. Održivo nabavljanje 100% ključnih sirovina, tako da uključuju ne samo useve iz neposrednog izvora (krompir, kukuruz, ovas), već i sirovine koje se nabavljaju od drugih proizvođača, kao što su biljna ulja i žitarice. U zemljama Evrope, PepsiCo radi na selekciji svojih sorti radi unapređenja karakteristika visokog genetskog potencijala, uključujući i Zapadni Balkan, a pokreće i program saradnje sa dobavljačima za razvoj inovacija i primenu globalnih praksi, kao što je pokretanje programa za snabdevanje proizvodnje kukuruznim uljem domaćeg porekla, koje do sada nije bilo dostupno u Srbiji. „Poslovanje kompanije PepsiCo zasnovano je na poljoprivredi, a mnogi PepsiCo proizvodi kreću sa njive – od ovsene kaše Quaker preko tortilja čipsa Doritos, do našeg lokalnog brenda Chipsy. Kao jedna od vodećih svetskih kompanija za proizvodnju hrane i pića, održiv poljoprivredni sistem je presudan za naše poslovanje, kroz koje imamo priliku i odgovornost da podstaknemo značajne promene. U okviru naše agende održive poljoprivrede, ulažemo napore u ostvarivanje tri glavna cilja. Prvi je saradnja sa ključnim interesnim javnostima, farmerima i dobavljačima; drugo moramo da ubrzamo usvajanje praksi i treće moramo da transformišemo poljoprivredu, tako da nam implementiranjem digitalnih tehnologija na poljoprivrednim dobrima, pruža kvalitativne uvide kako bi usevi bili još održiviji. Svi naši ciljevi postavljeni PepsiCo programom regenerativne poljoprivrede biće implementirani i kroz poslovanje na Zapadnom Balkanu kako bi i dalje sa ponosom proizvodili Chipsy od 100% domaćeg krompira, i kako bismo smanjili emisiju Co2 za više od 70 odsto“ istakao je Nuno Pinto Leite, generalni direktor kompanije Marbo Product, članice PepsiCo grupe.Lokalno se za potrebe kompanije PepsiCo krompir proizvodi na 1.039 hektara, a sa oko 40 000 tona krompira godišnje Marbo Product spada u red najvećih industrijskih otkupljivača u Srbiji. Oblast učenja i razmene znanja o najboljim poljoprivrednim praksama već se sprovodi kroz program edukacije poljoprivrednih dobavljača, kao i kroz program edukacije studenata poljoprivrede kroz projekat „Chipsy Agro akademija“. Takođe, kada je reč o otpadu, ostvarena su smanjenja od prerade krompira za 70 odsto, čime je postignut najbolji učinak u Centralnoj Evropi. Program pozitivne poljoprivrede je još jedan korak na putu kompanije PepsiCo i prati nedavnu najavu kompanije da udvostručuje svoj klimatski cilj, usmeren na smanjenje apsolutnih emisija gasova staklene bašte u svom lancu vrednosti za više od 40 odsto do 2030. godine, kao i obavezujući se da će postići nultu emisiju do 2040. godine.