Tesla Nation: Milion evra za domaće firme, najbolje prolaze fintech usluge
Više od milion evra uloženo je iz Sjedinjenih Američkih Država u saradnju sa srpskim privrednicima i preduzećima kroz projekat Tesla Nation. Kompanije koje su najlakše pronalazile inostrane partnere, kako je naveo osnivač projekta, pružale su fintech usluge koje se tiču onlajn naplaćivanja, prometa novca i robe, kao i usluge vezane za dizajn korisničkog iskustva.Do sada je 50 partnera iz inostranstva tražilo saradnike iz Srbije preko Tesla Nationa kako bi zajedno pokrenuli firmu ili dobili ekspertske usluge. Realizovano je sedam partnerstava putem kojih je u srpsku privredu ušlo više od milion evra, ističe Vukašin Stojkov, osnivač Tesla Nation-a, navodi se u saopštenju ove nevladine organizacije.Kako Stojkov objašnjava, inostrani partneri od domaćih firmi traže profesionalnost i sposobnost. „Koncept profesionalnosti i odgovornosti se ponekad razlikuje između razvijenih tržišta i Srbije i raznih drugih zemalja koje su strani partneri skloni da posmatraju kao jednu veliku nepoznatu celinu. Zato je na nama zadatak da ove predrasude razbijemo tako što ćemo biti dobar filter koji povezuje proverene ljude sa ino-partnerima“, kaže Stojkov za Novu ekonomiju.Za domaće firme koje žele da postanu deo Tesla Nation projekta, pored profesionalnosti i sposobnosti, važno je i umeće komuniciranja, navodi osnivač.„Ovo se odnosi na sofisticiranost poslovne komunikacije, ali i na pomalo banalne, a ključne stvari kao što je vladanje engleskim jezikom“, objašnjava on.Međutim, kao ključnu tačku naveo je integritet. Kako ukazuje, to su predstavnici Srbije u svetu, a odgovornost Tesla Nation-a je da osigura da su to pravi ljudi.Stojkov dodaje da će Tesla Nation uskoro javno objaviti koji su sve tehnički i poslovni kriterijumi nephodni da bi se domaće firme uključile u projekat ove nevladine organizacije.Uspeh ovog projekta omogućavaju dve strane: srpske firme koje su pokrovitelji projekta, i mreža ambasadora, uspešnih poslovnih ljudi iz dijaspore koji povezuju i preporučuju srpske privrednike svojim poslovnim kontaktima.„Važno je da se srpski preduzetnici okrenu razvijenim tržištima jer su profitabilnija, ali i zbog toga što su uređena za biznis bolje nego srpsko tržište. Tesla Nation je jedina organizacija za koju znam koja promoviše srpske preduzetnike i povezuje ih sa svetskim tržištem”, kaže Vladimir Pavlović, viši urednik u američkoj novinskoj agenciji Rojters i Tesla Nation ambasador iz Njujorka.„Uticaj ambasadora se ne može preceniti i doveo je do svih pozitivnih ishoda projekta do sada. Zahvaljujući velikoj podršci raznih poznanika i organizacija iz dijaspore, gde bih posebno izdvojio Serbian Entrepreneneurs, nije bilo mnogo teško pronaći ljude voljne da nam pomognu u ovoj misiji, koju ambasadori prepoznaju kao lepu i korisnu“, kaže Stojkov.Do sada je u rad Tesla Nation-a uloženo oko 50.000 evra zahvaljujući kompanijama koje su se udružile na ovom poduhvatu. Iako je, prema rečima osnivača, sledeći cilj projekta da što pre dodaju još jednu nulu na navedeni rezultat, to nije ono što je najvažnije. Stojkov naglašava da je veoma značajno i širenje znanja, kao i poslovnih mreža ljudi i kompanija uključenih u projekat.Tesla Nation promoviše Srbiju u inostranstvu kao zemlju inovatora i izuzetnih IT profesionalaca, kao stručnu, a ne jeftinu radnu snagu, a organizacija sada poziva sve zainteresovane privrednike u Srbiji i dijaspori da se uključe u projekat i pomognu da Srbija postane zemlja čija je privreda zasnovana na savremenim tehnologijama i međunarodnim tržišnim principima poslovanja.



-e1745679785626-270x152.jpg)

-270x152.jpg)





-270x152.jpg)













