Održivost

2022

Bačko Novo Selo priključeno Deltinom projektu Naše selo

Projekat Naše selo Delta Holding je pokrenuo 2018. godine, sa ciljem da konkretnim primerom pokaže kako se može modernizovati srpsko selo, a njegovi žitelji ohrabriti da ostanu na svojim imanjima. U svom prvom ciklusu projekat je obuhvatio mesta Dubočane i Mala Jasikova, u okolini Zaječara, gde je postignut iznavredan rezultat i na osnovu toga doneta je odluka o proširenju akcije.U Bačkom Novom Selu projektu će se priključiti oko 50 domaćinstava. Ona se bave ratarstvom, voćarstvom i stočarstvom. Najveći deo obradive zemlje je pod ratarskim kulturama, posebno pod sojom; jedan broj meštana gaji jagode, drugi i jabuke, lešnik, šljivu…; više porodica bavi se povrtarstvom, pod plastenicima i na otvorenom, nekoliko pčelarstvom, a jedno gazdinstvo gaji i lekovito bilje.Bačko Novo Selo, u opštini Bač, priključeno je Deltinom projektu Naše selo, počev od marta 2022. Godine.Kroz Naše selo meštani će pre svega dobiti edukaciju o modernoj poljoprivrednoj proizvodnji. Kroz seriju predavanja i poseta njihovim imanjima saznaće kako može da se unapredi ishrana i nega stoke, sadnja, orezivanje i berba voća, sejanje i uzgoj ratarskih kultura i svi drugi elementi koji čine efikasnu i uspešnu poljoprivredu.Učesnici u projektu dobiće priliku za povoljne bankarske kredite, u saradnji sa Erste Bankom koja je deo projekta, a uz podršku Delta Agrara koji će na sebe preuzeti plaćanje kamate.S obzirom na to da ostanak na selu nije moguć bez kulturnih i zabavnih sadržaja, deo projekta biće i podrška u organizovanju društvenog života u Bačkom Novom Selu.

2022

Mirjana Bobić Mojsilović: Tri zalogaja po mom ukusu

Naša zemlja ima toliko različitih kvaliteta o kojima se priča kod nas, ali i u svetu. Jedna od prvih stvari po kojoj nas prepoznaju je hrana, za koju važi mišljenje da je ukusna, kvalitetna i da nosi emociju koju vredi doživeti. Baš o ukusima našeg kraja smo razgovarali sa Mirjanom Bobić Mojsilović, koja nam je otkrila svoje omiljene kombinacije srpskih autentičnih proizvoda, i koje od njih bi pretvorila u junake svojih knjiga.„Ja volim Srbiju. Volim da je osetim svim čulima, a ako me pitate koji ukusi bi bili moji junaci – bili bi to Ukusi moga kraja, a svaki kraj je moj!“Da li mislite da su ukusi Srbije podjednaka znamenitost kao njene građevine i krajevi? Da li se o njima dovoljno priča?O lepotama, znamenitostima i ukusima Srbije se tek odnedavno malo više priča, ali i to je nedovoljno, s obzirom na prirodne i ljudske lepote, istorijske i kulturne znamenitosti a pogotovo,  o ukusima Srbije koji ovaj život čine sočnim. Šta da kažem, kao neko ko tek otkriva sve lepote, sve nesavršenosti i sve ukuse Srbije, osim da je oko nas – neotkriveno blago. To blago je i blago, i slatko, i zna da bude i oštro, i ljuto i ponekad gorko. Drugim rečima, iz moje vizure, Srbija je, što se ono kaže – na ’leba da je namažeš.Foto: Stefan SimonovićKada biste pisali priču o ukusima naših krajeva koje najviše volite, ko bi bili glavni junaci? Ja volim Srbiju. Volim da je osetim svim čulima, a ako me pitate koji ukusi bi bili moji junaci – bili bi to Ukusi moga kraj, a svaki kraj je moj! To vam pričam. Srbija je plejada ukusa koji ne mogu da vas ostave ravnodušnim i o kojima jednostavno ne možete da prestanete da pričate. Na primer, suva šljiva – nezgrapna dama koja nosi breme srpske istorije, nasleđa i tradicije. Ona bi od mene dobila partnera koji je zaslužuje, recimo, kozji sir i njih bi vezala jedna pančeta u čijem su ukusu ispisane sve neispričane priče o balkanskoj ljubavi. I tako dobijamo suvu šljivu filovanu kozijim sirom i rolovanu pančetom. Kiselkasto-slatkasto, jako i slano - to je spajanje zapadne Srbije, na primer, Pirota i Srema.A za one koji vole tradicionalnije priče, tu bih uvela dobro znani zlatarski sir, strogog oca koji bi da ljubav između hirovite pršute i vragolastog ajvara ostane samo na prijateljstvu. Ali kada zajedno dođu na domaći ražani hleb, sve pada u vodu, ljubav pobeđuje i ukusi se spajaju u priču života. Mogu vam reći da sam jednom sasvim slučajno pila šampanjac i jela čvarke, i da je to daleko bolja kombinacija od one carske ruske, kavijar i šampanjac. Ova naša nije carska, ali je u svakom slučaju kraljevska. Zato biram domaći hleb sa suvim šljivama, ovčiji sir i slatko od šumske kupine. Sve bi to bilo jednostavno, da ne dolazi i namaz od čvaraka. Šta da kažem, hleb i čvarci su nas održali, a šumska kupina je tu da sa ovčijim sirom bude naša autohtona verzija „dolce vita“.U mojoj autorskoj kuhinji, stvarno se kuva, osim što se kuvaju i slike, crteži, knjige i emisije.Kako vi u svojim pričama spajate tradicionalno i moderno?To dolazi prirodno, iz neke potrebe, iz neke male gladi za nekim ukusom, dakle isto kao i u kuhinji – spojeni ukusi u doskora nezamislivim kombinacijama, u stvari samo se uzajamno obogaćuju. I što važi za kuhinju, važi i u priči – tu leži izvor iznenađenja, humora, i sočnog razgovora. Zar ne? To ti pričam.Ukusi moga krajaUkusi moga kraja su brend koji počiva na ideji tradicije dobrih ukusa iz svih krajeva naše zemlje. Danas brend ‘Ukusi moga kraja’ ima više od 200 autentičnih srpskih proizvoda, napravljenih od 100% domaće sirovine, po tradicionalnoj recepturi, bez konzervansa, aditiva ili veštačkih boja, a stvaraju ih oni koji to rade najbolje – mali srpski proizvođači. Upravo zbog toga čak 118 proizvoda nosi oznaku „Čuvarkuća“ koja je garant vrhunskog kvaliteta i domaćeg porekla. Svi proizvodi brenda Ukusi moga kraja mogu se kupiti samo u IDEA prodavnicama, Roda marketima i Mercator hipermarketima širom Srbije.

2022

Kompanija Henkel ozelenjava park Ušće

 U saradnji sa JKP „Zelenilo-Beograd” kompanija Henkel Srbija posadila je 50 sadnica breze i 50 sadnica crnog bora u parku Ušće. Zaposleni Henkela udružili su snage i pomogli u akciji ozelenjavanja, te još jednom pokazali sjajan timski rad i posvećenost zaštiti životne sredine. „U ime JKP ,Zelenilo-Beograd’, želeo bih da se zahvalim kompaniji Henkel koja je izabrala naše Preduzeće za partnera u jednoj ovako lepoj i značajnoj aktivnosti uvećanja zelenog fonda našeg grada. Time su pokazali da su društveno odgovorna kompanija koja brine i o životnoj sredini. ,Zelenilo’ uvek izlazi u susret ovakvim zahtevima i sa ponosom mogu da istaknem da smo do sada, akcije sadnje stabala uspešno sproveli sa više od 50 kompanija, ambasada i preduzeća i potpuno sam siguran da će ovaj broj u narednom periodu biti u stalnom porastu. ,Zelenilo-Beograd’, svake godine, na javnim zelenim površinama, u okviru svog redovnog Programa posadi više od 5000 stabala, a ove godine će taj broj biti veći od 8500 stabala“, izjavio je Slobodan Stanojević, generalni direktor JKP „Zelenilo-Beograd“.Foto: Dragan Petrović (FVS)„Naši timovi unutar kompanije su čvrsto posvećeni održivom poslovanju, a mi u odeljenju finansija smo odlučili da doprinesemo Henkelovoj strategiji održivosti kroz inicijativu za ukidanje papirnog otpada i uopšte upotrebe papira tokom svakodnevnih poslovnih aktivnosti. Oslonili smo se na proces digitalizacije, značajno smo smanjili korišćenje papira i ovom akcijom ozelenjavanja idemo korak dalje u nameri da doprinesemo očuvanju životne sredine. Želeo bih da zahvalim JKP ,Zelenilo-Beograd’ na odličnoj saradnji“, istakao je Miloš Đukanović, direktor finansija kompanije Henkel Srbija.Ove godine, Henkel obeležava 20 godina uspešnog poslovanja u Srbiji, a kako je jedan od prioriteta uvek bio zaštita životne sredine, ovom akcijom nastavlja tradiciju pokazujući odgovornost i brigu prema sredini u kojoj živimo. 

2022

OTP Grupa i ove godine partner startap kompanijama

 Kao kompanija koja podržava inovacije, OTP Grupa i ove godine, po peti put, pokreće svoj međunarodni program za saradnju sa startap kompanijama sa nazivom OTP Startup Booster Program.Ovom inicijativom koja se sastoji od nekoliko etapa, inovativna rešenja se usmeravaju od procesa mapiranja poslovnih potreba pa sve do uvođenja rešenja i otvorena je za startape iz celog sveta, sa već proverenim proizvodima ili poslovanjem koje se nalazi u intenzivnoj skejlap fazi. Uz učešće različitih delova bankarske grupe, OTP ima za cilj da podstakne ovu poslovnu saradnju i implementira pilot projekte sa izabranim kandidatima. Prijave  su otvorene od 07. marta do 11. aprila.Ovo je peti put da je OTP bank objavila svoj međunarodni startap program. Pogodnosti koje izabrani kandidati OTP Startup Booster Programa mogu da dobiju su brojne: pored pilot projekta sa bankarskom grupom, mogu da učestvuju u stručnoj radionici, dobiju kako internu tako i eksternu podršku mentora, i imaju brojne prilike za umrežavanje. OTP LAB koji koordinira Programom širom OTP Grupe, prikupio je više od  150 poslovnih potreba i tema od početka januara do sredine februara, za koje se traže inovativna rešenja u saradnji sa izabranim startap kompanijama.Osim tradicionalnih kategorija poslovnih potreba  finansijske institucije kao i tokom prethodnih ciklusa, ove godine prioritetan fokus daje se tzv. rešenjima izvan bankarstva i inovacijama koje podržavaju održivost i ekološki osvešćen svakodnevni život klijenata i Banke.Za ovogodišnji Startup Booster Program, Banka poziva kompanije da se prijave na jednu od sledećih tema:• Korisničko iskustvo i pružanje usluge klijentima;• Povećanje interne efikasnosti;• Inovacije specifične za proizvode u poslovanju sa stanovništvom;• Inovacije specifične za proizvode u poslovanju sa privredom;• „Izvan bankarstva“ i održivost;• Potpuno nova i disruptivna rešenja koja se odnose na bankarski sektor, a koja ne potpadaju pod gore navedene kategorije.I ove godine, startap kompanije biraju se kroz tri etape. Da bi konkurisale, potrebno je da popune prijavni formular dostupan na internetu. Nakon pregleda pristiglih prijava, izabrani startapi imaće mogućnost da se tokom onlajn intervjua sastanu sa predstavnicima specijalizovanih oblasti iz Banke. OTP Grupa će pozvati predstavnike najboljih 25 – 30 startap kompanija na Dane finalne selekcije, koji su planirani da se održe u Budimpešti krajem  maja meseca, u Akvárium Klubu, uz lično prisustvo.„Ponosan sam što je cela Grupa, zajedno sa bankama članicama, uključena u OTP Startup Booster Program, kako bi pružila podršku širenju inovativnih finansijskih rešenja širom regiona. Posebno me raduje što se svake godine prijavljuje sve više kandidata i što imamo odličnu saradnju sa našim startap partnerima", izjavio je András Fischer, direktor Odeljenja za inovacije OTP Banke (OTP LAB).Period pilot projekta počinje 05. septembra 2022. godine i traje do 25. novembra 2022. godine. Tokom onlajn Demo dana, zakazanog za 30. novembar, Startapi će imati  priliku da Rukovodstvu Grupe, investitorima i stručnjacima za inovacije brojnih velikih domaćih i međunarodnih kompanija, predstave svoja dostignuća tokom tromesečnog pilot projekta. Nakon Demo dana i predstavljanja  najperspektivnijih pilot projekata, počinje „roll-out“ faza i to od 01. januara do 30. juna 2023. godine sa nekom od članica OTP bankarske grupe, u okviru dugoročnog ugovora o partnerstvu.Za više informacija o Programu posetite www.otpstartup.com

2022

Odabrali smo baš ovaj dan da pružimo podršku našim heroinama

 Kompanija dm drogerie markt tradicionalno je na Osmi mart, najveći praznik žena, donirala robu u vrednosti od 700.000 dinara sigurnim kućama širom Vojvodine. Uz to, drogerijski lanac je i ove godine obradovao poklonima humane dame koje doniraju krv.Povodom najvećeg praznika žena, dm Srbija uputila je donaciju štićenicama sigurnih kuća iz Novog Sada, Pančeva, Sremske Mitrovice, Sombora i Zrenjanina, i na taj način im pokazala da nisu same u svojoj borbi.  „Poznato je da godinama pružamo podršku ženama, posebno onim iz ugroženih kategorija. Tradicionalno smo izabrali Osmi mart da, pre svega, podržimo korisnice sigurnih kuća koje se bore za svoju egzistenciju i da doprinesemo njihovoj borbi i kvalitetu života. Nastojaćemo da i u narednom periodu pomažemo ženama u ovoj situaciji, motivišući društvo da učini isto, jer je važno da budemo tu jedni za druge“, rekla je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.Poklone povodom Osmog marta kompanija je usmerila i humanim damama koje godinama dobrovoljno daju krv u okviru akcije „Ništa bez žena“, pri Institutu za transfuziju krvi Srbije u Beogradu. Uz to, dm je namenio poklone i svim ženama i njihovim partnerima koji na ovaj praznik doniraju krv pri Univerzitetskom kliničkom centru u Kragujevcu. „Obradovali smo donatorke krvi iz Beograda i Kragujevca u znak zahvalnosti što i u ovim izazovnim vremenima misle na druge i trude se da pruže lični doprinos društvu. Naša kompanija je posvećena podršci ovim, naizgled, malim činovima humanosti na kojima počiva naše društvo. Ovom prilikom pozivam naše sugrađanke i sugrađane da slede njihov primer i da zajedno stvaramo bolje okruženje za život svih nas“, rekla je direktorka.Povodom dana žena, dm je takođe pripremio poklon-pakete za publiku predstave „Mačka pečena“, koja se izvodi Osmog marta u pozorištu Teatar na Brdu. Budući da predstava glasno govori o nasilju nad ženama i pruža podršku borbi za ženska prava, ovo je za drogerijski lanac bio razlog više da obraduje dame iz publike i njihove pratioce. Kompanija dm nastavlja sa realizovanjem društveno odgovornih projekata s glavnim ciljem da poboljša kvalitet života kako žena tako i svih drugih grupa u zajednici u kojoj posluje. Naime, uz kontinuirani rast, dm beleži i rekordne donacije budući da je samo tokom prošle godine donirao 33,2 miliona dinara u novcu i robi, potvrđujući epitet jedne od društveno najangažovanijih kompanija u zemlji. 

2022

Šta nam poručuju zelene etikete s polica dm drogerija

Kompanija dm drogerie markt, poznata po ponudi brojnih robnih marki iz održivog razvoja, počela je da obeležava takve proizvode posebnim zelenim etiketama, kako bi naglasila dodatnu ekološku vrednost proizvoda koje svakodnevno koristimo i tako pomogla potrošačima da ih lakše uoče na mestu kupovine. Osim zelenih etiketa – kojima je dm dodatno oplemenio kupovne navike ističući proizvode iz održivog razvoja, i omogućio potrošačima da tokom kupovine svesno sami odlučuju u korist eko-proizvoda iz širokog asortimana – dm je istovremeno uveo i novi koncept UVEK POVOLJNO, kojim kompanija nastoji da promoviše dugoročno isplativu kupovinu.Kompanija dm iz godine u godinu nastavlja svoj put u pravcu održivog razvoja, negujući vrednosti kao što su humanost, savesnost i očuvanje životne sredine. Kontinuiranom štednjom prirodnih resursa, pažljivim odabirom sirovina, odgovornim odlaganjem otpada, kao i brigom o životinjama, dm čini svoje poslovne procese održivijim i savesnijim.Zelenim etiketama označene su upravo neke ili sve od tih karakteristika kako bi kupci bili informisani o proizvodima s ekološkom vrednošću, odnosno zelenijim alternativama. Proizvodi koji su označeni barem jednim od priznatih održivih pečata od sada se označavaju zelenom etiketom. Na ovaj način istaknuti su proizvodi s organskim sastojcima, prirodna kozmetika, organska hrana i ekološki proizvodi za domaćinstvo. Na mnogim zelenim i standardnim etiketama mogu da se pronađu i dodatne informacije koje olakšavaju kupovinu – posebno potrošačima koji se hrane veganski ili koji su netolerantni na određene sastojke iz hrane. Svrha je da se kupcu ponudi brza preglednost određenih ključnih informacija o proizvodima.Da podsetimo: pored zelenih etiketa, u dm-u se od početka godine nalazi skoro 10.000 proizvoda označenih crvenim etiketama, a znatan je broj onih koji spadaju u obe kategorije. Crvene etikete upućuju na proizvode u okviru koncepta UVEK POVOLJNO, koji podrazumeva uvođenje dugoročno povoljnih cena umesto ponude popusta i akcija, pružajući garanciju da se cene neće menjati najkraće četiri meseca. Na polju održivog razvoja, dm uspešno nastavlja i treći ciklus projekta Zasadi drvo, najveće akcije pošumljavanja u Srbiji. U okviru ovog projekta do sada je zasađeno više od 250.000 sadnica, a pokretači ove inicijative dm i Adria Media Group najavljuju nove rekordne akcije koje će doprineti izgradnji zdravijeg životnog okruženja za sve nas i za generacije koje dolaze. 

2022

NIS donirao sredstva „Ateljeu 212“ za poboljšanje energetske efikasnosti

Želeći da podrži rad jedne od najznačajnijih ustanova  kulture u Beogradu i ujedno doprinese unapređenju ekološke slike glavnog grada, kompanija NIS donirala je „Ateljeu 212“ sredstva u iznosu od preko šest miliona dinara za poboljšanje energetske efikasnosti pozorišta.Projekat se sprovodi u okviru NIS-ovog programa društvene odgovornosti „Zajednici zajedno“ u saradnji sa Sekretarijatom za kulturu Grada Beograda i saglasnosti Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Zahvaljujući obezbeđenim sredstvima, stolarija i scenska rasveta u čuvenom beogradskom teatru biće zamenjena novom, što će doprineti boljoj energetskoj efikasnosti objekta i smanjenju  potrošnje električne energije. Događaju su ovim povodom prisustvovali predstavnici kompanije NIS, uprave pozorišta, gradskog Sekretarijata za Kulturu, kao i predstavnici  glumačkog ansambla „Ateljea 212“.Novica Antić, direktor pozorišta „Atelje 212“ zahvalio se kompaniji NIS na obezbeđenim stredtsvima i dodao da je u ovakvim uslovima svaka vrsta pomoći  dobrodošla. “Ova donacija koju smo dobili od NIS-a je zaista vrlo značajna. Naročito nam je bitno da u doba pandemije, kada radimo smanjenim kapacitetom i smanjeni su nam prihodi, dobijemo svaku vrstu pomoći. Novac ćemo iskoristiti za zamenu vrata i prozora, kojih ima mnogo i 30 godina nisu menjani. Na pozorišnoj zgradi biće postavljeni aluminijumski, vakumirani prozori i vrata, što će značajno uštedeti energiju, dok će zamena kompletnog osvetljenja, pre svega reflektora u salama, drastično smanjiti potrošnju struje“, istakao je Antić.Ivan Karl, sekretar Gradskog sekretarijata za kulturu istakao je značaj projekta i pozvao druge kulturne ustanove da se prijave za ovakve donacije.“Hvala NIS-u koji je prepoznao „Atelje 212“, ali i timu „Ateljea 212“ koji se potrudio da bude prepoznat i da ispuni sve kriterijume koji su bili uslov da se dođe do ove značajne donacije. Ovo je nastavak podrške koju kompanija pruža godinama unazad i jedan društveno značajan projekat. Pozvao bih i druge kulturne ustanove širom zemlje da prate akitvnosti NIS-a i da se prijave na ovako značajne konkurse, tako da bi i u budućnosti bilo ovako lepih prilika za susretanje”.Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću kompanije NIS, istakao je zadovoljstvo što je kompanija pružila podršku radu jedne od najvažnijih  ustanova kulture u zemlji.„Kao kompanija ponosni smo što imamo mogućnost da podržimo jednu od najznačajnijih  ustanova kulture u Beogradu kao što je „Atelje 212“, unapredimo njen dalji rad i doprinesemo njenoj energetskoj efikasnosti. Ova donacija je deo šireg programa „Zajednici zajedno“, koji sprovodimo duže od decenije u 12 gradova i opština širom Srbije. Iza nas su desetine uspešno realizovanih projekata koji su unapredili život naših sugrađana, a mi ćemo i u narednom periodu nastaviti da ulažemo u zajednicu i njen napredak“.Svetozar Cvetković, član glumačkog ansambla „Ateljea 212“ je rekao da je značaj NIS-ove donacije to što je prepoznato da se kroz ulaganje u ovako kulturno značajnu ustanovu, ulaže u društvo u celini. „Ova donacija je opravdana istorijskim značajem, rezultatima, i stremljenjima ovog pozorišta da se na jedan tih način vrati onome što predstavlja pravi kvalitet. Atelje je od velike rekonstrucije do danas, nastojao da održi nivo koji omogućava ne samo prikazivanje programa, već i dobre uslove za stvaranje tog programa, koji će sada biti dodatno poboljšani”, naveo je  Cvetković.

2022

Odabrano 10 najboljih projekata Generator ZERO konkursa

 Sistem za proizvodnju bioplastike od konoplje, mobilna aplikacija za prevenciju i smanjenje kućnog otpada od hrane, samoodrživi staklenici ili biotički materijal kao zamena za stiropor samo su neka od inovativnih rešenja koja su ušla u samu završnicu Generator Zero konkursa OTP banke. Ove godine pristigla su čak 72 jedinstvena projekta koja doprinose smanjenju karbonskog otiska, a za titulu pobedničkog projekta boriće se deset odabranih finalista. Najkreativniji takmičari će svoja rešenja predstaviti u velikom finalu, a pobednik će dobiti nagradu od dva miliona dinara kao i podršku OTP banke u daljoj realizaciji i promociji projekta.Za glavnu nagradu takmičiće se rešenja za prikupljanje i reciklažu opušaka, monitoring i menadžment sistem za vozila, aplikacija za bicikle, rešenje za smanjenje prehrambenog otpada, projekat za ručnu proizvodnju papira, kao i elektro-radna platforma za poljoprivrednike.Upoznajte se sa finalistima u sledećem videu:Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora u OTP banci Srbija ističe da je Generator Zero jedan od najznačajnjih projekata banke, čije je jedno od ključnih strateških usmerenja "zelena tranzicija", te da ga izuzetno raduje što je konkurs i ove godine privukao veliki broj domaćih inovatora.,,Pre svega, izuzetno smo ponosni na ovoliki odziv i broj prijavljenih projekata za ovogodišnji Generator. Ovo samo potvrđuje koliko je tema koju smo odabrali aktuelna, ali i inspirativna za sve one koji žele da smanje emisije ugljen dioksida i ostalih gasova staklene bašte. Pored toga, ponosni smo na kvalitet rešenja koja smo dobili. Odabrati 10 najboljih je bilo zaista izazovno, a pred nama je tek, teška odluka budući da sva rešenja zaslužuju priznanje. Ipak, pobednik je samo jedan. Radujemo se saradnji sa ovogodišnjim pobednikom i ono što je najvažnije, uvereni smo da uz ovakve inovatore borba protiv globalnog zagrevanja dobija dodatni vetar u leđa. Naravno, mi ćemo svakako nastaviti da, kao vodeći kreditor privrede i stanovništva, svestan značaja održivog poslovanja, ohrabrujemo sve naše klijente da budu ekološki odgovorni”, kaže Vuk Kosovac.Ovogodišnji finalisti biće podržani na svim komunikacionim kanalima Banke, uz medijsku promociju i promotivni materijal u formi videa i fotografija, dok pobednika očekuje dva miliona dinara, kao i vredne nagrade ovogodišnjih partnera koje će dobiti i pojedini finalisti. Takođe, banka će omogućiti i prezentovanje projekta u OTP Lab inovacionom hub-u, matične OTP Grupe koja je prisutna u 11 zemalja u Evropi, kao i u investicionom fondu Portfolion. Partneri koji su prepoznali značaj ovogodišnjeg Generatora ZERO, a čiji predstavnici se nalaze u žiriju pored predstavnika OTP banke, su ICT Hub, Mastercard, Srbija inovira, Inicijativa digitalna Srbija, Bosch, Beogradska otvorena škola, Netokracija, Schneider Electric, Bosch, OTP Lab matične i investicioni fond PortfoLion.Projekti koji su po stručnoj proceni žirija plasirali u finale su: B-FRESH Technologies tim koji je razvio B-FRESH sprej za rešavanje problema brzog kvarenja svežeg voća i povrća, Eat Me Up mobilna aplikacija za smanjenje kućnog otpada od hrane, Bifrost Bioplastic sistem za proizvodnju bioplastike od konoplje koja ambalažu čini 100% biorazgradivom, Bajk aplikacija koja povezuje ljude koji imaju bicikle sa onima kojima su bicikli potrebni, Bit inženjering - samoodrživi staklenik sa komposterom, Gen Z Farmers  sa projektom „Gen Z E-tractor“ za smanjenje emisije štetnih gasova koji nastaju usled obavljanja poljoprivrednih radova, Smart City Technologies - monitoring i menadžment sistem koji prikuplja ključne podatke putem mobilnog hardware-a postavljenog na bilo koju vrstu vozila, udruženje Naša kuća koje se bavi ručnom proizvodnjom papira i ambalaže od praznih paklica cigareta, Buttsy NFT projekat prikupljanja i reciklaže opušaka iz celog sveta, SOMA WELLNESS - inovativni biotički materijal koji služi kao organska, ekološka i karbon negativna zamena za stiropor pod imenom BIOSPORIN.OTP banka je najveći kreditor privrede i stanovništva i lider na tržištu faktoring, lizing i e-commerce usluga. Usmerena je na inovacije i digitalizaciju svog poslovanja, koje omogućava klijentima nove pogodnosti sa fokusom na unapređenje digitalnog bankarstva i korisničkog iskustva. Jedno od ključnih strateških usmerenja je zelena tranzicija, odnosno posvećenost održivom poslovanju i ekološkim projektima. Zahvaljujući prisutnosti OTP banke u 91  gradu sa 184 ekspozitura, klijentima širom Srbije je dostupna široka lepeza proizvoda i usluga, kao i efikasan servis i ponude prilagođene njihovim konkretnim potrebama, dok je mreža od skoro 300 bankomata najveća u našoj zemlji.Podsetimo, Generator je višegodišnji projekat OTP banke posvećen svim preduzetnicima i inovatorima koji žele da svojim idejama i projektima doprinesu aktuelnim temama u vremenima koja su obeležena digitalizacijom. Projekat se održava od 2017. godine i do sada je podržao inovativne preduzetničke ideje, studente sa preduzetničkim inovacijama, pomogao mala i srednja preduzeća da se digitalno transformišu, i nagradio one preduzetnike koji su pomagali mikro, malim, srednjim preduzećima da prevaziđu krizu prouzrokovanu pandemijom COVID-19. Naime, prema novom izveštaju Ujedinjenih nacija do 2030. godine, potrebno je da se karbonski otisak smanji za 45 odsto kako bi se globalno zagrevanje ograničilo na 1,5 stepeni Celzijusa.

2022

L’Oreal poziva mlade naučnice da se prijave za stipendije

 Na međunarodni dan žena i devojaka u nauci koji se svake godine obeležava na današnji dan, kompanija L’Oréal zajedno sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Nacionalnom Komisijom za UNESCO, poziva mlade naučnice da konkurišu za Nacionalne stipendije u okviru svetski poznatog programa L’Oréal - UNESCO “Za žene u nauci” (L’Oréal - UNESCO For Women in Science).Konkurs za 2022. godinu je u toku i prijave su otvorene do 15. aprila ove godine, a namenjen je naučnicama koje se bave naučno-istraživačkim radom u oblasti prirodnih nauka, imaju do 35 godina i  upisane ili završene doktorske studije. Prijave se podnose elektronskim putem, a na veb sajtu www.zeneunauci.co.rs moguće je naći više informacija o samom programu i načinu prijavljivanja, uključujući i prijavni formular i opšta pravila konkursa za 2022. godinu.U okviru dvanaestog ciklusa ovog programa u Srbiji, najtalentovanijim mladim naučnicama biće dodeljene tri stipendije, svaka u iznosu od po pet hiljada evra u dinarskoj protivvrednosti. Nacionalne stipendije „Za žene u nauci“ predstavljaju vid podrške njihovom daljem profesionalnom usavršavanju i podsticaj da nastave da se bave naukom u Srbiji.„U Srbiji, žene istraživači čine oko 52 odsto populacije istraživača, što je daleko više od evropskog proseka, i činjenica koja sve partnere u ovom projektu motiviše da nastavimo sa podrškom talentovanim i posvećenim ženama koje svojim istraživanjima i naučnim dostignućima menjaju svet u kome živimo. Tokom prethodnih 11 godina uverili smo se da je program „Za žene u nauci“ postao svojevrstan izvor motivacije, podrške i inspiracije ženama u oblasti nauke, i radujemo se novom ciklusu programa i budućim stipendistkinjama koje će se pridružiti našoj zajednici  izvanrednih naučnica. “  - istakla je Vanja Panajotova (Vanya Panayotova), generalna direktorka L’Oréala Adria-BalkanCilj međunarodnog programa „Za žene u nauci“ je da širom sveta, a tako i u našoj zemlji, podrži izvanredne žene istraživače koje svojom posvećenošću, dostignućima i vizijom doprinose napretku nauke i društva. U Srbiji se u okviru ove inicijative već jedanaest godina, u partnerstvu Komisije Republike Srbije za saradnju sa UNESCO-m, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i kompanije L'Oréal Balkan, nagrađuju najbolje mlade naučnice. Od pokretanja programa do danas, na konkursu za Nacionalne stipendije učestvovalo je više od 600 mladih naučnica, a najboljima su do sada dodeljene 32 stipendije, u ukupnom iznosu od gotovo 20 miliona dinara. O međunarodnom programu L´Oréal-UNESCO „Za žene u nauci“Svetu je potrebna nauka, a nauci su potrebne žene!Međunarodni program „Za žene u nauci“ pokrenut je 1998. godine u partnerstvu L´Oréal-a i UNESCO-a, i nagrađuje i promoviše žene čija su izuzetna dostignuća doprinela naučnom napretku u celom svetu. Program se danas realizuje širom sveta i podrazumeva različite vidove podrške ženama u nauci, uključujući velike svetske Nagrade „Za žene u nauci“, program „Internacionalne zvezde u usponu“ i regionalne i lokalne programe stipendija posvećene razvoju mladih talenata. Otkako je pokrenut, kroz program „Za žene u nauci“ obezbeđena je podrška za više od tri hiljade šesto naučnica iz više od 110 zemalja širom sveta. Među njima su mlade žene koje su tek zakoračile u svet nauke, ali i naučnice koje su dobile zasluženo priznanje na vrhuncu svoje karijere. Pet dobitnica nagrada „Za žene u nauci“ su nakon ovog priznanja dobile i Nobelovu nagradu.www.forwomeninscience.com       www.facebook.com/forwomeninsciencewww.twitter.com/4womeninscience      www.youtube.com/forwomeninsciencePovodom obeležavanja Međunarodnog dana žena i devojaka u nauci, L´Oréal Fondacija je pokrenula  #StopTheDropout kampanju i pozvala sve koji veruju u fer i jednake uslove za žene i muškarce, da se pridruže u podizanju svesti o izazovima sa kojima se žene suočavaju tokom razvoja svojih karijera.  https://www.fondationloreal.com/our-programs-women-science/stopthedropout

2022

Sva deca zaslužuju čistu odeću

 Henkelov brend Persil u partnerstvu sa organizacijom SOS Dečija sela Srbija pokrenuo je projekat čija je poruka da „Sva deca zaslužuju čistu odeću“. Tokom februara i marta svakom kupovinom Persil deterdženta postajete deo misije, a to je da se obezbedi 144.000kg  čistog veša za decu, mlade i porodice koje podržava organizacija SOS Dečija sela Srbija.„Prljava odeća često sprečava decu da bezbrižno provedu svoje detinjstvo i pokažu talente. Ovom kampanjom želimo da obezbedimo da svako dete ima pristup čistoj odeći i da mu prljava odeća ne bude prepreka za ono što želi. Naš cilj je da pomognemo rešavanju higijenskog siromaštva i drago nam je da imamo partnere kao što je organizacija SOS Dečija sela Srbija. Pozivamo vas da nas podržite u ovoj misiji i da zajedničkim snagama obezbedimo 144.000kg1  čistog veša“, istakala je Ivana Mladenović, Marketing menadžerka u kompaniji Henkel.„Saradnja kompanije Henkel i naše Organizacije nastavlja se i u 2022. godini. Poruka kampanje „Sva deca zaslužuju čistu odeću“ predstavlja samo jedan segment naše misije koja kaže da sva deca zaslužuju da žive u toplom, bezbednom i podsticajnom okruženju, kako bi izrasla u zdrave, uspešne i srećne osobe. Pored doma punog ljubavi i podržavajuće sredine, važan preduslov za zdravo odrastanje je redovna higijena. To je, pored snažnog osećaja društvene odgovornosti, tačka susreta kompanije Henkel i naše organizacije“, istakla je Vesna Mraković Jokanović, nacionalna direktorka SOS Dečija sela Srbija. Poznato je da higijensko siromaštvo izuzetno negativno utiče na razvoj dece. Ne samo na njihovo zdravlje, već i na samopouzdanje, dobrobit, međuljudske odnose i budućnost. Kao odgovorna kompanija, Henkel je prepoznao značaj ovog problema, te je na globalnom nivou doneo odluku o važnosti podizanja svesti javnosti o istom i njegovom rešavanju.

2022

Strauss Adriatic dobitnik Stanton Chase nagrade za posvećenost i rezultate u razvoju talenata

Strauss Adriatic dobitnik je specijalne nagrade za Posvećenost i rezultate u razvoju talenata, koju dodeljuje međunarodna kompanija za Executive Search Stanton Chase. Među velikim brojem domaćih i internacionalnih kompanija, Strauss Adriatic je prepoznat kao jedna od onih koje nude kvalitetne i napredne programe razvoja talenata na svim nivoima. Nagrada je dodeljena za program Green Belt koji se sprovodi u okviru Lean Six Sigma filozofije poslovanja, o čemu više govori Ljiljana Filipović, Continuous Improvement Manager kompanije Strauss Adriatic.Ljiljana Filipović, Continuous Improvement Manager kompanije Strauss Adriatic1. Kako biste predstavili Lean Six Sigma (LSS) filozofiju poslovanja i koliki je njen značaj?Lean Six Sigma je filozofija poslovanja orijentisana ka stalnom poboljšanju, koja primenjujući efikasne alate i koncepte pruža adekvatan odgovor za različite kompanijske izazove, poput kontinuiranog poboljšanja pozicije na tržištu, smanjenje troškova, kontrolu kvaliteta. Lean je filozofija koja koristi alate i tehnike za kreiranje i promenu kulture u cilju sprovođenja dobre prakse i više se fokusira na potrebe kupaca i procesni pristup poslovanju, dok je Six Sigma pristup zasnovan na podacima koji se koriste za identifikaciju i otklanjanje nedostataka uz pomoć statistike. Kombinovanjem Lean & Six Sigma unapređuju se procesi u kompaniji što sve dovodi do raznih benefita, kako na polju profitabilnosti tako i na polju zadovoljstva zaposlenih ali i svih stejkholdera. DMAIC podrazumeva:D – Define (definisanje), da tačno znamo gde želimo da stignemoM – Measure (merenje), da izmerimo gde smo sadaA – Analyse (analiziranje), da otkrijemo kako najbolje da ostvarimo ciljeveI – Improve (unapređenje), da sprovedemo dogovorene aktivnostiC – Control (kontrolisanje/upravljanje procesima), da onda osiguramo da to stanje i održimo2. Kako izgleda proces implementacije Lean Six Sigma filozofije poslovanja?Sve promene, pa i implementacija Lean Six Sigme se uvode postepeno, u fazama. Ne postoji generički model jer se promene sporo prihvataju, a ustaljene navike se ne menjaju lako. Stvaranje potrebne infrastrukture kadrova za pokretanje i vođenje Lean Six Sigma projekata zahteva strpljenje i ulaganje u obrazovanje i obuku ljudi od strane najvišeg rukovodstva, koje je zaduženo da obezbedi sredstva za ostvarivanje strateških ciljeva organizacije i da transformiše korporativnu kulturu. Mi smo odvažno krenuli od najvišeg nivoa implementacije konstantnog poboljšanja koji se često naziva i Performance excellence (besprekorno izvođenje). To je bilo moguće jer Strauss Adriatic ima specifičnu radnu atmosferu i dobre međuljudske odnose, a naši zaposleni svakodnevno poboljšavaju način rada i procese, kako putem svojih rutinskih aktivnosti, tako i putem projekata. Six Sigma metodologija primenjuje model DMAIC, koji je usmeren na zahteve kupaca sa ciljem da im se neprekidno isporučuje baš ono što oni žele uz maksimalni kvalitet i po najpovoljnijim cenama.3. Šta predstavlja Green belt i zašto ste se odlučili za tu obuku?Za unapređenje procesa ključan je timski rad. Naše kompanijsko okruženje je takvo da su zaposleni ohrabreni da otvoreno diskutuju, rešavaju probleme i prevazilaze greške. Sektori međusobno sarađuju, ciljevi su im usklađeni i svi zajedno vode ka ostvarenju zajedničkih strateških ciljeva.Sam Green Belt tim, ambasador naše kulture kontinuiranih unapređenja, odabran je na osnovu određenih predispozicija: analitičnost, istrajnost, entuzijazam i liderske veštine u radu sa ljudima. Svaki Green Belt je obukom osnažen da identifikuje projekat koji treba da doprinese stvarnom unapređenju i finansijskom efektu sa brzo vidljivim rezultatima, jer su finansijska i poslovna korist unapred utvrđene i kvantifikovane. Kao deo treninga, a i u cilju podrške ostvarenju konkretnih ciljeva u oblasti povećanja efikasnosti procesa, imali smo 5 projekata, a neke od njih smo već i realizovali u praksi.Izuzetno sam ponosna sto su obuka i sertifikacija za Green Belt doprineli, pored drugih aktivnosti za razvoj zaposlenih, da kao kompanija dobijemo nagradu za razvoj talenata, posebno jer su kolege pokazale izuzetnu motivisanost i angažovanje u toku obuke, kao i jasnu opredeljenost za širenje kulture kontinuiranih unapređenja davanjem stručne podrške drugim zaposlenima.