Održivost

2021

Prvom tarifom A1 Srbija podržava projekte namenjene deci

A1 Srbija je lansirao Prvu tarifu kojom zajedno sa roditeljima podržava najmlađe članove društva, budući da će kompanija pri svakom sklopljenom ugovoru na Prvoj tarifi tokom promotivnog perioda do kraja septembra izdvajati novčana sredstva u visini jedne mesečne pretplate za realizaciju projekata namenjenih deci. Uz to, ovom tarifom A1 Srbija je želeo da roditeljima olakša početak školske godine kreiranjem paketa koji im obezbeđuje 100% popusta na mesečnu pretplatu u trajanju od 6 meseci.Prva tarifa predstavlja odličan postpaid izbor, jer omogućava stalnu i jednostavnu komunikaciju između roditelja i njihovih školaraca. Osim veoma povoljne pretplate, ova tarifa nudi neograničene minute u A1 mreži i neograničen internet za korišćenje aplikacije Viber. Takođe, omogućeno je i 100 minuta ka ostalim mrežama, 100  sms poruka i 2GB za internet. „A1 Srbija je uvek usmeren ka tome da ponude za naše korisnike odgovaraju njihovim potrebama i da ujedno menjaju tržište nabolje. Polazak u školu je jedan od najlepših trenutaka u životu, kako za đake, tako i za njihove roditelje, kada se gradi sasvim novi nivo poverenja. U nameri da podržimo roditelje osmislili smo Prvu tarifu po veoma povoljnim uslovima koja im omogućava neometanu komunikaciju sa svojim školarcima. Dodatno, uspeli smo da je uvežemo na jedinstven način sa našim društveno odgovornim programom, jer će A1 Srbija donirati značajan iznos projektima koji su namenjeni deci“, rekao je Đorđe Vuksanović, glavni direktor za transformaciju A1 Srbija i A1 Slovenija i dodao:„Ovaj poduhvat je ujedno nastavak našeg društveno odgovornog programa  „Svet kakav želiš“ koji je usmeren ka oblastima javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije. Verujemo da će ovaj ciklus projekta biti jednako uspešan kao prvi i da smo na dobrom putu da zajedno pružamo konkretan i vidljiv doprinos zajednici.“U aprilu ove godine, A1 Srbija je pokrenuo program „Svet kakav želiš“ podržavši sa 10 miliona dinara tri važne inicijative iz pomenutih oblasti, a njihova realizacija se očekuje do kraja 2021. godine.

2021

15 godina kampanje „Kad pijem ne vozim“

Apatinska pivara obeležila je danas 15 godina kampanje "Kad pijem ne vozim" sa jasnom porukom da je to ključna odluka koju zajednički moramo doneti svi. Jubilej predstavlja svojevrstan podsetnik o odgovornoj konzumaciji alkohola, kao i da su bezbednost i sigurnost u saobraćaju prioritet, jer samo na taj način čuvamo svoj i tuđe živote. Kampanja se tradicionalno sprovodi u saradnji sa Ministarstvom unutrašnjih poslova Srbije, Agencijom za bezbednost saobraćaja i Upravom saobraćajne policije.Ministar unutrašnjih poslova Aleksandar Vulin, direktor policije Vladimir Rebić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja Duško Pešić i direktor Apatinske pivare Igor Vukašinović su ovim povodom podsetili na rizike vožnje pod dejstvom alkohola i apelovali na građane i posetioce predstojećih muzičkih festivala da se ponašaju odgovorno u saobraćaju, jer tako štite svoj život, ali i tuđe.„Želim da se zahvalim Apatinskoj pivari na dugogodišnjoj saradnji. Ova akcija nas podseća na jednostavne životne istine i na to da svako od nas mora da donese tu važnu odluku – da sačuva svoj život i da sačuva živote drugih. Zato ne sedajte za volan kada pijeteˮ, poručio je ministar Aleksandar Vulin.Od samog početka, kampanja je obišla veliki broj gradova širom Srbije, posećeno je mnoštvo festivala i održan je veliki broj predavanja, a sve u cilju jačanja svesti svih učesnika u saobraćaju o važnosti odgovornog konzumiranja alkohola.„Ovo je petnaesta godina tokom koje apelujemo na sve koji konzumiraju alkoholna pića da donesu ključnu odluku i da u tim trenucima ne sedaju za volan. Naš savet u tim situacijama je da pozovete taksi ili prijatelja, da sačekate autobus ili da prošetateˮ, istakao je Igor Vukašinović, generalni direktor Apatinske pivare, zahvaliviši se na podršci svim partnerima.Duško Pešić, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja uputio je apel svim vozačima, upozorivši da i najmanja količina alkohola može imati uticaj na vozačke sposobnosti. „Imajući sve ovo u vidu, važno je koristiti različite pristupe i mere kako bismo doprli do što većeg broja vozača i odvratili ih od vožnje u alkoholisanom stanju.ˮApatinska pivara već sedam godina uz “Čep za hendikep”! Apatinska pivara je ove godine u okviru kampanje "Kad pijem ne vozim" donirala Upravi saobraćajne policije 600 zaštitnih prsluka koji su bili potrebni za dalji bezbedan rad. Proteklih godina kompanija je donirala i 50 000 usnika za alkometre, kao i 125 najsavremenijih alkometara, doprinoseći na taj način masovnijem testiranju vozača, a time i boljoj prevenciji, većoj sigurnosti i bezbednosti učesnika u saobraćaju. Kampanja kad "Kad pijem ne vozim" je zahvaljujući trajanju dugom 15 godina postala kampanja sa najdužom tradicijom u kojoj Ministarstvo unutrašnjih poslova i Uprava saobraćajne policije učestvuju, a tokom koje je donirano više od 130 000 evra.Iz Apatinske pivare poručuju da je i ove godine ključna odluka jasna – Kad pijem ne vozim! Ukoliko ste konzumirali alkohol, ne sedajte za volan, već pozovite prijatelja, taksi, prošetajte ili sačekajte autobus. Sigurna i odgovorna konzumacija alkohola je jedini ispravan način da sačuvamo svoj i tuđe živote.

2021

SBB fondacija i “Ekološka svest” u akciji čišćenja u Požarevcu

SBB fondacija i nevladina organizacija “Ekološka svest” saopštili su danas da je održana akcija čišćenja jezera Zaova u okolini Požarevca.U okviru svoje dugogodišnje inicijative “Ne prljaj. Nemaš izgovor!”, SBB fondacija ovog puta je podržala akciju čišćenja jezera i šume u opštini Malo Crniće. Čišćenju su se pridružili mnogobrojni građani Požarevca i okoline, koji rado uživaju u prirodnim lepotama i čistom vazduhu ovog izletišta.Jovana Lukić, CSR direktorka United Grupe i direktorka SBB fondacije rekla je: “Čistoća jedne zemlje i odnos građana prema javnom dobru pokazatelji su stanja duha i nivoa društvene svesti, a SBB fondacija se već šest godina aktivno bori za čistiju, zeleniju i zdraviju Srbiju, motivišući i inspirišući građane da vode računa o malim, a ujedno velikim stvarima.” Dužnost svih građana je da se odgovorno ponašaju prema životnoj sredini, a cilj SBB fondacije je da ih o tome edukuje i informiše. Srđan Miletić iz nevladine organizacije „Ekološka svest“ istakao je: “Posebnu zahvalnost dugujemo SBB fondaciji, koja je pružila nesebičnu pomoć i podršku u nameri da se očuva životna sredina našeg kraja i podigne njen standard.”SBB fondacija i nevladina organizacija “Ekološka svest” sarađuju od osnivanja organizacije 2017. godine.Kampanja SBB fondacije „Ne prljaj. Nemaš izgovor!“ prepoznata je širom Srbije, što pokazuje spremnost ljudi da svoju životnu sredinu učine zdravijim mestom za život. SBB fondacija organizovala je 101 akciju čišćenja u 29 gradova, predstava „Ko to tamo prlja“ odigrana je za više od 30.000 dece, koja su na poklon dobila istoimenu knjigu. Pored toga, proizvedeno je i podeljeno 43.000 eko kesa, zasađeno je više od 2.000 sadnica, donirana su 23 dečja igrališta u 19 gradova širom Srbije, a realizovani su i projekti „Ne prljaj. Nemaš izgovor! – IZAZOV!“ u kojem je učestvovalo preko 50.000 dece i nagradni konkurs „rEKOnstrukcija“ na kojem je bilo prijavljeno više od 500 eko rešenja.U narednom periodu, Fondacija će zajedno sa partnerima nastaviti da širi svest o važnosti zaštite životne sredine, kako bismo našu zemlju učinili lepšim i boljim mestom za život.  

2021

Vlasina – čista ljubav, podrška lokalnim ugostiteljima

Coca-Cola Sistem u Srbiji pokrenuo je još jedan projekat za pomoć ugostiteljima, ovog puta sa područja Vlasine, sa ciljem da se nakon teškog perioda izazvanog pandemijom, osnaži privredni i turistički potencijal ovog kraja. Vlasina - čista ljubav, namenjen je unapređenju poslovanja preduzetnika iz oblasti ugostiteljstva, a sve one koji žele da nadograde svoja znanja, unaprede svoj biznis i obogate svoju ponudu, očekuje niz besplatnih edukativnih radionica, u trajanju od 23. do 26. avgusta. Partnersku podršku projektu pružili su Kabinet ministra zaduženog za razvoj nedovoljno razvijenih opština, opština Surdulica kao i Turistička organizacija Surdulice. Preduzetnici koji budu učestvovali na radionicama biće u prilici da nauče više o upravljanju finansijama, promociji biznisa, e-turizmu, razvoju marketinga, brendiranju i drugim korisnim alatima za unapređenje biznisa. Vrsni predavači, poput Milana Maglova, stručnjaka iz oblasti digitalnog i social media marketinga, Slobodana Stefanovića, TV lica i poznatog kuvara, Milana Trbojevića, vlasnika sajber knjigovodstvene agencije Knjiški moljac koja nudi savete preduzetnicima u vezi računovodstvenih i poreskih pitanja i mnogi drugi, potrudiće se da, inspirativnim predavanjima, pomognu lokalnim ugostiteljima da se što bolje pozicioniraju na tržištu.Za učešće u projektu, zainteresovani ugostitelji mogu se prijaviti putem sajta https://vlasina-cistaljubav.rs/ ili slanjem prijave na mail info@vlasina-cistaljubav.rs.Nedovoljno razvijene opštine na jugu Srbije dodatno su osetile težinu Covid krize, a sa naročitim izazovom susreli su se mali preduzetnici, pre svega oni koji posluju u HoReCa sektoru. “Vlasina je za nas druga kuća, u kojoj živimo i stvaramo već više od 15 godina od kako je fabrika vode Vlasinka u sastavu Coca-Cola Sistema u Srbiji. Stalo nam je da se ovaj kraj razvija na društveno odgovoran i održiv način u skladu sa brojnim privrednim i turističkim potencijalima koje poseduje. Verujemo da je najbolji način za to upravo podrška sjajnim lokalnim preduzetnicima iz oblasti ugostiteljstva, koji su možda i više od svih bili pogođeni globalnom pandemijom. Zato nastojimo da, ulažući svoje međunarodno iskustvo, vreme i ekspertizu, pomognemo oporavak lokalne privrede i podržimo ugostitelje da kvalitetom usluga i novim znanjima privuku i zadrže što veći broj turista”, ističe Nina Elezović, direktorka javnih poslova i komunikacija kompanije Coca-Cola HBC Srbija.  Više od pola veka doprinosa Coca-Cola sistema Srbiji Vlasnici kafića, restorana ili seoskih domaćinstava biće u prilici da zahvaljujući projektu Vlasina – čista ljubav, podignu vidljivost i kvalitet svojih usluga, osveže ponudu i čvršće se povežu sa potencijalnim partnerima i gostima.“Vlasina, kao predeo izuzetnih odlika je ekološka i kulturno-istorijska oaza koju vredi upoznati, ali i gastronomski raj kojem se rado vraća. Coca-Cola Sistem tradicionalno prepoznaje značaj popularizacije Vlasine i njenih odlika i veoma smo zahvalni na partnerskoj podršci i iskrenoj želji da se osnaži sektor koji je u prethodom periodu pretrpeo ozbiljne posledice i što pre prevaziđu posledice krize”, navodi direktorka Turističke organizacije Surdulica, Biljana Nikolić. Svi oni koji završe edukaciju, moći će da čuju savete i razmene iskustva sa uticajnim predstavnicima poslovne zajednice, NGO i medija na završnoj radionici projekta. Osim toga, Coca-Cola Sistem će im obezbediti promociju biznisa kroz kompanijske kanale, kao i kroz medijsku kampanju u nacionalnim i lokalnim medijima.Od kako je fabrika vode Vlasinka u njenom sastavu, Coca-Cola Sistem kontinuirano ulaže u razvoj lokalne zajednice, privredni i turistički potencijal, kao i očuvanje životne sredine Vlasine. Vlasina - čista ljubav je još jedan u nizu projekata koji potvrđuju da kompanija želi da svoje poslovanje u lokalnoj zajednici temelji na čvrstom partnerstvu i održivim projektima, vodeći računa kako o socijalno-ekonomskom, tako i ekološkom aspektu svojih aktivnosti.

2021

Kompanija dm donirala 1,5 miliona dinara kroz otvaranje drogerija

Kompanija dm drogerie markt donirala je po 500.000 dinara trima ustanovama i udruženjima prilikom otvaranja dve nove drogerije u Beogradu i renoviranja  postojeće dm prodavnice u našoj prestonici. Nove dm drogerije kupci mogu posetiti u Pivljanina Baja 1 i Cara Uroša 57, a na poznatoj adresi u Marijane Gregoran 58 čeka ih dm prodavnica u renoviranom ambijentu.Drogerijski lanac dm dugi niz godina prilikom svakog otvaranja i renoviranja prodavnica pruža podršku različitim obrazovnim, zdravstvenim i socijalnim ustanovama kroz tradicionalni „humanitarni sat“ kada izdvaja deo prometa u vidu novčanih i robnih donacija. Ovoga puta, donacije su usmerene Udruženju za pomoć i podršku osobama sa cističnom fibrozom Srbije, Udruženju osoba sa invaliditetom „Tavor“ i Institutu za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije „Dr Vukan Čupić“. Iz kompanije poručuju da ovakvi potezi proističu iz korporativne filozofije zasnovane na vodilji „Čovek u centru poslovanja“ bilo da je on kupac, zaposleni ili poslovni partner. Zbog toga će, ističu, nastaviti da budu saveznici zajednice u izgradnji kvalitetnijeg okruženja za najrazličitije grupe u našem društvu. Uz to, širom Evrope, drogerijski lanac neguje odgovorno poslovanje zasnovano na principima održivog razvoja. Tako u dm prodavnicama kupci, između ostalog, mogu da pronađu više od 500 proizvoda organske hrane, prirodnu kozmetiku, brojne ekološke alternative preparatima za svakodnevnu upotrebu, a od nedavno i asortiman Pro Climate proizvoda koji ne samo da su klimatski neutralni, već su neutralni i po životnu okolinu.Još jedna odlika ove kompanije koja posluje gotovo pola veka je i nemački kvalitet po vrlo pristupačnim cenama. U svojoj ponudi dm Srbija ima više od 14.000 proizvoda, a prepoznat je kao prioritetan lanac snabdevanja zbog značaja proizvoda koje ima u svom asortimanu, u prvom redu prehrambenih namirnica i proizvoda namenjenih građanima sa specifičnim dijetetskim potrebama. Pored toga, dm nudi brojne druge proizvode koji su ključni za ispunjenje različitih potreba građana, poput asortimana za negu i ishranu beba, kao i proizvoda za održavanje lične higijene i čišćenje doma, segmenta nege i dekorativne kozmetike.Računajući dve novotvorene drogerije, kompanija dm broji 110 prodavnica u našoj zemlji. Drogerijski lanac trenutno posluje u 14 zemalja Evrope, sa mrežom od preko 3700 prodajnih objekata širom kontinenta i preko 62.500 zaposlenih. 

2021

„Volim reku, a ti?“ se nastavlja čišćenjem jezera kod Kruševca i u Beloj Crkvi

Pod okriljem Henkelove Pro Nature linije proizvoda, u saradnji sa Savezom organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije (SOPAS), nastavljen je ekološki projekat pod nazivom „Volim reku, a ti?“ koji je započet prošle godine. Kompanija Henkel i SOPAS nastavljaju akciju čišćenja vodenih bogatstva naše zemlje. Prve dve akcije realizovane su proteklog vikenda kada je iz jezera Ćelije kod Kruševca i iz Gradskog jezera u Beloj Crkvi ukupno izvučeno oko 200 kg otpada.Tim povodom Milica Šljivančanin, Menadžerka za razvoj kategorija i marketing u prodaji u Henkelu, izjavila je: „Želela bih da se zahvalim Savezu organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije na prilici da već drugu godinu zaredom sarađujemo na ovom projektu i zajedno pokažemo odgovornost prema nasleđenim prirodnim bogatstvima. Ovaj projekat smo zamislili kao dugoročnu inicijativu i drago nam je da je odmah nakon prve sezone prepoznat njegov značaj. Težimo da svake godine učinimo više za očuvanje životne sredine, zato ove sezone umesto četiri, čistimo šest lokacija. Veliko hvala i svim našim zaposlenima koji su pružili svoj doprinos u čišćenju jezera Ćelije i na terenu pokazali koliko nam je ova tema značajna“. „Srbija ima mnogo vodenih tokova - reka, jezera čime se ponosimo, ali taj dar prirode na žalost, kao i mnogo toga danas, ne cenimo dovoljno. Svojom nepažnjom doveli smo do toga da je u našim vodama veoma mnogo otpada, što ozbiljno ugrožava životnu sredinu i vodu. Ronilački klub Calypso više od 20 godina redovno čisti vodene tokove. Srećni smo da je naš Savez organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije uključen u ovaj projekat, kao i Olimpijski komitet Srbije, a čast nam je što je značaj ovog projekta prepoznala i Svetska ronilačka federacija CMAS koja daje svoj doprinos očuvanju mora, okeana i svih voda sa akcijom ,Blu helmets of the sea’ organizujući na globalnom nivou niz akcija čišćenja voda. Veoma nam je drago da je velika kompanija kao što je Henkel uzela učešće u našoj akciji, te se nadamo još boljim rezultatima. Ono što bih napomenula jeste da moramo da čuvamo naše vode, ali i da podignemo svest o važnosti čiste životne sredine, pre svega za naše zdravlje, kao i za buduće generacije”, izjavila je Božana Ostojić, predsednica Saveza organizacija podvodnih aktivnosti Republike Srbije.Projekat „Volim reku, a ti?“ dobitnik je Nagrade za društveno odgovorno poslovanje „Đorđe Vajfert“ koju dodeljuje Privredna komora Srbije. U prvoj sezoni očišćeno je više od 650 kg otpada sa četiri lokacije u Srbiji, a ove godine planirano je čišćenje na šest lokacija: jezero Ćelije kod Kruševca, Gradsko jezero u Beloj Crkvi, Zobnatičko jezero kod Bačke Topole, jezero Perućac kod Bajine Bašte, Zavojsko jezero kod Pirota i Ada Ciganlija u Beogradu.

2021

Klimatski neutralni proizvodi u Lidlu

Kompanija Lidl Srbija je u susret Danu ekološkog duga 29. jula, koji svake godine upozorava i podseća na značaj zaštite životne sredine na našoj planeti, uvrstila u stalni asortiman klim...

2021

Muzika kao terapija

„Muzički instrument koji je donirala kompanija Mozzart će unaprediti kvalitet rada u okviru terapijskog delovanja“, kaže šef Odsek za specijalističko konsultativne preglede za decu Prim dr...

2021

Banka hrane Beograd dobija novo vozilo

Prepoznavanje društvenih izazova i pružanje doprinosa njihovom rešavanju put je kojim kompanije mogu uticati na opštu dobrobit zajednice u kojoj posluju. Trgovinski lanac Delez Srbija godinama je i najveći donator hrane Banke hrane Beograd, a najnovijom donacijom u vrednosti od 50.000 evra pružena je dodatna značajna podrška unapređenju sistema doniranja i prilika da hrana stigne do još većeg broja korisnika.Od sredstava iz donacije Banka hrane će obezbediti novo vozilo neophodno za pružanje dodatne filantropske pomoći korisnicima, kao i dvogodišnje funkcionisanje transportnog sistema koji će hranu dovoditi direktno do vrata udruženja koja su partneri ove organizacije.„Zahvaljujući strateškoj saradnji sa trgovinskim lancem Delez Srbija korisnici humanitarnih organizacija, partnera Banke hrane Beograd, već godinama imaju obezbeđen svakodnevni obrok. Nova digitalna platforma povećala je količine donirane hrane kao i mogućnost da ona dođe do što većeg broja korisnika, a zahvaljujući ovoj donaciji otići ćemo i korak dalje i omogućiti sistemski način dopremanja voća i povrća do naših korisnika koji nemaju sopstveni prevoz“, istakla je Radmila Ivetić iz Banke hrane Beograd. Delez Srbija dobitnik priznanja za doniranje hrane Saradnja Banke hrane Beograd i Delez Srbije traje od 2015. godine i zahvaljujući njoj do sada je donirano više od 5.000 tona namirnica iz Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go radnji korisnicima i humanitarnim udruženjima širom Srbije. Dodatno, od februara meseca kada je ovaj trgovinski lanac lansirao prvu digitalnu platformu za donaciju hrane u Srbiji „Tanjir po tanjir“, moguće je organizovati proces doniranja samo jednim klikom.„Ponosni smo što smo kao kompanija u prilici da iznova pružamo podršku lokalnoj zajednici, a donacije hrane su godinama unazad utkane u svaki segment našeg održivog razvoja. Nadamo se da će novo vozilo omogućiti još kvalitetniji sistem svakodnevne isporuke donacija i da ćemo zajedno sa Bankom hrane Beograd doći do još većeg broja udruženja kojima bi značila pomoć u hrani. Ostajemo dosledni našoj strategiji društveno odgovornog modela poslovanja i u narednom periodu ćemo se potruditi da novim donacijama dodatno podržimo naše sugrađane i njihove porodice“, istakla je Milana Jević Gledović, potpredsednik pravnih poslova i zaštite resursa kompanije Delez Srbija.

2021

U Lidlu sportska oprema od reciklirane plastike

Lidl će ponuditi jedinstvenu sportsku opremu napravljenu od reciklirane plastike prikupljene na plažama i morskim obalnim područjima, čime je pomognuto čišćenje životne sredine i smanjena upotreba resursa u proizvodnji.Ova nesvakidašnja linija proizvoda koju čine šortsevi, majice i patike za žene i muškarce, rezultat je težnje kompanije Lidl da se, smanjenjem upotrebe plastike i povećanom upotrebom recikliranog materijala, na globalnom nivou uključi u rešavanje ozbiljnog problema koji predstavlja neodgovorno odložen plastični otpad. Lidlova sportska odeća je u potpunosti proizvedena od plastičnog otpada, od čega deo potiče od PET boca sakupljenih iz priobalnih delova okeana u Aziji. Tako je, na primer 25% vlakana gornjeg dela patike sačinjeno od reciklirane plastike iz okeana.     „Ova inicijativa u potpunosti oslikava našu posvećenost održivoj ekonomiji – doprinosimo uklanjanju plastičnog otpada koji bi se vremenom našao u ili pored vode, a našim potrošačima nudimo ekološki prihvatljiviji proizvod visokog kvaliteta po već poznatim Lidl cenama. Reciklirana sintetička vlakna imaju podjednaku čvrstinu, vodootpornost i prozračnost poput prirodnih, manje upijaju vodu i brže se suše, što su upravo i razlozi zašto je izbor pao baš na sportsku opremu.“, istakla je Martina Petrović, rukovodilac sektora Komunikacije i CSR u kompaniji Lidl Srbija.Lidl - Za bolje sutra U ponudi su Crivit majice i šortsevi za žene i muškarce visokog kvaliteta, kao i patike sa uloškom od memorijske pene koja se optimalno prilagođava stopalu i osigurava udoban osećaj tokom nošenja. Ova ekološki osvešćena ponuda počinje 22. jula u svim Lidl prodavnicama u Srbiji i traje dok traju zalihe. Lidlova linija sportske opreme od reciklirane plastike samo je jedna u nizu društveno odgovornih inicijativa kompanije za implementaciju „REset Plastic“ strategije, koja je usmerena na pet oblasti delovanja: od izbegavanja upotrebe plastike, recikliranja i uklanjanja iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti. U okviru ove strategije, kompanija Lidl Srbija u junu ove godine izbacila je iz upotrebe plastične kese za kupovinu u celoj Srbiji.

2021

Na Drinskoj regati sakupljeno preko 800kg ambalažnog otpada

Upravo završena 27. Drinska regata okupila je veliki broj ljubitelja najstarije i najmasovnije manifestacija na reci Drini koji su imali priliku da uživaju u njenim brzacima, ali i da istovremeno budu odgovorni prema životnoj sredini. Apatinska pivara, Jelen pivo i nacionalni operater sistema upravljanja ambalažnim otpadom SEKOPAK nastavlili su akciju RECIKLIRAJ, UŽIVAJ, DRINU OD OTPADA SAČUVAJ gde su posetiocima ovog svojevrsnog karnevala na vodi omogućili da pravilno odlože ambalažni otpad. U saradnji sa JKP “12 septembar” - Bajina Bašta, postavljeni su reciklažni setovi kutija i kanti na ključnim mestima gde se i stvara najveća količina otpada. Posebni timovi su bili zaduženi da animiraju posetioce da svoj ambalažni otpad ubacuju i u mobilne kante/rančeve. “Ponosni smo što je uz podršku Apatinske pivare i Jelen piva ove godine sakupljeno mnogo više ambalažnog otpada nego prethodnih godina – čak 230 kg aluminijumskih limenki i 600 kg staklene ambalaže (u 2019. godini je sakupljeno 170 kg otpada). Značajno je da ukažemo da i na ovako velikim dešavanjima koja okupljaju dosta ljudi, možemo da budemo odgovorni prema životnoj sredini i nama samima” – kažu u Apatinskoj pivari.U Sekopaku ističu da je važno da građani stvore ekološku svest i kada se zabavljaju na manifestacijama kao što je Drinska regata. “Ovde se stvara velika količina otpada koja, kada se reciklira, može da dobije novi oblik i svrhu. Drago nam je što je veliki broj posetilaca to shvatio i priključio se akciji. Samo udruženi možemo da zaštitimo našu planetu” – kažu u Sekopaku.Nakon drinskog spusta otpad sakupljen na ovaj način poslat je na reciklažu.