Održivost

2021

Lansirani Pro Climate proizvodi neutralni po životnu sredinu*

Kompanija dm drogerie markt lansirala je novu Pro Climate liniju proizvoda koja je neutralna po životnu sredinu* i time je postavila novi održivi standard u svom poslovanju koje već godinama zasniva na ekološkim principima. Ovi proizvodi predstavljaju jedinstvenu ekološki prihvatljiviju alternativu i nisu samo klimatski neutralni, već su prvi put neutralni i po životnu sredinu*.„Razvijanjem Pro Climate linije nastojimo da u svim fazama životnog ciklusa proizvoda što manje utičemo na životnu sredinu. Ova linija proizvedena je s najmanjim mogućim ekološkim otiskom, a preostale neizbežne uticaje dm naknadno kompenzuje u pet kategorija životne sredine – klimatske promene, eutrofikacija, zakiseljavanje, fotohemijski smog, oštećenje ozonskog omotača“, izjavila je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.Na policama dm-a sukcesivno će se naći 14 Pro Climate proizvoda u okviru dobro poznatih privatnih robnih marki alverde, Jessa, Sanft&Sicher, Denkmit i SUNDANCE. Među njima su proizvodi za svakodnevnu upotrebu – za sunčanje, negu lica i tela, kao i ličnu higijenu i domaćinstvo.„Ponosni smo što imamo priliku da našom asortimanskom ponudom podstaknemo savesnu potrošnju i kupcima ponudimo visokokvalitetne i ekološki prihvatljivije proizvode, uz dobar odnos cene i kvaliteta. Verujemo da ćemo ovim poduhvatom motivisati i druge kompanije da se što više okrenu očuvanju životne sredine. Mi ćemo nastaviti da se zalažemo za zdraviju okolinu, ali i zeleniju ekonomiju koja je neophodna da bismo planetu očuvali za buduće generacije“, poručila je direktorka dm-a.Kompanija dm drogerie markt jedna je od ekološki najosvešćenijih kompanija, koja teži da postavlja zelene standarde u svim segmentima poslovanja. Naime, dm je među prvima u Srbiji u potpunosti povukao plastične ambalažne kese iz upotrebe u oktobru 2019. godine, a svrstao se i u predvodnike najveće masovne akcije pošumljavanja u Srbiji zahvaljujući projektu „Zasadi drvo“, pokrenutom u saradnji sa Adria Media Grupom i institucionalnim partnerima. S tim u vezi, visokokvalitetna Pro Climate linija predstavlja prirodni nastavak ekoloških principa dm-a zasnovanih na odgovornom postupanju prema ograničenim prirodnim resursima. Kako napominju iz kompanije, dm će nastaviti da ispunjava niz kriterijuma održivosti ali i da pokreće brojne inicijative usmerene na očuvanje životne sredine. 

2021

Imlek donirao sredstva za rekonstrukciju dečijeg igrališta vrtića „Venčić“

Deci koja imaju smetnje u razvoju neophodna je posebna podrška svih nas, naročito u prvim, najosetljivijim godinama života. Njihovo odrastanje izloženo je raznim rizicima, ali uz pomoć predanih pedagoga sa velikim srcem lakše se integrišu i u društvo i među svoje vršnjake.Već tri decenije stručni kadar vrtića “Venčić”, u okviru Predškolske ustanove Savski venac, osluškuje potrebe mališana i polako ih uvodi u život. Socijalna integracija, razvijanje sposobnosti i talenata, osećaj sigurnosti i samopoštovanja, fizički razvoj, sve su to mali, a veliki ciljevi ovog humanog tima na čelu sa upravnicom Lucijom Dedejić i iskusnim vaspitačima.Sprave za igru i razvoj motorike već su postojale na igralištu ustanove, ali je vreme učinilo svoje. Zahvaljujući donaciji kompanije “Imlek”, inventar je zamenjen potpuno novim, savremenijim, bezbednijim i lepšim, koje će deci privući više pažnje i izazvati više osmeha. Ova društveno odgovorna kompanija bezbroj puta je pritekla u pomoć kada je bilo potrebno, naročito najmlađima, tako da se rado odazvala i lepoj akciji organizovanoj za “Venčić”. Vrtić je dobio novi mobilijar, a mališani pred koje je život u startu postavio razne prepreke od sada će ih lakše savlađivati, bezbrižnije se igrati u svom dvorištu i uživati u radostima detinjstva.Otvaranju rekonsturisanog igrališta prisustvovali su gospođa Tamara Vučić, supruga predsednika Republike Srbije, Bojan Radun, generalni direktor kompanije „Imlek“, Dušanka Jovičić, direktorka PU Savski venac i Lucija Dedejić, rukovodilac vrtića „Venčić“. „Osmesi dece, danas u vrtiću „Venčić“, predstavljaju neprocenjivu snagu i motivaciju da nastavimo da kao kompanija fokus našeg društveno odgovornog poslovanja bude pomoć najmlađima. Već duži niz godina sve svoje humanitarne aktivnosti usmeravamo u cilju pomoći pre svega deci sa posebnim potrebama, bez roditeljskog staranja i socijalno ugroženim kategorijama društva. Naša kompanija će i ubuduće nastaviti sa realizacijom različitih projekata koji za cilj imaju obezbeđivanje što kvalitetnijeg i srećnijeg odrastanja dece svih uzrasta“, izjavio je Bojan Radun, generalni direktor kompanije Imlek.Posvećeni i odgovorni  „Moram da priznam da sam posebno srećna i zadovoljna što imam priliku da ovaj divan dan provedem na najlepši mogući način – kroz druženje sa decom, kroz neku vrstu pomoći i podrške. Želela bih da se zahvalim njihovim roditeljima i vaspitačima na odgovornosti, razumevanju i strpljenju, da se zahvalim i kompaniji „Imlek“ koja je pokazala šta znači društveno odgovorno ponašanje. Nadam se da će se i druge kompanije poći tim putem. Svi treba da razumemo potrebe onih kojima je naša pomoć najneophodnija, da izađemo sa idejom i realizujemo je u komunikaciji sa nadležnim organima. Ako želimo odgovorno, savremeno, uspešno razvijeno društvo, svaki njegov segment treba da radi u tom pravcu. Važne su čista namera i jasan cilj. A ono što je danas najvažnije - i danas i sutra i svakog narednog dana - to su deca. Treba im prepustiti da rade ono što najviše vole, ono u čemu su najbolji i što je najbolje za njih, a to je igra. Zato, hajde da se igramo“, poručila je Tamara Vučić na otvaranju igrališta.

2021

Snažna podrška domaćim proizvođačima voća i povrća

Strateški fokusirana na potencijal domaće poljoprivredne proizvodnje, u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Privrednom komorom Srbije, kompanija Delez Srbija dodatno će pružiti snažnu podršku lokalnim proizvođačima voća i povrća.Sa ciljem da se dugoročno podigne nivo kvaliteta domaćih proizvoda i lokalne dostupnosti odabranih kultura i  kako bi one bile dostupne kupcima u Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnicama u što dužem vremenskom intervalu tokom godine organizovana je edukativna radionica i sastanak sa dobavljačima iz cele Srbije.Kroz panel i edukativne radionice ispred Distributivnog centra u Staroj Pazovi, Delez Srbija je ozvaničila početak zajedničkog rada na pružanju podrške lokalnim dobavljačima sedam kultura – krompira, luka, pasulja, kupusnjača, paradajza, krastavaca, paprika, dinja i bio voća i povrća.Kompanija Delez Srbija je samo tokom 2020.godine otkupila 12 odsto više domaćih poljoprivrednih proizvoda nego u godini pre, a zajedno sa više od 80 lokalnih dobavljača iz cele zemlje u prethodnim godinama u kontinuitetu podiže kvalitet i unapređuje asortiman voća i povrća u svojim prodavnicama. „Stalno slušamo priče u poljoprivredi da je potrebno samo naći sigurnog kupca za godinu dana i više i tu je sigurnost, ali postavlja se pitanje kvaliteta robe. Zato je važno da zajedno radimo i poljoprivrednici i ministarstvo i veliki trgovinski lanci. Nema boljeg tržišta za našu robu od trgovinskih lanaca. Proizvođači koji savladaju standarde, njima je mnogo lakše. Danas je bitno da nađemo konsolidatore, nekoga ko je spreman da tu robu prikupi, da je obradi, opere, upakuje da bi kasnije mogao da je prodaje i to je suština, pravac u kojem moramo da idemo. Kad se savladaju globalni standardi trgovinskih lanaca, kao što je Delez Srbija, možemo sve to da izvozimo, svu našu robu u bilo koju prodavnicu“, istakao je Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva.Zahvaljujući ovoj inicijativi, uz unapređenje proizvodnje, poštujući najviše standarde kvaliteta koje zahteva Delez Srbija, kulture koje se u ovom trenutku delom uvoze moći će da budu nabavljane upravo iz Srbije, što će unaprediti i domaću privredu.„Strateški smo posvećeni saradnji sa lokalnim dobavljačima i pružanju širokog asortimana domaćeg voća i povrća našim kupcima godinama unazad. Srbija ima kvalitetnu zemlju i ovde možete naći najrazličitije poljoprivredne kulture. Želimo da iskoristimo upravo taj veliki potencijal i da u naše prodavnice donesemo domaće kulture najvišeg kvaliteta“, rekao je Jan-Vilem Dokhejr, generalni direktor kompanije Delez Srbija.Delez Srbija se zalaže za transparentan lanac snabdevanja koji garantuje potpunu sledljivost proizvoda, kao i poštovanje najviših standarda kvaliteta i bezbednosti. Upoznata je sa svakim segmentom proizvodnje – od načina uzgoja voća i povrća na njivama do toga pod kojim režimom su voće i povrće skladišteni, čuvani i distribuirani do radnji. Među učesnicima panela bio je i Miroslav Živković koji je kroz 19 godina dugu saradnju sa Delez Srbijom u kontinuitetu unapređivao proizvodnju, zapošljavao nove ljude uvek predstavljajući dobar primer uspeha lokalnog dobavljača kupusa, celera, krompira i jabuka.„Posao kojim se bavim je moj život, a drago mi je što sam na vreme video da su trgovinski lanci budućnost. Važno je i da se lokalni proizvođači udružuju, ali i da slušaju struku, jer je to put, da se usavršavamo, pratimo sve ono što je potrebno prema kontroli kvaliteta koju imamo svake godine i to na njivi. Ono što je najvažnije jeste da pratite uvek 3K – kvalitet, kvantitet i kontinuitet“, istakao je Živković kao poruku na kraju skupa.Privredna komora Srbije, koja je dobavljače domaćih kultura organizovala i povezala sa najvećim trgovinskim lancem u zemlji, godinama unazad radi na podizanju kvaliteta saradnje među svim tržišnim učesnicima, kao i stvaranju podsticajnog poslovnog ambijenta za male dobavljače.„Izuzetno je važan rad sa domaćim proizvođačima, a na zahtev trgovinskih lanaca zadatak je da okupimo proizvođače specifičnih i odabranih proizvoda i da se povežu kako bismo im dali mogućnost da im sami predstave koji su to uslovi koje bi trebalo da ispune i očekivanja koja postoje. Nije više dovoljno samo proizvesti, pa čak ni lepo zapakovati, jer su pravila sve stroža. I mi, kao Komora smo uključeni u ovaj proces da im u pravo vreme i u što kraćem vremenskom periodu dostavimo sve neophodne informacije kako bi proizvođači bili spremni za ono što ih čeka na tržištu“, kažu u Privrednoj komori Srbije.Društvena odgovornost i solidarnost su naši imperativi

2021

Stiže SkyCleaner, inovativni prečišćivač vazduha u srcu Beograda!

Nakon Rima, Milana, Londona i Berlina, gde su nedavno postavljeni slični uređaji, najsavremenija tehnologija naći će se i u samom centru prestonice – u Knez Mihajlovoj uliciBeograd će se, prema najavama zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, uskoro naći na listi evropskih metropola koje problem zagađenja vazduha uspešno rešavaju inovativnim spoljnim prečišćivačima za javne površine, koji su ujedno i poslednja reč tehnologije u ovom domenu. Koncentracija nezdravih čestica u vazduhu, koja je zbog gustine naseljenosti i velike frekvencije saobraćaja, posebno izražena upravo u centralnim gradskim jezgrima, postaće prošlost zahvaljujući srpskom proizvodu simboličnog naziva – O2AZA.U najčistijem svežem vazduhu, poput onog na planinama, građani Beograda moći će da uživaju zahvaljujući inicijativi Grada Beograda i kompanije Mozzart, koji su prepoznali značaj ove inovative tehnologije, kako za kvalitet vazduha, tako i kao podršku našim inovatorima.Da Srbija ide u korak sa evropskim metropolama, pokazuje upravo činjenica da će se, nakon Rima, Milana, Londona i Berlina gde su nedavno postavljeni slični uređaji, najsavremenija tehnologija naći i u srcu Beograda – u Knez Mihajlovoj ulici. Inovativni uređaj, koji će doneti efekat planinskog vazduha u srcu grada, dizajniran je tako da radi 365 dana u godini, a za 24 sata prečisti 180.000m3 vazduha što je ekvivalent vazduhu koji proizvede čak 1.000 stabala. Ovaj svojevrsni „čistač neba“ uz pomoć slobodnog ozona i patentirane jonske tehnologije usisava preko 75 odsto najopasnijih čestica iz svoje okoline (PM1, PM2, PM10), zadržava ih u aparatu, a zatim ispušta prečišćen vazduh, stvarajući oko aparata oazu čistog vazduha. Inovativni srpski proizvod rezultat je saradnje našeg najboljeg industrijskog dizajnera i profesora na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu Marka Lukovića, prve srpske firme za proizvodnju LED ekrana „Elsat“ iz Čačka, uz pomoć tima konstruktora Predraga Bajovića i Alekse Jevtovića. Aparat koristi patentiranu holandsku tehnologiju ispitanu na Univerzitetu u Ajndhovenu.Mozzartu specijalna nagrada Privredne komore Srbije za društvenu odgovornost

2021

SBB donirao internet i televiziju za najmlađe pacijente u Kliničkom centru Niš

SBB fondacija saopštila je danas da je donirala SBB usluge Klinici za dečije interne bolesti i Klinici za dečiju hirurgiju i ortopediju Univerzitetskog Kliničkog centra Niš.  Donacijom u vrednosti od 40.000 evra obezbeđeno je besplatno korišćenje najkvalitetnijeg WiFi interneta za sve pacijente i zaposlene, kao i digitalna televizija u svih 90 soba obe dečije klinike, sa ciljem da se najmlađim pacijentima i njihovim roditeljima vreme provedeno tokom lečenja olakša. “Deca imaju na raspolaganju mnogobrojne TV kanale, među kojima su i dečiji, internet je pušten u celoj bolnici i mogu da mu pristupe svi zaposleni, pacijenti i posetioci. Da li će SBB usluge koristiti za zabavu, razbibrigu, edukaciju nije važno, važno je da imaju na raspolaganju lep poklon, da što lakše prebrode bolničke dane i što pre da se vrate svojim kućama.” izjavila je Jovana Lukić, direktorka SBB fondacije i CSR direktorka United Grupe.Unutar bolnice postavljene su i table sa nazivom SBB mreže i lozinkom za pristup besplatnom SBB internetu.“Deca dosta dugo leže na pedijatriji, naročito na hematologiji gde nekada budu i mesecima i zato nam je velika pomoć da imaju TV kanale i internet, koje do sada nisu imali.” rekla je prof. dr Emilija Golubović, rukovodilac Klinike za dečije i interne bolesti.Rukovodilac Klinike za dečiju hirurgiju i ortopediju prof. dr Anđelka Slavković, dodala je da je ova donacija izuzetno važna za decu, jer ih internet i televizija dodatno animiraju, posebno ako prvi put leže u bolnici.“Mnogo su uplašeni i mnogo im je lakše kada imaju gde da potroše svoje vreme čekajući na ili nakon hirurške intervencije. Osoblje koristi internet i u profesionalne svrhe. Putem interneta smo dolazili do mnogih značajnih informacija o COVID-19 i ova donacija će nam značiti i ubuduće”. rekla je prof. dr Slavković.SBB fondacija već šest godina kroz dugoročne projekte iz različitih oblasti pomaže očuvanju i unapređenju funkcionalnog društva, a kroz donacije pomaže i zdravstvenim ustanovama i drugim institucijama i neprofitnim udruženjima. U okviru kliničkih centara u Srbiji SBB usluge su donirane Kliničkom centru Kragujevac, Univerzitetskoj dečjoj klinici “Tiršova” i sada Klinici za dečije interne bolesti i Klinici za dečiju hirurgiju i ortopediju Kliničkog centra Niš.Humanost i zdravlje na prvom mestu

2021

Lidl izbacio plastične kese iz upotrebe u celoj Srbiji

U susret Svetskom danu zaštite životne sredine, 5. juna, kada se već dugi niz godina promoviše i razvija svest o životnoj sredini, kompanija Lidl Srbija je odlučila da u svom svakodnevnom poslovanju dodatno doprinese boljitku zajednice u kojoj posluje. Počev od 3. juna postaće prvi trgovinski lanac prehrambene robe u našoj zemlji koji izbacuje iz upotrebe plastične kese za kupovinu u celoj Srbiji.„Do sada je ovakva praksa važila samo za nekoliko gradova, na primer odgovorili smo na Odluku Grada Beograda, po kojoj je upotreba plastičnih kesa sa manje od 50 mikrona bila zabranjena, tako što smo uklonili u potpunosti plastične kese za kupovinu na teritoriji grada. Međutim, kao kompanija koja je svesna svoje odgovornosti prema prirodi i uticaja koje naše poslovanje ima na nju, doneli smo odluku da uradimo nešto više i da dobru praksu proširimo na sve Lidl prodavnice širom Srbije. Time, pre svega, želimo da podstaknemo potrošače da u cilju održivosti i zaštite životne sredine, ali i kao doprinos kućnom budžetu, u kupovinu dolaze sa svojim torbama ili cegerima“, izjavila je Aleksandra Mirić iz Odeljenja za Društveno odgovorno poslovanje kompanije Lidl Srbija.Ovakva odluka proizišla je iz činjenice da se u svetu svakoga dana upotrebe milioni plastičnih kesa, a za njihovu proizvodnju potrebne su sirovine koje naša planeta ne može brzo da obnovi. Plastične kese često svoj kraj dočekaju u prirodi gde su im potrebne stotine godina da se razgrade, dok se, u međuvremenu one raspadaju na manje delove, takozvanu mikroplastiku, koja lako dospeva u žive organizme i kroz lanac ishrane na kraju i na naš tanjir. Osim toga, na svetu trenutno postoji pet „ostrva plastike“ od kojih najveće zauzima površinu od 1,6 miliona kvadratnih kilometara, što je 18 puta veće od površine teritorije Srbije.Kao alternativu za plastične kese za kupovinu, Lidl Srbija potrošačima nudi „zelene“ ekološke opcije kao što su papirne kese, trajne torbe i višekratne vrećice za voće i povrće koje je ova kompanija prva uvela na domaće tržište.Doprinesimo zajedno boljoj budućnosti. Za svet bez plastike, za lepšu i čistiju Srbiju!Lidl Srbija bira zelenu energiju i gradnju

2021

Raiffeisen banka dobitnik VIRTUS nagrade za dugoročno partnerstvo sa JDP

Na ceremoniji uručenja godišnjih VIRTUS nagrada za filantropiju u organizaciji Trag fondacije, Raiffeisen banci je dodeljena Nagrada za dugoročno partnerstvo između poslovnog i neprofitnog sektora, i to za dugogodišnje partnerstvo sa Jugoslovenskim dramskim pozorištem. VIRTUS nagrada za filantropiju je ustanovljena 2007. godine s ciljem da se prepoznaju i podrže predstavnici poslovnog sektora i građani, koji svojim filantropskim aktivnostima strateški i dugoročno doprinose razvoju zajednica u kojima žive i posluju.Partnerstvo Raiffeisen banke i JDP-a, koje traje punih 16 godina, odličan je primer dugoročne uspešne saradnje poslovnog i neprofitnog sektora, kao i obostrane dobrobiti koja iz nje može da proistekne za zajednicu, uz naravno, najveću korist za građane - ljubitelje vrhunske pozorišne umetnosti.U godini u kojoj Raiffeisen banka slavi 20 godina poslovanja u Srbiji, ponosna je na brojne filantropske projekte koje je realizovala u ovom periodu. Težnja je uvek bila da se zajednici “vrati” deo poslovnog uspeha kroz ulaganja u prave vrednosti (sport, kulturu, obrazovanje), kao i kroz podršku najugroženijima.“U brojnim partnerstvima, dugogodišnja saradnja sa JDP-om se posebno ističe. Ona je ne samo najduža, već i na najbolji način odslikava nastojanje banke da svoje ime veže uz prave vrednosti i da podrži najkvalitetniji  sadržaj”, izjavio je ovim povodom Zoran Petrović, predsednik Izvršnog odbora Raiffeisen banke. “Ponosni smo na saradnju sa našim prijateljima iz JDP-a, koji iz godine u godinu pružaju najkvalitetniji pozorišni sadržaj ne samo u granicama naše zemlje, već i šire. Nagrada poput ove ima specifičnu težinu jer se ne dodeljuje za merljive poslovne rezultate, već za ono što nema materijalnu vrednost a doprinosi osnaživanju društva i očuvanju njegovog duhovnog zdravlja, preko potrebnog posebno u izazovnim vremenima poput ovog”.*  *  *Raiffeisen banka a.d. Beograd je članica Raiffeisen Bank International-a, jedne od vodećih bankarskih grupacija u srednjoj i istočnoj Evropi. Poslovanje u Srbiji započela je 2001. godine, a sada svoje aktivnosti razvija u tri pravca: poslovanje sa stanovništvom, poslovanje sa privredom, upravljanje sredstvima i investiciono bankarstvo. Za dodatne informacije molimo Vas kontaktirajte Marketing & PR odeljenje Raiffeisen banke na telefon 011/2207-306.Trag je regionalna fondacija koja deluje u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Već 21 godinu podržava i podstiče građane na aktivno učešće u razvoju lokalnih zajednica u kojima žive ili posluju. Trag fondacija osnažuje ljude koji veruju da zajedničke inicijative mogu imati veliki uticaj i koji žele da budu pokretači pozitivnih promena u svojim zajednicama. Tokom prethodne dve decenije Trag fondacija je kroz brojne programe podržala više od 1.500 uspešnih projekata sa preko 14 miliona američkih dolara uloženih širom Srbije i regiona.

2021

Novak Đoković Fondacija renovirala igrališta u vrtiću „Dambo“

Skakanje u džakovima, nadvlačenje konopca, trka sa kašikom i ping-pong lopticom su samo neke od igara u kojima su danas uživala deca koja pohađaju vrtić „Dambo“ u Beogradu. Sa svojim timom, Novak Đoković Fondacije, pridružila im se i Jelena Đoković kako bi zajedno proslavili otvaranje novog igrališta u okviru ovog vrtića. Prepoznavši značaj kreiranja bezbednog i podsticajnog okruženja za igru na otvorenom prostoru, Novak Đoković Fondacija je uložila 2,600,000.00 RSD u njegovu rekonstrukciju i opremanje, kako bi mališani dobili još mesta za njihove svakodnevne avanture.Stare sprave zamenjene su novim toboganom, ljuljaškama, vrteškom i drugim mobilijarom za igru, a dodatno su postavljene i nova betonska osnova, kao i gumena i travnata podloga koje će pružati dodatnu bezbednost. Otvaranju ovog igrališta su, pored predstavnika Fondacije i predškolske ustanove, prisustvovali i gradski sekretar za obrazovanje i dečiju zaštitu Slavko Gak, kao i predsednik opštine Stari grad Radoslav Marjanović.Globalna direktorka Novak Đoković Fondacije Jelena Đoković izrazila je veliku zahvalnost što je u prilici da pomogne vrtić Dambo u koji je i sama išla kao dete. "Uvek se sećam dragocenih trenutaka iz vrtića koji su mi ulepšali odrastanje i uticali da se izgradim u osobu koja sam danas. Ovo dvorište uvek mi je delovalo ogromno i predstavljalo je moja vrata u svet igre, druženja i mašte. Veoma sam srećna što smo danas u prilici da mališanima punim iskrenih očekivanja i nade, otvorimo ta velika vrata. Oni danas kao i mi nekada, samo žele da se igraju i uživaju u igri sa drugarima, a zapravo stvaraju uspomene koje će biti neizostavan, i veoma bitan deo života. Vrtići u centru gradova nose izazov jer imaju oskudnije prostore za igru, ali mi se trudimo da to promenimo, kao i da pomognemo vaspitačima da deci pruže što kvalitetniji boravak uz razvoj motorike, fizičke snage, mašte, socijalnih veština i naravno, uspomena.“Igra je objektiv kroz koji deca doživljavaju svet oko sebe. Neke od mnogobrojih koristi dečije igre između ostalog su i smanjenje straha, stresa i anksioznosti, više radosti i samopoštovanja, povećana pažnja i pozitivne emocije koje jačaju imunološki, endokrini i kardiovaskularni sistem. Zato je rekonstrukcija i opremanje igrališta širom Srbije važan deo rada Novak Đoković Fondacije koja već 14 godina neprekidno ulaže u rani razvoj. “Igra je ključna za rano obrazovanje, i zato želimo da na ovaj način dodatno pomognemo deci u Srbiji da razviju svoj puni potencijal. Do sada smo pomogli igrališta u Novom Sadu, Gornjem Milanovcu, Srbobranu, Staroj Pazovi, Kruševcu, Žitorađi, Novom Bečeju, Užicu, a sada evo i u Beogradu.” rekla je Maja Kremić, nacionalna direktorka Novak Đoković Fondacije.Sada vaspitačice mogu uvrstiti i razne aktivnosti na otvorenom za 170 mališana koje pohađaju vrtić „Dambo“ što je izrazito važno za razvoj dece koja žive u gradskoj sredini. To je njihova glavna veza sa prirodom i otvorenim prostorom, i zato je važno da ovakvi prostori budu uređeni tako da utiču na razvoj dečije emocionalne inteligencije, kognitivnih i socijalnih veština.“Svedoci smo velikog investicionog talasa u školama i vrtićima u Beogradu u proteklih nekoliko godina. Nikada više obrazovnih institucija u glavnom gradu se nije obnavljalo i svaka pomoć društveno odgovornih kompanija, udruženja je uvek dobrodošla. Svima nama je zajednički cilj dobrobit dece, a budući da oni u svojim vrtićima puno vremena provode napolju sa vaspitačima od posebne su važnosti dobro i moderno opremljena igrališta i dvorišta vrtića. Najlepše hvala Fondaciji Novak Djoković na ovoj donaciji, otišla je na pravo mesto.” rekao je gradski sekretar za obrazovanje i dečiju zaštitu, Slavko Gak.Novak Đoković Fondacija već nekoliko godina sarađuje sa predškolskom ustanovom „Dečiji dani“ u Beogradu na raznim projektima. Između ostalog, u jednom od njihovih vrtića deca zajedno sa vaspitačima uzgajaju voće, povrće i začinsko bilje u okviru programa „Azbuka dobrih navika“.„Doprinos koji Fondacija godinama čini, i impozantni rezultati kojima se hvalimo, daju mi veru u istinsku brigu za najmlađe. Pravo je zadovoljstvo gledati decu kako bezbrižno uživaju i rastu. Ponosni smo i što se naša saradnja proširuje i kroz druge projekte koje Fondacija sprovodi kao što su Azbuka zdravih navika i Podrška, ne perfekcija.“ - rekla je direktorka predškolske ustanove „Dečiji dani“ Sanja Lazović.Tim Novak Đoković Fondacije rekonstruisao je igralište u skladu sa svim neophodnim standardima i opremio ga najnovijom opremom koja podstiče dečiju maštu. Međutim, falilo je još nešto kako bi ono zasijalo u punom sjaju. Studenti sa Fakulteta primenjenih umetnosti, uz smernice njihove profesorke  Jane Oršolić, odmah su prepoznali kako svojim talentom mogu dodatno ulepšati prostor. Naslikavši  živopisni mural, na zidu koji okružuje igralište, od vrtića „Dambo“ napravili su pravo malo podvodno kraljevstvo.„Studenti koji su učestvovali u osmišljavanju i izvođenju ovog murala direktno oblikuju nekoj novoj deci estetske modele za budućnost. Važno nam je da vrtićkom uzrastu ne serviramo hiperrealistične slike koje ih neće motivisati da i sami preduzmu neku kreativnu radnju, već ih jednostavnim i prijemčivim formama hrabrimo da se i sami okušaju u crtanju, seckanju, kreiranju, osluškujući sebe, a ne neke spoljne nametnute ideale.“ objašnjava Jana Oršolić, grafička dizajnerka, tipografkinja i vanredni profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti.Vizuali okeana i životinja koje tu žive neće samo podstaći decu da osmisle neke nove igre, nego će poslužiti i kao prilika za novo edukativno iskustvo.  Sve generacije koje budu pohađale vrtić Dambo će se sigurno sećati žmurki, trka i „školica“ iz njihovog omiljenog igrališta. 

2021

Apatinska pivara već sedam godina uz “Čep za hendikep”!

U akciji prikupljanja čepova koje Apatinska pivara već tradicionalno realizuje još od 2015. godine, prikupljena je jedna tona i 250 kilograma čepova. Oni su namenjeni Udruženju “Čep za hendikep” za nabavku ortopedskih pomagala osobama sa invaliditetom širom Srbije.  Kontinuitet u angažovanju tokom ove akcije prepoznalo je i samo Udruženje gde ističu da je važno da smo i u periodu kronavirusa uspeli da prikupimo značajne količine ovog reciklabilnog materijala. “I mi kao Udruženje nismo stali sa radom iako su okolnosti bile drugačije. Hvala Apatinskoj pivari što se među prvima priključila ovoj inicijativi i već 7 godina predano pruža podršku osobama sa invaliditetom”, rekao je Zoran Martinov, osnivač Udruženja „Čep za hendikep“.“Kao društveno odgovorna kompanija, motivišemo kako naše zaposlene, tako i partnere i saradnike da učestvuju u ovoj, sada već izuzetno prepoznatljivoj inicijativi. Odmah nastavljamo dalje i ubrzo očekujte nove količine čepova. Ovom akcijom postižemo trostruki efekat: pomažemo onima kojima je pomoć zaista potrebna, čuvamo našu planetu i podstičemo druge odgovorne subjekte da daju svoj doprinos”, rekla je Vesna Milovančević, menadžer trejd marketinga Apatinske pivare prilikom uručenja donacije. Ispred Udruženja, Apatinsku pivaru su posetili i preuzeli čepove Zoran Martinov, predsednik Udruženja zajedno sa Ninom Naumović, novim pojačanjem u Udruženju. „Kada bi svako domaćinstvo u Srbiji sačuvalo samo po jedan čep svakoga dana, prikupilo bi se oko 1,5 tona čepova dnevno. Ta količina bi bila dovoljna da se svakodnevno nabavi najmanje jedno ortopedsko pomagalo“, rekla je Nina Naumović.Na visini odgovornosti i u godini najvećih izazova

2021

A1 Srbija uručio 10 miliona dinara projektima koji menjaju svet

Kompanija A1 Srbija uručila je priznanja odabranim projektima u okviru društveno odgovornog programa „Svet kakav želiš“. Troje superfinalista dobilo je novčanu podršku A1 od ukupno 10 miliona dinara za dalju realizaciju ideja osmišljenih da unaprede oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije. Tokom dve nedelje onlajn glasanja građani su imali priliku da podrže željeni projekat i time utiču na konačnu raspodelu sredstava, a ukupno je pristiglo više od 57.000 glasova. Projekat „Bolji vazduh građanima“ Internet društva Srbije, zauzeo je prvo mesto sa gotovo 27.000 glasova i nagradu u iznosu od pet miliona dinara. Ova ekološka inicijativa bazira se na produkciji pristupačnih low-cost uređaja za merenje kvaliteta vazduha koji će posebno biti značajni za stanovnike onih područja u Srbiji u kojima nema dovoljno kapaciteta za takva merenja.Drugoplasirani projekat „Mama, kako si“, iza kojeg stoji Centar za mame, poneo je nagradu od tri miliona dinara za kreiranje besplatne telefonske linije za psihiološku podršku mamama. Fondacija Petlja našla se na trećem mestu osvojivši dva miliona dinara za realizaciju otvorene platforme „Budi data driven“, koja će omogućiti besplatan onlajn pristup edukativnim materijalima koji se tiču interpretacije i vizuelizacije podataka. Kako su istakli iz A1, čitav program brižljivo je planiran, a prvobitno je tim vrsnih stručnjaka iz različitih oblasti odabrao ovih troje superfinalista iz šire selekcije projekata rukovodeći se težnjom kompanije da to budu ideje koje će unaprediti oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije.  „U ime kompanije A1 Srbija zahvaljujem našim sjajnim entuzijastima što su pokazali da promene kreću od pojedinaca koji ne čekaju bolju budućnost, već je sami stvaraju. Mi podržavamo upravo takve ljude i takve ideje, vođeni korporativnom filozofijom koja se zasniva na korišćenju tehnologije u smeru koji menja život ljudi na bolje. Uvereni smo da će nagrađeni projekti pružiti takav doprinos već u narednim mesecima. Takođe, hvala našim sugrađanima koji su prepoznali vrednost ove inicijative podržavajući selektovane projekte, kao i našem ekspertskom timu koji smo specijalno okupili ovom prilikom sa ciljem da detektujemo ideje koje će najadekvatnije odgovoriti na aktuelne potrebe našeg društva“, izjavila je Ana Boroš Todić, ekspert za komunikacije u kompaniji A1 Srbija. Svi projekti će biti realizovani do kraja godine uz dodatnu mentorsku podršku A1 Srbija i regionalne organizacije Propulsion, koja je partner kompanije na ovom programu.Projekte i organizacije su predložili i na osnovu šire selekcije odabrali istaknuti stručnjaci u svojim oblastima: Darko Soković, partner u regionalnoj organizaciji Propulsion; Vladimir Đurđević, meteorolog i profesor na Fizičkom fakultetu; Anđelka Grujičić, lekarka u oblasti javnog zdravlja i specijalistkinja socijalne medicine; Nemanja Đorđević, naučni komunikator i ekspert za obrazovne politike; Petar Laušević, koordinator edukativnih projekata Centra za promociju nauke i istraživač u Institutu “Vinča”; Tamara Kojić, pokretačica inicijativa Rok kamp za devojčice i Kilometar kose; novinar Galeb Nikačević, kao i Dušan Šaponja i Dušan Čavić, autori emisije Marka žvaka.

2021

Više od 500 učesnika na dvodnevnom vebinaru „Pokreni znanje za samopuzdanje“

U okviru programa Coca-Cola podrška mladima, održan je dvodnevni online vebinar pod nazivom „Pokreni znanje za samopuzdanje“ čime, petu godinu za redom, kompanija Coca-Cola HBC Srbija pokazuje privrženost profesionalnom osnaživanju mladih. Tokom dvodnevnog festivala znanja, svoja poslovna iskustva, ali i korisne smernice u razvoju karijere, podelili su vrhunski stručnjaci iz brojnih oblasti, a čulo ih je više od 500 mladih ljudi, koliko je učestvovalo na vebinaru.Osim inspirativnih predavača iz kompanije Coca-Cola HBC Srbija Dragane Bojić, eksperta za učenje i razvoj i Bojane Bolović, eksperta za akviziciju i razvoj talenata, mladi su imali priliku da prate i predavanja Aleksandra Grašića, osnivača online Excel kursa „Microsoft Excel od početnog do naprednog nivoa na praktičnim primerima” i Vladimira Popovića, osnivača Epic CV-ja koji su objasnili važnost prvog utiska i neophodnih znanja u procesu pronalaska posla. O izgradnji samopouzdanja i autentičnosti, govorile su psihološkinja Mia Popić i profesionalni kouč Stella Karl Ćosić. O svom razvojnom putu govorili su i poznata blogerka Anastasija Grujić i popularni glumac Ammar Mešić, a učesnici su mogli da uživaju i uz interesantan muzički performans koji je specijalno za ovu priliku pripremila DJ Dada Selectah. Nina Elezović, direktorka sektora za odnose sa javnošću i komunikacije, Coca-Cola HBC Srbija, istakla je da ovaj vebinar predstavlja još jedan značajan događaj u okviru platforme Coca-Cola mladima, kojim predstavnici kompanije žele da podstaknu mlade ljude da se izbore za posao koji vole, ali i da im pomognu na putu ličnog i profesionalnog razvoja.„Kroz platformu Coca-Cola mladima, do sada je osnaženo više od 4000 nezaposlenih mladih ljudi, a posebno nam je drago što smo sa profesionalnom podrškom nastavili i tokom izazovnih vremena, u online izdanju. Kompanija pokazuje da zaista oseća realne potrebe zajednice u kojoj posluje i radi na stvaranju boljeg i prosperitetnijeg društva zasnovanog na obrazovanim mladim ljudima spremnim da uče i napreduju. I tokom trajanja pandemije, nismo odustali od edukacije iz oblasti komunikacija, ličnog razvoja, interakcije i umrežavanja, kao i mnogih drugih”, rekla je Nina Elezović.Dragana Bojić, ekspert za učenje i razvoj u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, izjavila je tokom svog predavanja da mladi ljudi koji rade na sebi, znatno brže pronađu prvu poslovnu priliku. O tome je govorila i Bojana Bolović, ekspert za akviziciju i razvoj talenata u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija. Naglasila je da idealan kandidat ne mora biti osoba bogatog radnog iskustva, već treba da potencijalnog poslodavca ubedi u lične kvalitete i potencijal. Mia Popić, psiholog i terapeut, naglasila je da znanje zaista dovodi do većeg samopouzdanja, kao što govori i naziv vebinara, što je od presudnog značaja za mlade koji žele da naprave prve ozbiljne korake u svojoj karijeri. I Stella Karl Ćosić, profesionalni kouč i motivator, naglasila je značaj edukacije, napominjući da svako treba da zadrži svoju radoznalost i autentičnost tokom procesa.Od Vladimira Popovića, osnivača Epic CV-ja, učesnici su mogli da saznaju kako da napišu najbolji mogući CV, a od Aleksandra Grašića, osnivača online kursa „Microsoft Excel od početnog do naprednog nivoa na praktičnim primerima”, dobili su praktične savete za rešavanje zadataka u Excel-u. Zahvaljujući ovim predavanjima, učesnicima su u startu povećane šanse za zaposlenje.Mladi su takođe imali priliku i da vide i čuju više o karijernom putu dvoje popularnih mladih ljudi – blogerke Anastasije Grujić i glumca Ammara Mešića, koji su sa učesnicima rado podelili svoja iskustva kada je reč o razvoju karijere i radu na ličnom razvoju.

2021

Mozzartu specijalna nagrada Privredne komore Srbije za društvenu odgovornost

Ova kompanija, koja se istakla nizom donacija i akcija za pomoć zdravstvenom sistemu, nagrađena je za poseban doprinos i volonterskih angažman zaposlenih u borbi protiv širenja pandemije Covid-10 Reč solidarnost je dobila potpuno novu dimenziju, ako se posmatra iz ugla Mozzartove kontinuirane podrške zdravstvenom sistemu i ugroženima od prvog dana epidemije korona virusa. Novčane donacije u bolnicama širom zemlje, deset respiratora, kreveti za intenzivnu negu i druga najsavremenija oprema, tehnički uređaji za bolničke sobe, 75 tona voća za zdravstvene radnike i pacijente… Humanitarni rad kompanije prepoznala je Privredna komora Srbije i dodelila joj specijalnu nagradu za društvenu odgovornost, za poseban doprinos i volonterski angažman zaposlenih u borbi protiv širenja pandemije Covid-19.Direktoru korporativnih komunikacija Mozzarta Borjanu Popoviću uručeno je vredno priznanje na svečanoj dodeli Nacionalne nagrade za društveno odgovorno poslovanje Đorđe Vajfert 2020.„Kada je poslodavac zaposlenima ujedno i najbolji partner, onda se stvara uzajamna energija kojom se pomeraju granice na svim poljima, a najveća pobeda ovog timskog rada u doba pandemije je ta što je melem na krizu u Mozzartu bila – solidarnost. Zaposleni  su se samoinicijativno stavili na raspolaganje sugrađanima. Programeri su za tri dana napravili veb-servis koji brzo i lako povezuje volontere i one kojima je pomoć neophodna, vozači su prevozili osnovne životne namirnice i opremu za medicinske centre, magacioneri su pomagali u pakovanju, a dosta operatera angažovano je u dopremanju pomoći penzionerima do kućnog praga....Ukupno smo kroz niz akcija donirali više od milion evra za borbu protiv korona virusa. Hvala Privrednoj komori Srbije, ovo priznanje će nam biti dodatni podsticaj da nastavimo još više da radimo i doprinosimo boljitku čitave zajednice u kojoj poslujemo“,  istakao je Borjan Popović, direktor korporativnih komunikacija u Mozzartu.I tokom epidemije, ova kompanija je nastavila sve redovne akcije - kroz „Humanitarni tiket u podne“ je samo u 2020. prikupljeno više od tri miliona dinara za pomoć ustanovama, a najviše za lečenje dece, iz nedelje u nedelju je sportskim klubovima donirana sportska oprema kroz akciju „Novi dresovi za nove šampione“. Mozzart je i u 2020. otvarao košarkaške terene, ali i pružao podršku mladim talentima kroz stipendije. Sve više poznatih sportista se priključilo akciji „Stop nasilju nad ženama“, među kojima su i Dejan Stanković, fudbalski reprezentativci Srbije, košarkaši Miloš Teodosić i Danilo Anđušić…Mozzart je i u 2021. nastavio sa nizom humanitarnih akcija u oblastima zdravstva (donacije najvećim dečjim klinikama, pomoć na pukntovima za vakcinaciju), kulture (pomoć glumcima kroz predstavu Balkanski špijun), obrazovanja (podrška talentima kroz stipendije, donacije tehničke opreme školama), sporta (stipendije, sponzorstva klubova i saveza, donacije opreme)… Tokom aprila i maja, Mozzart je bio veoma angažovan u sakupljanju sredstava za lečenje Gavrila Đurđevića. Ova kompanija je najpre otkupila traku Kristijana Ronalda za 7,5 miliona dinara, a potom je organizovala niz licitacija sa dresovima svetskih zvezda: Mesija, Ronalda. Ukupno je prikupljeno 16 miliona dinara za pomoć osmomesečnoj bebi. Kriterijumi za nagradeKriterijumi na osnovu kojih su nagrađene kompanije su odnos prema zaposlenima, odnos prema životnoj sredini, aspekt tržišta, aspekt imovine i kapitala i odnos prema zajednici.Stručni žiri činili su Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, Anđelka Atanasković, ministarka privrede, prof. dr Darija Kisić-Tepavčević, ministarka za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Irena Vujović, ministarka za zaštitu životne sredine; Ilija Cerović, v.d.  direktor RTS-a, prof. dr Mladen Đurić, vanredni profesor na Fakultetu organizacionih nauka i  Aleksandra Mladenović, izvršni direktor u organizaciji Ambasadori održivog razvoja i životne sredine.Nacionalnu Nagradu za društveno odgovorno poslovanje Privredna komora Srbije dodeljuje tradicionalno od 2007. godine. U osmom ciklusu ukupno je pristigla 31 prijava na konkurs koji je bio otvoren za sva privredna društva do 25. decembra 2020. godine.U Mozzartu je igra na humanost siguran dobitak

2021

Chipsy donira golove svim srednjim školama u Srbiji

Kompanija Marbo Product, koja posluje u okviru kompanije PepsiCo, u okviru društveno odgovorne kampanje „Otvori Chipsy, asistiraj za gol“, doniraće komplete golova za mali fudbal svim srednjim školama na teritoriji Srbije. Donacija se realizuje uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i za cilj ima podsticanje fizičke aktivnosti kroz promociju sporta i rasta i razvoja dece i omladine na principima zdravih životnih stilova.Gojaznost predstavlja veliki problem kod školske dece u Srbiji, s obzirom na to da čak 70% učenika nije fizički aktivno, dok svaki treći učenik ima problem sa gojaznošću, a svaki peti ima loše telesno držanje.„Donacijom golova za mali fudbal svim srednjim školama na teritoriji Srbije želimo da pružimo podršku zdravlju i podstaknemo omladinu da kroz fizičku aktivnost uspostave zdrave navike. Društveno odgovorno poslovanje i briga o zajednici u kojoj poslujemo predstavlja deo PepsiCo poslovne filozofije, a borbu protiv gojaznosti među decom školskog uzrasta upravo vidimo kao najbolju investiciju u budućnost Srbije. Donacija koju realizujemo je još jedna u nizu aktivnosti koje sprovodimo kao deo podrške Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih“, izjavio je Nuno Pinto Leite generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan.Podršku kampanji dale su i istaknute sportske ličnosti, među kojima je i Dušan Tadić, proslavljeni fudbaler i kapiten srpske fudbalske reprezentacije, kao i Aleksandar Stojanović, sportski novinar. Prvi potpredsednik Vlade Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić zahvalio je kompaniji Marbo Product na pokazanoj društvenoj odgovornosti i ocenio da su golovi nešto što će srednjim školama biti izuzetno korisno.„Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja uvek je spremno da podrži ovakve projekte, koji pomažu da škole u Srbiji budu bolja mesta za učenje i odrastanje. Smatram da udruženim snagama možemo da postignemo mnogo više i zato se zahvaljujem kompaniji Marbo Product, koja će donirati komplete golova sa mrežom za mali fudbal svim srednjim školama u Srbiji. Naš zajednički cilj je da podstaknemo decu na fizičku aktivnost i bavljenje sportom“, rekao je ministar Ružić.Kampanja „Otvori Chipsy, asistiraj za gol“ svojevrstan je nastavak kampanje „Pokaži fudbalski strast“ u okviru koje je kompanija Marbo Product donirala setove lopti svim osnovnim školama Srbiji i regionu. Golovi će ovoga puta biti donirani svim srednjim školama u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Republici Srpskoj. Na taj način će srednjoškolci u Srbiji, ali i regionu, imati priliku da da se aktivno bave sportovima, uživaju u fizičkoj aktivnosti, ali i razvijaju timski duh i fer plej. Prilika da vodimo pozitivne promene

2021

Novi vebinar za mlade: „Pokreni znanje za samopouzdanje“

Dvodnevni online vebinar „Pokreni znanje za samopouzdanje” u organizaciji kompanije Coca-Cola HBC održaće se 25. i 26. maja, u okviru programa Coca-Cola Podrška mladima. Učesnici će potpuno besplatno imati priliku da čuju vrhunske predavače koji će podeliti svoja profesionalna iskustva, ali i praktična znanja koja su ključna na početku karijernog puta. Svi zainteresovani mladi ljudi mogu se registrovati putem linka https://bit.ly/33REg0z.Zahvaljujući predavačima iz različitih poslovnih sfera, učesnici će imati prilike da čuju odgovore na brojna pitanja – od toga kako da izgrade svoje samopouzdanje pri ulasku u poslovni svet, do toga kako da rešavaju praktične zadatke koji im se postavljaju. Predavači su: Aleksandar Grašić, osnivač online Excel kursa „Microsoft Excel od početnog do naprednog nivoa na praktičnim primerima”, Dragana Bojić, ekspert za učenje i razvoj Coca-Cola HBC Srbija, Mia Popić, master psiholog i psihoterapeut, Anastasija Grujić, blogerka, Bojana Bolović, ekspert za akviziciju i razvoj talenata Coca-Cola HBC Srbija, Vladimir Popović, osnivač Epic CV-ja, Stella Karl Ćosić, profesionalni kouč i Ammar Mešić, glumac.Uz njihova predavanja, prisutni će imati priliku da osvoje zanimljive i korisne nagrade ukoliko se oprobaju u specijalnom kvizu, a takođe će uživati uz jedinstveni DJ mix.Vebinar „Pokreni znanje za samopouzdanje” kompanije Coca-Cola HBC Srbija predstavlja još jedan događaj kojim se mladi ljudi osnažuju da ostvare svoje snove i započnu svoju priču. Do sada je kroz program „Coca-Cola podrška mladima” osnaženo više od 4000 nezaposlenih mladih ljudi, a kompanija će i ubuduće svoje napore usmeravati ka njihovom napretku.Vidimo se na vebinaru! Link za registraciju: https://bit.ly/33REg0z.