Održivost

2021

Apatinska pivara već sedam godina uz “Čep za hendikep”!

U akciji prikupljanja čepova koje Apatinska pivara već tradicionalno realizuje još od 2015. godine, prikupljena je jedna tona i 250 kilograma čepova. Oni su namenjeni Udruženju “Čep za hendikep” za nabavku ortopedskih pomagala osobama sa invaliditetom širom Srbije.  Kontinuitet u angažovanju tokom ove akcije prepoznalo je i samo Udruženje gde ističu da je važno da smo i u periodu kronavirusa uspeli da prikupimo značajne količine ovog reciklabilnog materijala. “I mi kao Udruženje nismo stali sa radom iako su okolnosti bile drugačije. Hvala Apatinskoj pivari što se među prvima priključila ovoj inicijativi i već 7 godina predano pruža podršku osobama sa invaliditetom”, rekao je Zoran Martinov, osnivač Udruženja „Čep za hendikep“.“Kao društveno odgovorna kompanija, motivišemo kako naše zaposlene, tako i partnere i saradnike da učestvuju u ovoj, sada već izuzetno prepoznatljivoj inicijativi. Odmah nastavljamo dalje i ubrzo očekujte nove količine čepova. Ovom akcijom postižemo trostruki efekat: pomažemo onima kojima je pomoć zaista potrebna, čuvamo našu planetu i podstičemo druge odgovorne subjekte da daju svoj doprinos”, rekla je Vesna Milovančević, menadžer trejd marketinga Apatinske pivare prilikom uručenja donacije. Ispred Udruženja, Apatinsku pivaru su posetili i preuzeli čepove Zoran Martinov, predsednik Udruženja zajedno sa Ninom Naumović, novim pojačanjem u Udruženju. „Kada bi svako domaćinstvo u Srbiji sačuvalo samo po jedan čep svakoga dana, prikupilo bi se oko 1,5 tona čepova dnevno. Ta količina bi bila dovoljna da se svakodnevno nabavi najmanje jedno ortopedsko pomagalo“, rekla je Nina Naumović.Na visini odgovornosti i u godini najvećih izazova

2021

A1 Srbija uručio 10 miliona dinara projektima koji menjaju svet

Kompanija A1 Srbija uručila je priznanja odabranim projektima u okviru društveno odgovornog programa „Svet kakav želiš“. Troje superfinalista dobilo je novčanu podršku A1 od ukupno 10 miliona dinara za dalju realizaciju ideja osmišljenih da unaprede oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije. Tokom dve nedelje onlajn glasanja građani su imali priliku da podrže željeni projekat i time utiču na konačnu raspodelu sredstava, a ukupno je pristiglo više od 57.000 glasova. Projekat „Bolji vazduh građanima“ Internet društva Srbije, zauzeo je prvo mesto sa gotovo 27.000 glasova i nagradu u iznosu od pet miliona dinara. Ova ekološka inicijativa bazira se na produkciji pristupačnih low-cost uređaja za merenje kvaliteta vazduha koji će posebno biti značajni za stanovnike onih područja u Srbiji u kojima nema dovoljno kapaciteta za takva merenja.Drugoplasirani projekat „Mama, kako si“, iza kojeg stoji Centar za mame, poneo je nagradu od tri miliona dinara za kreiranje besplatne telefonske linije za psihiološku podršku mamama. Fondacija Petlja našla se na trećem mestu osvojivši dva miliona dinara za realizaciju otvorene platforme „Budi data driven“, koja će omogućiti besplatan onlajn pristup edukativnim materijalima koji se tiču interpretacije i vizuelizacije podataka. Kako su istakli iz A1, čitav program brižljivo je planiran, a prvobitno je tim vrsnih stručnjaka iz različitih oblasti odabrao ovih troje superfinalista iz šire selekcije projekata rukovodeći se težnjom kompanije da to budu ideje koje će unaprediti oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije.  „U ime kompanije A1 Srbija zahvaljujem našim sjajnim entuzijastima što su pokazali da promene kreću od pojedinaca koji ne čekaju bolju budućnost, već je sami stvaraju. Mi podržavamo upravo takve ljude i takve ideje, vođeni korporativnom filozofijom koja se zasniva na korišćenju tehnologije u smeru koji menja život ljudi na bolje. Uvereni smo da će nagrađeni projekti pružiti takav doprinos već u narednim mesecima. Takođe, hvala našim sugrađanima koji su prepoznali vrednost ove inicijative podržavajući selektovane projekte, kao i našem ekspertskom timu koji smo specijalno okupili ovom prilikom sa ciljem da detektujemo ideje koje će najadekvatnije odgovoriti na aktuelne potrebe našeg društva“, izjavila je Ana Boroš Todić, ekspert za komunikacije u kompaniji A1 Srbija. Svi projekti će biti realizovani do kraja godine uz dodatnu mentorsku podršku A1 Srbija i regionalne organizacije Propulsion, koja je partner kompanije na ovom programu.Projekte i organizacije su predložili i na osnovu šire selekcije odabrali istaknuti stručnjaci u svojim oblastima: Darko Soković, partner u regionalnoj organizaciji Propulsion; Vladimir Đurđević, meteorolog i profesor na Fizičkom fakultetu; Anđelka Grujičić, lekarka u oblasti javnog zdravlja i specijalistkinja socijalne medicine; Nemanja Đorđević, naučni komunikator i ekspert za obrazovne politike; Petar Laušević, koordinator edukativnih projekata Centra za promociju nauke i istraživač u Institutu “Vinča”; Tamara Kojić, pokretačica inicijativa Rok kamp za devojčice i Kilometar kose; novinar Galeb Nikačević, kao i Dušan Šaponja i Dušan Čavić, autori emisije Marka žvaka.

2021

Više od 500 učesnika na dvodnevnom vebinaru „Pokreni znanje za samopuzdanje“

U okviru programa Coca-Cola podrška mladima, održan je dvodnevni online vebinar pod nazivom „Pokreni znanje za samopuzdanje“ čime, petu godinu za redom, kompanija Coca-Cola HBC Srbija pokazuje privrženost profesionalnom osnaživanju mladih. Tokom dvodnevnog festivala znanja, svoja poslovna iskustva, ali i korisne smernice u razvoju karijere, podelili su vrhunski stručnjaci iz brojnih oblasti, a čulo ih je više od 500 mladih ljudi, koliko je učestvovalo na vebinaru.Osim inspirativnih predavača iz kompanije Coca-Cola HBC Srbija Dragane Bojić, eksperta za učenje i razvoj i Bojane Bolović, eksperta za akviziciju i razvoj talenata, mladi su imali priliku da prate i predavanja Aleksandra Grašića, osnivača online Excel kursa „Microsoft Excel od početnog do naprednog nivoa na praktičnim primerima” i Vladimira Popovića, osnivača Epic CV-ja koji su objasnili važnost prvog utiska i neophodnih znanja u procesu pronalaska posla. O izgradnji samopouzdanja i autentičnosti, govorile su psihološkinja Mia Popić i profesionalni kouč Stella Karl Ćosić. O svom razvojnom putu govorili su i poznata blogerka Anastasija Grujić i popularni glumac Ammar Mešić, a učesnici su mogli da uživaju i uz interesantan muzički performans koji je specijalno za ovu priliku pripremila DJ Dada Selectah. Nina Elezović, direktorka sektora za odnose sa javnošću i komunikacije, Coca-Cola HBC Srbija, istakla je da ovaj vebinar predstavlja još jedan značajan događaj u okviru platforme Coca-Cola mladima, kojim predstavnici kompanije žele da podstaknu mlade ljude da se izbore za posao koji vole, ali i da im pomognu na putu ličnog i profesionalnog razvoja.„Kroz platformu Coca-Cola mladima, do sada je osnaženo više od 4000 nezaposlenih mladih ljudi, a posebno nam je drago što smo sa profesionalnom podrškom nastavili i tokom izazovnih vremena, u online izdanju. Kompanija pokazuje da zaista oseća realne potrebe zajednice u kojoj posluje i radi na stvaranju boljeg i prosperitetnijeg društva zasnovanog na obrazovanim mladim ljudima spremnim da uče i napreduju. I tokom trajanja pandemije, nismo odustali od edukacije iz oblasti komunikacija, ličnog razvoja, interakcije i umrežavanja, kao i mnogih drugih”, rekla je Nina Elezović.Dragana Bojić, ekspert za učenje i razvoj u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija, izjavila je tokom svog predavanja da mladi ljudi koji rade na sebi, znatno brže pronađu prvu poslovnu priliku. O tome je govorila i Bojana Bolović, ekspert za akviziciju i razvoj talenata u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija. Naglasila je da idealan kandidat ne mora biti osoba bogatog radnog iskustva, već treba da potencijalnog poslodavca ubedi u lične kvalitete i potencijal. Mia Popić, psiholog i terapeut, naglasila je da znanje zaista dovodi do većeg samopouzdanja, kao što govori i naziv vebinara, što je od presudnog značaja za mlade koji žele da naprave prve ozbiljne korake u svojoj karijeri. I Stella Karl Ćosić, profesionalni kouč i motivator, naglasila je značaj edukacije, napominjući da svako treba da zadrži svoju radoznalost i autentičnost tokom procesa.Od Vladimira Popovića, osnivača Epic CV-ja, učesnici su mogli da saznaju kako da napišu najbolji mogući CV, a od Aleksandra Grašića, osnivača online kursa „Microsoft Excel od početnog do naprednog nivoa na praktičnim primerima”, dobili su praktične savete za rešavanje zadataka u Excel-u. Zahvaljujući ovim predavanjima, učesnicima su u startu povećane šanse za zaposlenje.Mladi su takođe imali priliku i da vide i čuju više o karijernom putu dvoje popularnih mladih ljudi – blogerke Anastasije Grujić i glumca Ammara Mešića, koji su sa učesnicima rado podelili svoja iskustva kada je reč o razvoju karijere i radu na ličnom razvoju.

2021

Mozzartu specijalna nagrada Privredne komore Srbije za društvenu odgovornost

Ova kompanija, koja se istakla nizom donacija i akcija za pomoć zdravstvenom sistemu, nagrađena je za poseban doprinos i volonterskih angažman zaposlenih u borbi protiv širenja pandemije Covid-10 Reč solidarnost je dobila potpuno novu dimenziju, ako se posmatra iz ugla Mozzartove kontinuirane podrške zdravstvenom sistemu i ugroženima od prvog dana epidemije korona virusa. Novčane donacije u bolnicama širom zemlje, deset respiratora, kreveti za intenzivnu negu i druga najsavremenija oprema, tehnički uređaji za bolničke sobe, 75 tona voća za zdravstvene radnike i pacijente… Humanitarni rad kompanije prepoznala je Privredna komora Srbije i dodelila joj specijalnu nagradu za društvenu odgovornost, za poseban doprinos i volonterski angažman zaposlenih u borbi protiv širenja pandemije Covid-19.Direktoru korporativnih komunikacija Mozzarta Borjanu Popoviću uručeno je vredno priznanje na svečanoj dodeli Nacionalne nagrade za društveno odgovorno poslovanje Đorđe Vajfert 2020.„Kada je poslodavac zaposlenima ujedno i najbolji partner, onda se stvara uzajamna energija kojom se pomeraju granice na svim poljima, a najveća pobeda ovog timskog rada u doba pandemije je ta što je melem na krizu u Mozzartu bila – solidarnost. Zaposleni  su se samoinicijativno stavili na raspolaganje sugrađanima. Programeri su za tri dana napravili veb-servis koji brzo i lako povezuje volontere i one kojima je pomoć neophodna, vozači su prevozili osnovne životne namirnice i opremu za medicinske centre, magacioneri su pomagali u pakovanju, a dosta operatera angažovano je u dopremanju pomoći penzionerima do kućnog praga....Ukupno smo kroz niz akcija donirali više od milion evra za borbu protiv korona virusa. Hvala Privrednoj komori Srbije, ovo priznanje će nam biti dodatni podsticaj da nastavimo još više da radimo i doprinosimo boljitku čitave zajednice u kojoj poslujemo“,  istakao je Borjan Popović, direktor korporativnih komunikacija u Mozzartu.I tokom epidemije, ova kompanija je nastavila sve redovne akcije - kroz „Humanitarni tiket u podne“ je samo u 2020. prikupljeno više od tri miliona dinara za pomoć ustanovama, a najviše za lečenje dece, iz nedelje u nedelju je sportskim klubovima donirana sportska oprema kroz akciju „Novi dresovi za nove šampione“. Mozzart je i u 2020. otvarao košarkaške terene, ali i pružao podršku mladim talentima kroz stipendije. Sve više poznatih sportista se priključilo akciji „Stop nasilju nad ženama“, među kojima su i Dejan Stanković, fudbalski reprezentativci Srbije, košarkaši Miloš Teodosić i Danilo Anđušić…Mozzart je i u 2021. nastavio sa nizom humanitarnih akcija u oblastima zdravstva (donacije najvećim dečjim klinikama, pomoć na pukntovima za vakcinaciju), kulture (pomoć glumcima kroz predstavu Balkanski špijun), obrazovanja (podrška talentima kroz stipendije, donacije tehničke opreme školama), sporta (stipendije, sponzorstva klubova i saveza, donacije opreme)… Tokom aprila i maja, Mozzart je bio veoma angažovan u sakupljanju sredstava za lečenje Gavrila Đurđevića. Ova kompanija je najpre otkupila traku Kristijana Ronalda za 7,5 miliona dinara, a potom je organizovala niz licitacija sa dresovima svetskih zvezda: Mesija, Ronalda. Ukupno je prikupljeno 16 miliona dinara za pomoć osmomesečnoj bebi. Kriterijumi za nagradeKriterijumi na osnovu kojih su nagrađene kompanije su odnos prema zaposlenima, odnos prema životnoj sredini, aspekt tržišta, aspekt imovine i kapitala i odnos prema zajednici.Stručni žiri činili su Marko Čadež, predsednik Privredne komore Srbije, Anđelka Atanasković, ministarka privrede, prof. dr Darija Kisić-Tepavčević, ministarka za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Irena Vujović, ministarka za zaštitu životne sredine; Ilija Cerović, v.d.  direktor RTS-a, prof. dr Mladen Đurić, vanredni profesor na Fakultetu organizacionih nauka i  Aleksandra Mladenović, izvršni direktor u organizaciji Ambasadori održivog razvoja i životne sredine.Nacionalnu Nagradu za društveno odgovorno poslovanje Privredna komora Srbije dodeljuje tradicionalno od 2007. godine. U osmom ciklusu ukupno je pristigla 31 prijava na konkurs koji je bio otvoren za sva privredna društva do 25. decembra 2020. godine.U Mozzartu je igra na humanost siguran dobitak

2021

Chipsy donira golove svim srednjim školama u Srbiji

Kompanija Marbo Product, koja posluje u okviru kompanije PepsiCo, u okviru društveno odgovorne kampanje „Otvori Chipsy, asistiraj za gol“, doniraće komplete golova za mali fudbal svim srednjim školama na teritoriji Srbije. Donacija se realizuje uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i za cilj ima podsticanje fizičke aktivnosti kroz promociju sporta i rasta i razvoja dece i omladine na principima zdravih životnih stilova.Gojaznost predstavlja veliki problem kod školske dece u Srbiji, s obzirom na to da čak 70% učenika nije fizički aktivno, dok svaki treći učenik ima problem sa gojaznošću, a svaki peti ima loše telesno držanje.„Donacijom golova za mali fudbal svim srednjim školama na teritoriji Srbije želimo da pružimo podršku zdravlju i podstaknemo omladinu da kroz fizičku aktivnost uspostave zdrave navike. Društveno odgovorno poslovanje i briga o zajednici u kojoj poslujemo predstavlja deo PepsiCo poslovne filozofije, a borbu protiv gojaznosti među decom školskog uzrasta upravo vidimo kao najbolju investiciju u budućnost Srbije. Donacija koju realizujemo je još jedna u nizu aktivnosti koje sprovodimo kao deo podrške Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih“, izjavio je Nuno Pinto Leite generalni direktor kompanije PepsiCo za Zapadni Balkan.Podršku kampanji dale su i istaknute sportske ličnosti, među kojima je i Dušan Tadić, proslavljeni fudbaler i kapiten srpske fudbalske reprezentacije, kao i Aleksandar Stojanović, sportski novinar. Prvi potpredsednik Vlade Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić zahvalio je kompaniji Marbo Product na pokazanoj društvenoj odgovornosti i ocenio da su golovi nešto što će srednjim školama biti izuzetno korisno.„Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja uvek je spremno da podrži ovakve projekte, koji pomažu da škole u Srbiji budu bolja mesta za učenje i odrastanje. Smatram da udruženim snagama možemo da postignemo mnogo više i zato se zahvaljujem kompaniji Marbo Product, koja će donirati komplete golova sa mrežom za mali fudbal svim srednjim školama u Srbiji. Naš zajednički cilj je da podstaknemo decu na fizičku aktivnost i bavljenje sportom“, rekao je ministar Ružić.Kampanja „Otvori Chipsy, asistiraj za gol“ svojevrstan je nastavak kampanje „Pokaži fudbalski strast“ u okviru koje je kompanija Marbo Product donirala setove lopti svim osnovnim školama Srbiji i regionu. Golovi će ovoga puta biti donirani svim srednjim školama u Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini i Republici Srpskoj. Na taj način će srednjoškolci u Srbiji, ali i regionu, imati priliku da da se aktivno bave sportovima, uživaju u fizičkoj aktivnosti, ali i razvijaju timski duh i fer plej. Prilika da vodimo pozitivne promene

2021

Novi vebinar za mlade: „Pokreni znanje za samopouzdanje“

Dvodnevni online vebinar „Pokreni znanje za samopouzdanje” u organizaciji kompanije Coca-Cola HBC održaće se 25. i 26. maja, u okviru programa Coca-Cola Podrška mladima. Učesnici će potpuno besplatno imati priliku da čuju vrhunske predavače koji će podeliti svoja profesionalna iskustva, ali i praktična znanja koja su ključna na početku karijernog puta. Svi zainteresovani mladi ljudi mogu se registrovati putem linka https://bit.ly/33REg0z.Zahvaljujući predavačima iz različitih poslovnih sfera, učesnici će imati prilike da čuju odgovore na brojna pitanja – od toga kako da izgrade svoje samopouzdanje pri ulasku u poslovni svet, do toga kako da rešavaju praktične zadatke koji im se postavljaju. Predavači su: Aleksandar Grašić, osnivač online Excel kursa „Microsoft Excel od početnog do naprednog nivoa na praktičnim primerima”, Dragana Bojić, ekspert za učenje i razvoj Coca-Cola HBC Srbija, Mia Popić, master psiholog i psihoterapeut, Anastasija Grujić, blogerka, Bojana Bolović, ekspert za akviziciju i razvoj talenata Coca-Cola HBC Srbija, Vladimir Popović, osnivač Epic CV-ja, Stella Karl Ćosić, profesionalni kouč i Ammar Mešić, glumac.Uz njihova predavanja, prisutni će imati priliku da osvoje zanimljive i korisne nagrade ukoliko se oprobaju u specijalnom kvizu, a takođe će uživati uz jedinstveni DJ mix.Vebinar „Pokreni znanje za samopouzdanje” kompanije Coca-Cola HBC Srbija predstavlja još jedan događaj kojim se mladi ljudi osnažuju da ostvare svoje snove i započnu svoju priču. Do sada je kroz program „Coca-Cola podrška mladima” osnaženo više od 4000 nezaposlenih mladih ljudi, a kompanija će i ubuduće svoje napore usmeravati ka njihovom napretku.Vidimo se na vebinaru! Link za registraciju: https://bit.ly/33REg0z.

2021

Još nekoliko dana do kraja glasanja za projekte koji menjaju svet – podržite ih jednim klikom

A1 Srbija pokrenula je društveno odgovorni program „Svet kakav želiš“ u okviru kojeg građani odlučuju kako će se rasporediti 10 miliona dinara namenjenih za realizaciju odabranih projekata. U trci u kojoj niko ne gubi glasa se za projekte „Budi data driven“ Fondacije Petlja, koji se bavi interpretacijom i vizuelizacijom podataka, zatim „Mama, kako si?“ Centra za mame, koji se fokusira na mentalno zdravlje majki u našem društvu, kao i inicijativu „Bolji vazduh građanima“ iza koje stoji Internet društvo Srbije sa idejom o produkciji low-cost uređaja za merenje kvaliteta vazduha.Svaki od tri projekta će dobiti novčanu podršku shodno broju osvojenih glasova u iznosu od pet, tri ili dva miliona dinara. Građani mogu da podrže njihove poduhvate jednostavnim glasanjem na sajtu svetkakavzelis.rs sve do 24. maja i dodatno se upoznaju sa njihovim idejama osmišljenim da menjaju naš svet na bolje. Pravila programa nalažu da svaki pojedinac sa jednog uređaja može glasati jedanput tokom 24 sata, dok je sam proces prilično jednostavan i brz i ne zahteva posebne registracije.GLASAJTE ZA PROJEKTE KOJE ĆE A1 SRBIJA PODRŽATI SA 10 MILIONA DINARA„A1 Srbija, prepoznat je u društvu kao kompanija koja osluškuje potrebe okoline i nastoji da stvara pozitivne promene u zajednici u kojoj posluje. Tako je i naš program „Svet kakav želiš“ usledio kao prirodan nastavak takvog pristupa, ali smo sada otišli korak dalje okupivši struku koja je prvobitno selektovala projekte koji u ovom trenutku najadekvatnije odgovaraju na potrebe našeg društva. Tako su se izdvojili interpretacija velike količine podataka sa kojima se susrećemo svaki dan, borba za čistiji vazduh i mentalno zdravlje mama. Na tom putu podrške želeli smo da uključimo i naše sugrađane, koji su sjajno reagovali na ovu našu inicijativu, o čemu svedoči skoro 50.000 glasova koje su projekti do sada prikupili“, izjavio je Dejan Turk, generalni direktor A1 Srbija i A1 Slovenija.U  prvobitnoj selekciji projekata  učestvovao je tim vrsnih stručnjaka koji je odabrao ove tri inicijative iz oblasti javnog zdravlja, ekologije i obrazovanje, dok je finalna odluka o raspodeli sredstava u rukama šire javnosti.

2021

Peta godina projekta „Stvaramo znanje“ Telekoma Srbija

Kompanija Telekom Srbija pokreće peti ciklus projekta „Stvaramo znanje“ u okviru kojeg, online glasanjem, građani odlučuju o tome koje osnovne škole u Srbiji će dobiti nove informatičke kabinete. Kroz ovu, već tradicionalnu akciju, Telekom Srbija svake godine u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja oprema po 20 osnovnih škola širom naše zemlje, a na kraju novog ciklusa broj škola koje su dobile kompjutersku opremu i savremene kabinete za informatiku će porasti na 100. Glasanje se sprovodi na zvaničnoj Facebook stranici mts Tvoj svet, na sledećem linku, gde građani od 17. do 26. maja u 12h mogu da glasaju za škole i  pomognu izboru  20, od 40 škola koliko ih je i ove godine predložilo Ministarstvo. Škole su podeljene u četiri geografske oblasti, pa će po pet škola iz svake oblasti sa najvećim brojem glasova dobiti vrednu donaciju Telekoma Srbija, kako bi osnovci u svim krajevima Srbije podjednako imali pristup novoj računarskoj opremi i savremenom načinu izvođenja nastave. Mogućnost da učestvuju u glasanju imaju svi korisnici društvene mreže Facebook, sa boravištem u Republici Srbiji, koji su lajkovali Facebook stranicu mts-a. Svaki korisnik dnevno može da glasa za po jednu školu iz svake geografske oblasti, odnosno da dodeli ukupno četiri svoja glasa. Nakon isteka perioda od 24 sata, korisnik ima pravo da ponovo pristupi aplikaciji i glasa. Kako bi se đacima širom Srbije obezbedili savremeni uslovi za rad i digitalna pismenost podigla na još viši nivo, Telekom Srbija strateški ulaže značajna sredstva i radi na poboljšanju okruženja u kojem uče i stasavaju mladi, istovremeno nastojeći da motiviše građane da se aktivno uključe i sami budu pokretači pozitivnih promena u svom okruženju. Upravo je to smisao krovnog projekta „Pokrećemo pokretače“, u okviru kog se realizuje i projekat „Stvaramo znanje“ kojim kompanija radi na osnaživanju institucija i pojedinaca sa ciljem stvaranja boljeg društva za sve njegove članove.  

2021

Novi računari Ekonomsko-trgovinskoj školi „Jovan Trajković” u Zrenjaninu

Eurobank je opremila kabinet Ekonomsko-trgovinske škole „Jovan Trajković” u Zrenjaninu sa 30 novih računara, čija je vrednost više od 1,1 miliona dinara. Donacija je realizovana u okviru samostalnog projekta Banke „Škola kao nacrtana za Vas”, a sredstva su prikupljena humanitarnom Mastercard kreditnom karticom „Eurobank Veliko srce”. Novi računari će biti od velikog značaja učenicima ove srednje škole u Zrenjaninu, jer su im neophodni za obuku u virtuelnim preduzećima, kao i finansijsko-računovodstvenu obuku, kancelarijsko poslovanje, pravne poslove i elektronsko poslovanje.Pored toga što je i tokom pandemije koronavirusa nastavila da ulaže u poboljšanje kvaliteta stručnog obrazovanja budućih bankarskih službenika Eurobank je od ove godine uvela i jednu novinu: u saradnji sa izdavačkom kućom „Laguna”, biće obezbeđen popust za srednjoškolce za kupovinu knjiga i gift programa u knjižarama Laguna i Delfi  u gradovima u kojima Banka realizuje donaciju.„Nastavak realizacije projekta ’Škola kao nacrtana za Vas’ veoma je značajan za Eurobanku. Tokom pandemije koronavirusa nismo odustali od podrške obrazovnom sistemu, već smo i realizovali nove donacije u ekonomskim školama širom Srbije. Zajedničkim snagama, uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a u saradnji sa klijentima, korisnicima humanitarne Mastercard kreditne kartice nastavili smo sa misijom da poboljšamo kvalitet obrazovanja u našoj zemlji”, izjavila je Slavica Pavlović, predsednik Izvršnog odbora Eurobank.“Obezbeđivanje kvalitetnih uslova za rad i učenje jedan je od prioriteta Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Zbog toga nastojimo da kroz različite projekte i u saradnji sa partnerima u što većem obimu digitalizujemo sistem, ali i da poboljšamo proces i uslove učenja u našim školama.  Zahvalni smo Eurobanci na podršci koju pruža ekonomskim školama širom Srbije, a novi računari, koje je danas dobila i ova škola u Zrenjaninu pomoći će učenicima i nastavnicima u sticanju potrebnih znanja i veština“, rekao  je prvi potpredsednik Vlade Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić.             „Drago nam je što možemo da sarađujemo sa društveno odgovornim kompanijama, koje cene i poštuju obrazovne institucije i koje su spremne da ulože sredstva u obrazovanje. Na taj način nam daju šansu da budemo još uspešniji i stručniji u obezbeđivanju kvaliteta nastave. Posvećeni smo tome da naši učenici kroz sadržaje koje organizujemo u ovom kabinetu postanu odgovorni, disciplinovani ljudi sa liderskim sposobnostima koji će doprineti razvoju svoje zajednice i društva u celini”, naglasila je Dragoslava Golušin, direktor Ekonomsko-trgovinske škole „Jovan Trajković” u Zrenjaninu.Za tri godine, koliko se sprovodi projekat „Škola kao nacrtana za Vas”, Eurobank je modernizovala šest računarskih kabineta u pet gradova Srbije, izdvojivši više od 5,9 miliona dinara i obezbedivši preko 120 računara, interaktivne table, školski nameštaj i drugu opremu.Društvena odgovornost je neodvojivi deo našeg poslovanjaMasterCard kartica „Eurobank Veliko srce“ je standardna kreditna kartica, koja ima dodatnu humanitarnu vrednost, čiji je vizuelni identitet kreirala učenica srednje Umetničke škole iz Niša. Svaki put kada ovom karticom nešto platite ili podignete novac na bankomatu, Banka odvaja određeni deo sredstava od prihoda i usmerava ih u srednje škole širom Srbije. Ta sredstva namenjena su za opremanje i modernizaciju učionica i kabineta.  Kontinuiranim korišćenjem Eurobank Veliko srce kreditne kartice doprinosimo važnom humanom cilju – opremanju i modernizaciji srednjih škola u Srbiji.

2021

MK Group dobitnik je glavne VIRTUS nagrade za filantropiju u 2020. godini

Ovo prestižno priznanje dodeljuje Trag fondacija, koja četrnaestu godinu zaredom nagrađuje kompanije i pojedinačne darodavce koji su na najdugoročniji i najefektniji način podržali inicijative za opšte dobro u prethodnoj godini. VIRTUS nagrada, kao prva i najznačajnija nagrada za filantropiju u Srbiji, dodeljuje se uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), Evropske unije, Balkanskog fonda za demokratiju, Balkanske mreže za razvoj civilnog društva i Švedske agencije za međunarodnu razvojnu saradnju.„Zahvaljujemo se Trag fondaciji što je prepoznala napore MK Group da svoj program korporativne filantropije gradi na donacijama od nacionalnog značaja i aktivno pomaže najosetljivijim grupama stanovništva. Prošle godine naše aktivnosti bile su usmerene na efikasnu pomoć u borbi protiv pandemije virusa Covid-19 i davanja čiji će se efekti osetiti odmah. Još jednom smo pokazali da smo tu kad je najpotrebnije i pružili snažnu podršku našem zdravstvenom sistemu i sugrađanima. Nastavili smo i naše višegodišnje projekte fokusirane na brigu deci. Ulaganja u zdravstvo, obrazovanje i programe namenjene mladima i ubuduće će biti naša strateška opredeljenost“, izjavio je Aleksandar Kostić, potpredsednik MK Group. „Podsetila bih na to da je MK Group u proteklih pet godina sprovela oko 500 društveno odgovornih akcija u vrednosti od pet miliona evra. Naša kompanija nije samo pokretač srpske privrede, već i stabilan oslonac društvu i pouzdan partner za preko 120 zajednica u kojima poslujemo”, izjavila je Aleksandra Stojanović, direktorka korporativnih poslova MK Group.Liderstvo u viziji, odgovornost na deluTrag fondacija svake godine dodeljuje VIRTUS nagrade, sa ciljem promovisanja i afirmacije filantropskih ideja i inicijativa. „Prošla godina je bila izuzetno teška i izazovna tim pre nagrade koje dodeljujemo za 2020. godinu imaju dodatnu vrednost. Čestitamo MK Group na VIRTUS Glavnoj nagradi za doprinos kompanije na nacionalnom nivou. Svojim aktivnostima pokazali su posvećenost, kontinuitet i stratešku usmererenost finansijskih i robnih donacija. Verujemo da će svojim primerom stimulisati razvoj lokalne filantropije i davanja za opšte dobro“, rekla je Marija Mitrović, direktorka za filantropiju i partnerstva u Trag fondaciji. MK Group se prošle godine među prvima uključila u borbu protiv korona virusa, i samo u 2020. godini donirala milion evra, prvenstveno za nabavku medicinske opreme i podršku zdravstvenim ustanovama, kao i za humanitarne pakete za najugroženije stanovnike Srbije. Realizovala je i veliki regionalni projekat „Za regionalne heroje“, kojim je za 450 lekara i zdravstvenih radnika obezbedila besplatan odmor u hotelima MK Group u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj, kao znak zahvalnosti za njihove herojske napore.

2021

Prestižna Gold Quill nagrada prvi put u Srbiji dodeljena kompaniji A1 Srbija

Kompanija A1 Srbija je prva kompanija u našoj zemlji koja je osvojila Gold Quill, prestižnu i jednu od najvažnijih globalnih nagrada u oblasti korporativnih komunikacija, koju dodeljuje IABC (Međunarodno udruženje poslovnih komunikatora). A1 je nagradu za izvrsnost osvojio u kategoriji kreativnog angažmana zaposlenih u okviru projekta „Nesebična knjiga“.  Jedinstvena „Nesebična knjiga“, knjiga je edukativnog i zabavnog karaktera čiji junaci uče decu, a starije podsećaju na to koliko je važno deliti sa drugima i koliku vrednost ima kada nešto lepo učinimo za one kojima je to najpotrebnije. Nesebičnu knjigu su dobili svi zaposleni u kompaniji, a zatim su zajedno sa svojom decom, prijateljima i porodicama pakovali poklone u „nesebični papir“ koji se nalazi na kraju svake knjige. Više od 1.000 poklona stiglo je do velikog broja dece i mladih sa invaliditetom, smetnjama u razvoju ili bez roditeljskog staranja, smeštene u domovima širom Srbije. Ovaj projekat A1 je realizovao sa saradnicima iz agencija Executive Group i Leo Burnett iz Beograda.  „Ponosni smo što smo prestižnu Gold Quill nagradu prvi doneli u Srbiju, imajući u vidu da se radi o jednom od najvažnijih svetskih priznanja za kvalitetan i stručan rad u oblasti komunikacija. Iako je Nesebična knjiga prvenstveno namenjena deci, u velikoj meri je uticala na izazivanje empatije kod odraslih. Nesebičnost i zajedništvo koje kolektivno gradimo i unapređujemo dugi niz godina među zaposlenima najveća je inspiracija za ovaj i sve druge projekte, ali i motivacija da nastavimo da doprinosimo celokupnoj zajednici i činimo sve kako bi svet oko nas postao bolje mesto”, naveo je Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija, A1 Srbija i A1 Slovenija. Osim mnogobrojnih uspešnih društveno odgovornih projekata koje je ostvarila prethodnih godina, A1 Srbija je prva kompanija u našoj zemlji sa Family Friendly sertifikatom koji pruža brojne pogodnosti zaposlenima, a nedavno je započet i društveno odgovorni program „Svet kakav želiš” u okviru kojeg će A1 dodeliti 10 miliona dinara za projekte u oblasti zdravstva, obrazovanja i ekologije. Počinje „Svet kakav želiš“: Glasajte za projekte koje će A1 Srbija podržati sa 10 miliona dinara

2021

Lidl Srbija bira zelenu energiju i gradnju

Kompanija Lidl Srbija potpisala je sa javnim preduzećem Elektroprivrede Srbije „ZelEPS“ ugovor, prema kome se od 1. maja sve prodavnice ovog lanca, kao i Upravna zgrada i Logistički centar, u potpunosti snabdevaju „zelenom“ energijom, odnosno energijom dobijenom isključivo iz obnovljivih izvora. Ulazak u društvo kompanija koje su odabrale ovaj vid snabdevanja, samo je jedan od koraka u okviru nastojanja Lidla da odgovornim poslovnim praksama doprinese izgradnji čistije životne sredine i održivom razvoju.Izborom zelene energije Lidl direktno utiče na smanjenje emisije štetnih gasova i odgovorniju upotrebu neobnovljivih i obnovljivih resursa što na kraju dovodi i do očuvanja biodiverziteta.„Kao odgovorna kompanija svesni smo uticaja koji imamo na zajednicu, pa kroz brojne inicijative menjamo odnos prema resursima tako da ne ugrožavamo prirodu, a ni društvo. Borba za očuvanje životne sredine za našu kompaniju nije samo problem budućnosti, već predstavlja i ključno pitanje današnjice. Potvrdu naše posvećenosti društveno odgovornom poslovanju čine mnogobrojne aktivnosti usmerene na promenu energetskih navika, u svim poslovnim procesima, već od same gradnje objekata u Srbiji“, istakla je Aleksandra Mirić, iz odeljenja za Društveno odgovorno poslovanje u kompaniji Lidl Srbija.Još jedna novost jeste, da je upravo zahvaljujući zelenoj gradnji, više od 40 Lidl prodavnica dobilo EDGE sertifikat (Exellence in Design for Greater Efficiencies) za rešenja u gradnji koja dovode do uštede energije i vode, kao i smanjene emisije štetnih gasova. EDGE je osnovan od strane IFC, ogranka Svetske banke, što daje dodatni kredibilitet ulaganjima u održivost. Tako, Lidl prodavnice koriste najmanje za četvrtinu manje energije i vode u odnosu na objekte slične veličine i namene, dok operativne uštede štetnih emisija, u proseku,  iznose impresivnih 82,92 tone po prodavnici.A i kada je reč o svakodnevnoj upotrebi energije, odgovornost Lidla je oslikana kroz uspostavljen sistem za upravljanje energijom sa nizom mera za smanjenje potrošnje energije. Potvrdu za uspeh Lidla u ovoj oblasti čini ISO 50001 sertifikat dodeljen od strane DEKRA organizacije, koji podrazumeva uspostavljanje i upravljanje sistemom potrošnje energije, energenata i dalje jačanje poslovanja kroz unapređenje energetske efikasnosti u svim domenima delovanja. Pored nabavke opreme koja je energetski efikasnija, kao dobar primer odgovornijeg poslovanja Lidla, u ovom smislu, možemo navesti sistem unutrašnje i spoljne rasvete koji omogućava uštedu energije kroz podešavanje predviđenog vremena paljenja i gašenja rasvete svake od Lidl prodavnica.