Održivost

2021

Još nekoliko dana do kraja glasanja za projekte koji menjaju svet – podržite ih jednim klikom

A1 Srbija pokrenula je društveno odgovorni program „Svet kakav želiš“ u okviru kojeg građani odlučuju kako će se rasporediti 10 miliona dinara namenjenih za realizaciju odabranih projekata. U trci u kojoj niko ne gubi glasa se za projekte „Budi data driven“ Fondacije Petlja, koji se bavi interpretacijom i vizuelizacijom podataka, zatim „Mama, kako si?“ Centra za mame, koji se fokusira na mentalno zdravlje majki u našem društvu, kao i inicijativu „Bolji vazduh građanima“ iza koje stoji Internet društvo Srbije sa idejom o produkciji low-cost uređaja za merenje kvaliteta vazduha.Svaki od tri projekta će dobiti novčanu podršku shodno broju osvojenih glasova u iznosu od pet, tri ili dva miliona dinara. Građani mogu da podrže njihove poduhvate jednostavnim glasanjem na sajtu svetkakavzelis.rs sve do 24. maja i dodatno se upoznaju sa njihovim idejama osmišljenim da menjaju naš svet na bolje. Pravila programa nalažu da svaki pojedinac sa jednog uređaja može glasati jedanput tokom 24 sata, dok je sam proces prilično jednostavan i brz i ne zahteva posebne registracije.GLASAJTE ZA PROJEKTE KOJE ĆE A1 SRBIJA PODRŽATI SA 10 MILIONA DINARA„A1 Srbija, prepoznat je u društvu kao kompanija koja osluškuje potrebe okoline i nastoji da stvara pozitivne promene u zajednici u kojoj posluje. Tako je i naš program „Svet kakav želiš“ usledio kao prirodan nastavak takvog pristupa, ali smo sada otišli korak dalje okupivši struku koja je prvobitno selektovala projekte koji u ovom trenutku najadekvatnije odgovaraju na potrebe našeg društva. Tako su se izdvojili interpretacija velike količine podataka sa kojima se susrećemo svaki dan, borba za čistiji vazduh i mentalno zdravlje mama. Na tom putu podrške želeli smo da uključimo i naše sugrađane, koji su sjajno reagovali na ovu našu inicijativu, o čemu svedoči skoro 50.000 glasova koje su projekti do sada prikupili“, izjavio je Dejan Turk, generalni direktor A1 Srbija i A1 Slovenija.U  prvobitnoj selekciji projekata  učestvovao je tim vrsnih stručnjaka koji je odabrao ove tri inicijative iz oblasti javnog zdravlja, ekologije i obrazovanje, dok je finalna odluka o raspodeli sredstava u rukama šire javnosti.

2021

Peta godina projekta „Stvaramo znanje“ Telekoma Srbija

Kompanija Telekom Srbija pokreće peti ciklus projekta „Stvaramo znanje“ u okviru kojeg, online glasanjem, građani odlučuju o tome koje osnovne škole u Srbiji će dobiti nove informatičke kabinete. Kroz ovu, već tradicionalnu akciju, Telekom Srbija svake godine u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja oprema po 20 osnovnih škola širom naše zemlje, a na kraju novog ciklusa broj škola koje su dobile kompjutersku opremu i savremene kabinete za informatiku će porasti na 100. Glasanje se sprovodi na zvaničnoj Facebook stranici mts Tvoj svet, na sledećem linku, gde građani od 17. do 26. maja u 12h mogu da glasaju za škole i  pomognu izboru  20, od 40 škola koliko ih je i ove godine predložilo Ministarstvo. Škole su podeljene u četiri geografske oblasti, pa će po pet škola iz svake oblasti sa najvećim brojem glasova dobiti vrednu donaciju Telekoma Srbija, kako bi osnovci u svim krajevima Srbije podjednako imali pristup novoj računarskoj opremi i savremenom načinu izvođenja nastave. Mogućnost da učestvuju u glasanju imaju svi korisnici društvene mreže Facebook, sa boravištem u Republici Srbiji, koji su lajkovali Facebook stranicu mts-a. Svaki korisnik dnevno može da glasa za po jednu školu iz svake geografske oblasti, odnosno da dodeli ukupno četiri svoja glasa. Nakon isteka perioda od 24 sata, korisnik ima pravo da ponovo pristupi aplikaciji i glasa. Kako bi se đacima širom Srbije obezbedili savremeni uslovi za rad i digitalna pismenost podigla na još viši nivo, Telekom Srbija strateški ulaže značajna sredstva i radi na poboljšanju okruženja u kojem uče i stasavaju mladi, istovremeno nastojeći da motiviše građane da se aktivno uključe i sami budu pokretači pozitivnih promena u svom okruženju. Upravo je to smisao krovnog projekta „Pokrećemo pokretače“, u okviru kog se realizuje i projekat „Stvaramo znanje“ kojim kompanija radi na osnaživanju institucija i pojedinaca sa ciljem stvaranja boljeg društva za sve njegove članove.  

2021

Novi računari Ekonomsko-trgovinskoj školi „Jovan Trajković” u Zrenjaninu

Eurobank je opremila kabinet Ekonomsko-trgovinske škole „Jovan Trajković” u Zrenjaninu sa 30 novih računara, čija je vrednost više od 1,1 miliona dinara. Donacija je realizovana u okviru samostalnog projekta Banke „Škola kao nacrtana za Vas”, a sredstva su prikupljena humanitarnom Mastercard kreditnom karticom „Eurobank Veliko srce”. Novi računari će biti od velikog značaja učenicima ove srednje škole u Zrenjaninu, jer su im neophodni za obuku u virtuelnim preduzećima, kao i finansijsko-računovodstvenu obuku, kancelarijsko poslovanje, pravne poslove i elektronsko poslovanje.Pored toga što je i tokom pandemije koronavirusa nastavila da ulaže u poboljšanje kvaliteta stručnog obrazovanja budućih bankarskih službenika Eurobank je od ove godine uvela i jednu novinu: u saradnji sa izdavačkom kućom „Laguna”, biće obezbeđen popust za srednjoškolce za kupovinu knjiga i gift programa u knjižarama Laguna i Delfi  u gradovima u kojima Banka realizuje donaciju.„Nastavak realizacije projekta ’Škola kao nacrtana za Vas’ veoma je značajan za Eurobanku. Tokom pandemije koronavirusa nismo odustali od podrške obrazovnom sistemu, već smo i realizovali nove donacije u ekonomskim školama širom Srbije. Zajedničkim snagama, uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a u saradnji sa klijentima, korisnicima humanitarne Mastercard kreditne kartice nastavili smo sa misijom da poboljšamo kvalitet obrazovanja u našoj zemlji”, izjavila je Slavica Pavlović, predsednik Izvršnog odbora Eurobank.“Obezbeđivanje kvalitetnih uslova za rad i učenje jedan je od prioriteta Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Zbog toga nastojimo da kroz različite projekte i u saradnji sa partnerima u što većem obimu digitalizujemo sistem, ali i da poboljšamo proces i uslove učenja u našim školama.  Zahvalni smo Eurobanci na podršci koju pruža ekonomskim školama širom Srbije, a novi računari, koje je danas dobila i ova škola u Zrenjaninu pomoći će učenicima i nastavnicima u sticanju potrebnih znanja i veština“, rekao  je prvi potpredsednik Vlade Srbije i ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branko Ružić.             „Drago nam je što možemo da sarađujemo sa društveno odgovornim kompanijama, koje cene i poštuju obrazovne institucije i koje su spremne da ulože sredstva u obrazovanje. Na taj način nam daju šansu da budemo još uspešniji i stručniji u obezbeđivanju kvaliteta nastave. Posvećeni smo tome da naši učenici kroz sadržaje koje organizujemo u ovom kabinetu postanu odgovorni, disciplinovani ljudi sa liderskim sposobnostima koji će doprineti razvoju svoje zajednice i društva u celini”, naglasila je Dragoslava Golušin, direktor Ekonomsko-trgovinske škole „Jovan Trajković” u Zrenjaninu.Za tri godine, koliko se sprovodi projekat „Škola kao nacrtana za Vas”, Eurobank je modernizovala šest računarskih kabineta u pet gradova Srbije, izdvojivši više od 5,9 miliona dinara i obezbedivši preko 120 računara, interaktivne table, školski nameštaj i drugu opremu.Društvena odgovornost je neodvojivi deo našeg poslovanjaMasterCard kartica „Eurobank Veliko srce“ je standardna kreditna kartica, koja ima dodatnu humanitarnu vrednost, čiji je vizuelni identitet kreirala učenica srednje Umetničke škole iz Niša. Svaki put kada ovom karticom nešto platite ili podignete novac na bankomatu, Banka odvaja određeni deo sredstava od prihoda i usmerava ih u srednje škole širom Srbije. Ta sredstva namenjena su za opremanje i modernizaciju učionica i kabineta.  Kontinuiranim korišćenjem Eurobank Veliko srce kreditne kartice doprinosimo važnom humanom cilju – opremanju i modernizaciji srednjih škola u Srbiji.

2021

MK Group dobitnik je glavne VIRTUS nagrade za filantropiju u 2020. godini

Ovo prestižno priznanje dodeljuje Trag fondacija, koja četrnaestu godinu zaredom nagrađuje kompanije i pojedinačne darodavce koji su na najdugoročniji i najefektniji način podržali inicijative za opšte dobro u prethodnoj godini. VIRTUS nagrada, kao prva i najznačajnija nagrada za filantropiju u Srbiji, dodeljuje se uz podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), Evropske unije, Balkanskog fonda za demokratiju, Balkanske mreže za razvoj civilnog društva i Švedske agencije za međunarodnu razvojnu saradnju.„Zahvaljujemo se Trag fondaciji što je prepoznala napore MK Group da svoj program korporativne filantropije gradi na donacijama od nacionalnog značaja i aktivno pomaže najosetljivijim grupama stanovništva. Prošle godine naše aktivnosti bile su usmerene na efikasnu pomoć u borbi protiv pandemije virusa Covid-19 i davanja čiji će se efekti osetiti odmah. Još jednom smo pokazali da smo tu kad je najpotrebnije i pružili snažnu podršku našem zdravstvenom sistemu i sugrađanima. Nastavili smo i naše višegodišnje projekte fokusirane na brigu deci. Ulaganja u zdravstvo, obrazovanje i programe namenjene mladima i ubuduće će biti naša strateška opredeljenost“, izjavio je Aleksandar Kostić, potpredsednik MK Group. „Podsetila bih na to da je MK Group u proteklih pet godina sprovela oko 500 društveno odgovornih akcija u vrednosti od pet miliona evra. Naša kompanija nije samo pokretač srpske privrede, već i stabilan oslonac društvu i pouzdan partner za preko 120 zajednica u kojima poslujemo”, izjavila je Aleksandra Stojanović, direktorka korporativnih poslova MK Group.Liderstvo u viziji, odgovornost na deluTrag fondacija svake godine dodeljuje VIRTUS nagrade, sa ciljem promovisanja i afirmacije filantropskih ideja i inicijativa. „Prošla godina je bila izuzetno teška i izazovna tim pre nagrade koje dodeljujemo za 2020. godinu imaju dodatnu vrednost. Čestitamo MK Group na VIRTUS Glavnoj nagradi za doprinos kompanije na nacionalnom nivou. Svojim aktivnostima pokazali su posvećenost, kontinuitet i stratešku usmererenost finansijskih i robnih donacija. Verujemo da će svojim primerom stimulisati razvoj lokalne filantropije i davanja za opšte dobro“, rekla je Marija Mitrović, direktorka za filantropiju i partnerstva u Trag fondaciji. MK Group se prošle godine među prvima uključila u borbu protiv korona virusa, i samo u 2020. godini donirala milion evra, prvenstveno za nabavku medicinske opreme i podršku zdravstvenim ustanovama, kao i za humanitarne pakete za najugroženije stanovnike Srbije. Realizovala je i veliki regionalni projekat „Za regionalne heroje“, kojim je za 450 lekara i zdravstvenih radnika obezbedila besplatan odmor u hotelima MK Group u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj, kao znak zahvalnosti za njihove herojske napore.

2021

Prestižna Gold Quill nagrada prvi put u Srbiji dodeljena kompaniji A1 Srbija

Kompanija A1 Srbija je prva kompanija u našoj zemlji koja je osvojila Gold Quill, prestižnu i jednu od najvažnijih globalnih nagrada u oblasti korporativnih komunikacija, koju dodeljuje IABC (Međunarodno udruženje poslovnih komunikatora). A1 je nagradu za izvrsnost osvojio u kategoriji kreativnog angažmana zaposlenih u okviru projekta „Nesebična knjiga“.  Jedinstvena „Nesebična knjiga“, knjiga je edukativnog i zabavnog karaktera čiji junaci uče decu, a starije podsećaju na to koliko je važno deliti sa drugima i koliku vrednost ima kada nešto lepo učinimo za one kojima je to najpotrebnije. Nesebičnu knjigu su dobili svi zaposleni u kompaniji, a zatim su zajedno sa svojom decom, prijateljima i porodicama pakovali poklone u „nesebični papir“ koji se nalazi na kraju svake knjige. Više od 1.000 poklona stiglo je do velikog broja dece i mladih sa invaliditetom, smetnjama u razvoju ili bez roditeljskog staranja, smeštene u domovima širom Srbije. Ovaj projekat A1 je realizovao sa saradnicima iz agencija Executive Group i Leo Burnett iz Beograda.  „Ponosni smo što smo prestižnu Gold Quill nagradu prvi doneli u Srbiju, imajući u vidu da se radi o jednom od najvažnijih svetskih priznanja za kvalitetan i stručan rad u oblasti komunikacija. Iako je Nesebična knjiga prvenstveno namenjena deci, u velikoj meri je uticala na izazivanje empatije kod odraslih. Nesebičnost i zajedništvo koje kolektivno gradimo i unapređujemo dugi niz godina među zaposlenima najveća je inspiracija za ovaj i sve druge projekte, ali i motivacija da nastavimo da doprinosimo celokupnoj zajednici i činimo sve kako bi svet oko nas postao bolje mesto”, naveo je Blaž Ferenc, direktor korporativnih komunikacija, A1 Srbija i A1 Slovenija. Osim mnogobrojnih uspešnih društveno odgovornih projekata koje je ostvarila prethodnih godina, A1 Srbija je prva kompanija u našoj zemlji sa Family Friendly sertifikatom koji pruža brojne pogodnosti zaposlenima, a nedavno je započet i društveno odgovorni program „Svet kakav želiš” u okviru kojeg će A1 dodeliti 10 miliona dinara za projekte u oblasti zdravstva, obrazovanja i ekologije. Počinje „Svet kakav želiš“: Glasajte za projekte koje će A1 Srbija podržati sa 10 miliona dinara

2021

Lidl Srbija bira zelenu energiju i gradnju

Kompanija Lidl Srbija potpisala je sa javnim preduzećem Elektroprivrede Srbije „ZelEPS“ ugovor, prema kome se od 1. maja sve prodavnice ovog lanca, kao i Upravna zgrada i Logistički centar, u potpunosti snabdevaju „zelenom“ energijom, odnosno energijom dobijenom isključivo iz obnovljivih izvora. Ulazak u društvo kompanija koje su odabrale ovaj vid snabdevanja, samo je jedan od koraka u okviru nastojanja Lidla da odgovornim poslovnim praksama doprinese izgradnji čistije životne sredine i održivom razvoju.Izborom zelene energije Lidl direktno utiče na smanjenje emisije štetnih gasova i odgovorniju upotrebu neobnovljivih i obnovljivih resursa što na kraju dovodi i do očuvanja biodiverziteta.„Kao odgovorna kompanija svesni smo uticaja koji imamo na zajednicu, pa kroz brojne inicijative menjamo odnos prema resursima tako da ne ugrožavamo prirodu, a ni društvo. Borba za očuvanje životne sredine za našu kompaniju nije samo problem budućnosti, već predstavlja i ključno pitanje današnjice. Potvrdu naše posvećenosti društveno odgovornom poslovanju čine mnogobrojne aktivnosti usmerene na promenu energetskih navika, u svim poslovnim procesima, već od same gradnje objekata u Srbiji“, istakla je Aleksandra Mirić, iz odeljenja za Društveno odgovorno poslovanje u kompaniji Lidl Srbija.Još jedna novost jeste, da je upravo zahvaljujući zelenoj gradnji, više od 40 Lidl prodavnica dobilo EDGE sertifikat (Exellence in Design for Greater Efficiencies) za rešenja u gradnji koja dovode do uštede energije i vode, kao i smanjene emisije štetnih gasova. EDGE je osnovan od strane IFC, ogranka Svetske banke, što daje dodatni kredibilitet ulaganjima u održivost. Tako, Lidl prodavnice koriste najmanje za četvrtinu manje energije i vode u odnosu na objekte slične veličine i namene, dok operativne uštede štetnih emisija, u proseku,  iznose impresivnih 82,92 tone po prodavnici.A i kada je reč o svakodnevnoj upotrebi energije, odgovornost Lidla je oslikana kroz uspostavljen sistem za upravljanje energijom sa nizom mera za smanjenje potrošnje energije. Potvrdu za uspeh Lidla u ovoj oblasti čini ISO 50001 sertifikat dodeljen od strane DEKRA organizacije, koji podrazumeva uspostavljanje i upravljanje sistemom potrošnje energije, energenata i dalje jačanje poslovanja kroz unapređenje energetske efikasnosti u svim domenima delovanja. Pored nabavke opreme koja je energetski efikasnija, kao dobar primer odgovornijeg poslovanja Lidla, u ovom smislu, možemo navesti sistem unutrašnje i spoljne rasvete koji omogućava uštedu energije kroz podešavanje predviđenog vremena paljenja i gašenja rasvete svake od Lidl prodavnica.

2021

Ronaldo poslao dres za Gavrila

Od Kristijana za Gavrila! Za njegovu pobedu! Posle humanitarne licitacije na kojoj je Mozzart kupio Ronaldovu kapitensku traku, Portugalac je rešio da pošalje svoj potpisan dres Juventusa sa porukom „para Gavrilo“!Zlata vredni crno-beli dres stigao je u Mozzartovo sedište pravo iz Torina, a ova kompanija nastavlja niz aukcija koje se u poslednje vreme organizuju u cilju prikupljanja sredstava za najskuplji lek na svetu. I ovaj komad opreme najveće fudbalske zvezde današnjice postavljen je na Limundu, sa početnom cenom od milion dinara!Gavrilo Đurđević ima osam meseci i boluje od spinalne mišićne atrofije, a potrebno mu je još oko milion evra za lečenje. Mozzart je zahvaljujući fudbalskim menadžerima iz agencije LIAN Sports Nikoli Damjancu i Faiiju Ramadaniju uspeo da dođe do Ronalda i pozove ga da se priključi akcijama.Kapiten evropskih šampiona čuo je da je slučaj „traka“ imao humanitarni odjek i da je tada u fond otišlo 64.000 evra. Bilo mu je drago da je od tog celog događaja na kraju ispalo nešto veoma lepo i odlučio je da pošalje svoj potpisan dres. Para Gavrilo! Pela vitoria de Gavrilo!Kristijano je u revoltu bacio svoje kapitensko obeležje posle poništenog gola na meču Srbija – Portugal, ali se niko neće sećati rezultata 2:2, ni uklizavanja Mitrovića, ni besa Ronalda. Pamtiće se samo ona udarna priča iz svetskih medija - da je jedan vatrogasac uzeo traku i iskoristio je za pomoć osmomesečnoj bebi. Đorđe Vukićević je sa organizacijom „Zajedno za život“ Jovana Simića digao celu Srbiju na noge sa tom aukcijom, a Mozzart se nije zaustavio na kupovini trake i donaciji od 7,5 miliona dinara.Glavni cilj je bio da se probudi društveno-odgovorna svest i kod drugih pojedinaca, firmi, organizacija, a licitacije su se nastavile – Stefan Mitrović je dao svoje kopačke i dres sa čuvenog meča na Marakani, njegov prezimenjak Aleksandar takođe dres Srbije…Ovaj Ronaldov nije sa grbom Portugala, nego Juventusa, ali asocira na ono što je Gavrilu neophodno u ovom trenutku - timska igra na humanost! U njoj se neće pamtiti individualni potezi, ali je Kristijanova asistencija za svaku pohvalu.U Mozzartu se nadaju da će i ova licitacija imati mnogo odjeka, a na koje još načine možete pomoći Gavrilu pročitajte OVDE. 

2021

Održan treći Hack#teen uz podršku Telenor fondacije: jednaka šansa za sve devojčice širom Srbije

Povodom Međunarodnog dana devojčica u IKT-u, 22. aprila, održan je treći Hack#teen za devojčice uzrasta 11-14 godina: na taj način pružena je jednaka šansa devojčicama širom Srbije da zakorače u STEAM oblasti (nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika). AFA je po treći put za redom, u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, Telenor fondacijom i brojim korporativnim partnerima među kojima je i kompanija Huawei , organizovala Hack#teen. Hack#teen je svečano otvorila Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, Tatjana Matić, ohrabrujućim podatkom da je procenat devojaka koje upisuju IT studije u Srbiji porastao sa 25,7% u 2016. godini na 29,3% u 2020. godini.  Telenor: Odgovorno prema talentimaTelenor je kompanija koja traga za digitalnim talentima i posvećeno ih razvija i edukuje, bez obzira na to kog su pola, izjavio je Đorđe Popović, izvršni direktor korporativnih poslova u Telenoru na otvaranju Hach#teen-a. „Ali ono što smo primetili u poslednjih nekoliko godina je da se sve više devojčica pridružuje IKT-u. U našoj kompaniji većinu zaposlenih čine žene i čak 52% ih je na rukovodećim pozicijama, što je za 5% više nego prošle godine. Međutim, celoj industriji i dalje su potrebni novi talenti spremni da uče i razvijaju se i naša je odgovornost da ih osnažimo i podržimo, posebno na prekretnici njihovog profesionalnog opredeljenja“, naglasio je Popović. Samo 20% zaposlenih u IT sektoru čine žene – Huawei teži da ovu statistiku promeni u korist talentovanih devojčica, budućih inženjerkiJovana Tadić, PR Manager kompanije Huawei, ističe da su devojčice  podjednako talentovane za IT, ali ih je tradicionalno mnogo manje u ovoj industriji. „Statistika pokazuje da danas svega 20% zaposlenih u IT sektoru čine žene. Taj jaz počinje još od obrazovanja i Huawei je posvećen tome da ovu neslavnu statistiku promeni. Želimo da devojčice biraju tehničke fakultete i da sebe vide kao inženjere u okruženju koje je pretežno muško.  Ove talentovane devojčice koje sam danas imala priliku da upoznam su dokaz da je taj cilj bliži nego što mislimo. Pokazale su svoju inovativnost i kreativnost, ali i dokazale da poseduju sve ono što je potrebno da u budućnosti budu podjednako zastupljene u poslovima iz oblasti tehnologije, kao i dečaci.” Šansa za devojčice van granica glavnog grada: čak 80% takmičarki došlo je iz gradova širom Srbije i oduševilo znanjem, inovativnošću i motivacijomTakmičenje je okupilo više od 50 učenica osnovnih škola iz cele Srbije - iz Ljubovije, Venčana, Jaše Tomića, Kruševca, Smedereva, Jošaničke Banje, Lazarevca, Beograda. Devojčice su ohrabrene i motivisane od strane mentorki, ali i sjajnih uzora - Irene Stolić, studentkinje ETF-a i dobitnice nagrade The most innovative Youth of the year na Innovation Week-u 2019. godine za izum robota koji plete narukvice prijateljstva, kao i od Anđele i Leonore Ristić, srednjoškolki iz Vranja, vicešampionki Međunarodnog takmičenja iz robotike u Кini.Učenje od najboljih: Uzori i mentorke iz 10 uspešnih tech kompanijaUsledio je sudar inovativnih ideja. Vođenje znanjem, veštinama i energijom mentorki iz kompanija Madheadgames (Sanja Žugić), Fishing Booker (Katarina Milosavljević), Microsoft (Milica Hadžitanović), Schneider Electric (Nataša Popović), NCR (Ivana Ivanović), Levi9 (Katarina Ivošević), Telenor (Vesna Milenović), Huawei (Jovana Tadić), SAGA (Aleksandra Vučićević i Maja Janković), Comtrade (Jovana Stojadinović) takmičarke su kreirale tehnološka rešenja koja na interesantan i efikasan način promovišu znanje, podstiču veću zainteresovanost za učenje i obrazovanje čine kvalitetnijim i uzbudljivijim.Kreativna rešenja za obrazovanje sutrašnjiceMeđu ozbiljnom konkurencijom i sjajnim rešenjima, prvo mesto na ovogodišnjem takmičenju osvojio je tim Girls Code (OŠ Petar Vragolić iz Ljubovije), pod mentorstvom Vesne Milenović, Digital IT menadžerke kompanije Telenor. Devojčice su osmilile način primene VR tehnologije kao didaktičkog sredstva za iskustveno učenje. Žiri je nagradio predlog da se uz pomoć VR naočara lekcija o Aboridžinima virtuelno odvija u Australiji, ili da jedan čas botanike održava Josif Pančić u hologramskom izdanju. Drugo mesto osvojila je ekipa Girls for 21st century iz Kruševca, a treće tim Veljine pčelice iz Venčana.Umetnost i tehnologija ruku pod ruku: Muzej Jugoslavije kao domaćin 3. Hack#teen-aOvogodišnji Hach#teen, nimalo slučajno, održan je u prostorijama Muzeja Jugoslavije. Skraćenicu za STEM zanimanja (science, technology, engineering and mathematics) obogatili smo velikim A – Art, budući da zanimanja budućnosti podrazumevaju umetnost kao važnu oblast. Prostor Muzeja Jugoslavije dao je okvir i potporu Hack#teen-u i na pravi način spojio tehnologiju i umetnost, imajući u vidu da je inspirisao devojčice da kreiraju kreativna rešenja.

2021

OMV donirao tehničke uređaje deci iz SOS Dečijeg sela u Kraljevu

OMV Srbija obezbedila je ove godine sredstva za donaciju radi kupovine tehničkih uređaja kao što su frižideri, mašina za pranje sudova i televizor, koji imaju za cilj poboljšanje uslova boravka dece i mladih koji žive u SOS Dečijem selu Kraljevo. Od početka svog poslovanja u Srbiji OMV neguje uspešnu saradnju sa Fondacijom SOS Dečija sela Srbija, čiji je jedan od programa i Dečije selo Kraljevo. Ova saradnja obuhvata donacije i podršku raznim inicijativama i projektima koji omogućavaju da se na kvalitetan način promene životi stotine dece širom Srbije i da im se pruži prilika za bolju budućnost.“Zaposleni u OMV Srbija sa posebnom radošću iščekuju praznična druženja sa ovom divnom decom, i trenutke kada ih obradujemo predstavom i poklonima. Ove godine okolnosti su nešto drugačije zbog pandemije ali nas ni to nije sprečilo da ovog proleća ostvarimo svoju misiju u malo drugačijim okolnostima,“ rekao je prilikom uručenja donacije direktor maloprodaje u OMV Srbija Nikola Bozalo. „Zahvaljujući odličnoj višegodišnjoj međusobnoj saradnji sa Fondacijom potrudili smo se da prepoznamo trenutne potrebe i obezbedimo podršku u vidu različitih tehničkih uređaja za pripremu i skladištenje namirnica, zatim uređaja za održavanje čistoće pa sve do uređaja za zabavu. Iskreno se nadamo da će ovi uređaji olakšati svakodnevni život i doprineti da stanovnici ovog Dečijeg sela odrastaju u boljem i bezbednijem okruženju,” zaključio je Bozalo. OMV Srbija je takođe i ponosan partner Kluba „Zlatno srce“ koji je pokrenula ova Fondacija. U više odvojenih akcija na OMV benzinskim stanicama potrošači su bili u prilici da sretnu predstavnike Fondacije na specijalnim štandovima i da im pruže podršku putem donacija. Veoma dobar odziv potrošača u ovim akcijama je posebno ohrabrio OMV Srbija u nastojanjima da nastavi da pomaže široj društvenoj zajednici, a naročito deci i mladima. Fondacija SOS Dečija sela Srbija pruža dugoročnu, kontinuiranu podršku deci i mladima bez roditeljskog staranja sve do njihovog osamostaljivanja. Članica je Međunarodne organizacije SOS Dečija sela osnovane 1949. godine, koja pruža podršku za više od 1.200.000 ljudi u 136 zemalja i teritorija, sa misijom formiranja porodice za decu u nevolji, pomoć u izgradnji njihove budućnosti i razvoju zajednica u kojima žive.OMV Srbija neutralizuje emisiju CO2 goriva prodatog na Dan planete Zemlje

2021

Podrška najugroženijim sugrađanima se nastavlja, uz novo partnerstvo

Autorka televizijske emisije „Radna akcija sa Tamarom“ Tamara Grujić, u ime izvršne produkcije „Triangl“, i Jasna Terzić, članica Izvršnog odbora Erste Banke potpisale su ugovor o sponzorstvu prema kojem će Erste Banka biti sponzor predstojećeg, 11. serijala ove emisije. Potpisivanjem ugovora na simboličan način obeleženo je tačno 10 godina od kada je Banka prvi put podržala ovaj serijal.  Nova sezona „Radne akcije sa Tamarom“ imaće 14 epizoda i biće emitovana u septembru na TV Prva. Kao i u svim proteklim godinama, autorka i voditeljka serijala Tamara Grujić i njen tim posetiće različite krajeve Srbije, pomažući najugroženijim ljudima i njihovim porodicama da izgrade novi život i novi početak – u novom domu. Podršku će dobiti 13 porodica, a u okviru specijalne akcije biće renoviran i ogranak Muzičke škole „Stevan Hristić“ u selu Korminjane kod Kosovske Kamenice, koju pohađa 113 učenika. Osim priče o dobroti, humanosti i prijateljstvu, Tamara nas u svakoj epizodi upoznaje i sa lepotama prirode, kulturom, običajima i znamenitostima koji krase te krajeve. Pored podrške unapređenju kvaliteta života odabranih porodica, odnosno produkciji serijala, Banka će porodicama umesto poklona za useljenje, pružiti finansijsku podršku, tačnije uvećati kućni budžet.„Neke vrednosti su vanvremenske, traju i važe zauvek. Činiti dobro delo, biti solidaran, izgraditi drugima osnovu za dalji prosperitet su neke od njih. Kad je o ovim vrednostima reč, ‘Radna akcija sa Tamarom’ i Erste Banka govore istim jezikom. Kao neodvojivi deo zajednice u kojoj živimo i radimo, trudimo se da svakodnevno doprinosimo poboljšanju kvaliteta života naših sugrađana i sa ponosom ističemo, Banka – to su ljudi. I zbog toga nam je veliko zadovoljstvo da ponovo sarađujemo sa našom Tamarom, koja sa svojim timom neumorno pomaže svim ovim divnim porodicama da imaju bolje uslove za život“, izjavila je Jasna Terzić, članica Izvršnog odbora Erste Banke. Banka će u podršku ugroženim porodicama u ovoj sezoni uložiti ukupno 2.250.000 dinara. „Veoma sam srećna zbog ponovne saradnje sa Erste Bankom, kojom na neki način obeležavamo i jubilej, 10 godina od našeg prvog partnerstva. Osim građevinskog materijala i druge robe koja je potrebna za kompletnu adaptaciju kuće, svaka saradnja kojom se direktno pomaže porodici u našim akcijama, što je sada i slučaj, me pre svega ljudski raduje i čini veoma ponosnom. U današnje vreme otuđenosti, fizičke i socijalne distance, nedostatka empatije, stalne trke za obezbeđivanjem egzistencije, prava je umetnost pronaći vrednosti koje naša emisija i ova saradnja promovišu: ponovno spajanje sa krajnje humanim ciljem pružanja pomoći socijalno ugroženim porodicama u našoj zemlji“, rekla je Tamara Grujić, autorka i voditeljka emisije. „Dodala bih da Erste Banku, osim saradnje sa našom produkcijom, karakteriše i veoma visok nivo svesti o društvenoj odgovornosti ukorenjenoj u svakodnevnoj poslovnoj praksi, o čemu svedoči i činjenica da su mi se samoinicijativno javili sa predlogom nove podrške. Zbog toga mi je još draže što je upravo Erste ponovo deo našeg tima“, zaključila je.Od 2011. godine do danas, serijal Tamare Grujić i njenog tima pomogao je stotinama porodica. Renovirano je nekoliko hiljada kvadrata stambenog prostora, a privredne kulture su zasađene na nekoliko hektara zemlje. Na kraju svake sezone, ekipa je akcije proširivala snimanjem specijalnih epizoda, koje su podrazumevale renoviranje udruženja ranjivih grupa ljudi ili osnovnih škola. Erste Banka od početka svog postojanja, u skladu sa strategijom društveno odgovornog poslovanja, pruža kontinuiranu, proaktivnu i stratešku podršku daljem razvoju lokalnih zajednica u kojima posluje, a i šire. Banka ih podržava osluškujući njihove potrebe, izazove i potencijale kroz različite programe ulaganja, poput programa sponzorstava, donacija, volonterskih akcija zaposlenih, ali i razvoja i promocije filantropije, mentorstva i edukacije. 

2021

Globalna inicijativa za učenje besplatna za sve učenike Comtrade škola

Kompanija Majkrosoft potpisala je Memorandum o razumevanju sa tri Comtrade obrazovne institucije – ITS Visokom školom strukovnih studija za informacione tehnologije, ITHS Srednjom školom za informacione tehnologije i CODE Akademijom, a sve u cilju unapređenja i dalje modernizacije obrazovanja mladih budućih stručnjaka.Svrha ovog Memoranduma o razumevanju jeste da uvede i primeni Majkrosoftovu inicijativu za globalne veštine u postojeće programe i kurseve Comtrade obrazovnih institucija, koji će doprineti napretku u digitalnoj i tehnološkoj transformaciji. Kao rezultat ove aktivnosti, svi studenti koji pohađaju ITS, ITHS i CODE Akademiju imaće mogućnost da uče pomoću puteva učenja koje pruža Majkrosoftova inicijativa za globalne veštine.„Drago nam je da je kompanija Comtrade prepoznala važnost ovakvog projekta i omogućila svim svojim sadašnjim ali i budućim polaznicima da unaprede svoje znanje kako bi, nakon završetka školovanja, bili konkurentni na tržištu rada, kako na domaćem tako i na globalnom“, izjavio je generalni direktor Majkrosofta Milan Gospić prilikom svečane ceremonije potpisivanja Memoranduma o razumevanju, koji su u ime kompanije Comtrade potpisali direktor ITS Bojan Ristić, direktorka ITHS Aleksandra Prokopijević i direktor CODE Akademije Milan Dimitrijević. „Comtrade je uvek nastojao da pruži svojim polaznicima najmodernije uslove za obrazovanje, kao i mogućnost sticanja onih veština koje će im biti važne kada se upuste u svoje karijere. Svedoci smo ubrzane digitalne revolucije, i verujemo da ćemo sa partnerom kao što je Majkrosoft uspeti da se razvijamo i rastemo istom brzinom ali i da obezbedimo našim studentima mogućnost da steknu svetkso obrazovanje u svojoj domovini“, izjavio je  direktor .... Kompanija Majkrosoft pokrenula je u junu 2020. godine, zajedno sa kompanijama LinkedIn i GitHub, Globalnu inicijativu za učenje  i do sada je 30 miliona ljudi u svetu, a među njima i 30 hiljada ljudi iz Srbije, iskoristilo priliku da putem platforme opportunity.linkedin stekne nova ili unapredi postojeća znanja iz oblasti novih tehnologija, finansija, marketinga, dizajna, pa čak i „soft skills“ koje su preko potrebne za rad u timovima.Prema Memorandumu, Majkrosoft će obezbediti besplatne resurse za učenje dostupne putem Globalne inicijative za učenje, deliće znanje o raznim tehnologijama i sprovoditi obuke za sticanje digitalnih i tehničkih veština.  

2021

A1 Srbija izdvaja 10 miliona dinara za podršku zdravstvu, obrazovanju i ekologiji

A1 Srbija pokreće program društvene odgovornosti „Svet kakav želiš“ u okviru kojeg će izdvojiti 10 miliona dinara za podršku projektima u oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije. Kako su istakli iz kompanije, građani će takođe biti pozvani da pruže sopstveni doprinos u odabiru inicijativa osmišljenih da svet oko nas učine boljim mestom.Tim povodom, A1 Srbija okupio je stručnjake iz pomenutih oblasti na onlajn panelu sa ciljem da pokrene diskusiju o sferama našeg društva kojima je potrebna dodatna podrška. Pomenuti stručnjaci prethodno su učestvovali u selekciji projekata koje A1 namerava da podrži.„Naša odgovornost prema zajednici u kojoj se razvijamo podrazumeva da imamo sluha za pitanja od opšteg interesa, da preuzimamo inicijativu, nudimo i podržavamo inovativna rešenja. Zadovoljstvo koje dolazi iz onoga što smo dosad postigli inspiriše nas da nastavimo u istom pravcu. Naš novi program „Svet kakav želiš“ će se praktično nadovezati na ono što smo do sada radili za dobrobit zajednice, jer su ove tri oblasti godinama bile u fokusu našeg društveno odgovornog delovanja”, rekao je Dejan Turk, generalni direktor A1 Srbija i A1 Slovenija.Tomas Arnlodner, izvršni direktor A1 Telekom Austrija Grupe, naglasio je da je ova internacionalna grupa kompanija oduvek pokazivala veliku posvećenost pitanjima od opšteg značaja, što je sada predstavljeno u  ESG strategiji (Environmental, Social and Governance) koja se odnosi na zaštitu životne sredine, društvenu odgovornost i korporativno upravljanje.„Svi smo se suočili sa veoma izazovnim trenucima u proteklih 13 meseci. Tokom globalne pandemije, čitav naš A1 tim pokazao se kao pouzdan partner korisnicima, poslovnim saradnicima, državnim institucijama i društvu u celini. Naša mreža pokazala je svoju stabilnost i održivost. Međutim, čak i u ovoj krizi, težimo ne samo pružanju vrhunskih digitalnih mreža i usluga. Želimo da dodatno doprinesemo zajednici i da poslujemo na održiviji način. S tim u vezi, inkorporirali smo ESG ciljeve kao ključni segment naše korporativne strategije. To podrazumeva bavljenje ekološkim pitanjima – na primer, obavezali smo se da ćemo dostići karbonsku neutralnost uz povećanu energetsku efikasnost za 80 odsto do 2030 godine. Posvećeni smo i cirkularnoj ekonomiji, kulturi, kao i rodnoj ravnopravnosti. Pored toga, prepoznali smo našu dužnost  kada je u pitanju podizanje digitalne pismenosti. Ponosan sam što je A1 Srbija uspostavila niz mera koje će doprineti ambiciji da naše živote i poslovanje učinimo održivijim”, poručio je Arnlodner u svom video uključenju iz Beča.Jedan od zaključaka konferencije i pravac u kome će se usmeriti pomoć kompanije A1 odnosi se na posledice pandemije koja je, između ostalog, dovela do pogoršanja psihičkog i mentalnog zdravlja građana. Kada je reč o ekološkim izazovima, panelisti smatraju da je vreme da se pređe sa faze razumevanja problema na jasne poteze u pravcu njihovog rešavanja, posebno u cilju smanjenja zagađenja vazduha. Oni su se takođe  usaglasili da kompanije i obrazovne ustanove imaju priliku da zajedno rade na unapređenju digitalne pismenosti đaka, kao i prosvetnih radnika, omogućavajući im da na pravi način iskoriste sve benefite tehnologije i digitalizacije.U narednim danima kompanija A1 Srbija će saopštiti koji poduhvati iz oblasti ekologije, obrazovanja i javnog zdravlja će dobiti finansijsku podršku od ukupno 10 miliona dinara, kao i načine na koji građani mogu da se uključe u program „Svet kakav želiš“.