SBB fondacija donirala dečije igralište u Nišu
SBB fondacija donirala je dečije igralište stanarima i svim posetiocima stambenog kompleksa Magdon u Nišu. Otvaranju igrališta prisustvovala je direktorka SBB fondacije i CSR direktorka ...
SBB fondacija donirala je dečije igralište stanarima i svim posetiocima stambenog kompleksa Magdon u Nišu. Otvaranju igrališta prisustvovala je direktorka SBB fondacije i CSR direktorka ...
Sadnjom u Kraljevu uspešno je završen drugi ciklus projekta „Zasadi drvo“, a Srbija je bogatija za više od 153.000 stabala od kada je akcija pokrenuta 2019. godine. Ko...
Povodom Međunarodnog dana devojčica u IKT-u, 22. aprila, održan je treći Hack#teen za devojčice uzrasta 11-14 godina: na taj način pružena je jednaka šansa devojčicama širom Srbije da zakorače u STEAM oblasti (nauka, tehnologija, inženjerstvo, umetnost, matematika). AFA je po treći put za redom, u saradnji sa Ministarstvom trgovine, turizma i telekomunikacija, Telenor fondacijom i brojim korporativnim partnerima među kojima je i kompanija Huawei , organizovala Hack#teen. Hack#teen je svečano otvorila Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Republike Srbije, Tatjana Matić, ohrabrujućim podatkom da je procenat devojaka koje upisuju IT studije u Srbiji porastao sa 25,7% u 2016. godini na 29,3% u 2020. godini. Telenor: Odgovorno prema talentimaTelenor je kompanija koja traga za digitalnim talentima i posvećeno ih razvija i edukuje, bez obzira na to kog su pola, izjavio je Đorđe Popović, izvršni direktor korporativnih poslova u Telenoru na otvaranju Hach#teen-a. „Ali ono što smo primetili u poslednjih nekoliko godina je da se sve više devojčica pridružuje IKT-u. U našoj kompaniji većinu zaposlenih čine žene i čak 52% ih je na rukovodećim pozicijama, što je za 5% više nego prošle godine. Međutim, celoj industriji i dalje su potrebni novi talenti spremni da uče i razvijaju se i naša je odgovornost da ih osnažimo i podržimo, posebno na prekretnici njihovog profesionalnog opredeljenja“, naglasio je Popović. Samo 20% zaposlenih u IT sektoru čine žene – Huawei teži da ovu statistiku promeni u korist talentovanih devojčica, budućih inženjerkiJovana Tadić, PR Manager kompanije Huawei, ističe da su devojčice podjednako talentovane za IT, ali ih je tradicionalno mnogo manje u ovoj industriji. „Statistika pokazuje da danas svega 20% zaposlenih u IT sektoru čine žene. Taj jaz počinje još od obrazovanja i Huawei je posvećen tome da ovu neslavnu statistiku promeni. Želimo da devojčice biraju tehničke fakultete i da sebe vide kao inženjere u okruženju koje je pretežno muško. Ove talentovane devojčice koje sam danas imala priliku da upoznam su dokaz da je taj cilj bliži nego što mislimo. Pokazale su svoju inovativnost i kreativnost, ali i dokazale da poseduju sve ono što je potrebno da u budućnosti budu podjednako zastupljene u poslovima iz oblasti tehnologije, kao i dečaci.” Šansa za devojčice van granica glavnog grada: čak 80% takmičarki došlo je iz gradova širom Srbije i oduševilo znanjem, inovativnošću i motivacijomTakmičenje je okupilo više od 50 učenica osnovnih škola iz cele Srbije - iz Ljubovije, Venčana, Jaše Tomića, Kruševca, Smedereva, Jošaničke Banje, Lazarevca, Beograda. Devojčice su ohrabrene i motivisane od strane mentorki, ali i sjajnih uzora - Irene Stolić, studentkinje ETF-a i dobitnice nagrade The most innovative Youth of the year na Innovation Week-u 2019. godine za izum robota koji plete narukvice prijateljstva, kao i od Anđele i Leonore Ristić, srednjoškolki iz Vranja, vicešampionki Međunarodnog takmičenja iz robotike u Кini.Učenje od najboljih: Uzori i mentorke iz 10 uspešnih tech kompanijaUsledio je sudar inovativnih ideja. Vođenje znanjem, veštinama i energijom mentorki iz kompanija Madheadgames (Sanja Žugić), Fishing Booker (Katarina Milosavljević), Microsoft (Milica Hadžitanović), Schneider Electric (Nataša Popović), NCR (Ivana Ivanović), Levi9 (Katarina Ivošević), Telenor (Vesna Milenović), Huawei (Jovana Tadić), SAGA (Aleksandra Vučićević i Maja Janković), Comtrade (Jovana Stojadinović) takmičarke su kreirale tehnološka rešenja koja na interesantan i efikasan način promovišu znanje, podstiču veću zainteresovanost za učenje i obrazovanje čine kvalitetnijim i uzbudljivijim.Kreativna rešenja za obrazovanje sutrašnjiceMeđu ozbiljnom konkurencijom i sjajnim rešenjima, prvo mesto na ovogodišnjem takmičenju osvojio je tim Girls Code (OŠ Petar Vragolić iz Ljubovije), pod mentorstvom Vesne Milenović, Digital IT menadžerke kompanije Telenor. Devojčice su osmilile način primene VR tehnologije kao didaktičkog sredstva za iskustveno učenje. Žiri je nagradio predlog da se uz pomoć VR naočara lekcija o Aboridžinima virtuelno odvija u Australiji, ili da jedan čas botanike održava Josif Pančić u hologramskom izdanju. Drugo mesto osvojila je ekipa Girls for 21st century iz Kruševca, a treće tim Veljine pčelice iz Venčana.Umetnost i tehnologija ruku pod ruku: Muzej Jugoslavije kao domaćin 3. Hack#teen-aOvogodišnji Hach#teen, nimalo slučajno, održan je u prostorijama Muzeja Jugoslavije. Skraćenicu za STEM zanimanja (science, technology, engineering and mathematics) obogatili smo velikim A – Art, budući da zanimanja budućnosti podrazumevaju umetnost kao važnu oblast. Prostor Muzeja Jugoslavije dao je okvir i potporu Hack#teen-u i na pravi način spojio tehnologiju i umetnost, imajući u vidu da je inspirisao devojčice da kreiraju kreativna rešenja.
OMV Srbija obezbedila je ove godine sredstva za donaciju radi kupovine tehničkih uređaja kao što su frižideri, mašina za pranje sudova i televizor, koji imaju za cilj poboljšanje uslova boravka dece i mladih koji žive u SOS Dečijem selu Kraljevo. Od početka svog poslovanja u Srbiji OMV neguje uspešnu saradnju sa Fondacijom SOS Dečija sela Srbija, čiji je jedan od programa i Dečije selo Kraljevo. Ova saradnja obuhvata donacije i podršku raznim inicijativama i projektima koji omogućavaju da se na kvalitetan način promene životi stotine dece širom Srbije i da im se pruži prilika za bolju budućnost.“Zaposleni u OMV Srbija sa posebnom radošću iščekuju praznična druženja sa ovom divnom decom, i trenutke kada ih obradujemo predstavom i poklonima. Ove godine okolnosti su nešto drugačije zbog pandemije ali nas ni to nije sprečilo da ovog proleća ostvarimo svoju misiju u malo drugačijim okolnostima,“ rekao je prilikom uručenja donacije direktor maloprodaje u OMV Srbija Nikola Bozalo. „Zahvaljujući odličnoj višegodišnjoj međusobnoj saradnji sa Fondacijom potrudili smo se da prepoznamo trenutne potrebe i obezbedimo podršku u vidu različitih tehničkih uređaja za pripremu i skladištenje namirnica, zatim uređaja za održavanje čistoće pa sve do uređaja za zabavu. Iskreno se nadamo da će ovi uređaji olakšati svakodnevni život i doprineti da stanovnici ovog Dečijeg sela odrastaju u boljem i bezbednijem okruženju,” zaključio je Bozalo. OMV Srbija je takođe i ponosan partner Kluba „Zlatno srce“ koji je pokrenula ova Fondacija. U više odvojenih akcija na OMV benzinskim stanicama potrošači su bili u prilici da sretnu predstavnike Fondacije na specijalnim štandovima i da im pruže podršku putem donacija. Veoma dobar odziv potrošača u ovim akcijama je posebno ohrabrio OMV Srbija u nastojanjima da nastavi da pomaže široj društvenoj zajednici, a naročito deci i mladima. Fondacija SOS Dečija sela Srbija pruža dugoročnu, kontinuiranu podršku deci i mladima bez roditeljskog staranja sve do njihovog osamostaljivanja. Članica je Međunarodne organizacije SOS Dečija sela osnovane 1949. godine, koja pruža podršku za više od 1.200.000 ljudi u 136 zemalja i teritorija, sa misijom formiranja porodice za decu u nevolji, pomoć u izgradnji njihove budućnosti i razvoju zajednica u kojima žive.OMV Srbija neutralizuje emisiju CO2 goriva prodatog na Dan planete Zemlje
Autorka televizijske emisije „Radna akcija sa Tamarom“ Tamara Grujić, u ime izvršne produkcije „Triangl“, i Jasna Terzić, članica Izvršnog odbora Erste Banke potpisale su ugovor o sponzorstvu prema kojem će Erste Banka biti sponzor predstojećeg, 11. serijala ove emisije. Potpisivanjem ugovora na simboličan način obeleženo je tačno 10 godina od kada je Banka prvi put podržala ovaj serijal. Nova sezona „Radne akcije sa Tamarom“ imaće 14 epizoda i biće emitovana u septembru na TV Prva. Kao i u svim proteklim godinama, autorka i voditeljka serijala Tamara Grujić i njen tim posetiće različite krajeve Srbije, pomažući najugroženijim ljudima i njihovim porodicama da izgrade novi život i novi početak – u novom domu. Podršku će dobiti 13 porodica, a u okviru specijalne akcije biće renoviran i ogranak Muzičke škole „Stevan Hristić“ u selu Korminjane kod Kosovske Kamenice, koju pohađa 113 učenika. Osim priče o dobroti, humanosti i prijateljstvu, Tamara nas u svakoj epizodi upoznaje i sa lepotama prirode, kulturom, običajima i znamenitostima koji krase te krajeve. Pored podrške unapređenju kvaliteta života odabranih porodica, odnosno produkciji serijala, Banka će porodicama umesto poklona za useljenje, pružiti finansijsku podršku, tačnije uvećati kućni budžet.„Neke vrednosti su vanvremenske, traju i važe zauvek. Činiti dobro delo, biti solidaran, izgraditi drugima osnovu za dalji prosperitet su neke od njih. Kad je o ovim vrednostima reč, ‘Radna akcija sa Tamarom’ i Erste Banka govore istim jezikom. Kao neodvojivi deo zajednice u kojoj živimo i radimo, trudimo se da svakodnevno doprinosimo poboljšanju kvaliteta života naših sugrađana i sa ponosom ističemo, Banka – to su ljudi. I zbog toga nam je veliko zadovoljstvo da ponovo sarađujemo sa našom Tamarom, koja sa svojim timom neumorno pomaže svim ovim divnim porodicama da imaju bolje uslove za život“, izjavila je Jasna Terzić, članica Izvršnog odbora Erste Banke. Banka će u podršku ugroženim porodicama u ovoj sezoni uložiti ukupno 2.250.000 dinara. „Veoma sam srećna zbog ponovne saradnje sa Erste Bankom, kojom na neki način obeležavamo i jubilej, 10 godina od našeg prvog partnerstva. Osim građevinskog materijala i druge robe koja je potrebna za kompletnu adaptaciju kuće, svaka saradnja kojom se direktno pomaže porodici u našim akcijama, što je sada i slučaj, me pre svega ljudski raduje i čini veoma ponosnom. U današnje vreme otuđenosti, fizičke i socijalne distance, nedostatka empatije, stalne trke za obezbeđivanjem egzistencije, prava je umetnost pronaći vrednosti koje naša emisija i ova saradnja promovišu: ponovno spajanje sa krajnje humanim ciljem pružanja pomoći socijalno ugroženim porodicama u našoj zemlji“, rekla je Tamara Grujić, autorka i voditeljka emisije. „Dodala bih da Erste Banku, osim saradnje sa našom produkcijom, karakteriše i veoma visok nivo svesti o društvenoj odgovornosti ukorenjenoj u svakodnevnoj poslovnoj praksi, o čemu svedoči i činjenica da su mi se samoinicijativno javili sa predlogom nove podrške. Zbog toga mi je još draže što je upravo Erste ponovo deo našeg tima“, zaključila je.Od 2011. godine do danas, serijal Tamare Grujić i njenog tima pomogao je stotinama porodica. Renovirano je nekoliko hiljada kvadrata stambenog prostora, a privredne kulture su zasađene na nekoliko hektara zemlje. Na kraju svake sezone, ekipa je akcije proširivala snimanjem specijalnih epizoda, koje su podrazumevale renoviranje udruženja ranjivih grupa ljudi ili osnovnih škola. Erste Banka od početka svog postojanja, u skladu sa strategijom društveno odgovornog poslovanja, pruža kontinuiranu, proaktivnu i stratešku podršku daljem razvoju lokalnih zajednica u kojima posluje, a i šire. Banka ih podržava osluškujući njihove potrebe, izazove i potencijale kroz različite programe ulaganja, poput programa sponzorstava, donacija, volonterskih akcija zaposlenih, ali i razvoja i promocije filantropije, mentorstva i edukacije.
Kompanija Majkrosoft potpisala je Memorandum o razumevanju sa tri Comtrade obrazovne institucije – ITS Visokom školom strukovnih studija za informacione tehnologije, ITHS Srednjom školom za informacione tehnologije i CODE Akademijom, a sve u cilju unapređenja i dalje modernizacije obrazovanja mladih budućih stručnjaka.Svrha ovog Memoranduma o razumevanju jeste da uvede i primeni Majkrosoftovu inicijativu za globalne veštine u postojeće programe i kurseve Comtrade obrazovnih institucija, koji će doprineti napretku u digitalnoj i tehnološkoj transformaciji. Kao rezultat ove aktivnosti, svi studenti koji pohađaju ITS, ITHS i CODE Akademiju imaće mogućnost da uče pomoću puteva učenja koje pruža Majkrosoftova inicijativa za globalne veštine.„Drago nam je da je kompanija Comtrade prepoznala važnost ovakvog projekta i omogućila svim svojim sadašnjim ali i budućim polaznicima da unaprede svoje znanje kako bi, nakon završetka školovanja, bili konkurentni na tržištu rada, kako na domaćem tako i na globalnom“, izjavio je generalni direktor Majkrosofta Milan Gospić prilikom svečane ceremonije potpisivanja Memoranduma o razumevanju, koji su u ime kompanije Comtrade potpisali direktor ITS Bojan Ristić, direktorka ITHS Aleksandra Prokopijević i direktor CODE Akademije Milan Dimitrijević. „Comtrade je uvek nastojao da pruži svojim polaznicima najmodernije uslove za obrazovanje, kao i mogućnost sticanja onih veština koje će im biti važne kada se upuste u svoje karijere. Svedoci smo ubrzane digitalne revolucije, i verujemo da ćemo sa partnerom kao što je Majkrosoft uspeti da se razvijamo i rastemo istom brzinom ali i da obezbedimo našim studentima mogućnost da steknu svetkso obrazovanje u svojoj domovini“, izjavio je direktor .... Kompanija Majkrosoft pokrenula je u junu 2020. godine, zajedno sa kompanijama LinkedIn i GitHub, Globalnu inicijativu za učenje i do sada je 30 miliona ljudi u svetu, a među njima i 30 hiljada ljudi iz Srbije, iskoristilo priliku da putem platforme opportunity.linkedin stekne nova ili unapredi postojeća znanja iz oblasti novih tehnologija, finansija, marketinga, dizajna, pa čak i „soft skills“ koje su preko potrebne za rad u timovima.Prema Memorandumu, Majkrosoft će obezbediti besplatne resurse za učenje dostupne putem Globalne inicijative za učenje, deliće znanje o raznim tehnologijama i sprovoditi obuke za sticanje digitalnih i tehničkih veština.
A1 Srbija pokreće program društvene odgovornosti „Svet kakav želiš“ u okviru kojeg će izdvojiti 10 miliona dinara za podršku projektima u oblasti javnog zdravlja, obrazovanja i ekologije. Kako su istakli iz kompanije, građani će takođe biti pozvani da pruže sopstveni doprinos u odabiru inicijativa osmišljenih da svet oko nas učine boljim mestom.Tim povodom, A1 Srbija okupio je stručnjake iz pomenutih oblasti na onlajn panelu sa ciljem da pokrene diskusiju o sferama našeg društva kojima je potrebna dodatna podrška. Pomenuti stručnjaci prethodno su učestvovali u selekciji projekata koje A1 namerava da podrži.„Naša odgovornost prema zajednici u kojoj se razvijamo podrazumeva da imamo sluha za pitanja od opšteg interesa, da preuzimamo inicijativu, nudimo i podržavamo inovativna rešenja. Zadovoljstvo koje dolazi iz onoga što smo dosad postigli inspiriše nas da nastavimo u istom pravcu. Naš novi program „Svet kakav želiš“ će se praktično nadovezati na ono što smo do sada radili za dobrobit zajednice, jer su ove tri oblasti godinama bile u fokusu našeg društveno odgovornog delovanja”, rekao je Dejan Turk, generalni direktor A1 Srbija i A1 Slovenija.Tomas Arnlodner, izvršni direktor A1 Telekom Austrija Grupe, naglasio je da je ova internacionalna grupa kompanija oduvek pokazivala veliku posvećenost pitanjima od opšteg značaja, što je sada predstavljeno u ESG strategiji (Environmental, Social and Governance) koja se odnosi na zaštitu životne sredine, društvenu odgovornost i korporativno upravljanje.„Svi smo se suočili sa veoma izazovnim trenucima u proteklih 13 meseci. Tokom globalne pandemije, čitav naš A1 tim pokazao se kao pouzdan partner korisnicima, poslovnim saradnicima, državnim institucijama i društvu u celini. Naša mreža pokazala je svoju stabilnost i održivost. Međutim, čak i u ovoj krizi, težimo ne samo pružanju vrhunskih digitalnih mreža i usluga. Želimo da dodatno doprinesemo zajednici i da poslujemo na održiviji način. S tim u vezi, inkorporirali smo ESG ciljeve kao ključni segment naše korporativne strategije. To podrazumeva bavljenje ekološkim pitanjima – na primer, obavezali smo se da ćemo dostići karbonsku neutralnost uz povećanu energetsku efikasnost za 80 odsto do 2030 godine. Posvećeni smo i cirkularnoj ekonomiji, kulturi, kao i rodnoj ravnopravnosti. Pored toga, prepoznali smo našu dužnost kada je u pitanju podizanje digitalne pismenosti. Ponosan sam što je A1 Srbija uspostavila niz mera koje će doprineti ambiciji da naše živote i poslovanje učinimo održivijim”, poručio je Arnlodner u svom video uključenju iz Beča.Jedan od zaključaka konferencije i pravac u kome će se usmeriti pomoć kompanije A1 odnosi se na posledice pandemije koja je, između ostalog, dovela do pogoršanja psihičkog i mentalnog zdravlja građana. Kada je reč o ekološkim izazovima, panelisti smatraju da je vreme da se pređe sa faze razumevanja problema na jasne poteze u pravcu njihovog rešavanja, posebno u cilju smanjenja zagađenja vazduha. Oni su se takođe usaglasili da kompanije i obrazovne ustanove imaju priliku da zajedno rade na unapređenju digitalne pismenosti đaka, kao i prosvetnih radnika, omogućavajući im da na pravi način iskoriste sve benefite tehnologije i digitalizacije.U narednim danima kompanija A1 Srbija će saopštiti koji poduhvati iz oblasti ekologije, obrazovanja i javnog zdravlja će dobiti finansijsku podršku od ukupno 10 miliona dinara, kao i načine na koji građani mogu da se uključe u program „Svet kakav želiš“.
Epidemija korona virusa traje više od godinu dana, a kompanija Mozzart sve vreme pruža kontinuiranu pomoć zdravstvenom sistemu Srbije. Do sada je izdvojila više od milion i po evra za borbu protiv pandemije, a širom Srbije donirala je opremu bolnicama – od respiratora, do kreveta za intenzivnu negu. Ujedno je nastavljena i velika akcija podele paketa voća medicinarima i pacijentima, a osveženje je ovoga puta stiglo u Beogradsku arenu.- Hvala mnogo kompaniji Mozzart na ovom gestu, zahvaljujemo se i u ime pacijenta kojima će prijati ova vitaminska terapija – istakao je doktor Aleksandar Janković, specijalista interne medicine.U ovoj privremenoj kovid-bolnici trenutno je smešteno 222 pacijenta, a medicinsko osoblje ulaže velike napore da oni dobiju najbolju moguću negu.- I dalje imamo dosta pacijenata koji se bore sa korona virusom, tako da donacija vitaminskih paketa mnogo znači svima nama u ovim teškim trenucima. Hvala Mozzartu u ime celog osoblja, od medicinskog do nemedicinskog, kao i u ime tehničkog i vojnog osoblja – istakla je doktorka Branka Bojević.Kompanija Mozzart u više navrata je poslala pakete pomoći kovid-bolnici u Areni. U saradnji sa Ministarstvom zdravlja prethodno je dostavila ketering i više tona vitaminskih paketa i svežeg voća i prirodnih sokova. Podršku za heroje koji dononoćno zbrinjavaju obolele od korona virusa u ovoj ustanovi tada je pružio i košarkaš Vladimir Štimac. Pacijenti koji su zaraženi korona virusom trebalo bi da unose i do šest litara vode dnevno, pa su u „Areni“ bili neophodni i paketi za hidrataciju, koje je kompanija Mozzart obezbedila u prethodnoj akciji.
Opština Apatin i kompanija Apatinska pivara podelili su danas građanima 300 sadnica belog jasena u okviru nacionalne prolećne akcije „Posadi svoj hlad“. U ovoj tradicionalnoj akciji, koju ...
CarGo usluga od danas do četvrtka je potpuno besplatna za sve koji su dobili poziv da se vakcinišu na Sajmu. Prema rečima predsednika Udruženja CarGo Aleksandra Vučića, svi koji su dobili poziv da se vakcinišu na Sajmu, kao najvećem čvorištu masovne imunizacije, moći će potpuno besplatno da dođu do Sajma sa bilo koje lokacije u Beogradu u periodu od 10 do 15 časova.On je dodao da je potrebno samo da se građani lociraju, ukucaju promo kod CarGoButler i tako će ostvariti besplatnu uslugu do Sajma.“Masovna vakcinacija je jedino rešenje da pobedimo koronu i nastavimo normalno sa svojim životom. Ovaj čin CarGo-a je samo mala podrška građanima, medicinskom osoblju i državi da zajedno prebrodimo ove teške trenutke”, rekao je Vučić. On je istakao da se nada da će ova akcija podstaknuti veći broj ljudi da se vakcinišu pre uskršnjih praznika. “Ova akcija predstavlja nastavak humanitarnih misija CarGo-a. Ali verujemo da je najveća misija i zadatak svih nas da brinemo o svojim najbližima, a to možemo najbolje da uradimo tako što ćemo se vakcinisati pre praznika koje ćemo samo tako bezbedno provesti sa porodicom i prijateljima”, zaključio je Vučić.
Eurobanka i ove godine realizuje Program podrške malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima za nabavku opreme, u saradnji sa Ministarstvom privrede i Razvojnom agencijom Srbije. Nabavka nove oprem...
Svo natočeno gorivo na OMV Srbija benzinskim stanicama na Dan planete Zemlje 22. aprila, biće klimatski neutralno. Dobrovoljna neutralizacija emisije CO2 je deo holističkog pristupa u zaštiti klime, a na ovaj način OMV Srbija otvara novu temu putem konkretne inovativne akcije, podižući svest o tome šta kao pojedinci i kompanije možemo da uradimo kada je koncept klimatske neutralnosti u pitanju.OMV Srbija će neutralizaciju emisije CO2 celokupne količine prodatog goriva na dan Planete zemlje realizovati kroz ulaganje u internacionalni licencirani projekat pošumljavanja u saradnji sa ClimatePartner organizacijom. Takođe, sa ciljem kontinuiranog doprinosa neutralizaciji emisije CO₂ i očuvanju prirodnog bogatstva Srbije, i ove godine tim zaposlenih u saradnji sa javnim preduzećem Srbijašume organizovao je pošumljavanje u mestu Drenova. „Mesec u kome obeležavamo Dan planete Zemlje inspirisao nas je da nastavimo sa dosadašnjim konkretnim aktivnostima kojima doprinosimo neutralizaciji emisije CO₂ i očuvanju prirode. Uz već tradicionalnu akciju pošumljavanja u našoj prelepoj zemlji, pridružili smo se internacionalnoj inicijativi pošumljavanja kojom podržavamo ciljeve klimatskih promena. Veoma nam je važno da podelimo sa svim našim potrošačima ove informacije kako bi zajedno uticali na razumevanje značaja ove teme“ rekao je ovim povodom direktor prodaje OMV Srbija Nikola Bozalo. „Svi možemo da delujemo na smanjenje količine emisije CO₂ kao i na neutralizaciju nužne emisije. Veoma smo zadovoljni kada znamo da je očekivani efekat naših aktivnosti samo tokom ovog meseca (neutralizacija emisije CO2 i sađenje drveća), neutralizacija preko 1.000 tona CO2“ dodao je Bozalo i pozvao potrošače se pridruže i doprinesu uspehu akcije kupovinom goriva na OMV Srbija benzinskim stanicama 22. aprila.Inovativna kampanja OMV Srbija samo je jedna od inicijativa koje OMV kao kompanija globalno sprovodi u oblasti neutralizacije emisije CO2. Inače, OMV se obavezao da će podržati ciljeve Pariskog sporazuma i ključne klimatske ciljeve postavljene od strane Saveta EU za 2030. Konkretni ciljevi OMV u vezi sa klimom su: neto nulta emisija gasova sa efektom staklene bašte iz operacija do 2050. godine ili ranije, liderska pozicija u cirkularnoj ekonomiji plastike (zahvaljujući inovativnim rešenjima kao što je ReOil®) i najmanje 60% portfelja proizvoda sa niskim sadržajem i bez ugljenika. Planirano je ostvarenje ovih ciljeva zahvaljujući povećanoj upotrebi sirove nafte za petrohemijske proizvode, većem udelu gasa u portfelju proizvoda, vodoničnim rešenjima za mobilnost i industriju, rešenjima za e-mobilnost i isporuci naprednih biogoriva. Organizacija ClimatePartner sa sedištem u Minhenu međunarodni je pružalac rešenja za korporativno klimatsko delovanje. Organizacija trenutno realizuje stotinu međunarodno priznatih licenciranih projekata neutralizacije ugljenika. Projekti za neutralizaciju ugljenika smanjuju emisije ugljenika putem tehnologija kao što su pošumljavanje ili obnovljivi izvori energije. Nezavisne organizacije nadgledaju tačnu količinu uštede ugljenika. Ove uštede se zatim prodaju u obliku sertifikata o smanjenju ugljenika kako bi se finansirao projekat.
U mesecu posvećenom zdravlju i njegovom očuvanju, „Zdravo dvadesete“ platforma, koju je pokrenula kompanija Galenika i Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) zajednički su organizovali nagradni konkurs na temu „Brinem o svom zdravlju“. Nagradni konkurs predstavlja jedinstvenu priliku da mladi iskažu svoje mišljenje i na kreativan način odgovore na to šta za njih zaista znači biti zdrav. „Zdravo dvadesete“ je društveno odgovorni projekat namenjen mladima, sa ciljem da podigne svest o važnosti prevencije hroničnih oboljenja. Kroz eVodič i platformu dvadesete.rs mladima su dostupne pouzdane informacije o sedam oblasti fizičkog i mentalnog zdravlja koje su pripremili naši eminentni stručnjaci, specijalisti za svaku oblast posebno. „Cilj nam je da mladima njihovim jezikom predstavimo važne teme koje se tiču zdravih stilova života. Reč je o senzitivnoj ciljnoj grupi, kojoj je onlajn okruženje prirodno i koja bira šta će od informacija konzumirati. Zbog toga je izazov za nas bio da pronađemo prave načine komunikacije, što nas je vodilo u pravcu razvoja inovativne platforme.“ izjavio je Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika a.d. Beograd.Projekat „Zdravo dvadesete“ nagrađen je Disrupt nagradom za inovaciju, izabrao je stručan žiri sastavljen od vrhunskih profesionalca iz različitih oblasti komunikacija među 60 pristiglih prijava. „Disrupt nagrada je posebno važna za nas, jer prepoznaje značaj projekta i potrebe ulaganja u prevenciju bolesti i očuvanju zdravlja mladih, kao ulaganje u budućnost čitavog društva“, dodao je gospodin Vian Markes.Zdravlje i dobrobit mladih jedan je od devet strateških ciljeva prepoznatih u Nacionalnoj strategiji za mlade Republike Srbije za period od 2015. do 2025. godine, zbog čega je Krovna organizacija mladih Srbije prirodan partner u daljem razvoju i realizciji projekta.„Mlade smo ovim konkursom izazvali da pokažu svojoj zajednici da je popularno imati zdrave navike, da time što mislimo o očuvanju i unapređenju fizičkog i psihičkog zdravlja mislimo o sebi i zajednici u kojoj živimo. Želimo da podstaknemo mlade da se razvijaju, da stiču i neguju pozitivne stavove prema zdravim stilovima života i posebno važno, da osete sopstvenu odgovornosti za svoje zdravlje. Ovim konkursom verujemo da ćemo podići svest mladih ljudi, ali i javnosti da moramo zajedno razvijati zdravstvenu kulturu i odgovornost prema sebi i široj zajednici“, izjavila je Miljana Pejić, generalna sekretarka KOMS.
Društveno-odgovorno poslovanje predstavlja sastavni deo strategije Eurobanke, koja od svog osnivanja u Srbiji pruža snažnu podršku lokalnoj zajednici kroz razne projekte i kontinuirano ulaže u oblasti kao što su obrazovanje, zdravstvo, ekologija, kultura i socijalna inkluzija, podržavajući najosetljivije kategorije društva. Do sada smo kroz program „Investiramo u evropske vrednosti” uložili više od 4,7 miliona evra. Prošla godina nam je donela brojne promene i pokazala koliko je odgovorno poslovanje zapravo važno i koliko je značajno da pravovremenim inicijativama i aktivnostima, pružimo pomoć onima kojima je podrška neophodna. Podrška zdravstvenom sistemuOd samog početka epidemije, posebnu pažnju smo posvetili podršci zdravstvenom sistemu Srbije. Odmah nakon proglašenja vanrednog stanja smo, na poziv UNICEF-a, donirali finansijska sredstva u iznosu od šest miliona dinara za kupovinu neophodne zaštitne opreme potrebne za suzbijanje epidemije koronavirusa. Akcija je sprovedena u izuzetno kratkom vremenskom roku, pa je sva oprema za svega nekoliko dana stigla do onih kojima je bila namenjena.Osluškujući potrebe zdravstvenog sistema, tokom drugog talasa epidemije, početkom avgusta meseca smo Kliničkim centrima Srbije uručili 36 kiseoničkih protokomera za terapiju kiseonikom, za pacijente obolele od koronavirusa. Donacije su realizovane preko fondacije „Fond B92” i Srpskog filantropskog foruma, koji nam je krajem prošle godine dodelio i priznanje za izuzetan doprinos u borbi protiv koronavirusa i razvoj dobročinstva i filantropije.Podrška obrazovanju ostaje prioritetUporedo sa pružanjem podrške zdravstvu, i tokom ovog izazovnog perioda smo aktivno radili na implementaciji našeg samostalnog projekta „Škola kao nacrtana za Vas” i time potvrdili svoje strateško opredeljenje da ulažemo u razvoj mladih i stvaranje boljih uslova za školovanje srednjoškolaca.Zahvaljujući ovom projektu, koji sprovodimo uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, u 2020. godini smo obezbedili više od 90 računara za elektronsko-jezičku laboratoriju, kabinete virtuelne banke i računovodstva, dok je preko 3000 srednjoškolaca obrazovnog profila Službenik u bankarstvu i osiguranju dobilo priliku da unapređuje svoje stručno znanje. Projekat „Škola kao nacrtana za Vas” ima za cilj poboljšanje i unapređenje uslova za rad i učenje u srednjim školama u Srbiji, a sredstva se prikupljaju humanitarnom Mastercard kreditnom karticom „Eurobank Veliko srce“. Od svake transakcije izvršene ovom karticom, Banka izdvaja deo sredstava i usmerava ih u opremanje i modernizaciju kabineta i učionica. Radujemo se nastavku ovog projekta i u 2021. godini, jer obrazovanje predstavlja jedan od stubova korporativne društvene odgovornosti Eurobanke.
Kompanija PepsiCo najavila je da planira proširenje regenerativne poljoprivredne prakse na više od tri miliona hektara, što je gotovo jednako ukupnoj poljoprivrednoj površini koju kompanija obrađuje. Najavljeno je i poboljšanje egzistencije za više od 250.000 ljudi koji rade u poljoprivrednom lancu snabdevanja, kao i ulaganje u održivost lanca nabavke 100 odsto ključnih sirovina, u periodu do 2030. godine.Procenjuje se da će ovakvim aktivnostima biti eliminisano bar tri miliona tona gasova staklene bašte do kraja decenije, a program će biti proširen na nove useve i iskorišćen kao temelj za partnerstvo sa poljoprivrednicima i za prelazak na regenerativnu poljoprivredu.Ovako postavljeni ciljevi rezultat su činjenice da poljoprivreda predstavlja temelj prehrambenog sistema, kao i da su tokom prošlog veka konvencionalne poljoprivredne prakse doprinele značajnom gubitku i degradaciji tla. Osim toga, prehrambeni sistem je izvor oko trećine svih gasova sa efektom staklene bašte, dok s druge strane poljoprivreda može biti i rešenje za smanjenje emisije Co2. U okviru ovog programa, kompanija PepsiCo će se fokusirati na: 1. Širenje regenerativne poljoprivrede prakse na više od 3 miliona hektara, odnosno na 100 odsto zemljišta koje se koristi za uzgajanje sirovina za proizvode kompanije širom sveta, kroz saradnju sa poljoprivrednicima iz 60 zemalja. Na području Zapadnog Balkana, PepsiCo sarađuje sa šest dobavljača iz Srbije i Bosne i Hercegovine, koji su deo PepsiCo agende održivosti. Ova agenda uključuje ulaganja u održavanje zemljišta zdravim, implementaciju platformi za upravljanje vodom, program za reciklažu otpada od prerade krompira, povećavanje udela alternativnih izvora energije u proizvodnim pogonima, a sve u cilju smanjenja emisije Co2.2. Poboljšanje egzistencije za više od 250 000 ljudi u lancu poljoprivrednih dobara i zajednicama globalno, uključujući i ekonomsko osnaživanje žena. PepsiCo koristi najsavremenije tehnologije koje pomažu poljoprivrednicima da efikasnije uzgajaju hranu, koristeći manju količinu resursa. Na tržištu Srbije i BiH, Marbo Product obrađuje preko 1300 hektara krompira. Implementiraju se najviši PepsiCo standardi za proizvodnju hrane, ulaže se u edukaciju farmera i proizvođača i implementiraju se platforme koje daju mogućnost smanjenja troškova, zdravije zemljište i prostor za veća ulaganje u nove tehnologije. 3. Održivo nabavljanje 100% ključnih sirovina, tako da uključuju ne samo useve iz neposrednog izvora (krompir, kukuruz, ovas), već i sirovine koje se nabavljaju od drugih proizvođača, kao što su biljna ulja i žitarice. U zemljama Evrope, PepsiCo radi na selekciji svojih sorti radi unapređenja karakteristika visokog genetskog potencijala, uključujući i Zapadni Balkan, a pokreće i program saradnje sa dobavljačima za razvoj inovacija i primenu globalnih praksi, kao što je pokretanje programa za snabdevanje proizvodnje kukuruznim uljem domaćeg porekla, koje do sada nije bilo dostupno u Srbiji. „Poslovanje kompanije PepsiCo zasnovano je na poljoprivredi, a mnogi PepsiCo proizvodi kreću sa njive – od ovsene kaše Quaker preko tortilja čipsa Doritos, do našeg lokalnog brenda Chipsy. Kao jedna od vodećih svetskih kompanija za proizvodnju hrane i pića, održiv poljoprivredni sistem je presudan za naše poslovanje, kroz koje imamo priliku i odgovornost da podstaknemo značajne promene. U okviru naše agende održive poljoprivrede, ulažemo napore u ostvarivanje tri glavna cilja. Prvi je saradnja sa ključnim interesnim javnostima, farmerima i dobavljačima; drugo moramo da ubrzamo usvajanje praksi i treće moramo da transformišemo poljoprivredu, tako da nam implementiranjem digitalnih tehnologija na poljoprivrednim dobrima, pruža kvalitativne uvide kako bi usevi bili još održiviji. Svi naši ciljevi postavljeni PepsiCo programom regenerativne poljoprivrede biće implementirani i kroz poslovanje na Zapadnom Balkanu kako bi i dalje sa ponosom proizvodili Chipsy od 100% domaćeg krompira, i kako bismo smanjili emisiju Co2 za više od 70 odsto“ istakao je Nuno Pinto Leite, generalni direktor kompanije Marbo Product, članice PepsiCo grupe.Lokalno se za potrebe kompanije PepsiCo krompir proizvodi na 1.039 hektara, a sa oko 40 000 tona krompira godišnje Marbo Product spada u red najvećih industrijskih otkupljivača u Srbiji. Oblast učenja i razmene znanja o najboljim poljoprivrednim praksama već se sprovodi kroz program edukacije poljoprivrednih dobavljača, kao i kroz program edukacije studenata poljoprivrede kroz projekat „Chipsy Agro akademija“. Takođe, kada je reč o otpadu, ostvarena su smanjenja od prerade krompira za 70 odsto, čime je postignut najbolji učinak u Centralnoj Evropi. Program pozitivne poljoprivrede je još jedan korak na putu kompanije PepsiCo i prati nedavnu najavu kompanije da udvostručuje svoj klimatski cilj, usmeren na smanjenje apsolutnih emisija gasova staklene bašte u svom lancu vrednosti za više od 40 odsto do 2030. godine, kao i obavezujući se da će postići nultu emisiju do 2040. godine.
Kompanija i Fakultet su se dogovorili da će zajednički organizovati predavanja i prezentacije koje će studentima održavati stručnjaci iz SBB-a, učestvovati u projektima Studije slučaja, radionicama, saradnji...
Postavljanjem pet mašina za prikupljanje staklene ambalaže, PET plastike, limenki i Tetra Pak ambalaže, u Kragujevcu je zvanično započeta realizacija projekta „Reciklažom do vožnje“. U pit...
Timska igra za Gavrilovu pobedu se nastavlja – Mozzart je uzeo učešće u humanitarnoj licitaciji ekipe „Južnog vetra“ i izneo najveću ponudu za odelo koje je nosio Miloš Biković u filmu. Kombinezon glavnog lika Maraša prodat je za 4.100 evra, a iznos će biti uplaćen za lečenje Gavrila Đurđevića, koji boluje od spinalne mišićne atrofije.Kompanija Mozzart najpre je na aukciji preko „Limunda“ kupila Ronaldovu kapitensku traku za 7,5 miliona dinara, a cela Srbija se potom digla na noge, jer je sedmomesečnoj bebi iz Kragujevca potrebno ukupno 2,5 miliona evra. - Odmah posle prve licitacije, uključili su se i drugi sportisti i poznate ličnosti. Stefan Mitrović, koji je sprečio Kristijanov pogodatak na Marakani, dao je na licitaciju kopačke koje je nosio te večeri, kao i dres. Zatim je i Aleksandar Mitrović ponudio svoj dres, a sjajnu ideju imala je i ekipa filma „Južni vetar“. To je upravo bio naš cilj, da dopremo do što više pojedinaca, organizacija, firmi, da zajedno prikupimo što više novca. Zato smo ponovo odlučili da uzmemo učešće u jednoj humanitarnoj licitaciji, za velikog borca Gavrila - istakao je Borjan Popović, direktor korporativnih komunikacija kompanije Mozzart.Da podsetimo, Vatrogasac Đorđe Vukićević i Mozzart rasplamsali su nadu da će biti prikupljeno dva i po miliona evra koliko je potrebno Gavrilu Đurđeviću za lečenje spinalne mišićne atrofije. Ronaldova kapitenska traka, bačena u revoltu posle nepriznatog gola na meču Srbija – Portugal, završila je u rukama heroja sa Marakane, potom na licitaciji, a onda i kod predstavnika kompanije Mozzart koja je dala najveću ponudu na aukciji preko Limunda – 7,5 miliona dinara. Vest koju su preneli vodeći svetski mediji podigla je na noge celu Srbiju, pa su nastavljene akcije za pomoć dečaku.OVDE možete pročitati na koje načine mu možete pomoći.
ROSA voda i ove godine nastavlja tradiciju podrške mamama da svoju bebu doje u javnosti kad i gde god beba želi, a ujedno i širi svest o značaju dojenja kroz kampanju „Beba bira gde“. Sa željom da pruži neophodnu podršku mamama, ROSA u narednom periodu postavlja nove funkcionalne klupe za dojenje u gradovima širom Srbije.Osluškujući potrebe mama, ROSA voda je uvidela da je mamama, dok borave na otvorenom, potreban kutak gde će moći da doje svoju bebu, presvuku je ili da jednostavno uživaju u lepom vremenu. Upravo u okviru kampanje „Beba bira gde“, od svake prodate ROSA boce od 1.5l, izdvajaće se 1 dinar za uređivanje ROSA kutaka za dojenje u gradovima širom Srbije. Na ovaj način, mame će imati svoj jedinstveni prostor na otvorenom koji će im pružiti svu udobnost i bezbednost prilikom dojenja i boravka u prirodi sa svojom bebom.„Kampanjom ’Beba bira gde’ nastavljamo da pomažemo mamama da bez straha i stida svojoj bebi u svakom trenutku pruže najbolju hranu. Samo prošle godine smo postavili 21 klupu za dojenje u gradovima širom Srbije, čime smo ohrabrili mame da svoje bebe doje u javnosti. Sve više prizora srećnih i nasmejanih mama dok doje u javnosti, govori nam da kampanjom ’Beba bira gde’ činimo pravu stvar. Upravo zbog toga i ove godine nastavljamo tradiciju podrške i u gradovima širom Srbije postavljamo pažljivo dizajnirane klupe za dojenje koje će dodatno olakšati i unaprediti boravak mama i beba na otvorenom. Verujemo da ćemo nastavkom kampanje ohrabriti još mama da svoje bebe doje u javnosti, jer nema ničeg lepšeg od toga da bebi u svakom trenutku pruže ono najbitnije, a to je majčino mleko”, istakla je Jovana Milovanović, brend menadžer ROSA vode.Dojenje u javnosti u Srbiji je, nažalost, i dalje tabu tema, iako se zna koje dobrobiti majčino mleko donosi bebi i da mame treba nesmetano da doje kad god i gde god to beba želi. U okruženju gde većina ljudi smatra da je čin dojenja intiman i da mame treba isključivo da doje bebu kod kuće, uređivanjem ROSA kutaka za dojenje, ROSA voda nastavlja da pruža podršku mamama da se osećaju dobro dok doje bebu u javnosti.ROSA voda vas poziva da budite deo nastavka inicijative „Beba bira gde“ i pružite podršku mamama u najnežnijim i najlepšim trenucima. Zajedno ćemo stvoriti bolje uslove života za mame i bebe, pružiti im svu neophodnu podršku, udobnost i mesto gde će sa svojom bebom moći da uživaju u lepom vremenu, jer Beba bira gde.
Od samog početka bilo je jasno da bitka protiv virusa COVID-19 neće trajati samo jedan dan. Zdravstveni sistem Srbije, kao i zdravstveni sistemi svih ostalih zemalja na svetu, bili su pod velikim pritiskom. ...
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE