Održivost

2021

Regionalna web platforma promoviše mlade umetnike i kreativce

Atlantic Grupa na Sarajevo Film Festivalu (SFF) lansira novu web platformu pod nazivom „Velika Scena“, koja za cilj ima promociju talentovanih i perspektivnih  umetnika koji će upravo na ovoj platformi dobiti sjajne prilike za sopstvene kreativne priče. „Velika Scena“ kreće iz Sarajeva, s partnerskog SFF-a i jedina je platforma ovog tipa na našim prostorima, a funkcionisaće kao mesto motivacije i podrške, online i offline prostor gde će se promovisati sloboda izražavanja,a mladim umetnicima će pružiti toliko potrebnu vidljivost. Velika Scena je nastavak višegodišnje saradnje Atlantic Grupe i Festivala i ima za cilj pružanje dugoročne podrške kulturi i umetnosti kao univerzalnom jeziku. Reč je o regionalnoj platformi Atlantic Grupe koja će se nadograđivati i širiti, a na njoj će biti mesta za sve – muzičare, pisce, glumce, reditelje, likovne stvaraoce, a na Velikoj Sceni prostor će prevashodno dobiti dizajneri. Svi mladi kreativci pozvani su da se prijave na konkurs za dizajn zvanične šoljice za kafu Sarajevo Film Festivala koji je otvoren od 12. do 31. jula 2021. godine, a svi detalji oko konkursa dostupni su na web stranici www.velika-scena.com.O užem izboru među prijavljenim radovima odlučivaće stručni žiri koji čine Lejla Begić Vuletić, koja već više od 20 godina gradi priču Sarajevo Film Festivala kao art direktor u Boom produkciji, službenom dizajn studiju Festivala, Zoran Golub, direktor marketinga SPP Kafa Atlantic Grupe i Dragan Šašić, art direktor i predstavnik kreativnog tima SFF-a.Mladi su izabrali najbolje brendove i najpoželjnije poslodavce za 2020. godinu!Tri najbolja rada će odabrati publika, glasanjem na online platformi „Velike Scene“.Najbolji radovi naći će se na limitiranom izdanju festivalske šoljice za kafu koja će biti predstavljena na Sarajevo Film Festivalu 2022. godine, a neće, naravno, izostati ni novčane nagrade. Platforma Velika Scena će kroz live izdanje takođe biti predstavljena posetiocima Festivala u Sarajevu, gde će biti izloženi radovi iz užeg izbora, a gosti će i uživo na odabranoj festivalskoj lokaciji moći da učestvuju u izboru pobedničkog rešenja za zvaničan dizajn šoljice za kafu SFF-a. 

2021

MK Group ulaže u obnovljive izvore energije

Sunoko, kompanija članica MK Group, pustila je u rad biogasno postojenje za proizvodnju električne energije u Vrbasu. Investicijom od preko 9 miliona evra, kompanija daje snažan doprinos očuvanju životne sr...

2021

Nectar ustupa tresače višanja za berbu

Pred sezonu berbe Nectar grupa investirala je u nabavku dva proefesionalna tresača za branje višanja koje ustupa na koriščenje voćarima sa teritorije Opštine Vladičin Han da bi se smanjio trošak proizvodnje, odosno trošak ručnog branja koji je visok. Ovo je još jedna u nizu inicijativa Nectar grupe u cilju  pružanja konkretne podrške voćarima ovog puta kroz smanjenje troškova proizvodnje. „Želimo da pomognemo voćarima u ovom kraju i da kroz ustupanje na korišćenje novih tresača za branje višanja imaju konkretan efekat u smanjenju troškova proizvodnje i budu održivi. Novi tresači su već krenuli sa radom a očekujemo da efekat ove investicije bude realizovan u punom obimu u godinama pred nama a mi nastavljamo posvećenost konstantnom razvoju poljoprivrede u Srbiji.“, istakao je Vladimir Jovanović, direktor nabavke Nectar grupe ovim povodom.Pokrenuta aplikacija za unapređenje voćarstva u Srbiji „Opština Vladičin Han pozdravlja ovakve inicijative i trudi se da podrži ali i preduzme aktivnosti koje će doprineti održivom razvoju lokalne zajednice, i imati pozitivan efekat na poboljšanje uslova života i rada poljoprivrednika na teritoriji opštine Vladičin Han.", izjavio je Goran Mladnović, Predsednik Opstine Vladičin Han.Nectar je posvećen razvoju voćarstva, kroz zaokružen proces proizvodnje i saradnju sa 10.000 farmera kroz kooperacije, a 1.300 farmera direktno kroz i predfinansiranje u sadnicama i opremi. Otkupljuje kontinentalno voće sa teritorije cele Srbije, a posebno je posvećen razvoju juga Srbije kroz prisustvo u Vladičinom Hanu, Surdulici, Leskovcu, Merošini. Nectar je početkom 2021. godine započeo proces digitalizacije poljoprivrednog lanca snabdevanja kroz kreiranje posebne aplikacije i digitalne baze podataka ‘NECTAR HEKTAR’, koja ima višestruki nacionalni značaj u domenu približavanja svih prednosti koje digitalizacija donosi farmerima, unapređenja komunikacije i modernizacije procesa. 

2021

Nova Lidlova inicijativa za manje plastike

Lidl Srbija ukinula je jednokratne zaštitne poklopce od plastike sa svih pakovanja Pilos proizvoda kiselog mleka, pavlake i milerama od 400g, čime će na godišnjem nivou smanjiti upotrebu plastike za oko 12 tona. Ovo je još jedna inicijativa kojom Lidl nastavlja da unapređuje poslovanje u odnosu prema resursima, posebno plastici i opravdava svoje ime savremenog diskonta.„Nakon što smo početkom juna izlistali plastične kese za kupovinu iz ponude u celoj Srbiji, ukidanje plastičnih poklopaca dela ponude Pilos proizvoda je još jedan od načina na koji možemo pozitivno utičemo na životnu sredinu. Procenili smo da je upotreba i korist od ovih poklopaca nesrazmerno manja u odnosu na resurse koji se potroše za njihovu izradu, kao i uticaja koji imaju na okolinu. Imajući u vidu koliko ovakve male promene mogu da imaju velike rezultate, verujemo da će nas potrošači podržati u ovoj i narednim inicijativama za smanjenje plastike, jer samo sa njima možemo da napravimo značajnije promene.“, izjavila je Martina Petrović, rukovodilac sektora Korporativnih komunikacija u kompaniji Lidl Srbija.Lidl - za bolje sutra Za potrošače koji žele da na održiv način očuvaju svežinu svojih načetih mlečnih proizvoda, Lidl je u svoju ponudu uveo višekratne poklopce pogodne za mnoga pakovanja mlečnih proizvoda, koji se mogu koristiti i do 1.000 puta.„Sledeći korak je na potrošačima – da se naviknu na nov izgled proizvoda, a da trajne poklopce kupe samo ukoliko će ih zaista koristiti više puta, jer je samo takva opcija, održiva i prihvatljiva za prirodu,“ dodala je Petrović. Podsećamo da je Lidl Srbija osim poklopaca, nedavno izlistala potrošačke plastične kese, a pre više od godinu dana iz asortimana je izbacila i plastične slamke, čaše i pribor za jelo, kako bi smanjila upotrebu jednokratne plastike. Sve ove inicijative deo su šire strategije pod imenom „REset Plastic“, kojom Švarc grupa, čiji je Lidl deo, navodi i izveštava o ciljevima koji doprinose zaštiti životne sredine. Strategija je usmerena na pet oblasti delovanja: od smanjenja upotrebe plastike, povećane upotrebe reciklirane plastike i uklanjanja otpada iz prirode, do podsticanja ekoloških inovacija i edukacije u ovoj oblasti.

2021

A1 za zdrav podkast ekosistem

A1 Srbija od jula meseca postao je sponzor audio verzije Agelast podkasta, čime se svrstava u pionire domaćeg tržišta kada je reč o prepoznavanju značaja ovog formata. U narednih godinu dana kompanija će bit...

2021

Zelenom gradnjom do energetske efikasnosti

Vođenje računa o energetskoj efikasnosti u poslednjim godinama postalo je standard poslovanja odgovornih kompanija, kako zbog smanjenja troškova, tako i zbog njihovog uticaja na životnu sredinu. Da je...

2021

Kompanija Elixir Group donirala 100 miliona dinara Opštini Negotin

Inicijativu Za napredak Negotinske krajine - složno pokrenuli su Opština Negotin i kompanija Elixir Group sa ciljem realizacije projekata koji doprinose održivom razvoju i stvaraju nove šanse za rad i kvalitetniji život na istoku Srbije. U okviru ove Inicijative ček o donaciji od 100 miliona dinara na svečanosti u ovom gradu predsedniku Opštine Vladimiru Veličkoviću u ime porodice Popović i Elixir Group uručila Ružica Popović, predsednica “Humanog srca Šapca”.- San svake majke je da njena deca odrastu u ljude kojima će se ponositi. Ja sam taj san dosanjala. Posebno mi je drago što je novac uglavnom namenjen deci, jer ulaganje u decu je ulaganje u budućnost – kazala je Ružica. Ovo je veliki dan za ceo Negotin, kazao je Vladimir Veličković, predsednik Opštine. - Obnavljanje igrališta, kupovina potrebnih sredstava školama širom opštine, uređenje pešačkih staza u naselju Borska, Srbe Jovanovića, ka Bukovu, nabavka automobila za potrebe prevoza pacijenata sa dijalize, rekonstrukcija krova na Manastiru Кoroglaš, radovi u crkvama u Radujevcu i Miloševu, nabavka smart klupa, uređenje stajališta, asfaltiranje ulica u mesnim zajednicama i izletištu Badnjevo, samo su deo onoga što ćemo realizovati u ovoj godini, a naša saradnja trajaće dugo – poručio je Veličković.Kao simbol dugovečnosti saradnje i prijateljstva, u znak poštovanja prema velikom srpskom kompozitoru Stevanu Mokranjcu, kraj njegove biste, sadnicu badema zasadili su Vladimir Veličković, predsednik Opštine i Stanko Popović, predsednik  Elixir Group. Svoje opredeljenje da doprinosi razvoju zajednice, podstičući i druge, sa fokusom na decu i mlade, Elixir je potvrdio i odlukom da idejno rešenje novog stambeno-poslovnog komleksa u centru Negotina, Elixir Garden, poveri studentima Građevinsko-arhitektonskog fakulteta u NIšu. Nagrade autorima najboljih radova uručila je Maja Radulović, zamenik direktora Elixir Prahova. - U viziju Elixir Gardena utkali smo i sve potrebe mladih ljudi koji su na korak od odluke da krenu iz Srbije, jer nemaju dobre uslove za život i zasnivanje porodica. Želimo da promenimo njihove odluke i zadržimo ih, nudeći konkretne uslove za rad i život. I zbog toga ćemo nastojati da promenimo njihova razmišljanja. Svima onima koji su već otišli ponudićemo sigurnije uslove za povratak i nastavak života u rodnom kraju, preporođenom novim idejama pretočenim u realnost. Negotin više neće biti mesto iz koga se odlazi. Želimo da Negotin bude mesto povratka i dobro mesto za život i budućnost – poručila je Maja Radulović. Izložba studentskih radova otvorena je u prostorijama Elixir Fondacije u centru Negotina.- Želeli smo da naše rešenje bude moderno i u skladu sa savremenim potrebama ljudi. Zahvalni smo na poverenju Elixir-u koji nam je dao ovu priliku, koja za nas predstavlja vetar u leđa – rekla je Anastasija Ilić, članica tima koji je dobio prvu nagradu. U Negotinu i Prahovu od 2012. godine, Elixir pomaže razvoj infrastrukture, unapređenje kvaliteta zdravstvene i socijalne zaštite, očuvanje kulturnog nasleđa, pruža podršku sportu, zdravom životu i razvoju mladih. U protekle dve godine za projekte koji doprinose održivom razvoju lokalne zajednice u Negotinu i Prahovu Elixir  je uložio oko 48 miliona dinara.- Podrška projektima u čijem fokusu su ljudi predstavlja ostvarenje naše vizije da stvaramo nasleđe kroz održivi razvoj, na dobrobit zajednice i uspeh svakog pojedinca. Odgovornost i održivost su imperativ našeg daljeg zajedničkog razvoja – naglasila je Margareta Musić, direktorka Elixir Fondacije. Za rad u zajednici Elixir group i Elixir Fondacija dobitnici su priznanja za razvoj dobročinstva i filantropije za 2020. godinu, koja je dodelio Srpski filantropski forum.   

2021

Majkrosoft razvojni centar deli znanje sa studentima RAF-a

Inženjeri Microsoft Razvojnog Centra u Srbiji (MDCS) održali su, u periodu od marta do juna, seriju online predavanja studentima Računarskog fakulteta u Beogradu (RAF) pod nazivom MDCS Tech Lectures. Teme predavanja, kojima je prisustvovalo 40 studenata, bile su iz oblasti mašinskog učenja, neuronskih mreža i inteligentnih baza podataka, a u vezi sa najnaprednijim tehnologijama koje se razvijaju u Beogradu. Kroz saradnju sa Računarskim fakultetom, a i drugim fakultetima u Srbiji, kompanija Microsoft želi da, vođena idejom da se samo znanje umnožava deljenjem, podeli praktična znanja inženjera koji rade na tehnologijama koje koriste milioni ljudi širom sveta. Niz predavanja organizovan je u saradnji sa profesorima sa Računarskog fakulteta.Pitanje dana kada će Srbija biti jedan od vodećih centara IT industrije“Računarski fakultet permanentno radi na proširivanju svog portfolija obrazovanja u svim oblastima računarstva. Između ostalog, fakultet je prepoznao i važnost direktne saradnje sa IT kompanijama, među kojima vodeću ulogu ima MDCS. Predavanja koja su inženjeri Microsofta održali na RAF-u omogućila su studentima da se neposredno upoznaju sa dostignućima i tehnikama u oblasti veštačke inteligencije koje kompanija koristi u razvoju nekih od svojih proizvoda. U pitanju je prvi korak u takvoj vrsti saradnje, za koju se nadamo da će se proširiti uključivanjem MDCS i u sam nastavni proces na studijskim programima,” rekao je profesor Računarskog fakulteta Stevan Milinković.Microsoft Razvojni Centar kroz različite inicijative podržava studente i studentske organizacije na tehničkim fakultetima u Srbiji i kroz programe praksi pruža studentima mogućnost da dobiju praktična znanja u jednoj od najvećih svetskih kompanija. Razvojni centar kompanije Microsoft osnovan je 2005. godine u Beogradu i danas broji više od 400 zaposlenih.

2021

U ekološke projekte u lokalnim samoupravama NIS ulaže 107,5 miliona dinara

U želji da nastavi da pozitivno utiče na ekologiju i da unapređuje stanje životne sredine u Srbiji, kompanija NIS potpisala je danas Memorandum o saradnji sa Ministarstvom rudarstva i energetike i Ministarstvom zaštite životne sredine Republike Srbije o zajedničkoj realizaciji ekoloških projekata.Takođe, razmenjeni su i sporazumi o saradnji između NIS-a i lokalnih samouprava širom Srbije, koje su partneri NIS-ovog programa društvene odgovornosti „Zajednici zajedno“. Ove godine, sporazumi su fokusirani na podršku ekološkim projektima koji će biti realizovani u 12 gradova i opština u Srbiji u kojima kompanija sprovodi najveći deo svojih poslovnih aktivnosti - Beogradu, Novom Sadu, Požarevcu, Nišu, Čačku, Zrenjaninu, Pančevu, Kikindi, Kanjiži, Novom Bečeju, Srbobranu i Žitištu. Ukupna sredstva u iznosu od 107,5 miliona dinara biće usmerena na unapređenje zaštite životne sredine u ovim gradovima i opštinama kroz uvođenje sistema solarnog napajanja i osvetljenja, zamenu kotlova, uređenje javnih gradskih parkova i parkovskih površina, sadnju autohtonih vrsti biljaka, postavljanje inovativnih ekoloških parkovskih elemenata, solarno osvetljenje parka, postavljanje reciklažnih kanti i kontejnera.Na svečanosti u Palati „Srbija“ Memorandum su potpisali Kiril Tjurdenjev, generalni direktor kompanije NIS, Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka energetike i rudarstva, kao i Irena Vujović, ministarka zaštite životne sredine. Manifestaciji su prisustvovali i predstavnici lokalnih zajednica, učesnica programa „Zajednici zajedno“, u čije ime se prisutnima obratio Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada.Potpisivanjem sporazuma o saradnji između NIS-a i 12 lokalnih zajednica ujedno počinje i ovogodišnji konkurs „Zajednici zajedno“. O izboru projekata odlučivaće Komisija sastavljena od predstavnika kompanije NIS, lokalnih samouprava, Ministarstva zaštite životne sredine i Ministarstva rudarstva i energetike. Svi uslovi i propozicije javnog konkursa „Zajednici zajedno“ koji traje do 5. jula 2021. godine mogu se naći na sajtu https://www.nis.eu/zajednici-zajedno/, a rezultati konkursa biće objavljeni do 15. septembra 2021. godine. Od 2009. godine NIS je u okviru programa „Zajednici zajedno“ u razvoj lokalnih zajednica uložio oko 1,4 milijarde dinara i realizovao više od 1.000 projekata.Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka rudarstva i energetike, rekla je da zelena agenda i zelena ekonomija treba da budu model rasta i da svi projekti koje realizuje država, kao i lokalne samouprave i društveno odgovorne kompanije, treba da doprinesu da Srbija ide putem održivog razvoja.”Niko od nas ne može sam da napravi tako velike korake u zaštiti životne sredine, održivom razvoju, energetskoj tranziciji, ne može samo jedno ministarstvo, jedan grad, vlada, jedna kompanija. Ali, možemo ako smo svi u tome zajedno, kao što smo zajedno kad se donose odluke u energetici, rudarstvu i zaštiti životne sredine i kao što zajedno radimo na ovom projektu ”, rekla je Mihajlovićeva. Kiril Tjurdenjev, generalni direktor NIS-a, rekao je da NIS,  kao jedna od najvećih kompanija u Srbiji, nastoji da bude primer drugima po uspešnom razvoju biznisa, ali i po efikasnoj zaštiti životne sredine.Vrednost kompanije se meri i kroz ulaganje u budućnost zajednice „Od 2009. godine u ekološke projekte uložili smo gotovo 120 miliona evra. Ali, naše investicije u tu oblast su višestruko veće, jer sve naše kapitalne projekte realizujemo sa namerom da unapredimo zaštitu životne sredine. Danas, sa našim prijateljima iz Vlade Srbije i lokalnih zajednica, nastavljamo ovaj važan posao – nastavljamo da ulepšavamo Srbiju. I radićemo na tome svakog dana, uprkos izazovnom vremenu. Na taj način, ispunjavamo svoju viziju i svoj moto – da budućnost pretvaramo u delo. Hvala vam što ćete biti sa nama na tom putu“, naveo je Tjurdenjev.Irena Vujović, ministarka zaštite životne sredine u Vladi Republike Srbije,  istakla je da je program „Zajednici zajedno“ velika šansa za 12 gradova i opština da konkurišu za najvažnije ekološke projekte.„Kompanija NIS je prepoznala šta je najpotrebnije gradovima i opštinama i zato će po ovom programu ulagati u zamenu kotlarnica na ekološki prihvatljivije energente, ozelenjavanje javnih površina, pošumljavanje. U ministarstvu koje vodim trudili smo se da podržimo takve projekte, i kroz naše konkurse doneli smo sredstva u 54 lokalne samouprave. Znači nam svaka pomoć društveno odgovornih kompanija i nadam se da će i druge slediti ovaj primer“, rekla je Vujović.Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada istakao je u ime svih lokalnih samouprava koje učestvuju u programu „Zajednici zajedno“ značaj saradnje sa kompanijom NIS, i napomenuo važnost ulaganja u ekološke projekte.„Saradnja sa NIS-om promenila je nabolje naše gradove i opštine u raznim sferama. To su bile godine borbe za lepšu i čistiju Srbiju, a ova etapa, koju danas pokrećemo, pokazuje da je Srbija ojačala, sazrela i da brine o svakom aspektu života građana. Programom „Zajednici zajedno“ spojili smo pitanje zaštite životne sredine i energetike i pokazali da te dve sfere mogu i moraju da funkcionišu zajedno. Održivi razvoj je nešto što su Ujedinjene nacije odavno definisale, te je jasno da to nisu sukobljene strane, već zajedničke, partnerske pozicije“, naveo je Vučević.

2021

Konkurs #Okvirpodrške otvoren još četiri dana

Preduzetnik ste, imate mikro ili malo preduzeće i želite da za Vaše proizvode čuju kupci u celoj Srbiji? Jednostavnom prijavom za #OkvirPodrške pruža se prilika za besplatnu reklamu za razvoj malog biznisa!Za prijavu na konkurs #OkvirPodrške koji su pokrenule NLB i Komercijalna banka, članice NLB Grupe, a u okviru kojeg mali lokalni biznisi imaju mogućnost da dobiju besplatnu reklamu, ostalo je još svega 4 dana.Projekat #OkvirPodrške realizuje se drugu godinu zaredom sa ciljem pružanja podrške i pomoći domaćoj privredi na putu oporavka od posledica izazvanih pandemijom koronavirusa. Banke će kroz ovaj projekat, zajedno sa svojim medijskim partnerima, pružiti priliku malim privrednicima da uz besplatan oglasni prostor podignu vidljivost svojih proizvoda i usluga i da dođu do što većeg broja kupaca širom Srbije.Za odabrane preduzetnike i preduzetnice, mikro i mala preduzeća i gazdinstva, bez obzira na vrstu delatnosti, obezbeđena je snažna podrška kroz oglase na bilbordima, internet pretraživačima, najposećenijim medijskim portalima, kao i na digital kanalima banaka. #OkvirPodrške za preduzetnike i preduzetnice, mikro i mala preduzeća i gazdinstva Sve što je potrebno da kandidat uradi za podnošenje prijave jeste da najkasnije do ponoći, 11. juna popuni jednostavan onlajn formular na sajtu NLB ili Komercijalne banke.Projekat #OkvirPodrške pokrenut je prošle godine na nivou cele NLB Grupe, dok je u Srbiji podržano ukupno 30 malih privrednika. NLB Banci ove godine priključila se i nova članica Grupe Komercijalna banka, a ovim zajedničkim nastupom planirana je još veća podrška ovom segmentu privrede.Za dodatne informacije na temu projekta #OkvirPodrške posetite sajtove i naloge NLB i Komercijalne banke na društvenim mrežama.

2021

Fajnenšl tajms proglasio BAT evropskim liderom za zaštitu klime

Renomirani međunarodni poslovni list Fajnenšl tajms (Financial Times) dodelio je BAT-u titulu lidera za zaštitu klime (Climate Leader) među evropskim kompanijama. Ekološko, društveno i korporativno upravljanje predstavljaju ključni deo BAT-ove korporativne strategije za izgradnju bolje budućnosti za sve (A Better Tommorrow™), kroz smanjenje uticaja svog poslovanja na zdravlje i kreiranje većeg izbora proizvoda smanjenog rizika za potrošače.“BAT je izuzetno predan tome da bude odgovorna kompanija i da smanji svoj uticaj na okolinu. Jako smo zadovoljni što nas je Fajnenšl tajms proglasio jednim od lidera među kompanijama koje predvode borbu protiv klimatskih promena”, izjavio je Kingsli Viton (Kingsley Wheaton), generalni direktor marketinga BAT-a.BAT se u svom najnovijem izveštaju o održivom poslovanju (ESG izveštaj o ekološkom, društvenom i korporativnom upravljanju za 2020. godinu) obvezao da će postići ugljeničnu neutralnost u čitavom svom lancu vrednosti do 2050. godine. Uz smanjenje ugljeničnog zagađenja, kompanija je postavila cilj da do 2025. godine počne da koristi 30 odsto reciklirane vode, kao i da će u istom vremenskom periodu sertifikovati 100 odsto svojih proizvodnih lokacija sertifikatom Saveza za upravljanje vodama (AWS). Na ovaj način kompanija ulaže i u podizanje standarda održivog poslovanja, a pomenuto priznanje Fajnenšl tajmsa samo je jedno u nizu brojnih priznanja za napore koje kompanija ulaže u društveno odgovorno poslovanje.