Donacija NIS-a Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije
Kompanija NIS nastavlja sa podrškom zdravstvenim ustanovama širom Srbije današnjim uručenjem donacije Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije. Donacija se sastoji od finansijskih sr...
Kompanija NIS nastavlja sa podrškom zdravstvenim ustanovama širom Srbije današnjim uručenjem donacije Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije. Donacija se sastoji od finansijskih sr...
Inicijativu Za napredak Negotinske krajine - složno pokrenuli su Opština Negotin i kompanija Elixir Group sa ciljem realizacije projekata koji doprinose održivom razvoju i stvaraju nove šanse za rad i kvalitetniji život na istoku Srbije. U okviru ove Inicijative ček o donaciji od 100 miliona dinara na svečanosti u ovom gradu predsedniku Opštine Vladimiru Veličkoviću u ime porodice Popović i Elixir Group uručila Ružica Popović, predsednica “Humanog srca Šapca”.- San svake majke je da njena deca odrastu u ljude kojima će se ponositi. Ja sam taj san dosanjala. Posebno mi je drago što je novac uglavnom namenjen deci, jer ulaganje u decu je ulaganje u budućnost – kazala je Ružica. Ovo je veliki dan za ceo Negotin, kazao je Vladimir Veličković, predsednik Opštine. - Obnavljanje igrališta, kupovina potrebnih sredstava školama širom opštine, uređenje pešačkih staza u naselju Borska, Srbe Jovanovića, ka Bukovu, nabavka automobila za potrebe prevoza pacijenata sa dijalize, rekonstrukcija krova na Manastiru Кoroglaš, radovi u crkvama u Radujevcu i Miloševu, nabavka smart klupa, uređenje stajališta, asfaltiranje ulica u mesnim zajednicama i izletištu Badnjevo, samo su deo onoga što ćemo realizovati u ovoj godini, a naša saradnja trajaće dugo – poručio je Veličković.Kao simbol dugovečnosti saradnje i prijateljstva, u znak poštovanja prema velikom srpskom kompozitoru Stevanu Mokranjcu, kraj njegove biste, sadnicu badema zasadili su Vladimir Veličković, predsednik Opštine i Stanko Popović, predsednik Elixir Group. Svoje opredeljenje da doprinosi razvoju zajednice, podstičući i druge, sa fokusom na decu i mlade, Elixir je potvrdio i odlukom da idejno rešenje novog stambeno-poslovnog komleksa u centru Negotina, Elixir Garden, poveri studentima Građevinsko-arhitektonskog fakulteta u NIšu. Nagrade autorima najboljih radova uručila je Maja Radulović, zamenik direktora Elixir Prahova. - U viziju Elixir Gardena utkali smo i sve potrebe mladih ljudi koji su na korak od odluke da krenu iz Srbije, jer nemaju dobre uslove za život i zasnivanje porodica. Želimo da promenimo njihove odluke i zadržimo ih, nudeći konkretne uslove za rad i život. I zbog toga ćemo nastojati da promenimo njihova razmišljanja. Svima onima koji su već otišli ponudićemo sigurnije uslove za povratak i nastavak života u rodnom kraju, preporođenom novim idejama pretočenim u realnost. Negotin više neće biti mesto iz koga se odlazi. Želimo da Negotin bude mesto povratka i dobro mesto za život i budućnost – poručila je Maja Radulović. Izložba studentskih radova otvorena je u prostorijama Elixir Fondacije u centru Negotina.- Želeli smo da naše rešenje bude moderno i u skladu sa savremenim potrebama ljudi. Zahvalni smo na poverenju Elixir-u koji nam je dao ovu priliku, koja za nas predstavlja vetar u leđa – rekla je Anastasija Ilić, članica tima koji je dobio prvu nagradu. U Negotinu i Prahovu od 2012. godine, Elixir pomaže razvoj infrastrukture, unapređenje kvaliteta zdravstvene i socijalne zaštite, očuvanje kulturnog nasleđa, pruža podršku sportu, zdravom životu i razvoju mladih. U protekle dve godine za projekte koji doprinose održivom razvoju lokalne zajednice u Negotinu i Prahovu Elixir je uložio oko 48 miliona dinara.- Podrška projektima u čijem fokusu su ljudi predstavlja ostvarenje naše vizije da stvaramo nasleđe kroz održivi razvoj, na dobrobit zajednice i uspeh svakog pojedinca. Odgovornost i održivost su imperativ našeg daljeg zajedničkog razvoja – naglasila je Margareta Musić, direktorka Elixir Fondacije. Za rad u zajednici Elixir group i Elixir Fondacija dobitnici su priznanja za razvoj dobročinstva i filantropije za 2020. godinu, koja je dodelio Srpski filantropski forum.
U saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, kompanija METRO Cash & Carry Srbija započela je program razvoja i promovisanja domaćih proizvoda sa zaštićenim geografsk...
Regionalna manifestacija „Noć knjige“, koju tradicionalno organizuju izdavačka kuća „Laguna“ i knjižarski lanac „Delfi“, i ovaj put će se održati pod pokroviteljstvom Euro...
Inženjeri Microsoft Razvojnog Centra u Srbiji (MDCS) održali su, u periodu od marta do juna, seriju online predavanja studentima Računarskog fakulteta u Beogradu (RAF) pod nazivom MDCS Tech Lectures. Teme predavanja, kojima je prisustvovalo 40 studenata, bile su iz oblasti mašinskog učenja, neuronskih mreža i inteligentnih baza podataka, a u vezi sa najnaprednijim tehnologijama koje se razvijaju u Beogradu. Kroz saradnju sa Računarskim fakultetom, a i drugim fakultetima u Srbiji, kompanija Microsoft želi da, vođena idejom da se samo znanje umnožava deljenjem, podeli praktična znanja inženjera koji rade na tehnologijama koje koriste milioni ljudi širom sveta. Niz predavanja organizovan je u saradnji sa profesorima sa Računarskog fakulteta.Pitanje dana kada će Srbija biti jedan od vodećih centara IT industrije“Računarski fakultet permanentno radi na proširivanju svog portfolija obrazovanja u svim oblastima računarstva. Između ostalog, fakultet je prepoznao i važnost direktne saradnje sa IT kompanijama, među kojima vodeću ulogu ima MDCS. Predavanja koja su inženjeri Microsofta održali na RAF-u omogućila su studentima da se neposredno upoznaju sa dostignućima i tehnikama u oblasti veštačke inteligencije koje kompanija koristi u razvoju nekih od svojih proizvoda. U pitanju je prvi korak u takvoj vrsti saradnje, za koju se nadamo da će se proširiti uključivanjem MDCS i u sam nastavni proces na studijskim programima,” rekao je profesor Računarskog fakulteta Stevan Milinković.Microsoft Razvojni Centar kroz različite inicijative podržava studente i studentske organizacije na tehničkim fakultetima u Srbiji i kroz programe praksi pruža studentima mogućnost da dobiju praktična znanja u jednoj od najvećih svetskih kompanija. Razvojni centar kompanije Microsoft osnovan je 2005. godine u Beogradu i danas broji više od 400 zaposlenih.
Kompanija Coca-Cola HBC Srbija, osmi put za redom, objavila je Izveštaj o održivom poslovanju, koji prvi put obuhvata i rezultate kompanije Bambi. Na pregledan i transparentan način, javnost je upozna...
U želji da nastavi da pozitivno utiče na ekologiju i da unapređuje stanje životne sredine u Srbiji, kompanija NIS potpisala je danas Memorandum o saradnji sa Ministarstvom rudarstva i energetike i Ministarstvom zaštite životne sredine Republike Srbije o zajedničkoj realizaciji ekoloških projekata.Takođe, razmenjeni su i sporazumi o saradnji između NIS-a i lokalnih samouprava širom Srbije, koje su partneri NIS-ovog programa društvene odgovornosti „Zajednici zajedno“. Ove godine, sporazumi su fokusirani na podršku ekološkim projektima koji će biti realizovani u 12 gradova i opština u Srbiji u kojima kompanija sprovodi najveći deo svojih poslovnih aktivnosti - Beogradu, Novom Sadu, Požarevcu, Nišu, Čačku, Zrenjaninu, Pančevu, Kikindi, Kanjiži, Novom Bečeju, Srbobranu i Žitištu. Ukupna sredstva u iznosu od 107,5 miliona dinara biće usmerena na unapređenje zaštite životne sredine u ovim gradovima i opštinama kroz uvođenje sistema solarnog napajanja i osvetljenja, zamenu kotlova, uređenje javnih gradskih parkova i parkovskih površina, sadnju autohtonih vrsti biljaka, postavljanje inovativnih ekoloških parkovskih elemenata, solarno osvetljenje parka, postavljanje reciklažnih kanti i kontejnera.Na svečanosti u Palati „Srbija“ Memorandum su potpisali Kiril Tjurdenjev, generalni direktor kompanije NIS, Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Srbije i ministarka energetike i rudarstva, kao i Irena Vujović, ministarka zaštite životne sredine. Manifestaciji su prisustvovali i predstavnici lokalnih zajednica, učesnica programa „Zajednici zajedno“, u čije ime se prisutnima obratio Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada.Potpisivanjem sporazuma o saradnji između NIS-a i 12 lokalnih zajednica ujedno počinje i ovogodišnji konkurs „Zajednici zajedno“. O izboru projekata odlučivaće Komisija sastavljena od predstavnika kompanije NIS, lokalnih samouprava, Ministarstva zaštite životne sredine i Ministarstva rudarstva i energetike. Svi uslovi i propozicije javnog konkursa „Zajednici zajedno“ koji traje do 5. jula 2021. godine mogu se naći na sajtu https://www.nis.eu/zajednici-zajedno/, a rezultati konkursa biće objavljeni do 15. septembra 2021. godine. Od 2009. godine NIS je u okviru programa „Zajednici zajedno“ u razvoj lokalnih zajednica uložio oko 1,4 milijarde dinara i realizovao više od 1.000 projekata.Zorana Mihajlović, potpredsednica Vlade Republike Srbije i ministarka rudarstva i energetike, rekla je da zelena agenda i zelena ekonomija treba da budu model rasta i da svi projekti koje realizuje država, kao i lokalne samouprave i društveno odgovorne kompanije, treba da doprinesu da Srbija ide putem održivog razvoja.”Niko od nas ne može sam da napravi tako velike korake u zaštiti životne sredine, održivom razvoju, energetskoj tranziciji, ne može samo jedno ministarstvo, jedan grad, vlada, jedna kompanija. Ali, možemo ako smo svi u tome zajedno, kao što smo zajedno kad se donose odluke u energetici, rudarstvu i zaštiti životne sredine i kao što zajedno radimo na ovom projektu ”, rekla je Mihajlovićeva. Kiril Tjurdenjev, generalni direktor NIS-a, rekao je da NIS, kao jedna od najvećih kompanija u Srbiji, nastoji da bude primer drugima po uspešnom razvoju biznisa, ali i po efikasnoj zaštiti životne sredine.Vrednost kompanije se meri i kroz ulaganje u budućnost zajednice „Od 2009. godine u ekološke projekte uložili smo gotovo 120 miliona evra. Ali, naše investicije u tu oblast su višestruko veće, jer sve naše kapitalne projekte realizujemo sa namerom da unapredimo zaštitu životne sredine. Danas, sa našim prijateljima iz Vlade Srbije i lokalnih zajednica, nastavljamo ovaj važan posao – nastavljamo da ulepšavamo Srbiju. I radićemo na tome svakog dana, uprkos izazovnom vremenu. Na taj način, ispunjavamo svoju viziju i svoj moto – da budućnost pretvaramo u delo. Hvala vam što ćete biti sa nama na tom putu“, naveo je Tjurdenjev.Irena Vujović, ministarka zaštite životne sredine u Vladi Republike Srbije, istakla je da je program „Zajednici zajedno“ velika šansa za 12 gradova i opština da konkurišu za najvažnije ekološke projekte.„Kompanija NIS je prepoznala šta je najpotrebnije gradovima i opštinama i zato će po ovom programu ulagati u zamenu kotlarnica na ekološki prihvatljivije energente, ozelenjavanje javnih površina, pošumljavanje. U ministarstvu koje vodim trudili smo se da podržimo takve projekte, i kroz naše konkurse doneli smo sredstva u 54 lokalne samouprave. Znači nam svaka pomoć društveno odgovornih kompanija i nadam se da će i druge slediti ovaj primer“, rekla je Vujović.Miloš Vučević, gradonačelnik Novog Sada istakao je u ime svih lokalnih samouprava koje učestvuju u programu „Zajednici zajedno“ značaj saradnje sa kompanijom NIS, i napomenuo važnost ulaganja u ekološke projekte.„Saradnja sa NIS-om promenila je nabolje naše gradove i opštine u raznim sferama. To su bile godine borbe za lepšu i čistiju Srbiju, a ova etapa, koju danas pokrećemo, pokazuje da je Srbija ojačala, sazrela i da brine o svakom aspektu života građana. Programom „Zajednici zajedno“ spojili smo pitanje zaštite životne sredine i energetike i pokazali da te dve sfere mogu i moraju da funkcionišu zajedno. Održivi razvoj je nešto što su Ujedinjene nacije odavno definisale, te je jasno da to nisu sukobljene strane, već zajedničke, partnerske pozicije“, naveo je Vučević.
Preduzetnik ste, imate mikro ili malo preduzeće i želite da za Vaše proizvode čuju kupci u celoj Srbiji? Jednostavnom prijavom za #OkvirPodrške pruža se prilika za besplatnu reklamu za razvoj malog biznisa!Za prijavu na konkurs #OkvirPodrške koji su pokrenule NLB i Komercijalna banka, članice NLB Grupe, a u okviru kojeg mali lokalni biznisi imaju mogućnost da dobiju besplatnu reklamu, ostalo je još svega 4 dana.Projekat #OkvirPodrške realizuje se drugu godinu zaredom sa ciljem pružanja podrške i pomoći domaćoj privredi na putu oporavka od posledica izazvanih pandemijom koronavirusa. Banke će kroz ovaj projekat, zajedno sa svojim medijskim partnerima, pružiti priliku malim privrednicima da uz besplatan oglasni prostor podignu vidljivost svojih proizvoda i usluga i da dođu do što većeg broja kupaca širom Srbije.Za odabrane preduzetnike i preduzetnice, mikro i mala preduzeća i gazdinstva, bez obzira na vrstu delatnosti, obezbeđena je snažna podrška kroz oglase na bilbordima, internet pretraživačima, najposećenijim medijskim portalima, kao i na digital kanalima banaka. #OkvirPodrške za preduzetnike i preduzetnice, mikro i mala preduzeća i gazdinstva Sve što je potrebno da kandidat uradi za podnošenje prijave jeste da najkasnije do ponoći, 11. juna popuni jednostavan onlajn formular na sajtu NLB ili Komercijalne banke.Projekat #OkvirPodrške pokrenut je prošle godine na nivou cele NLB Grupe, dok je u Srbiji podržano ukupno 30 malih privrednika. NLB Banci ove godine priključila se i nova članica Grupe Komercijalna banka, a ovim zajedničkim nastupom planirana je još veća podrška ovom segmentu privrede.Za dodatne informacije na temu projekta #OkvirPodrške posetite sajtove i naloge NLB i Komercijalne banke na društvenim mrežama.
Renomirani međunarodni poslovni list Fajnenšl tajms (Financial Times) dodelio je BAT-u titulu lidera za zaštitu klime (Climate Leader) među evropskim kompanijama. Ekološko, društveno i korporativno upravljanje predstavljaju ključni deo BAT-ove korporativne strategije za izgradnju bolje budućnosti za sve (A Better Tommorrow™), kroz smanjenje uticaja svog poslovanja na zdravlje i kreiranje većeg izbora proizvoda smanjenog rizika za potrošače.“BAT je izuzetno predan tome da bude odgovorna kompanija i da smanji svoj uticaj na okolinu. Jako smo zadovoljni što nas je Fajnenšl tajms proglasio jednim od lidera među kompanijama koje predvode borbu protiv klimatskih promena”, izjavio je Kingsli Viton (Kingsley Wheaton), generalni direktor marketinga BAT-a.BAT se u svom najnovijem izveštaju o održivom poslovanju (ESG izveštaj o ekološkom, društvenom i korporativnom upravljanju za 2020. godinu) obvezao da će postići ugljeničnu neutralnost u čitavom svom lancu vrednosti do 2050. godine. Uz smanjenje ugljeničnog zagađenja, kompanija je postavila cilj da do 2025. godine počne da koristi 30 odsto reciklirane vode, kao i da će u istom vremenskom periodu sertifikovati 100 odsto svojih proizvodnih lokacija sertifikatom Saveza za upravljanje vodama (AWS). Na ovaj način kompanija ulaže i u podizanje standarda održivog poslovanja, a pomenuto priznanje Fajnenšl tajmsa samo je jedno u nizu brojnih priznanja za napore koje kompanija ulaže u društveno odgovorno poslovanje.
Kompanija dm drogerie markt lansirala je novu Pro Climate liniju proizvoda koja je neutralna po životnu sredinu* i time je postavila novi održivi standard u svom poslovanju koje već godinama zasniva na ekološkim principima. Ovi proizvodi predstavljaju jedinstvenu ekološki prihvatljiviju alternativu i nisu samo klimatski neutralni, već su prvi put neutralni i po životnu sredinu*.„Razvijanjem Pro Climate linije nastojimo da u svim fazama životnog ciklusa proizvoda što manje utičemo na životnu sredinu. Ova linija proizvedena je s najmanjim mogućim ekološkim otiskom, a preostale neizbežne uticaje dm naknadno kompenzuje u pet kategorija životne sredine – klimatske promene, eutrofikacija, zakiseljavanje, fotohemijski smog, oštećenje ozonskog omotača“, izjavila je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.Na policama dm-a sukcesivno će se naći 14 Pro Climate proizvoda u okviru dobro poznatih privatnih robnih marki alverde, Jessa, Sanft&Sicher, Denkmit i SUNDANCE. Među njima su proizvodi za svakodnevnu upotrebu – za sunčanje, negu lica i tela, kao i ličnu higijenu i domaćinstvo.„Ponosni smo što imamo priliku da našom asortimanskom ponudom podstaknemo savesnu potrošnju i kupcima ponudimo visokokvalitetne i ekološki prihvatljivije proizvode, uz dobar odnos cene i kvaliteta. Verujemo da ćemo ovim poduhvatom motivisati i druge kompanije da se što više okrenu očuvanju životne sredine. Mi ćemo nastaviti da se zalažemo za zdraviju okolinu, ali i zeleniju ekonomiju koja je neophodna da bismo planetu očuvali za buduće generacije“, poručila je direktorka dm-a.Kompanija dm drogerie markt jedna je od ekološki najosvešćenijih kompanija, koja teži da postavlja zelene standarde u svim segmentima poslovanja. Naime, dm je među prvima u Srbiji u potpunosti povukao plastične ambalažne kese iz upotrebe u oktobru 2019. godine, a svrstao se i u predvodnike najveće masovne akcije pošumljavanja u Srbiji zahvaljujući projektu „Zasadi drvo“, pokrenutom u saradnji sa Adria Media Grupom i institucionalnim partnerima. S tim u vezi, visokokvalitetna Pro Climate linija predstavlja prirodni nastavak ekoloških principa dm-a zasnovanih na odgovornom postupanju prema ograničenim prirodnim resursima. Kako napominju iz kompanije, dm će nastaviti da ispunjava niz kriterijuma održivosti ali i da pokreće brojne inicijative usmerene na očuvanje životne sredine.
U humanitarnoj akciji „Kilometar poruka“ zaposleni Mobi Banke sakupili su 305 hiljada dinara pomoći za fondaciju Budi Human, koja pomaže u finansiranju lečenja retkih i teških bolesti. Zap...
Uručenjem seta golova za mali fudbal Drugoj ekonomskoj školi u Beogradu i zvanično je počela društveno-odgovorna kampanja „Otvori Chipsy, asistiraj za gol“. Ovo je prva od ukupno 52...
Deci koja imaju smetnje u razvoju neophodna je posebna podrška svih nas, naročito u prvim, najosetljivijim godinama života. Njihovo odrastanje izloženo je raznim rizicima, ali uz pomoć predanih pedagoga sa velikim srcem lakše se integrišu i u društvo i među svoje vršnjake.Već tri decenije stručni kadar vrtića “Venčić”, u okviru Predškolske ustanove Savski venac, osluškuje potrebe mališana i polako ih uvodi u život. Socijalna integracija, razvijanje sposobnosti i talenata, osećaj sigurnosti i samopoštovanja, fizički razvoj, sve su to mali, a veliki ciljevi ovog humanog tima na čelu sa upravnicom Lucijom Dedejić i iskusnim vaspitačima.Sprave za igru i razvoj motorike već su postojale na igralištu ustanove, ali je vreme učinilo svoje. Zahvaljujući donaciji kompanije “Imlek”, inventar je zamenjen potpuno novim, savremenijim, bezbednijim i lepšim, koje će deci privući više pažnje i izazvati više osmeha. Ova društveno odgovorna kompanija bezbroj puta je pritekla u pomoć kada je bilo potrebno, naročito najmlađima, tako da se rado odazvala i lepoj akciji organizovanoj za “Venčić”. Vrtić je dobio novi mobilijar, a mališani pred koje je život u startu postavio razne prepreke od sada će ih lakše savlađivati, bezbrižnije se igrati u svom dvorištu i uživati u radostima detinjstva.Otvaranju rekonsturisanog igrališta prisustvovali su gospođa Tamara Vučić, supruga predsednika Republike Srbije, Bojan Radun, generalni direktor kompanije „Imlek“, Dušanka Jovičić, direktorka PU Savski venac i Lucija Dedejić, rukovodilac vrtića „Venčić“. „Osmesi dece, danas u vrtiću „Venčić“, predstavljaju neprocenjivu snagu i motivaciju da nastavimo da kao kompanija fokus našeg društveno odgovornog poslovanja bude pomoć najmlađima. Već duži niz godina sve svoje humanitarne aktivnosti usmeravamo u cilju pomoći pre svega deci sa posebnim potrebama, bez roditeljskog staranja i socijalno ugroženim kategorijama društva. Naša kompanija će i ubuduće nastaviti sa realizacijom različitih projekata koji za cilj imaju obezbeđivanje što kvalitetnijeg i srećnijeg odrastanja dece svih uzrasta“, izjavio je Bojan Radun, generalni direktor kompanije Imlek.Posvećeni i odgovorni „Moram da priznam da sam posebno srećna i zadovoljna što imam priliku da ovaj divan dan provedem na najlepši mogući način – kroz druženje sa decom, kroz neku vrstu pomoći i podrške. Želela bih da se zahvalim njihovim roditeljima i vaspitačima na odgovornosti, razumevanju i strpljenju, da se zahvalim i kompaniji „Imlek“ koja je pokazala šta znači društveno odgovorno ponašanje. Nadam se da će se i druge kompanije poći tim putem. Svi treba da razumemo potrebe onih kojima je naša pomoć najneophodnija, da izađemo sa idejom i realizujemo je u komunikaciji sa nadležnim organima. Ako želimo odgovorno, savremeno, uspešno razvijeno društvo, svaki njegov segment treba da radi u tom pravcu. Važne su čista namera i jasan cilj. A ono što je danas najvažnije - i danas i sutra i svakog narednog dana - to su deca. Treba im prepustiti da rade ono što najviše vole, ono u čemu su najbolji i što je najbolje za njih, a to je igra. Zato, hajde da se igramo“, poručila je Tamara Vučić na otvaranju igrališta.
Strateški fokusirana na potencijal domaće poljoprivredne proizvodnje, u saradnji sa Ministarstvom poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede i Privrednom komorom Srbije, kompanija Delez Srbija dodatno će pružiti snažnu podršku lokalnim proizvođačima voća i povrća.Sa ciljem da se dugoročno podigne nivo kvaliteta domaćih proizvoda i lokalne dostupnosti odabranih kultura i kako bi one bile dostupne kupcima u Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go prodavnicama u što dužem vremenskom intervalu tokom godine organizovana je edukativna radionica i sastanak sa dobavljačima iz cele Srbije.Kroz panel i edukativne radionice ispred Distributivnog centra u Staroj Pazovi, Delez Srbija je ozvaničila početak zajedničkog rada na pružanju podrške lokalnim dobavljačima sedam kultura – krompira, luka, pasulja, kupusnjača, paradajza, krastavaca, paprika, dinja i bio voća i povrća.Kompanija Delez Srbija je samo tokom 2020.godine otkupila 12 odsto više domaćih poljoprivrednih proizvoda nego u godini pre, a zajedno sa više od 80 lokalnih dobavljača iz cele zemlje u prethodnim godinama u kontinuitetu podiže kvalitet i unapređuje asortiman voća i povrća u svojim prodavnicama. „Stalno slušamo priče u poljoprivredi da je potrebno samo naći sigurnog kupca za godinu dana i više i tu je sigurnost, ali postavlja se pitanje kvaliteta robe. Zato je važno da zajedno radimo i poljoprivrednici i ministarstvo i veliki trgovinski lanci. Nema boljeg tržišta za našu robu od trgovinskih lanaca. Proizvođači koji savladaju standarde, njima je mnogo lakše. Danas je bitno da nađemo konsolidatore, nekoga ko je spreman da tu robu prikupi, da je obradi, opere, upakuje da bi kasnije mogao da je prodaje i to je suština, pravac u kojem moramo da idemo. Kad se savladaju globalni standardi trgovinskih lanaca, kao što je Delez Srbija, možemo sve to da izvozimo, svu našu robu u bilo koju prodavnicu“, istakao je Branislav Nedimović, ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva.Zahvaljujući ovoj inicijativi, uz unapređenje proizvodnje, poštujući najviše standarde kvaliteta koje zahteva Delez Srbija, kulture koje se u ovom trenutku delom uvoze moći će da budu nabavljane upravo iz Srbije, što će unaprediti i domaću privredu.„Strateški smo posvećeni saradnji sa lokalnim dobavljačima i pružanju širokog asortimana domaćeg voća i povrća našim kupcima godinama unazad. Srbija ima kvalitetnu zemlju i ovde možete naći najrazličitije poljoprivredne kulture. Želimo da iskoristimo upravo taj veliki potencijal i da u naše prodavnice donesemo domaće kulture najvišeg kvaliteta“, rekao je Jan-Vilem Dokhejr, generalni direktor kompanije Delez Srbija.Delez Srbija se zalaže za transparentan lanac snabdevanja koji garantuje potpunu sledljivost proizvoda, kao i poštovanje najviših standarda kvaliteta i bezbednosti. Upoznata je sa svakim segmentom proizvodnje – od načina uzgoja voća i povrća na njivama do toga pod kojim režimom su voće i povrće skladišteni, čuvani i distribuirani do radnji. Među učesnicima panela bio je i Miroslav Živković koji je kroz 19 godina dugu saradnju sa Delez Srbijom u kontinuitetu unapređivao proizvodnju, zapošljavao nove ljude uvek predstavljajući dobar primer uspeha lokalnog dobavljača kupusa, celera, krompira i jabuka.„Posao kojim se bavim je moj život, a drago mi je što sam na vreme video da su trgovinski lanci budućnost. Važno je i da se lokalni proizvođači udružuju, ali i da slušaju struku, jer je to put, da se usavršavamo, pratimo sve ono što je potrebno prema kontroli kvaliteta koju imamo svake godine i to na njivi. Ono što je najvažnije jeste da pratite uvek 3K – kvalitet, kvantitet i kontinuitet“, istakao je Živković kao poruku na kraju skupa.Privredna komora Srbije, koja je dobavljače domaćih kultura organizovala i povezala sa najvećim trgovinskim lancem u zemlji, godinama unazad radi na podizanju kvaliteta saradnje među svim tržišnim učesnicima, kao i stvaranju podsticajnog poslovnog ambijenta za male dobavljače.„Izuzetno je važan rad sa domaćim proizvođačima, a na zahtev trgovinskih lanaca zadatak je da okupimo proizvođače specifičnih i odabranih proizvoda i da se povežu kako bismo im dali mogućnost da im sami predstave koji su to uslovi koje bi trebalo da ispune i očekivanja koja postoje. Nije više dovoljno samo proizvesti, pa čak ni lepo zapakovati, jer su pravila sve stroža. I mi, kao Komora smo uključeni u ovaj proces da im u pravo vreme i u što kraćem vremenskom periodu dostavimo sve neophodne informacije kako bi proizvođači bili spremni za ono što ih čeka na tržištu“, kažu u Privrednoj komori Srbije.Društvena odgovornost i solidarnost su naši imperativi
Nakon Rima, Milana, Londona i Berlina, gde su nedavno postavljeni slični uređaji, najsavremenija tehnologija naći će se i u samom centru prestonice – u Knez Mihajlovoj uliciBeograd će se, prema najavama zamenika gradonačelnika Gorana Vesića, uskoro naći na listi evropskih metropola koje problem zagađenja vazduha uspešno rešavaju inovativnim spoljnim prečišćivačima za javne površine, koji su ujedno i poslednja reč tehnologije u ovom domenu. Koncentracija nezdravih čestica u vazduhu, koja je zbog gustine naseljenosti i velike frekvencije saobraćaja, posebno izražena upravo u centralnim gradskim jezgrima, postaće prošlost zahvaljujući srpskom proizvodu simboličnog naziva – O2AZA.U najčistijem svežem vazduhu, poput onog na planinama, građani Beograda moći će da uživaju zahvaljujući inicijativi Grada Beograda i kompanije Mozzart, koji su prepoznali značaj ove inovative tehnologije, kako za kvalitet vazduha, tako i kao podršku našim inovatorima.Da Srbija ide u korak sa evropskim metropolama, pokazuje upravo činjenica da će se, nakon Rima, Milana, Londona i Berlina gde su nedavno postavljeni slični uređaji, najsavremenija tehnologija naći i u srcu Beograda – u Knez Mihajlovoj ulici. Inovativni uređaj, koji će doneti efekat planinskog vazduha u srcu grada, dizajniran je tako da radi 365 dana u godini, a za 24 sata prečisti 180.000m3 vazduha što je ekvivalent vazduhu koji proizvede čak 1.000 stabala. Ovaj svojevrsni „čistač neba“ uz pomoć slobodnog ozona i patentirane jonske tehnologije usisava preko 75 odsto najopasnijih čestica iz svoje okoline (PM1, PM2, PM10), zadržava ih u aparatu, a zatim ispušta prečišćen vazduh, stvarajući oko aparata oazu čistog vazduha. Inovativni srpski proizvod rezultat je saradnje našeg najboljeg industrijskog dizajnera i profesora na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu Marka Lukovića, prve srpske firme za proizvodnju LED ekrana „Elsat“ iz Čačka, uz pomoć tima konstruktora Predraga Bajovića i Alekse Jevtovića. Aparat koristi patentiranu holandsku tehnologiju ispitanu na Univerzitetu u Ajndhovenu.Mozzartu specijalna nagrada Privredne komore Srbije za društvenu odgovornost
SBB fondacija saopštila je danas da je donirala SBB usluge Klinici za dečije interne bolesti i Klinici za dečiju hirurgiju i ortopediju Univerzitetskog Kliničkog centra Niš. Donacijom u vrednosti od 40.000 evra obezbeđeno je besplatno korišćenje najkvalitetnijeg WiFi interneta za sve pacijente i zaposlene, kao i digitalna televizija u svih 90 soba obe dečije klinike, sa ciljem da se najmlađim pacijentima i njihovim roditeljima vreme provedeno tokom lečenja olakša. “Deca imaju na raspolaganju mnogobrojne TV kanale, među kojima su i dečiji, internet je pušten u celoj bolnici i mogu da mu pristupe svi zaposleni, pacijenti i posetioci. Da li će SBB usluge koristiti za zabavu, razbibrigu, edukaciju nije važno, važno je da imaju na raspolaganju lep poklon, da što lakše prebrode bolničke dane i što pre da se vrate svojim kućama.” izjavila je Jovana Lukić, direktorka SBB fondacije i CSR direktorka United Grupe.Unutar bolnice postavljene su i table sa nazivom SBB mreže i lozinkom za pristup besplatnom SBB internetu.“Deca dosta dugo leže na pedijatriji, naročito na hematologiji gde nekada budu i mesecima i zato nam je velika pomoć da imaju TV kanale i internet, koje do sada nisu imali.” rekla je prof. dr Emilija Golubović, rukovodilac Klinike za dečije i interne bolesti.Rukovodilac Klinike za dečiju hirurgiju i ortopediju prof. dr Anđelka Slavković, dodala je da je ova donacija izuzetno važna za decu, jer ih internet i televizija dodatno animiraju, posebno ako prvi put leže u bolnici.“Mnogo su uplašeni i mnogo im je lakše kada imaju gde da potroše svoje vreme čekajući na ili nakon hirurške intervencije. Osoblje koristi internet i u profesionalne svrhe. Putem interneta smo dolazili do mnogih značajnih informacija o COVID-19 i ova donacija će nam značiti i ubuduće”. rekla je prof. dr Slavković.SBB fondacija već šest godina kroz dugoročne projekte iz različitih oblasti pomaže očuvanju i unapređenju funkcionalnog društva, a kroz donacije pomaže i zdravstvenim ustanovama i drugim institucijama i neprofitnim udruženjima. U okviru kliničkih centara u Srbiji SBB usluge su donirane Kliničkom centru Kragujevac, Univerzitetskoj dečjoj klinici “Tiršova” i sada Klinici za dečije interne bolesti i Klinici za dečiju hirurgiju i ortopediju Kliničkog centra Niš.Humanost i zdravlje na prvom mestu
Eurobank i u ovoj godini nastavlja sa podrškom zdravstvenom sistemu Srbije, doniranjem sredstava za nabavku inkubatora u vrednosti više od 1,2 miliona dinara, za neonatalno odeljenje u Kragujev...
U susret Svetskom danu zaštite životne sredine, 5. juna, kada se već dugi niz godina promoviše i razvija svest o životnoj sredini, kompanija Lidl Srbija je odlučila da u svom svakodnevnom poslovanju dodatno doprinese boljitku zajednice u kojoj posluje. Počev od 3. juna postaće prvi trgovinski lanac prehrambene robe u našoj zemlji koji izbacuje iz upotrebe plastične kese za kupovinu u celoj Srbiji.„Do sada je ovakva praksa važila samo za nekoliko gradova, na primer odgovorili smo na Odluku Grada Beograda, po kojoj je upotreba plastičnih kesa sa manje od 50 mikrona bila zabranjena, tako što smo uklonili u potpunosti plastične kese za kupovinu na teritoriji grada. Međutim, kao kompanija koja je svesna svoje odgovornosti prema prirodi i uticaja koje naše poslovanje ima na nju, doneli smo odluku da uradimo nešto više i da dobru praksu proširimo na sve Lidl prodavnice širom Srbije. Time, pre svega, želimo da podstaknemo potrošače da u cilju održivosti i zaštite životne sredine, ali i kao doprinos kućnom budžetu, u kupovinu dolaze sa svojim torbama ili cegerima“, izjavila je Aleksandra Mirić iz Odeljenja za Društveno odgovorno poslovanje kompanije Lidl Srbija.Ovakva odluka proizišla je iz činjenice da se u svetu svakoga dana upotrebe milioni plastičnih kesa, a za njihovu proizvodnju potrebne su sirovine koje naša planeta ne može brzo da obnovi. Plastične kese često svoj kraj dočekaju u prirodi gde su im potrebne stotine godina da se razgrade, dok se, u međuvremenu one raspadaju na manje delove, takozvanu mikroplastiku, koja lako dospeva u žive organizme i kroz lanac ishrane na kraju i na naš tanjir. Osim toga, na svetu trenutno postoji pet „ostrva plastike“ od kojih najveće zauzima površinu od 1,6 miliona kvadratnih kilometara, što je 18 puta veće od površine teritorije Srbije.Kao alternativu za plastične kese za kupovinu, Lidl Srbija potrošačima nudi „zelene“ ekološke opcije kao što su papirne kese, trajne torbe i višekratne vrećice za voće i povrće koje je ova kompanija prva uvela na domaće tržište.Doprinesimo zajedno boljoj budućnosti. Za svet bez plastike, za lepšu i čistiju Srbiju!Lidl Srbija bira zelenu energiju i gradnju
Na ceremoniji uručenja godišnjih VIRTUS nagrada za filantropiju u organizaciji Trag fondacije, Raiffeisen banci je dodeljena Nagrada za dugoročno partnerstvo između poslovnog i neprofitnog sektora, i to za dugogodišnje partnerstvo sa Jugoslovenskim dramskim pozorištem. VIRTUS nagrada za filantropiju je ustanovljena 2007. godine s ciljem da se prepoznaju i podrže predstavnici poslovnog sektora i građani, koji svojim filantropskim aktivnostima strateški i dugoročno doprinose razvoju zajednica u kojima žive i posluju.Partnerstvo Raiffeisen banke i JDP-a, koje traje punih 16 godina, odličan je primer dugoročne uspešne saradnje poslovnog i neprofitnog sektora, kao i obostrane dobrobiti koja iz nje može da proistekne za zajednicu, uz naravno, najveću korist za građane - ljubitelje vrhunske pozorišne umetnosti.U godini u kojoj Raiffeisen banka slavi 20 godina poslovanja u Srbiji, ponosna je na brojne filantropske projekte koje je realizovala u ovom periodu. Težnja je uvek bila da se zajednici “vrati” deo poslovnog uspeha kroz ulaganja u prave vrednosti (sport, kulturu, obrazovanje), kao i kroz podršku najugroženijima.“U brojnim partnerstvima, dugogodišnja saradnja sa JDP-om se posebno ističe. Ona je ne samo najduža, već i na najbolji način odslikava nastojanje banke da svoje ime veže uz prave vrednosti i da podrži najkvalitetniji sadržaj”, izjavio je ovim povodom Zoran Petrović, predsednik Izvršnog odbora Raiffeisen banke. “Ponosni smo na saradnju sa našim prijateljima iz JDP-a, koji iz godine u godinu pružaju najkvalitetniji pozorišni sadržaj ne samo u granicama naše zemlje, već i šire. Nagrada poput ove ima specifičnu težinu jer se ne dodeljuje za merljive poslovne rezultate, već za ono što nema materijalnu vrednost a doprinosi osnaživanju društva i očuvanju njegovog duhovnog zdravlja, preko potrebnog posebno u izazovnim vremenima poput ovog”.* * *Raiffeisen banka a.d. Beograd je članica Raiffeisen Bank International-a, jedne od vodećih bankarskih grupacija u srednjoj i istočnoj Evropi. Poslovanje u Srbiji započela je 2001. godine, a sada svoje aktivnosti razvija u tri pravca: poslovanje sa stanovništvom, poslovanje sa privredom, upravljanje sredstvima i investiciono bankarstvo. Za dodatne informacije molimo Vas kontaktirajte Marketing & PR odeljenje Raiffeisen banke na telefon 011/2207-306.Trag je regionalna fondacija koja deluje u Srbiji, Crnoj Gori i Bosni i Hercegovini. Već 21 godinu podržava i podstiče građane na aktivno učešće u razvoju lokalnih zajednica u kojima žive ili posluju. Trag fondacija osnažuje ljude koji veruju da zajedničke inicijative mogu imati veliki uticaj i koji žele da budu pokretači pozitivnih promena u svojim zajednicama. Tokom prethodne dve decenije Trag fondacija je kroz brojne programe podržala više od 1.500 uspešnih projekata sa preko 14 miliona američkih dolara uloženih širom Srbije i regiona.
Skakanje u džakovima, nadvlačenje konopca, trka sa kašikom i ping-pong lopticom su samo neke od igara u kojima su danas uživala deca koja pohađaju vrtić „Dambo“ u Beogradu. Sa svojim timom, Novak Đoković Fondacije, pridružila im se i Jelena Đoković kako bi zajedno proslavili otvaranje novog igrališta u okviru ovog vrtića. Prepoznavši značaj kreiranja bezbednog i podsticajnog okruženja za igru na otvorenom prostoru, Novak Đoković Fondacija je uložila 2,600,000.00 RSD u njegovu rekonstrukciju i opremanje, kako bi mališani dobili još mesta za njihove svakodnevne avanture.Stare sprave zamenjene su novim toboganom, ljuljaškama, vrteškom i drugim mobilijarom za igru, a dodatno su postavljene i nova betonska osnova, kao i gumena i travnata podloga koje će pružati dodatnu bezbednost. Otvaranju ovog igrališta su, pored predstavnika Fondacije i predškolske ustanove, prisustvovali i gradski sekretar za obrazovanje i dečiju zaštitu Slavko Gak, kao i predsednik opštine Stari grad Radoslav Marjanović.Globalna direktorka Novak Đoković Fondacije Jelena Đoković izrazila je veliku zahvalnost što je u prilici da pomogne vrtić Dambo u koji je i sama išla kao dete. "Uvek se sećam dragocenih trenutaka iz vrtića koji su mi ulepšali odrastanje i uticali da se izgradim u osobu koja sam danas. Ovo dvorište uvek mi je delovalo ogromno i predstavljalo je moja vrata u svet igre, druženja i mašte. Veoma sam srećna što smo danas u prilici da mališanima punim iskrenih očekivanja i nade, otvorimo ta velika vrata. Oni danas kao i mi nekada, samo žele da se igraju i uživaju u igri sa drugarima, a zapravo stvaraju uspomene koje će biti neizostavan, i veoma bitan deo života. Vrtići u centru gradova nose izazov jer imaju oskudnije prostore za igru, ali mi se trudimo da to promenimo, kao i da pomognemo vaspitačima da deci pruže što kvalitetniji boravak uz razvoj motorike, fizičke snage, mašte, socijalnih veština i naravno, uspomena.“Igra je objektiv kroz koji deca doživljavaju svet oko sebe. Neke od mnogobrojih koristi dečije igre između ostalog su i smanjenje straha, stresa i anksioznosti, više radosti i samopoštovanja, povećana pažnja i pozitivne emocije koje jačaju imunološki, endokrini i kardiovaskularni sistem. Zato je rekonstrukcija i opremanje igrališta širom Srbije važan deo rada Novak Đoković Fondacije koja već 14 godina neprekidno ulaže u rani razvoj. “Igra je ključna za rano obrazovanje, i zato želimo da na ovaj način dodatno pomognemo deci u Srbiji da razviju svoj puni potencijal. Do sada smo pomogli igrališta u Novom Sadu, Gornjem Milanovcu, Srbobranu, Staroj Pazovi, Kruševcu, Žitorađi, Novom Bečeju, Užicu, a sada evo i u Beogradu.” rekla je Maja Kremić, nacionalna direktorka Novak Đoković Fondacije.Sada vaspitačice mogu uvrstiti i razne aktivnosti na otvorenom za 170 mališana koje pohađaju vrtić „Dambo“ što je izrazito važno za razvoj dece koja žive u gradskoj sredini. To je njihova glavna veza sa prirodom i otvorenim prostorom, i zato je važno da ovakvi prostori budu uređeni tako da utiču na razvoj dečije emocionalne inteligencije, kognitivnih i socijalnih veština.“Svedoci smo velikog investicionog talasa u školama i vrtićima u Beogradu u proteklih nekoliko godina. Nikada više obrazovnih institucija u glavnom gradu se nije obnavljalo i svaka pomoć društveno odgovornih kompanija, udruženja je uvek dobrodošla. Svima nama je zajednički cilj dobrobit dece, a budući da oni u svojim vrtićima puno vremena provode napolju sa vaspitačima od posebne su važnosti dobro i moderno opremljena igrališta i dvorišta vrtića. Najlepše hvala Fondaciji Novak Djoković na ovoj donaciji, otišla je na pravo mesto.” rekao je gradski sekretar za obrazovanje i dečiju zaštitu, Slavko Gak.Novak Đoković Fondacija već nekoliko godina sarađuje sa predškolskom ustanovom „Dečiji dani“ u Beogradu na raznim projektima. Između ostalog, u jednom od njihovih vrtića deca zajedno sa vaspitačima uzgajaju voće, povrće i začinsko bilje u okviru programa „Azbuka dobrih navika“.„Doprinos koji Fondacija godinama čini, i impozantni rezultati kojima se hvalimo, daju mi veru u istinsku brigu za najmlađe. Pravo je zadovoljstvo gledati decu kako bezbrižno uživaju i rastu. Ponosni smo i što se naša saradnja proširuje i kroz druge projekte koje Fondacija sprovodi kao što su Azbuka zdravih navika i Podrška, ne perfekcija.“ - rekla je direktorka predškolske ustanove „Dečiji dani“ Sanja Lazović.Tim Novak Đoković Fondacije rekonstruisao je igralište u skladu sa svim neophodnim standardima i opremio ga najnovijom opremom koja podstiče dečiju maštu. Međutim, falilo je još nešto kako bi ono zasijalo u punom sjaju. Studenti sa Fakulteta primenjenih umetnosti, uz smernice njihove profesorke Jane Oršolić, odmah su prepoznali kako svojim talentom mogu dodatno ulepšati prostor. Naslikavši živopisni mural, na zidu koji okružuje igralište, od vrtića „Dambo“ napravili su pravo malo podvodno kraljevstvo.„Studenti koji su učestvovali u osmišljavanju i izvođenju ovog murala direktno oblikuju nekoj novoj deci estetske modele za budućnost. Važno nam je da vrtićkom uzrastu ne serviramo hiperrealistične slike koje ih neće motivisati da i sami preduzmu neku kreativnu radnju, već ih jednostavnim i prijemčivim formama hrabrimo da se i sami okušaju u crtanju, seckanju, kreiranju, osluškujući sebe, a ne neke spoljne nametnute ideale.“ objašnjava Jana Oršolić, grafička dizajnerka, tipografkinja i vanredni profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti.Vizuali okeana i životinja koje tu žive neće samo podstaći decu da osmisle neke nove igre, nego će poslužiti i kao prilika za novo edukativno iskustvo. Sve generacije koje budu pohađale vrtić Dambo će se sigurno sećati žmurki, trka i „školica“ iz njihovog omiljenog igrališta.
PREMIUM sadržaji na platformi NovaEkonomija.rs Inforamcije koje imaju dodatnu vrednost
POGLEDAJ SVE