BIG Specijali

2020

M Enterijer Gradnja – 11 miliona dinara srpskom zdravstvu

Kompanija M Enterijer Gradnja donirala je 11 miliona dinara za nabavku medicinske opreme u cilju podrške naporima za sprečavanje širenja bolesti COVID-19.Prvi deo donacije upućen je nekim od najugroženijih bolnica - Klinici GAK „Narodni front“ u iznosu od 1,5 milion dinara i Bolnici za ginekologiju i akušerstvo KBC „Dragiša Mišović“ u iznosu od 1 milion dinara. Sredstva su usmerena za kupovinu medicinske opreme potrebne za zaštitu od virusa korona i saniranje posledica epidemije. Kompanija je i kroz privatne donacije osnivača donirala iznos od 8,5 miliona dinara za kupovinu 2 respiratora sa pratećom opremom, ključnih medicinskih instrumenata potrebnih zdravstvenom sistemu Republike Srbije u borbi sa najtežim slučajevima bolesti COVID-19. M Enterijer Gradnja je svim zaposlenima omogućila rad od kuće bez smanjenja zarade, a pored toga kontinuirano radi na širenju tima kolega angažovanjem inženjera i novih stručnih saradnika.

2020

Ukinuti PDV na donacije svim donatorima

Članovi Saveta za filantropiju iz Кoalicije za dobročinstvo uputili su preporuku Vladi Republike Srbije da se svi donatori koji doniraju neoprofitnim organizacijama, udruženjima, fondacijima i zadužbinama oslobode plaćanja PDV-a tokom perioda vanrednog stanja.Mera za oslobađanje plaćanja PDV-a, koju je Vlada Republike Srbije predstavila u sklopu paketa ekonomskih mera, odnosi se samo na državne ustanove i davaoce koji doniraju svoje ili proizvode čijom se distribucijom bave. Međutim, prema dostupnim informacijama, ova mera ne obuhvata brojne organizacije, kao ni primaoce donacija, poput Crvenog krsta i Banke hrane, koje distribuiraju doniranu hranu, sredstva, lekove, medicinsku opremu, odnosno sve preko potrebne namirnice i opremu koju sami ne proizvode.„Neprofitne organizacije i korporativne fondacije u velikoj meri pomažu ugroženom stanovništvu i doprinose suzbijanju posledica epidemije korona virusa. Koalicija za dobročinstvo pozdravlja sve ekonomske mere koje je Vlada brzo donela, ali je neophodno da mera oslobođenja plaćanja PDV-a bude proširena. Trebalo bi da obuhvati sve podjednako - i donatore i primaoce donacija, uključujući i domaće organizacije civilnog društva, koje su angažovane u pružanju pomoći građanima, kako nacionalno, tako i u okvirima svojih lokalnih zajednica. Važnost ove mere za njihovo efikasno delovanje u saniranju negativnih posledica pandemije prepoznale su i brojne druge organizacije i udruženja, poput NALED-a, Američke privredne komore (AmCham), Saveta stranih investitora (FIC) i Digitalne Srbije", izjavila je Ana Košel direktorka Fondacije Ana i Vlade Divac i dodala da država u programu ekonomskih mera ne bi trebalo da izostavi i podršku udruženjima koja organizuju privrednu delatnost po principu socijalnog preduzetništva, jer ona zapošljavaju teško zapošljive grupe.  Ovaj predlog je upućen od strane članica Koalicije za dobročinstvo  - Fondacije Ana i Vlade Divac, Trag Fondacije, Smart Kolektiva, Catalyst Balkans, Srpskog filantropskog foruma i Foruma za odgovorno poslovanje. Predlogu Koalicije pridružio se i Fond B92.Članovi Saveta za filantropiju iz Koalicije za dobročinstvo su prošle nedelje uputili Vladi i Savetu za filantropiju predlog mera u cilju suzbijanja posledica pandemije. Mere predviđaju formiranje radnog tela pri Savetu za filantropiju za koordinaciju saradnje sa civilnim društvom, uspostavljanje Kompenzacionog fonda za povraćaj PDV-a neprofitnim organizacijama, kao i privremeno ukidanje PDV-a na doniranje hrane. Koalicija je preporučila i ukidanje bankarskih provizija i za namenske račune neprofitnih organizacija, kao i obezbeđivanje dozvola za kretanje zaposlenima u neprofitnim organizacijama, kako bi neometano mogli da nastave sa pružanjem pomoći na terenu.Projekat za unapređenje okvira za davanje finansira USAID, a realizuje ga Koalicija za dobročinstvo.

2020

SBB nudi dodatnu pomoć učenicima – Vlada ne odgovara

Kompanija SBB je pre petnaest dana uputila zvaničan dopis ministru prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Mladenu Šarčeviću, a nakon toga i kabinetu premijerke Srbije Ane Brnabić sa predlogom dodatne pomoći učenicima osnovnih i srednjih škola koji prate nastavu učenjem na daljinu.Kompanija SBB želi da besplatno omogući školskoj deci dodatnu opciju praćenja nastavnog sadržaja u okviru video kluba na digitalnim platformama EON i D3, čime bi učenici dobili mogućnost praćenja svih časova kada god to požele. Učenici bi imali mogućnost i da više puta odgledaju časove ili da pauziranjem preciznije zapišu gradivo.Za ovaj projekat potrebna je saglasnost nadležnog ministarstva, kao i pomoć u objedinjavanju svih video materijala sa snimljenim predavanjima.Ponudu za realizaciju projekta SBB je poslao ministru Šarčeviću još 26.marta, ali do danas nije stigao nikakav odgovor.Obratili su se potom i kabinetu premijerke Ane Brnabić, ali ni oni do sada nisu pokazali interesovanje za realizaciju ovog projekta. Uvereni da bi učenicima osnovnih i srednjih škola opcija gledanja nastave u bilo kom trenutku pomogla u učenju tokom izolacije, SBB javno poziva nadležne u Vladi Srbije da obrate pažnju na dopis i odgovore kako bi postigli dogovor u korist sve naše dece.

2020

МcDonald’s donirao više od 2 miliona dinara u novcu i obrocima

Kompanija McDonald’s je u Srbiji od početka pandemije COVID-19 do danas donirala više od 2 miliona dinara, u vidu novčanih sredstava i obroka. McDonald’s se među prvim kompanijama odazvao pozivu Fondacije „Fond B92“ i Filantropskog foruma Srbije i u periodu od 20. do 31.marta svaki dan donirao, a uz  podršku partnera Donesi.com, i isporučivao je medicinskim radnicima Urgentnog centra Srbije po 100 obroka. Ovaj broj je od 1.aprila povećan na 120. Osim Urgentnog centra Srbije, McDonald’s svakodnevno isporučuje po 20 obroka volonterima Crvenog krsta Beograd, dva puta nedeljno po 20 Happy Meal obroka pedijatrijskom odeljenju dečije bolnice „Dr Olga Dedijer“, a donirao je i jednokratnu donaciju od 200 obroka Licu ulice.Pored toga McDonald’s je bio među prvim kompanijama koje su podržale Privrednu komoru Srbije u naporima da se najstarijim građanima obezbede paketi sa namirnicama i donirao milion dinara za nabavku osnovnih životnih namirnica.Od dolaska na tržište Srbije davne 1988. godine Mek razvija filantropsku kulturu i trudi se da kroz različite vrste donacija i pružanje konstantne podrške lokalnoj zajednici pomogne najugroženije grupe kao što su institucije i udruženja koja brinu o bolesnoj deci, ali i odraslima, Banku hrane, ali i različite sportske, edukativne i kulturne projekte i organizacije.

2020

Carnex donirao 5,5 tona proizvoda Banci hrane za najugroženije

Mesna industrija Carnex donirala je 5,5 tona proizvoda Banci hrane kako bi se obezbedila hrana za najugroženije u epidemiji izazvanoj korona visrusom, saopštila je kompanija. "Banka hrane snabdeva više od 150 raznih organizacija i socijalnih ustanova širom Srbije, koje brinu o deci i mladima sa smetnjama u razvoju ili bez roditeljskog staranja, osobama sa invaliditetom, samohranim majkama/roditeljima, raseljenim licima, porodicama bez primanja, beskućnicima, starim licima, korisnicima narodnih kuhinja, korisnicima sigurnih kuća, nezaposlenima, Romima i mnogim drugima, i sigurni smo da će ova donacija pomoći mnogima od njih”, izjavila je Olivera Papestijević, direktorka marketinga kompanije Carnex.“Naš zadatak, kao jednog od najvećih proizvođača hrane, danas je veoma važan, zato se i u ovim otežanim uslovima rada trudimo da maksimalno obezbedimo potrebe društva u kom živimo, i zahvaljujući našim zaposlenima, u tome uspevamo. Svaka potreba naših građana je za nas deo odgovornosti, i bićemo uvek spremni da pomognemo, posebno ugroženima, jer su njihovi problem danas najveći. Zato nam je u tome pravi partner Banka hrane, jer logistički raspoređuje hranu baš onima kojima je neophodno” naglasili su iz kompanije.Otkako je počelo vanredno stanje, Carnex, koji je deo MK Grupe, odazvao se pozivu Privredne komore Srbije i obezbedio pomoć za socijalno ugrožene penzionere, pomogao i socijalno ugroženim grupama stanovnika na teritoriji opštine Vrbas, kao i organizaciji Multiart u Vrbasu, koja se bavi podrškom deci i mladima sa razvojnim teškoćama, o kojima brinu uglavnom samohrane majke. Samo ovim grupama kompanija je donirala 3 tone proizvoda koji uključuju Carnex paštete i suvomesnate proizvode, u ukupnoj vrednosti od oko 2.171.000 dinara.Zajedno sa ovom donacijom, samo u poslednje tri godine, Carnex je donirao ukupno oko 50 tona svojih proizvoda, u vrednosti oko 150.000 evra, i time je obezbedio bar jedan obrok za više od 300.000 ljudi.

2020

Igrači Sakramento Kingsa donirali medicinska sredstva Srbiji

Igrači košarkaškog kluba Sakramento Kings, Bogdan Bogdanović i Nemanja Bjelica pridružili su se fondaciji Ana i Vlade Divac u pružanju pomoći tokom pandemije, donirajući preko potrebne respiratore, zaštitne maske i druga medicinska sredstva, kako bi pomogli opremanju bolnica i zdravstvenih ustanova koje pružaju intenzivnu negu ljudima koji su oboleli od COVID-19, pozitivne  na koronavirus i visokorizične pacijente u njihovoj domovini. “Inspirisan svima iz NBA lige i ljudima širom sveta koji pomažu onima koji su najviše pogođeni nastalom krizom, bilo mi je vrlo važno da doprinesem da do ljudi u domovini stignu sredstva koja mogu spasiti živote", rekao je Bogdanović. "Želeo bih da se zahvalim hrabrim medicinskim radnicima koji svaki dan brinu o obolelima od COVID - 19. Siguran sam da ćemo zajedno ovo teško vreme, ubrzo ostaviti iza nas.”“Supruga i ja smo ponosni što doniramo neophodna medicinska sredstava i tako pomažemo herojima na prvoj liniji fronta u borbi protiv COVID - 19 i što na ovaj način pomažemo i pacijentima, koji su u bolnicama”, rekao je Bjelica. “Sada su zdravlje i zaštita prioriteti i čast nam je što ćemo pružiti pomoć ljudima u domovini.” Fondacija Ana i Vlade Divac je osnovana 2007. i iza sebe ima više od 30 godina humanitarnog rada. Pored pomaganja izbeglicama i interno raseljenim licima, fondacija je uvek bila spremna da pruži podršku građanima Srbije u vanrednim situacijama poput trenutne, zdravstvene krize, COVID-19.“Stravičan uticaj ove globalne pandemije je poražavajući i naša srca su sa svakom osobom koju je ova kriza pogodila”, rekao je Divac. “Naša fondacija prikuplja sredstva kako bismo pomogli ljudima da bolje žive i da najugroženijima obezbedimo bolju budućnost. Ana i ja smo počastvovani što se pridružujemo mojim kolegama iz Kings-a i što ćemo poslati respiratore, zaštitne maske i medicinsku opremu kako bismo pomogli herojima – zdravstvenim radnicima i pacijentima u domovini.”Klub Kings je oduvek bio velika, globalno porodica, i ova donacija je deo naših zajedničkih aktivnosti pod nazivom  “U ovome smo zajedno”. Želimo da što više pomognemo podršku tokom ovog, neočekivano teškog vremena. Prošle nedelje, Sakrametno Kings fondacija objavila je da će donirati 250.000 dolara organizacijama iz lokalnih zajednica koje pružaju pomoć u hrani, osnovnim životnim namirnicama i druge vidove pomoći najugroženijim porodicama i pojedincima. Naš tim je takođe donirao 100.000 medicinskih, zaštitnih maski državnim i gradskim zdravstvenim institucijama za dalju distribuciju bolnicama i zdravstvenim ustanovama kojima oprema nedostaje. Prošlog meseca, klub Kings je udružio snage sa kompanijom Legends Hospitality  da bi zajedno donirali više od 2 tone gotove hrane Banci hrane Sakramento I Kancelariji za obrazovanje okruga Sakramento I tako pomogli pojedincima i porodicama pogođenim zatvaranjem škola. 

2020

Lidl Srbija pomaže Crvenom Krstu

U želji da pomogne građanima u nerazvijenim sredinama da prebrode situaciju izazvanu epidemijom virusa Korona, kompanija Lidl Srbija je Crvenom krstu Srbije donirala potrebne namirnice i higijenska sredstvaCrvenom krstu Srbije, koji se svakodnevno trudi da u vanrednom stanju oni najugroženiji imaju svu potrebnu pomoć, ova kompanija uputila je 10 tona proizvoda u vrednosti od oko 10.000 evra. Za one kojima je to najpotrebnije u Babušnici, Beloj Palanci i Dimitrovgradu, od dela pristiglih namirnica biće napravljeni mesečni porodični paketi, dok će ostatak biti usmeren na jednu od narodnih kuhinja.„U  ovako složenim i teškim vremenima postoje društveno odgovorne kompanije koje razumeju da je solidarnost i humanost osnova opstanka svakog pojedinca i društva u celini. Zahvaljujemo kompaniji Lidl Srbija što je i ovoga puta pomogla socijalno najugroženijim porodicama i korisnicima programa narodnih kuhinja Crvenog krsta Srbije. Dobrota pokazana danas pruža nadu da se svaka nevolja može lakše savladati, ako smo solidarni  i  ujedinjeni u humanosti. To volonteri i zaposleni Crvenog krsta Srbije pokazuju svakoga dana pružajući pomoć građanima, a društveno odgovorne kompanije nam pomažu da svakodnevne izazove uspešno savladamo“, izjavio je predsednik Crvenog krsta Srbije prof. dr Dragan Radovanović.Saradnjom Crvenog krsta Srbije i Lidla Srbija započetom u 2019. godini, pružena je pomoć mnogim socijalno ugroženim pojedincima i porodicama. Okupljeni oko zajedničke ideje promovisanja solidarnosti i u vanrednim okolnostima, ova kompanija i Crveni krst zajednički su se saglasili na koji način je moguće doprineti porodicama u pomenutim lokalnim sredinama.„Kao što se trudimo da obezbedimo hranu na policama naših prodavnica, tako želimo da u ovim okolnostima obroci budu i u domovima onih kojima je to posebno potrebno. Nakon zajedničkog dogovora, donirali smo osnovne namirnice kao što su pirinač, ulje, so, šećer, konzervirana hrana, ali i sredstva za higijenu. Smatramo da je veoma važno pokazati solidarnost i odgovornost prema svim društvenim grupama i želimo da tome i doprinesemo“, rekla je Martina Petrović, rukovodilac korporativnih komunikacija kompanije Lidl Srbija.Lidl Srbija, pod motom održivog poslovanja „Za bolje sutra“, trudiće se da nastavi da pruža podršku zajednici. Ova kompanija je nedavno donirala i novčana sredstva UNICEF-u za kupovinu zaštitnih vizira za zdravstvene radnike u Srbiji.„Za bolje sutra“ Kao internacionalni trgovinski lanac, Lidl Srbija u svakodnevnom delovanju, osim ekonomskih, u obzir uzima i društvene i ekološke faktore. Kroz moto odgovornosti „Za bolje sutra“, kompanija Lidl Srbija se trudi da na duge staze gradi strategiju društveno odgovornog poslovanja koja treba da ima pozitivan uticaj na celokupno okruženje. Lidlove društveno odgovorne aktivnosti zasnivaju se na 5 stubova: asortiman, zaposleni, životna sredina, društvo i poslovni partneri.O LidluKompanija Lidl deo je nemačke Švarc grupe (Schwarz Gruppe), jednog od vodećih prehrambenih trgovinskih lanaca u Evropi. Posluje u 32 zemlje širom sveta i broji više od 287.000 zaposlenih. Na osnovu nacionalnih nagrada za najboljeg maloprodavca u više zemalja Evrope, Lidl je nosilac priznanja „Retailer of the Year Europe” za 2018/2019.  Lidl je u Srbiji svoje prve prodavnice otvorio u oktobru 2018. godine i trenutno ima 39 prodavnica u 27 gradova širom zemlje. Imamo dugoročne planove sa ciljem da potrošačima širom Srbije ponudimo jedinstveno iskustvo kupovine i najbolji odnos cene i kvaliteta, po čemu smo prepoznati u svetu.

2020

NIS podržao Er Srbiju u akciji dopremanja pomoći sa 270 tona avio-goriva

Naftna industrija Srbije odlučila je da pomogne herojske napore našeg nacionalnog avio-prevoznika, čije letelice u Srbiju svakodnevno dopremaju medicinsku opremu i vraćaju srpske državljane, i podržala Er Srbiju sa 270 tona avio-goriva.Ovim poklonom kompanija i zaposleni NIS-a ujedno žele da izraze zahvalnost zaposlenima srpskog nacionalnog avio-prevoznika koji su se odmah stavili na raspolaganje državi i građanima Srbije i nesebično se angažovali na vitalnim zadacima za suzbijanje korona virusa u našoj zemlji.Zajedničkom akcijom, NIS i Er Srbija daju pun doprinos naporima Republike Srbije da se suzbije epidemija virusa Covid-19 i da se omogući da pomoć što pre bude stavljena na raspolaganje našim zdravstvenim radnicima i građanima.Svoj doprinos u podršci zajednici aktivno pruža i Klub volontera NIS-a. Članovi Kluba realizovali su brojne akcije podrške građanima, pre svega starijima, koji su u uslovima epidemije najugroženija kategorija stanovništva. Uz svakodnevnu pomoć starijim sugrađanima, kojima naše kolege kupuju i nose namirnice, članovi Kluba volontera NIS-a takođe su angažovani i na izradi zaštitnih maski, dezinfikovanju javnih površina i drugim poslovima koji doprinose suzbijanju širenja virusa Covid-19.

2020

Henkel uručio donaciju Kruševačkoj bolnici

Kompanija Henkel Srbija donirala je sredstva za higijenu i zaštitnu opremu bolnici u Kruševcu sa ciljem da pruži podršku u borbi protiv koronavirusa. Kruševačkoj bolnici uručeno je 320 komada (688 kilograma) Merix praškastog deterdženta, 1.260 komada (676 kilograma) Mer tečnog deterdženta za sudove, kao i 2.000 pamučnih zaštitnih maski kako bi se pacijentima i lekarima omogućili što bolji uslovi, a u narednim danima Henkel će ovoj zdravstvenoj ustanovi isporučiti i 500 vizira, koji su sastavni deo zaštitne opreme medicinskih radnika.„Kao odgovorna kompanija znamo da je pomoć u ovakvo teškoj situaciji od velikog značaja i verujemo da će naša donacija Opštoj bolnici u Kruševcu biti podstrek i za druge, jer je svaki vid pomoći trenutno veoma dragocen“, istakli su u kompaniji Henkel Srbija.Kompanija Henkel će i u narednom periodu nastaviti da pomaže onima kojima je pomoć najpotrebnija, a kako je na zdravstvenim ustanovama trenutno najveći teret zbog pandemije izazvane virusom COVID-19, one su svakako na listi prioriteta.

2020

Novartis i Sandoz doniraju 5,4 miliona dinara zdravstvu Srbije

Kako bi pružila prodršku naporima Vlade Republike Srbije u borbi protiv pandemije virusa COVID-19, farmaceutska kompanija Novartis, zajedno sa svojom Sandoz divizijom, donirala je 5,4 miliona dinara kao podršku zdravstvenom sistemu u snabdevanju medicinskom opremom, uključujući zaštitne maske, testove na COVID-19, respiratore i druge medicinske opreme neophodne za zaštitu zdravstvenih radnika i lečenje stanovništva. "U ovom periodu, suočavamo se sa velikim zdravstvenim izazovima koji zahtevaju saradnju i uključenost celokupnog društva – države, privatnog, akademskog i nevladinog sektora, kao i celokupne zajednice. Kroz ovu pomoć želimo da podržimo pre svega naš zdravstveni sistem i zdravstvene radnike koji su u prvoj liniji borbe protiv pandemije i zaštiti zdravlja stanovništva. Ujedno im se zahvaljujemo na posvećenosti koju pokazuju svakodnevno na svojim radnim mestima u trenucima koji su teški za čitav svet", izjavila je Dominika Sefton, generalna direktorka predstavništva Novartisa u Srbiji i Crnoj Gori.Nataša Petrović, direktorka predstavništva Sandoza za Srbiju i Crnu Goru, dodala je da će Novartis i Sandoz kao zdravstvene kompanije, pored obezbeđene donacije, nastaviti da ulažu u programe i inicijative koji mogu doprineti rešavanju hitnih potreba u javnom zdravstvu, od nesmetanog snabdevanja lekovima, preko istraživanja i razvoja, do podrške svojim zaposlenima i široj zajednici.  Kao odgovor na hitan poziv za istraživanje i razvoj farmaceutskih proizvoda u borbi protiv koronavirusa, koji je objavila Evropska federacija farmaceutske industrije i asocijacija (EFPIA), Novartis je izrazio spemnost da doprinese ovom značajnom naporu stavljajući na raspolaganje niz jedinjenja iz svojih laboratorija koje smatra pogodnim za in-vitro antivirusno testiranje. Pored toga, Novartis procenjuje svoje postojeće proizvode kako bi ustanovio da li bi nekom od njih mogla da se promeni namena izvan njihove odobrene indikacije.Novartisova generička kompanija Sandoz obavezala se da će zadržati stabilne cene za osnovne lekove koji bi mogli da pomognu u terapiji slučajeva sa potvrđenom infekcijom koronavirusom, posebno antivirusnih lekova, kako bi se smanjio uticaj koronavirusa i antibiotika u borbi protiv pneumonije. Novartis očekuje da će se proizvodnja i snabdevanje lekova nesmetano sprovodititi i da ne očekuje prekide u lancu snabdevanja. Takođe je donela planove za ublažavanje rizika kako bi obezbedila stalno snabdevanje lekovima do skladišta za svoje kliničke studije i blisko sarađuje sa vlastima na distribuciji lekova za učesnike ispitivanja. Pored toga, Novartis prati situaciju sa koronavirusom i u skladu sa tim, pored prioritetne brige o pacijentima i podrške zdravstvenom sistemu, takođe sprovodi niz mera kako bi zaštitio zdravlje i osigurao bezbednost svojih zaposlenih.

2020

Nelt poklanja 30.000 sapuna u apotekama

Kompanija Nelt je pokrenula nacionalnu kampanju u kojoj poklanja 30.000 mini pakovanja Sebamed baby sapuna kupcima u apotekama dr Max i Benu kako bi na adekvatan način, prateći preporuke stručnjaka učinili sve da budemo odgovorni prema sebi i uložimo maksimalan napor da zaštitimo one koje volimo.Tim povodom, magistar farmacije Aleksandra Knežević  govorila je koliko je važna pravilna higijena ruku kao i zaštita kože.Zbog čega peremo ruke u borbi protiv COVID-19?Koja je zaštitna uloga kože?Naša koža predstavlja prirodnu zaštitnu barijeru koja između ostalog sprečava prodor mikroorganizama iz spoljašnje sredine. Ona nas idealno štiti ukoliko je potpuno očuvana (intaktna) i nema ranica i oštećenja na svojoj površini. Usled čestih preporuka stručnjaka postali smo svesni da je pravilna i učestala higijena ruku jedna od važnih mera u očuvanju zdravlja tokom pandemije COVID – 19.Šta to korisno radi sapun u borbi protiv COVID-19?Tenzidi (u narodu poznato i kao čvrsti i tečni sapuni) predstavljaju supstance koje za sebe vezuju masti, emulguju ih odnosno mešaju sa vodom i omogućavaju spiranje prljavštine i masnoća sa površine ruku. U omotaču virusa nalaze se masti koje se vezuju dejstvom sapuna i zajedno sa vodom ispiraju sa površine kože. Ovo je način na koji nas učestala higijena ruku naročito odmah nakon kontakata, dodirivanja površina, kijanja ili kašljanja čuva od širenja i unosa infekcije u organizam. Kakav je efekat sapuna na površini naše kože?Pored efekta u sprečavanju širenja infekcije, bazni sapuni usled česte upotrebe narušavaju prirodan zaštitni omotač naše kože i njegovu prirodnu pH vrednost 5.5 usled čega dolazi do isušivanja kože ruku, iritacija, crvenila i pojave kontaktnog ekcema. Koža kojoj je narušen zaštitni omotač, sklona je pucanju, pa mogu da se naprave ranice koje predstavljaju put za ulazak štetnih mikroorganizama. Sebamed Baby i Classic sapuni pH 5.5 idealni su za često održavanje higijene ruku, jer adekvatno čiste kožu bez iritacije i isušivanja, čuvajući njen prirodni pH 5.5 i zaštitni hidro-lipidni omotač. Zajedno sa adekvatnim kremama za negu čuvaju našu kožu zdravom kako bi nas ona dalje čuvala od infekcija. Sa željom da pružimo našim građanima rešenje i adekvatnu higijenu ruku, kompanija Nelt je pokrenula nacionalnu kampanju u kojoj poklanja 30.000 mini pakovanja Sebamed baby sapuna kupcima u apotekama dr Max i Benu kako bi na adekvatan način, prateći preporuke stručnjaka učinili sve da budemo odgovorni prema sebi i uložimo maksimalan napor da zaštitimo one koje volimo.

2020

Stada i Hemofarm donirali 150 monitora za praćenje stanja pacijenata

Kako bi pomogli napore institucija, lekara i zdravstvenih radnika koji se danonoćno bore protiv bolesti korona virusa, Štada grupa i njena članica Hemofarm obezbedili su pomoć za Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Crnu Goru u vidu 150 monitora za praćenje stanja pacijenata. Donirana oprema od velike je važnosti za rad zdravstvenih radnika tokom praćenja vitalnih životnih funkcija pacijenata koji su na respiratorima i u težoj fazi bolesti.   Ova kompanija odlučila je da donira 110 monitora za praćenje stanja pacijenata nemačkog proizvođača Dreger (Draeger) bolnicama u Srbiji, 30 Bosni i Hercegovini i 10 Crnoj Gori. Reč je o donaciji vrednoj 45 miliona dinara (skoro 400.000 evra) i to upravo zemljama u kojima Hemofarm ima svoje proizvodne pogone.    Prema rečima generalnog direktora Štade Petera Goldšmita, u ovom trenutku dužnost svake kompanije jeste da pomogne borbu protiv korona virusa na način i sredstvima koji su njima na raspolaganju. „Oko 6.000 zaposlenih u proizvodnim pogonima Štade svakodnevno pomažu u borbi protiv ove bolesti koja je zaustavila svet. Odlaskom na posao, naši radnici u proizvodnji omogućuju da pacijenti širom sveta dobiju svoju terapiju redovno, i na tome sam im bezgranično zahvalan. S druge strane, donacija u vidu monitora za praćenje stanja pacijenata koju smo uputili državama u kojima Hemofarm posluje, takođe pokazuje našu zahvalnost građanima ovih zemalja na dugogodišnjem poverenju, kao i vid naše podrške njima u ovim teškim vremenima”, ističe Goldšmit.Ronald Zeliger, generalni direktor HemofarmaKada je reč o Hemofarmu, u njegovim proizvodnim pogonima više od 2.000 radnika u proizvodnji radi bez prekida i u četiri smene, kako bi tržište bilo snabdeveno lekovima a građani imali svoju redovnu terapiju. „Mi smo odmah reagovali i preduzeli sve mere bezbednosti kako bi naši proizvodni pogoni radili u punom kapacitetu, dok ostatak kompanije pruža podršku radom od kuće. Hemofarm u ovom trenutku brani ne samo zdravlje građana, već i potvrđuje poverenje koje je građeno tokom 60 godina koliko kompanija postoji”, kaže Ronald Zeliger, generalni direktor Hemofarma, ističući da je ova donacija u vidu monitora za praćenje stanja pacijenata samo deo podrške koju ovaj regionalni farmaceutski lider pruža u ovim izazovnim vremenima.

2020

Emmezeta promenila ime u KUĆEZETA!

Da li ste primetili novo ime trgovinskog lanca Emmezeta? Emmezeta je sada Kućezeta! Jer, ima li bitnije poruke koju danas svako treba da pošalje od ostanka kod kuće? Teška vremena su nas sve po...

2020

Donacije kompanija ne posustaju u trećoj nedelji vanrednog stanja

-Unilever donira 2700 Domestos-a zdravstvenim ustanovama i Gerontološkim centrimaKompanija Unilever donirala je 2700 boca proizvoda Domestos Extended Power Pine zdravstvenim ustanovama Klinički Centar Srbije, i to Infektivnoj klinici i Institutu za pulmologiju, kao i Institutu za onkologiju i radiologiju Srbije, a deo donacije će biti isporučen i Gerontološkim centrima u Beogradu, Obrenovcu, Pančevu i Smederevu, kao i Prihvatilištu za odrasla i stara lica u Kumodraškoj ulici u Beogradu. Donacija proizvoda obuhvata i 100 kofa, 100 džogera, kao i 300 pari rukavica za profesionalni rad. Domestos Extended Power Pine je proizvod na bazi hlora i reč je o biocidnom proizvodu koji se pored domaćinstva koristi u objektima javnog zdravlja, kao i u drugim javnim i industrijskim objektima. Prema analizama nezavisnih laboratorija uništava 99.9% mikroba, uključujući viruse, bakterije, gljivice i spore. Donacija se realizuje u saradnji i uz koordinaciju Fonda B92. “Odlučili smo da količinu Domestos Extended Power Pine proizvoda doniramo tamo gde je trenutno najpotrebnije, kako bismo doprineli što boljoj higijeni i suzbijanju daljeg širenja korona virusa u Srbiji. Naravno, ovo je samo jedna u nizu i planiramo da nastavimo donacije, a sve u dogovoru sa institucijama i njihovim potrebama“ – istakao je Dobrivoje Milovanović, direktor kompanije Unilever u Srbiji.-Mlekara Šabac donirala 5000 paketa mlečnih proizvoda za najugroženije BeograđaneU saradnji sa kompanijom Mlekara Šabac, Banka hrane Beograd podelila je 5.000 paketa mleka i mlečnih proizvoda socijalno ugroženim sugrađanima, na teritoriji grada Beograda. „Danas, u vreme pandemije virusa COVID – 19 i vanrednog stanja u zemlji, želimo da pružimo neku vrstu sigurnosti i oslonca osobama koje su socijalno najugroženije, kao i da pokažemo solidarnost u ovim teškim trenucima, zato što verujemo u društvenu odgovornost, koja je na takav način i jedan od stubova u našem poslovanju. Zahvaljujući saradnji sa Bankom hrane donirali smo 15 000 litara dugotrajnog mleka, ABT jogurta i Poppy čokoladnog mleka, kao i oko 2,25 tona sira Mediteraneo - morska so i Sirko mlečnog namaza", kazao je generalni direktor Mlekare Šabac, Dragan Šašić.-TeleGroup donirala novac za respiratoreKompanija TeleGroup donirala je sredstva za nabavku dva respiratora za zdravstvene ustanove u Srbiji priključivši se akciji koju je pokrenula međunarodna organizacija UNICEF. Cilj akcije je pružanje podrške našem zdravstvenom sistemu u borbi suzbijanja pandemije virusa Covid-19 kako bi se najugroženijim pacijentima obezbedila  neophodna medicinska nega. TeleGroup se priključio i akciji Grada Beograda u prevozu i distribuciji paketa sa osnovnim životnim namirnicama za starije sugrađane koji žive na teritoriji Beograda. „Sada je više nego ikada neophodna solidarnost i proaktivna podrška privrednog sektora našoj državi u borbi suzbijanja pandemije i pružanja pomoći najugroženijem delu  stanovništva. Pored nabavke respiratora, pružamo podršku gradu Beogradu u prevozu i distribuciji paketa sa osnovnim životnim namirnicama za penzionere sa minimalnim  primanjima koji žive na teritoriji grada Beograda. Obezbedili smo vozila, a naši volonteri su već tokom vikenda krenuli sa isporukom paketa po gradskim opštinama. Verujemo da  ćemo kao društvo prevazići ovu tešku situaciju i da ćemo zajedno sa partnerima iz javnog i privatnog sektora pronaći nove načine za oporavak domaće ekonomije u periodu koji je  pred nama “, istakao je ovim povodom Žarko Filipović direktor kompanije TeleGroup d.o.o. Beograd.-ALTA banka donira 3 miliona dinara za respiratoreALTA banka (bivša JUBMES banka) donirala je 3 miliona dinara za nabavku respiratora, koji su neophodni u lečenju od novog koronavirusa – Covid 19. Ovom donacijom, ALTA banka je potvrdila svoju posvećenost društveno odgovornom poslovanju. “Pridružujemo se svim kompanijama koje su prepoznale značaj pružanja pomoći zdravstvenom sistemu Srbije u borbi za život i očuvanje zdravlja svih građana, tokom epidemije izazvane novim koronavirusom. Zbog toga i donacijom od 3 miliona dinara za nabavku respiratora, želimo da pošaljemo poruku solidarnosti. Odgovorni, udruženi i složni, brinemo jedni o drugima, pomažemo izlečenju obolelih i suzbijanju pandemije koronavirusa”, izjavio je Davor Macura, predsednik Upravnog odbora ALTA banke.-I&F McCann Grupa kupila 5 respiratoraI&F McCann Grupa donirala je sredstva za nabavku 5 respiratora za zdravstvene ustanove u Srbiji. Na ovaj način I&F McCann Grupa je podržala akciju UNICEF-a za nabavku respiratora, prateće zaštitne opreme i higijenskih paketa koji su neophodni za negu i očuvanje zdravlja i života onih koji su najviše ugroženi epidemijom COVID-19 virusa. „Donacijom za kupovinu 5 respiratora pružamo preko potrebnu pomoć našem zdravstvenom sistemu i građanima Srbije. U ovim teškim trenucima potrebna je podrška i solidarnost jer samo zajedno možemo da pobedimo“ kaže Srđan Šaper, osnivač I&F McCann Grupe.-United Grupa pomaže zemljama u regionu sa 3 miliona dolaraUnited Grupa, koja posluje u sedam zemalja u regionu, u duhu solidarnosti zbog borbe sa virusom COVID 19, doniraće medicinsku opremu i novac u ukupnoj vrednosti od 3 miliona dolara. Za Srbiju je namenjeno milion dolara. Pored novčane donacije od 220.000 dolara, naručeno je 8.800 najkvalitetnijih kompleta testova za virus, 11 medicinskih ventilatora (hirurških respiratora), 250.000 maski, 440 toplomera i 7.000 zaštitnih naočara u vrednosti od 800.000 dolara. Celokupna medicinska oprema naručena je i plaćena još 15. marta, a na organizaciji isporuke koja počinje ove nedelje United Grupa je radila sa vladama u regionu. U danima u kojima je svima potrebna hrabrost i podrška, United Grupa želi da pomogne da svi zajedno što pre prebrodimo jednu od najvećih svetskih zdravstvenih kriza i da olakša medicinskim radnicima obavljanje posla, a građanima omogući dodatnu sigurnost. U okviru United Grupe u Srbiji posluju SBB, United Cloud, United Media sa televizijskim kanalima N1, Nova S, Sport Klub, Grand, Pikaboo, Vavoom, Cinemania, Lov i ribolov, IDJ, Brainz, portalom nova.rs i marketing agencijama Cas Media i Direct Media. Zbog epidemije koja je uslovila ostanak građana kod kuće United Grupa već je otključala TV kanale na svojim platformama u celom regionu za koje je dobila dozvole, uverena da je bitno da svi budemo solidarni i da je svaka podrška građanima u celom regionu važna.-Mlekara Šabac donira dodatnih 100.000 evra, preusmerenih iz budžeta za marketingMlekara Šabac ulaže 100.000 evra u donacije umesto da novac uloži u promociju novih proizvoda – voćnih jogurta, koje je nedavno lansirala na tržište. „Ova inicijativa dolazi od naših zaposlenih, u vreme pandemije virusa COVID – 19 i pokazuje želju Mlekare Šabac, da pružimo neku vrstu sigurnosti i oslonca onima koji su najugroženiji, kao i da pokažemo solidarnost u ovim teškim trenucima. Do sada smo donirali 8 hiljada litara dugotrajnog i Poppy čokoladnog mleka, kao i više od 10 tona ABT jogurta, voćnih jogurta, A La Kajmaka, Mediteraneo sira – morska so i Sirko mlečnog namaza. U svemu ovome nam pomažu Banka hrane Beograd, putem koje je već distribuirano 5000 paketa za najugroženije Beograđane, Crveni krst Novi Beograd, Privredna komora Srbije i drugi. U toku je podela i 270 poklon paketa za zaposlene na Klinici za infektivne i tropske bolesti Kliničkog centra Srbije, kao i 100 poklon paketa za penzionere Mlekare Šabac“, izjavila je Ivana Stevanović, direktorka Marketinga Mlekare Šabac. Iako je delatnost Mlekare Šabac već više od 70 godina na tržištu Srbije vezana za proizvodnju mleka i mlečnih proizvoda, Mlekara je angažovala firmu iz Šapca da uslužno proizvede 10 000 maski za lice koje će Mlekara Šabac donirati za Vojsku Srbije, čija je uloga danas od izuzetne važnosti tokom sprovođenja vanrednog stanja.-NLB Banka donirala "Torlaku" laboratorijski materijalNLB Banka je donirala laboratorijski materijal Institutu za virusologiju, vakcine i serume "Torlak", koji je do sada bio jedina institucija koja radi testiranje na korona virus u Srbiji, sa željom da da doprinos sprečavanju širenja korona virusa, navodi se u saopštenju ove banke. „Proteklih dana smo u medijima imali priliku da vidimo poruke zvaničnika Svetske zdravstvene organizacije, koji ukazuju na veliki značaj testiranja u cilju usporavanja i zaustavljanja širenja korona virusa. S obzirom na to da je i predsednik Republike Srbije najavio promenu pristupa u borbi protiv korona virusa, koji podrazumeva veći broj testiranja, odlučili smo da damo doprinos tim naporima i donirali laboratorijski materijal koji će omogućiti Institutu „Torlak“ da u narednim danima realizuje što veći broj testiranja“, rekao je povodom donacije Institutu „Torlak“ Branko Greganović, predsednik Izvršnog odbora NLB Banke. Greganović je dodao da je banka u proteklim danima realizovala niz mera za zaštititu zdravlja svojih zaposlenih i klijenata, omogućila rad od kuće za svoje zaposlene, reorganizovala rad ekspozitura i unapredila sisteme dezinfekcije svih poslovnih prostorija.-Sava osiguranje ponudilo produženje plaćanja premijeImajući u vidu vanredno stanje usled pandemije virusa Covid-19 i suočavanje sa teškoćama u plaćanju obaveza po osnovu ugovora o osiguranju, kojima je predviđeno periodično plaćanje premije, obaveštavamo ugovarače osiguranja: - kojima je upućena zabrana kretanja tokom celog dana, - koji su ostali bez redovnih prihoda i- čija su redovna primanja znatno smanjena i nisu u mogućnosti da izmire svoje obaveze, da obaveze plaćanja premije osiguranja, dospele u periodu trajanja vanrednih mera zbog epidemije, mogu izmiriti po prestanku vanrednog stanja. Odloženo plaćanje dospelih obaveza neće za posledicu imati obračunavanje zatezne kamate, niti uticaja na ostvarivanje prava iz predmetnih ugovora o osiguranju. Detaljne informacije o mogućnosti produženja plaćanja dospelih premija osiguranja možete pročitati na: https://www.sava-osiguranje.rs/sr-rs/novosti/174738/-Filip Moris donirao 400.000 evra vrednu medicinsku opremuKompanija Filip Moris je zdravstvenim centrima u Srbiji donirala oko 400 hiljada evra vredne laringoskope, infuzione pumpe, pacijent monitore, aspiratore i aparate za inhalacionu sedaciju, prenosi agencija Beta. Ovo je do sada jedna od najvećih korporativnih donacija upućenih na poziv Vlade Srbije u borbi protiv epidemije koronavirusa, navodi se u saopštenju. Spisak ove neophodne opreme za donaciju medicinskim centrima, u kojima su zbrinuti pacijenti oboleli od COVID-19 formiran je na osnovu dogovora sa nadležnim institucijama koje prate potrebe za najneophodnijim sredstvima za lečenje.-DIS donirao robu od pet miliona dinara privremenoj bolnici na SajmuKompanija DIS je juče 31.03.2020. donirala robu u vrednosti od 5 miliona dinara privremenoj bolnici na Sajmu i tako pružila dodatnu podršku naporima Vlade Republike Srbije i našem zdravstvenom sistemu u suzbijanju epidemije korona virusa, saopštila je kompanija. Zahvaljujući ovoj donaciji najvećeg domaćeg trgovinskog lanca, koji u Srbiji posluje gotovo 30 godina, privremena bolnica na Sajmu biće u mogućnosti da na još kvalitetniji način zbrinjava svoje pacijente u narednom periodu. Navedenom donacijom, kompanija DIS želi da u ovim teškim okolnostima, sa kojima se suočava čitava država, pomogne i pruži podršku zdravstvenim institucijama, medicinskom osoblju i pacijentima koji će raditi i boraviti u improvizovanoj bolnici na Beogradskom sajmu. DIS u potpunosti poštuje najviše mere predostrožnosti i bezbednosti koje je propisala Vlada Republike Srbije nakon uvođenja vanrednog stanja i istovremeno svakodnevno apeluje na svoje potrošače da se pridržavaju istih. -Eurobank donirala 6 miliona dinara za medicinsku opremuEurobank je obezbedila šest miliona dinara za kupovinu neophodne medicinske opreme potrebne za suzbijanje epidemije koronavirusa, saopštila je kompanija. Donacija će biti realizovana preko UNICEF-a koji je objavio poziv kompanijima i pojedincima da budu solidarni i doniraju sredstva za nabavku potrebne opreme koja je potrebna da se spasu životi ljudi u Srbiji i podrži naš zdravstveni sistem. „Svesni smo da situacija zahteva brzu reakciju i podršku kako bi zdravstvenim institucijama i pacijentima koji se u njima leče bio omogućen adekvatan medicinski tretman. Kao jedan od doprinosa u borbi protiv epidemije koronavirusa, Eurobank je obezbedila sredstva u iznosu od 6 miliona dinara za kupovinu medicinske i zaštitne opreme za lečenje obolelih od koronavirusa. Ovom donacijom takođe želimo da iskažemo i podršku našem zdravstvenom sistemu, pred kojim je veoma težak zadatak. Smatramo  da je sada, više nego ikad, potrebno da pokažemo solidarnost i odgovornost prema društvu u kojem poslujemo“ – izjavila je Slavica Pavlović, predsednik Izvršnog odbora Eurobank. UNICEF daje svoju punu podršku nacionalnim naporima da se zaštiti stanovništvo, pre svega kroz nabavku kritično potrebne opreme za zdravstveni sistem, kao i kroz informisanje kako da se zaštitimo od virusa i kako da se održe usluge i pruži pomoć najranjivijim porodicama sa decom. Veoma cenimo doprinos privatnog sektora našem radu – i za redovne programe za decu i u vanrednim situacijama poput ove sa kojom se sada svi suočavamo. Poslovna zajednica pokazala je istinsku solidarnost i u uslovima ekonomske neizvesnosti, deo svojih prihoda opredelila za pomoć društvu. Želim da zahvalim svim kompanijama koje su donirale UNICEF-u kako bismo se zajedničkim snagama  izborili sa korona virusom i sačuvali živote u Srbiji“,  rekla je Ređina De Dominićis, direktorka UNICEF-a u Srbiji.-UNIQA uvela olakšice tokom vanrednog stanjaOdloženo plaćanje obaveza za osiguranje za klijente starije od 65 godina i klijente koji su delimično ili potpuno ostali bez redovnih prihoda. Uz potpuno razumevanje za teškoće u plaćanju obaveza po osnovu ugovora o osiguranju tokom trajanja vanrednih mera, UNIQA osiguranje je omogućilo klijentima starijim od 65 godina i klijentima koji su tokom epidemije virusa COVID-19 delimično ili potpuno ostali bez redovnih prihoda, izmirenje ovih obaveza po završetku vanrednog stanja. Odloženo izmirenje obaveza premije osiguranja dospele tokom vanrednog stanja, nema za posledicu obračun zatezne kamate i ne utiče na ostvarenje prava iz ugovora tokom trajanja vanrednog stanja. Premije osiguranja dospele u periodu trajanja vanrednog stanja, izmiruju se naknadno u periodu od tri meseca po ukidanju vanrednog stanja. Ovim olakšicama se ne produžava važenje osiguranja već samo odlaže plaćanje dospelih premija. Za odlaganje dospelih premija osiguranja potrebno je poslati podatke (ime, prezime, JMBG, kontakt telefon) uz Zahtev za odlaganje na imejl: info@uniqa.rs ili na telefon 011/20 24 100. UNIQA je u cilju zaštite zdravlja od početka vanrednog stanja zaposlenima obezbedila nesmetan rad od kuće, a klijentima omogućila kontinuirano korišćenje usluga bez neposrednog kontakta, kroz telefonske i online servise dostupne 24 časa.-Generali besplatno proširuje pokriće za životno osiguranje od COVID-19Kompanija Generali Osiguranje Srbija, sa željom da dodatno zaštiti svoje klijente u ovim vanrednim okolnostima, odlučila je da klijentima koji imaju polisu osiguranja malog i srednjeg preduzeća i klijentima koji imaju životno osiguranje besplatno proširi pokriće u slučaju bolesti COVID-19. Kako bi dodatno zaštitili klijente životnog osiguranja i povećali finansijsku sigurnost njihovih prodica, kompanija je preduzela posebnu meru u vidu proširenja ugovorenog pokrića. Svim svojim klijentima životnog osiguranja koji imaju ugovorenu bolničku dnevnu naknadu usled nesrećnog slučaja, besplatno proširujemo pokriće u slučaju hospitalizacije zbog infekcije COVID-19. Osiguranici će dobiti naknadu za dane provedene u bolnici i svim drugim centrima formiranim radi lečenja. Svim svojim klijentima koji imaju polise osiguranja malih i srednjih preduzeća sa ugovorenim pokrićem prekida rada, poklanjamo proširenje pokrića od bolesti COVID-19. Besplatno pokriće obezbeđuje dnevnu naknadu vlasnicima malih i srednjih preduzeća i preduzetnicima za slučaj hospitalizacije u bolnici i svim drugim formiranim centrima zbog lečenja bolesti COVID-19. Sve informacije o besplatnom pokriću klijenti mogu dobiti pozivanjem Kontakt centra putem brojeva telefona 0800 222 555 (besplatan poziv) ili 011 222 0 555 i slanjem upita na kontakt@generali.rs. Zajedno sa kompanijama članicama Udruženja osiguravača Srbije, Generali Osiguranje Srbija doniralo je sredstva za nabavku respiratora, testova za korona virus, reagenasa i druge medicinske oprema potrebne tokom trajanja pandemije. Spisak neophodnih sredstava napravljen je u saradnji sa kabinetom predsednika Rebublike Srbije i Kriznim štabom za suzbijanje korona virusa.-Somboled donirao 5 miliona dinara za borbu protiv koronavirusaKako bi doprinela naporima države u borbi protiv virusa COVID-19, kompanija Somboled je Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje donirala pet miliona dinara. Novac je namenjen kupovini respiratora za potrebe bolničkog lečenja u zdravstvenim ustanovama na teritoriji Republike Srbije. Uz poštovanje preporuka o merama zaštite Vlade Republike Srbije, Somboled je svojim zaposlenima omogućio bezbedne uslove za rad. Kako bi zaštita ljudi u kompaniji bila na najvišem nivou, svim sektorima proizvodnje obezbeđene su zaštitne maske i rukavice, kao i sredstva za čišćenje i dezinfekciju. Na ovaj način, kompanija daje maksimalan doprinos obezbeđivanju sigurnosti u proizvodnji i distribuciji mlečnih proizvoda, od fabrike do potrošača. Zaposleni čije fizičko prisustvo u kompaniji nije neophodno, svoj posao obavljaju od kuće, kako bi maksimalno poštovali preporuku o smanjenju kontakata. Rad u fabrici organizovan je u tri smene, a na ulazu u proizvodni pogon postavljen je sanitarni koridor za dezinfekciju, gde se takođe svim zaposlenima meri temperatura tela. Za vozače kamiona obezbeđene su posebne prostorije, kako bi bili bez kontakta sa zaposlenima u fabrici.-Gorenje pruža pojačanu podršku korisnicimaKompanija Gorenje je, zajedno sa svojim vlasnikom kineskom kompanijom Hisense, od početka epidemije novog korona virusa preduzela sve potrebne preventivne mere u cilju zaštite zdravlja i bezbednosti zaposlenih. U fabrici Gorenje Valjevo obustavljena je proizvodnja do 6. aprila, dok će zaposleni čija je stručnost neophodna za funkcionisanje nastaviti sa radom od kuće ili, ukoliko je to neophodno, u predstavništvu kompanije ili na terenu. U tim slučajevima, obavezno je svakodnevno merenje telesne temperature, dezinfekcija i korišćenje zaštitne opreme, a organizovan je i poseban prevoz za zaposlene. U cilju što boljeg informisanja zaposlenih o prevenciji, pripremili smo više edukativnih video sadržaja o merama lične zaštite u različitim poslovnim situacijama. Pored zaštite zdravlja i bezbednosti zaposlenih, odgovornost kompanija takođe se ogleda i u tome da se pobrinu da poslovanje neometano funkcioniše čak i u vanrednim okolnostima. Stoga smo svim korisnicima obezedili pojačanu podršku operatera pozivnih centara u rešavanju manjih problema sa aparatima, dok su im naši proizvodi dostupni korišćenjem najbezbednijeg kanala – online kupovine, kao i u Gorenje studijima, čije je radno vreme usklađeno sa merama o zabrani kretanja.-Telenor fondacija donirala 50.000 evra za borbu protiv Covid-19Telenor fondacija je u borbi protiv korona virusa donirala 50 hiljada evra UNICEF-u za nabavku zaštitne opreme neophodne zdravstvenim radnicima i higijenskih paketa za 1300 najugroženijih porodica širom zemlje. Zaštitna oprema - maske, odela, vizir naočare i rukavice, u ovom trenutku neophodna je kako bi zdravstveni radnici mogli da obavljaju svoje dužnosti, i jedan je od prioriteta Ministarstva zdravlja. Svojom donacijom, Telenor fondacija pomogla je nabavci opreme  za 100 zdravstvenih radnika za mesec dana, a planirano vreme isporuke je prva polovina aprila. Takođe, 1300 paketa koji obuhvataju sva neophodna sredstva za održavanje lične higijene i doma biće dostavljeni porodicama sa decom koje su najugroženije širom Srbije. Osim donacija, Telenor pomaže zajednici i u okviru svog osnovnog poslovanja. Kao podrška održavanju nastave putem interneta Telenor je omogućio besplatan pristup sadržajima za učenje na daljinu  i platformama za pregled video sadržaja, kao što su rtsplaneta.rs, spectar.tv i sl. Institutu za mentalno zdravlje ustupljeni su telefoni za korišćenje linija za psihološku podršku, a lokalnoj samoupravi grada Čačka obezbeđeno je 20 mobilnih telefona i brojeva koje će koristili u volonterskim centrima. Telenor svoju ključnu ulogu i odgovornost vidi u povezivanju ljudi, organizacija, kompanija, zdravstvenih radnika i vladinih tela, i posvećeno radi na tome da građani Srbije ostanu u kontaktu i imaju telekomunikacione usluge koje su im potrebne.-Messer - Povećano snabdevanje medicinskim kiseonikomKompanija Messer Tehnogas je i u ovim teškim trenucima uspela da obezbedi dodatne količine medicinskog kiseonika koje su potrebne za lečenje najozbiljnijih pacijenata zaraženih novim korona virusom - Covid 19. S tim u vezi, ova kompanija je uložila značajna sredstva u opremu za povećanje kapaciteta potrošnje kiseonika, te su postavljeni dodatni rezervoari sa medicinskim kiseonikom u Kliničkom centru Srbije, Vojnomedicinskom centru Karaburma i u Vojnoj bolnici u Nišu, koja je određena kao glavna regionalna bolnica za smeštaj obolelih sa juga Srbije. Messer je i u Kliničko bolničkom centru Zemun proširio tri podstanice za snabdevanje i adaptirao instalaciju centralnog snabdevanja medicinskim kiseonikom. Dodatno je urađeno i prilagođavanje 200 regulatora za direktnu potrošnju kiseonika iz boce.-EKO Srbija donirala 5 miliona dinara za borbu protiv koroneEKO Serbia, mreža benzinskih stanica, donirala je 5 miliona dinara za nabavku medicinske opreme u cilju podrške naporima za sprečavanje širenja bolesti COVID-19. Kao vitalna pomoć, 2 miliona dinara donirano je Institutu za virusologiju, vakcine i serume „Torlak“, za kupovinu potrebnih supstanci i reagenasa u svrhu testiranja pacijenata na COVID-19. Drugi deo donacije u iznosu od 3 miliona dinara namenjen je za kupovinu respiratora, ključnih medicinskih instrumenata potrebnih u borbi sa najtežim slučajevima bolesti COVID-19. Na ovaj način, EKO Serbia se pridružila inicijativi UNICEF-a u Srbiji u naporima da se pruži podrška Vladi Srbije u borbi protiv virusa korona. EKO Srbija pridružila se na ovaj način i drugim kompanijama iz Hellenic Petroleum grupe u nastojanju da pruži podršku zdravstvenom sistemu u oblastima prevencije, dijagnostike i lečenja obolelih, u svih šest zemalja u kojima Grupa posluje. Benzinske stanice EKO Srbija kompanije ostaju otvorene kako bi pružile podršku svim našim vozačima tokom vanrednog stanja, dok su paralelno preduzete sve neophodne mere za zaštitu kako zaposlenih, tako i kupaca, jer su bezbednost i zdravlje ljudi naš apsolutni prioritet.-Lidl Srbija obezbedio 5.200 zaštitnih vizira za zdravstvene radnikeKompanija Lidl Srbija je podržala inicijativu UNICEF-a za obezbeđivanje zdravstvene opreme i donirala milion i po dinara za kupovinu zaštitnih vizira za 5.200 zdravstvenih radnika širom Srbije, a u cilju podrške zajednici i zdravstvenom sistemu Srbije u okolnostima širenja epidemije virusa Covid-19. Sagledavajući potrebe zdravstvenih ustanova u novonastaloj situaciji, UNICEF je pozvao sve kompanije dobre volje da se pridruže prikupljanju novčanih sredstava kojim će se obezbediti što bolji uslovi lečenja zaraženih virusom, ali i zaštita onih koji daju svoj veliki doprinos – zdravstvenim radnicima. U zajedničkom dogovoru, kompanija Lidl Srbija je usmerila novčana sredstva za zaštitu onih koji se danonoćno trude da na što bolji način brinu o zaraženima Korona virusom, a viziri su se pokazali kao dobro sredstvo zaštite. „Kao trgovinski lanac, trudimo se da u ovim trenucima hrana bude dostupna svima. Za to su posebno zaslužni naši timovi prodaje i logistike. Za prodavce, koji su u stalnom kontaktu sa potrošačima, uveli smo posebne mere zaštite, među kojima su i viziri koji štite celo lice. Naši lekari, medicinske sestre i drugi zdravstveni radnici, kao i zaposleni u Lidlovim prodavnicama i drugim trgovinama, uvek su tu za nas, i želeli smo da i za njih obezbedimo adekvatnu opremu. Svi oni su stvarno važni, a ovo je naš način da ih podržimo i zahvalimo im“, izjavila je Martina Petrović, rukovodilac korporativnih komunikacija kompanije Lidl Srbija, i dodatno zahvalila UNICEF-u na pokretanju ovakve inicijative.-Delhaize Srbija donirao 6 miliona dinara za borbu protiv pandemijeKompanija Delez Srbija donirala je Vladi Republike Srbije šest miliona dinara. Od novčanih sredstava namenjenih Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje biće nabavljena neophodna medicinska oprema u borbi protiv virusa COVID-19. Donacije ovog maloprodajnog lanca stigle su u prethodnim nedeljama i do roditeljske kuće Zvončica, kao i do bolnice u Kikindi, jednom od gradova koji su pogođeni širenjem virusa.  „U ovim trenucima je veoma važno da svi zajedno pokažemo kolektivnu solidarnost. Kao kompanija smo se potrudili da pružimo podršku i na lokalnom nivou, kao i u nabavci medicinske opreme koja će biti na usluzi svim našim građanima“, istakla je Milana Jević Gledović, potpredsednica pravnih poslova i zaštite resursa Delez Srbija.-Mašinac osmislio udobnije i otpornije vizire za zdravstvene radnikeIstraživači Mašinskog fakulteta u Beogradu u saradnji sa inženjerima kompanije Inmold iz Požege osmisli su novo tehničko rešenje za izradu zaštitnih vizira namenjenih lekarima i medicinskom osoblju koji su u prvim redovima odbrane protiv širenja COVID-19, saopštio je Mašinski fakultet. Viziri koji se trenutno sastavljaju na Mašinskom fakultetu, dobijeni su optimizacijom postojećih modela. Oni su  u velikoj meri otporniji i udobniji za nošenje u odnosu na sve dosadašnje. Njihov dizajn, omogućava višestruku dezinfekciju bez ikakvih oštećenja, što rad u dinamičkim okruženjima, kao što su klinički i urgentni centri, čini znatno bezbednijim navodi se u saopštenju. U želji da pomognu studentima, nastavnici Mašinskog fakulteta su zajedno sa stručnjacima iz Inmolda analizirali dosadašnja rešenja i utvdili nedostake kao što su predugačko vreme izrade i sklapanja. Takođe, čeoni nosač je suviše elastičan i blizu lica, zbog čega se često zamagli. Studenti najavljuju izradu oko 1000 zaštitnih maski namenjenih kliničko-bolničkim centrima i domovima zdravlja u Beogradu, ali i drugim gradovima Srbije. Uz pomoć uprave Mašinskog fakulteta, društveno odgovornih firmi, među kojima je i kompanija Inmold studenti su do sada donirali vizire Kliničko-bolničkom centrima Bežanijska kosa i „Dr. Dragiša Mišović“ ,Institutu za kardiovaskularne bolesti „Dedinje“ i  domovima zdravlja Stari grad, Palilula i Zemun.-Nectar prilagodio svoj logotip aktuelnoj situacijiLogo kompanije NECTAR privremeno izmenjen, kako bi ukazali na važnost izolovanja i socijalne distance. Nectar je odlučio da nam svima poruči da, iako razdvojeni, nikad nismo bili bliži. Logo kompanije privremeno je izmešten iz elipse u oblik kuće, a na različitim kanalima komunikacije, i sama slova sadržana u nazivu kompanije dobila su prostor za sebe, simbolišući tako fizičku distancu nužnu za sprečavanje širenja novog virusa. U ovim danima, najvažnije je da svi ostanemo kod kuće ukoliko nam poslovne obaveze dozvoljavaju i ne izlazimo bez preke potrebe. Ovaj komunikacioni pristup govori upravo o tome. Jedan od najvećih izazova u vezi sa širenjem Covid-19 je kako da se što pre utvrdi ko je zaražen i da se testiraju svi njihovi kontakti. Upravo zato, Nectar je donirao sredstva za nabavku testova za dijagnostiku kako bi se priključio naporima u sprečavanju širenja epidemije.-Supernova donirala 3.000 punjača privremenoj bolnici na SajmuU želji da građanima koji se bore sa korona virusom olakšamo boravak u privremenoj bolnici na Beogradskom sajmu, kablovski operator Supernova, zajedno sa kompanijama Roaming Networks i Enetel Solutions, donirao je ukupno 3.000 eksternih punjača, po jedan uz svaki ležaj. Donacija je realizovana u saradnji sa Crvenim krstom i gradskim kriznim štabom, a ovakva vrsta pomoći omogućiće građanima koji privremeno borave u bolnici na Beogradskom sajmu da nesmetano koriste mobilne telefone i ostale elektronske uređaje tokom svog lečenja. Želja nam je da ovim građanima omogućimo, da pre svega, budu u kontaktu sa svojim porodicama i prijateljima, kao i da neometano koriste svoje mobilne uređaje za zabavu i ostale aktivnosti, kako bi im vreme što pre prošlo. 

2020

Supernova donirala 3.000 punjača privremenoj bolnici na Sajmu

U želji da građanima koji se bore sa korona virusom olakšamo boravak u privremenoj bolnici na Beogradskom sajmu, kablovski operator Supernova, zajedno sa kompanijama Roaming Networks i Enetel Solutions, donirao je ukupno 3.000 eksternih punjača, po jedan uz svaki ležaj. Donacija je realizovana u saradnji sa Crvenim krstom i gradskim kriznim štabom, a ovakva vrsta pomoći omogućiće građanima koji privremeno borave u bolnici na Beogradskom sajmu da nesmetano koriste mobilne telefone i ostale elektronske uređaje tokom svog lečenja. Želja nam je da ovim građanima omogućimo, da pre svega, budu u kontaktu sa svojim porodicama i prijateljima, kao i da neometano koriste svoje mobilne uređaje za zabavu i ostale aktivnosti, kako bi im vreme što pre prošlo. Kao društveno odgovorne kompanije apelujemo na sve građane da se zarad očuvanja sopstvenog, ali i tuđeg zdravlja, striktno pridržavaju saveta i instrukcija koje svakodnevno dolaze od strane nadležnih institucija.

2020

Nectar prilagodio svoj logotip aktuelnoj situaciji

Logo kompanije NECTAR privremeno izmenjen, kako bi ukazali na važnost izolovanja i socijalne distanceU doba velike globalne krize izazvane pandemijom korona virusa, mnogi brendovi su se odlučili da osim pomoći u društveno odgovornom smislu, svoj doprinos i solidarnost pokažu i na simbolički način.  Lider na tržištu sokova u regionu, porodična srpska kompanija Nectar, odlučila je da uradi oba, a da istovremeno bez zaustavljanja proizvodnje neprekidno snabdeva sve svoje verne potrošače.Nectar je odlučio da nam svima poruči da, iako razdvojeni, nikad nismo bili bliži. Logo kompanije privremeno je izmešten iz elipse u oblik kuće, a na različitim kanalima komunikacije, i sama slova sadržana u nazivu kompanije dobila su prostor za sebe, simbolišući tako fizičku distancu nužnu za sprečavanje širenja novog virusa. U ovim danima, najvažnije je da svi ostanemo kod kuće ukoliko nam poslovne obaveze dozvoljavaju i ne izlazimo bez preke potrebe. Ovaj komunikacioni pristup govori upravo o tome.Nectar vredno radi da omogući nesmetanu dostupnost  svojih proizvoda na tržištu i u ovim otežanim uslovima. Pogoni Nectara su aktivni, od proizvodnje, preko transporta i logistike do distribucije proizvoda u sve radnje. Zaposleni u ovoj kompaniji su zaštićeni u svakom koraku koji je potrebno napraviti kako potrošači ne bi ostali bez svojih Nectar proizvoda.Jedan od najvećih izazova u vezi sa širenjem Covid-19 je kako da se što pre utvrdi ko je zaražen i da se testiraju svi njihovi kontakti. Upravo zato, Nectar je donirao sredstva za nabavku testova za dijagnostiku kako bi se priključio naporima u sprečavanju širenja epidemije.Nije svejedno nikome ovih dana, ali iako razdvojeni, nikada nismo bili jedni drugima bliži, poručuju iz Nectara.