
Forbs: Gugl, Amazon i Fejsbuk se definitivno vraćaju u kancelarije?
Gugl je kupio zgradu Sent Džon na Menhetnu za 2,1 milijardu dolara koja se nalazi na Hadson skveru. Planiraju da ove godine ulože više od 250 miliona dolara u prisustvo njhovog kampusa u Njujorku, rekla je Rut Porat, finansijska direktorka Alfabeta i Gugla, navodi se na blogu ove kompanije, a prenosi Forbs.Porat je ukazala na kupovinu kao na poboljšanje „fleksibilnijeg hibridnog pristupa poslu“, koji će olakšati zaposlenima da se „lično okupe da sarađuju i grade zajednicu“.Tokom pandemije, Gugl, Tviter, Fejsbuk i druge vodeće kompanije pozvale su svoje ljude da rade od kuće. Činilo se da će ta praksa ostati standard i nakon završetka pandemije. Međutim nedavne najave Fejsbuka, Amazona i Alfabeta u vezi sa kupovinom, zakupom i izgradnjom kancelarija mogu se shvatiti kao da ovaj trend rada od kuće biti prošlost.Alfabet (korporacija u okviru koje se nalazi Gugl) je ranije najavio da gradi ogroman projekat kompanije-grad u Mauntin Vjuu u Kaliforniji. Ovaj tehnološki gigant će izgraditi kombinaciju kuća, maloprodajnih objekata, parkova i rekreacija i korporativnog kampusa koji se prostire na 40 hektara. Kompanija za pretraživače će imati vlasništvo nad kampusom.Dok Amazon kreće u izgradnju ogromnog kancelarijskog i maloprodajnog kompleksa vrednog 2,5 milijardi dolara u Severnoj Virdžiniji. Ovaj kompleks predstavljaće drugo sedište kompanije, posle Sijetla. Obuhvataće tri 22-spratne poslovne i maloprodajne zgradei moći će da primi oko 25.000 zaposlenih. A Fejsbuk je iznajmio je preko 2,2 miliona kvadratnih metara poslovnog prostora, takođe u Njujorku, u kojem bi mogao da se smesti hiljade zaposlenih.Da bi smanjili rizik pri ulaganju, Amazon i druge tehnološke kompanije predviđaju da će biti ljudi koji žele da povremeno dolaze u kancelariju. Prostor će biti dizajniran tako da se omogući radnicima da sarađuju jedni sa drugima. Unutar kancelarije biće zelenila i raznih drugih sadržaja.Potezi koji su povukli Amazon u Gugl predstavljaju prilagođavanje mlađim generacijama koje dolaze. Generaciji Z i mlađim milenijalcima veoma je važno da budu u blizini drugih ljudi. Oni žele društveni život sa svojim saradnicima, trebaju im mentori i da se osećaju delom nečega. Za njih bi predstavljalo obeshrabrenje da nađu dobar posao u sjajnoj kompaniji, a da svaki dan sede ispred kompijutera u nekom malom stanu ili kući svojih roditelja.


























