Održivost

2020

Galenika i liderstvo primerom: Prevencija u našim planovima

Biti čuvar zdravlja nije samo fraza, to je misija koju Galenika živi i vrednost koju donosi svim generacijama, uključujući i mlade. Inovativnu ilustraciju ovoga videli smo kroz projekat i platformu „ZDRAVO DVADESETE“, sa kojom je Galenika pionirski pokrenula temu prevencije hroničnih oboljenja, posebno upućenu mladimaBiti čuvar zdravlja nije samo fraza, to je misija koju Galenika živi i vrednost koju donosi svim generacijama, uključujući i mlade. Inovativnu ilustraciju ovoga vidimo kroz projekat ZDRAVO DVADESETE, kojim je Galenika pionirski pokrenula temu prevencije hroničnih oboljenja, posebno ka mladima.Reći da je 2020. godina bila teška je isuviše blag izraz. Bila je neverovatno teška. Kompanija koje su, uprkos izazovima, uspele da održe uspešno poslovanje, razviju timove, inoviraju i pokazuju društvenu odgovornost tokom cele godine obeležene pandemijom, nešto je što donosi nadu u solidarnost i zaslužuje poštovanje.Galenika je iz mnogih razloga jedan od blistavih primera u publikaciji Lideri društvene odgovornosti. Ova kompanija je dala značajnu donaciju srpskom zdravstvenom sistemu na vrhuncu pandemije. Njen brend aktivizam je bio vidljiv tokom cele godine, a zatim je tokom Meseca borbe protiv raka dojke donirala 10 hiljada evra nacionalnom Institutu za onkologiju i Radiologija Srbije.Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika a.d. Beograd. Foto: Aleksandar Jančević, Profit magazin„Naša društvena odgovornost, kao deo održivog poslovanja, dokazuje da je Galenika odgovorna - prema sebi, svojim zaposlenima i javnosti. Sve što radimo odražava se kroz našu korporativnu kulturu, proizvodnju, zaštitu životne sredine, marketing, naše ljude. Važno je da liderstvo u društvenoj odgovornosti bude očigledna i izbalansirana komponenta celokupnog Galenikinog poslovanja“, rekao je Rikardo Vian Markes, generalni direktor kompanije Galenika a.d. Beograd.#ZdravoDvadesete ( www.dvadesete.rs )Kao čuvar zdravlja, Galenika je temu prevencije postavlja  kao veoma važnu, i pokreće platformu za unapređenje životnog stila i razvoja zdravijih navika među mladima. Istraživanje koje je Galenika realizovala sredinom godine pokazalo je da je mladim generacijama itekako potrebna podrška u usvajanju zdravijih navika, jer više od polovine se ne bavi fizičkim aktivnostima i sportom, 44,6% njih ne jede povrće svaki dan, dok gotovo polovina ne jede voće svaki dan. Kao najveći zdravstveni problem 53% mladih navodi stres, 41% studenata prijavljuje bolove u kičmi i leđima; na poremećaj sna se žali 31% ispitanih, zatim slede problemi sa očima i vidom (25,3%), hormonalni problemi (18,4%) i problemi sa varenjem i metabolizmom (17,3%).Tokom studentskog perioda mladi se osamostaljuju. Imaju puno obaveza, a malo vremena za sve što žele da postignu tokom dana, zbog čega su vrlo često izloženi stresu i nisu svesni opasnosti koje leže u neuravnoteženom načinu života. Fizičko i mentalno zdravlje su osnova ličnog blagostanja koji utiču na našu interakciju sa drugima, ali i na to kako mi utičemo i kako na nas utiče sve što nas okružuje. Prema svetskim istraživanjima, brojna oboljenja među studentima predstavljaju posledicu njihovog načina života i nedostatak svesti o važnosti sopstvenog zdravlja, higijene i regularnih sistematskih pregleda. Galenika je pokrenula široku inicijativu pod nazivom ZDRAVO DVADESETE kroz www.dvadesete.rs i e-Vodič za zdrave navike i stručne savete u sedam oblasti koji su na osnovu istraživanja najrelevantnije za ovu starosnu grupu: ishrana, fizička aktivnost, mentalno zdravlje, kontracepcija, zavisnosti, hormoni i alergije.Onlajn saveti za zdrav životOvo je jedinstvena, inovativna platforma koja ima za cilj da mlade podrži da se informišu i osnaže i da jačaju svest o tome da na zdravlje gledaju kao prioritet broj jedan, tako što će praviti pozitivne izbore u životu. E-vodič su napisali iskusni i uvaženi doktori, stručnjaci iz i izvan Galenike, udružujući napore u ovom važnom cilju edukacije o prevenciji koz savete i stručna objašnjenja.„ZDRAVO DVADESETE je za nas mnogo više od projekta. Na korporativnom nivou to je inicijativa vođena misijom koja odražava Galeniku kao čuvara zdravlja. Na profesionalnom, ličnom i timskom nivou, ovo je naš način da pomognemo društvu  i razvoju zdravih i srećnijih generacija. Održavanje zdravlja je nešto što možemo da naučimo i na šta možemo da utičemo i zbog toga smo veoma ponosni na ovu inicijativu“, izjavila je Jelena Parojčić, izvršna direktorka za ljudske resurse u kompaniji Galenika a.d. Beograd.Platforma ZDRAVO DVADESETE nudi podršku i zajednicu za dijalog o važnim zdravstvenim temama. U kontekstu pandemijske krize i na širem planu, ZDRAVO DVADESETE pruža određenu sigurnost u vremenu u kome dominira nesigurnost. Značaj platforme prepoznali su Ministarstvo omladine i sporta, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razboja, Univerzitet u Beogradu, Studenski centar „Beograd“ i studentske i omladinske organizacije.Brend Galenika označava poverenje i kvalitet i ovo obećanje kompanija shvata veoma ozbiljno. Čini se da misija Galenike kao Čuvara zdravlja zapravo predstavlja rezime njihovog višedecenijskog liderstva. Istovremeno, poverenje koje ovaj brend predstavlja, visoki industrijski standardi, stručnost timova, inovativan pristup prevenciji... sve je usmereno ka zdravijoj i boljoj budućnosti.

2021

dm drogerije u tržnim centrima ostaju otvorene do 21:00 tokom vikenda

Sve dm drogerije u zemlji, uključujući i one u tržnim centrima, ostaju otvorene tokom vikenda prema dosadašnjem radnom vremenu, budući da je kompanija dm prepoznata kao prioritetan lanac snabdevanja koji u svom asortimanu sadrži prehrambene i druge proizvode koji su ključni za ispunjenje svakodnevnih potreba građana. Pored apoteka i supermarketa, dm drogerije su prodajni objekti koji ne podležu novim merama Kriznog štaba zbog značaja proizvoda koje kompanija ima u svom asortimanu, u prvom redu prehrambenih i proizvoda za higijenu i ličnu negu. Sve detalje o aktuelnom radnom vremenu drogerijskog lanca možete da pronađete na zvaničnom sajtu dm-a.Kompanija dm će nastaviti da prilagođava svoje poslovanje merama Vlade Republike Srbije u cilju suzbijanja i sprečavanja širenja virusa Covid 19, ispunjavajući sve preporučene higijenske standarde.

2021

Pokrenuta nova digitalna platforma za donaciju hrane „Tanjir po tanjir“

Počela je sa radom prva digitalna platforma za donaciju hrane u Srbiji „Tanjir po tanjir“ (www.tanjirpotanjir.rs). Zahvaljujući saradnji kompanije Delez Srbija i Programa Ujedinjenih nacija za razvoj (UNDP) prvi put u našoj zemlji je moguće organizovati proces donacija samo jednim klikom.Digitalna platforma je nadgradnja humanitarnog projekta „Pomažemo da imaju i oni koji nemaju“, koji od 2015. godine realizuju Banka hrane Beograd i kompanija Delez Srbija. Do sada je donirano više od 5.000 tona voća i povrća. Sve organizacije uključene u taj projekat dobile su svoje naloge na platformi „Tanjir po tanjir“, što znači da će jednim klikom moći da rezervišu namirnice koje u toku dana Maxi, Mega Maxi, Tempo i Shop&Go radnje izdvoje za doniranje. Prodavnice će na ovoj platformi svakodnevno ažurirati informacije o dostupnim količinama voća i povrća, a ukoliko se ukaže potreba, jedna organizacija će moći da preuzima namirnice i iz više radnji. Istovremeno je omogućena prijava novih zainteresovanih humanitarnih organizacija i udruženja, koje će posredstvom Banke hrane dobiti svoj nalog i mogućnost da svakodnevno preuzimaju dostupne namirnice.„Odgovoran pristup u upravljanju viškovima hrane i pružanje pomoći onima kojima je ona najpotrebnija godinama su strateški deo našeg poslovanja. Da bismo dodatno unapredili delovanje ka zajedničkom cilju, uz podršku naših partnera, razvili smo nov model upravljanja viškovima hrane, koji će omogućiti da na godišnjem nivou veće količine dođu do krajnjih korisnika, do onih kojima je pomoć najpotrebnija“, izjavila je Milica Popović, menadžer korporativnih komunikacija kompanije Delez Srbija.Platforma je predstavljena na online panelu, na kojem je Neven Marinović, direktor Smart kolektiva i Foruma za odgovorno poslovanje, vodio učesnike kroz priču o važnosti pronalaženja rešenja za viškove hrane. Putem platforme „Tanjir po tanjir“, humanitarne organizacije će onog trenutka kada radnje objave donaciju na platformi, dobijati informaciju o njenoj raspoloživosti, nakon čega je potrebno da rezervišu donaciju i odu da je preuzmu.„Zahvaljujući kontinuiranoj podršci kompanije Delez Srbija korisnici više od 70 humanitarnih organizacija godinama unazad mogu da računaju na obezbeđen svakodnevni obrok. Drago nam je da će zahvaljujući novoj, digitalnoj platformi moći da se poveća količina hrane koja se donira, a samim tim i da ona dođe do što većeg broj korisnika Banke hrane Beograd“, istakla je Katarina Žigić Blagojević, izvršna direktorka Banke hrane Beograd.Novu digitalnu platformu za doniranje hrane u Srbiji razvio je IT tim UNDP-a. Ona je zasnovana na blokčejn tehnologiji, što omogućava da se ceo proces donacija prati od prvog do poslednjeg koraka i čini ga transparentnijim i sigurnijim. „UNDP je na razvoju platforme ’Tanjir po tanjir’ blisko sarađivao sa kompanijom Delez Srbija, Bankom hrane i drugim humanitarnim organizacijama, kako bismo osigurali da ona bude što jednostavnija i u skladu sa potrebama korisnika, ali i da lako mogu da je koriste i druge kompanije koje pozivamo da slede primer koji je dao Delez Srbija i priključe se ovoj inicijativi. Doniranjem viškova hrane doprinosimo odgovornom korišćenju resursa, razvoju cirkularne ekonomije i smanjenju emisija gasova sa efektom staklene bašte, što istovremeno doprinosi ostvarivanju više ciljeva održivog razvoja“, rekla je Fransin Pikap, stalna predstavnica UNDP-a u Srbiji. Doniranje viškova hrane doprinosi posebno ostvarivanju Cilja 2 – Svet bez gladi i Cilja 12 – Odgovorna potrošnja i proizvodnja, dok istovremeno utiče na smanjenje emisija štetnih gasova sa efektom staklene bašte (GHG) koje proizvodi organski otpad, čime doprinosi borbi protiv klimatskih promena (Cilj 13).„Mi smo kontinuirano posvećeni pokretanju društvenog dijaloga na važne teme, edukaciji, inspiraciji i motivaciji društva u celini. Održiva kreativnost i UN ciljevi održivog razvoja su deo naše poslovne strategije, što pokazuju i naše kampanje i inicijative. Prevashodno se to odnosi na cilj broj 17 - Izgradnja partnerstva za postizanje ciljeva održivog razvoja. Ovo je ključni cilj, jer izazovi sa kojima se suočavamo postaju sve veći i kompleksniji. Brendovi imaju moć da učine svet boljim mestom za život, a projekat ‘Tanjir po tanjir’ je idealan primer za to”, naglasila je Jelena Jazić, direktorka agencije McCann Beograd, koja je učestvovala u kreiranju vizuelnog identiteta platforme.Procenjuje se da se godišnje u Srbiji baci 250.000 tona hrane, dok svaka osma osoba u zemlji živi u riziku od siromaštva. 

2020

Ljudi pre svega

Temelji društveno odgovornog poslovanja Halkbanke se nalaze u izgradnji dobrih odnosa kako sa našim klijentima tako i sa zaposlenimaMoto Ljudi pre svega za nas nije samo rečenica, već deo naše korporativne kulture. U 2020. naša banka je  prepoznata od strane međunarodne kompanije ICERITAS  kao institucija koja ima poseban pristup klijentima (Customers Friend Approach). Ponosni smo na odnose koje gradimo sa našim korisnicima, jer je njihovo zadovoljstvo slika napora koje kao banka ulažemo u cilju postizanja najboljih rezultata. Uspostavljanje dobrih odnosa sa klijentima i sa lokalnom i globalnom zajednicom je od velikog značaja jer želimo da gradimo bolje okruženje za zajednički rast i razvoj.Prilagođavanje na novu stvarnostKao društveno odgovorna banka uvideli smo značaj pomoći zdravstvenom sistemu u ovom teškom periodu. Više nego ikada, potrebno je da se oslonimo jedni na druge i da pokažemo solidarnost. Podršku Republičkom fondu za zdravstveno osiguranje banka je pokazala kroz donaciju sredstava u iznosu od 1.200.000,00 dinara za kupovinu neophodne medicinske opreme za suzbijanje epidemije COVID-19. Osim ove donacije banka je donirala dodatna sredstva za finansiranje zdravstvenih ustanova u gradu Novom Pazaru kada je to bilo najpotrebnije. Čovečanstvo je doživelo iskustvo koje nikada neće zaboraviti, i  ponovo se shvata potreba za jakim zdravstvenim sistemom. Davanje doprinosa suzbijanju pandemije je od velikog značaja za nas, ali to pored novčane donacije podrazumeva i preduzimanje mera predostrožnosti i usklađivanje našeg poslovanja sa novonastalom situacijom. Želimo da se naši klijenti i zaposleni osećaju bezbedno u našim prostorijama pa se u našim filijalama strogo primenjuju mere zaštite počevši od nošenja maski, dezinfekcije i obaveznog merenja temperature zaposlenih pre ulaska na posao. Naše poslovanje smo unapredili tako da kroz našu SmartHALK aplikaciju i elektronski servis uvek možete koristiti naše usluge bez dolazaka u filijale. Želimo da naši klijenti znaju da brinemo o njihovom zdravlju i da se prilagođavamo njihovim potrebama.Pomoć fondacijamaHalkbank je pokazala posebnu brigu u oblastima zdravstva i brige o deci. Podržali smo inicija¬tive fondacija „Budi human“ i  „Podrži život“  2019, donirajući sredstva u želji da pomognemo deci čiji je život ugrožen. Ove fondacije posluju sa ciljem pružanja pomoći pojedincima i ustanovama kojima je to potrebno. Energija mladih kao generator budućeg uspehaMladi su ključni za prosperitet društva, a mi smo želeli da podstaknemo njihov razvoj ulaganjem u obrazovanje. Priključili smo se 2019. akciji pod nazivom „Partnerski za obrazovanje“ i pomogli đacima OŠ „Vuk Karadžić“ donirajući sredstva za štampanje knjiga. Shvatajući značaj ulaganja u znanje u jesen 2018. potpomogli smo održavanje studentske konferencije IBAC koja se održala u Zagrebu. Ova konferencija ima internacionalni karakter, a održava se jednom godišnje. Svake godine neka od balkanskih zemalja je domaćin ove konferencije. Donacije u obrazovanje gledamo kao investiciju jer mladi su oni koji grade budućnost naše zemlje. Ulaganjem u obrazovanje ulažemo u napredak našeg društva.Zajedno ka digitalizacijiPomaganje lokalnoj zajednici i doprinošenje njenom razvoju su visoko na našoj listi prioriteta. Ukazala nam se prilika da pomognemo Međuopštinskom istorijskom arhivu Čačak donacijom opreme za mikrofilm. Ovom donacijom želeli smo da podstaknemo napredak u domenu digitalizacije, koji je od velikog značaja za Arhiv. Ova oprema će pomoći digitalizaciji celokupne arhivske građe koja predstavlja kulturno dobro Republike Srbije.Pokretačka snaga kompanijeDruštveno odgovorno poslovanje Halkbanke počinje upravo od principa na kojima gradimo naše poslovanje. Držimo visoke standarde u svim sferama poslovanja i uvek težimo da korisnicima obezbedimo uslugu najboljeg kvaliteta. Mi smo banka koja klijente stavlja na prvo mesto. Brzina, kvalitet usluge i kontinuirani rad na unapređenju korisničkog iskustva su ono čime opravdavamo poverenje naših klijenata. Ovo ne bi bilo moguće bez velikog truda naših zaposlenih koji su pokretačka snaga banke. Težimo da obezbedimo zdravo okruženje za razvitak svakog radnika konstantno ulažući u njihov razvoj kroz stručna usavršavanja, seminare i obuke. Naš fokus je na zajedničkom napretku naših klijenata i zaposlenih.Ljudi pre svegaNova realnost u kojoj smo se svi našli samo nas je dodatno podsetila da je društveno odgovorno poslovanje ono što svaka kompanija treba da neguje, kako kroz svoje principe poslovanja tako i kroz delovanje. Ne smemo zaboraviti da okruženje koje gradimo gradi nas i da je svaki doprinos koji dajemo značajan. Halkbanka će kroz svoju poslovnu praksu i društveno odgovorno poslovanje nastaviti da pokazuje da smo uvek ljudi pre svega.GLOSA 1. Međuopštinskom istorijskom arhivu Čačak donirali smo opremu za mikrofilmGLOSA 2: Pored donacije RFZO-u, banka  je donirala dodatna sredstva za finansiranje zdravstvenih ustanova u gradu Novom Pazaru kada je to bilo najpotrebnijeHalkbankLjudi pre svegaThe foundations of Halkbank's socially responsible business are in building good relations with both our clients and employees The motto Ljudi pre svega is not just a sentence for us, but a part of our corporate culture. In 2020, our bank was recognized by the international company ICERITAS as an institution that has a special approach to clients, which led to winning Customers Friend award . We are proud of the relationships we build with our customers, because their satisfaction is a picture of the efforts that our Bank invests in order to achieve the best results. Establishing good relationships with clients and with the local and global community is of great importance because we want to build a better environment for joint growth and development.Adapting to a new realityAs a socially responsible bank, we realized the importance of helping the health system in this difficult period. More than ever, we need to rely on each other and show solidarity. The bank showed its support to the Republic Health Insurance Fund through a donation of funds in the amount of 1,200,000.00 dinars for the purchase of the necessary medical equipment to help in coping with COVID-19 epidemic. In addition to this donation, the bank donated additional funds for financing health institutions to the City of Novi Pazar when it was most needed. Humanity has went through an experience that will never be forgotten, and the need for a strong health system is being realized again. Contributing to the suppression of the pandemic is of great importance for us, but in addition to the monetary donation, it also means taking precautionary measures and harmonizing our business with the new situation. We want our clients and employees to feel safe in our premises, so our branches strictly apply protection measures, starting with wearing masks, disinfection and mandatory temperature measurement of employees before entering work. We have improved our business so that through our SmartHALK application and electronic service you can always use our services without coming to the branches. We want our clients to know that we care for their health and we are constantly adapting to their needs.Helping foundationsHalkbank has shown special care in the areas of health and child care. We supported the initiatives of the "Budi human" and "Podrži život" foundations in 2019 by donating funds in the desire to help children whose lives are endangered. These foundations operate with the aim of providing assistance to individuals and institutions in need.Youth energy as a future success generator Young people are key to the prosperity of society, and we wanted to encourage their development by investing in education. In 2019, we joined an action called "Partnerski za obrazovanje" and helped the students of the elementary school "Vuk Karadzic" by donating funds for the printing of schoolbooks.Realizing the importance of investing in knowledge in the fall of 2018, we supported the organization of IBAC student conference, which took place in Zagreb. This conference has an international character and is held once a year. Every year, some of the Balkan countries host this conference. We see donations in education as an investment because young people are the ones who build the future of our country. By investing in education we invest in the progress of our society.Together towards digitalizationHelping the local community and contributing to its development are high on our list of priorities. We were given the opportunity to help the Inter-Municipal Historical Archive of Čačak by donating microfilm equipment. With this donation, we wanted to encourage progress in the field of digitalization, which is of great importance for the Archive. This equipment will help digitize the entire archive material, which is a cultural treasure of the Republic of SerbiaThe driving force of the companyHalkbank's socially responsible business starts from the principles on which we build our business. We maintain high standards in all areas of business and always strive to provide customers with the best quality service. We are the Bank that puts customers first. We justify the trust of our customers by delivering the high quality of service, efficiency and continuous work on improving the user experience. This would not have been possible without the great effort of our employees who are the driving force of the Bank. We strive to provide a healthy environment for the development of every worker by constantly investing in their growth through professional development, seminars and training. Our focus is on the mutual progress of our clients and employees.Ljudi pre svegaThe new reality in which we all found ourselves only further reminded us that socially responsible business is what every company should nurture both through its business principles and through action. We must not forget that the environment we build builds us and that every contribution we make is significant. Through its business practice and socially responsible business, Halkbank will continue to show that we are always people first and foremost.Glosa 1. The bank donated additional funds for financing health institutions to the City of Novi Pazar when it was most neededGLOSA2.We were given the opportunity to help the Inter-Municipal Historical Archive of Čačak by donating microfilm equipment

2020

Posvećeni održivosti kroz lični primer

Pored svih izazova, u avgustu smo očistili četiri vodena dragulja: Ćelije kod Kruševca, Gradsko jezero u Beloj Crkvi, Zavojsko jezero kod Pirota i beogradsku Adu Ciganliji. Nastavljamo sa edukacijom j...

2020

Posvećeni i odgovorni

U jeku pandemije, kompanija Imlek donela je odluku da usled novonastale situacije u zemlji neće smanjivati otkupnu cenu mleka svojim kooperantima, pa je nastavila sa redovnim prikupljanjem mleka od svojih farmera, i pored otežavajućih okolnosti rada u vanrednom stanjuU današnje vreme je više nego ikada važno biti deo društveno odgovornog poslovanja, pokazati solidarnost, humanost i podršku. Kao istaknuti lider na domaćem i regionalnom tržištu, kompanija Imlek je i ove godine, tokom najtežeg perioda pandemije, dokazala da je strateški orijentisana na društveno odgovorno poslovanje i različitim donacijama širom zemlje pomogla onima kojima je to najpotrebnije.Početkom godine, u jeku pandemije, kompanija Imlek donela je odluku da usled novonastale situacije u zemlji neće smanjivati otkupnu cenu mleka svojim kooperantima, pa je nastavila sa redovnim prikupljanjem mleka od svojih farmera, i pored otežavajućih okolnosti rada u vanrednom stanju. Važno je napomenuti da kompanija Imlek sarađuje sa oko 4.000 farmera-kooperanata na teritoriji Republike Srbije, a dnevni otkup mleka je blizu milion litara.Odgovornost kompanije Imlek ogleda se i u odzivu na poziv Vlade Republike Srbije, nakon čega je obezbedila sredstva za kupovinu sedam respiratora potrebnih za lečenje pacijenata sa najtežim oblicima bolesti kovid-19, koji su raspoređeni u zdravstvene centre širom Srbije. Imlek je ovom prilikom poručio da je društveno odgovorno poslovanje sastavni deo njihove poslovne kulture, kojom su obuhvaćeni svi zaposleni, korisnici i saradnici. Više desetina tona mleka donirano je pacijentima i osoblju najvećih medicinskih centara u Republici Srbiji kao što su Klinički centri Srbije, Vojvodine i Niša, ali i opštim bolnicama u Valjevu, Vršcu, Pančevu, Sremskoj Mitrovici, kao i GAK „Narodni front“, KBC „Dr Dragiša Mišović“, Zemunskoj bolnici i Crvenom krstu. Na preporuku Skupštine grada Beograda donirane su i značajne količine mlečnih proizvoda Banci hrane, koja je dalje distribuirala robu najugroženijem stanovništvu – narodnim kuhinjama i udruženjima za socijalno ugrožene.  Odgovorni prema zaposlenimaPomoć nije izostala ni u zemljama regiona, te su robna i medicinska pomoć upućene zdravstvenim ustanovama u Bosni i Hercegovini, Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori. Predstavnici kompanije su ovom prilikom poručili da su pored svih donacija medicinskim ustanovama i građanima odgovorni i prema svojim zaposlenima. Zaposleni kompanije koji poslove obavljaju u proizvodnji, od početka proglašenja vanrednog stanja, prema preporuci Vlade su raspoređeni na rad u smenama i pod zaštitnom opremom kako bi njihovo zdravlje ostalo neugroženo, a kako bi se tržište neometano snabdevalo mlekom i mlečnim proizvodima, dok su ostali zaposleni radili iz svojih domova.U oktobru ove godine Imlek je uz podršku Grada Beograda i Sekretarijata za socijalnu zaštitu, povodom Dečije nedelje zdravlja donirao Prihvatilištu za decu u Beogradu mlečne proizvode, kao i opremu za prevenciju pandemije. Imajući u vidu još uvek aktuelnu pandemiju korona virusa, Imlek je odlučio da štićenike Prihvatilišta za decu u Beogradu obraduje paketićima Moja kravica čokoladnog mleka i Moja kravica milkšejka, kao i da im obezbedi dezinfekciona sredstva, beskontaktne toplomere i Moja kravica zaštitne maske. Obezbedili smo sredstva za kupovinu sedam respiratora potrebnih za lečenje pacijenata sa najtežim oblicima bolesti kovid-19Kompanija Imlek svoje društveno važne projekte usmerava ka ugroženim kategorijama stanovništva, promociji zdravog načina života, očuvanju životne sredine, razvoju lokalne zajednice, ali zasigurno prednjače aktivnosti koje za cilj imaju da najmlađima obezbede sigurno okruženje i zdravije odrastanje. Tako je kroz socijalna pitanja kojima se bavi, Imlek odlučio da najveću pažnju posveti deci i socijalno ugroženim strukturama društva.Društveno odgovornim akcijama koje godinama sprovodi, Imlek nastoji da uzvrati široj zajednici tako što pruža podršku u različitim oblastima, kategorijama i segmentima. Neki od najznačajnijih projekata, kojima je Imlek doprineo poboljšanju kolektivne svesti i razvoju lokalne zajednice su „Moja kravica - Rasti srećno“, „Put mleka“, „Dan majki“, „Moja kravica Dan porodice“, ali i projekti kojima se podstiče očuvanje životne sredine.Moja kravica - Rasti srećnoDruštveno odgovorna aktivacija koju je kompanija Imlek sprovodila, a koja je značajno uticala na razvoj lokalne zajednice, jeste projekat „Moja kravica - Rasti srećno“ u okviru koga su se najmlađima iz Novog Sada, Kruševca, Niša i Beograda obezbedili srećno detinjstvo i lepše okruženje za igru i bezbrižno odrastanje. U ovoj akciji izgrađena su igrališta za decu svih uzrasta.Svetski dan mleka je projekat koji kompanija Imlek tradicionalno, već duži niz godina, obeležava i obilazi veliki broj mališana iz ustanova za bolesnu i nezbrinutu decu iz gradova širom Srbije. Brend Moja kravica svakako je najviše usmeren aktivnostima koje podrazumevaju brigu o najmlađima i ulaganje u njihovo zdravo odrastanje. Samim tim se ovoj manifestaciji najviše raduju deca za koju se organizuju brojni edukativno-zabavni programi i donacije mleka i mlečnih proizvoda. Kompanija Imlek kontinuirano planira nove aktivnosti i projekte koji se tiču poboljšanja i očuvanja životne sredine naše zemlje. Tako je 2018. godine restauracijom klupa i dvorišta u Studentskom gradu ulepšao okruženje studentima. Kako je jedna od poruka koje Imlek šalje svojim potrošačima značaj bavljenja fizičkom aktivnošću, sa brendom Balans+ je u 2018. započeo projekat postavljanja samouslužnih stanica za bicikle u gradovima širom Srbije, koji traje i danas, a sproveden je u velikom broju gradova. Više desetina tona mleka donirano je pacijentima i osoblju najvećih medicinskih centara u Srbiji Pored toga, zaposleni u Imleku povodom Svetskog dana zaštite životne sredine svake godine organizuju volonterske akcije. Protekle godine organizovana je volonterska akcija u okviru koje su  uredili i oplemenili dvorište Instituta za majku i dete u Beogradu, a tekuće 2020. godine su povodom istog datuma u Imlekovoj fabrici u Padinskoj Skeli organizovali sadnju aromatičnog bilja, koje predstavlja neophodan resurs za život jedne od najugroženijih vrsta insekata – pčela. Kompanija Imlek još od 1957. godine sarađuje i sa Unicefom, svetskom humanitarnom organizacijom, putem brojnih uspešno realizovanih projekata i društveno korisnih akcija, kao što su „Škola bez nasilja”, priručnici za roditeljstvo „Pametne knjige za mame i tate” i mnoge druge.Kompanija Imlek dosledna je svojoj tradiciji da inicira i pomaže različite humanitarne aktivnosti koje će najmlađima obezbediti bolje i zdravije odrastanje, kao i svom trajnom opredeljenju koje podrazumeva pomoć mališanima, i u skladu sa tim nastaviće da redovno upućuje donacije različitim centrima i ustanovama za bolesnu i nezbrinutu decu, kao i da motiviše druge kompanije, koje su u mogućnosti, na slične aktivnosti.

2021

UNICEF i Johnson & Johnson Fondacija nabavili ličnu zaštitnu opremu za zdravstvene radnike

UNICEF je isporučio ličnu zaštitnu opremu za zdravstvene radnike u KOVID bolnici u Batajnici i Kliničkom centru Srbije. Zahvaljujući donaciji Johnson & Johnson Fondacije i kompaniji Janssen Srbija (deo farmaceutske kompanije Johnson & Johnson), vrednoj 70.000 američkih dolara, nabavljeno je 3000 zaštitnih vizira, 2000 komada jednokratnih rukavica, 2000 skafandera, 10.000 mantila i 8000 KN 95 maski. „UNICEF nastavlja da daje svoju punu podršku nacionalnim naporima da se zaštiti stanovništvo kroz nabavku potrebne opreme za zdravstveni sistem. Poslovna zajednica pokazala je istinsku solidarnost, i u uslovima ekonomske neizvesnosti deo svojih prihoda opredelila za pomoć društvu. Samo u Kovid bolnici u Batajnici vrši se oko 1600 presvlačenja zaposlenih dnevno da bi se zdravstveni radnici zaštitili od infekcije kada ulaze u crvenu zonu. Veoma cenimo doprinos Johnson & Johnson Fondacije našem radu – posebno u vanrednim situacijama poput ove sa kojom se sada svi suočavamo. Zahvaljujući njihovoj podršci možemo efikasnije da se izborimo sa korona virusom i sačuvamo živote ljudi u Srbiji“, izjavila je Vesna Savić Đukić, šefica sektora za saradnju sa privatnim sektorom. Direktorka Kovid bolnice u Batajnici, dr Tatjana Adžić Vukičević izrazila je zahvalnost UNICEF-u za donaciju zdravstvenom sistemu naše zemlje.⠀„U ime svi zaposlenih u Kovid bolnici u Batajnici i u moje ime, želim da izrazim zahvalnost UNICEF-u i kompaniji Janssen na pomoći koju su pružili Kovid bolnici u vidu lične zaštitne opreme i sredstava za dezinfekciju. Ovde se trenutno nalazi oko 400 bolesnika, od kojih je u jedinicama intenzivnog lečenja njih 50. Ovde je danonoćna borba za život ljudi koji pristižu ne samo iz Beograda, već iz cele Srbije. Nadam se da ćemo sa procesom imunizacije za 2 ili 3 meseca stati na put ovoj bolesti i da ćemo se vratiti u normalne tokove života“, izjavila je direktorka Kovid bolnice u Batajnici, dr Tatjana Adžić Vukičević.Predstavnici kompanije Janssen Srbija (deo farmaceutske kompanije Johnson & Johnson) izjavili su da su ponosni na partnerstvo Johnson & Johnson Fondacije sa UNICEF-om, putem kojeg je obezbeđena donacija zaštitne opreme za zdravstvene radnike Republike Srbije u borbi protiv korona virusa, u vrednosti od 70.000 američkih dolara.Johnson & Johnson Fondacija ovom donacijom, u saradnji sa UNICEF-om u Srbiji, učestvuje u nabavci neophodne medicinske opreme, koja će unaprediti i ojačati zdravstveni sistem Srbije.

2021

Pametne klupe Gradskoj opštini Vračar

U cilju unapređenja kvaliteta života na Vračaru i ugodnijeg boravka na javnim površinama predsednik Gradske opštine Vračar prof. dr Milan A. Nedeljković i kompanija dm drogerie markt Srbija pot...

2020

Godina humanosti za I&F Grupu

Komunikacije su sada u službi čovečanstva više nego ikada. Kampanje više nisu tu da privlače pažnju i bude znatiželju, već da osvoje poverenje ljudi koji prolaze kroz teške trenutke i ogromne promene u svojoj svakodnevici Mnogo više nego neke prethodne, 2020. godina uspostavila je svoje standarde, rasplamsala trendove i donela pregršt noviteta u industriju oglašavanja. Neki su joj se prilagodili, neki malo manje, ali test inteligentnog osluškivanja tržišta u nekoj svojoj ogoljenoj biti ostao je nepromenjen. Apsolutno sve ostalo - promenilo se iz korena.Nakon decenija uspešnih kampanja koje su osvajale pažnju miliona svojom inovativnošću, odvažnošću, pa i pokojom šokantnošću, marketinški stručnjaci kolektivno su se vratili na „tablu za crtanje“, doduše ovaj put digitalnu, preselili u svoje radne sobe, a iz ove izložene privatnosti i borbe sa signalom na Zoom-u proizašlo je nešto jednostavno rečeno ljudsko. Kreativna snaga njihovih umova dobila je, sticajem teških okolnosti, plemenit fokus – komunikacije su sada u službi čovečanstva više nego ikada. Od humanitarnih kampanja, društvene odgovornosti i opšte uzev delovanja marketinških agencija i njihovih klijenata u mesecima pandemije, zavisio je njihov integritet. Kampanje više nisu tu da privlače pažnju i bude znatiželju, već da osvoje poverenje ljudi koji prolaze kroz teške trenutke i ogromne promene u svojoj svakodnevici. Na testu humanosti svakako nije mogao da padne komunikacioni sistem kom je integritet jedan od nosećih stubova, a I&F Grupa danas se može pohvaliti brojnim izvojevanim pobedama u ime humanosti, etike i, na kraju krajeva, preko potrebnog optimizma.Stub optimizma: Superheroji današnjiceNije bilo tih influensera, poznatih ličnosti, prestižnih brendova i globalnih fenomena koji su mogli nadmašiti značaj jednog zdravstvenog radnika, prožetog otiscima od zaštitne opreme po licu, nemoćnog da zagrli sopstvenu porodicu i prebledelog od ko zna koliko vezanih smena. Zahvalnost ovim ženama i muškarcima u najdramatičnijim danima bila je dužnost čitavih industrija. Njihova lica možda je i najbolje prikazala naša industrija, a zahvalnost im je ukazana velikom regionalnom kampanjom pod nazivom „HVALA VAM, DOKTORI“.Agencije McCann i UM, članice I&F Grupe, kao i njihovi medijski partneri, ispunili su istovremeno ulice Beograda, Zagreba, Sarajeva, Podgorice, Tirane i Skoplja kreativnim rešenjima, porukama podrške, zahvalnosti lekarima i medicinskom osoblju, kao i preko potrebnim optimizmom u pogledu naše budućnosti. Akciji se iz dana u dan priključivao veliki broj kreativnih timova, koji su iza sebe ostavili preko stotinu postera i poruka zahvalnosti, dok je svetska i domaća javnost oduševljeno reagovala na rešenje agencije McCann Beograd, koja je na jednostavan način prikazala lekare u ulozi superheroja.„Uradili smo isto ono što smo svakoga dana radili i u ’normalno’ vreme – tražili najbolju ideju. Situacija u kojoj su mnoge pozicije u medijima bile slobodne inspirisala je inicijativu zahvalnosti i podrške doktorima koja se sprovodi u brojim zemljama jugoistočne Evrope. Mi smo joj se sa velikim entuzijazmom priključili i u našem regionu. Svoje znanje, talenat, dizajn i misao stavili smo u službu nečega većeg i zbog toga smo veoma srećni. Sva osvojena priznanja, pohvale i nagrade posvećujemo upravo svim doktorima i zdravstvenim radnicima u našem regionu, kao izraz duboke zahvalnosti za njihove napore u 2020“, rekla je Jana Savić Rastovac, izvršna kreativna direktorka agencije McCann Beograd.Svetska i domaća javnost oduševljeno je reagovala na našu kampanju, koja je na jednostavan način prikazala lekare u ulozi superheroja. Naša kampanja je obišla ceo svet, a glavno idejno rešenje ekskluzivno je objavljeno na specijalnim naslovnim stranicama magazina „Nedeljnik“. „Fotografije medicinskog osoblja koje su se pojavile u medijima, u potpunosti su me ostavile bez reči. Tada sam shvatila težinu situacije, njihovu veličinu i hrabrost. Ideja se nekako sama nadovezala“, objašnjava Head of Art u McCann Beograd, Lidija Milovanović, dizajnerka kreativnog rešenja koje je obišlo svet.Stub pristojnosti: Donacija respiratoraSvakome je postalo jasno kroz šta prolaze medicinski radnici, ali u datoj situaciji i najveće „hvala“ neće značiti ništa ukoliko se na njemu stane. Uz poruku zajedništva, I&F Grupa uz pomoć zaposlenih donirala je sredstva za nabavku pet respiratora za zdravstvene ustanove u Srbiji. Ovim potezom, Grupa se odazvala pozivu Unicefa i uključila u veliku akciju nabavke respiratora, zaštitne opreme i higijenskih paketa koji su usmeravani ka najugroženijim područjima zahvaćenih virusom Covid-19. „U ovakvim trenucima potrebna je podrška i solidarnost jer samo zajedno možemo da pobedimo. Donacijom za nabavku pet respiratora pružili smo preko potrebnu pomoć našem zdravstvenom sistemu i građanima Srbije. Teška vremena uvek stvaraju velike heroje, a to su gotovo uvek anonimni pojedinci koji se nesebično i hrabro žrtvuju za dobrobit drugih. To su žene i muškarci u mantilima, zaštitnoj opremi, iza tesnih maski i naočara, doktori i zdravstveni radnici, kojima smo odali poštovanje kroz kampanju ’Hvala vam, doktori’. Pored toga, kolege iz naše agencije SDG u Norveškoj kreirale su kampanju Stronger Together, a i na drugim tržištima na kojima smo prisutni učestvovali smo u različitim akcijama“, kaže Srđan Šaper, osnivač I&F Grupe.Kreativna sila koja stvara, radi i sposobna je da oblikuje jaku poruku pretočenu u plemenita dela, nikada se neće isključiti i zatvoriti u karantinStub znatiželje: WeCannNa brojnim panelima posvećenim takozvanoj novoj normali među kojima se istakla i serija WeCann panela, ustanovljeno je da bilo koja kampanja bez praktičnog delanja može pogubno uticati na odnos koji će u toj novoj normalnosti ljudi imati prema brendovima, kompanijama, oglašavanju uopšte. Iz 2020. godine kao pobednici mogu izaći oni na koje će, kada god se bude uspostavila nova normalnost, moći da se pokaže i kaže „oni su bili ljudi na prvom mestu“.Bivanje čovekom u vanrednim okolnostima počinje od sopstvene kuće, zbog čega je u skladu sa Gandijevom izrekom „Budi promena koju želiš da vidiš“, I&F Grupa u svih 12 zemalja u kojima posluje sprovela logistički poduhvat koji je malo kome u potpunosti uspešno pošao za rukom - od samog početka vanrednog stanja, svim timovima bio je omogućen rad od kuće. Organizovana je besplatna psihološka podrška, podrška roditeljima, edukacija o pandemiji i korona virusu, obezbeđeni nebrojeni besplatni sadržaji za zaposlene i njihove porodice, kao i zaštitna oprema i higijenski uslovi za neometan rad onih koji su radili u kancelarijama.Samo je u takvim okolnostima jedan marketinški mozak mogao da funkcioniše, da opstane, da traži nova rešenja i modele, da ostane kreativan, znatiželjan i uključen u svet, iako je fizički iz njega bio isključen.„Važno je da znamo sa čime se kao ljudi suočavamo, kako to utiče na naše svakodnevno funkcionisanje, da li smo i u kom kapacitetu jednako efikasni i efektivni sa radom od kuće, kao i iz kancelarije. Pre nego je epidemija zvanično počela, naše IT odeljenje je u saradnji sa HR-om pripremilo sve kapacitete kako bismo bili spremni da u roku od 24 sata svi na nivou sistema pređemo na rad od kuće. Zaštitnu opremu za zaposlene, plan komunikacije, kao i sve druge zaštitne materijale zaposleni su dobili pre ili tokom samog početka izbijanja epidemije. Tokom prvih nedelja, komunikacija sa svim zaposlenima je bila konstantna i skoro pa dnevna. Sada, krajem 2020. godine, kada svemu dodamo doživljaj kontinuirane krize - značaj i sadržaj komunikacije sa zaposlenima ima dodatnu vrednost“, istakla je Nevena Radovanović, Chief People Officer, I&F Grupa.Ovome u prilog govori i interno istraživanje koje smo sproveli, kao kompanija koja posluje u 12 zemalja, sa preko 650 zaposlenih. Značaj komunikacije i informacija koje su zaposleni dobijali na nivou kompanije, ali i od neposrednih menadžera se pokazao kao izuzetno bitan, i preko 80 odsto naših ispitanika je bilo zadovoljno kvalitetom sadržaja koje su dobijali/dobijaju. Pored toga, gotovo 74 odsto  zaposlenih je kao važnu procenilo brigu kompanije o njihovoj psihološkoj dobrobiti i mentalnom zdravlju. I najvažnije, gotovo svim zaposlenima je od velike važnosti bezbednost i higijena radnog mesta, način i briga oko korišćenja gradskog prevoza i briga o svom zdravlju i uticaju koji možemo da imamo na bliske osobe.Stub integriteta: Članstvo u EASAJedan od ključnih stubova odgovornog i održivog poslovanja I&F Grupe je zalaganje za unapređenje kvaliteta i standarda cele industrije. Samo snažna, stabilna i objedinjena industrija predstavlja prostor za razvoj i pojedinačnih agencija i same industrije.Sa mrežom od 40 organizacija od kojih su 27 tela za samoregulaciju u oglašavanju, a 13 organizacija iz samog sektora oglašavanja, Evropska asocijacija za oglašivačke standarde (EASA) predstavlja bastion istinitosti, pristojnosti, iskrenosti i etičnosti u oglašavanju. Svojom Poveljom, ona postavlja najviše standarde i ukazuje na pozitivne primere kojima bi se trebalo voditi u ovoj industriji. Na (online) sednici Generalne skupštine EASA, održanoj 14. maja ove godine, jedan od tih primera postala je Nacionalna asocijacija za etičke standarde u oglašavanju (NAESO), čiji je jedan od osnivača I&F Grupa. NAESO je primljena u članstvo jednoglasnom odlukom nacionalnih samoregulatornih organizacija iz zemalja širom Evrope.U svojstvu člana posmatrača, NAESO će dobijati od ove asocijacije neprocenjivu pomoć u vidu primera najboljih praksi, pregleda iskustava i omogućavanja kontakata sa članovima asocijacije, kao i mnoge druge vidove podrške za razvoj i promociju samoregulacije u oglašavanju u Srbiji.„Ulazak NAESO u evropsku porodicu samoregulatornih tela u oblasti oglašavanja veoma je važno dostignuće i prekretnica za našu industriju. Verujem da je činjenica da smo baš ove godine, u ovakvoj situaciji, kritičnoj, ali i veoma izazovnoj i inspirativnoj za industriju, primljeni u najviše telo čija je svrha poštovanje, promovisanje i učenje etičnosti u komunikacijama, sama po sebi snažna poruka za sve nas koji smo svoje poslovno i životno opredeljenje pronašli u ovoj oblasti. To treba da nas čini ponosnim“, rekla je Vanda Kučera, predsednica Upravnog odbora NAESO i potpredsednica I&F Grupe.Uz poruku zajedništva, I&F Grupa uz pomoć zaposlenih donirala je sredstva za nabavku pet respiratora za zdravstvene ustanove u SrbijiStub različitosti: Šta je kraj, a šta početak?Niko ne može sa sigurnošću da kaže kada ćemo naše živote ponovo moći da nazovemo „normalnim“, niti da u tom trenutku sa sigurnošću znamo da li je to zaista normalno, ili je adaptacija normalnog. Kako se godina bliži kraju, malo ko uopšte ima želju da sumira svoje doživljaje tokom nje. No, kreativna sila koja stvara, radi i sposobna je da oblikuje jaku poruku pretočenu u plemenita dela, nikada se neće isključiti i zatvoriti u karantin. Njena je budućnost, šta god ona nosila, a I&F Grupa je u 2020. godini pokazala kako jedna industrija okrenuta potrebama čovečanstva i te kako može preživeti globalnu krizu.

2020

Prilika da vodimo pozitivne promene

U kompaniji PepsiCo verujemo da postoji prilika da utičemo na način na koji se proizvode, distribuiraju, konzumiraju i odlažu hrana i piće kako bismo se borili sa zajedničkim izazovima sa kojima se suočavam...

2021

Donacija SOS Dečijeg sela Kraljevo porodilištu Opšte bolnice „Studenica“

Predstavnici SOS Dečijeg sela Kraljevo uručili su danas porodilištu Opšte bolnice „Studenica“ više od 2000 sredstava za higijenu novorođenčadi. Donacija vredna 762.860 dinara predstavlja izraz podrške lokalnoj zajednici čiji je SOS Dečije selo Kraljevo deo, ali i poziv građanima i kompanijama da u godini pred nama pokažu solidarnost i humanost, dajući svoj doprinos upravo najbližem okruženju. „SOS Dečije selo Kraljevo postoji od 2004. godine. U proteklih 15 godina u našem Selu dom je našlo više od 160 dece i mladih bez roditeljskog staranja. Danas u Selu i Zajednici mladih živi ukupno 80 dece i mladih, dok je u Programu polu-samostalnog života još 12 studenata. Naš zadatak u proteklih deceniju ipo bio je im obezbedimo dom pun ljubavi. Na tom putu značajnu ulogu imala je upravno lokalna zajednica. U želji da uzvratimo podršku i na određeni način doprinesemo, odlučili smo da porodilištu Opšte bolnice „Studenica“, odakle u život kreću naše nove komšije, drugari, braća i sestre, poklonima sredstva za higijenu beba. Baš kao što za decu i mlade iz SOS Dečijeg sela Kraljevo kucaju neka zlatna srca, tako i naša danas kucaju za novorođene Kraljevčane i Kraljevčanke,“ – rekla je Vesna Mraković – Jokanović, direktor SOS Dečijeg sela Kraljevo. Donaciju je primio dr Milan Parezanović, pomoćnik direktora za internistički sektor.Zahvaljujući prijateljima iz SOS Dečijeg sela Kraljevo, jer misle i pomažu našim najmlađim sugrađanima, dr Parezanović je rekao: „Raduje podatak da se u poslednje tri godine povećava broj novorođenčadi u našem porodilištu. U 2018. godini rodilo se 1190 beba, u 2019. bilo ih je 1210, a u prošloj godini 1293. Ako je suditi po proteklom mesecu očekuje nas jedna još jednu lepa godina, budući da je u toku januara rođeno 95 beba,“ rekao je dr Parezanović.Fondacija SOS Dečija sela Srbija, u našoj zemlji prisutna je od 2004. godine, stvarajući porodice za decu i mlade u nevolji, pomažući im da izgrade stabilnu budućnostim, doprinoseći tako i razvoju zajednica u kojima žive. Podrška deci, mladima i porodicama u riziku sprovodi se dugoročno, kroz program SOS Dečije selo u Kraljevu, tri Centra za podršku porodici (u Beogradu, Obrenovcu i Nišu), i Centar „Jaki mladi”. Više informacija o radu Fondacije SOS Dečija sela Srbija pronađite na websajtu: www.sos-decijasela.rs 

2020

Liderstvo u viziji, odgovornost na delu

Ova godina pokazala je da je moguće reorganizovati poslovanje, sačuvati sigurnost i bezbednost zaposlenih, ali i biti odgovoran prema zajedniciAko ne pravite razliku u tuđim životima, ne treba da budete u biznisu. Toliko je jednostavno. Kompanije imaju odgovornost da pozitivno menjaju svet. One to duguju zajednici, svojim zaposlenima, klijentima, svima. Zapanjujuće je da činiti dobro takođe donosi dobro biznisu. Šta čekate? Ričard Brenson, čuveni milijarder i biznismen svetskog ranga nije se šalio kada je postavio ovo pitanje. Odgovor svakako treba da bude – nema čekanja, već pravo u akciju! Kompanija MK Group, sa svojim osnivačem i velikim humanistom Miodragom Kostićem na čelu, primenjuje upravo taj princip u svom poslovanju i uvek je tu da podrži kako svoje zaposlene, tako i zajednicu u kojoj radi. Zahvaljujući svojim društveno odgovornim projektima, u javnosti je prepoznata kao jedan od lidera filantropskih aktivnosti u Srbiji, ali i regionalno. Svoju tradiciju nije prekinula ni tokom ove 2020. godine, kada se čitav svet susreo sa posledicama izazvanim pandemijom korona virusa.Kontinuirana podrška od strane MK Group sistema nije usmerena isključivo ka jednoj društvenoj grupi, već je pružena svima kojima je to neophodno, zahvaljujući fleksibilnosti, odlučnosti ali i proaktivnosti kompanije. Svojim delima ojačala je kompanijske vrednosti - Pouzdanost, Timski duh, Inovativnost i Odgovornost, a preuzimanjem uloge lidera u izazovnim vremenima postavila još više standarde u poslovanju.Pomoć u startu za uspešniju borbu protiv korona virusaMK Group je bila među prvim kompanijama koja je pružila pomoć u borbi protiv virusa COVID-19 u Srbiji, a celokupan iznos koji je izdvojila iznosio je gotovo pola miliona evra. Uvidevši ozbiljnost situacije na samom početku, opredelila je šest miliona dinara Institutu za virusologiju, vakcine i serume „Torlak”, za nabavku neophodnih sredstava za dijagnostiku tada potpuno novog virusa. Vrlo brzo nakon pojave prvih slučajeva zaraženih korona virusom u našoj zemlji, postavilo se pitanje kako će zdravstveni sistem podneti sve više obolelih. Miodrag Kostić, predsednik kompanije MK Group, bez dileme je pronašao način kako da pomogne: tokom vanrednog stanja, kada je to bilo najpotrebnije, ustupio je hotel u Novom Sadu na korišćenje Institutu za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut” i tako obezbedio preko potrebne dodatne smeštajne kapacitete.Kompanije članice MK Group sistema takođe su bile aktivne i pružale svoju pomoć. AIK Banka, koja posluje pod okriljem MK Group, izdvojila je 28 miliona dinara za Republički fond za zdravstveno osiguranje, zahvaljujući čemu je kupljeno 10 respiratora. Tako su zdravstvenom sistemu obezbeđeni značajni kapaciteti za lečenje pacijenata sa težom kliničkom slikom.Iako se odmah znalo da korona virus zdravstveno više utiče na starije građane i osobe sa hroničnim oboljenjima, bilo je jasno da posledice koje virus ostavlja u društvu utiču na sve nas. Zato je MK Group posebnu pažnju usmerila na socijalno ugrožena lica, pa su Sunoko, Carnex i Žito Bačka svoje proizvode u iznosu od 7,5 miliona dinara donirali upravo njima.Svesna nadljudskih napora koje medicinsko osoblje ulaže, rizikujući svoje zdravlje da bi spasili živote svojih sugrađana, MK Group je realizovala društveno odgovorni projekat „Za regionalne heroje“ u okviru kojeg je obezbedila zasluženi odmor u svojim hotelima za 450 lekara i medicinskog osoblja u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj. Oni su bili na prvim linijama fronta u borbi protiv zarazne bolesti COVID-19, čime su pokazali da su heroji današnjice. Ovim humanim činom MK Group im je odala priznanje i pokazala svoju zahvalnost. Po završetku drugog talasa pandemije, a svesni napora koji tek očekuju medicinare na jesen, za 200 lekara i medicinskog osoblja iz Klinike za infektivne i tropske bolesti pri Kliničkom centru Srbije i 50 zdravstvenih radnika iz Kliničkog centra Vojvodine obezbeđen je trodnevni odmor na Kopaoniku, u hotelu Grand. Goran Stevanović, Aleksandra Stojanović, Zlatibor Lončar, Edita Stokić, Jovan Purar - Donacija medicinskim radnicimaZdravstveni radnici Univerzitetnog kliničkog centra u Ljubljani, Univerzitetnog kliničkog centra u Mariboru, Splošne bolnice Celje i Univerzitetne klinike Golnik odmorili su se u hotelu Kempinski Palace Portorožu, dok je za medicinare iz Hrvatske bio obezbeđen odmor u hotelu Kempinski Adriatic u Savudriji. Ovaj projekat predstavlja krunu dosadašnjih aktivnosti koje je MK Group realizovala tokom pandemije i za njega je izdvojeno 200.000 evra.Dodatno, MK Group je donela odluku da ne koristi sredstva koje je Vlada Republike Srbije uredbom namenila za pomoć privredi u kriznom periodu izazvanom pandemijom, čime je ostavila mogućnost da se ta sredstva iz budžeta u iznosu od pet miliona evra preusmere u najugroženije segmente.MK Group je obezbedila zasluženi odmor u svojim hotelima za 450 lekara i medicinskog osoblja u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj Veliki značaj podrške na lokalnom nivouKompanije članice MK Group bile su aktivne i u doprinosu lokalnim zajednicama. Tako su Agrounija i PIK Bečej donirali svoje proizvode onima kojima je to bilo najpotrebnije, dok je Sunoko izdvojio 36 tona šećera za socijalno ugrožene građane Vrbasa, Šida, Rume i Sremske Mitrovice, kao i socijalno ugroženim penzionerima u Beogradu. Donirane su i maske Kliničkom centru Vojvodina, novosadskim školarcima i opštini Bečej. I nakon vanrednog stanja, kompanija MK Group je nastavila da pomaže zajednici u borbi protiv širenja virusa COVID-19.Kompanija MK Group ni ove godine nije zaboravila na svoje tradicionalne aktivnosti. Akcije Ekološkog pokreta Vrbas podržane su od strane kompanija Carnex i Sunoko i ove godine, zaposleni PC Sunoko Vrbas rado su se odazvali akciji „Čep za hendikep”, a Carnex je donirao svoje najkvalitetnije proizvode u vrednosti od preko 30.000 evra. Članice MK Group su na ovaj način, svaka za sebe, pokazale da zaista dele vrednosti svoje kompanije, kao i da je solidarnost njihova jača strana. Za sve uložene napore sistema, Srpski filantropski forum i Fond B92 odlikovali su MK Group povodom obeležavanja ovogodišnjeg Nacionalnog dana davanja specijalnom poveljom za doprinos tokom bitke protiv korona virusa. Mada je pomoć društvu sama po sebi bila cilj kompanije, činjenica da je trud prepoznat i vrednovan u zajednici veoma je značajna. Najveća odgovornost prema ljudima Organizacija zaposlenih MK Group sistema, sa svim kompanijama članicama, u trenutku kada su se pojavili prvi slučajevi korona virusa u našoj zemlji, predstavljala je veliki izazov. Bilo je pitanje kako pravilno organizovati rad tako da se obezbedi najviši mogući stepen bezbednosti zaposlenih, a da ne trpe poslovni procesi, jer je kontinuitet u proizvodnji i snabdevanju građana hranom jedan od najviših prioriteta. Rad od kuće tamo gde je to bilo moguće organizovan je u rekordnom roku, kao i usklađivanje procesa poslovanja. Zaposleni u kompaniji MK Group pokazali su visok stepen odgovornosti prema poslu, zahvaljujući čemu ni dobri rezultati rada nisu izostali. Svi ekrani širom kompanije, različiti posteri, obaveštenja, ukazivali su na značaj poštovanja propisanih mera. Slanjem mejlova i organizovanjem internih onlajn sastanaka, MK Group je redovno transparentno obaveštavala svoje zaposlene o novostima i pravilima kuće. Menadžment je posebno u ovo vreme bio u pripravnosti, svima na raspolaganju za različita pitanja i nedoumice.Miodrag Kostić sa zaposlenima MK Group - Projekat Podrška porodicamaIako je fokus tokom 2020. prvenstveno na sigurnom i bezbednom poslovanju, MK Group nije zaboravila na svoje tradicionalne projekte koji znače zaposlenima. I u izazovnim vremenima ova kompanija nastaviće da organizuje akciju „Podrška porodici“ u okviru koje se dodeljuju novčane subvencije zaposlenima u sistemu koji su ove godine postali roditelji. Samo tokom protekle tri godine, u okviru ove akcije izdvojeno je 26 miliona dinara za 400 porodica i više od 860 dece.I u izazovnim vremenima kompanija je nastavila da organizuje akciju „Podrška porodici” u okviru koje se dodeljuju novčane subvencije zaposlenima koji su ove godine postali roditeljiPreko oblaka do prvih koraka Pored sistemske podrške i pomoći zdravstvenim institucijama, MK Group je često odgovarala i na individualne apele, kada naš zdravstveni sistem nije imao rešenje za životno ugrožene pacijente. Među njima je i individualna pomoć mališanima obolelim od retkih bolesti. Takav je i slučaj Sofije Markuljević, jednogodišnje devojčice obolele od spinalne mišićne atrofije, tipa 1. Jedini lek koji može da pomogne dostupan je samo u Sjedinjenim Američkim Državama, i to nakon što se uplati suma od čak 2,4 miliona dolara za lek i prateću terapiju.Aleksandar Kostić sa štićenicima Zajednice mladih, SOS dečija sela SrbijeZa Sofiju se ujedinila čitava Srbija i u roku od četiri meseca novac je prikupljen. Međutim, novi izazov koji je delio porodicu Markuljević od uspešnog izlečenja male Sofije bio je prevoz do Los Anđelesa. Kad se uzme u obzir njeno nestabilno zdravstveno stanje, kao i pandemija korona virusa, komercijalni let nije bio opcija. Svoje snage ovoga puta udružili su poslovni lider regiona Miodrag Kostić i najbolji teniser sveta Novak Đoković i obezbedili let privatnim avionom za Sofiju i njene roditelje do Amerike, kao i, nadamo se, srećan povratak u Srbiju. U proteklih pet godina, MK Group je sprovela više od 500 društveno odgovornih akcija u vrednosti većoj od 5.000.000 evra, sa namerom da unapredi uslove života i rada u 123 lokalne zajednice u kojima posluje. Među onim najvrednijima su zimovanja za decu sa Kosova i Metohije i iz SOS Dečijeg sela Srbije, ustupanje porodične kuće u Novom Sadu, kao zadužbine porodice Kostić, na korišćenje Institutu za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Vojvodine, kao i izgradnja Zajednice mladih pri SOS Dečijem selu Kraljevo. Ustupanje porodične kuće porodice Kostić NURDOR-uOva godina pokazala je da je moguće reorganizovati poslovanje, sačuvati sigurnost i bezbednost zaposlenih, ali i biti odgovoran prema zajednici. Podrška društvu, ulaganje u razvoj mladih, prepoznavanje i odgovaranje na izazove koji se postavljaju, ostaju strateška opredeljenost MK Group i osnovne premise njenog odgovornog delovanja. Jer, za ovu kompaniju i njenog osnivača, poslovni uspeh i društvena odgovornost su nerazdvojivi imperativ poslovanja.