Održivost

2021

Pametne klupe Gradskoj opštini Vračar

U cilju unapređenja kvaliteta života na Vračaru i ugodnijeg boravka na javnim površinama predsednik Gradske opštine Vračar prof. dr Milan A. Nedeljković i kompanija dm drogerie markt Srbija pot...

2020

Godina humanosti za I&F Grupu

Komunikacije su sada u službi čovečanstva više nego ikada. Kampanje više nisu tu da privlače pažnju i bude znatiželju, već da osvoje poverenje ljudi koji prolaze kroz teške trenutke i ogromne promene u svojoj svakodnevici Mnogo više nego neke prethodne, 2020. godina uspostavila je svoje standarde, rasplamsala trendove i donela pregršt noviteta u industriju oglašavanja. Neki su joj se prilagodili, neki malo manje, ali test inteligentnog osluškivanja tržišta u nekoj svojoj ogoljenoj biti ostao je nepromenjen. Apsolutno sve ostalo - promenilo se iz korena.Nakon decenija uspešnih kampanja koje su osvajale pažnju miliona svojom inovativnošću, odvažnošću, pa i pokojom šokantnošću, marketinški stručnjaci kolektivno su se vratili na „tablu za crtanje“, doduše ovaj put digitalnu, preselili u svoje radne sobe, a iz ove izložene privatnosti i borbe sa signalom na Zoom-u proizašlo je nešto jednostavno rečeno ljudsko. Kreativna snaga njihovih umova dobila je, sticajem teških okolnosti, plemenit fokus – komunikacije su sada u službi čovečanstva više nego ikada. Od humanitarnih kampanja, društvene odgovornosti i opšte uzev delovanja marketinških agencija i njihovih klijenata u mesecima pandemije, zavisio je njihov integritet. Kampanje više nisu tu da privlače pažnju i bude znatiželju, već da osvoje poverenje ljudi koji prolaze kroz teške trenutke i ogromne promene u svojoj svakodnevici. Na testu humanosti svakako nije mogao da padne komunikacioni sistem kom je integritet jedan od nosećih stubova, a I&F Grupa danas se može pohvaliti brojnim izvojevanim pobedama u ime humanosti, etike i, na kraju krajeva, preko potrebnog optimizma.Stub optimizma: Superheroji današnjiceNije bilo tih influensera, poznatih ličnosti, prestižnih brendova i globalnih fenomena koji su mogli nadmašiti značaj jednog zdravstvenog radnika, prožetog otiscima od zaštitne opreme po licu, nemoćnog da zagrli sopstvenu porodicu i prebledelog od ko zna koliko vezanih smena. Zahvalnost ovim ženama i muškarcima u najdramatičnijim danima bila je dužnost čitavih industrija. Njihova lica možda je i najbolje prikazala naša industrija, a zahvalnost im je ukazana velikom regionalnom kampanjom pod nazivom „HVALA VAM, DOKTORI“.Agencije McCann i UM, članice I&F Grupe, kao i njihovi medijski partneri, ispunili su istovremeno ulice Beograda, Zagreba, Sarajeva, Podgorice, Tirane i Skoplja kreativnim rešenjima, porukama podrške, zahvalnosti lekarima i medicinskom osoblju, kao i preko potrebnim optimizmom u pogledu naše budućnosti. Akciji se iz dana u dan priključivao veliki broj kreativnih timova, koji su iza sebe ostavili preko stotinu postera i poruka zahvalnosti, dok je svetska i domaća javnost oduševljeno reagovala na rešenje agencije McCann Beograd, koja je na jednostavan način prikazala lekare u ulozi superheroja.„Uradili smo isto ono što smo svakoga dana radili i u ’normalno’ vreme – tražili najbolju ideju. Situacija u kojoj su mnoge pozicije u medijima bile slobodne inspirisala je inicijativu zahvalnosti i podrške doktorima koja se sprovodi u brojim zemljama jugoistočne Evrope. Mi smo joj se sa velikim entuzijazmom priključili i u našem regionu. Svoje znanje, talenat, dizajn i misao stavili smo u službu nečega većeg i zbog toga smo veoma srećni. Sva osvojena priznanja, pohvale i nagrade posvećujemo upravo svim doktorima i zdravstvenim radnicima u našem regionu, kao izraz duboke zahvalnosti za njihove napore u 2020“, rekla je Jana Savić Rastovac, izvršna kreativna direktorka agencije McCann Beograd.Svetska i domaća javnost oduševljeno je reagovala na našu kampanju, koja je na jednostavan način prikazala lekare u ulozi superheroja. Naša kampanja je obišla ceo svet, a glavno idejno rešenje ekskluzivno je objavljeno na specijalnim naslovnim stranicama magazina „Nedeljnik“. „Fotografije medicinskog osoblja koje su se pojavile u medijima, u potpunosti su me ostavile bez reči. Tada sam shvatila težinu situacije, njihovu veličinu i hrabrost. Ideja se nekako sama nadovezala“, objašnjava Head of Art u McCann Beograd, Lidija Milovanović, dizajnerka kreativnog rešenja koje je obišlo svet.Stub pristojnosti: Donacija respiratoraSvakome je postalo jasno kroz šta prolaze medicinski radnici, ali u datoj situaciji i najveće „hvala“ neće značiti ništa ukoliko se na njemu stane. Uz poruku zajedništva, I&F Grupa uz pomoć zaposlenih donirala je sredstva za nabavku pet respiratora za zdravstvene ustanove u Srbiji. Ovim potezom, Grupa se odazvala pozivu Unicefa i uključila u veliku akciju nabavke respiratora, zaštitne opreme i higijenskih paketa koji su usmeravani ka najugroženijim područjima zahvaćenih virusom Covid-19. „U ovakvim trenucima potrebna je podrška i solidarnost jer samo zajedno možemo da pobedimo. Donacijom za nabavku pet respiratora pružili smo preko potrebnu pomoć našem zdravstvenom sistemu i građanima Srbije. Teška vremena uvek stvaraju velike heroje, a to su gotovo uvek anonimni pojedinci koji se nesebično i hrabro žrtvuju za dobrobit drugih. To su žene i muškarci u mantilima, zaštitnoj opremi, iza tesnih maski i naočara, doktori i zdravstveni radnici, kojima smo odali poštovanje kroz kampanju ’Hvala vam, doktori’. Pored toga, kolege iz naše agencije SDG u Norveškoj kreirale su kampanju Stronger Together, a i na drugim tržištima na kojima smo prisutni učestvovali smo u različitim akcijama“, kaže Srđan Šaper, osnivač I&F Grupe.Kreativna sila koja stvara, radi i sposobna je da oblikuje jaku poruku pretočenu u plemenita dela, nikada se neće isključiti i zatvoriti u karantinStub znatiželje: WeCannNa brojnim panelima posvećenim takozvanoj novoj normali među kojima se istakla i serija WeCann panela, ustanovljeno je da bilo koja kampanja bez praktičnog delanja može pogubno uticati na odnos koji će u toj novoj normalnosti ljudi imati prema brendovima, kompanijama, oglašavanju uopšte. Iz 2020. godine kao pobednici mogu izaći oni na koje će, kada god se bude uspostavila nova normalnost, moći da se pokaže i kaže „oni su bili ljudi na prvom mestu“.Bivanje čovekom u vanrednim okolnostima počinje od sopstvene kuće, zbog čega je u skladu sa Gandijevom izrekom „Budi promena koju želiš da vidiš“, I&F Grupa u svih 12 zemalja u kojima posluje sprovela logistički poduhvat koji je malo kome u potpunosti uspešno pošao za rukom - od samog početka vanrednog stanja, svim timovima bio je omogućen rad od kuće. Organizovana je besplatna psihološka podrška, podrška roditeljima, edukacija o pandemiji i korona virusu, obezbeđeni nebrojeni besplatni sadržaji za zaposlene i njihove porodice, kao i zaštitna oprema i higijenski uslovi za neometan rad onih koji su radili u kancelarijama.Samo je u takvim okolnostima jedan marketinški mozak mogao da funkcioniše, da opstane, da traži nova rešenja i modele, da ostane kreativan, znatiželjan i uključen u svet, iako je fizički iz njega bio isključen.„Važno je da znamo sa čime se kao ljudi suočavamo, kako to utiče na naše svakodnevno funkcionisanje, da li smo i u kom kapacitetu jednako efikasni i efektivni sa radom od kuće, kao i iz kancelarije. Pre nego je epidemija zvanično počela, naše IT odeljenje je u saradnji sa HR-om pripremilo sve kapacitete kako bismo bili spremni da u roku od 24 sata svi na nivou sistema pređemo na rad od kuće. Zaštitnu opremu za zaposlene, plan komunikacije, kao i sve druge zaštitne materijale zaposleni su dobili pre ili tokom samog početka izbijanja epidemije. Tokom prvih nedelja, komunikacija sa svim zaposlenima je bila konstantna i skoro pa dnevna. Sada, krajem 2020. godine, kada svemu dodamo doživljaj kontinuirane krize - značaj i sadržaj komunikacije sa zaposlenima ima dodatnu vrednost“, istakla je Nevena Radovanović, Chief People Officer, I&F Grupa.Ovome u prilog govori i interno istraživanje koje smo sproveli, kao kompanija koja posluje u 12 zemalja, sa preko 650 zaposlenih. Značaj komunikacije i informacija koje su zaposleni dobijali na nivou kompanije, ali i od neposrednih menadžera se pokazao kao izuzetno bitan, i preko 80 odsto naših ispitanika je bilo zadovoljno kvalitetom sadržaja koje su dobijali/dobijaju. Pored toga, gotovo 74 odsto  zaposlenih je kao važnu procenilo brigu kompanije o njihovoj psihološkoj dobrobiti i mentalnom zdravlju. I najvažnije, gotovo svim zaposlenima je od velike važnosti bezbednost i higijena radnog mesta, način i briga oko korišćenja gradskog prevoza i briga o svom zdravlju i uticaju koji možemo da imamo na bliske osobe.Stub integriteta: Članstvo u EASAJedan od ključnih stubova odgovornog i održivog poslovanja I&F Grupe je zalaganje za unapređenje kvaliteta i standarda cele industrije. Samo snažna, stabilna i objedinjena industrija predstavlja prostor za razvoj i pojedinačnih agencija i same industrije.Sa mrežom od 40 organizacija od kojih su 27 tela za samoregulaciju u oglašavanju, a 13 organizacija iz samog sektora oglašavanja, Evropska asocijacija za oglašivačke standarde (EASA) predstavlja bastion istinitosti, pristojnosti, iskrenosti i etičnosti u oglašavanju. Svojom Poveljom, ona postavlja najviše standarde i ukazuje na pozitivne primere kojima bi se trebalo voditi u ovoj industriji. Na (online) sednici Generalne skupštine EASA, održanoj 14. maja ove godine, jedan od tih primera postala je Nacionalna asocijacija za etičke standarde u oglašavanju (NAESO), čiji je jedan od osnivača I&F Grupa. NAESO je primljena u članstvo jednoglasnom odlukom nacionalnih samoregulatornih organizacija iz zemalja širom Evrope.U svojstvu člana posmatrača, NAESO će dobijati od ove asocijacije neprocenjivu pomoć u vidu primera najboljih praksi, pregleda iskustava i omogućavanja kontakata sa članovima asocijacije, kao i mnoge druge vidove podrške za razvoj i promociju samoregulacije u oglašavanju u Srbiji.„Ulazak NAESO u evropsku porodicu samoregulatornih tela u oblasti oglašavanja veoma je važno dostignuće i prekretnica za našu industriju. Verujem da je činjenica da smo baš ove godine, u ovakvoj situaciji, kritičnoj, ali i veoma izazovnoj i inspirativnoj za industriju, primljeni u najviše telo čija je svrha poštovanje, promovisanje i učenje etičnosti u komunikacijama, sama po sebi snažna poruka za sve nas koji smo svoje poslovno i životno opredeljenje pronašli u ovoj oblasti. To treba da nas čini ponosnim“, rekla je Vanda Kučera, predsednica Upravnog odbora NAESO i potpredsednica I&F Grupe.Uz poruku zajedništva, I&F Grupa uz pomoć zaposlenih donirala je sredstva za nabavku pet respiratora za zdravstvene ustanove u SrbijiStub različitosti: Šta je kraj, a šta početak?Niko ne može sa sigurnošću da kaže kada ćemo naše živote ponovo moći da nazovemo „normalnim“, niti da u tom trenutku sa sigurnošću znamo da li je to zaista normalno, ili je adaptacija normalnog. Kako se godina bliži kraju, malo ko uopšte ima želju da sumira svoje doživljaje tokom nje. No, kreativna sila koja stvara, radi i sposobna je da oblikuje jaku poruku pretočenu u plemenita dela, nikada se neće isključiti i zatvoriti u karantin. Njena je budućnost, šta god ona nosila, a I&F Grupa je u 2020. godini pokazala kako jedna industrija okrenuta potrebama čovečanstva i te kako može preživeti globalnu krizu.

2020

Prilika da vodimo pozitivne promene

U kompaniji PepsiCo verujemo da postoji prilika da utičemo na način na koji se proizvode, distribuiraju, konzumiraju i odlažu hrana i piće kako bismo se borili sa zajedničkim izazovima sa kojima se suočavam...

2021

Donacija SOS Dečijeg sela Kraljevo porodilištu Opšte bolnice „Studenica“

Predstavnici SOS Dečijeg sela Kraljevo uručili su danas porodilištu Opšte bolnice „Studenica“ više od 2000 sredstava za higijenu novorođenčadi. Donacija vredna 762.860 dinara predstavlja izraz podrške lokalnoj zajednici čiji je SOS Dečije selo Kraljevo deo, ali i poziv građanima i kompanijama da u godini pred nama pokažu solidarnost i humanost, dajući svoj doprinos upravo najbližem okruženju. „SOS Dečije selo Kraljevo postoji od 2004. godine. U proteklih 15 godina u našem Selu dom je našlo više od 160 dece i mladih bez roditeljskog staranja. Danas u Selu i Zajednici mladih živi ukupno 80 dece i mladih, dok je u Programu polu-samostalnog života još 12 studenata. Naš zadatak u proteklih deceniju ipo bio je im obezbedimo dom pun ljubavi. Na tom putu značajnu ulogu imala je upravno lokalna zajednica. U želji da uzvratimo podršku i na određeni način doprinesemo, odlučili smo da porodilištu Opšte bolnice „Studenica“, odakle u život kreću naše nove komšije, drugari, braća i sestre, poklonima sredstva za higijenu beba. Baš kao što za decu i mlade iz SOS Dečijeg sela Kraljevo kucaju neka zlatna srca, tako i naša danas kucaju za novorođene Kraljevčane i Kraljevčanke,“ – rekla je Vesna Mraković – Jokanović, direktor SOS Dečijeg sela Kraljevo. Donaciju je primio dr Milan Parezanović, pomoćnik direktora za internistički sektor.Zahvaljujući prijateljima iz SOS Dečijeg sela Kraljevo, jer misle i pomažu našim najmlađim sugrađanima, dr Parezanović je rekao: „Raduje podatak da se u poslednje tri godine povećava broj novorođenčadi u našem porodilištu. U 2018. godini rodilo se 1190 beba, u 2019. bilo ih je 1210, a u prošloj godini 1293. Ako je suditi po proteklom mesecu očekuje nas jedna još jednu lepa godina, budući da je u toku januara rođeno 95 beba,“ rekao je dr Parezanović.Fondacija SOS Dečija sela Srbija, u našoj zemlji prisutna je od 2004. godine, stvarajući porodice za decu i mlade u nevolji, pomažući im da izgrade stabilnu budućnostim, doprinoseći tako i razvoju zajednica u kojima žive. Podrška deci, mladima i porodicama u riziku sprovodi se dugoročno, kroz program SOS Dečije selo u Kraljevu, tri Centra za podršku porodici (u Beogradu, Obrenovcu i Nišu), i Centar „Jaki mladi”. Više informacija o radu Fondacije SOS Dečija sela Srbija pronađite na websajtu: www.sos-decijasela.rs 

2020

Liderstvo u viziji, odgovornost na delu

Ova godina pokazala je da je moguće reorganizovati poslovanje, sačuvati sigurnost i bezbednost zaposlenih, ali i biti odgovoran prema zajedniciAko ne pravite razliku u tuđim životima, ne treba da budete u biznisu. Toliko je jednostavno. Kompanije imaju odgovornost da pozitivno menjaju svet. One to duguju zajednici, svojim zaposlenima, klijentima, svima. Zapanjujuće je da činiti dobro takođe donosi dobro biznisu. Šta čekate? Ričard Brenson, čuveni milijarder i biznismen svetskog ranga nije se šalio kada je postavio ovo pitanje. Odgovor svakako treba da bude – nema čekanja, već pravo u akciju! Kompanija MK Group, sa svojim osnivačem i velikim humanistom Miodragom Kostićem na čelu, primenjuje upravo taj princip u svom poslovanju i uvek je tu da podrži kako svoje zaposlene, tako i zajednicu u kojoj radi. Zahvaljujući svojim društveno odgovornim projektima, u javnosti je prepoznata kao jedan od lidera filantropskih aktivnosti u Srbiji, ali i regionalno. Svoju tradiciju nije prekinula ni tokom ove 2020. godine, kada se čitav svet susreo sa posledicama izazvanim pandemijom korona virusa.Kontinuirana podrška od strane MK Group sistema nije usmerena isključivo ka jednoj društvenoj grupi, već je pružena svima kojima je to neophodno, zahvaljujući fleksibilnosti, odlučnosti ali i proaktivnosti kompanije. Svojim delima ojačala je kompanijske vrednosti - Pouzdanost, Timski duh, Inovativnost i Odgovornost, a preuzimanjem uloge lidera u izazovnim vremenima postavila još više standarde u poslovanju.Pomoć u startu za uspešniju borbu protiv korona virusaMK Group je bila među prvim kompanijama koja je pružila pomoć u borbi protiv virusa COVID-19 u Srbiji, a celokupan iznos koji je izdvojila iznosio je gotovo pola miliona evra. Uvidevši ozbiljnost situacije na samom početku, opredelila je šest miliona dinara Institutu za virusologiju, vakcine i serume „Torlak”, za nabavku neophodnih sredstava za dijagnostiku tada potpuno novog virusa. Vrlo brzo nakon pojave prvih slučajeva zaraženih korona virusom u našoj zemlji, postavilo se pitanje kako će zdravstveni sistem podneti sve više obolelih. Miodrag Kostić, predsednik kompanije MK Group, bez dileme je pronašao način kako da pomogne: tokom vanrednog stanja, kada je to bilo najpotrebnije, ustupio je hotel u Novom Sadu na korišćenje Institutu za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut” i tako obezbedio preko potrebne dodatne smeštajne kapacitete.Kompanije članice MK Group sistema takođe su bile aktivne i pružale svoju pomoć. AIK Banka, koja posluje pod okriljem MK Group, izdvojila je 28 miliona dinara za Republički fond za zdravstveno osiguranje, zahvaljujući čemu je kupljeno 10 respiratora. Tako su zdravstvenom sistemu obezbeđeni značajni kapaciteti za lečenje pacijenata sa težom kliničkom slikom.Iako se odmah znalo da korona virus zdravstveno više utiče na starije građane i osobe sa hroničnim oboljenjima, bilo je jasno da posledice koje virus ostavlja u društvu utiču na sve nas. Zato je MK Group posebnu pažnju usmerila na socijalno ugrožena lica, pa su Sunoko, Carnex i Žito Bačka svoje proizvode u iznosu od 7,5 miliona dinara donirali upravo njima.Svesna nadljudskih napora koje medicinsko osoblje ulaže, rizikujući svoje zdravlje da bi spasili živote svojih sugrađana, MK Group je realizovala društveno odgovorni projekat „Za regionalne heroje“ u okviru kojeg je obezbedila zasluženi odmor u svojim hotelima za 450 lekara i medicinskog osoblja u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj. Oni su bili na prvim linijama fronta u borbi protiv zarazne bolesti COVID-19, čime su pokazali da su heroji današnjice. Ovim humanim činom MK Group im je odala priznanje i pokazala svoju zahvalnost. Po završetku drugog talasa pandemije, a svesni napora koji tek očekuju medicinare na jesen, za 200 lekara i medicinskog osoblja iz Klinike za infektivne i tropske bolesti pri Kliničkom centru Srbije i 50 zdravstvenih radnika iz Kliničkog centra Vojvodine obezbeđen je trodnevni odmor na Kopaoniku, u hotelu Grand. Goran Stevanović, Aleksandra Stojanović, Zlatibor Lončar, Edita Stokić, Jovan Purar - Donacija medicinskim radnicimaZdravstveni radnici Univerzitetnog kliničkog centra u Ljubljani, Univerzitetnog kliničkog centra u Mariboru, Splošne bolnice Celje i Univerzitetne klinike Golnik odmorili su se u hotelu Kempinski Palace Portorožu, dok je za medicinare iz Hrvatske bio obezbeđen odmor u hotelu Kempinski Adriatic u Savudriji. Ovaj projekat predstavlja krunu dosadašnjih aktivnosti koje je MK Group realizovala tokom pandemije i za njega je izdvojeno 200.000 evra.Dodatno, MK Group je donela odluku da ne koristi sredstva koje je Vlada Republike Srbije uredbom namenila za pomoć privredi u kriznom periodu izazvanom pandemijom, čime je ostavila mogućnost da se ta sredstva iz budžeta u iznosu od pet miliona evra preusmere u najugroženije segmente.MK Group je obezbedila zasluženi odmor u svojim hotelima za 450 lekara i medicinskog osoblja u Srbiji, Sloveniji i Hrvatskoj Veliki značaj podrške na lokalnom nivouKompanije članice MK Group bile su aktivne i u doprinosu lokalnim zajednicama. Tako su Agrounija i PIK Bečej donirali svoje proizvode onima kojima je to bilo najpotrebnije, dok je Sunoko izdvojio 36 tona šećera za socijalno ugrožene građane Vrbasa, Šida, Rume i Sremske Mitrovice, kao i socijalno ugroženim penzionerima u Beogradu. Donirane su i maske Kliničkom centru Vojvodina, novosadskim školarcima i opštini Bečej. I nakon vanrednog stanja, kompanija MK Group je nastavila da pomaže zajednici u borbi protiv širenja virusa COVID-19.Kompanija MK Group ni ove godine nije zaboravila na svoje tradicionalne aktivnosti. Akcije Ekološkog pokreta Vrbas podržane su od strane kompanija Carnex i Sunoko i ove godine, zaposleni PC Sunoko Vrbas rado su se odazvali akciji „Čep za hendikep”, a Carnex je donirao svoje najkvalitetnije proizvode u vrednosti od preko 30.000 evra. Članice MK Group su na ovaj način, svaka za sebe, pokazale da zaista dele vrednosti svoje kompanije, kao i da je solidarnost njihova jača strana. Za sve uložene napore sistema, Srpski filantropski forum i Fond B92 odlikovali su MK Group povodom obeležavanja ovogodišnjeg Nacionalnog dana davanja specijalnom poveljom za doprinos tokom bitke protiv korona virusa. Mada je pomoć društvu sama po sebi bila cilj kompanije, činjenica da je trud prepoznat i vrednovan u zajednici veoma je značajna. Najveća odgovornost prema ljudima Organizacija zaposlenih MK Group sistema, sa svim kompanijama članicama, u trenutku kada su se pojavili prvi slučajevi korona virusa u našoj zemlji, predstavljala je veliki izazov. Bilo je pitanje kako pravilno organizovati rad tako da se obezbedi najviši mogući stepen bezbednosti zaposlenih, a da ne trpe poslovni procesi, jer je kontinuitet u proizvodnji i snabdevanju građana hranom jedan od najviših prioriteta. Rad od kuće tamo gde je to bilo moguće organizovan je u rekordnom roku, kao i usklađivanje procesa poslovanja. Zaposleni u kompaniji MK Group pokazali su visok stepen odgovornosti prema poslu, zahvaljujući čemu ni dobri rezultati rada nisu izostali. Svi ekrani širom kompanije, različiti posteri, obaveštenja, ukazivali su na značaj poštovanja propisanih mera. Slanjem mejlova i organizovanjem internih onlajn sastanaka, MK Group je redovno transparentno obaveštavala svoje zaposlene o novostima i pravilima kuće. Menadžment je posebno u ovo vreme bio u pripravnosti, svima na raspolaganju za različita pitanja i nedoumice.Miodrag Kostić sa zaposlenima MK Group - Projekat Podrška porodicamaIako je fokus tokom 2020. prvenstveno na sigurnom i bezbednom poslovanju, MK Group nije zaboravila na svoje tradicionalne projekte koji znače zaposlenima. I u izazovnim vremenima ova kompanija nastaviće da organizuje akciju „Podrška porodici“ u okviru koje se dodeljuju novčane subvencije zaposlenima u sistemu koji su ove godine postali roditelji. Samo tokom protekle tri godine, u okviru ove akcije izdvojeno je 26 miliona dinara za 400 porodica i više od 860 dece.I u izazovnim vremenima kompanija je nastavila da organizuje akciju „Podrška porodici” u okviru koje se dodeljuju novčane subvencije zaposlenima koji su ove godine postali roditeljiPreko oblaka do prvih koraka Pored sistemske podrške i pomoći zdravstvenim institucijama, MK Group je često odgovarala i na individualne apele, kada naš zdravstveni sistem nije imao rešenje za životno ugrožene pacijente. Među njima je i individualna pomoć mališanima obolelim od retkih bolesti. Takav je i slučaj Sofije Markuljević, jednogodišnje devojčice obolele od spinalne mišićne atrofije, tipa 1. Jedini lek koji može da pomogne dostupan je samo u Sjedinjenim Američkim Državama, i to nakon što se uplati suma od čak 2,4 miliona dolara za lek i prateću terapiju.Aleksandar Kostić sa štićenicima Zajednice mladih, SOS dečija sela SrbijeZa Sofiju se ujedinila čitava Srbija i u roku od četiri meseca novac je prikupljen. Međutim, novi izazov koji je delio porodicu Markuljević od uspešnog izlečenja male Sofije bio je prevoz do Los Anđelesa. Kad se uzme u obzir njeno nestabilno zdravstveno stanje, kao i pandemija korona virusa, komercijalni let nije bio opcija. Svoje snage ovoga puta udružili su poslovni lider regiona Miodrag Kostić i najbolji teniser sveta Novak Đoković i obezbedili let privatnim avionom za Sofiju i njene roditelje do Amerike, kao i, nadamo se, srećan povratak u Srbiju. U proteklih pet godina, MK Group je sprovela više od 500 društveno odgovornih akcija u vrednosti većoj od 5.000.000 evra, sa namerom da unapredi uslove života i rada u 123 lokalne zajednice u kojima posluje. Među onim najvrednijima su zimovanja za decu sa Kosova i Metohije i iz SOS Dečijeg sela Srbije, ustupanje porodične kuće u Novom Sadu, kao zadužbine porodice Kostić, na korišćenje Institutu za zdravstvenu zaštitu dece i omladine Vojvodine, kao i izgradnja Zajednice mladih pri SOS Dečijem selu Kraljevo. Ustupanje porodične kuće porodice Kostić NURDOR-uOva godina pokazala je da je moguće reorganizovati poslovanje, sačuvati sigurnost i bezbednost zaposlenih, ali i biti odgovoran prema zajednici. Podrška društvu, ulaganje u razvoj mladih, prepoznavanje i odgovaranje na izazove koji se postavljaju, ostaju strateška opredeljenost MK Group i osnovne premise njenog odgovornog delovanja. Jer, za ovu kompaniju i njenog osnivača, poslovni uspeh i društvena odgovornost su nerazdvojivi imperativ poslovanja.  

2020

Nije svejedno kakvu budućnost stvaramo

Nectar je domaća porodična kompanija, regionalni lider u proizvodnji voćnih sokova, koja posluje već pune dve decenije. Od prvog proizvoda, jabukovog sirćeta, do danas, kada u Nectar portfoliju ima preko 30 ...

2021

Zajedno jedni za druge – sada i u beogradskom naselju Braće Jerković

Kompanija dm drogerie markt nastavila je sa ekspanzijom na lokalnom tržištu otvaranjem prve nove drogerije u ovoj godini na adresi Braće Jerković 137a. Kao i prilikom svakog otvaranja, drogerijski lanac je namenio deo prometa u humanitarne svrhe, dok je kupcima  priredio brojna iznenađenja i pogodnosti.  Vođena poslovnom vodiljom Zajedno jedni za druge, kompanija je dan otvaranja nove drogerije obeležila sada već tradicionalnom donacijom, izdvojivši 500.000 dinara za Specijalnu bolnicu za cerebralnu paralizu i razvojnu neurologiju. Pored toga, dm je pripremio poklone za prvih 2.500 kupaca, a od četvrtka 28. januara do subote, 30. januara omogućen je popust od 15 posto na sve, čak i na snižene proizvode.Budući da mame imaju poseban tretman u drogerijskom lancu, u ovoj  dm drogeriji u Beogradu obezbeđen je kutak za dojenje, kao i sto za povijanje beba. Pristupačne cene, maksimalan kvalitet proizvoda i široka ponuda učinila je dm drogerije omiljenim za kupovinu svega na jednom mestu. Naime, kompanija dm prepoznata je kao prioritetan lanac snabdevanja budući da u svom asortimanu, pored proizvoda za negu i lepotu, sadrži i širok izbor prehrambenih i organskih namirnica, hranu za bebe, kao i proizvode za održavanje domaćinstva.Ovaj najveći drogerijski lanac u Evropi nastaviće da osluškuje potrebe svojih kupaca i da sprovodi potrebne epidemiološke mere kako bi svaka dm drogerija ostala sigurno mesto za prijatnu kupovinu.

2021

270.000 litara vode za građane poplavljenih opština na jugu Srbije

Kabinet ministra Novice Tončeva, zaduženog za razvoj nedovoljno razvijenih opština u Vladi Republike Srbije i Coca-Cola sistem u Srbiji, u prvim danima nakon velikih poplava donirala je 25 šlepera flaširane vode Rosa, tj 226.800 litara, pogođenim opštinama na jugu Srbije. Poplave koje su zadesile više mesta na jugu zemlje, donele su brojne probleme, a meštani Vlasotinca, zbog zamućene reke i oštećenja vodozahvata na reci Vlasini, ostali su u potpunosti bez pijaće vode. ,,Ispred Vlade Republike Srbije, zahvaljujem kompaniji Coca-Cola, koja je donirala značajnu količinu Rosa vode nerazvijenim opštinama pogođenim poplavama. Ova, ali i svaka druga pomoć, veoma je značajna za nedovoljno razvijene opštine, posebno u ovakvim situacijama. Prioritet Vlade Republike Srbije, i moj kao ministra, je da pomognemo stanovništvu ovih opština, i učinićemo sve da pomoć do njih stigne u što kraćem roku, u čemu nam veliku pomoć pružaju odgovorne kompanije poput Coca-Cole.’’, izjavio je ministar Novica Tončev. Donacija koja je pristigla zahvaljujući angažovanju ministra Tončeva i Coca-Cola sistema, predstavlja ogromnu podršku u uslovima izazvanim vremenskim nepogodama i primer na koji način kompanije treba da reaguju. Ova prva, inicijalna pomoć nedavno je upotpunjena drugom donacijom od 45.360 litara flaširane vode Rosa. Tako je pomoć od preko 270.000lit vode ukupno dobilo oko 50.000 stanovnika na jugu Srbije. “Kao pouzdan partner zajednice u kojoj poslujemo više od pola veka, nismo imali dilemu kada je u pitanju ovako urgentna potreba kao što je voda za piće. U saradnji sa institucijama i predstavnicima lokalne vlasti obezbedili smo ugroženim građanima neophodne količine pijaće vode, i to je najmanje što smo mogli da učinimo. Na ovaj način, nastavljamo našu tradiciju da reagujemo i pomognemo, kad god je to neophodno.“ istakao je Gjoko Stojčevski, direktor fabrike Vlasinke koja posluje u okviru Coca-Cola sistema.Coca-Cola sistem nastojaće da i u buduće bude prava podrška zajednici, kako u redovnim, tako i u vanrednim okolnostima, kako je to bio slučaj mnogo puta do sada. 

2021

Humanitarni karavan obišao mnoge gradove i više od 1.000 mališana, od Sombora do Kuršumlije

Zvečanska, Zubin Potok, Institut za neonatologiju, Udruženje autizam Valjevo, Udruženje ratnih vojnih invalida u Somboru, sela pored Kuršumlije... Više od 1.000 paketića podelila je kompanija Mozzart prethodnih nedelja, a darovi za mališane stigli su na adrese mnogih organizacija i centara širom Srbije.Uoči Nove godine, predstavnici Mozzarta su zajedno sa Darijom Kisić Tepavčević, ministarkom za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, uručili paketiće Centru za zaštitu dece i omladine u Zvečanskoj, a jedan deo je stigao i u opštinu Zubin Potok na Kosovu i Metohiji.Takođe, FK Crvena zvezda je u saradnji sa ekskluzivnim beting partnerom organizovala darivanje najmlađih navijača srpskog šampiona širom zemlje. Ekspedicija crveno-belih je sa paketićima koje je donirao Mozzart obišla Smederevo, Požarevac, Veliko Gradište, Bor, Zaječar, Ćupriju, Ivanjicu i mnoge druge gradove.Regionalni lider u oblasti priređivanja igara na sreću je kroz niz društveno odgovornih akcija širio praznični duh prethodnih nedelja, a paketiće su dobila i deca članova sindikata „Nezavisnost“ Instituta za neonatologiju u Beogradu, odnosno mališani iz sela pored Kuršumlije. Humanitarni karavan se sa juga Srbije uputio ka samom severu zemlje, do Udruženja ratnih vojnih invalida u Somboru.Akcija je nastavljena i na dan Svetog Save, a svečanost je organizovalo Udruženje osoba sa autizmom u Valjevu, koje okuplja 38 porodica.- Paketiće ne delimo samo za praznike, nego i za međunarodne dane osoba ometenih u razvoju i razne druge događaje. Zahvaljujući kompaniji Mozzart, dobili smo priliku da usrećimo decu i na Svetog Savu – kaže Gabrijela Šipoš, predsednik Udruženja.Tokom prethodnih nedelja je posebno bilo važno da deca osete duh praznika, jer je 2020. godina bila veoma teška za mnoge.- Zbog krize u jeku pandemije korona virusa, mnoge ustanove i organizacije nisu bile u mogućnosti da prikupe sredstva za paketiće. Zato smo u prethodnom periodu akcenat stavili upravo na ovakve akcije i trudili smo se da što više mališana obradujemo poklonima - istakao je Borjan Popović, direktor korporativnih komunikacija u kompaniji Mozzart.

2021

Sedmi put dobitnik nagrade „Top Employer“, a sada i globalno

Kompanija PepsiCo u Srbiji, ponosni je dobitnik prestižne Top Employer nagrade za poslovanje u Srbiji i to sedmi put zaredom. Top Employer priznanje za najboljeg poslodavca ističe posvećenost kompanije stvaranju jednakih prilika za sve zaposlene, pružanje mogućnosti za sticanje novih veština i izgradnji uspešne karijere u okviru inkluzivnog poslovnog okruženja. Kompanija PepsiCo je i ove godine potvrdila da je ulaganje u ljude najvažnija investicija, kroz primenu najboljih globalnih praksi i kontinuiranih inovacija iz oblasti upravljanja ljudskim resursima. Prema rečima Tijane Tadić, senior menadžerke ljudskih resursa kompanije PepsiCo za južna tržišta Centralne Evrope, Baltičke zemlje i franšizno poslovanje, ovo priznanje ima poseban značaj jer je došlo u veoma izazovnim vremenima.„Godina za nama bila je izuzetno teška za sve, ali nas je to samo podstaklo da damo svoj maksimum i postavimo nove standarde u brizi o zaposlenima, što je i „Top Employers“ institut prepoznao. Od munjevitog odgovora na Covid-19, preko psihološke podrške zaposlenima, virtuelnih edukacija, do podrške za rad od kuće, dali smo sve od sebe da pokažemo da smo tu za naše zaposlene“, istakla je Tadić i dodala da je poseban fokus bio na prepoznavanju potrebe naših ljudi za podrškom i sigurnošću, ali i razvoju programa za zaposlene u proizvodnji koji im je omogućio sticanje novih, tehnološki naprednih znanja. „Omogućili smo i programe preventivnih zdravstvenih pregleda u novoj fabričkoj ambulanti i program subvencije za nabavku laptop računara za decu naših zaposlenih školskog uzrasta, kako bismo im omogućili nesmetano praćenje nastave na daljinu. Istovremeno, nismo izgubili fokus na unapređenju veština i znanja zaposlenih, kroz lokalno razvijene projekte“, zaključila je Tijana.Kompaniji PepsiCo je ove godine prvi put dodeljen i sertifikat za najboljeg globalnog poslodavca (Top Employer Global), kao jedine od 16 organizacija širom sveta koja je dobila ovu nagradu. „Top Employers“ Institut svake godine dodeljuje Top Employer priznanje organizacijama na osnovu evaluacije najboljih HR praksi koje se tiču upravljanja ljudima i procesima u ljudskim resursima, a ove godine je sertifikovao i priznao više od 1.600 najboljih poslodavaca u 120 zemalja / regiona na pet kontinenata.PepsiCo Zapadni BalkanTokom 13 godina svog poslovanja na tržištu Zapadnog Balkana, nakon akvizicije Marbo Producta, kompanija PepsiCo je investirala u nove proizvodne linije, povećanje kapaciteta i proširenje portfolija, uslove rada i zaposlene, kao i platforme za zaštitu životne sredine. PepsiCo Zapadni Balkan se izdvojio kao jedan od najznačajnijih proizvođača slanih grickalica u regionu Zapadnog Balkana i to sa proizvodima Chipsy, Clipsy, Pardon i Gud koji spadaju u omiljene brendove celog regiona i koji su postali deo globalnog PepsiCo portfolija. Lokalni portfolio su proteklih godina obogatili i svetski poznati PepsiCo brendovi: ovsene pahuljice Quaker i najpoznatiji tortilja čips – čuveni Doritos, a od 2019. godine kompanija je u BiH preuzela i distribuciju najvećih globalnih brendova u segmentu bezalkoholnih pića - Pepsi, Mirinda, Pepsi Max, 7Up i Lipton. Proizvodnja se odvija u dve fabrike - u Magliću kod Bačkog Petrovca i u Laktašima kod Banja Luke, dok prihod od prodaje i obim izvoza pokazuju rast iz godine u godinu. Pored investicija u proizvodnju i najviših standarda kvaliteta i bezbednosti hrane, posebna pažnja je posvećena ljudima, njihovoj edukaciji i osnaživanju. Zahvaljujući kontinuiranim unapređenjima uslova rada kompanija je već sedmu godinu zaredom dobitnik priznanja Top Employer za poslovanje u Srbiji. Kompanija je takođe dobitnik i tri Top Employer priznanja za poslovanje na tržištu Bosne i Hercegovine.  Rezultati poslovne filozofije vidljivi su kroz odgovorno poslovanje i saradnju s domaćim partnerima i dobavljačima, kao i brojne inicijative za lokalnu zajednicu i zaštitu životne sredine kroz primenu savremenih tehnologija za smanjenje emisije C02, smanjenje potrošnje električne energije i vode, kao i povećanje reciklaže.

2021

Pokreće se projekat „Proširi uticaj“ kao podrška nevladinim organizacijama i socijalnim preduzećima

The Human Safety Net (THSN), Generalijeva globalna inicijativa za podršku zajednici, pokreće projekat „Proširi uticaj”, inovativnu višegodišnju strategiju širenja društvenog uticaja na najugroženije porodice i ambiciozne preduzetnike. U skladu sa svojom vizijom stvaranja otvorene mreže podrške, THSN udružuje snage sa deset kompanija, fondacija i agencija kao suinvestitora.Tri godine nakon pokretanja, inicijativa The Human Safety Net je aktivna u 22 zemlje. Pedeset nevladinih organizacija vodi tri programa: dva kojima se pruža podrška porodicama sa malom decom i jedan za podršku izbeglicama da se kroz posao integrišu u društvo. Inicijativa je do sada finansirala sprovođenje inovativnih projekata, a mnogi njeni partneri razvili su modele koji se mogu primeniti izvan jedne organizacije i mogu funkcionisati i na nacionalnom nivou. Socijalni preduzetnici u okviru globalne mreže imali su ambiciju da odu korak dalje, ali su im nedostajala sredstva. Kako bi u svojoj mreži nevladinih organizacija identifikovala programe sa velikim potencijalom i proverenim uticajem i finansijski im pomogla da povećaju svoj doprinos pružanju podrške porodicama i izbeglicama širom zemlje, inicijativa The Human Safety Net osmislila je projekat „Proširi uticaj”, u koji će u naredne tri godine uložiti sedam miliona evra.Danas, The Human Safety Net najavljuje pokretanje prve tri investicije u okviru projekta „Proširi uticaj” u ukupnom iznosu od 1,8 miliona evra. U okviru programa „Za porodice”, The Human Safety Net će proširiti porodične centre i programe za roditelje i staratelje u Srbiji i Argentini, tako što će Fondaciji Novak Đoković u Srbiji i organizaciji Haciendo Camino u Argentini pomoći da povećaju svoj uticaj. Pored toga, The Human Safety Net će podržati francusku organizaciju Singa u cilju stvaranja novog globalnog subjekta koji će pokrenuti pet novih inkubatora za izbeglice preduzetnike u Francuskoj i Nemačkoj. Načini na koji će se proširiti uticaj programa koje podržava The Human Safety Net u Srbiji i Argentini su različiti. Organizacije Haciendo Camino i Singa podeliće svoju  metodologiju sa drugim organizacijama iz socijalnog sektora, dok Fondacija Novak Đoković želi da se njen program u partnerstvu sa Vladom Republike Srbije usvoji preko lokalnih zajednica. Da bi napredak bio održiv i u skladu sa ciljem inicijative The Human Safety Net da stvori otvorenu mrežu, ove tri organizacije će dobiti podršku deset kompanija, fondacija i agencija koje su odlučile da udruže snage sa THSN-om u ovoj prvoj godini. Da bi projekat „Proširi uticaj“ mogao da se razvija na globalnom nivou, The Human Safety Net najavljuje i partnerstvo sa organizacijom Ashoka, vodećom svetskom mrežom socijalnih preduzetnika. Ashoka će pomagati u odabiru NVO-a i u naredne tri godine pružati im podršku u vidu stručnih saveta i mentorstva, oslanjajući se na svoje iskustvo u širenju uticaja sa preko 3600 inovatora širom sveta. Pored toga, The Human Safety Net će sa svojom zajednicom partnera podeliti poslovnu  stručnost i znanja i veštine Generalijevih lidera i talenata, istovremeno promovišući razmenu najboljih praksi i iskustava. Filip Done, generalni direktor Generali grupe, ovim povodom je izjavio: „Mi razumemo razmere izazova s kojima se suočava inicijativa The Human Safety Net. Globalno, dvesta pedeset miliona dece uzrasta do pet godina rizikuje da ne ostvari svoj puni razvojni potencijal. Pored toga, od 2015. godine u Evropu je stiglo skoro pet miliona izbeglica koje hitno moraju da obezbede sredstva za život za sebe i svoje porodice. Oba ova problema dodatno komplikuje pandemija COVID-19. U svojoj zajednici partnerskih NVO imamo programe koji mogu doprineti rešavanju ovih problema na nacionalnom i međunarodnom nivou. Projektom „Proširi uticaj” podržavamo ove programe kroz višegodišnje strateške investicije. Želimo da mobilišemo širu mrežu i zato mi je drago što deset kompanija, fondacija i agencija želi sa nama da ulaže u prve tri izabrane nevladine organizacije.”Fondacija Novak Đoković proširiće svoj program „Podrška, ne perfekcija” na 15 gradova Srbije, uz blisku saradnju sa lokalnim samoupravama.Porodice koje žive u siromaštvu ne moraju da teže savršenstvu, ali im treba odgovarajuća podrška da pomognu svojoj deci da napreduju, čak i u najtežim okolnostima. Otuda i naziv programa „Podrška, ne perfekcija” Fondacije Novak Đoković. Fondacija koju je osnovao najbolje plasirani teniser sveta je srpski centar za izvrsnost u oblasti razvoja dece u ranom detinjstvu.Uz podršku projekta „Proširi uticaj“, Fondacija Novak Đoković ima za cilj da proširi uticaj svog programa „Podrška, ne perfekcija“ na roditelje i staratelje širom Srbije, u saradnji sa državnom i lokalnom upravom. Fondacija uspostavlja saradnju sa predškolskim ustanovama u 15 gradova (Baču, Kragujevcu, Jagodini, Nišu, Šapcu, Smederevu, Pančevu, Kovačici, Sremskoj Mitrovici, Novom Sadu, Valjevu, Novom Pazaru) kako bi podržala stvaranje posebnih centara za roditelje u kojima će se održavati desetonedeljni kurs roditeljstva. Opštine će postepeno biti osposobljene da samostalno vode program „Podrška, ne perfekcija”, koji će postati deo njihovih usluga za porodice koje teško žive.Dragan Filipović, predsednik Izvršnog odbora i CEO Generali Osiguranja Srbija ističe važnost ovog projekta za Srbiju: „Srećni smo i ponosni što je program Fondacije Novak Đoković „Podrška, ne perfekcija“ u okviru kojeg je do sada uz pomoć Generali Osiguranja Srbija održano više od 400 radionica za roditelje, među prvima dobio podršku projekta „Proširi uticaj”. To je veliko priznanje za naše dosadašnje zajedničke napore, koje će doprineti daljem širenju programa u Srbiji. Osnaživanje lokalnih samouprava da samostalno sprovode ovaj program značajno će uticati na broj porodica do kojih ćemo dopreti. Edukacija roditelja i staratelja je ključna za razvoj dece, jer većina njih nema prilike da se informiše i dobije odgovarajuću podršku, što će im kroz naš program biti pruženo. Zajedno sa našim partnerom, Fondacijom Novak Đoković, korak po korak trudimo se da pružimo jednake šanse za bolji život svakom detetu u Srbiji.”Novak Đoković, suosnivač Fondacije Novak Đoković, kaže: „Nije lako biti roditelj. Mala deca mogu u jednom trenutku da budu srećna i vesela, a u sledećem da besne, ujedaju, udaraju i vrište. Mi, kao roditelji, treba uvek da budemo uz njih, da im pružimo ljubav, saosećanje i razumevanje. Bez osuđivanja i projektovanja. A to je vrlo teško. Teže nego kada izgubite meč poen u finalu grend slema! Zato je program „Podrška, ne perfekcija” tako koristan i praktičan za sve nas. Prvo, shvatimo da nemamo samo mi tih problema i, što je najvažnije, naučimo kako da iskoristimo te teške trenutke da se i mi razvijamo sa svojom decom. To je moguće uz veštine koje stičemo kroz razgovor sa profesionalcima, kroz čitanje i, najviše, kroz pitanja koja postavljamo jedni drugima i razmišljanje o onome što nas muči. Mi volimo da se vratimo svojoj deci opremljeni alatima koji nam pomažu da premostimo teške trenutke i to uračunamo u male pobede.”“Budući da su poverenje i bliski odnosi vrlo važni u malim zajednicama, lokalni koordinatori utvrdiće potrebe roditelja i drugih lica koje utiču na život dece i planiraće odgovarajuće resurse i materijale za centre. Centri ne samo što će biti mesta na kojima se sprovodi naš program „Podrška, ne perfekcija”, već i mesta na kojima se sastaju lokalni stručnjaci i profesionalci koji mogu da daju smernice o relevantnim temama u vezi s ranim razvojem dece koje nisu pokrivene našim programom”, rekla je Maja Kremić, nacionalna direktorka Fondacije Novak Đoković. Fondacija Novak Đoković je partner programa „Za porodice” Generali inicijative The Human Safety Net od 2018. godine. Fondacija ima za cilj da svakom detetu omogući kvalitetno predškolsko obrazovanje i vaspitanje kroz podršku roditeljima i starateljima i blisku saradnju sa lokalnim vlastima. Pomoću projekta „Proširi uticaj” Fondacija Novak Đoković želi da za tri godine proširi svoj uticaj na 2200 roditelja i skoro 4400 dece.The Human Safety NetThe Human Safety Net je globalni pokret ljudi koji pomažu ljudima. Naša misija je da pomognemo ljudima koji žive u teškim okolnostima da ostvare svoj potencijal kako bi mogli da poboljšaju život svojih porodica i zajednica. Programi inicijative The Human Safety Net (za porodice, za novonastala preduzeća izbeglica i za novorođenčad) pružaju podršku porodicama sa malom decom i izbeglicama da se kroz posao integrišu u zajednicu zemlje domaćina. Da bismo to postigli, udružujemo snage sa nevladinim organizacijama i privatnim sektorom u Evropi, Aziji i Latinskoj Americi. Pokretač inicijative The Human Safety Net je fondacija koju je Generali grupa osnovala 2017. godine. Inicijativa je sada aktivna u 22 zemlje i ima preko 50 partnerskih nevladinih organizacija.www.thehumansafetynet.org Novak Đoković FondacijaNovak Đoković Fondacija osnovana je 2007. godine kao organizacija koja ulaže u rani razvoj dece u Srbiji, zemlji u kojoj tek svako drugo dete ima pristup predškolskom obrazovanju. Rad Fondacije temelji se na uverenju da se obrazovanjem mogu promeniti životi dece, a time i cele zajednice. Novak Đoković Fondacija je do sada rekonstruisala i opremila 45 vrtića i pomogla više od 30.000 dece Takođe, kreirajući kvalitetne programe u oblasti ranog razvoja, podržala je blizu 5.000 roditelja i staratelja i obučila 1600 učitelja i vaspitača.

2021

Cargo-partner donira mobilne kućice za žrtve zemljotresa u Hrvatskoj

Timovi kompanije cargo-partner iz celog regiona udružili su se kako bi pomogli porodicama čiji su domovi uništeni zemljotresom 29. decembra. Kompanija je donirala dvanaest novih kontejnera koji će služiti kao stambeni prostor za ove porodice dok im lokalne vlasti pomažu u obnovi njihovih kuća. Zemljotres koji je pogodio centralnu Hrvatsku 29. decembra 2021. godine, ostavio je brojne ljude bez krova nad glavom. Mnogi još uvek spavaju na otvorenom, a situaciju dodatno pogoršava hladno vreme. Da bi pružila brzu pomoć žrtvama zemljotresa, kompanija cargo-partner udružila se sa lokalnim organizacijama i donirala dvanaest novih kontejnera za one koji su izgubili svoje domove. Smeštaj je obezbeđen za najmanje dvanaest porodica Do 21. januara, osam kontejnera isporučeno je na svoja odgovarajuća mesta, preostala četiri će biti isporučena do 23. januara. Svaki kontejner je opremljen osnovnim nameštajem i opremom, uključujući četiri kreveta, malu kuhinju, grejalicu i toalet. U jedan kontejner može da se smesti četvoro ljudi, tako da projekat može da pruži utočište za najmanje dvanaest porodica. Inicijativa je usko koordinirana sa lokalnim vlastima kako bi se osiguralo da pomoć stigne do onih kojima je najpotrebnija. Zoran Starčević, generalni direktor kompanije cargo-partner u Hrvatskoj, prepoznaje potrebu za brzim rešenjem: “Uprkos hladnoći i snegu, mnogi ljudi trenutno spavaju na otvorenom ili u svojim automobilima. Budući da mnoge od ovih porodica poseduju stoku, oni moraju da ostanu blizu svojih domova. Činimo sve što možemo da da pružimo pomoć tamo gde je potrebna što je brže moguće.”Pomoć timova kompanije cargo-partner u sedam zemalja Pored tima kompanije cargo-partner u Hrvatskoj, koji je donirao pet kontejnera, organizacije kompanije cargo-partner u Austriji, Srbiji, Sloveniji, Mađarskoj, Rumuniji kao i u Bosni i Hercegovini takođe su se pridružile toj inicijativi. Generalni direktor kompanije cargo-partner u Hrvatskoj ovu inicijativu vidi kao potvrdu korporativnih vrednosti pružaoca usluga logistike: “Naš korporativni moto ‘mi to shvatamo lično’ takođe uključuje snažan osećaj društvene odgovornosti i solidarnosti. Pored donacije naše kompanije, želeo bih da se zahvalim i našim zaposlenima u Hrvatskoj, koji su se odmah privatno organizovali i prikupili novac za doniranje onima koji su najjače pogođeni zemljotresom.”Nakon što je čula za inicijativu kompanije cargo-partner, hrvatska humanitarna organizacija Dobra Volja kontaktirala je pružaoca usluga logistike kako bi se udružila u daljem projektu. Neprofitna organizacija prikupila je nekoliko paleta donacija iz Nemačke, koje su se sastojale od odeće i ostalih osnovnih potrepština. Kompanija cargo-partner pružila je organizaciji besplatne usluge skladištenja i logistike, a organizacija Dobra Volja je dala deo robe ljudima koji su se preselili u kontejnerske domove. Zoran Starčević priznaje da ima još mnogo posla da se uradi: “Porodice kojima smo do sada mogli pomoći su veoma zahvalne na ovom efikasnom privremenom rešenju. Što je najvažnije, kontejnerski domovi pružaju im toplo mesto za boravak dok rade na obnovi svojih domova. Situacija je još uvek veoma kritična, ali srećom, mnoge druge organizacije pokrenule su slične inicijative kako bi pružile podršku žrtvama. Pomoć je na putu, a ovo ljudima daje snagu da nastave da se bore za bolju budućnost.”

2021

Nagrada za najbolji odgovor na pandemiju Covid 19

Komora menadžera ljudskih resursa Srbije nagradila je Kompaniju dm drogerie markt zlatnom nagradom „Najbolji u Srbiji 2020“ na osnovu sveobuhvatne procene aktivnosti koje se tiču odnosa prema zaposlenima, ali i prema kupcima. Pored toga, drogerijski lanac dm nagrađen je priznanjem Komore za „Najbolji odgovor na pandemiju virusa korona“.Nagrada „Najbolji u Srbiji“ u kategoriji „Najbolji odgovor na pandemiju Covid 19“ osmišljena je u čast pojedinaca, timova i organizacija koji su proteklih meseci u 2020. godini hrabro radili na tome da zaposleni budu pre svega zdravi, zatim informisani i da ostanu radno angažovani.Vođena svojim korporativnim principom „Čovek u centru poslovanja“, kompanija je u protekloj godini preduzela brojne preventivne mere kojima je dodatno pružila podršku zaposlenima da prebrode izazove prouzrokovane pandemijom virusa korona. Pored toga, dm je jedan od prvih poslodavaca koji je zaposlene nagradio Covid bonusom, kada je više od 1.100 zaposlenih dobilo 18.000 dinara uz redovnu septembarsku platu. „Kao jedan od najodgovornijih poslodavaca u Srbiji, dugi niz godina pružamo posebnu podršku našoj velikoj dm porodici, a u ovoj izazovnoj godini, želeli smo da joj dodatno zahvalimo na posvećenosti i doprinosu za vreme pandemije. Zdravlje i sigurnost kolektiva oduvek su nam na prvom mestu, zbog čega smo za kratko vreme obezbedili režim rada od kuće tamo gde je to bilo moguće, a u našim objektima uvodili smo mere koje su doprinele da naše kolege, kao i kupci, ostanu bezbedni. Covid bonus je usledio kao prirodan nastavak naših aktivnosti usmerenih na zadovoljstvo i poboljšanje kvaliteta života zaposlenih. Ovim gestom uložili smo ukupno 33,5 miliona dinara u Srbiji, a slična inicijativa sprovedena je i u drugim zemljama u kojima poslujemo. Ponosni smo što stručna zajednica vrednuje naše težnje da poboljšamo poslovnu klimu u zemlji i zahvaljujemo Komori što je prepoznala u nama primer dobre prakse odnosa prema kolektivu i zajednici“, izjavila je Vesna Stojanović, direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.Takođe, prema istraživanju „TalentX“, sprovedenom u julu prethodne godine, kompanija dm našla se u top 20 kompanija na listi najpoželjnijih poslodavaca u Srbiji, zauzevši prvo mesto među maloprodajnim lancima. U anketi sprovedenoj tom prilikom, u okviru najvećeg istraživanja atraktivnosti poslodavaca u Srbiji, učestvovalo je 10.418 ispitanika.