BIG Specijali

2020

Za novorođene bebe više od 5 miliona dinara

I u godini obeleženoj pandemijom koronavirusa, nastavlja se tradicionalna akcija „Podrška porodici” u okviru koje MK Group dodeljuje novčane subvencije zaposlenima u sistemu koji su tokom godine postali roditelji. Za 146 novorođeih beba u 2020. u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji, čiji je jedan od roditelja zaposlen u MK Group, obezbeđeno je više od pet miliona dinara.Na događaju u Hotelu Sheraton, na kome su se na video konferenciji okupili novi roditelji iz kompanije, Aleksandar Kostić, potpredsednik MK Group, rekao je da je kroz akciju „Podrška porodici“ u protekle četiri godine nagrađeno 620 porodica i više od 1 000 dece ukupnom sumom u iznosu od više od 31 milion dinara. „Strateška opredeljenost MK Group jeste negovanje pravih vrednosti, pre svega porodičnih vrednosti i zato sam ponosan što i ovu godinu završavamo sa podrškom porodicama koje su postale bogatije za novog člana“, istakao je Kostić i dodao da je svima  jasno da živimo u vremenu kada je neizvesnost postala svakodnevica, ali ono što MK Group ne prepušta okolnostima jeste podrška svojim zaposlenima i društvenoj zajednici u kojoj posluje.Kompaniji MK Group je prošle godine za ovu akciju uručeno i priznanje Privredne komore Srbije, „Prijatelj porodice”, a ove godine je na događaju prisustvovao i predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež.  „Akcijom “Podrška porodici” i današnjim događajem kompanija MK Group, prvi laureat priznanja “Prijatelj porodice”, koje dodeljuju Privredna komora Srbije i Vlada Srbije,  slavi život, nešto što je najvažnije za svakog roditelja, slavi decu i budućnost. MK Group je kompanija koja 35 godina neguje vrednosti stvaranja, odgovornosti i održivosti“, ocenio je Marko Čadež, predsednik PKS. On je roditeljima poručio da svoju decu uče onako kako i sami rade u ovoj kompaniji – da  budu vredni, istrajni, borci, kakvi su i osnivač kompanije Miodrag Kostić i potpredsednik Aleksandar Kostić.Koliko je važna podrška poslodavca, naglasila je i Ana Micić, zaposlena u MK Group. „Drago mi je što je akcija kompanije MK Group „Podrška porodici“ postala jedna lepa tradicija. Sad kada se završio jedan deo briga i poteškoća sa kojima smo se mi, koji smo dobili bebu ove godine suočavali, mnogo nam znači ovakav gest poslodavca“, rekla je Micić.MK Group je jedna od najuspešnijih regionalnih grupacija, koja posluje u domenu agrara, finansija i turizma. Kroz brojne aktivnosti i društveno odgovorne projekte kompanija nastoji da pruži adekvatan doprinos lokalnoj zajednici i podršku zaposlenima u sistemu. U 2020. godini fokus kompanije je bio na pomoći zdravstvenom sistemu Republike Srbije u borbi protiv pandemije COVID-19, u koju svrhu je donirano preko milion evra za nabavku respiratora, medicinsku opremu, hranu i drugu pomoć ugroženim grupama stanovništva i medicinskim radnicima. 

2020

Vreme darivanja stiže, a ove godine, najlepši poklon si ti!

Dolazak novogodišnjih praznika budi one najlepše emocije koje pokreću prazničnu čaroliju. Coca-Cola novogodišnje kampanje, već tradicionalno, deo su praznične magije i svake godine nas podsećaju da vreme darivanja stiže. I ove godine, kada je pandemija sa kojom se suočio ceo svet donela puno neizvesnosti i teških trenutaka, Coca-Cola poručuje da je najvažnije da budemo zahvalni na vremenu koje provodimo sa svojim najdražima. I zato: Ove godine, najlepši poklon si ti! Nakon, po mnogima, najemotivnijeg TV spota koji govori o ljubavi između oca i ćerke, i  podseća nas da vreme provedeno sa najdražima treba uvek da nam bude na prvom mestu, Coca-Cola je lansirala nagradnu igru pod nazivom “Igraj za 1000 poklona svakoga dana” koja traje do 30.12.2020. godine. Potrebno je samo kupiti jedan od promo proizvoda, pronaći kod ispod čepa, ulogovati se na www.coca-cola.rs i dobijate mogućnost da osvojite neku od 1000 nagrada. Kao i svake godine do sada, novogodišnja Coca-Cola kampanja, ima i humanitarni karakter. Ove godine donacija je usmerena ka deci i mladima bez roditeljskog staranja u SOS dečijim selima u Srbiji u vidu neophodne opreme koja će omogućiti da više od 200 dece unaprede svoje školovanje. Međutim, to nije sve. Sa željom da podseti i inspiriše ljude da stvaraju one male dragocene trenutke sa dragim osobama, za koje nam nije potreban razlog, već vreme, Coca-Cola poziva sve građane da 27. decembra odlože svoj telefon, tablet ili kompjuter, jer #idemoOFFline. “Novogodišnja Coca-Cola kampanja stavlja vreme i zahvalnost na svemu što imamo u prvi plan i poručuje nam da se čarolija praznika krije u nama, bez obzira na to gde se nalazimo. Usled ubrzanog tempa života, sve manje vremena provodimo sa dragim osobama, i zato je potrebno da izdvojimo vreme za one koje volimo, jer su zajednički trenuci koje stvaramo ono najdragocenije što imamo. Zato ove godine, izdvojite vreme za svoje najmilije, jer najlepši poklon koji nekome možete da date ste upravo vi.“, rekla je Andreea Dragan, direktorka marketinga kompanije Coca-Cola. Coca-Cola, novogodišnjom kampanjom, želi da pokrene praznično raspoloženje i pruži ljudima da i u ovim izazovnim vremenima osete čaroliju praznika i bezbedno provedu zajedničke trenutke sa dragim osobama, jer novogodišnji praznici nas upravo podsećaju na radost i vreme provedeno u krugu najmilijih. 

2020

Proglašeni pobednici ekološkog konkursa rEKOnstrukcija

Veliki nagradni konkurs SBB fondacije rEKOnstrukcija završen je 24. novembra, a nakon mesec dana prijavljivanja i izuzetno kreativnih ekoloških rešenja, žiri je imao veoma težak zadatak.Na adresu neprljajnemasizgovor.rs pristiglo je 510 predloga, među kojima se kao najbolji izdvojio Pošumljavanje kako bi nadoknadili za svoju emisiju ugljenika. Realizatori pobedničkog rešenja na 37 ari zemljišta u blizini Kruševca sade šumu i doprinose borbi protiv klimatskih promena. Drugo mesto osvojio je predlog Oživljavanje sela Pakleštica u okolini Pirota, a treće Ulepšaj svet oko sebe. Četvrto mesto osvojilo je pet rešenja, a zbog velikog broja izuzetnih ekoloških projekata žiri SBB fondacije je odlučio da dodeli još 10 specijalnih nagrada. Sve ostale učesnike obradovaće i mali znak pažnje.Konkurs rEKOnstrukcija, koji je deo inicijative Ne prljaj. Nemaš izgovor!, počeo je 23. oktobra a učesnici su slali snimke ili fotografije u kojima se vidi na koji način oni brinu o svojoj okolini svakodnevnim životnim navikama. Rekonstrukciju su podržali i brojni saradnici i javne ličnosti među kojima su poznati glumci, voditelji, ekološki aktivisti i mnogi drugi koji su prepoznali značaj ovakve akcije čiji su prioritet i misija borba za očuvanje životne sredine.

2020

Stižu flašice izrađene od 100% reciklirane plastike

Kompanija PepsiCo donela je odluku da će do 2022. godine na devet tržišta Evropske unije izbaciti iz upotrebe plastiku dobijenu od sirove nafte koja služi za izradu ambalaže. Naime, ambalaža čitavog asortimana brenda Pepsi biće izrađena od reciklirane plastike (reciklirani polietilen tereftalat ili rPET), a kompanija će i dalje kontinuirano raditi na unapređenju modela za ponovnu upotrebu i dopunu, kao što je Sodastream model. Kompanija procenjuje da će prelazak na izradu boca od 100% reciklirane plastike godišnje eliminisati preko 70.000 tona plastike na bazi fosilnih goriva i ujedno smanjiti emisiju ugljenika po boci za približno 40%. Godine 2018. kompanija je najavila da će do 2030. dostići procenat od 50% kada je u pitanju upotreba reciklirane plastike na tržištima Evropske unije i do sada je već dostigla čak 30%. Najava o prelasku na 100% upotrebe rPET ambalaže predstavlja značajno ubrzanje ka postizanju tog cilja.  Nemačka, Poljska, Rumunija, Grčka i Španija preći će na korišćenje 100% rPET ambalaže do 2021. godine, dok će ambalaža brenda Pepsi u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Belgiji i Luksemburgu biti 20% rPET do 2022. godine. Ovo se odnosi na sve punionice u vlasništvu kompanije PepsiCo, koje se nalaze na pomenutim tržištima, kao i njihove franšize. „Posvećeni smo akciji za rešavanje problema sa plastičnim otpadom. Radimo na tome da naše boce za piće budu izrađene od 100% reciklirane plastike kako bismo smanjili upotrebu pakovanja izrađenog na bazi fosilnih goriva. Ostvarenje ovog cilja započinjemo na devet tržišta Evropske unije i radimo na njegovom proširenju i na druga evropska tržišta, čim se budu stvorili uslovi“ izjavio je  Silviu Popovici, izvršni direktor kompanije PepsiCo za Evropu i dodao: „Saradnja između svih zainteresovanih strana širom EU je ključna za rešavanje ovog problema. Potrebno je dizajnirati ambalažu koja se može reciklirati, zatim smanjiti količinu plastike i olakšati potrošačima njeno recikliranje. U saradnji sa predstavnicima sistema za upravljanje otpadom i drugim zainteresovanim stranama, moramo prikupiti što više boca tako da plastika nikada više ne postane otpad. Svako može i treba da zauzme određenu ulogu u razvoju cirkularne ekonomije”. Ključna stavka u pogledu povećanja dostupnosti reciklirane plastike pogodne za ponovnu upotrebu za ambalažu hrane i pića jeste omogućavanje da se boce što lakše recikliraju. Skoro 90% ambalaže PepsiCo portfolija je već biorazgradivo, pogodno za recikliranje i kompostiranje. Posvećenost kompanije PepsiCo izradi reciklirane plastike u skladu je sa kampanjom Evropske komisije, a sve u cilju omogućavanja da se 10 miliona tona reciklirane plastike iskoristi za kreiranje novih proizvoda na tržištima EU do 2025. godine. Za više informacija o održivom pakovanju posetite www.pepsico.com/sustainability/focus-areas/packaging

2020

Podrška komšijskim radnjama

Multifunkcionalna aplikacija kompanije Glovo i globalni lider u digitalnim plaćanjima Visa započeli su zajedničku saradnju u Srbiji, kako bi pružili podršku lokalnim trgovcima i komšijskim radn...

2020

ADBOOKA za SOS Dečija sela Srbija!

Promocija drugog izdanja publikacije ADBOOKA, u izdanju Marketing mreže i uz medijsku podršku lista Nedeljnik, organizovana je na šestom nacionalnom festivalu integrisanih komunikacija KAKTUS 2...

2020

Crni petak dobija novo značenje

U periodu kada su svi na tržištu usmereni na potrošnju i vrtoglave popuste, kompanija dm drogerie markt odlučila je da i ove godine takozvanom Crnom petku da novo značenje tako što će pe...

2020

Svetski dan deteta u McDonald’s-u

Povodom obeležavanja Svetskog dana deteta kompanija McDonald’s će u periodu od 20.novembra, kada se obeležava Svetski dan deteta, pa do 30.novembra, od svakog prodatog Happy Meal obroka donirati 10,00RSD Humanitarnoj organizaciji „Pomoć Srpskoj Deci“ koja ima cilj da pomogne svoj ugroženoj deci u Srbiji.Kompanija je odlučila da sav novac koji se sakupi tokom novembra i decembra meseca u „humanitarnim kasicama“ u svim McDonald’s restoranima u Srbiji, a što su donacije gostiju restorana, takođe donira ovoj organizaciji. Dodatno u saradnji sa Fondacijom „Fond B92“, McDonald’s će donirati 100 dečijih knjiga Univerzitetskoj dečijoj klinici Tiršova,  Institutu za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije ,,Dr Vukan Čupić’’ i Bolnici za pedijatriju "Dr Olga Popović - Dedijer".„Novembar je svake godine za McDonald’s u znaku dece. Tako je i ove godine, bez obzira što nas je pandemija sprečila da organizujemo tradicionalna druženja u našim restoranima i kroz druge aktivnosti obeležimo Svetski dan deteta. Ove godine smo uz pomoć naših partnera iz Fonda B92 donirali 100 knjiga dečijim odeljenjima i nadamo se pomogli da deca u bolnicama uz knjige lakše prebrode zdravstvene probleme“, izjavila je Desanka Landauer, direktorka marketinga u kompaniji McDonald’s u Srbiji.Ove godine je tačno 30 godina od kada je nastala i usvojena Konvencija o pravima deteta na Generalnoj skupštini Ujedinjenih nacija. Tada se svet obavezao da će zaštiti i unaprediti  prava dece. Svake godine McDonald’s restorani u Srbiji doniraju milione dinara za pomoć deci, ali i kroz podršku različitim manifestacijama podstiču inovativnost, kreativnost i sportske veštine kod dece.

2020

CarGo Batler pomaže ugostiteljima

Usled drastično manje posećenosti i velike ugroženosti ugostiteljskih objekata zbog Korona virusa, kompanija CarGo će ugostiteljima pružiti podršku kroz veliku akciju popusta za poručivanje preko CarGo Batler servisa, čime pomaže da se ublaže efekti krize i sačuvaju radna mesta. “CarGo je domaći brend i želimo da pružimo podršku ostalim domaćim brendovima i našim ugostiteljima da prebrode krizu. Zato smo odlučili da ugostiteljima ponudimo popuste koji još uvek nisu viđeni na tržištu. CarGo platforma je posebna po tome što će profitabilnost ugostitelja biti znatno veća, a na pomoći u tome zahvaljujemo i partnerima iz Mastercarda”, istakao je direktor kompanije CarGo Technologies Vuk Guberinić. On je dodao da CarGo Batler ugostiteljima nudi platformu koju koristi više od million članova Udruženja CarGo uz posebne, prilagođene cene i popuste. “Korona virus je doveo do velikih finansijskih gubitaka, ali i do velikih promena u poslovanju na tržištu. Kao što su mnoge grane privrede morale da se prilagode, tako se i ugostitelji sve više prebacuju na online poručivanje i dostavu hrane u domove korisnika, a CarGo Batler je tu da im olakša ovaj proces”, rekao je direktor CarGo. Guberinić je istakao da finansijska kriza i smanjena potrošnja utiču na prihode države od poreza i da je zato važna podrška CarGo Batlera kao jedine domaće platforme za dostavu, čime će zajedno doprineti tome da sav novac ostane u zemlji. “Platforma je 100% domaća i to želimo da pokažemo u svakom segmentu, zato je i sva naša oprema kupljena kod domaćih proizvođača - od garderobe za batlere, preko kesa i pakovanja, pa sve do bicikala”, kaže Guberinić. Prema njegovim rečima, svaka kriza menja ponašanje potrošača, zbog čega očekuje da će za ugostitelje dostava biti jedan od fokusa i nakon Korone, a da će komoditet dostave za mnoge korisnike postati svakodnevica.

2020

Proizvodi domaćih zanatlija uskoro u Lidlu

Kompanija Lidl Srbija potvrđuje svoju posvećenost domaćim proizvođačima - od 19. novembra, pa u narednih mesec dana, na Lidlovim policama pronaći ćete tradicionalne proizvode malih proizvođača iz različitih...

2020

„Siguran dom je bolji dom“

IKEA Srbija pokreće kampanju protiv nasilja u porodici „Siguran dom je bolji dom", kao odgovor na eskalaciju ovog socijalnog problema usled pandemije. Za svoje zaposlene koji se suočavaju sa posledicama COVID-19 pandemije, uključujući porodično nasilje, IKEA uvodi dva nova programa podrške: IKEA fond solidarnosti i IKEA program pomoći za zaposlene.Kombinacijom ova dva mehanizma, IKEA zaposleni koje se suočavaju sa mogućim posledicama COVID-19, između ostalog i nasiljem u porodici, mogu dobiti svu potrebnu podršku - od psihološke i pravne podrške do konkretne finansijske podrške.„Jednakost je uvek bila deo našeg DNK. Kampanjom 'Siguran dom je bolji dom’u kompaniji IKEA Srbija želimo da se pozabavimo važnim aspektom spektra rodne ravnopravnosti, a to je nasilje. Cilj nam je da podignemo svest o odgovornosti koju svi imamo da pružamo podršku žrtvama, a to nisu samo žene, već i cele porodice, posebno u ovom trenutku, kada zbog pandemije COVID-19 ovaj problem eskalira. Zbog toga kroz upečatljive vizuale prikazujemo kućne prostore u kojima sve izgleda sasvim uobičajeno, osim jednog detalja koji sugeriše da se ovde događa nešto što nije u redu. Naime, nasilje nad ženama je nasilje nad celom porodicom i čini dom nebezbednim za sve“, rekao je Strahinja Urošević, direktor robne kuće IKEA Beograd.IKEA takođe daje doprinos razvoju lokalne zajednice – u saradnji sa Fondacijom Divac realizovana je novčana donacija od 25.000 evra za podršku više od 700 porodica i 1.500 pojedinaca širom Srbije koji pripadaju ranjivim grupama, uključujući 58 porodica žrtava porodičnog nasilja. Takođe, povodom 16 dana aktivizma protiv rodno zasnovanog nasilja, u robnoj kući IKEA Beograd biće istaknuti i brojevi SOS telefona na kojima žrtve porodičnog nasilja mogu potražiti pomoć́.

2020

Hleb i peciva za decu iz Zvečanske

U oktobru je obeležen Svetski dan hleba, a kompanije Lesaffre i Pekarsko mlinska industrija As-Braća Stanković nastavljaju sa humanitarnim akcijama i u narednom periodu. Ovoga puta donirali su pekarske proiz...

2020

Korak ispred održive kupovine – Green Friday

Kompanija IKEA danas najavljuje pokretanje Green Friday kampanje u Srbiji, kao deo svoje nove globalne inicijative sa ciljem promovisanja i razvoja kružnog poslovanja, kao i održive potrošnje.Tokom kampanje, od 24. novembra do 03. decembra, IKEA će otkupiti hiljade komada IKEA nameštaja, plaćajući dvostruku cenu otkupa u odnosu na njegovu procenjenu vrednost. Ova ponuda dostupna je samo za kupce koji su deo IKEA Family programa lojalnosti, a sav vraćeni nameštaj tokom ovog perioda biće doniran projektima zajednice, kao pomoć́ onima koji su najviše pogođeni pandemijom COVID-19.Svoj polovni nameštaj kupci mogu doneti tokom radnog vremena robne kuće IKEA Beograd od 24. novembra pa sve do kraja godine, dok obavezna online procena nameštaja putem IKEA internet stranice treba biti obavljena tokom 10 dana trajanja kampanje Green Friday. U zamenu za svoj nameštaj, kupci će dobiti kartice za povraćaj novca koje mogu potrošiti u IKEA robnoj kući, a vrednost kartica za povraćaj zavisiće od stanja u kojem se nalazi nameštaj koji vraćaju.Nakon ove kampanje, usluga otkupa nameštaja kompanije IKEA – Druga šansa, biće i dalje dostupna, a otkupljeni nameštaj će se prodavati na odeljenju „To je što je", u robnoj kući IKEA Beograd.„Radi dobrobiti našeg društva i planete, sada moramo biti odgovorniji nego ikada. Kompanije poput naše su odgovorne da u saradnji s kupcima, drugim kompanijama, lokalnim zajednicama i vladom ponovo izgrade održivi model ekonomije i pokrenu promene u svakodnevnim ponašanjima i aktivnostima. Svi smo zajedno u ovome. Hajde da na Black Friday postignemo dobar i siguran dogovor “, kaže Aldo Lele, menadžer za održivost u kompaniji IKEA Jugoistočna Evropa.Posao sklopljen za dobrobit zajednice Da bi se priključili inicijativi u Srbiji, kupci moraju da isprate nekoliko jednostavnih koraka, dok će se IKEA pobrinuti da budu sprovedene sve preventivne mere. Prvo, savetujemo kupcima da procenu vrednosti svog nameštaja obave kod kuće, koristeći alatku za otkup koja koristi posebnu cenovnu matricu na osnovu fizičkog stanja proizvoda. Oni će potom dobiti QR kod, procenjenu vrednost i aplikacioni broj za konkretan artikal. Sve proizvode je potrebno doneti potpuno sastavljene, na odeljenje Službe za kupce, od 24. novembra  do kraja godine. IKEA zaposleni na odeljenju Službe za kupce će proveriti fizičko stanje nameštaja i ponuditi kupcu finalnu cenu proizvoda. Ukoliko je kupac prihvati, IKEA će izdati vrednosnu karticu sa  dogovorenim iznosom, dok će nameštaj biti doniran ili ponovo prodat. Svi vraćeni proizvodi biće dezinfikovani u okviru sanitarnog postupka uz mere zaštite za COVID-19, u zavisnosti od vrste materijala i stanja proizvoda.IKEA kupci će za proizvode koji su u stanju „kao novo", bez oštećenja, dobiti 50 odsto inicijalne cene proizvoda, dok će za nameštaj u „veoma dobrom stanju", sa manjim oštećenjima, dobiti 40 odsto inicijalne vrednosti. Konačno proizvodi koji su „dosta korišćeni", sa više oštećenja, biće otkupljeni za 30 odsto od prvobitne vrednosti.Dugoročna posvećenost kružnoj ekonomiji Transformacija maloprodajnih procesa je značajan segment kružnog poslovanja Ingka Grupe, a ova kampanja je deo celokupnog napora kompanije IKEA ka stvaranju kružnog i klimatski pozitivnog poslovanja do 2030. godine, što podrazumeva  da će svi IKEA proizvodi biti izrađeni od obnovljivih ili recikliranih materijala. Trenutno, čak 45 odsto ukupnih globalnih emisija ugljenika potiče od proizvodnje i korišćenja proizvoda koje svakodnevno upotrebljavamo, te ova kampanja predstavlja priliku za rešavanje neodržive potrošnje i njenog uticaja na klimatske promene, tokom perioda najveće kupovine u godini.