Srbija

Srbija

Vlada Srbije šalje humanitarnu pomoć Kini od 15 miliona dinara

Vlada Srbije izdvojila je iz tekuće budžetske rezerve 15 miliona dinara na ime humanitarne pomoći Narodnoj Republici Kini, objavljeno je u najnovijem službenom glasniku.Prethodno je premijerka Ana Brnabić najavila da Vlada Srbije šalje pomoći Kini u vidu medicinskih i tehničkih sredstava u vrednosti od 15 miliona dinara kao izraz solidarnosti i saosećanja sa kineskim narodom koji se bori sa korona virusom.Šta sve može korona virus srpskoj privredi?

Srbija

Srpski MapMyApple među top 20 startapa na poljoprivrednom sajmu u Berlinu

Domaća startap kompanija Fresh Agriculture Technologies i njena aplikacija MapMyApple izabrana je ove godine među TOP 20 start up kompanija iz celog sveta koje su predstavile svoju inovaciju na najvećem  međunarodnom sajmu voća i povrća Fruit Logistica, u Berlinu. Protekle sedmice  tim ovog startapa je predstavio aplikaciju MapMyApple na štandu u okviru Start Up dana. Ovaj deo sajma održavao se u posebnoj dvorani za više od 78,000 posetilaca iz preko 93 zemlje sveta, prenosi utiske  za čitaoce Nove ekonomije Jovana Đorđić, marketing menadžer u Fresh Agriculture Technologies.  Podsećamo, Nova ekonomija je nedavno pisala o timu ovog startapa koji je razvio digitalnog agronoma za male i srednje proizvođače jabuka.Intervju sa osnivačima startapa Davidom Blaževskim i Mihajlom Milenkovićem, izazovima na ovom tržištu, trendovima na tržištu jabuka i planovima, možete pročitati OVDE. Njihova aplikacija MapMyApple na brz i jednostavan način pruža osnovni set preporuka za obavljanje agro-tehničkih mera u voćnjaku a uz to pruža i satelitske snimke sušnih polja u voćnjaku i ranu predikciju bolesti i štetočina na osnovu prepoznavanja slika.Jovana navodi da ovaj događaj predstavlja specijalan format izlaganja s obzirom da predstavnici mladih kompanija dobijaju i priliku da pored izlaganja na štandu u okviru Start Up pozornice održe kratku prezentaciju o proizvodu i njihovim vizijama o budućnostiproizvodnje svežeg voća i povrća uz korišćenje tehnologije. "Tako smo prilikom izlaganja predstavnika tehnologije precizne poljoprivrede imali priliku da čujemo da se očekuje da svetsko tržište pametne poljoprivrede u narednom periodu poraste za oko 13,4%"., kazala je ona.

Srbija

Rade i na raspustu: Održana prva beogradska škola za YouTubere

Krovna organizacija mladih Srbije (KOMS) održala je prvu Školu za YouTubere od 3. do 10. februara 2020. u Beogradu, saopštio je KOMS.  Škola za YouTubere održana je u sklopu Young Media projekta koji KOMS sprovodi uz podršku DW Akademie.Kako se navodi, najmlađi mladi (uzrasta od 15 do 18 godina) iz različitih delova Srbije prošli su obuku tokom koje su razvili svoja znanja i veštine iz oblasti snimanja video sadržaja, montaže i produkcije. Osim osnovnih tehničkih veština i znanja, učesnici su stekli znanja o YouTube etici i stvaranju sadržaja koji je u skladu sa vrednostima za koje se KOMS zalaže."Kako YouTube karijera zahteva više od pukih tehničkih znanja u oblasti snimanja i mmontaže, naši/e mladi/e YouTuberi/ke učili/e su i o javnom nastupu, nastupu pred kamerom, „kros promociji“ putem digitalnih kanala promocije, kao i pozicioniranju video sadržaja prilikom pretrage na YouTube platformi", navodi se u saopštenju.Mladi YouTuberi učili su od 9 sjajnih trenera/kinja među kojima su bili iskusni YouTuberi, montažeri, stručnjaci za digitalni marketing i optimizaciju.  Tokom obuke, osim učenja teorije, učesnici i učesnice su imali/e zadatak da izrade sopstveni video sadržaj za YouTube, što je doprinelo da naučeno prikažu kroz praktičan rad i dobiju opipljiv rezultat svog rada.Deca u Americi bi da postanu jutjuberi, a u Kini astronauti

Srbija

Fijat u Kragujevcu prekinuo proizvodnju, kažu zbog koronavirusa

Italijansko-američki proizvođač automobila "Fijat Krajsler" privremeno je prekinuo proizvodnju u fabrici u Kragujevcu, zbog širenja koronavirusa u Kini iz koje kompanija kupuje delove za audio-sisteme, saopštila je ta kompanija. To je prva obustava rada u automobilskoj industriji u Evropi od pojave koronavirusa, javlja Rojters, a prenosi N1.Portparol kompanije saopštio je da je do obustave proizvodnje automobila "fijat 500L" u Kragujevcu došlo "zbog dostupnosti određenih delova iz Kine" i da je došlo do smetnji u snabdevanju delovima za audio-sisteme.Rojters piše da će narednih nekoliko nedelja biti ključno za proizvođače automobila, s obzirom na činjenicu da se delovi iz Kine koriste u proizvodnji nekoliko miliona vozila širom sveta.Kineska pokrajina Hubej, koja je epicentar zaraze novim virusom, centar je proizvodnje i isporuke auto-delova.Zbog širenja koronavirusa, kompanija "Hjundai" je ranije suspendovala proizvodnju u Južnoj Koreji. "Hjundaji" i "Kia motors" saopštile su da će od ove nedelje postepeno povećavati proizvodnju, dok se nastavak proizvodnje u Kragujevcu očekuje do kraja meseca.Kako su subvencije Fijatu stigle do 120.000 evra po radnom mestu?

Srbija

Obustavljena nabavka u kojoj je Telekomu dodeljeno 60 miliona dinara

Ministarstvo pravde obustavilo je postupak javne nabavke u kojoj je posao vredan skoro 60 miliona dinara dodelila Telekomu Srbije, nakon rešenja Komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki po žalbi drugog ponuđača.Nakon postupka koji je trajao duže od godinu dana, Ministarstvo je proglasilo sve ponude neprihvatljivim i sprovođenje postupka odložilo do usvajanja plana javnih nabavki za 2020. godinu, vidi se iz obaveštenja objavljenog 31. januara.Žalbu Komisiji za zaštitu prava podnela je grupa ponuđača koju su činile kompanije Orion telekom, Orion telekom TIM, Macchina Security, NES Communications, Algotech i LOGO.Oni su između ostalog tvrdili da jednu od traženih karakteristika iz konkursne dokumentacije ispunjava jedino oprema proizvođača Forcepoint, čiji je jedini ovlašćeni prodavac u Srbiji kompanija Comtrade, koja je u javnoj nabavci učestvovala zajedno sa Telekomom.Grupa ponuđača predvođena Orionom nudila je da obavi posao po ceni od 40 miliona dinara, dok su Telekom i Comtrade nudili cenu od 58.223.700 dinara.Ministarstvo pravde pokrenulo je 7. novembra 2018. godine postupak za nabavku usluge održavanja i unapređenja komunikacione mreže sudova.Sadržaj konkursne dokumentacije tokom postupka osporavali su drugi potencijalni ponuđači, grupa oko Orion telekoma i kompanija QMS.Prvi zahtev za zaštitu prava podnet je još pre kraja postupka, o čemu je objavljeno obaveštenje na portalu javnih nabavki 19. novembra 2018, ali ovo nije zaustavilo dalje aktivnosti u postupku.Prva odluka o dodeli ugovora Telekomu i preduzeću Comtrade doneta je 19. aprila 2019. godine, nakon čega je Orion uložio prvi zahtev za zaštitu prava.Nakon toga je ponovo sprovedena stručna ocena ponuda, međutim 5. juna Ministarstvo ponovo dodeljuje ugovor kompanijama Telekom i Comtrade.Orion je podneo novi zahtev za zaštitu prava, nakon čega je ponovo pristupljeno stručnoj oceni ponuda, međutim 4. oktobra Orionova ponuda ponovo je odbijena kao neprihvatljiva, a odluka da se ugovor dodeli Telekomu doneta je po treći put.Orion je podneo novi zahtev za zaštitu prava 17. oktobra, koji je 10. decembra 2019. prihvatila Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki, i delimično poništila javnu nabavku.Međutim, ovog puta Ministarstvo pravde je 13. januara 2020. donelo odluku kojom se obe ponude proglašavaju neprihvatljivim, a postupak javne nabavke obustavlja.Obaveštenje o obustavi postupka objavljeno je 31. januara, a ponovno sprovođenje javne nabavke odloženo je do donošenja plana javnih nabavki za 2020. godinu.

Srbija

Novi Zakon o igrama na sreću ukida pomoć ugroženim grupama

Predlog Zakona o igrama na sreću, koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, ukinuće obavezu države da izdvoji 40 odsto prihoda koji na ovaj način ostvaruje za finansiranje organizacija koje se bave popravljanjem položaja osoba sa hendikepom i ranjivih grupa.Prema važećem zakonu, 40 odsto prihoda od njegovog sprovođenja „koristi se za finansiranje Crvenog krsta Srbije, organizacija osoba sa invaliditetom i drugih udruženja čiji je cilj unapređenje socijalno-ekonomskog i društvenog položaja osoba sa invaliditetom i drugih lica u stanju socijalne potrebe, ustanova socijalne zaštite, sporta i omladine, lokalne samouprave i lečenja retkih bolesti“.Član 18. dodatno precizira da se za lečenje retkih bolesti izdvaja pet odsto tog novca, dok se po 19 odsto izdvaja za Crveni krst, unapređenje položaja osoba sa hendikepom, položaja osoba u stanju socijalne potrebe, lokalne samouprave i sport i omladinu.Međutim, prema predlogu novog zakona država ni sa kim neće deliti deo prihoda koji joj sleduje.Kako se navodi u obrazloženju novog zakona, njegovim donošenjem stvaraju se potrebni uslovi za bolje uređenje tržišta igara na sreću u odnosu na sadašnje stanje.„Istovremeno se doprinosi i optimizaciji administrativnih postupaka i smanjenju troškova priređivača i administracije, povećanju efikasnosti iste, te samim tim i smanjenju sive ekonomije u cilju zaštite državnih interesa, odnosno povećanju budžetskih prihoda“, navodi se.U kockarnicu ubuduće samo sa izjavom da su pare vaše

Srbija

CarGo proširio biznis klasu sa još 50 Arteona vrednosti 2 miliona evra

Nakon nedavnog predstavljanja 100 automobila u okviru Biznis klase, među kojima i hibrida i električnih automobila, predsednik udruženja građana CarGo Aleksandar Vučić predstavio je danas još 50 najnovijih modela Volkswagen Arteona, čija je vrednost dva miliona evra, navodi se u saopštenju kompanije CarGO. Novi Arteoni specifični su po svom posebnom sistemu nadzora okoline, prema Vučićevim rečima imaju funkcije naglog kočenja, prepoznavanja pešaka i adaptivni uređaj za regulisanje brzine, čime će se povećati bezbednost članova ovog udruženja, ali i svih učesnika u saobraćaju.Predsednik Udruženja građana CarGo rekao je da je dodatna vrednost ove investicije što svaki novi automobil znači najmanje dvoje novih uposlenih ljudi u pružanju inovativne pomoći na putu za preko 800 hiljada članova ovog udruženja.„CarGo, kao možda najveće udruženje u Srbiji koristi CarGo aplikaciju kao najbolji alat za pružanje usluge svojim članovima. Gotovo pet hiljada članova je uposleno i registrovano da pruža uslugu drugim članovima. Svakom nabavkom automobila broj uposlenih se povećava, a to je značajno za celu Srbiju“, rekao je Vučić na konferenciji za medije.Foto: CarGoOn je dodao da je CarGo još jednom pokazao da od države ne traže ni subevncije ni bilo kakvu pomoć, već da im se omogući da bez pritisaka, maltretiranja i nasilja rade na razvoju i modernizaciji Srbije.„Svakog meseca sami finansiramo svoje investicije, ratu po ratu. Izabrali smo teži put, ali se ne kajemo jer smo napravili održiv model koji upošljava ljude, podstiče bezbednost i pomaže stvaranju zdravije životne sredine“, rekao je Vučić.Predsednik CarGo je podsetio da je za pet godina uvezeno oko 800 hiljada automobila, uglavnom sa Euro 3 motorom, od čega je polovina starija od deset godina, a da prema rečima državnih zvaničnika zbog poslednica aerozagađenja godišnje izgubimo oko 6.500 ljudi.„Zbog svega toga radićemo na tome da do 2023. godine svi naši automobili budi hibridni i električni. Verujem da smo dokazali da predvodimo inovacije, a to ćemo opravdati ne samo daljim širenjem i kvalitetom, već i kroz različite programe, od humanitarnih do aktivnosti u domenu kulture“, zaključio je Vučić.

Srbija

Srbija, Crna Gora i KFOR od preleta aviona zaradili 79 miliona evra

Iznad neba Srbije i Crne Gore je lane zabeleženo preko 764.000 preleta aviona, što je povećanje od 6.7% u poređenju sa 2018. godinom, od kojih su te dve države i KFOR prihodovali 79,1 miliona evra, navodi se u pismu koje je generalni direktor EUROCONTROL-a Imon Brenan uputio kontroli letenje Srbije i Crne Gore (SMATSA).Čelnik Evropske organizacije za bezbednost vazdušne plovidbe je naveo da to predstavlja rast prihoda od 2,8% na godišnjem nivou.U pismu se navodi i da je ukupno kašnjenje za SMATSA u protoku saobraćaja (dakle, u koja nisu uključena kašnjenja avio kompanija ili posledična kašnjenja) iznosi do 58.316 minuta, što je 72.5% manje nego u 2018. godini.Na celokupnoj evropskoj mreži kašnjenja u upravljanju protokom saobraćaja u 2019.godini iznose 24.2 miliona minuta (5.7% manje nego u 2018. godine).

Srbija

Firma bliska SNS-u posle žalbe dobila posao od milion evra

Kompanija Energotehnika – Južna Bačka, bliska Srpskoj naprednoj stranci, dobila je posao od Novosadske toplane vredan skoro 130 miliona dinara, ili oko 1,1 milion evra.Južna Bačka, kao nosilac posla, učestvovala je zajedno sa preduzećem NS Koncept na konkursu za posao zamene cirkularnog postrojenja na toplani “Zapad”.Ovaj konzorcijum bio je jedini ponuđač, po ponuđenoj ceni od 129.990.000 dinara, dok je procenjena vrednost nabavke bila tačno 130 miliona dinara.Južna Bačka i NS Koncept dobili su ovaj posao nakon što su uložili zahtev za zaštitu prava koji je JKP Novosadska toplana prihvatila, vidi se iz nedavno objavljenog rešenja Komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki.Njihova ponuda je prvobitno odbijena kao “neodgovarajuća i neprihvatljiva”, ali su dve firme podnele Novosadskoj toplani zahtev za zaštitu prava u oktobru prošle godine, čiji su navodi usvojeni pet dana kasnije. Nakon ponovljene stručne ocene ponude u novembru 2019. godine doneta je odluka o dodeli ugovora, koji je zaključen 14. novembra.Južna Bačka je u vlasništvu Dragoljuba Zbiljića, koji je bio garant za kredit koji je 2012. godine SNS podigao za potrebe izborne kampanje, kako je pisao BIRN.Prema istraživanu KRIK-a, Južna Bačka je samo u periodu od 2013. do 2016. godine zaradila oko 110 miliona evra od javnih nabavki, a neki od tih poslova dobijeni su pod sumnjivim okolnostima.Neša Roming širi posao na izdavanje nekretninaDodatnih 4,5 miliona za radove na Trgu Republike

Srbija

OTP BANKA SRBIJA

POMAŽUĆI DRUGIMA DA RASTU - RASTEMO I MI SAMIBanka koja kod svojih zaposlenih podstiče kulturu inovacija, preduzetništvo i inovativno poslovanje, na isti način treba da podrži zajednicu u kojoj poslujeUspešne kompanije već dobro znaju lekciju da misija, vizija i vrednosti nisu mrtvo slovo na papiru ili u novije doba - mrtvi pikseli na stranici sajta O nama, a da je organizaciona kultura sve. Kada kod svojih zaposlenih podstičete kulturu inovacija, preduzetništvo i inovativno poslovanje, onda to treba da pokažete na delu i to ne samo interno, već i u odnosu prema široj zajednici, nebitno da li su vaši klijenti ili ne.Societe Generale banka Srbija, koja od početka jeseni posluje kao OTP banka Srbija i koja je postala član OTP Grupe, na tome posvećeno radi već nekoliko godina. U početku jeste bilo neobično kada konzervativna institucija poput banke objavi javni poziv za fintech hakaton gde mladima pruži šansu da razvijaju i predstave inovativna rešenja za bankarske usluge ili organizuje biznis skupove iz kojih su iznikla značajna mnoga partnerstva i kontakti, ali vremenom je postalo uobičajeno da se i njihovi zaposleni kreću među IT zajednicom i startap svetom.Ipak, ono što je već više od dve godine zaštitni znak ove banke je konkurs Generator, koji je u sva tri izdanja bio delimično različit, ali je svaki put dodavao novu vrednost i okupljao poslovne partnere u zajedničkoj misiji podsticanja inovacija i upotrebe digitalnih tehnologija. Ali krenimo redom…INOVACIJA ZA MILIONPrvi ciklus konkursa održan je 2017. godine uz nagradni fond za najbolje preduzetničke inovacije u ukupnom iznosu od milion i po dinara. Inovaciju za milion je, prema oceni stručnog žirija, imao tim koji je predvodio inženjer elektrotehnike iz Bačke Palanke, mr Milan Đurica. On je dobio finansijski podsticaj za dalji rad na Rashladi (Keep it cool) - tehnologiji čijom primenom mali i srednji rashladni sistemi mogu da uštede i do 30% troškova za električnu energiju i time budu konkurentni sa velikim sistemima.Osim žirija i publika je imala pravo glasa, a njen izbor je bio PetGuards – onlajn platforma koja pomaže da brzo i lako pronađete proverenog čuvara za svog kućnog ljubimca dok ste odsutni. Studentski startap PetGuards osvojio je čak 25.497 glasova publike i nagradu od 500.000 dinara. Od tog novca su, kako su i obećali u dobrovoljnoj akciji „1 glas 1 obrok“, obezbedili obroke za napuštene ljubimce, ali i jedan deo nagrade izdvojili za operacije ljubimaca koji se nalaze u teškom stanju i kojima je veterinarska pomoć bila najpotrebnija.Benefit nisu imala samo ova dva tima, već svih 40 polufinalista. Za svaki tim inovatora urađen je profesionalni video-snimak i dobili su priliku da njihova priča bude promovisana na najposećenijem domaćem portalu.EKSPERTSKA PODRŠKA ZNAČAJNIJA OD NOVCANaredne godine realizovan je Generator Fluo - konkurs za najbolje studentske preduzetničke inovacije. Skoro 150 timova prijavilo je svoje inovativne, izvodljive i održive projekte, a 40 polufinalista je dobilo podršku mentora da razradi svoj biznis plan.Od 10 timova koji su uživo prezentovali svoju inovaciju za najbolji je odlukom žirija proglašen HearO Glasses. Tim čine troje mladih Nišlija – Anđela Kocić, Bojan Draško i Dušan Dimitrijević, koje je na akciju podstakao nesrećni događaj u kome je njihova sugrađanka izgubila život prelazeći prugu, jer je nosila slušalice i nije čula da voz dolazi. Osmislili su HearO Glasses – naočare koje izgledaju kao svake druge, ali mogu da spasu nečiji život jer su u okvir naočara ugrađene LED diode koje svetlosnim signalima na intuitivan na- čin upozoravaju korisnika o neposrednoj opasnosti. Žiri je najviše verovao u njihovu ideju i kao pobednici Generatora Fluo imali su priliku da provedu sedam nezaboravnih dana u inovativnom tehnološkom habu Societe Generale Grupe u Parizu i upoznaju mnoge ljude koji su im pomogli u daljem razvoju.„Svesni smo da novac ne znači ništa bez ekspertize, pa su nam uvek korisniji iskustvo i mentorska podrška, a upravo to smo ovde i dobili. Osim te podrške, imali smo priliku da iz prve ruke vidimo život francuske startap zajednice, što smatramo daleko bitnijim“, preneo je Dušan ukratko utiske.KAD TRADICIONALNI BIZNISI DOBIJU DIGITALNO „UBRZANJE“Upravo ovakav pristup bio je vodilja banci ne samo da treću godinu zaredom organizuje Generator, već da odluči da kroz njega pomogne malim i srednjim preduzećima da unaprede svoje poslovanje korišćenjem digitalnih tehnologija i budu u korak sa trendovima digitalnog poslovanja.Ukupno 116 firmi prijavilo se u želji da osvoji jednu od tri jednake nagrade – konsultantsku podršku u digitalnoj transformaciji, koja obuhvata celokupnu analizu postojećeg stanja poslovanja i preporuke sa akcionim planom, implementaciju jedne od predloženih preporuka u vrednosti do 5.000 evra, kao i marketinški preobražaj i medijsku kampanju. Među njima su bili predstavnici iz oblasti uslužnih delatnosti, proizvodnje, poljoprivede, kao i tradicionalnih zanimanja. Ponovo je 20 polufinalista dobilo priliku da uradi kratki profesionalni video o svojoj firmi i da budu predstavljeni na najčitanijem portalu u Srbiji, a za mnoge od njih to je bio prvi javni nastup. Svaki tim pojedinačno imao je i kreativnu radionicu u saradnji sa Design Thinking stručnjacima, tokom koje su radili na definisanju daljeg pravca njihovog poslovanja, prepoznavanju poslovnih prilika i sticanju različitih veština potrebnih za razvoj biznisa u digitalnoj ekonomiji.NOVI SOFTVER ZA MLEKARUNagradu su osvojile tri porodične firme: proizvođa- či proizvoda od voća i povrća Vrtlari iz Malog Iđoša i Centar za preventivnu medicinu i program ishrane dr Gifing iz Beograda bili su izbor stručnog žirija, dok je sa 5.861 glasom izbor publike bila mlekara Carpe Diem iz Krušedola. „Mnogo smo zahvalni na prilici da budemo promovisani u okviru Generatora. Mnogi ljudi su glasali za nas, iako pre toga nisu ni čuli za našu firmu. Na edukacijama smo prvi put imali priliku da osvestimo šta je sve to što kod nas ne valja, da stavimo na papir i da počnemo da unapređujemo internu komunikaciju“, kaže Jelena Marić iz mlekare Carpe Diem. Pejzažni arhitekta Jelena Marić i pravnik Aleksandar Stepanić u Krušedolu imaju farmu od 250 koza, a kozje i ovčije mleko otkupljuju i sa drugih farmi, te od njih prave jogurt, kiselo mleko, sireve, surutku… Nakon detaljne analize poslovanja ustanovljeno je da će za rukovodstvo i zaposlene u Carpe Diem u ovom trenutku od najveće koristi biti softver koji će im olakšati praćenje procesa i planiranje poslovnih resursa. Četvoročlani tim konsultanata, sastavljen od ljudi iz sveta biznisa i IT stručnjaka još letos je obišao sve tri pobedničke firme i u saradnji sa čelnicima uradio studioznu biznis analizu, a potom prionuo na posao.REPOZICIONIRANJE CENTRA ZA PREVENTIVNU MEDICINUCentar dr Gifing, predvođen direktorkom Jovanom Vasiljević, po preporuci biznis stratega i marketing stručnjaka, uz podršku i mentorstvo marketinške agencije, krenuo je u repozicioniranje i unapređenje onlajn komunikacije sa korisnicima. „Kada sam nas prijavljivala na ovaj konkurs znala sam da je potrebno da se nešto promeni, međutim nisam znala šta tačno. Kako je vreme prolazilo i kako sam se susretala sa predivnim, ali prvenstveno struč- nim ljudima i saradnicima Generatora, polako su se nalazila rešenja za sve nedoumice i izazove sa kojima sam se susretala. Jedna tema pokreće drugu, što nas dalje podstiče na razmišljanje i pravljenje strategija. Uzbuđena sam i jedva čekam da vidim plodove na- šeg zajedničkog rada“, ističe Jovana, čija je mama - dr Ana Gifing, 2003. godine osnovala centar koji je odavno prestao da bude samo sinonim za hrono ishranu. Jovana naglašava da joj je drago što OTP banka Srbija nastavlja da „vodi računa i želi da unapredi i male biznise“, a treći dobitnik digitalne transformacije - Branislav Sekulić, suosnivač Vrtlara iz Malog Iđoša, dodaje: „Podrška preduzetništvu i poruke koje je banka kroz ovaj konkurs prenela zaista su motivišuće za nas kao socijalno preduzeće. Društvena misija koju delimo vuče nas da budemo partneri upravo sa takvim kompanijama.“I MARKETINŠKA KAMPANJA I NOVA MAŠINA ZA POLJOPRIVREDNIKEKombinujući tradicionalnu recepturu i moderne proizvodne pogone, mladi bračni par Vanja i Bane Sekulić su vrlo brzo izgradili renomirani domaći brend poznat i van granica Srbije – od Kine i Rusije do Amerike. Sa vojvođanskih plantaža do stalaža u više od 10 država sveta stigli su kvalitetni pekmezi od šljiva, džemovi od kajsija i malina, slatko od šumskih jagoda, dunja i višanja, ajvar, sok od paradajza sa celerom... Kada su Vrtlari dobili vest da su prošli prvu fazu Generatora 2.0 stiglo je i trebovanje za prvi izvoz u SAD. Srećom, u dan su uspeli da isplaniraju proizvodnju i isporuče do sada najveću količinu svoje robe na neko strano tržište. Već tokom Design Thinking radionice, shvatili su da treba da rasporede poslove, pa su angažovali još dva nova radnika sa sela. U konsultantskom timu koji radi zajedno sa Vrtlarima po okončanju Generatora je pored partnera banke i Jelena Đurović, segment menadžerka za mala preduzeća OTP banke Srbija. Analiza poslovanja i predlozi za unapređenje firme iz Malog Iđoša okončani su početkom oktobra, te su Sekulići dobili putokaz kako da se fokusiraju na unapređenje digitalnih kanala komunikacije, partnerstva, edukaciju zaposlenih i automatizaciju procesa proizvodnje. Pored ovog vrednog biznis dokumenta, OTP banka nagrađuje kompaniju Vrtlari finansiranjem marketinške kampanje u okviru koje će uz pomoć etikete potrošači moći da saznaju priču o nastanku njihovih proizvoda, a firma će dobiti i podršku u vidu mašine za automatizaciju procesa etiketiranja. I za kraj, ono što se najčešće ne vidi u zvaničnim izveštajima o ovakvim kompleksnim i višemesečnim društveno odgovornim projektima, a o čemu može da posvedoči svako ko je u tome 100% učestvovao: vi zaista u njih treba da snažno verujete i da vam je istinski stalo da pomažući drugima učestvujete u progresu. Tada nema opravdanja „to nije u opisu mog posla“, tada zaista izađete iz komfor zone i razmišljate izvan kutije, o čemu svi gotovo religiozno pričaju. To je za više nivoa bolje od najboljeg tim bildinga ili interne edukacije.NEPROCENJIVO ISKUSTVO, KONTAKTI, SAVETI...Za sve finaliste, pa i polufinaliste Generatora 2.0 ovaj konkurs je bio značajno iskustvo, jer su imali priliku da dobiju besplatne savete stručnjaka iz oblasti biznisa, marketinga, komunikacija, javnog nastupa… ali i da sagledaju svoje poslovanje sa strane i vide gde su prilike za rast u novom ekonomskom poretku. „Generator nam je doneo potpuno novo sagledavanje teme digitalne transformacije zahvaljujući interesovanjima drugih kompanija i procesu kroz koji smo prošli tokom priprema“, istakao je Vladimir Grujović, direktor čačanskog Tetragona – jednog od najznačajnijih regionalnih proizvođača lepkova na vodenoj bazi. Menadžerka Edukativnog centra i izdavačke kuće Finesa, Lidija Maričić Savusalo, dodala je da je velika privilegija što se jedna tako uspešna kompanija bavila srednjim i malim preduzećima. „Mnogo nam je značilo što smo od banke i njenih partnera dobili predloge za promene i uspešnije poslovanje. Probudile su se moje pređašnje i nove ideje, inspirisali su nas na bržu i bolju primenu određenih digitalnih alata.“

Srbija Generator

OTP BANKA SRBIJA

POMAŽUĆI DRUGIMA DA RASTU - RASTEMO I MI SAMI Banka koja kod svojih zaposlenih podstiče kulturu inovacija, preduzetništvo i inovativno poslovanje, na isti način treba da podrži zajednicu u kojoj posluje U...

Srbija

Prva kolaboracija projekata Case Study Show i Akademije Modernog Menadžmenta

Studentska organizacija ESTIEM LG Belgrade sa sedištem na Fakultetu organizacionih nauka ove godine po prvi put organizuje kolaboraciju projekata Case Study Show i Akademija Modernog Menadžmenta, studentski poduhvat edukativnog i takmičarskog karaktera, navodi se u sopštenju ESTIEM LG Belgrade.Projekti će se održavati u periodu od 06. do 20. marta 2020. godine , u prostorijama StartIt Centra i hotela Metropol Palace , ali i na samom fakultetu. Učesnici će imati priliku da steknu nova znanja iz oblasti modernog menadžmenta, kao i da osvoje željenu praksu u nekoj od prestižnih kompanija partnera. Prijave za ova dva projekta nisu uslovljene , ali će njihove teme biti usklađene kroz radionice i realne poslovne izazove. Iskustvo koje se stiče na oba projekta može biti presudno za usmeravanje karijere zainteresovanih studenata, pošto su svi delovi projekata pažljivo konstruisani tako da se učesnicima pruža što više različitog kvalitetnog sadržaja.Case Study Show počinje 06. marta već tradicionalnim Show (Me) Business delom projekta, koji je u formi interaktivne panel diskusije u okviru koje kompanije učesnice (Delhaize, Mozzart, L'Oréal, Henkel, Air Serbia ali i mnoge druge) dele aktuelnosti u svom poslovanju. Odmah posle njega sledi Meet Up , deo projekta na kojem se studenti upoznaju sa predstavnicima kompanija u neformalnoj atmosferi, sa mogućnošću ostavljanja svog CV-a.Posle otvaranja, 07. i 08. marta traje Edukacija , prva etapa Akademije Modernog Menadžmenta. Kroz nju, eminentni stručnjaci najtraženijih metodologija i veština modernog biznisa prenose svoje znanje studentima koji žele da se izdiferenciraju u poslovnom svetu. Ova celina, iako ne uslovljava, u izuzetnoj meri doprinosi spremnosti rešavanja studije slučaja na projektu Case Study Show. Ključna tema ove godine je biznis kastomizacija, koja obuhvata sve trendove usko vezane za odnose sa korisnicima i personalizovani marketing (CRM, CX, Product Customization).Stečena znanja i veštine biće provereni pažljivo osmišljenim testovima u drugoj celini Akademije, odnosno Validacijom . Na taj način, učesnici dobijaju povratnu informaciju o svom zalaganju i primaju sertifikat kao afirmaciju naučenog. Tokom tri dana, tačnije od 17. do 19. marta studenti prve, druge i treće godine fakulteta učestvuju u delu Case Study Show-a pod imenom Case Room . Nakon posebnih edukativnih radionica na temu rešavanja studije slučaja, učesnici će imati priliku da odbrane svoje ideje i predložena rešenja realnog poslovnog problema.Foto: ESTIEM LG BelgradeStudenti završnih godina i master studija učestvuju na delu projekta posvećenom već tradicionalnom Business Case -u. On zahteva timski rad i kreativnost pri rešavanju kompleksne studije slučaja zasnovane na poslovanju kompanija zlatnih partnera. Nagradu učesnicima pobedničkih timova predstavlja praksa u pomenutim kompanijama!Poslednji i najdinamičniji deo projekta je Speed Dating , koji se održava 20. marta . Kroz petominutne razgovore sa predstavnicima kompanija učesnik ima priliku da oseti intervju za posao i predstavi sebe odgovorima na pitanja. Prijave za oba projekta traju od 14. do 24. februara , a više informacija i link ka prijavama možete pronaći na zvaničnom vebsajtu ESTIEM LG Belgrade , Facebook stranicama Akademija Modernog Menadžmenta i Case Study Show , ali i na Instagram -u.

Srbija

Easy Aerial predstavio rad svog drona na Telenor 5G mreži

Startap Easy Aerial demonstrirao je juče po prvi put u Srbiji rad svog drona za nadgledanje, u okviru Telenor testnog 5G okruženja koje se nalazi u Naučno-tehnološkom parku Beograd, navodi se u saopštenju."5G tehnologija donosi odsustvo kašnjenja u prenosu podataka, što je za naše rešenje veoma važno... Dron prepoznaje da li se neko ili nešto kreće po prostoru i, ukoliko je tako, alarmira koga je potrebno. Cilj ovih sistema je da omoguće napredan, pametan i pouzdan video-nadzor i integraciju sa drugim sistemima pametne zaštite. Zbog toga, najveću primenu ima u sistemima hitnih službi, kao što su hitne pomoći, vatrogasci i vazduhoplovstvo", kazao je Ninoslav Adžibaba, jedan od osnivača Easy Aerial.Taj američki startap inače svoj razvojni centar ima u Naučno-tehnološkom parku Beograd, a trenutno imaju klijente u 20 država na pet kontinenata. Svoja inovativna rešenja razvijaju u Srbiji, dok se finalni proizvod pravi u Sjedinjenim Američkim Državama.Probni let obavljen je nedelju dana pre demonstracije koja treba da se desi u Njujorku, a cena jednog drona se kreće od 50 do 100 hiljada dolara, prenose današnje Večernje novosti."Nedavno nam je klijent postala policija u Majamiju koja je koristila naše dronove za nadgledanje poslednjeg Super bowl-a, a već sarađujemo i sa policijom, vatrogasnim službama i vazduhoplovstvom u SAD-u", navodi Adžibaba.Upotreba drona na 5G mreži znači da se eliminiše potreba da se radnici hitnih službi obučavaju za upravljanje dronom, nego se putem 5G tehnologije to radi iz kontrolnog centra, uz potpuno odsustvo kašnjenja u prenosu podataka.  "Kada smo postavljali prvu 5G baznu stanicu, ideja nam je bila da domaćim kompanijama, startapima i studentima omogućimo da svoja rešenja testiraju ovde, kao da se nalaze bilo gde u svetu. Uspeli smo čak da budemo i brži, a pozivamo sve koji imaju rešenja ili ideje da nam se jave i da zajednički dođemo do konkretnih primena, čak i pre nego što se 5G razvije, kako bismo stekli uvid u to šta nam ova napredna tehnologija donosi", rekao je izvršni direktor tehnike u Telenoru Saša Leković. 

Srbija

Sutra ističe rok za plaćanje prve rate poreza na imovinu

Rok za uplatu godišnjeg poreza na imovinu za prvi kvartal tekuće godine ističe sutra, iako poreska rešenja za 2020. godinu tek trebaju da stignu na adrese građana, piše današnja Politika.Prva rata poreza na imovinu će stoga biti u visini rate za poslednje tromesečje 2019. godine, svaki dan kašnjenja sa sobom donosi zateznu kamatu od 11%, a za izbegavanje plaćanja te obaveze predviđena je kazna od 5.000 dinara.Rok u kom Poreska uprava obračunava zaduženje za tekuću godinu nije zakonski određen, ali se rešenja obično štapaju u maju i novembru, dodaje Politika.Poreske stope nisu menjane, osim za nekretnine u pojedinim gradovima u opštinama, a procenjuje se da će Beograđani koji poseduju stanove ubuduće plaćati porez viši za do 2%, dok će vlasnici kuća u proseku za toliko imati umanjeno poresko opterećenje. 

Srbija

Operator Vip mobile ove godine menja ime i brend

Domaći operator mobilne telefonije Vip mobile, koji je u vlasništvu Telekoma Austrija, će tokom ove godine promeniti svoje ime prelaskom na jedinstveni brend svoje matične kompanije pod nazivom "A1".Kako se navodi u finansijskim rezultatima za četvrti kvartal te kompanije, A1 je marka pod kojom Telekom Austrija posluje na svim tržištima na kojima je prisutan, a u protekle dve godine je završio proces rebrendiranja i u svim drugim zemljama.Vip mobile je ranije saopštio da će korisnici nastaviti da koriste sve usluge pod istim uslovima, bez potrebe za zamenom pretplatničkog broja, SIM kartica, ili bilo kakve opreme, kao i da će sve dogovorene obaveze prema korisnicima nastaviti da funkcionišu kao i do sada.Telekom Austrija je naveo i da su prihodi od međunarodnih operacija (koji objedinjuju tržišta Bugarske, Hrvatske, Belorusije, Slovenije, Srbije i Severne Makedonije) porasli za 8,4%.Kao najvažnije motore tog porasta, Telekom Austrija navodi Srbiju, Bugarsku i Belorusiju."U Srbiji je tržište mobilnih telefona i dalje oblikovano snažnom potražnjom za neograničenim tarifama za pozive i SMS sa fiksnim stopama dozvoljenog protoka podataka, dok se popularnost mobilnih WiFi rutera održala [na istom nivou]. Ukupni prihodi porasli su za 14,5%, podstaknuti snažnim rastom... baze korisnika ugovora, što je dovelo i do viših mesečnih naknada", navodi se u izveštaju.Vip mobile je najmlađi mobilni operater u Srbiji. Vip je u 2019. godini ostvario udeo na tržištu od 25,2% i zapošljava više od 1.400 stručnjaka.

Srbija

Dodatnih 4,5 miliona za radove na Trgu Republike

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda objavila je odluku o dodeli ugovora po kojoj će kompaniji Štrabag biti isplaćeno još 4,5 miliona dinara za dodatne radove na uređenju Trga Republike.Posao je dodeljen Štrabagu sa podizvođačem Invest gradnja, u pregovaračkom postupku, a odnosi se na sanaciju i restauraciju kandelabra oko spomenika knezu Mihailu Obrenoviću.Postupak je pokrenut 3. januara kao posebna javna nabavka, a ne u okviru prethodne nabavke za radove na uređenju Trga Republike.Istog dana je zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić izjavio da će grad sa Štrabagom pregovarati oko troškova za sanaciju kandelabra u vrednosti od 4,5 miliona dinara.Rok za završetak ovih pregovora pomeren je na 22. januar, a odluka o dodeli ugovora objavljena je na portalu javnih nabavki 10. februara.Slučaj koji će usporiti izbacivanje ljudi na ulicu?Studio B, BK i Kopernikus odbijeni za nacionalnu frekvenciju