BIG Specijali

2022

Bezbedno školovanje za 4000 učenika

 Bezbednost dece u školama i kvalitetno obrazovanje vrednosti su koje kompanija NIS deli sa zajednicom u kojoj posluje. Tako je u okviru programa društvene odgovornosti „Zajednici za...

2022

Bačko Novo Selo priključeno Deltinom projektu Naše selo

Projekat Naše selo Delta Holding je pokrenuo 2018. godine, sa ciljem da konkretnim primerom pokaže kako se može modernizovati srpsko selo, a njegovi žitelji ohrabriti da ostanu na svojim imanjima. U svom prvom ciklusu projekat je obuhvatio mesta Dubočane i Mala Jasikova, u okolini Zaječara, gde je postignut iznavredan rezultat i na osnovu toga doneta je odluka o proširenju akcije.U Bačkom Novom Selu projektu će se priključiti oko 50 domaćinstava. Ona se bave ratarstvom, voćarstvom i stočarstvom. Najveći deo obradive zemlje je pod ratarskim kulturama, posebno pod sojom; jedan broj meštana gaji jagode, drugi i jabuke, lešnik, šljivu…; više porodica bavi se povrtarstvom, pod plastenicima i na otvorenom, nekoliko pčelarstvom, a jedno gazdinstvo gaji i lekovito bilje.Bačko Novo Selo, u opštini Bač, priključeno je Deltinom projektu Naše selo, počev od marta 2022. Godine.Kroz Naše selo meštani će pre svega dobiti edukaciju o modernoj poljoprivrednoj proizvodnji. Kroz seriju predavanja i poseta njihovim imanjima saznaće kako može da se unapredi ishrana i nega stoke, sadnja, orezivanje i berba voća, sejanje i uzgoj ratarskih kultura i svi drugi elementi koji čine efikasnu i uspešnu poljoprivredu.Učesnici u projektu dobiće priliku za povoljne bankarske kredite, u saradnji sa Erste Bankom koja je deo projekta, a uz podršku Delta Agrara koji će na sebe preuzeti plaćanje kamate.S obzirom na to da ostanak na selu nije moguć bez kulturnih i zabavnih sadržaja, deo projekta biće i podrška u organizovanju društvenog života u Bačkom Novom Selu.

2022

Mirjana Bobić Mojsilović: Tri zalogaja po mom ukusu

Naša zemlja ima toliko različitih kvaliteta o kojima se priča kod nas, ali i u svetu. Jedna od prvih stvari po kojoj nas prepoznaju je hrana, za koju važi mišljenje da je ukusna, kvalitetna i da nosi emociju koju vredi doživeti. Baš o ukusima našeg kraja smo razgovarali sa Mirjanom Bobić Mojsilović, koja nam je otkrila svoje omiljene kombinacije srpskih autentičnih proizvoda, i koje od njih bi pretvorila u junake svojih knjiga.„Ja volim Srbiju. Volim da je osetim svim čulima, a ako me pitate koji ukusi bi bili moji junaci – bili bi to Ukusi moga kraja, a svaki kraj je moj!“Da li mislite da su ukusi Srbije podjednaka znamenitost kao njene građevine i krajevi? Da li se o njima dovoljno priča?O lepotama, znamenitostima i ukusima Srbije se tek odnedavno malo više priča, ali i to je nedovoljno, s obzirom na prirodne i ljudske lepote, istorijske i kulturne znamenitosti a pogotovo,  o ukusima Srbije koji ovaj život čine sočnim. Šta da kažem, kao neko ko tek otkriva sve lepote, sve nesavršenosti i sve ukuse Srbije, osim da je oko nas – neotkriveno blago. To blago je i blago, i slatko, i zna da bude i oštro, i ljuto i ponekad gorko. Drugim rečima, iz moje vizure, Srbija je, što se ono kaže – na ’leba da je namažeš.Foto: Stefan SimonovićKada biste pisali priču o ukusima naših krajeva koje najviše volite, ko bi bili glavni junaci? Ja volim Srbiju. Volim da je osetim svim čulima, a ako me pitate koji ukusi bi bili moji junaci – bili bi to Ukusi moga kraj, a svaki kraj je moj! To vam pričam. Srbija je plejada ukusa koji ne mogu da vas ostave ravnodušnim i o kojima jednostavno ne možete da prestanete da pričate. Na primer, suva šljiva – nezgrapna dama koja nosi breme srpske istorije, nasleđa i tradicije. Ona bi od mene dobila partnera koji je zaslužuje, recimo, kozji sir i njih bi vezala jedna pančeta u čijem su ukusu ispisane sve neispričane priče o balkanskoj ljubavi. I tako dobijamo suvu šljivu filovanu kozijim sirom i rolovanu pančetom. Kiselkasto-slatkasto, jako i slano - to je spajanje zapadne Srbije, na primer, Pirota i Srema.A za one koji vole tradicionalnije priče, tu bih uvela dobro znani zlatarski sir, strogog oca koji bi da ljubav između hirovite pršute i vragolastog ajvara ostane samo na prijateljstvu. Ali kada zajedno dođu na domaći ražani hleb, sve pada u vodu, ljubav pobeđuje i ukusi se spajaju u priču života. Mogu vam reći da sam jednom sasvim slučajno pila šampanjac i jela čvarke, i da je to daleko bolja kombinacija od one carske ruske, kavijar i šampanjac. Ova naša nije carska, ali je u svakom slučaju kraljevska. Zato biram domaći hleb sa suvim šljivama, ovčiji sir i slatko od šumske kupine. Sve bi to bilo jednostavno, da ne dolazi i namaz od čvaraka. Šta da kažem, hleb i čvarci su nas održali, a šumska kupina je tu da sa ovčijim sirom bude naša autohtona verzija „dolce vita“.U mojoj autorskoj kuhinji, stvarno se kuva, osim što se kuvaju i slike, crteži, knjige i emisije.Kako vi u svojim pričama spajate tradicionalno i moderno?To dolazi prirodno, iz neke potrebe, iz neke male gladi za nekim ukusom, dakle isto kao i u kuhinji – spojeni ukusi u doskora nezamislivim kombinacijama, u stvari samo se uzajamno obogaćuju. I što važi za kuhinju, važi i u priči – tu leži izvor iznenađenja, humora, i sočnog razgovora. Zar ne? To ti pričam.Ukusi moga krajaUkusi moga kraja su brend koji počiva na ideji tradicije dobrih ukusa iz svih krajeva naše zemlje. Danas brend ‘Ukusi moga kraja’ ima više od 200 autentičnih srpskih proizvoda, napravljenih od 100% domaće sirovine, po tradicionalnoj recepturi, bez konzervansa, aditiva ili veštačkih boja, a stvaraju ih oni koji to rade najbolje – mali srpski proizvođači. Upravo zbog toga čak 118 proizvoda nosi oznaku „Čuvarkuća“ koja je garant vrhunskog kvaliteta i domaćeg porekla. Svi proizvodi brenda Ukusi moga kraja mogu se kupiti samo u IDEA prodavnicama, Roda marketima i Mercator hipermarketima širom Srbije.

2022

Kompanija Henkel ozelenjava park Ušće

 U saradnji sa JKP „Zelenilo-Beograd” kompanija Henkel Srbija posadila je 50 sadnica breze i 50 sadnica crnog bora u parku Ušće. Zaposleni Henkela udružili su snage i pomogli u akciji ozelenjavanja, te još jednom pokazali sjajan timski rad i posvećenost zaštiti životne sredine. „U ime JKP ,Zelenilo-Beograd’, želeo bih da se zahvalim kompaniji Henkel koja je izabrala naše Preduzeće za partnera u jednoj ovako lepoj i značajnoj aktivnosti uvećanja zelenog fonda našeg grada. Time su pokazali da su društveno odgovorna kompanija koja brine i o životnoj sredini. ,Zelenilo’ uvek izlazi u susret ovakvim zahtevima i sa ponosom mogu da istaknem da smo do sada, akcije sadnje stabala uspešno sproveli sa više od 50 kompanija, ambasada i preduzeća i potpuno sam siguran da će ovaj broj u narednom periodu biti u stalnom porastu. ,Zelenilo-Beograd’, svake godine, na javnim zelenim površinama, u okviru svog redovnog Programa posadi više od 5000 stabala, a ove godine će taj broj biti veći od 8500 stabala“, izjavio je Slobodan Stanojević, generalni direktor JKP „Zelenilo-Beograd“.Foto: Dragan Petrović (FVS)„Naši timovi unutar kompanije su čvrsto posvećeni održivom poslovanju, a mi u odeljenju finansija smo odlučili da doprinesemo Henkelovoj strategiji održivosti kroz inicijativu za ukidanje papirnog otpada i uopšte upotrebe papira tokom svakodnevnih poslovnih aktivnosti. Oslonili smo se na proces digitalizacije, značajno smo smanjili korišćenje papira i ovom akcijom ozelenjavanja idemo korak dalje u nameri da doprinesemo očuvanju životne sredine. Želeo bih da zahvalim JKP ,Zelenilo-Beograd’ na odličnoj saradnji“, istakao je Miloš Đukanović, direktor finansija kompanije Henkel Srbija.Ove godine, Henkel obeležava 20 godina uspešnog poslovanja u Srbiji, a kako je jedan od prioriteta uvek bio zaštita životne sredine, ovom akcijom nastavlja tradiciju pokazujući odgovornost i brigu prema sredini u kojoj živimo. 

2022

OTP Grupa i ove godine partner startap kompanijama

 Kao kompanija koja podržava inovacije, OTP Grupa i ove godine, po peti put, pokreće svoj međunarodni program za saradnju sa startap kompanijama sa nazivom OTP Startup Booster Program.Ovom inicijativom koja se sastoji od nekoliko etapa, inovativna rešenja se usmeravaju od procesa mapiranja poslovnih potreba pa sve do uvođenja rešenja i otvorena je za startape iz celog sveta, sa već proverenim proizvodima ili poslovanjem koje se nalazi u intenzivnoj skejlap fazi. Uz učešće različitih delova bankarske grupe, OTP ima za cilj da podstakne ovu poslovnu saradnju i implementira pilot projekte sa izabranim kandidatima. Prijave  su otvorene od 07. marta do 11. aprila.Ovo je peti put da je OTP bank objavila svoj međunarodni startap program. Pogodnosti koje izabrani kandidati OTP Startup Booster Programa mogu da dobiju su brojne: pored pilot projekta sa bankarskom grupom, mogu da učestvuju u stručnoj radionici, dobiju kako internu tako i eksternu podršku mentora, i imaju brojne prilike za umrežavanje. OTP LAB koji koordinira Programom širom OTP Grupe, prikupio je više od  150 poslovnih potreba i tema od početka januara do sredine februara, za koje se traže inovativna rešenja u saradnji sa izabranim startap kompanijama.Osim tradicionalnih kategorija poslovnih potreba  finansijske institucije kao i tokom prethodnih ciklusa, ove godine prioritetan fokus daje se tzv. rešenjima izvan bankarstva i inovacijama koje podržavaju održivost i ekološki osvešćen svakodnevni život klijenata i Banke.Za ovogodišnji Startup Booster Program, Banka poziva kompanije da se prijave na jednu od sledećih tema:• Korisničko iskustvo i pružanje usluge klijentima;• Povećanje interne efikasnosti;• Inovacije specifične za proizvode u poslovanju sa stanovništvom;• Inovacije specifične za proizvode u poslovanju sa privredom;• „Izvan bankarstva“ i održivost;• Potpuno nova i disruptivna rešenja koja se odnose na bankarski sektor, a koja ne potpadaju pod gore navedene kategorije.I ove godine, startap kompanije biraju se kroz tri etape. Da bi konkurisale, potrebno je da popune prijavni formular dostupan na internetu. Nakon pregleda pristiglih prijava, izabrani startapi imaće mogućnost da se tokom onlajn intervjua sastanu sa predstavnicima specijalizovanih oblasti iz Banke. OTP Grupa će pozvati predstavnike najboljih 25 – 30 startap kompanija na Dane finalne selekcije, koji su planirani da se održe u Budimpešti krajem  maja meseca, u Akvárium Klubu, uz lično prisustvo.„Ponosan sam što je cela Grupa, zajedno sa bankama članicama, uključena u OTP Startup Booster Program, kako bi pružila podršku širenju inovativnih finansijskih rešenja širom regiona. Posebno me raduje što se svake godine prijavljuje sve više kandidata i što imamo odličnu saradnju sa našim startap partnerima", izjavio je András Fischer, direktor Odeljenja za inovacije OTP Banke (OTP LAB).Period pilot projekta počinje 05. septembra 2022. godine i traje do 25. novembra 2022. godine. Tokom onlajn Demo dana, zakazanog za 30. novembar, Startapi će imati  priliku da Rukovodstvu Grupe, investitorima i stručnjacima za inovacije brojnih velikih domaćih i međunarodnih kompanija, predstave svoja dostignuća tokom tromesečnog pilot projekta. Nakon Demo dana i predstavljanja  najperspektivnijih pilot projekata, počinje „roll-out“ faza i to od 01. januara do 30. juna 2023. godine sa nekom od članica OTP bankarske grupe, u okviru dugoročnog ugovora o partnerstvu.Za više informacija o Programu posetite www.otpstartup.com

2022

Odabrali smo baš ovaj dan da pružimo podršku našim heroinama

 Kompanija dm drogerie markt tradicionalno je na Osmi mart, najveći praznik žena, donirala robu u vrednosti od 700.000 dinara sigurnim kućama širom Vojvodine. Uz to, drogerijski lanac je i ove godine obradovao poklonima humane dame koje doniraju krv.Povodom najvećeg praznika žena, dm Srbija uputila je donaciju štićenicama sigurnih kuća iz Novog Sada, Pančeva, Sremske Mitrovice, Sombora i Zrenjanina, i na taj način im pokazala da nisu same u svojoj borbi.  „Poznato je da godinama pružamo podršku ženama, posebno onim iz ugroženih kategorija. Tradicionalno smo izabrali Osmi mart da, pre svega, podržimo korisnice sigurnih kuća koje se bore za svoju egzistenciju i da doprinesemo njihovoj borbi i kvalitetu života. Nastojaćemo da i u narednom periodu pomažemo ženama u ovoj situaciji, motivišući društvo da učini isto, jer je važno da budemo tu jedni za druge“, rekla je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.Poklone povodom Osmog marta kompanija je usmerila i humanim damama koje godinama dobrovoljno daju krv u okviru akcije „Ništa bez žena“, pri Institutu za transfuziju krvi Srbije u Beogradu. Uz to, dm je namenio poklone i svim ženama i njihovim partnerima koji na ovaj praznik doniraju krv pri Univerzitetskom kliničkom centru u Kragujevcu. „Obradovali smo donatorke krvi iz Beograda i Kragujevca u znak zahvalnosti što i u ovim izazovnim vremenima misle na druge i trude se da pruže lični doprinos društvu. Naša kompanija je posvećena podršci ovim, naizgled, malim činovima humanosti na kojima počiva naše društvo. Ovom prilikom pozivam naše sugrađanke i sugrađane da slede njihov primer i da zajedno stvaramo bolje okruženje za život svih nas“, rekla je direktorka.Povodom dana žena, dm je takođe pripremio poklon-pakete za publiku predstave „Mačka pečena“, koja se izvodi Osmog marta u pozorištu Teatar na Brdu. Budući da predstava glasno govori o nasilju nad ženama i pruža podršku borbi za ženska prava, ovo je za drogerijski lanac bio razlog više da obraduje dame iz publike i njihove pratioce. Kompanija dm nastavlja sa realizovanjem društveno odgovornih projekata s glavnim ciljem da poboljša kvalitet života kako žena tako i svih drugih grupa u zajednici u kojoj posluje. Naime, uz kontinuirani rast, dm beleži i rekordne donacije budući da je samo tokom prošle godine donirao 33,2 miliona dinara u novcu i robi, potvrđujući epitet jedne od društveno najangažovanijih kompanija u zemlji.