BIG Specijali

2021

Iskren i pouzdan partner zajednice

I ove godine kompanija je nastavila svoju plemenitu misiju i brojnim donacijama još jednom pokazala da je istinski i pouzdan partner zajednice u kojoj poslujePreko pola veka potrošači širom zemlje i regiona uživaju u sjajnim Bambi proizvodima. Bambi je sinonim detinjstva, radosti i bezbrižnosti, a zahvaljujući ukusu koji osvaja, brendovi ove kompanije rado su viđen gost svakog doma. Potrošači znaju da prepoznaju kvalitet, ali i da osete svu ljubav i trud Bambi tima uložen da svaki zalogaj bude pravo uživanje i neponovljiv osećaj. Zahvalna za poverenje i ljubav potrošača, kompanija uzvraća zajednici nastojeći da uvek i svuda bude pouzdan partner i saveznik u brojnim plemenitim inicijativama. Upravo tako bilo je i ove, 2021. godine, uprkos izazovu epidemije koja ne jenjava. Briga o zajedniciDruštveno odgovorno poslovanje sastavni je deo identiteta i poslovne kulture kompanije Bambi već više od 50 godina. Već decenijama, najveći konditor na domaćem tržištu, kroz donacije proizvoda, opreme, ali i volonterske akcije, pokazuje da je pouzdan i postojan partner zajednice u kojoj posluje.Plazma, kao najpoznatiji, ali i najomiljeniji brend potrošača je kroz dosadašnje inicijative i projekte bio pokretač brojnih pozitivnih promena, što potvrđuje i nagrada za najomiljeniji domaći brend, po izboru potrošača, 11. godinu zaredom. Projekat “Velika dela nastaju kod kuće” koji je pokrenut tokom 2020. godine, samo je jedan u nizu kojim je brend Plazma pružio podršku zajednici u izazovnim mesecima. Kroz ovaj projekat Plazma je inspirisala ljude da pokažu solidarnost i empatiju i kroz svoja dela pomognu onima kojima je pomoć neophodna. Kao rezultat kampanje, kompanija je podržala više od 40 ustanova i organizacija donacijama u vrednosti od preko 36 miliona dinara.I ove godine kompanija je nastavila svoju plemenitu misiju i brojnim donacijama još jednom pokazala da je istinski i pouzdan partner zajednice u kojoj posluje.Kako se šampioni međusobno prepoznaju, Bambi je u aprilu u fabrici u Požarevcu, ugostio velikana srpskog fudbala, Dragana Stojkovića Piksija. Tokom boravka u fabrici, selektor fudbalske reprezentacije je obišao proizvodnju, a motiv njegove posete bio je još lepši i humaniji - ugovorena je pomoć za najugroženije mališane u selektorovom rodnom gradu Nišu. Vredna donacija u vidu tri tone Bambi proizvoda, stigla je na adrese Zavoda za vaspitanje omladine, Doma za decu i omladinu Duško Radović, kao i javnoj predškolskoj ustanovi Pčelica. Slatki paketi puni ljubavi obradovali su brojne mališane, a Plazma još jednom pokazala da je nezamenljiv deo odrastanja. Vodeći se alarmantim procenama da gotovo 480.000 ljudi u Srbiji ne može da zadovolji osnovne životne potrebe, dok se godišnje baci oko 900.000 tona hrane, kompanija Bambi podržala je i kampanju "Spasimo hranu, spasimo humanost" koju sprovodi Koalicija za dobročinstvo, a predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac. Kompanija je podsetila na važnost solidarnosti i zajedno sa partnerima pokrenula plemeniti talas doniranja osnovnih životnih namirnica ugroženim građanima u najnerazvijenijim delovima naše zemlje.Tokom 2021. godine kompanija je donirala više od osam tona hrane vrtićima, školama, sportskim udruženjima, kao i neophodnu opremu zdravstvenim ustanovama. Samo Institutu za javno zdravlje “Milan Jovanović Batut”, kompanija je donirala računarsku opremu, čime je nastavljena podrška ovoj ustanovi, ali i čitavom zdravstvenom sistemu u borbi protiv ogromnog epidemiološkog izazova.  Jednakost dolazi iz kućePoložaj dama u porodici i radnom okruženju, kao i njihovo fizičko i mentalno zdravlje, jedna je od esencijalno značajnih tema za kompaniju Bambi kao i Plazmu, njen najpoznatiji brend.Kao brend koji inspiriše i pokreće na pozitivne promene, Plazma je ove godine obeležavajući Dan jednakosti žena, poslala jaku i jedinstvenu poruku - “Jednakost dolazi iz kuće” i snažnom inicijativom pozvala parove i roditelje širom Srbije na razumevanje i ravnomerniju raspodelu svih obaveza. Sa željom da ukaže da je potrebno prevazići rodne stereotipe i „tradicionalni“ model koji se prenosi sa generacije na generaciju, a koji se upravo sastoji u većoj odgovornosti žene u porodici, kao i postojanju poslova koji se isključivo smatraju zaduženjem žene, kompanija je poručila da je Dan jednakosti žena i svojevrsni omaž svim muškarcima koji pokazuju veću spremnost da preuzmu svakodnevne obaveze na sebe.Kampanjom “Jednakost dolazi iz kuće”, kompanija Bambi i brend Plazma podsetili su da našoj deci treba da pružimo bolji primer, jer tako čuvamo porodicu i zajedno pokrećemo pozitivne promene.Podrška mladimaČvrsto verujući da se budućnost temelji na mladim ljudima, kompanija Bambi nastoji da podrži nove generacije u profesionalnom sazrevanju i pomogne im da, uprkos složenoj situaciji na tržištu rada, hrabro nastupe i smelo zakorače u svet biznisa.  Kao društveno odgovorna kompanija posvećena razvoju zajednice u kojoj posluje, Bambi je krajem 2020. godine po prvi put pokrenuo program prakse pod nazivom “Bambi for YOUng” namenjen svežim diplomcima i apsolventima. U okviru ovog šestomesečnog programa praktikanti dobijaju konkretna znanja u različitim oblastima i sektorima i imaju mogućnost da rade na konkretnim projektima i zadacima, uz saradnju i kontinuiranu podršku mentora u cilju dodatnog usmeravanja i usavršavanja. O uspehu programa prakse govori podatak da je u okviru prve generacije, šest od sedam praktikanata nastavilo da gradi svoju karijeru u okviru kompanije, kao stalni članovi tima, kao i činjenica da je Bambi dobitnik nagrade za Najbolji program praksi od strane prvog employer branding festivala Empple u Srbiji.Bambi i ove godine nastavlja da ulaže u profesionalni napredak mladih ljudi, a svoju šansu da karijeru započnu u vodećoj  konditorskoj kompaniji, dobiće nova generacija “Bambi for YOUng” praktikanata.Koliko ulaže u osnaživanje mladih da postanu svesni svojih snaga i kvaliteta, uče od najboljih i započnu svoj profesionalni razvoj na pravi način, Bambi dokazuje i razvijanjem mreže saradnje sa brojnim organizacijama, poput Studentske organizacije FON-a, Centra za razvoj karijere Univerziteta u Beogradu, AIESEC, Youth Fair-a, i mnogih drugih. Kroz kontinuiranu saradnju u vidu predavanja, radionica, panel diskusija, kao i kroz mentorsku podršku, kompanija poručuje mladima da u svom profesionalnom razvoju mogu da računaju na Bambi kao iskrenog i otvorenog partnera.U želji da ohrabri i srednjoškolce da nakon završetka osnovnog obrazovanja, steknu nova znanja, veštine i veći nivo samopouzdanja pri budućem zaposlenju, kompanija se priključila sistemu dualnog obrazovanja za školsku 2021/2022. godinu u saradnji sa Poljoprivrednom školom sa domom učenika „Sonja Marinković“ iz Požarevca. Uz formalno obrazovanje, mladi kroz sistem dualnog obrazovanja usvajaju praktična i primenljiva znanja u realnom okruženju i uz pristup savremenim procesima proizvodnje. Podrška mladima je strateško opredeljenje kompanije i u narednom periodu. Baš kao što i jedan od slogana kompanije poručuje - “Prijatelj u detinjstvu - podrška u karijeri!”, voljeni Bambi opravdaće epitet prijatelja i podržati mlade u njihovim prvim profesionalnim pobedama, uvek i na svakom mestu. Radno okruženjeZadovoljstvo zaposlenih je ogledalo svake uspešne kompanije i najveći podsticaj njenog rasta i progresa. Samo u zdravom i afirmativnom radnom okruženju zasnovanom na poverenju i međusobnom uvažavanju, zaposleni postaju najbolji ambasadori brenda i kreatori sjajne reputacije kompanije. Upravo na ovaj način, kompanija Bambi gradi vezu i sa svojim zaposlenima, trudeći se da uvek pruži više od očekivanog kroz razne benefite, kao što su besplatni sistematski pregledi, nagrađivanje za ostvarene rezultate, obeležavanje bitnih datuma zaposlenih i njihove porodice, pomoć u izazovnim trenucima, ali i kroz benefite koji će olakšati obavljanje poslovnih zadataka. Već pet godina, lider na tržištu konditorskih proizvoda organizuje preventivne zdravstvene preglede za svoje zaposlene, ali i aktivno radi na podizanju svesti o značaju prevencije, organizuje akcije dobrovoljnog davanja krvi i brojne inicijative kojima nastoji da svakodnevne životne navike zaposlenih učini boljim i zdravijim.    Briga o zajednici i kroz brigu o prirodnoj srediniBiti društveno odgovoran prema zajednici, znači istovremeno biti savestan i kada je reč o zaštiti životne sredine. Značajan segment društveno odgovornog delovanja kompanije Bambi su i  volonterske aktivnosti čime kompanija nastoji da pruži podršku lokalnoj zajednici. Tokom jula, zaposleni kompanije organizovali su akciju čišćenja u Požarevcu i okolini kojoj su se priključili i brojni volonteri. Zahvaljujući entuzijazmu svih učesnika zelene površine grada zablistale su na način na koji zaslužuju, a kompanija je zajedno sa svim volonterima ovom akcijom čišćenja doprinela ostvaranje ekoloških ciljeva.Kompanija Bambi nastoji da pruži i svoj doprinos ambicioznim ciljevima u oblasti održivosti kao deo Coca-Cola Hellenic grupe. Intenzivno radi na tome da odgovorno upravlja resursima i snizi potrošnju resursa po jedinici proizvoda, teži energetskoj efikasnosti u proizvodnji, pri čemu od 1. jula 2020. godine, sva električna energija koju koristi u fabrici u Požarevcu, 100% potiče iz obnovljivih izvora energije. Zahvaljujući tome, Bambi je samo tokom 2020. smanjio emisiju gasova sa efektom staklene bašte za više od tri hiljade tone CO2e. Takođe, kompanija je u saradnji sa partnerima posvećena i sprovođenju principa cirkularne ekonomije u praksi. U 2020. godini ostvarena je ušteda emisije CO2 za 1,2 hiljade tona kroz učešće u ostvarenju nacionalnih ciljeva za reciklažu i ponovno iskorišćenje ambalažnog otpada. Takođe 97% otpada koji se generiše na lokaciji fabrike, zbrinjava se kroz različite vidove tretmana, što je uticalo na smanjenje količine komunalnog otpada u 2020. godini za čak 85% u odnosu na 2013. godinu. Skoro dva miliona evra je izdvojeno za izgradnju centra za istraživanje i razvoj u kom će dodatni fokus biti da doprinesemo zaštiti životne sredine u kojoj poslujemo.Kao sinonim za radost i lepo detinjstvo, najveći konditor u zemlji želi da generacijama koje dolaze ostavi čistiji i humaniji svet.  Zasnivajući uspeh na besprekornom kvalitetu proizvoda, poverenju i ljubavi potrošača, ali i zadovoljstvu zaposlenih, društveno odgovorno poslovanje je za kompaniju Bambi aksiom i apsolutno strateško opredeljenje.

2021

Zdravlje u centru našeg rada

I ove godine kompanija je  imala priliku da ponovo doprinese boljoj, zdravijoj, i „zelenijoj“ budućnostiStrategija održivog poslovanja za kompaniju AstraZeneca znači usmeravanje svih naših kapaciteta u ostvarivanje najznačajnijeg cilja koji svako društvo ima – a to je doprinos opštem zdravlju populacije. Zdravlje ljudi, zdrava planeta i poslovanje kompanija su međusobno povezani, te promena u jednom segmentu uslovljava promene u druga dva. Mi kao kompanija kontinuirano težimo većoj održivosti poslovanja. Naši napori u tom aspektu idu dalje od dostizanja godišnjih ciljeva i dugoročnih aspiracija, mi idemo u smeru da unapređujemo naš način razmišljanja i naše principe rada kako bismo se prilagodili vremenu i okruženju koje se menja. Ovo je ujedno i naša odgovornost i poslovna prilika. Uprkos izazovima koje donosi svet zahvaćen pandemijom, naš tim u Srbiji, kao i timovi širom sveta, nastavili su da pružaju svoj doprinos i tokom 2021. godine u okviru sva tri osnovna principa oko kojih smo izgradili našu strategiju održivosti, a koji stavljaju zdravlja u središte našeg rada – pristup zdravstvenoj zaštiti, zaštita životne sredine i etika i transparentnost.Ova godina pružila je za kompaniju AstraZeneca Srbija priliku da ponovo doprinesemo boljoj, zdravijoj i „zelenijoj“ budućnosti. Svaka promena – velika ili mala – može da učini razliku.AZ ForestZaposleni u kompaniji AstraZeneca Srbija tradicionalno sprovode akciju sadnje drve¬ća, u okviru globalne inicijative kompanije da do 2025. godine zasadi 50 miliona stabala širom sveta, a u cilju ublažavanja negativnih uticaja klimatskih promena na ljude i planetu. Ove godine sadnja je bila pod okriljem „Tree for Belgrade“ inicijative, pod pokroviteljstvom Njene ekselencije Sian MacLeod, ambasadorke Velike Britanije u Republici Srbiji i prof. dr Zorana Radojičića, gradonačelnika Beograda. Osim naše kompanije, još 15 drugih britanskih kompanija se priključilo akciji. Ukupno je zasađeno 190 sadnica, a doprinos kompanije AstraZeneca je ove godine bio 70 sadnica, odnosno 10 više u odnosu na prošlu godinu, pa sada mali deo na obali Save ima šumu koju smo sa ponosom zasadili.GOGREEN – Prvo električno vozilo u „floti“Nastavljamo započeto! Pored toga što smo sve bliži cilju da u našem voznom parku budu isključivo hibridna vozila, ove godine smo otišli korak dalje i započeli sa nabavkom električnih vozila za naše zaposlene. Globalni cilj kompanije je da do 2025. ne poseduje nijedno vozilo koje nije električno ili hibridno. Duboko verujemo da ovim zahvaljujući ovim aktivnostima možemo doprineti globalnom smanjenju zagađenja životne sredine.Young Health Programme MISIJA: KISEONIK - Program prevencije pušenja u Srbiji 2021.Pokret za prevenciju pušenja i upotrebe duvana kod dece i mladih MISSION: OXYGEN je u cilju širenja uti¬caja i podizanja svesti među najmlađima, ali i među roditeljima, učiteljima i nastavnicima, 2021. godine ušao u svoju završnu, treću, godinu, koja je, iako je protekla u uslovima pandemije, imala brojne aktivnosti. Onlajn kampanja je omogućila preko milion pregleda i interakcija („total reach“) na društvenim medijima i stotine hiljada ukupnog angažovanja na četiri platforme društvenih medija (Facebook, Instagram, TikTok i YouTube). Napravljeno je više od 50 dizajniranih postova, infografika i video-zapisa. Jedan veliki striming panel: #StaKodTebePali za Svetski dan bez duvana organizovan je sa hiljadama pregleda.Zaposleni kompanije AstraZeneca su kao volonteri programa učestvovali u organizovanom prikupljanje potpisa za peticiju za hitno usvajanje Predloga izmena i dopuna Zakona o zaštiti stanovništva od izloženosti duvanskom dimu, što je rezultiralo sa skoro 3.000 potpisa za peticiju.U izradi je i platforma za e-učenje za nastavnike gde mogu pronaći posebno dizajniran nastavni plan i program, koji pomaže nastavnicima da promovišu zdrave navike među svojim učenicima.Negujemo različitost i inkluzijuRazličitost i inkluzija su jedne od vrednosti naše kompanije. Godinama se trudimo da gajimo ovu vrstu kulture i da gradimo atmosferu u kojoj bi zaposleni mogli da izraze svoje mišljenje i stavove isključujući mogućnost predrasuda i diskriminacija vezanih za individualne karakteristike svakog od nas (pol, nacionalnost, vera, seksualno opredeljenje). Osmi mart je praznik kojem uvek pridajemo veliki značaj, te ni ove godine nismo propustili priliku da ga, uprkos nepovoljnoj epidemiološkoj situaciji, obeležimo virtuelnim događajem.Posebno iznenađenje za naše zaposlene bili su pokloni – reciklirane fascikle sa logom kompanije - pripremljeni od ništa manje posebnog udruženja Eco Bag. Reč je o ekološko-socijalnom preduzeću, Eco Bag, koje se bavi reciklažom korišćenih vinila-banera iz reklamnih kampanja, a zapošljava žene starije od 45 godina koje, prema procenama, nažalost pripadaju teško zapošljivoj kategoriji. Misija ovog preduzeća je promocija društveno odgovornog poslovanja uz izuzetan doprinos održivosti upravljanjem specifičnim otpadom kome bi trebalo i do 1.500 godina da se raspadne u prirodi. Ova divna ideja i divna namera udruženja nas nimalo nisu ostavile ravnodušnim, pa je upravo Eco Bag bio naš izbor. Pametne klupe - Inovacija i održivost posvećene boljem i zdravijem svetuAstraZeneca je tokom 2021. godine postala deo jedinstvene strategije unapređenja javnog zdravlja i očuvanja životne sredine  sponzorisanjem pametne klupe u bolničkom krugu Instituta u Sremskoj Kamenici. Pametna klupa predstavlja jedinstveno rešenje koje pomaže da se stvori bolje iskustvo na otvorenom u okviru bolničkih centara za pacijente, njihove porodice i lekare.AstraZeneca je tokom 2021. godine postala deo jedinstvene strategije unapređenja javnog zdravlja i očuvanja životne sredine sponzorisanjem pametne klupe u bolničkom krugu Instituta u Sremskoj KameniciKlupa povezuje digitalni i fizički svet preko besplatne Wi-Fi mreže, solarnih punjača za mobilne uređaje, kao i digitalno-edukativnog portala. Edukativni sadržaj na portalu je posvećen i lekarima i pacijentima, kao i njihovim porodicama, i nudi sveobuhvatan uvid u česte i ozbiljne zdravstvene probleme.Ovom inicijativom smo još jednom potvrdili da je „Pacijent u središtu svega što radimo“, vrednost za koju se nedvosmisleno i konstantno borimo.  Doprinos podizanju svesti o problemu nasilja u porodici U AstraZeneca Srbija se trudimo da doprinesemo poboljšanju položaja svih u zajednici u kojoj živimo, a pogotovo ugroženih grupa. U 2021. godini smo radili na dizanju svesti o problemu nasilja u porodici. Devet naših takmičara je trčalo na Beogradskom maratonu u majicama sa sloganom #nasilje_nema_opravdanje.Takođe smo pokrenuli unutar kompanije inicijativu da se finansijski pomogne neprofitna organizacija koja pruža pomoć žrtvama nasilja. Da bismo postigli veći efekat, predložili smo da svi uplatimo istoj organizaciji, a zaposleni su imali mogućnost da pronađu, predlože i izglasaju ko će to biti, što su i učinili. Svi zaposleni koji su želeli da učestvuju su mogli da uplate sredstva društvu, a na kraju akcije je prikupljeni iznos udvostručen donacijom naše kompanije.Serbia Business RunSerbia Business Run predstavlja događaj koji spaja zaposlene iz različitih kompanija, kroz četiri poslovne trke (na 5 km), na teritoriji Srbije. Cilj ovog team building događaja je promocija zdravih navika i vrednosti, jačanje timskog duha, a humanitarni aspekt trke je mesto gde je kompanija AstraZeneca prepoznala dodatne zajedničke vrednosti. AstraZeneca već nekoliko godina učestvuje na ovoj manifestaciji.Ove godine naš tim je brojao 15 kolega, a ono na šta smo posebno ponosni je učestvovanje u humanitarnoj Charity zoni, gde je AstraZeneca, kroz saradnju sa Fondacijom Ana i Vlade Divac, donirala sredstva za školovanje jednog talentovanog deteta iz ugroženih sredina. 

2021

Odgovorno poslovanje u novoj realnosti

Ponosni smo jer smo i u okolnostima koje su nešto drugačije nego ranijih godina uspeli da sačuvamo zdravlje naših zaposlenih, održimo poslovanje na visokom nivou i sprovedemo niz projekata u sferi društvene odgovornostiNova realnost je postala naša realnost. I biznis je postao takav da su se pravila igre svima promenila i gde svi igramo na „terenu gde je trava visoka“. Pa ko ima spremniji tim, ko može brže da se reorganizuje i ne jadikuje nad situacijom već se bori mudrije i posvećenije nego ranije, taj je pobednik u ovoj igri. Mi u Apatinskoj pivari smo ponosni jer smo i u okolnostima koje su nešto drugačije nego ranijih godina uspeli da sačuvamo zdravlje naših zaposlenih, održimo poslovanje na visokom nivou i sprovedemo niz projekata u sferi društvene odgovornosti.                                                                            Društveno odgovorno poslovanje je sastavni i neodvojivi deo biznisa u našoj kompaniji, kako na globalnom nivou, tako i na nivou pojedinačnih pivara. U svakom segmentu poslovanja i u kontaktu sa svim zainteresovanim stranama kreiramo različite programe i projekte kojima je zajednički imenitelj upravo društvena odgovornost. Naša društvena odgovornost je usmerena i na ljude i na planetu i čvrsto stoji na stubovima: 1. Responsibly refreshing – gde se kroz brojne projekte zalažemo za odgovornu konzumaciju alkohola, kao što je projekat KAD PIJEM NE VOZIM, koji traje već 15 godina; 2. Sustainably brewing – odnosno odgovorno pristupanje proizvodnim procesima gde izdvajamo izgradnju našeg postrojenja za preradu otpadnih voda vrednu 13 miliona dinara, koja sada ima i dodatnu namenu, proizvodnju struje kao nusprozvoda prerade; 3. Collectively crafted – naša odgovornost prema zajednici gde iniciramo ili pružamo podršku brojnim organizacijama ili projektima poput: BELhospise centru, organizaciji Čep za hendikep, ulažemo u zdravstveni sistem u situacijama kada je napotrebnije, kao što je tokom perioda korona virusa, doprinosimo ozelenjavanju lokalnih samouprava; 4. Wellbeing zaposlenih gde se zalažemo za balans između poslovnog i privatnog života i uvodimo brojne pogodnosti za zaposlene poštujući istovremeno sve principe različitosti i inkluzije. Zato smo i postali prva kompanija u Srbiji u sektoru robe široke potrošnje koja je dobila Family Friendly sertifikat.                                                                            Kad pijem ne vozim – Obeležili smo jubilej: 15 godina kampanjeJedan od najdužih projekata korporativne društvene odgovornosti koji Apatinska pivara sprovodi u partnerstvu sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, Upravom saobraćajne policije i Agencijom za bezbednost saobraćaja je kampanja Kad pijem ne vozim. Odgovorna konzumacija alkohola je važna tema koju Apatinska pivara pokreće u javnosti i upozorava na rizike vožnje pod dejstvom alkohola. U okviru ove kampanje pivara je poslednjih 15 godina posvetila edukaciji potrošača kako bi skrenula pažnju na sve negativne posledice konzumacije alkohola tokom vožnje.Osim što na interesantne načine, svojim potrošačima približava na koji način alkohol utiče na motoriku, ona ih podstiče da ne sedaju za volan ukoliko su konzumirali alkohol, već da do kuće dođu alternativnim načinima – da pozovu taksi ili prijatelja, prošetaju ili sačekaju prevoz. Ova godina je bila jubilarna, proslavili smo 15 godina kampanje i tom prilikom donirali 600 fluoroscentnih prsluka saobraćajnoj policiji. Do sada smo, zajedno sa ovogodišnjom donacijom, uložili oko 130.000 evra i to u nabavku 135 alkometara najsavremenijih generacija i 50.000 usnika za alkometre.Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom BalkanuApatinska pivara zajedno sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju (GIZ) i Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED) i kompanijom Sekopak sprovodi projekat Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom Balkanu. Ponosni smo što smo doprineli da se ovaj projekat realizuje. Možemo neskromno da kažemo da smo ga mi i inicirali. Unapređenje sistema sakupljanja ambalažnog otpada jedan je od nacionalnih prioriteta, a ujedno i prioritet kompanije. Sredstvima koja smo uložili, u iznosu od 150.000 evra, omogućeno je da se obezbedi infrastruktura u vidu kontejnera, čak njih 600 za prikupljanje staklene ambalaže, a sve u cilju povećanja prikupljene staklene ambalaže za 20%. Time bi se uspostavio isplativ sistem tretmana i ponovne upotrebe otpada od stakla, kako u Srbiji tako i u regionu, a u okviru unapređenja postojećeg sistema produžene odgovornosti proizvođača. Pored ulaganja u infrastrukturu i povećanja sakupljenih količina reciklabilnog materijala, ovaj projekat ima za cilj i edukaciju kako potrošača i svih građana, tako i lokalnih samouprava i javno-komunalnih preduzeća, čime se unapređuju sveukupni kapaciteti lokalnih samouprava u ovoj oblasti poslovanja.Podrška projektu Reciklažom do vožnjeJoš jedan značajan projekat koji je u fokusu Apatinske pivare, a u cilju odgovornog upravljanja ambalažnim otpadom, realizuje se u Kragujevcu gde je postavljeno pet specijalnih mašina za prikupljanje staklene ambalaže, PET plastike, limenki i Tetra Pak ambalaže. Reč je o jedinstvenoj inicijativi koja se implementira u saradnji Sekopaka, JKP „Šumadija“ iz Kragujevca, kompanije Apatinska pivara i drugih odgovornih kompanija, osnivača Sekopaka. Saradnja privatnog i javnog sektora rezultirala je još jednim sjajnim projektom Reciklažom do vožnje, koji na kreativan način animira i edukuje građane Kragujevca da sortiraju otpad i adekvatno ga odlažu, a pritom i dobijaju određene pogodnosti prilikom korišćenja gradskog prevoza i mobilne telefonije. Već sedam godina uz Čep za hendikepU akciji prikupljanja čepova koje Apatinska pivara već tradicionalno realizuje još od 2015. godine, prikupljena je jedna tona i 250 kilograma čepova. Oni su namenjeni Udruženju „Čep za hendikep“ za nabavku ortopedskih pomagala osobama sa invaliditetom širom Srbije.  Kontinuitet u angažovanju tokom ove akcije prepoznalo je i samo Udruženje gde ističu da je važno da smo i u periodu korona virusa uspeli da prikupimo značajne količine ovog reciklabilnog materijala. „Hvala Apatinskoj pivari što se među prvima priključila ovoj inicijativi i već sedam godina predano pruža podršku osobama sa invaliditetom“, kažu u Udruženju. Akcijom Apatinske pivare sakupljeno više od 800 kg ambalažnog otpada na Drinskoj regati Ovogodišnja 27. Drinska regata, okupila je veliki broj ljubitelja najstarije i najmasovnije manifestacija na reci Drini, koji su imali priliku da uživaju u njenim brzacima, ali i da istovremeno budu odgovorni prema životnoj sredini. Apatinska pivara, Jelen pivo i nacionalni operater sistema upravljanja ambalažnim otpadom SEKOPAK nastavili su akciju RECIKLIRAJ, UŽIVAJ, DRINU OD OTPADA SAČUVAJ, gde su posetiocima ovog svojevrsnog karnevala na vodi omogućili da pravilno odlože ambalažni otpad. U saradnji sa JKP „12 septembar“ - Bajina Bašta, postavljeni su reciklažni setovi kutija i kanti na ključnim mestima gde se i stvara najveća količina otpada. Posebni timovi su bili zaduženi da animiraju posetioce da svoj ambalažni otpad ubacuju i u mobilne kante/rančeve. „Ponosni smo što je uz podršku Apatinske pivare i Jelen piva ove godine sakupljeno mnogo više ambalažnog otpada nego prethodnih godina – čak 230 kg aluminijumskih limenki i 600 kg staklene ambalaže (u 2019. godini je sakupljeno 170 kg otpada). Značajno je da ukažemo da i na ovako velikim dešavanjima koja okupljaju dosta ljudi, možemo da budemo odgovorni prema životnoj sredini i nama samima“ – kažu u Apatinskoj pivari. Nakon drinskog spusta otpad sakupljen na ovaj način poslat je na reciklažu. Lovefest i odgovornost prema životnoj srediniNa Lovefest muzičkom festivalu u Vrnjačkoj Banji, koji je održan sredinom avgusta ove godine, organizatori festivala, zajedno sa Apatinskom pivarom, Jelen pivom i Sekopakom, nacionalnim operaterom ambalažnog otpada, sakupili su značajnu količinu aluminijumskih limenki. Više od 250 kg limenki je usmereno na dalji proces prerade otpada, čime je ovaj festival, zajedno sa partnerima, potvrdio svoje usmerenje ka odgovornom poslovanju u cilju očuvanja životne sredine i cirkularne ekonomije.Apatinska pivara omogućila sadnju više od 700 sadnica jasenaUčešćem u akciji „Posadi svoj hlad“ Apatinska pivara je doprinela manjoj emisiji ugljen-dioksida i to za 16,8 tona na godišnjem nivou, pokazali su podaci nevladine organizacije Zeleni razvojni centar, koja je i pokrenula nacionalnu akciju u Srbiji. U proseku, jedan automobil godišnje proizvede oko 1.770 kilograma CO2, što odgovara sadnji 75 sadnica. U toku jesenje i prolećne akcije, Apatinska pivara je obezbedila više od 700 sadnica belog jasena. Građani Apatina i Sombora su posadili po 300 sadnica, dok su zaposleni pivare posadili 125 sadnica širom Srbije.Učešće i podrška BELhospice humanitarnim aktivnostimaPredstavnici Apatinske pivare su učestvovali na 7. Humanitarnom turniru u tenisu BELhospice Open. Na terenima Teniskog centra Novak nadmetali su se sa predstavnicima iz 12 kompanija i zajedno smo osvojili najveću nagradu - zahvaljujući našoj podršci i podršci ostali sponzora sakupljeno je 5.800 evra za unapređenje besplatnih usluga palijativnog zbrinjavanja za pacijente obolele od raka i članove njihovih porodica. I ove godine BELhospice centar je organizovao svoj tradicionalni 12. BELhospice humanitarni turnir u malom fudbalu i 3. BELhospice humanitarni turnir u basketu u Sportskom centru Kovilovo. Učestvovali smo i u ovim turnirima gde je prikupljeno 10.500 evra. Takođe, našim učešćem i učešćem drugih odgovornih kompanija u onlajn turniru „League of Legends“ prikupljeno je 1.000 evra. Ponosni smo što smo bili deo BELhospice dobrotvornog bala pod nazivom „Blaga Srbije“, koji je održan 11. septembra na Belom dvoru u Beogradu, kada je za unapređenje besplatnih usluga palijativnog zbrinjavanja za pacijente obolele od raka i članove njihovih porodica sakupljeno 110.000 evra.

2021

„Jedan paketić – mnogo ljubavi“: Prikupljanje novogodišnjih paketića za decu

 Što su praznici bliži, sve je veća potreba svakoga od nas da podelimo bliskost, pokažemo solidarnost i podršku. Kompanija Delez Srbija i Crveni krst Beograd tradicionalno i ove godine organizuju humanitarnu akciju „Jedan paketić – mnogo ljubavi“, kojom svoju pažnju i najlepše želje poklanjaju deci iz socijalno ugroženih porodica. I ove godine građani mogu da se uključe u akciju i doniranjem slatkiša, igračaka, balona, školskog pribora u odabranim Maxi supermarketima, pomognu u pripremi novogodišnjih i božićnih paketića za decu.Akcija prikupljanja biće održana u petak 17. i u subotu 18. decembra u 21 Maxi supermarketu u Beogradu. Svoje darove građani mogu ostaviti u kutije na izlazu iz prodavnica ispred kojih će dežurati volonteri od 9 do 15 časova. Humanitarna akcija biće realizovana u Maxi supermarketima na sledećim adresama: Gospodar Jovanova 39, Stari gradDunavska 26, Stari GradČika Ljubina 8, Stari GradPatrijarha Joanikija 28, Vidikovac, RakovicaBorska 51, Kanarevo brdo, RakovicaTrgovačka 8a, Žarkovo, ČukaricaRadnička 9, ČukaricaDula Karaklajića 8, LazarevacPrvomajska 13, ZemunGornjogradska 11a, ZemunKralja Petra I, br.3,  Kaluđerica, GrockaNeznanog junaka 2, Savski venacDragice Končar 33a, VoždovacUstanička 66, VoždovacJanka Katica br. 16a, MladenovacKralja Aleksandra I 157  (tržni centar "NEST"), ObrenovacAleksandra Ace Simovića 2A, ObrenovacBulevar Zorana Đinđića 64, Novi BeogradJurija Gagarina 81, Novi BeogradVojislava Ilića 141 / Beocentar/, ZvezdaraBulevar despota Stefana 68, Palilula

2021

Uspeh kompanije meri se kroz njen doprinos ekonomiji i društvu

Odgovornost prema zajednici i društvu u kom poslujemo jednako je važno merilo uspeha, kao i finansijski pokazatelji, ako ne i važnije. AIK Banka, godinama već, u središte svog poslovanja stavlja porodične vrednosti, jer je porodica osnovna ćelija društva. Ulaganjem u mlade naraštaje i obezbeđivanjem boljih uslova za njihov razvoj ulažemo u bolju budućnost svih nasDomaća i jaka, AIK Banka, ima tradiciju poslovanja dugu skoro pola veka. Tokom tog perioda strategija banke je imala važne zaokrete, pre svega ka modernizaciji servisa i personalizaciji usluga. Potrebe klijenata su uvek bile epicentar poslovanja, a njihovo zadovoljstvo glavni cilj u kreiranju ponude. Jedan aspekt se, ipak, nije menjao od samog početka 1976. godine do danas, a to je društvena odgovornost. Duboko utkana u misiju i viziju kompanije, kultura davanja i ulaganja u bolju budućnost celog društva, značajno je oblikovala način poslovanja banke, ali i način razmišljanja zaposlenih.KONTINUIRANA PODRŠKA AIK Banka kontinuirano učestvuje u različitim inicijativama u okviru oblasti koje doprinose društvenim potrebama i predstavlja organizaciju sa izrazitom društvenom odgovornošću. Aktivno vodimo računa o unapređenju zajednice i pomažemo onima kojima je pomoć najpotrebnija.AIK Banka godinama izdvaja značajna sredstva za različite društveno odgovorne aktivnosti: donacije zdravstvenim ustanovama, potrebnu medicinsku opremu, podršku u lečenju dece i podršku mladima u obrazovanju.Samo u prethodnoj godini, AIK Banka je izdvojila 28 miliona dinara za Republički fond za zdravstveno osiguranje, zahvaljujući čemu je kupljeno 10 respiratora. Na ovaj način kapaciteti zdravstvenog sistema su ojačani, pružajući mogućnost brže reakcije za lečenje pacijenata sa težom kliničkom slikom.Ipak, centralna okosnica poslovanja, ali i CSR aktivnosti AIK Banke je porodica, dok se kontinuirana pomoć osnovnoj jedinici društva ogleda u dugoročnoj finansijskoj podršci fondacijama čiji je cilj poboljša- nje kvaliteta života dece i mladih bez roditeljskog staranja, osnaživanje porodica u riziku, ekonomsko osamostaljivanje mladih iz ranjivih grupa, kao i pružanje pomoći u urgentnim situacijama lokalnom stanovništvu i izbeglicama.Sastanak u okviru dogovora za donaciju KO za perinatologiju Jože Golobič, UKC Ljubljana, Jelena Galic, AIK BankaDUBOKO UTKANA U MISIJU I VIZIJU KOMPANIJE, KULTURA DAVANJA I ULAGANJA U BOLJU BUDUĆNOST CELOG DRUŠTVA,ZNAČAJNO JE OBLIKOVALA NAČIN POSLOVANJA BANKE, ALI I NAČIN RAZMIŠLJANJA ZAPOSLENIH.INVESTIRANJE U BUDUĆNOSTKao društveno angažovana institucija koja je čvrst oslonac domaćoj nauci, privredi i razvoju, AIK Banka posebnu pažnju posvećuje mladim ljudima, obrazovanju i trudi se da bude podrška društvu u svim zajednicama u kojima posluje. Da je ulaganje u znanje najbolja inve- sticija govori i to da je AIK Banka samo u poslednje tri godine uložila više od 100.000 evra u podršku obrazo- vanju, kroz stipendije i školarine mladim talentima, koji su svoje školovanje želeli da nastave u inostranstvu. AIK BANKA JE SAMO U POSLEDNJE TRI GODINE ULOŽILA VIŠE OD 100.000 EVRA U PODRŠKU OBRAZOVANJU, KROZ STIPENDIJE I ŠKOLARINE MLADIM TALENTIMA Obezbeđen je i jednako važan podsticaj domaćim školskim ustanovama, kako bi nivo obrazovanja u našoj zemlji ostao na visokom nivou, a u isto vreme pružio jednaku polaznu osnovu mladima za postiza- nje uspeha svetskih razmera. Adaptiranjem učionica i laboratorija u školama i na fakultetima širom Srbije, poboljšani su uslovi u kojima mladi provode veliki deo svog vremena stičući znanja koja će koristiti u svojim karijerama, ali i u svakodnevnom životu. Women Leadership Summit 2021 u organizaciji AFARAVNOPRAVNOST KAO JEDAN OD IMPERATIVA ODGOVORNOG POSLOVANJAInkluzija svih socijalnih staleža u svakodnevnom ži- votu i radu pokazatelj je stepena razvoja određenog društva, ali i kompanije. Jednaka prava, zabrana diskriminacije bilo kog tipa, kao i osnaživanje žena u dostizanju jednakosti na tržištu rada su vrednosti na kojima AIK Banka gradi svoje poslovanje. Danas, više od polovine rukovodećih pozicija u Banci zauzimaju žene, dok je nacionalni prosek 34%, jasno ukazujući na potrebu jačanja svesti o rodnoj ravnopravnosti i osnaživanju žena u svim fazama poslovanja.Žensko preduzetništvo je često suočeno sa nedostatkom finansijskog kapitala i pristupom neophodnim sredstvima. U saradnji sa AFA (All for All) udruženjem, AIK Banka je usmerena i na razvoj žena u preduzetništvu i njihovo aktivno učešće u društveno važnim projektima.INKLUZIJA SVIH SOCIJALNIH STALEŽA U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU I RADU POKAZATELJ JE STEPENA RAZVOJA ODREĐENOG DRUŠTVA, ALI I KOMPANIJE PORODICA NEMA ALTERNATIVUPorodica je prva socijalna sredina u kojoj se dete ra- zvija, stiče prva znanja, veštine i navike i kao takva je od izuzetnog značaja za razvoj celog društva. U sklopu porodice učimo se vrednostima koje kasnije prenosimo na okolinu i društvo, u svojim svakodnevnim kontaktima, i upravo to je osnovni razlog našeg fokusa na očuvanje i osnaživanje porodice.Tradicionalni projekat Podrška porodici koji AIK Banka i MK Grupa organizuju, inicijalno je zamišljen kao program u okviru kog se dodeljuju novčane subvencije zaposlenima koji su postali roditelji u tekućoj godini. Tokom protekle četiri godine, u okviru ove akcije izdvojeno je 30 miliona dinara za više od 600 porodica i preko 1.000 dece.Danas je ovaj program proširen u cilju poboljšanja uslova u kojima se rađa novi život, ne samo u Srbiji već i u regionu. Reč je donaciji porodilištima u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj i Sloveniji čija vrednost prelazi 700.000 evra. U Srbiji, za ovaj projekat je izdvojeno 100.000 evra za adaptaciju odeljenja ginekologije u KBC „Dragiša Mišović“.Rođenje deteta je jedan od najlepših trenutaka u živo- tu svakog pojedinca, i večno ostaje važna uspomena. Unapređenjem porodilišta pružamo podršku porodici ne samo u trenutku kada novi život dolazi na svet, već i u adekvatnoj nezi trudnica.Predsednica IO AIK Banke Jelena Galić, ministar zdravlja RS dr Zlatibor Lončar Svoju podršku porodici AIK Banka je pokazala i kroz saradnju sa organizacijom SOS Dečija sela Srbija, koja radi na unapređenju kvaliteta života dece i mladih bez roditeljskog staranja, osnaživanju porodica u riziku, ekonomskom osamostaljivanju mladih iz ranjivih grupa kao i pružanju svih vidova podrške marginalizovanim kategorijama. Zajedno sa MK Grupom, AIK Banka je samo prošle godine donirala više od tri miliona dinara Centru za podršku porodici u Nišu koji je 2014. godine osnovala fondacija SOS Dečija sela Srbija kako bi pružila pomoć porodi- cama iz Niša, koje su u riziku od izdvajanja dece. Za proteklih šest godina, otkako Centar postoji, više od 1.500 niške dece i 260 porodica koristilo je ovaj vid podrške.SOS Dečija selaPonosni smo i na saradnju sa organizacijama „Budi human“ i NURDOR, u cilju pružanja podrške deci i roditeljima u trenucima kada im je pomoć najpotrebnija, kao i na saradnju sa Srpskim filantropskim forumom i Koalicijom za dobročinstvo čije akcije godinama kontinuiramo podržavamo. CENTRALNA OKOSNICA POSLOVANJA, ALI I CSR AKTIVNOSTI AIK BANKE JE PORODICATIMSKI DUH I ZDRAVE NAVIKEPored porodice i škole, još jedan aspekt igra važnu ulo- gu u odrastanju dece, ali i očuvanju njihovog zdravlja. AIK Banka već dugi niz godina daje aktivnu podršku najuspešnijim sportskim klubovima i pojedincima iz oblasti košarke, rukometa, biciklizma, padobranstva, sa ciljem promovisanja sporta. Kroz sport deca razvijaju timski duh i zdrave navike, gradeći svoju ličnost. Promocija sporta i podrška projektima koji za cilj imaju inkluziju mladih, ostaju važan aspekt naše CSR politike.Invictabike

2021

Zeleno kao okosnica poslovanja

Kompanija godinama postavlja standarde u ekspertizi proizvodnje kafe, ali i konstantno radi na poboljšanju održivog razvoja, kao i na brizi o očuvanju životne sredine, dajući primat ekološkim poslovnim inicijativamaKompanija Strauss Adriatic je deo multinacionalne kompanije Strauss Coffee i sa njom deli iste korporativne vrednosti, inkorporirane u svaki segment poslovanja. Poslujući na tržištu Srbije više od 25 godina i zapošljavajući više od 250 ljudi, Strauss Adriatic kao okosnicu svog poslovanja postavlja društvenu odgovornost, svestan činjenice da je ulaganje u lokalnu zajednicu, u svoje zaposlene i u održivo poslovanje srž svake dobre i stabilne kompanije. „Zelena“ politika kao osnovni postulat poslovanja kompanije Strauss AdriaticKompanija Strauss Adriatic već godinama postavlja standarde u ekspertizi proizvodnje kafe, ali i konstantno radi na poboljšanju održivog razvoja, kao i na brizi o očuvanju životne sredine, dajući primat ekološkim poslovnim inicijativama. Podizanje svesti o važnosti ovakvog načina poslovanja jeste jedan od prioriteta ne samo među zaposlenima, već i među partnerima i potrošačima. Da kompanija vodi računa o emisiji štetnih gasova, potrošnji vode, utrošku energije i generisanju komunalnog otpada, svedoči i činjenica da se u zaštiti životne sredine rukovodi principima  standarda ISO 14001. Kafena plevicaKako naglašava Borivoje Petrović, menadžer održavanja Strauss Adriatic-a, kompanija je još pre deset godina bila pionir u korišćenju kafene plevice kao biomase za grejanje kompletnog pogona i administrativnog dela fabrike u Šimanovcima. Kao nusproizvod iz procesa prerade kafe, kafena plevica je ranije predstavljala otpad, ali je otkrićem njenog toplotnog potencijala počela da se primenjuje i njena inovativna namena. Korišćenje briketa plevice kao energenta pruža ne samo finansijski već i ekološki benefit jer je njihovom upotrebom smanjena emisija ugljen-dioksida za čak 11%, sami produkti sagorevanja biomase su bez štetnog uticaja na okolinu i rešava se pitanje odlaganja otpada. Godišnjom preradom sirove kafe dobija se preko 120 tona kafene plevice koja greje fabriku. Ostatak električne energije koji kompanija koristi je 100% iz mreže obnovljivih izvora za šta kao potvrdu na godišnjem nivou dobija sertifikat od EPS-a. Borivoje PetrovićGrejanje na kafenu plevicu je bio prvi u nizu izuzetnih ekoloških projekata koji su okrenuti održivom poslovanju i „zelenim“ ciljevima. Borivoje Petrović  ističe da su samo tokom ovog leta završena dva „zelena“ projekta. Najpre je instalirana još jedna solarna elektrana na krovu Doncafé fabrike u Šimanovcima od oko 66 kW instalirane snage, tako da je sada ukupni kapacitet solarnih ploča 109kW, a završena je i rekuperacija energije na delu hlađenja i grejanja u centralnom sistemu. Na taj način je obezbeđena dodatna ušteda. Solarni paneli na Doncafé fabrici u ŠimanovcimaRadi se na projektu zamene dela voznog parka vozilima na hibridni pogon, a plastični proizvodi za jednokratnu upotrebu, kao što su čaše i slamčice, izbačeni su iz upotrebe. Za svakog zaposlenog su obezbeđene personalizovane EcoCareCup čaše od šećerne trske i instalirana je presa za plastične flaše, a kante za sortiranje otpada su zamenile one u kancelarijama. Strauss Adriatic je još pre deset godina bio pionir u korišćenju kafene plevice kao biomase za grejanjeKaizen: japanski recept za uspeh izraelske kompanije u Srbiji Predlog za upotrebu kafene plevice je stigao od jednog od zaposlenih u kompaniji i predstavlja izuzetan primer primene kaizen-a, japanske poslovne filozofije koju kompanija primenjuje, a koja se zasniva na principu da sve aspekte poslovanja treba stalno unapređivati, uz optimalnu upotrebu svih raspoloživih resursa i sa akcentom na razvoju ljudskih kvaliteta. „Kaizen menadžment“ predstavlja okosnicu uspeha japanskih kompanija, a njihovo poslovanje za preduzetnike širom sveta predstavlja uzor na putu ka uspešnosti. Strauss Adriatic je među prvima u Srbiji počeo sa primenom ove filozofije, a implementacija je počela 2010. godine kada su krenule i prve obuke. Kako kaizen predstavlja kontinuiran proces, a u skladu sa kovanicom nastalom od reči kai, što znači promena i zen sa značenjem boljitak, ideja vodilja uvođenja kaizen menadžmenta u Strauss-u bilo je poboljšanje uslova rada, povećanje produktivnosti i bezbednosti, uređenje prostora, ali i unapređenje komunikacije među zaposlenima.Kaizen motiviše zaposlene da daju predloge i podstiču se da predlažu najbolja rešenja za određene probleme sa kojima se susreću tokom radnog procesa, od menadžera na visokim pozicijama do osoblja za održavanje higijene prostorija. Bilo je izazovno motivisati preko 250 zaposlenih u kompaniji Strauss Adriatic da u svakom delu ličnog poslovnog delovanja sprovode kaizen, tako da je najpre bio uveden u proizvodnju. Realizovane korekcije su se odnosile na izmenu dotadašnjeg načina rada ili određenih procedura koje su zaposleni prepoznali kao prepreku u radu i zajedničkim snagama prevazišli. Oprema koja je bila oštećena popravljena je i dovedena u upotrebljivo stanje, a ona koja je uništena, zamenjena je novom. Radi lakšeg i bržeg snalaženja, postavljena su brojna uputstva i table koje jasno ukazuju kako se neki deo opreme koristi, gde šta stoji i ko je zadužen za određen sektor. Najveća prednost koju kaizen nudi jeste i činjenica da njegova primena ne zahteva velika ulaganja, a pruža veliki rast produktivnosti i smanjenje količine otada.Ulaganje u budućnost: regrutacija mladih kadrovaPrepoznavši neophodnost ulaganja u mlade, perspektivne kadrove, Strauss Adriatic je pokrenuo program letnje prakse. Koncept pružanja znanja i iskustva budućim poslovnim liderima je poznat kompaniji godinama unazad, budući da im nudi priliku da kroz seminarske radove, praktičan i istraživački rad steknu praktične veštine. U tome im bezrezervnu podršku pružaju mentori koji studentima omogućavaju da se upoznaju sa realnim radom u kompaniji i na taj način steknu neophodno praktično iskustvo koje im nedostaje tokom studiranja. Tokom tri meseca, studenti znanja i veštine stiču tako što se upoznaju sa samom kompanijom, njenom organizacionom strukturom, strateškom orijentacijom, ali najvažnije od svega, imaju mogućnost operativnog sudelovanja u svakom segmentu, od poseta terenu do rada u kancelariji i upoznavanja sa internim procedurama. Ovakav vid prakse je dvosmeran jer mladi polaznici kompaniji pružaju nove ideje, a benefit koji studenti zauzvrat dobijaju je višestruk, jer im Strauss Adriatic nesebično daje znanje i praktično iskustvo, ali i mogućnost zaposlenja ukoliko postoji potreba za otvaranjem novog radnog mesta.Ovogodišnji program i propozicije su predstavljeni studentima završne godine Ekonomskog fakulteta. Fokus je stavljen na motivaciju, jer iskustvo je ono što tek treba da steknu. Prilikom procesa selekcije kadrova, od presudnog značaja je bilo da vrednosti kandidata istovremeno budu i vrednosti kompanije. Radoznalost, želja za učenjem i konstantnim usavršavanjem, lepo vaspitanje i pozitivan stav, bili su odlučujući faktori, a praktikanti su dobili mogućnost da se oprobaju u sektorima prodaje i finansija. Iduće godine će moći da učestvuju u poslovnim procesima i u sektoru marketinga, ljudskih resursa, logistike, proizvodnje. Ivana CanićIvana Canić, HR direktorka kompanije, ističe da mentori tokom trajanja prakse vrše evaluaciju studenata. Njihova ocena i kadrovske potrebe kompanije su odlučujući faktori za potencijalnu odluku o zapošljavanju studenta. U slučaju da se otvori radno mesto, student koji je bio na praksi ima zasluženu  prednost za tu poziciju.  Jedna od praktikantkinja koja je regrutovana i dobila stalno zaposlenje u kompaniji je Katarina Petruševski.  Praksu je započela u septembru 2020. godine, a od maja 2021. godine radi na poziciji Digital Marketing Assistant. Kaže da joj je tokom programa od odlučujuće važnosti bila spremnost celog tima da sa njom podele svakodnevne zadatke i da je aktivno uključe u sve aktuelnosti, prenoseći joj i praktično i teorijsko znanje. Od mentora je dobila najviše ocene, uz akcenat na prepoznavanju stalne želje za napretkom i razvojem, iskrenoj motivaciji za učenjem i proširivanjem sopstvenih vidika kao i na spremnosti i odlučnosti u preuzimanju inicijative. Katarina dodaje da veruje da je kompanija u njoj prepoznala vrednosti koje su im zajedničke, što je od ključnog značaja za dalji zajednički razvitak. Katarina PetruševskiOd oktobra je svim zaposlenima na raspolaganju i potpuno anoniman program podrške mentalnom zdravljuKonstantna briga o zaposlenimaStrateški dobro postavljena kompanija mora da ima jak i stabilan HR sektor, koji je u stanju da isprati i pokrene sve poslovne odluke i da ih uspešno implementira. On je osnovni transformator i generator svih promena, ali i konstantna podrška.  Kako krize nisu vreme da se iniciraju podrška i razumevanje - tad je prekasno, značaj transparentne i otvorene komunikacije je potvrdio mart 2020. godine i početak pandemije virusa kovid-19. Postavljena na stabilnim temeljima međuljudskih odnosa, kompanija Strauss Adriatic se odlično snašla. Novoformirani Krizni tim je imao direktnu komunikaciju sa top menadžmentom pa su predlozi brzo tretirani, usvajani i implementirani. Fokus je stavljen na zaposlene, da u svakom momentu budu sigurni da kompanija vodi računa o očuvanju njihovog zdravlja, da rade u bezbednom okruženju, ali da se ne zapostavi posvećenost poslovnim procesima.  Takva vrsta usaglašenosti je omogućila kompaniji da uspešno savlada sve izazove pandemije do sada. Sa jasno postavljenim ciljem da je dobru komunikaciju neophodno svakodnevno unapređivati, kompanija je nedavno aktivirala još jedan koristan alat, odnosno određeni vid digitalizovanog, dvosmernog i svakodnevnog kontakta zaposlenih sa sektorom ljudskih resursa. Od oktobra je svim zaposlenima na raspolaganju i potpuno anoniman program podrške mentalnom zdravlju koji kroz edukativnu platformu, psihološko savetovanje i telefonsku podršku služi zaposlenima da nađu odgovore na dileme i pitanja na poljima roditeljstva, porodice, poslovnih odnosa, ličnog razvoja i poboljšanja kvaliteta života. Uz sistematske preglede za sve zaposlene koji se već godinama organizuju, na ovaj način je zaokružena briga o zdravlju kompanije. 

2021

Rezultati ankete platforme „Zdravo dvadesete“ na temu mentalnog zdravlja

 Rezultati ankete o mentalnom zdravlju mladih u Srbiji, koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da ispitanici u dvadesetim godinama u velikoj meri osećaju promene kada je njihovo mentalno zdravlje u pitanju, a koje su nastale kao posledica pandemije Covid19 (72,4 odsto ispitanih). Takođe, čak 81,9 odsto anketiranih smatra da se oseća drugačije u odnosu na period pre pandemije. U anketi je učestvovalo više od 200 ispitanika, koji su na upitnik odgovarali anonimno. Stres, anksioznost i bezvoljnost bez konkretnog razloga Ispitujući prisutnost različitih simptoma kod ispitanika, dobijeni rezultati pokazuju da značajan broj ponekad ili često oseća stres, anksioznost, osećaj bezvoljnosti kao i tugu bez konkretnog razloga. Više od polovine, tačnije 55,2 odsto ponekad ima osećaj preopterećenosti, dok se taj osećaj često javlja kod 32,8 odsto ispitanika. Sa često prisutnim stresom bori se čak 54,3 odsto ispitanih učesnika ankete starosti od 20 do 29 godina. Uprkos ovakvim rezultatima, čak 65,5 odsto ispitanika nikada nije išlo na psihoterapiju, ali je 56,1 odsto reklo da bi posetilo psihoterapeuta kada se nađe u situaciji da ima problem. Rešavanje problema Više od polovine ispitanika često ima promene u raspoloženju i često nisu sigurni u sebe i svoje postupke, a oko 45 odsto se izjasnilo da se često izgubi u mislima i voli da se isključi iz svoje okoline. Kada su u pitanju negativnost i loše raspoloženje, 39,7 odsto ispitanika voli da se u takvim trenucima osami, 25 odsto njih provodi vreme sa njima dragim ljudima, dok se 24,1 odsto bavi nečim što ih ispunjava. Kada se nađu u stresnoj situaciji, 40 odsto ispitanika postepeno rešava probleme i bori se sa stresom uz podršku drugih, dok 33 odsto njih voli da se izbori sa stresnom situacijom čim na istu naiđe.Nesanica i poroci Više od polovine, tačnije 51,7 odsto ponekad ima problem da uveče zaspi, dok sa druge strane, kod 31,9 odsto to nikad nije slučaj. Kada su u pitanju poroci, 54,3 odsto je na pitanje da li imaju neki porok ili lošu naviku odgovorilo potvrdno. Kod većine onih koji su odgovorili potvrdno, kao najčešći porok ili lošu naviku naveli su: cigarete, prejedanje i lošu ishranu i alkohol. „Mentalno zdravlje i očuvanje istog oduvek je bilo od krucijalne važnosti. Onima koji možda nisu shvatali težinu ove teme, pandemija virusa je zasigurno pružila širu sliku i nova, drugačija shvatanja. Kroz Z20 platformu veliki broj aktivnosti  posvećujemo baš ovoj, veoma važnoj temi, s ciljem da se na što interaktivniji način pozabavi mentalnim zdravljem mladih, sa fokusom na različite aspekte psihičkog zdravlja“ istakla je Jelena Parojčić, izvršni direktor za ljudske resurse kompanije Galenika. Podrška porodice Kada je u pitanju bliskost sa porodicom, 60,3 odsto ispitanih je odgovorilo da imaju jako blizak odnos, dok je 31 odsto reklo da im je odnos korektan. Čak 72,4 odsto ima podršku okoline i osećaj da uvek mogu na njih da se oslone, što je nešto što im je jako važno. Ipak, da mladi vole da taje svoja osećanja govori i podatak da je čak 54,8 odsto njih odgovorilo da preferira da ih drži u sebi i da se trudi da niko ne primeti kako se osećaju.

2021

700.000 evra za bebe zaposlenih u MK Group i porodilišta u regionu

  Petu godinu zaredom, MK Group u okviru programa ,,Podrška porodici“ nagrađuje svoje zaposlene u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Crnoj Gori, koji su se tokom godine ostvarili u ulozi roditelja. U 2021. ova regionalna grupacija bogatija je za 152 bebe, a ukupna suma izdvojena za tu namenu iznosi više od 6,5 miliona dinara. ,,MK Group već pola decenije dodeljuje novčane subvencije zaposlenima koji su postali roditelji. To je jedna lepa tradicija koja govori o odgovornosti i brizi za zaposlene. Na ovaj način pokazujemo da smo uz naše kolege u značajnim i posebnim momentima. Do sada je kroz program „Podrške porodici“ nagrađeno 700 porodica i 1150 beba ukupnom sumom koja prelazi 37 miliona dinara“, istakao je Mihailo Janković, generalni direktor MK Group, na regionalnom skupu koji je organizovan u Beogradu ovim povodom.Jelena Galić, predsednica Izvršnog odbora AIK Banke, navela je da i bankarska grupacija realizuje isti program za svoje zaposlene u AIK Banci i Gorenjskoj banci. ,,Izuzetno mi je drago da već drugu godinu zaredom baš iz naše bankarske grupe dolazi najveći broj novorođenih beba, i da ih ove godine ima još više nego prošle. Uvek se radujemo novim članovima naše AIK porodice, i upravo zato, kao banka okrenuta budućnosti, ulažemo u decu i nove naraštaje“, ukazala je gđa Galić na događaju.Ove godine „Podrška porodici” je proširena u veliki društveno odgovorni projekat kroz donacije porodilištima širom regiona. Tim povodom, na regionalnom skupu učestvovali su i predstavnici porodilišta iz Srbije, Slovenije, Hrvatske, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Oni su zajedno sa potpredsednikom MK Group Aleksandrom Kostićem simbolično obeležili početak realizacije donacija.,,Dolazak deteta važan je trenutak za život svake porodice, ali i za ceo narod. Upravo to je bio motiv da naš program „Podrške porodici“ proširimo. Ove godine podržavamo ne samo porodice naših zaposlenih, već i buduće roditelje u zemljama regiona u kojima poslujemo. Za te potrebe smo izdvojili 700.000 evra. Cilj nam je da pružimo sistemsku podršku porodičnoj politici i merama za podsticaj nataliteta. U čitavom regionu godišnje se rodi oko 140.000 beba, i mi želimo da pomognemo da dođu na svet u što boljim uslovima“, izjavio je g. Kostić. On se zahvalio predstavnicima porodilišta koji su svojim prisustvom uveličali regionalni skup, ali i ministrima zdravlja iz pomenutih zemalja regiona koju su pružili podršku ovom projektu i pomogli u izboru porodilišta kojima su dodeljene donacije.U Srbiji je izabrano porodilište KBC ,,Dr Dragiša Mišović“. „Ovim putem zahvaljujemo kompaniji MK Group i AIK Banci na donaciji koju ćemo iskoristiti za renoviranje prijemnog odeljenja i proširenje kapaciteta ambulanti za preglede trudnica. Nama je ovo veoma bitno, pošto smo u ovoj godini već dostigli rekordan broj porođaja, a planiramo da u narednim godinama taj broj bude veći. Na ovaj način ćemo unaprediti kvalitet usluge i skratiti vreme čekanja budućih majki kako bismo opravdali reputaciju najboljeg porodilišta u Srbiji”, istakla je dr Slađana Mihajlović, upravnica Bolnice za ginekologiju i akušerstvo KBC „Dr Dragiša Mišović“ Dedinje.Pored ove zdravstvene ustanove, donacije u okviru programa ,,Podrška porodici“ realizuju se u još šest porodilišta u regionu. U njima se ukupno svake godine rodi oko 16 hiljada beba. Renovirana odeljenja, odnosno novu opremu i uređaje dobiće i porodilište Univerzitetsko kliničkog centra Ljubljana, porodilište ,,KBC Sestre milosrdnice“ u Zagrebu, porodilišta Opšte bolnice ,,Danilo I“ na Cetinju i Opće bolnice ,,Prim. Dr Abdulah Nakaš“ u Sarajevu, kao i ginekološko-akušerska odeljenja Bolnice ,,Dr Mladen Stojanović“ u Prijedoru i Bolnice Gradiška.

2021

Proglašeni pobednici Univerzuma

Sedam inovativnih timova dobiće finansijsku podršku i još mnogo mogućnosti u okviru startap akceleratora koji su pokrenuli Univezitet u Beogradu i kompanija MozzartProizvodnja ekoloških materijala koji mogu da zamene plastiku… Prenosiva labaratorija, platforme za osobe sa invaliditetom, privatne časove, aplikacije za kućne ljubimce, sportiste i rekreativce, plaćanje… To su nagrađene ideje sa startap akceleratora Univerzum, koji su pokrenuli Univerzitet u Beogradu i kompanija Mozzart, uz podršku ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja!  Inovatori iz 15 ekipa su tokom trodnevnog Bootcamp-a dobili priliku da usavrše svoja znanja kroz niz stručnih predavanjja i na kraju da predstave svoje ideje, a komisija sastavljena od predstavnika Ministarstva prosvete, Univerziteta i Mozzarta odabrala je sedam najboljih startapova. To su SOMA BioWorks, Perun lab, Klik Cash, Inclusio, EasyPass, SportUp5 i Pet Travel Advisor Solutions.“Ovo nam mnogo znači, kao znak da naša ideja nailazi na široko prepoznavanje. Nama je neophodna mentorska podrška jer smo u fazi povećanja poslavanja a startap Univerzum nam daje pristup velikoj mreži iskusnih ljudi što nama mnogo znači u ovoj fazi razvoja“, kaže Nikola Stanojević iz SOMA BIOWorksKompanija Mozzart izdvojila je fond od 25.000 evra, pa će pobednici podeliti tu finansijsku pomoć, dobiće mogućnost da besplatno koriste Coworking prostor u centru Beograda. Pored toga, dobiće šansu za veću investiciju jer ih očekuje Pitch sa investitorima na kraju programa.“Prepoznali smo priliku u ovom programu Mozzarta i Univerziteta u Beogradu za dalji razvoj i podršku ka daljim stepenicama  razvoja i komercijalizaciju” objašnjava Bojan Martinović iz Inclusio.Najboljih pet nastavljaju svoj razvojni put kroz ovaj akcelerator, a utisak svih njih je da je najveća vrednost ovog projekta saradnja sa mentorima koje Univerzum okuplja. Više od 50 domaćih i stranih stručnjaka biće predavači i mentori najboljim startapovima, a među njima je i ceo jedan Mozzartov tim. Svi oni će svojom ekspertizom pomoći u daljem rastu i razvoju starapova.Odabrani stručni mentori su već od prvog dana Bootcamp-a pružili pomoć u savladavanju svih početničkih izazova, a na samom otvaranju programa dobili su podršku i od ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branka Ružića.https://www.instagram.com/tv/CW-o9uhom8t/?utm_source=ig_web_copy_link Za uspešno lansiranje startapova potrebna je velika podrška države, akademske zajednice i privatnog sektora, a inovativni timovi su sve to dobili u okviru projekta Univerzum. 

2021

A1 Srbija organizuje nagradni kviz na Međunarodni dan bezbednosti na internetu

 Svakodnevno se suočavamo sa rastućim brojem hakerskih napada, a sigurnost u online svetu postaje prioritet. Tim povodom, 30. novembra na Međunarodni dan bezbednosti na internetu, kompanija A1 Srbija organizuje kviz kroz koji je moguće proveriti znanje o zaštiti od hakerskih napada i drugih izazova. Najbolje i najbrže učesnike očekuju vredne nagrade: tri A1 Alpha 21 telefona i 30 A1 paketa. Kako učestvovati?Na platformi Kutak za bezbedan net dostupni su besplatni kursevi o fišingu (phishing), fizičkoj i virtuelnoj zaštiti, kao i bezbednosti podataka. Svi zainteresovani kroz kurseve imaju priliku da saznaju kako da prepoznaju različite digitalne pretnje i odbrane se od njih. Nakon uspešno završenih kurseva, stečeno znanje može se proveriti učestvovanjem u nagradnom kvizu. Uz savete kako da ne budete upecani na internetu, možete upecati vredne nagrade!