Održivost

2022

Odabrali smo baš ovaj dan da pružimo podršku našim heroinama

 Kompanija dm drogerie markt tradicionalno je na Osmi mart, najveći praznik žena, donirala robu u vrednosti od 700.000 dinara sigurnim kućama širom Vojvodine. Uz to, drogerijski lanac je i ove godine obradovao poklonima humane dame koje doniraju krv.Povodom najvećeg praznika žena, dm Srbija uputila je donaciju štićenicama sigurnih kuća iz Novog Sada, Pančeva, Sremske Mitrovice, Sombora i Zrenjanina, i na taj način im pokazala da nisu same u svojoj borbi.  „Poznato je da godinama pružamo podršku ženama, posebno onim iz ugroženih kategorija. Tradicionalno smo izabrali Osmi mart da, pre svega, podržimo korisnice sigurnih kuća koje se bore za svoju egzistenciju i da doprinesemo njihovoj borbi i kvalitetu života. Nastojaćemo da i u narednom periodu pomažemo ženama u ovoj situaciji, motivišući društvo da učini isto, jer je važno da budemo tu jedni za druge“, rekla je Alexandra Olivera Korichi, direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.Poklone povodom Osmog marta kompanija je usmerila i humanim damama koje godinama dobrovoljno daju krv u okviru akcije „Ništa bez žena“, pri Institutu za transfuziju krvi Srbije u Beogradu. Uz to, dm je namenio poklone i svim ženama i njihovim partnerima koji na ovaj praznik doniraju krv pri Univerzitetskom kliničkom centru u Kragujevcu. „Obradovali smo donatorke krvi iz Beograda i Kragujevca u znak zahvalnosti što i u ovim izazovnim vremenima misle na druge i trude se da pruže lični doprinos društvu. Naša kompanija je posvećena podršci ovim, naizgled, malim činovima humanosti na kojima počiva naše društvo. Ovom prilikom pozivam naše sugrađanke i sugrađane da slede njihov primer i da zajedno stvaramo bolje okruženje za život svih nas“, rekla je direktorka.Povodom dana žena, dm je takođe pripremio poklon-pakete za publiku predstave „Mačka pečena“, koja se izvodi Osmog marta u pozorištu Teatar na Brdu. Budući da predstava glasno govori o nasilju nad ženama i pruža podršku borbi za ženska prava, ovo je za drogerijski lanac bio razlog više da obraduje dame iz publike i njihove pratioce. Kompanija dm nastavlja sa realizovanjem društveno odgovornih projekata s glavnim ciljem da poboljša kvalitet života kako žena tako i svih drugih grupa u zajednici u kojoj posluje. Naime, uz kontinuirani rast, dm beleži i rekordne donacije budući da je samo tokom prošle godine donirao 33,2 miliona dinara u novcu i robi, potvrđujući epitet jedne od društveno najangažovanijih kompanija u zemlji. 

2022

Šta nam poručuju zelene etikete s polica dm drogerija

Kompanija dm drogerie markt, poznata po ponudi brojnih robnih marki iz održivog razvoja, počela je da obeležava takve proizvode posebnim zelenim etiketama, kako bi naglasila dodatnu ekološku vrednost proizvoda koje svakodnevno koristimo i tako pomogla potrošačima da ih lakše uoče na mestu kupovine. Osim zelenih etiketa – kojima je dm dodatno oplemenio kupovne navike ističući proizvode iz održivog razvoja, i omogućio potrošačima da tokom kupovine svesno sami odlučuju u korist eko-proizvoda iz širokog asortimana – dm je istovremeno uveo i novi koncept UVEK POVOLJNO, kojim kompanija nastoji da promoviše dugoročno isplativu kupovinu.Kompanija dm iz godine u godinu nastavlja svoj put u pravcu održivog razvoja, negujući vrednosti kao što su humanost, savesnost i očuvanje životne sredine. Kontinuiranom štednjom prirodnih resursa, pažljivim odabirom sirovina, odgovornim odlaganjem otpada, kao i brigom o životinjama, dm čini svoje poslovne procese održivijim i savesnijim.Zelenim etiketama označene su upravo neke ili sve od tih karakteristika kako bi kupci bili informisani o proizvodima s ekološkom vrednošću, odnosno zelenijim alternativama. Proizvodi koji su označeni barem jednim od priznatih održivih pečata od sada se označavaju zelenom etiketom. Na ovaj način istaknuti su proizvodi s organskim sastojcima, prirodna kozmetika, organska hrana i ekološki proizvodi za domaćinstvo. Na mnogim zelenim i standardnim etiketama mogu da se pronađu i dodatne informacije koje olakšavaju kupovinu – posebno potrošačima koji se hrane veganski ili koji su netolerantni na određene sastojke iz hrane. Svrha je da se kupcu ponudi brza preglednost određenih ključnih informacija o proizvodima.Da podsetimo: pored zelenih etiketa, u dm-u se od početka godine nalazi skoro 10.000 proizvoda označenih crvenim etiketama, a znatan je broj onih koji spadaju u obe kategorije. Crvene etikete upućuju na proizvode u okviru koncepta UVEK POVOLJNO, koji podrazumeva uvođenje dugoročno povoljnih cena umesto ponude popusta i akcija, pružajući garanciju da se cene neće menjati najkraće četiri meseca. Na polju održivog razvoja, dm uspešno nastavlja i treći ciklus projekta Zasadi drvo, najveće akcije pošumljavanja u Srbiji. U okviru ovog projekta do sada je zasađeno više od 250.000 sadnica, a pokretači ove inicijative dm i Adria Media Group najavljuju nove rekordne akcije koje će doprineti izgradnji zdravijeg životnog okruženja za sve nas i za generacije koje dolaze. 

2022

NIS donirao sredstva „Ateljeu 212“ za poboljšanje energetske efikasnosti

Želeći da podrži rad jedne od najznačajnijih ustanova  kulture u Beogradu i ujedno doprinese unapređenju ekološke slike glavnog grada, kompanija NIS donirala je „Ateljeu 212“ sredstva u iznosu od preko šest miliona dinara za poboljšanje energetske efikasnosti pozorišta.Projekat se sprovodi u okviru NIS-ovog programa društvene odgovornosti „Zajednici zajedno“ u saradnji sa Sekretarijatom za kulturu Grada Beograda i saglasnosti Zavoda za zaštitu spomenika kulture. Zahvaljujući obezbeđenim sredstvima, stolarija i scenska rasveta u čuvenom beogradskom teatru biće zamenjena novom, što će doprineti boljoj energetskoj efikasnosti objekta i smanjenju  potrošnje električne energije. Događaju su ovim povodom prisustvovali predstavnici kompanije NIS, uprave pozorišta, gradskog Sekretarijata za Kulturu, kao i predstavnici  glumačkog ansambla „Ateljea 212“.Novica Antić, direktor pozorišta „Atelje 212“ zahvalio se kompaniji NIS na obezbeđenim stredtsvima i dodao da je u ovakvim uslovima svaka vrsta pomoći  dobrodošla. “Ova donacija koju smo dobili od NIS-a je zaista vrlo značajna. Naročito nam je bitno da u doba pandemije, kada radimo smanjenim kapacitetom i smanjeni su nam prihodi, dobijemo svaku vrstu pomoći. Novac ćemo iskoristiti za zamenu vrata i prozora, kojih ima mnogo i 30 godina nisu menjani. Na pozorišnoj zgradi biće postavljeni aluminijumski, vakumirani prozori i vrata, što će značajno uštedeti energiju, dok će zamena kompletnog osvetljenja, pre svega reflektora u salama, drastično smanjiti potrošnju struje“, istakao je Antić.Ivan Karl, sekretar Gradskog sekretarijata za kulturu istakao je značaj projekta i pozvao druge kulturne ustanove da se prijave za ovakve donacije.“Hvala NIS-u koji je prepoznao „Atelje 212“, ali i timu „Ateljea 212“ koji se potrudio da bude prepoznat i da ispuni sve kriterijume koji su bili uslov da se dođe do ove značajne donacije. Ovo je nastavak podrške koju kompanija pruža godinama unazad i jedan društveno značajan projekat. Pozvao bih i druge kulturne ustanove širom zemlje da prate akitvnosti NIS-a i da se prijave na ovako značajne konkurse, tako da bi i u budućnosti bilo ovako lepih prilika za susretanje”.Stefan Despotović, direktor Centra za odnose sa javnošću kompanije NIS, istakao je zadovoljstvo što je kompanija pružila podršku radu jedne od najvažnijih  ustanova kulture u zemlji.„Kao kompanija ponosni smo što imamo mogućnost da podržimo jednu od najznačajnijih  ustanova kulture u Beogradu kao što je „Atelje 212“, unapredimo njen dalji rad i doprinesemo njenoj energetskoj efikasnosti. Ova donacija je deo šireg programa „Zajednici zajedno“, koji sprovodimo duže od decenije u 12 gradova i opština širom Srbije. Iza nas su desetine uspešno realizovanih projekata koji su unapredili život naših sugrađana, a mi ćemo i u narednom periodu nastaviti da ulažemo u zajednicu i njen napredak“.Svetozar Cvetković, član glumačkog ansambla „Ateljea 212“ je rekao da je značaj NIS-ove donacije to što je prepoznato da se kroz ulaganje u ovako kulturno značajnu ustanovu, ulaže u društvo u celini. „Ova donacija je opravdana istorijskim značajem, rezultatima, i stremljenjima ovog pozorišta da se na jedan tih način vrati onome što predstavlja pravi kvalitet. Atelje je od velike rekonstrucije do danas, nastojao da održi nivo koji omogućava ne samo prikazivanje programa, već i dobre uslove za stvaranje tog programa, koji će sada biti dodatno poboljšani”, naveo je  Cvetković.

2022

Odabrano 10 najboljih projekata Generator ZERO konkursa

 Sistem za proizvodnju bioplastike od konoplje, mobilna aplikacija za prevenciju i smanjenje kućnog otpada od hrane, samoodrživi staklenici ili biotički materijal kao zamena za stiropor samo su neka od inovativnih rešenja koja su ušla u samu završnicu Generator Zero konkursa OTP banke. Ove godine pristigla su čak 72 jedinstvena projekta koja doprinose smanjenju karbonskog otiska, a za titulu pobedničkog projekta boriće se deset odabranih finalista. Najkreativniji takmičari će svoja rešenja predstaviti u velikom finalu, a pobednik će dobiti nagradu od dva miliona dinara kao i podršku OTP banke u daljoj realizaciji i promociji projekta.Za glavnu nagradu takmičiće se rešenja za prikupljanje i reciklažu opušaka, monitoring i menadžment sistem za vozila, aplikacija za bicikle, rešenje za smanjenje prehrambenog otpada, projekat za ručnu proizvodnju papira, kao i elektro-radna platforma za poljoprivrednike.Upoznajte se sa finalistima u sledećem videu:Vuk Kosovac, član Izvršnog odbora u OTP banci Srbija ističe da je Generator Zero jedan od najznačajnjih projekata banke, čije je jedno od ključnih strateških usmerenja "zelena tranzicija", te da ga izuzetno raduje što je konkurs i ove godine privukao veliki broj domaćih inovatora.,,Pre svega, izuzetno smo ponosni na ovoliki odziv i broj prijavljenih projekata za ovogodišnji Generator. Ovo samo potvrđuje koliko je tema koju smo odabrali aktuelna, ali i inspirativna za sve one koji žele da smanje emisije ugljen dioksida i ostalih gasova staklene bašte. Pored toga, ponosni smo na kvalitet rešenja koja smo dobili. Odabrati 10 najboljih je bilo zaista izazovno, a pred nama je tek, teška odluka budući da sva rešenja zaslužuju priznanje. Ipak, pobednik je samo jedan. Radujemo se saradnji sa ovogodišnjim pobednikom i ono što je najvažnije, uvereni smo da uz ovakve inovatore borba protiv globalnog zagrevanja dobija dodatni vetar u leđa. Naravno, mi ćemo svakako nastaviti da, kao vodeći kreditor privrede i stanovništva, svestan značaja održivog poslovanja, ohrabrujemo sve naše klijente da budu ekološki odgovorni”, kaže Vuk Kosovac.Ovogodišnji finalisti biće podržani na svim komunikacionim kanalima Banke, uz medijsku promociju i promotivni materijal u formi videa i fotografija, dok pobednika očekuje dva miliona dinara, kao i vredne nagrade ovogodišnjih partnera koje će dobiti i pojedini finalisti. Takođe, banka će omogućiti i prezentovanje projekta u OTP Lab inovacionom hub-u, matične OTP Grupe koja je prisutna u 11 zemalja u Evropi, kao i u investicionom fondu Portfolion. Partneri koji su prepoznali značaj ovogodišnjeg Generatora ZERO, a čiji predstavnici se nalaze u žiriju pored predstavnika OTP banke, su ICT Hub, Mastercard, Srbija inovira, Inicijativa digitalna Srbija, Bosch, Beogradska otvorena škola, Netokracija, Schneider Electric, Bosch, OTP Lab matične i investicioni fond PortfoLion.Projekti koji su po stručnoj proceni žirija plasirali u finale su: B-FRESH Technologies tim koji je razvio B-FRESH sprej za rešavanje problema brzog kvarenja svežeg voća i povrća, Eat Me Up mobilna aplikacija za smanjenje kućnog otpada od hrane, Bifrost Bioplastic sistem za proizvodnju bioplastike od konoplje koja ambalažu čini 100% biorazgradivom, Bajk aplikacija koja povezuje ljude koji imaju bicikle sa onima kojima su bicikli potrebni, Bit inženjering - samoodrživi staklenik sa komposterom, Gen Z Farmers  sa projektom „Gen Z E-tractor“ za smanjenje emisije štetnih gasova koji nastaju usled obavljanja poljoprivrednih radova, Smart City Technologies - monitoring i menadžment sistem koji prikuplja ključne podatke putem mobilnog hardware-a postavljenog na bilo koju vrstu vozila, udruženje Naša kuća koje se bavi ručnom proizvodnjom papira i ambalaže od praznih paklica cigareta, Buttsy NFT projekat prikupljanja i reciklaže opušaka iz celog sveta, SOMA WELLNESS - inovativni biotički materijal koji služi kao organska, ekološka i karbon negativna zamena za stiropor pod imenom BIOSPORIN.OTP banka je najveći kreditor privrede i stanovništva i lider na tržištu faktoring, lizing i e-commerce usluga. Usmerena je na inovacije i digitalizaciju svog poslovanja, koje omogućava klijentima nove pogodnosti sa fokusom na unapređenje digitalnog bankarstva i korisničkog iskustva. Jedno od ključnih strateških usmerenja je zelena tranzicija, odnosno posvećenost održivom poslovanju i ekološkim projektima. Zahvaljujući prisutnosti OTP banke u 91  gradu sa 184 ekspozitura, klijentima širom Srbije je dostupna široka lepeza proizvoda i usluga, kao i efikasan servis i ponude prilagođene njihovim konkretnim potrebama, dok je mreža od skoro 300 bankomata najveća u našoj zemlji.Podsetimo, Generator je višegodišnji projekat OTP banke posvećen svim preduzetnicima i inovatorima koji žele da svojim idejama i projektima doprinesu aktuelnim temama u vremenima koja su obeležena digitalizacijom. Projekat se održava od 2017. godine i do sada je podržao inovativne preduzetničke ideje, studente sa preduzetničkim inovacijama, pomogao mala i srednja preduzeća da se digitalno transformišu, i nagradio one preduzetnike koji su pomagali mikro, malim, srednjim preduzećima da prevaziđu krizu prouzrokovanu pandemijom COVID-19. Naime, prema novom izveštaju Ujedinjenih nacija do 2030. godine, potrebno je da se karbonski otisak smanji za 45 odsto kako bi se globalno zagrevanje ograničilo na 1,5 stepeni Celzijusa.

2022

L’Oreal poziva mlade naučnice da se prijave za stipendije

 Na međunarodni dan žena i devojaka u nauci koji se svake godine obeležava na današnji dan, kompanija L’Oréal zajedno sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Nacionalnom Komisijom za UNESCO, poziva mlade naučnice da konkurišu za Nacionalne stipendije u okviru svetski poznatog programa L’Oréal - UNESCO “Za žene u nauci” (L’Oréal - UNESCO For Women in Science).Konkurs za 2022. godinu je u toku i prijave su otvorene do 15. aprila ove godine, a namenjen je naučnicama koje se bave naučno-istraživačkim radom u oblasti prirodnih nauka, imaju do 35 godina i  upisane ili završene doktorske studije. Prijave se podnose elektronskim putem, a na veb sajtu www.zeneunauci.co.rs moguće je naći više informacija o samom programu i načinu prijavljivanja, uključujući i prijavni formular i opšta pravila konkursa za 2022. godinu.U okviru dvanaestog ciklusa ovog programa u Srbiji, najtalentovanijim mladim naučnicama biće dodeljene tri stipendije, svaka u iznosu od po pet hiljada evra u dinarskoj protivvrednosti. Nacionalne stipendije „Za žene u nauci“ predstavljaju vid podrške njihovom daljem profesionalnom usavršavanju i podsticaj da nastave da se bave naukom u Srbiji.„U Srbiji, žene istraživači čine oko 52 odsto populacije istraživača, što je daleko više od evropskog proseka, i činjenica koja sve partnere u ovom projektu motiviše da nastavimo sa podrškom talentovanim i posvećenim ženama koje svojim istraživanjima i naučnim dostignućima menjaju svet u kome živimo. Tokom prethodnih 11 godina uverili smo se da je program „Za žene u nauci“ postao svojevrstan izvor motivacije, podrške i inspiracije ženama u oblasti nauke, i radujemo se novom ciklusu programa i budućim stipendistkinjama koje će se pridružiti našoj zajednici  izvanrednih naučnica. “  - istakla je Vanja Panajotova (Vanya Panayotova), generalna direktorka L’Oréala Adria-BalkanCilj međunarodnog programa „Za žene u nauci“ je da širom sveta, a tako i u našoj zemlji, podrži izvanredne žene istraživače koje svojom posvećenošću, dostignućima i vizijom doprinose napretku nauke i društva. U Srbiji se u okviru ove inicijative već jedanaest godina, u partnerstvu Komisije Republike Srbije za saradnju sa UNESCO-m, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i kompanije L'Oréal Balkan, nagrađuju najbolje mlade naučnice. Od pokretanja programa do danas, na konkursu za Nacionalne stipendije učestvovalo je više od 600 mladih naučnica, a najboljima su do sada dodeljene 32 stipendije, u ukupnom iznosu od gotovo 20 miliona dinara. O međunarodnom programu L´Oréal-UNESCO „Za žene u nauci“Svetu je potrebna nauka, a nauci su potrebne žene!Međunarodni program „Za žene u nauci“ pokrenut je 1998. godine u partnerstvu L´Oréal-a i UNESCO-a, i nagrađuje i promoviše žene čija su izuzetna dostignuća doprinela naučnom napretku u celom svetu. Program se danas realizuje širom sveta i podrazumeva različite vidove podrške ženama u nauci, uključujući velike svetske Nagrade „Za žene u nauci“, program „Internacionalne zvezde u usponu“ i regionalne i lokalne programe stipendija posvećene razvoju mladih talenata. Otkako je pokrenut, kroz program „Za žene u nauci“ obezbeđena je podrška za više od tri hiljade šesto naučnica iz više od 110 zemalja širom sveta. Među njima su mlade žene koje su tek zakoračile u svet nauke, ali i naučnice koje su dobile zasluženo priznanje na vrhuncu svoje karijere. Pet dobitnica nagrada „Za žene u nauci“ su nakon ovog priznanja dobile i Nobelovu nagradu.www.forwomeninscience.com       www.facebook.com/forwomeninsciencewww.twitter.com/4womeninscience      www.youtube.com/forwomeninsciencePovodom obeležavanja Međunarodnog dana žena i devojaka u nauci, L´Oréal Fondacija je pokrenula  #StopTheDropout kampanju i pozvala sve koji veruju u fer i jednake uslove za žene i muškarce, da se pridruže u podizanju svesti o izazovima sa kojima se žene suočavaju tokom razvoja svojih karijera.  https://www.fondationloreal.com/our-programs-women-science/stopthedropout

2022

Sva deca zaslužuju čistu odeću

 Henkelov brend Persil u partnerstvu sa organizacijom SOS Dečija sela Srbija pokrenuo je projekat čija je poruka da „Sva deca zaslužuju čistu odeću“. Tokom februara i marta svakom kupovinom Persil deterdženta postajete deo misije, a to je da se obezbedi 144.000kg  čistog veša za decu, mlade i porodice koje podržava organizacija SOS Dečija sela Srbija.„Prljava odeća često sprečava decu da bezbrižno provedu svoje detinjstvo i pokažu talente. Ovom kampanjom želimo da obezbedimo da svako dete ima pristup čistoj odeći i da mu prljava odeća ne bude prepreka za ono što želi. Naš cilj je da pomognemo rešavanju higijenskog siromaštva i drago nam je da imamo partnere kao što je organizacija SOS Dečija sela Srbija. Pozivamo vas da nas podržite u ovoj misiji i da zajedničkim snagama obezbedimo 144.000kg1  čistog veša“, istakala je Ivana Mladenović, Marketing menadžerka u kompaniji Henkel.„Saradnja kompanije Henkel i naše Organizacije nastavlja se i u 2022. godini. Poruka kampanje „Sva deca zaslužuju čistu odeću“ predstavlja samo jedan segment naše misije koja kaže da sva deca zaslužuju da žive u toplom, bezbednom i podsticajnom okruženju, kako bi izrasla u zdrave, uspešne i srećne osobe. Pored doma punog ljubavi i podržavajuće sredine, važan preduslov za zdravo odrastanje je redovna higijena. To je, pored snažnog osećaja društvene odgovornosti, tačka susreta kompanije Henkel i naše organizacije“, istakla je Vesna Mraković Jokanović, nacionalna direktorka SOS Dečija sela Srbija. Poznato je da higijensko siromaštvo izuzetno negativno utiče na razvoj dece. Ne samo na njihovo zdravlje, već i na samopouzdanje, dobrobit, međuljudske odnose i budućnost. Kao odgovorna kompanija, Henkel je prepoznao značaj ovog problema, te je na globalnom nivou doneo odluku o važnosti podizanja svesti javnosti o istom i njegovom rešavanju.

2022

Strauss Adriatic dobitnik Stanton Chase nagrade za posvećenost i rezultate u razvoju talenata

Strauss Adriatic dobitnik je specijalne nagrade za Posvećenost i rezultate u razvoju talenata, koju dodeljuje međunarodna kompanija za Executive Search Stanton Chase. Među velikim brojem domaćih i internacionalnih kompanija, Strauss Adriatic je prepoznat kao jedna od onih koje nude kvalitetne i napredne programe razvoja talenata na svim nivoima. Nagrada je dodeljena za program Green Belt koji se sprovodi u okviru Lean Six Sigma filozofije poslovanja, o čemu više govori Ljiljana Filipović, Continuous Improvement Manager kompanije Strauss Adriatic.Ljiljana Filipović, Continuous Improvement Manager kompanije Strauss Adriatic1. Kako biste predstavili Lean Six Sigma (LSS) filozofiju poslovanja i koliki je njen značaj?Lean Six Sigma je filozofija poslovanja orijentisana ka stalnom poboljšanju, koja primenjujući efikasne alate i koncepte pruža adekvatan odgovor za različite kompanijske izazove, poput kontinuiranog poboljšanja pozicije na tržištu, smanjenje troškova, kontrolu kvaliteta. Lean je filozofija koja koristi alate i tehnike za kreiranje i promenu kulture u cilju sprovođenja dobre prakse i više se fokusira na potrebe kupaca i procesni pristup poslovanju, dok je Six Sigma pristup zasnovan na podacima koji se koriste za identifikaciju i otklanjanje nedostataka uz pomoć statistike. Kombinovanjem Lean & Six Sigma unapređuju se procesi u kompaniji što sve dovodi do raznih benefita, kako na polju profitabilnosti tako i na polju zadovoljstva zaposlenih ali i svih stejkholdera. DMAIC podrazumeva:D – Define (definisanje), da tačno znamo gde želimo da stignemoM – Measure (merenje), da izmerimo gde smo sadaA – Analyse (analiziranje), da otkrijemo kako najbolje da ostvarimo ciljeveI – Improve (unapređenje), da sprovedemo dogovorene aktivnostiC – Control (kontrolisanje/upravljanje procesima), da onda osiguramo da to stanje i održimo2. Kako izgleda proces implementacije Lean Six Sigma filozofije poslovanja?Sve promene, pa i implementacija Lean Six Sigme se uvode postepeno, u fazama. Ne postoji generički model jer se promene sporo prihvataju, a ustaljene navike se ne menjaju lako. Stvaranje potrebne infrastrukture kadrova za pokretanje i vođenje Lean Six Sigma projekata zahteva strpljenje i ulaganje u obrazovanje i obuku ljudi od strane najvišeg rukovodstva, koje je zaduženo da obezbedi sredstva za ostvarivanje strateških ciljeva organizacije i da transformiše korporativnu kulturu. Mi smo odvažno krenuli od najvišeg nivoa implementacije konstantnog poboljšanja koji se često naziva i Performance excellence (besprekorno izvođenje). To je bilo moguće jer Strauss Adriatic ima specifičnu radnu atmosferu i dobre međuljudske odnose, a naši zaposleni svakodnevno poboljšavaju način rada i procese, kako putem svojih rutinskih aktivnosti, tako i putem projekata. Six Sigma metodologija primenjuje model DMAIC, koji je usmeren na zahteve kupaca sa ciljem da im se neprekidno isporučuje baš ono što oni žele uz maksimalni kvalitet i po najpovoljnijim cenama.3. Šta predstavlja Green belt i zašto ste se odlučili za tu obuku?Za unapređenje procesa ključan je timski rad. Naše kompanijsko okruženje je takvo da su zaposleni ohrabreni da otvoreno diskutuju, rešavaju probleme i prevazilaze greške. Sektori međusobno sarađuju, ciljevi su im usklađeni i svi zajedno vode ka ostvarenju zajedničkih strateških ciljeva.Sam Green Belt tim, ambasador naše kulture kontinuiranih unapređenja, odabran je na osnovu određenih predispozicija: analitičnost, istrajnost, entuzijazam i liderske veštine u radu sa ljudima. Svaki Green Belt je obukom osnažen da identifikuje projekat koji treba da doprinese stvarnom unapređenju i finansijskom efektu sa brzo vidljivim rezultatima, jer su finansijska i poslovna korist unapred utvrđene i kvantifikovane. Kao deo treninga, a i u cilju podrške ostvarenju konkretnih ciljeva u oblasti povećanja efikasnosti procesa, imali smo 5 projekata, a neke od njih smo već i realizovali u praksi.Izuzetno sam ponosna sto su obuka i sertifikacija za Green Belt doprineli, pored drugih aktivnosti za razvoj zaposlenih, da kao kompanija dobijemo nagradu za razvoj talenata, posebno jer su kolege pokazale izuzetnu motivisanost i angažovanje u toku obuke, kao i jasnu opredeljenost za širenje kulture kontinuiranih unapređenja davanjem stručne podrške drugim zaposlenima.

2022

Kompanija PepsiCo donirala IT opremu Tehničkoj školi „9. Maj“

 Kompanija PepsiCo donirala je računarsku i drugu tehničku opremu i uređaje Tehničkoj školi „9. maj“ u Bačkoj Palanci i tako nastavila sa praksom društveno odgovornog doprinosa lokalnoj zajednici u kojoj posluje. Donirano je deset desktop računara, deset laptopova, deset monitora, tri projektora, tri štampača i druga IT oprema.„Društveno odgovorna praksa inkorporirana je u okviru naše kompanije i predstavlja jedan od prioriteta našeg poslovanja. Doprinos zajednici u kojoj žive i rade naši zaposleni je za nas od izuzetnog značaja,  a taj doprinos realizujemo kroz javno privatna partnerstva i pružajući podršku javnim ustanovama. Nadamo se da će ova donacija doprineti i olakšati rad, kako zaposlenih, tako i njenih đaka“, izjavio je Robert Baka, menadžer PepsiCo fabrike u Magliću.Donacija je svečano uručena direktorki Snežani Ivelji u prostorijama Tehničke škole „9. maj“ u Bačkoj Palanci. Direktorka se ovom prilikom zahvalila kompaniji PepsiCo i izrazila svoje zadovoljstvo povodom pozitivne realizacije javno privatne saradnje. „Izuzetna je čast sarađivati sa kompanijom svetskog ranga kao što je PepsiCo. Naša saradnja je počela stavljanjem akcenta na savremeno obrazovanje  i stručne kadrove kakve naša škola oblikuje, a nastavlja se susretom predstavnika kompanije i uprave škole. Kao što je svetsko tržište prepoznalo ovu kompaniju kao lidera, veliko nam je zadovoljstvo što je i PepsiCo prepoznao našu školu kao ozbiljnog činioca u školovanju stručnih kadrova i tom prilikom odlučio da donira vrednu IT opremu kako bi pomogao osavremenjivanju nastave. Ova donacija će biti iskorišćena za poboljšanje tehničkih performansi škole. Iskreno verujemo da ćemo nastaviti saradnju na uzajamno zadovoljstvo“, izjavila je Snežana Ivelja, direktorka škole. Kompanija PepsiCo iz godine u godinu nastoji da realizuje donacije koje će doprineti boljitku lokalne zajednice u kojoj kompanija posluje i u kojoj žive njeni zaposleni. Donacija tehničke opreme srednjoj školi u Bačkoj Palanci predstavlja nastavak društvenog odgovorne prakse kompanije. 

2022

Širi se ProCredit regionalna mreža punjača za električna vozila

 Na nivou ProCredit grupe, u deset evropskih zemalja tokom 2022. godine biće instalirano ukupno 300 punjača za električne automobile, čije korišćenje je potpuno besplatno. Zahvaljujući proširenoj regionalnoj mreži, vozači ovih vozila će moći lakše da se odluče na duža putovanja. ProCredit banka do nedavno imala je 15 punjača, koji su strateški postavljeni u osam gradova (Subotica, Sombor, Novi Sad, Beograd, Pančevo, Kragujevac, Čačak i Niš) i nalaze se ispred Zona 24/7 ove banke. Novih 27 postavljeno je na prometnim mestima i u blizini velikih saobraćajnica i autoputeva, kako bi bili lako dostupni. Kompletna mreža ovih punjača uskoro će biti dostupna vozačima na aplikaciji  ProCredit Electric Stations. Naši građani koji voze električni automobil, moći će bez problema da pređu duže relacije i  da dopune bateriju vozila na svakih 100 kilometara. I to potpuno besplatno. Pored toga što se na ovaj način pruža dodatna vrednost za ove vozače, pozitivan uticaj na kvalitet vazduha vremenom će biti evidentan.Ulaganje u električne punjače podudara se sa ekološkim opredeljenjem ProCredit banke, koja je postavila zaštitu životne sredine kao jedan od ključnih principa poslovanja. Jedan od ciljeva projekata ovog tipa je da se građani podstaknu na kupovinu električnih vozila. ProCredit se trudi da bude primer dobre prakse i na internom nivou, te u svojoj floti ima 15 električnih vozila. Banka planira da do kraja prvog kvartala ove godine sva vozila budu vozila sa nultom emisijom CO2, pošto teži da u skorijoj budućnosti postane karbonski neutralna.

2022

UNICEF isporučio transportno vozilo Centru za neonatalogiju u Kragujevcu

 Danas je Centar za neonatalogiju u Kragujevcu dobio transportno vozilo namenjeno prevozu prevremeno rođenih i bolesnih beba iz porodilišta u regionu do Centra za neonatologiju i drugih relevantnih dečjih bolnica u Srbiji. Vozilo vredno 10.104.920 dinara obezbeđeno je iz donacije koju je kompanija Delez Srbija namenila UNICEF-u i kampanji Tako mali da bi u srce stali, koja je pokrenuta sa ciljem opremanja i modernizacije neonatalnih jedinica u Srbiji. U prisustvu državnog sekretara Ministarstva zdravlja, doc. dr Predraga Sazdanovića, direktora UKC Kragujevac prof. dr Slobodana Milisavljevića i tima lekara, transportno vozilo su direktorki Klinike za pedijatriju prof. dr Anđelki Stojković zajedno uručili generalni direktor Delez Srbija Jan-Vilem Dokhejr i Deyana Kostadinova direktorka UNICEF-a u Srbiji. „Centar za neonatologiju Klinike za pedijatriju brine o najosetljivijim bebama iz centralne, delom jugozapadne i delom istočne Srbije, pokrivamo čak 14 porodilišta i ka nama gravitira dva i po miliona stanovnika. Tokom vanredne situacije koja je zadesila Novi Pazar i ceo Sandžak, ovde je bio zbrinut i lečen najveći broj pacijenata, dece i mladih, obolelih od kovida. Danas imamo čak 36 bebica na neonatalnom odeljenju u Kragujevcu koje se uz neumornu podršku lekara bore za svaki udah. Zahvaljujemo UNICEF-u koji je okupio svoje partnere oko ovako važne kampanje, jer je ulaganje u decu od najranijeg doba zapravo ulaganje u najvažniji resurs svake nacije. Kompanija Delez Srbija je naš heroj jer je u jednoj od najtežih godina opredelila značajna sredstva da podrži bebice koje ne bi preživele bez podrške svih nas“ izjavila je prof. dr Anđelka Stojković, direktorka Klinike za pedijatriju UKC Kragujevac.UNICEF je krajem 2020. godine pokrenuo kampanju Tako mali da bi u srce stali sa ciljem daljeg unapređenja rada neonatalne službe u Srbiji. Podržavši rad neonatalnih jedinica u Kragujevcu, Nišu, Novom Sadu i Beogradu, UNICEF je tokom prošle godine donirao opremu u vrednosti većoj od 40 miliona dinara, ne zaboravljajući da je posebno u ovim okolnostima mnogim, tek rođenim bebama, svakodnevno potrebna pomoć zdravstvenog sistema. „Godinama unazad UNICEF ulaže u unapređenje rada neonatalne službe kroz obezbeđivanje  najsavremenije opreme, obuke lekara i drugih medicinskih radnika i stvaranje uslova za izuzetno značajnu emotivnu podršku i kontinuitet kontakta roditelja i njihove novorođene dece. Ova ulaganja intenzivirana su u vreme pandemije jer znamo da jedino pravovremena podrška prevremeno rođenim i bolesnim bebama može da im omogući da prežive i da napreduju. Zato je u prvom talasu pandemije, UNICEF između ostalog obezbedio 12 neonatalnih respiratora, a prošle godine i drugu neophodnu opremu za neonatalne intenzivne nege u Beogradu, Nišu, Novom sadu i Kragujevcu.  Ništa od ovoga ne bi bilo moguće bez snažne podrške privatnog sektora i pojedinaca, a posebno bez podrške kompanije Delez Srbija koja je u ovim nesigurnim vremenima donela važnu odluku da nas podrži vrednom donacijom od 200.000 evra, što je najveća donacija privatnog sektora UNICEF-u prošle godine. Takođe smo zahvalni na izuzetnoj saradnji sa Ministarstvom zdravlja, sa kojim od 2017. zajedno radimo na opremanju i modernizaciji neonatalnih jedinica u Srbiji. Važno je da ne zaboravimo da ovakva partnerstva i zajednički napori mogu stvoriti razliku za generacije koje dolaze i za mene je privilegija da budem deo takve akcije u društvu“ izjavila je Deyana Kostadinova, direktorka UNICEF-a u Srbiji.Zahvaljujući velikodušnoj donaciji kompanije Delez Srbija u iznosu od 200.000 evra, pored transportnog vozila, obezbeđena su i dva aparata za terapijsku hipotermiju novorođenčadi koja se prilikom dolaska na svet suočavaju sa manjkom kiseonika, koji su prošle godine dobili Centar za neonatalogiju u Kragujevcu i Institut za zdravstvenu zaštitu dece i omladine iz Novog Sada. Deo donacije namenjen je i podizanju kapaciteta lekara i stručnog osoblja kako bi dostigli najviše standarde u razvojnoj nezi prevremeno rođenih beba. „Veoma smo ponosni na partnerstvo sa UNICEF Srbija i prilici da podržimo decu i to od samog početka njihovog života. Naša podrška prevremeno rođenim bebama, odraz je želje da podržimo najranjivije članove ovog društva i damo suštinski doprinos stvaranju uslova da svako dete odrasta u zdravijem i bezbednijem okruženju, što je preduslov da deca ispune svoje mogućnosti i postanu ravnopravni članovi društva. Delez Srbija nastavlja da podržava lokalnu zajednicu i društveno odgovornim projektima svakog dana činimo malo za stvaranje lepšeg i boljeg sveta oko nas“, izjavio je generalni direktor Delez Srbija Jan-Vilem Dokhejr.Od 2017. godine, kada je UNICEF u saradnji sa Ministarstvom zdravlja započeo intenzivnu podršku unapređenju rada neonatalnih jedinica u Srbiji, kako bi prevremeno rođena i bolesna novorođenčad dobila adekvatnu podršku da bi preživela i napredovala, UNICEF je uložio skoro 62 miliona dinara u njihovo opremanje. Kampanja Tako mali da bi u srce stali je nastavak zajedničkog rada.„Ministarstvo zdravlja je mnogo uložilo u izgradnju zdravstvene infrastrukture i podizanje kapaciteta našeg zdravstvenog sistema. Ma kolika naša ulaganja bila, ona uvek mogu biti još veća, jer je kriza izazvana KOVID-om nametnula potrebe koje smo morali da zadovoljimo preko noći i, mi smo u tome uspeli. Zato su partneri poput UNICEF-a sa kojim zajednički radimo modernizaciji neonatalne nege u Srbiji još od 2017. godine važni, jer ostaju posvećeni zajedničkim prioritetima. Ova podrška je posebno je važna sada, jer bebe i deca moraju dobiti najbolju negu, posebno u okolnostima kada im je neophodna dodatna zdravstvena briga i podrška. Današnja donacija je značajna, ne samo zbog njene visine, već zato što je to signal i poziv drugim kompanijama da u vreme krize imaju sluha za one koji se oslanjaju na našu podršku. Zahvaljujemo UNICEF-u koji je okupio svoje partnere da nas podrže u ovim vremenima kada su zajedništvo i udruživanje najveća snaga da se prebrodi kriza izazvana korona virusom i da se kreiraju uslovi u kojima će bebe i deca i posle krize odrastati u skladu sa svojim potrebama“, izjavio je ministar zdravlja dr Zlatibor Lončar.UNICEF je prošle godine uz podršku 250 malih i srednjih preduzeća i 5.102 pojedinca isporučio 10 inkubatora, 4 sistema za terapijsku hipotermiju, 2 reanimaciona stola, 4 fotelje „koža na kožu“, 18 infuzionih pumpi, 5 aspiratora, 4 sistema za torakalnu drenažu, 2 sistema za neinvanzivnu ventilaciju novorođenčadi i drugu vrednu opremu namenjenu spašavanju života prevremeno rođenih beba, koje se pokazujući zadivljujuću snagu, od dolaska na svet bore da prežive. Briga o prevremeno rođenim bebama, kao najosetljivijim članovima našeg društva, dodatno je otežana u uslovima COVID-19 pandemije i UNICEF, u saradnji sa Ministarstvom zdravlja nastavlja, da podržava unapređenje kapaciteta neonatalnih jedinica u Kragujevcu, Nišu, Novom Sadu i Beogradu.

2022

Globalno interesovanje za eko inovaciju iz Srbije!

Učesnici startap akceleratora Univerzum, koji su pokrenuli Mozzart i Univerzitet u Beogradu, proizvode organsku zamenu za stiropor i efektivno smanjuju zagađenjeNjihov moto je “zdravi ljudi u zdravom svetu”, a njihov "flagship" proizvod je Biosporin, ekološka biorazgradiva organska zamena za stiropor. On se proizvodi u potpunosti od poljoprivrednog otpada, u karbon negativnom procesu. Komercijalizacijom jedne tone Biosporina koja zameni jednu tonu stiropora, efektivno se smanjuje zagađenje za oko 9 tona CO2!Na polju zdravstvenih preparata imaju proizvode IMUNIN: čaj i kapsule namenjene za jačanje imunog sistema. Ovi preparati se takođe proizvode na zelen način, koriste se organski gajene medicinske gljive. I na polju biomaterijala rade na razvoju efektivne metode za proizvodnju hitina i hitozana, za upotrebu u biomedicinskoj i farmaceutskoj inudstriji. I tu nije kraj. Soma Bioworks u bliskoj budućnosti planira dalji razvoj zdravstvenih preparata sa različitim funkcijama.Nebo je granica za učesnike Univerzuma, startap akceleratora koji je kompanija Mozzart pokrenula u saradnji sa Univerzitetom u Beogradu. Nikola Stanojević, molekularni biolog iz Beograda, objašnjava kako je ovaj mali tim došao do sjajnih ideja i koji su bili glavni motivi u pokretanju projekta.Naša inovacija je razvijena spontano, na raskršću naše vizije "zdravi ljudi u zdravom svetu" i globalne potrebe. Sve je počelo 2018. godine. Naš prvi proizvod, preparat za jačanje imuniteta IMUNIN, se proizvodi od organski gajenih lekovitih gljiva. U jednom trenutku smo shvatili da otpad od proizvodnje ovih gljiva pod određenim uslovima može da se ponaša slično ekspandovanom polisitrenu ili nekim vrstama plastike. U isto vreme, sve više je počelo da se priča o mikroplastici i uopšte o štetnosti plastike, pogotovu jednokratne, po životnu okolinu i zdravlje ljudi.Videli smo potencijal novootkrivenog materijala da zameni neke vrste plastike, i shvatili da to može doprineti smanjenju zagađenja plastikom. Osmislili smo projekat, koji je potom kroz podršku Fonda za inovacionu delatnost, razvio sam materijal u Biosporin. Sa tom inovacijom smo osvojili nagradu kao "Najbolja tehnološka inovacija godine 2020". U međuvremenu smo nastavili sa prodajom naših inovativnih zdravstvenih preparata i počeli da radimo na razvoju još nekih biomaterijala koji se korsite u biomedicini i farmaciji.  • Kakvi su utisci o startap akceleratoru Univerzum, koji su zajedno organizovali Univerzitet u Beogradu i kompanija Mozzart?S obzirom na to da je ova iteracija startap akceleratora Univerzum bila prva, organizacija se pokazala kao jako profesionalna i efektivna. Predavanja su bila zaista korisna, i držana od strane stručnjaka do kojih ne bi bilo lako doći na bilo koji drugi način. Ubrzani karakter akceleratora je zapravo jako povoljan po startapove, koji inače imaju znatno ograničene kapacitete, pa je skoro nemoguće da izdvoje drastično mnogo vremena. Pobeda na takmičenju u okviru akceleratora nam znači višestruko, sa posebnim naglaskom na podršku kompanije Mozzart. Nadamo se da će nam pobeda i podrška pomoći u proboju na tržište i doneti dodatnu vidljivost. Predstavili smo se i pobedili na još nekoliko nacionalnih i internacionalnih takmičenja i konkursa. U novembru smo učestvovali na GITEX GLOBAL događaju uokviru EXPO 2020 DUBAI, gde smo bili u prilici da pokažemo svoje proizvode i stvorimo globalno interesovanje. Krajem januara sa zvaničnom delegacijom Srbije učestvujemo u nedelji posvećenoj zdravlju u okviru EXPO 2020 Dubai, gde ćemo predstaviti svoje zdrastvene proizvode i inovacije. • Kako teče sam proces proizvodnje?Suština naše invoacije je zapravo cirkularni proizvodni proces, baziran na biološkim i biohemijskim tehnologijama, koji nam omogućava da na minimalno zagađujuć način proizvodimo zdravstvene preparate, čajeve od lekovitih gljiva, Biosporin kao i biomaterijale koji se koriste u biomedicini, hitin i hitozan. Ulazni resurs za naš proces je zapravo samo poljoprivredni otpad, a jedini otpad koji mi imamo je neka minimalna količina reciklabilne plastike. Pre svega, naš proces je carbon negativan, i u punoj proizvodnji zarobljuje CO2 iz atmosfere. Iz različitih delova proizvodnog ciklusa uzimamo različite proizvode, ali osnova same proizvodnje je biološka, uzgajamo specijalizovane kulture gljiva koje smo razvili u našoj laboratoriji. • Da li planirate da proširite svoj uticaj na tržište građevinske industrije, s obzirom na to da je biosporin efikasna zamena za stiropor?Trenutno radimo na nekim istraživanjima na ovu temu, medjutim problem je u tome što je glavna razlika Biosporina to što je on potpuno biorazgradiv u prirodnim uslovima. Ovo čini njegovu upotrebu kao materijal za građevinu organičenom, jer u suštini razgradivost nije karakteristika koja vam je potrebna prilikom izgradnje kuće recimo. Može naći primenu prilikom ekološke izgradnje, ali to zahteva dodatno istraživanje i razvoj na samom materijalu.• Kakvi su vam proizvodni kapaciteti u ovom trenutku i koji su planovi po tom pitanju?Trenutno su nam proizvodni kapaciteti nedovoljni da ispune zahteve tržišta. Problem je u tome što je sam materijal nov, otkriven od strane naše kompanije, pa za njegovu proizvodnju ne postoje mašine i mehanizmi. Moramo sami da dizajniramo potrebnu opremu, što je dug i spor proces. Trenutno je proizvodnja delimično manuelna. Planiramo da završimo dizajniranje proizvodne opreme do kraja 2022. godine, kada ćemo podići proizvodne kapacitete za najmanje 10 puta. Tim mladih stručnjakaSvi članovi tima su u tridesetim godinama, a čine ga: Nikola Stanojević - Molekularni biolog sa skoro 10 godina iskustva u preduzetništvu i startapovima kao osnivač. Prva osnivačka iskustva stekao u Londonu. Bavi se razvojem poslovanja, razvojem proizvoda, finansiranjem i strategijom kompanije. Aleksandra Đorđević - Filolog i preduzetnica sa dugim internacionalnim iskustvom na menadžerskim pozicijama u raznim industrijama. Primarno se bavi administraicjom, knjigovodstvom, nabavkom, logistikom i upravljanjem poslovnih aspekata kompanije. Marko Cvetković – Ima veliko iskustvo u prodaji i menadžmentu u nekoliko većih regionalnih kompanija, bavi se proizvodnjom, logistikom i operativnim aspektima kompanije, kao i razvojem proizvoda i tehnologije. Pored osnivačkog tima, bitan deo kompanije čini naučno istraživački deo, koji vode perspektivni mladi istraživači sa Biohemijskog fakulteta u Beogradu - Predrag Macura i Lazar Popović, koji se bave daljim razvojem tehnologije i otkrivanjem novih potencijalnih proizvoda.  

2022

Dugoročno posvećeni održivim ciljevima

Istraživanja su pokazala da čak 74 odsto ispitanika želi da učini više po pitanju reciklaže, što nije iznenađujući podatak, imajući u vidu da je na našim prostorima započeto prvo topljenje metala u svetu. U pitanju je svetski poznato arheološko nalazište sa ostacima iz 5300. do 4600. godine pre nove ere u Vinči, na Belom brdu. Na tom području je posejano seme industrijske revolucije i dan danas cirkulišu molekuli prvi put pretopljeni u Vinči, s obzirom koliko puta su se metali reciklirali kroz istoriju.O važnosti reciklaže, cirkularnoj ekonomiji, ali i o drugim važnim temama koje se tiču ove industrije, govori nam Nikola Narančić, direktor prodaje za jugositočnu Evropu i Tursku u kompaniji Ball.Ball korporacija je objavila ciljeve održivosti do 2030. godine s idejom da i kompanija i njeni partneri ostvare potpuno cirkularni sistem aluminijumske ambalaže za piće. Kakva je pozicija korporacije Ball u Beogradu kada je reč o održivosti, kao i o primeni koncepta cirkularne ekonomije u proizvodnji i upravljanju aluminijumom? Koji su vaši lokalni ciljevi?Ball Packaging se obavezao da do 2030. godine na globalnom nivou, zajedničkim radom sa partnerima iz industrije, trenutni procenat reciklaže aluminijumskih limenki u Evropi od 76 odsto poveća na 90 odsto, iako je limenka pakovanje za piće koje se već sada reciklira najviše na svetu. Prednost limenke u odnosu na druge vrste ambalaže za piće su brojne, ali je posebno važna činjenica da je 75% ikada proizvedenog aluminijuma na svetu i dalje u upotrebi. Zato je limenka jedan od najboljih primera cirkularne ekonomije na svetu, koja podrazumeva da se iskorišćeni proizvod posle procesa reciklaže može naći u ponovnoj upotrebi. Kako je potražnja za održivim proizvodima sve veća, kupci zahtevaju niskokarbonsku i cirkularnu ambalažu, a to možemo ostvariti aluminijumskom ambalažom koja se beskonačno reciklira uz visoku stopu reciklaže. U planu je inicijativa koja će za cilj imati smanjenje energetski zahtevnog procesa proizvodnje aluminijuma, kao i razvoj i promovisanje najboljih metoda, politike i postupaka za ostvarivanje potpuno cirkularnog sistema aluminijumske ambalaže za piće. Ball fabrika u Beogradu je sprovela pionirski poduhvat kao prva fabrika kod nas koja kompletnu proizvodnju realizuje uz pomoć 100% obnovljivih izvora energije. Ovakav vid proizvodnje uveden je istovremeno u sve Ball fabrike u Evropi i Severnoj Americi. U skladu sa tim, postavili smo cilj da ostvarimo nulte neto emisije CO2 pre 2050. godine i pređemo na 100% obnovljivu električnu energiju do 2030. godine u svim regionima gde Ball kompanija posluje. Za to nam je potrebna sva moguća podrška i u saradnji sa partnerima ćemo tokom naredne godine objaviti multiregionalna uputstva za reciklažu i smanjenje emisija CO2. Kao jedna od najvećih Greenfield investicija u Srbiji, kompanija Ball od 2005. godine kontinuirano doprinosi našoj privredi i životnoj sredini. Sa preko 180 miliona evra ulaganja u proizvodnju, zapošljava preko 250 radnika i godišnje proizvede više od 2 milijarde limenki od čega 80% izveze. Aktivno se zalaže za podizanje svesti o neophodnosti reciklaže kroz aktivnosti neprofitne organizacije Recan. Kako vidite budućnost limenke u Srbiji i regionu iz vaše perspektive, naročito po pitanju dizajna? Limenka je poput kreativnog platna, daje beskrajne mogućnosti za postizanje atraktivnosti - mogu da se štampaju u HD tehnici, mogu da menjaju boju u zavisnosti od položaja svetla. Proizvedene su i limenke koje svetle u mraku zahvaljujući štampi koja se na njoj nalazi. Bilo kakvo grafičko rešenje koje se osmisli, može da se realizuje kroz limenku.Dizajn ambalaže je od izuzetnog značaja za prodaju proizvoda, o čemu govori činjenica da ima moć da kupca ubedi na kupovinu za manje od 3 sekunde. Istraživanja govore da se oko 70% odluka o kupovini donosi na licu mesta, tokom kupovine, a pakovanje igra vrlo bitnu ulogu u lancu prodaje. To je prvi utisak, prva komunikacija proizvoda sa potencijalnim kupcem, a ono što sledi je kvalitet. Dizajn je tu da privuče, da učini proizvod atraktivnijim, dok kvalitet zadržava kupca, stvara vernost i dugoročnu konzumaciju. Idealan balans atraktivnosti i kvaliteta doprinosi boljem pozicioniranju brendova na tržištu. Ball u Srbiji kroz aktivnosti neprofitne organizacije Recan već godinama širi svest o neophodnosti reciklaže. Da li domaći potrošači prepoznaju ekološke prednosti limenke? Kakva forma edukacije se pokazala najboljom?Neprofitna organizacija za reciklažu limenki, Recan fondacija, preko 15 godina radi na podizanju svesti javnosti o neophodnosti i svim benefitima reciklaže, podržavajući međunarodni program „Svaka limenka se računa“, koji podrazumeva partnerstvo između proizvođača limenki, pića, reciklažne industrije i organizacija za zaštitu životne sredine. Zahvaljujući aktivnostima fondacije i kontinuiranim regionalnim kampanjama, oko 1.000 lokacija je uključeno u sistem. Ono što se pokazalo veoma korisnim u pogledu reciklaže, jeste direktno uključivanje konzumenata. Jedan od primera je pixelata, autentično umetničko delo, mural od iskoriščenih limenki, koje kreiraju sami potrošači. Već godinama, na različitim muzičkim festivalima i dešavanjima širom države i regiona, pixelata ima svoje ponosno mesto i zajedno sa fondacijom, podiže svest o značaju reciklaže među stanovništvom, a naročito mlađom populacijom. U stalnom traganju za inovativnim rešenjima za odlaganje i reciklažu limenki za piće, postavljeno je deset pametnih presa u IDEA objekatima u Beogradu. U pitanju su mobilni uređaji koji recikliraju limenke i pripremaju ih za dalju preradu, smanjujući time zapreminu otpada za 90% u odnosu na početno stanje. Zahvaljujući mogućnosti da se povežu sa ostalim pametnim uređajima, prese donose građanima dodatne benefite: za reciklirane limenke skupljaju se bodovi i ostvaruju se popusti na kupovinu, pored onog osnovnog - očuvanje sredine u kojoj živimo. Deo globalne strategije Ball je povećanje učešća žena u proizvodnji. Koliko su proizvodne linije u Srbiji blizu ovog cilja?  U svakodnevnoj komunikaciji se susrećemo sa raznim titulama, gde bez obzira na nivo pozicije i tip zanimanja, vrlo često pročitamo „operater“, „menadžer“, „saradnik“. Kada je oglas za posao u pitanju, istraživanja su pokazala da se propuštaju talenti zbog rodne nesenzitivnosti jezika. Ball Beverage Packaging EMEA planira da poveća učešće žena u poslovima u proizvodnji na 25%, a u Rusiji je već i zaposlena prva direktorka fabrike, što se desilo prvi put u istoriji ove industrije.Rekao bih da idemo ka novoj, osvešćenijoj industriji, gde „maning“ više nije „maning“ već „staffing“. Važno je da je problem prepoznat, da rešenje postoji i da će sigurno biti i generalno usvojeno.Nedavno je završena javna rasprava o izmenama zakona o upravljanju otpadom u Srbiji. Kakva je Vaša pozicija kad je reč o upravljanju ambalažnim otpadom? Kako reciklažna industrija da premaši trenutnu stopu reciklaže? Ball ima ambiciozan ciljeve vezane za ratu reciklaže limenke od 90% do 2030. godine na svim tržištima na kojima posluje. U skladu sa tim naša kompanija podržava uspostavljanje efikasnih sistema koji mogu da dovedu do tog rezultata, kao što je uspostavljanje modernog depozitnog sistema koji obuhvata sve jednokratne ambalaže za piće. Takođe, smatramo da uz optimizaciju sistema produžene odgovornosti proizvođača sa podizanjem kapaciteta i efikasnosti sortiranja i reciklaže, postavljanje “on the go” infrastrukture za reciklažu, možemo značajno poboljšati reciklažnu stopu.Trenutno je u toku rad radne grupe za Ambalažni otpad u okviru koje se raspravlja o izmenama Zakona o upravljanju ambalažnim otpadom i Ball je deo te radne grupe gde ćemo preneti naša iskustva sa drugih tržišta kao i iskustva iz projekta koje trenutno radimo u Srbiji – Uspostavljanje pametnog sistema za reciklažu sa GIZ-om. Kovid pandemija je pojačala pitanje zdravstvene bezbednosti limenki. Kako ste kao industrija odgovorili na ovaj izazov?Jedna od velikih prednosti limenke je jednostavna i bezbedna upotreba, koja je došla do izražaja u ovom periodu pandemije i u potpunosti ispunila svoju svrhu - jednostavna konzumacija koja ne zahteva dodatno posuđe i laka za držanje, a pri tom vrlo prilagodljiva temperaturi koja konzumentu odgovara i svuda može da se ponese. Izuzetno bezbedna, nju je nemoguće polomiti ili razbiti. Takođe, čuva sadržaj od uticaja svetla i kiseonika, i ono sto je mozda najbitnije, štiti planetu kao potpuno ekološki proizvod koji se može beskonačno reciklirati.

2021

Požarevac i Bambi otpočeli projekat obnove „Bambi parka“

 Sadnjom 300 stabala zimzelenog i listopadnog drveća, Grad Požarevac i kompanija Bambi, započeli su projekat obnove i ozelenjavanja nekadašnjeg „Bambi parka“. Novih 300 stabala će tokom svog rasta na godišnjem nivou osloboditi  dovoljno kiseonika za 150 četvoročlanih porodica. Ambiciozan poduhvat obnove „Bambi parka“ podrazumeva i izgradnju sportskih, zabavno-rekreativnih i dečijih sadržaja, kao i dodatnih zelenih površina, a prvi rezultati biće vidljivi već u maju naredne godine. „Požarevac je naš dom, a prema domu se uvek odnosite sa poštovanjem i ponosom. Projektom obnove „Bambi parka“ ne samo da ćemo oplemeniti zelene površine i građanima omogućiti uživanje u prijatnom ambijentu, već ćemo i mladim generacijama poslati snažnu poruku o važnosti odgovornog odnosa prema životnoj sredini, afirmisati volonterski rad, kao i značaj rekreacije i zdravih stilova života. Drago nam je da viziju lepšeg i održivijeg grada delimo sa kompanijom Bambi i verujem da ćemo kao i do sada partnerski raditi na boljoj budućnosti za generacije koje dolaze“, izjavio je Saša Pavlović, gradonačelnik Požarevca. Više od pola veka kompanija Bambi je pouzdan partner lokalne zajednice, a svoj uspeh ne posmatra samo kroz finansijske rezultate, već i kroz prizmu zadovoljstva zaposlenih i prosperitet zajednice u kojoj posluje.„Kao što smo i do sada bili sinonim radosti i detinjstva, želimo da održivim i odgovornim poslovanjem, generacijama koje dolaze pružimo priliku za lepšu budućnost. Upravo zato, zaštita životne sredine je u našem fokusu, a sadnja prvih 300 stabala je samo prva u nizu inicijativa koje planiramo u narednom periodu, pored  rekonstrukcije letnje pozornice, izgradnje sportskog terena od recikliranog materijala i mnogih drugih“, istakao je Ivan Jovanović, menadžer za odnose sa javnošću kompanije Bambi. Zaštita životne sredine od izuzetnog je značaja, naročito ako se uzme u obzir da je Srbija nedavno otvorila Klaster četiri koji, osim ostalih, obuhvata i poglavlje 27 koje se odnosi na životnu sredinu i klimatske promene. Lokalne inicijative poput obnove „Bambi parka“ i snažna lokalna saradnja privatnog i javnog sektora ne samo da je snažna poruka opredeljenosti svih zainteresovanih strana ka održivim i zelenim rešenjima, već i važan korak na putu priključenja evropskoj porodici naroda.