Održivost

2021

Odgovorno poslovanje u novoj realnosti

Ponosni smo jer smo i u okolnostima koje su nešto drugačije nego ranijih godina uspeli da sačuvamo zdravlje naših zaposlenih, održimo poslovanje na visokom nivou i sprovedemo niz projekata u sferi društvene odgovornostiNova realnost je postala naša realnost. I biznis je postao takav da su se pravila igre svima promenila i gde svi igramo na „terenu gde je trava visoka“. Pa ko ima spremniji tim, ko može brže da se reorganizuje i ne jadikuje nad situacijom već se bori mudrije i posvećenije nego ranije, taj je pobednik u ovoj igri. Mi u Apatinskoj pivari smo ponosni jer smo i u okolnostima koje su nešto drugačije nego ranijih godina uspeli da sačuvamo zdravlje naših zaposlenih, održimo poslovanje na visokom nivou i sprovedemo niz projekata u sferi društvene odgovornosti.                                                                            Društveno odgovorno poslovanje je sastavni i neodvojivi deo biznisa u našoj kompaniji, kako na globalnom nivou, tako i na nivou pojedinačnih pivara. U svakom segmentu poslovanja i u kontaktu sa svim zainteresovanim stranama kreiramo različite programe i projekte kojima je zajednički imenitelj upravo društvena odgovornost. Naša društvena odgovornost je usmerena i na ljude i na planetu i čvrsto stoji na stubovima: 1. Responsibly refreshing – gde se kroz brojne projekte zalažemo za odgovornu konzumaciju alkohola, kao što je projekat KAD PIJEM NE VOZIM, koji traje već 15 godina; 2. Sustainably brewing – odnosno odgovorno pristupanje proizvodnim procesima gde izdvajamo izgradnju našeg postrojenja za preradu otpadnih voda vrednu 13 miliona dinara, koja sada ima i dodatnu namenu, proizvodnju struje kao nusprozvoda prerade; 3. Collectively crafted – naša odgovornost prema zajednici gde iniciramo ili pružamo podršku brojnim organizacijama ili projektima poput: BELhospise centru, organizaciji Čep za hendikep, ulažemo u zdravstveni sistem u situacijama kada je napotrebnije, kao što je tokom perioda korona virusa, doprinosimo ozelenjavanju lokalnih samouprava; 4. Wellbeing zaposlenih gde se zalažemo za balans između poslovnog i privatnog života i uvodimo brojne pogodnosti za zaposlene poštujući istovremeno sve principe različitosti i inkluzije. Zato smo i postali prva kompanija u Srbiji u sektoru robe široke potrošnje koja je dobila Family Friendly sertifikat.                                                                            Kad pijem ne vozim – Obeležili smo jubilej: 15 godina kampanjeJedan od najdužih projekata korporativne društvene odgovornosti koji Apatinska pivara sprovodi u partnerstvu sa Ministarstvom unutrašnjih poslova, Upravom saobraćajne policije i Agencijom za bezbednost saobraćaja je kampanja Kad pijem ne vozim. Odgovorna konzumacija alkohola je važna tema koju Apatinska pivara pokreće u javnosti i upozorava na rizike vožnje pod dejstvom alkohola. U okviru ove kampanje pivara je poslednjih 15 godina posvetila edukaciji potrošača kako bi skrenula pažnju na sve negativne posledice konzumacije alkohola tokom vožnje.Osim što na interesantne načine, svojim potrošačima približava na koji način alkohol utiče na motoriku, ona ih podstiče da ne sedaju za volan ukoliko su konzumirali alkohol, već da do kuće dođu alternativnim načinima – da pozovu taksi ili prijatelja, prošetaju ili sačekaju prevoz. Ova godina je bila jubilarna, proslavili smo 15 godina kampanje i tom prilikom donirali 600 fluoroscentnih prsluka saobraćajnoj policiji. Do sada smo, zajedno sa ovogodišnjom donacijom, uložili oko 130.000 evra i to u nabavku 135 alkometara najsavremenijih generacija i 50.000 usnika za alkometre.Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom BalkanuApatinska pivara zajedno sa Nemačkom organizacijom za međunarodnu saradnju (GIZ) i Nacionalnom alijansom za lokalni ekonomski razvoj (NALED) i kompanijom Sekopak sprovodi projekat Upravljanje staklenom ambalažom na Zapadnom Balkanu. Ponosni smo što smo doprineli da se ovaj projekat realizuje. Možemo neskromno da kažemo da smo ga mi i inicirali. Unapređenje sistema sakupljanja ambalažnog otpada jedan je od nacionalnih prioriteta, a ujedno i prioritet kompanije. Sredstvima koja smo uložili, u iznosu od 150.000 evra, omogućeno je da se obezbedi infrastruktura u vidu kontejnera, čak njih 600 za prikupljanje staklene ambalaže, a sve u cilju povećanja prikupljene staklene ambalaže za 20%. Time bi se uspostavio isplativ sistem tretmana i ponovne upotrebe otpada od stakla, kako u Srbiji tako i u regionu, a u okviru unapređenja postojećeg sistema produžene odgovornosti proizvođača. Pored ulaganja u infrastrukturu i povećanja sakupljenih količina reciklabilnog materijala, ovaj projekat ima za cilj i edukaciju kako potrošača i svih građana, tako i lokalnih samouprava i javno-komunalnih preduzeća, čime se unapređuju sveukupni kapaciteti lokalnih samouprava u ovoj oblasti poslovanja.Podrška projektu Reciklažom do vožnjeJoš jedan značajan projekat koji je u fokusu Apatinske pivare, a u cilju odgovornog upravljanja ambalažnim otpadom, realizuje se u Kragujevcu gde je postavljeno pet specijalnih mašina za prikupljanje staklene ambalaže, PET plastike, limenki i Tetra Pak ambalaže. Reč je o jedinstvenoj inicijativi koja se implementira u saradnji Sekopaka, JKP „Šumadija“ iz Kragujevca, kompanije Apatinska pivara i drugih odgovornih kompanija, osnivača Sekopaka. Saradnja privatnog i javnog sektora rezultirala je još jednim sjajnim projektom Reciklažom do vožnje, koji na kreativan način animira i edukuje građane Kragujevca da sortiraju otpad i adekvatno ga odlažu, a pritom i dobijaju određene pogodnosti prilikom korišćenja gradskog prevoza i mobilne telefonije. Već sedam godina uz Čep za hendikepU akciji prikupljanja čepova koje Apatinska pivara već tradicionalno realizuje još od 2015. godine, prikupljena je jedna tona i 250 kilograma čepova. Oni su namenjeni Udruženju „Čep za hendikep“ za nabavku ortopedskih pomagala osobama sa invaliditetom širom Srbije.  Kontinuitet u angažovanju tokom ove akcije prepoznalo je i samo Udruženje gde ističu da je važno da smo i u periodu korona virusa uspeli da prikupimo značajne količine ovog reciklabilnog materijala. „Hvala Apatinskoj pivari što se među prvima priključila ovoj inicijativi i već sedam godina predano pruža podršku osobama sa invaliditetom“, kažu u Udruženju. Akcijom Apatinske pivare sakupljeno više od 800 kg ambalažnog otpada na Drinskoj regati Ovogodišnja 27. Drinska regata, okupila je veliki broj ljubitelja najstarije i najmasovnije manifestacija na reci Drini, koji su imali priliku da uživaju u njenim brzacima, ali i da istovremeno budu odgovorni prema životnoj sredini. Apatinska pivara, Jelen pivo i nacionalni operater sistema upravljanja ambalažnim otpadom SEKOPAK nastavili su akciju RECIKLIRAJ, UŽIVAJ, DRINU OD OTPADA SAČUVAJ, gde su posetiocima ovog svojevrsnog karnevala na vodi omogućili da pravilno odlože ambalažni otpad. U saradnji sa JKP „12 septembar“ - Bajina Bašta, postavljeni su reciklažni setovi kutija i kanti na ključnim mestima gde se i stvara najveća količina otpada. Posebni timovi su bili zaduženi da animiraju posetioce da svoj ambalažni otpad ubacuju i u mobilne kante/rančeve. „Ponosni smo što je uz podršku Apatinske pivare i Jelen piva ove godine sakupljeno mnogo više ambalažnog otpada nego prethodnih godina – čak 230 kg aluminijumskih limenki i 600 kg staklene ambalaže (u 2019. godini je sakupljeno 170 kg otpada). Značajno je da ukažemo da i na ovako velikim dešavanjima koja okupljaju dosta ljudi, možemo da budemo odgovorni prema životnoj sredini i nama samima“ – kažu u Apatinskoj pivari. Nakon drinskog spusta otpad sakupljen na ovaj način poslat je na reciklažu. Lovefest i odgovornost prema životnoj srediniNa Lovefest muzičkom festivalu u Vrnjačkoj Banji, koji je održan sredinom avgusta ove godine, organizatori festivala, zajedno sa Apatinskom pivarom, Jelen pivom i Sekopakom, nacionalnim operaterom ambalažnog otpada, sakupili su značajnu količinu aluminijumskih limenki. Više od 250 kg limenki je usmereno na dalji proces prerade otpada, čime je ovaj festival, zajedno sa partnerima, potvrdio svoje usmerenje ka odgovornom poslovanju u cilju očuvanja životne sredine i cirkularne ekonomije.Apatinska pivara omogućila sadnju više od 700 sadnica jasenaUčešćem u akciji „Posadi svoj hlad“ Apatinska pivara je doprinela manjoj emisiji ugljen-dioksida i to za 16,8 tona na godišnjem nivou, pokazali su podaci nevladine organizacije Zeleni razvojni centar, koja je i pokrenula nacionalnu akciju u Srbiji. U proseku, jedan automobil godišnje proizvede oko 1.770 kilograma CO2, što odgovara sadnji 75 sadnica. U toku jesenje i prolećne akcije, Apatinska pivara je obezbedila više od 700 sadnica belog jasena. Građani Apatina i Sombora su posadili po 300 sadnica, dok su zaposleni pivare posadili 125 sadnica širom Srbije.Učešće i podrška BELhospice humanitarnim aktivnostimaPredstavnici Apatinske pivare su učestvovali na 7. Humanitarnom turniru u tenisu BELhospice Open. Na terenima Teniskog centra Novak nadmetali su se sa predstavnicima iz 12 kompanija i zajedno smo osvojili najveću nagradu - zahvaljujući našoj podršci i podršci ostali sponzora sakupljeno je 5.800 evra za unapređenje besplatnih usluga palijativnog zbrinjavanja za pacijente obolele od raka i članove njihovih porodica. I ove godine BELhospice centar je organizovao svoj tradicionalni 12. BELhospice humanitarni turnir u malom fudbalu i 3. BELhospice humanitarni turnir u basketu u Sportskom centru Kovilovo. Učestvovali smo i u ovim turnirima gde je prikupljeno 10.500 evra. Takođe, našim učešćem i učešćem drugih odgovornih kompanija u onlajn turniru „League of Legends“ prikupljeno je 1.000 evra. Ponosni smo što smo bili deo BELhospice dobrotvornog bala pod nazivom „Blaga Srbije“, koji je održan 11. septembra na Belom dvoru u Beogradu, kada je za unapređenje besplatnih usluga palijativnog zbrinjavanja za pacijente obolele od raka i članove njihovih porodica sakupljeno 110.000 evra.

2021

„Jedan paketić – mnogo ljubavi“: Prikupljanje novogodišnjih paketića za decu

 Što su praznici bliži, sve je veća potreba svakoga od nas da podelimo bliskost, pokažemo solidarnost i podršku. Kompanija Delez Srbija i Crveni krst Beograd tradicionalno i ove godine organizuju humanitarnu akciju „Jedan paketić – mnogo ljubavi“, kojom svoju pažnju i najlepše želje poklanjaju deci iz socijalno ugroženih porodica. I ove godine građani mogu da se uključe u akciju i doniranjem slatkiša, igračaka, balona, školskog pribora u odabranim Maxi supermarketima, pomognu u pripremi novogodišnjih i božićnih paketića za decu.Akcija prikupljanja biće održana u petak 17. i u subotu 18. decembra u 21 Maxi supermarketu u Beogradu. Svoje darove građani mogu ostaviti u kutije na izlazu iz prodavnica ispred kojih će dežurati volonteri od 9 do 15 časova. Humanitarna akcija biće realizovana u Maxi supermarketima na sledećim adresama: Gospodar Jovanova 39, Stari gradDunavska 26, Stari GradČika Ljubina 8, Stari GradPatrijarha Joanikija 28, Vidikovac, RakovicaBorska 51, Kanarevo brdo, RakovicaTrgovačka 8a, Žarkovo, ČukaricaRadnička 9, ČukaricaDula Karaklajića 8, LazarevacPrvomajska 13, ZemunGornjogradska 11a, ZemunKralja Petra I, br.3,  Kaluđerica, GrockaNeznanog junaka 2, Savski venacDragice Končar 33a, VoždovacUstanička 66, VoždovacJanka Katica br. 16a, MladenovacKralja Aleksandra I 157  (tržni centar "NEST"), ObrenovacAleksandra Ace Simovića 2A, ObrenovacBulevar Zorana Đinđića 64, Novi BeogradJurija Gagarina 81, Novi BeogradVojislava Ilića 141 / Beocentar/, ZvezdaraBulevar despota Stefana 68, Palilula

2021

Uspeh kompanije meri se kroz njen doprinos ekonomiji i društvu

Odgovornost prema zajednici i društvu u kom poslujemo jednako je važno merilo uspeha, kao i finansijski pokazatelji, ako ne i važnije. AIK Banka, godinama već, u središte svog poslovanja stavlja porodične vrednosti, jer je porodica osnovna ćelija društva. Ulaganjem u mlade naraštaje i obezbeđivanjem boljih uslova za njihov razvoj ulažemo u bolju budućnost svih nasDomaća i jaka, AIK Banka, ima tradiciju poslovanja dugu skoro pola veka. Tokom tog perioda strategija banke je imala važne zaokrete, pre svega ka modernizaciji servisa i personalizaciji usluga. Potrebe klijenata su uvek bile epicentar poslovanja, a njihovo zadovoljstvo glavni cilj u kreiranju ponude. Jedan aspekt se, ipak, nije menjao od samog početka 1976. godine do danas, a to je društvena odgovornost. Duboko utkana u misiju i viziju kompanije, kultura davanja i ulaganja u bolju budućnost celog društva, značajno je oblikovala način poslovanja banke, ali i način razmišljanja zaposlenih.KONTINUIRANA PODRŠKA AIK Banka kontinuirano učestvuje u različitim inicijativama u okviru oblasti koje doprinose društvenim potrebama i predstavlja organizaciju sa izrazitom društvenom odgovornošću. Aktivno vodimo računa o unapređenju zajednice i pomažemo onima kojima je pomoć najpotrebnija.AIK Banka godinama izdvaja značajna sredstva za različite društveno odgovorne aktivnosti: donacije zdravstvenim ustanovama, potrebnu medicinsku opremu, podršku u lečenju dece i podršku mladima u obrazovanju.Samo u prethodnoj godini, AIK Banka je izdvojila 28 miliona dinara za Republički fond za zdravstveno osiguranje, zahvaljujući čemu je kupljeno 10 respiratora. Na ovaj način kapaciteti zdravstvenog sistema su ojačani, pružajući mogućnost brže reakcije za lečenje pacijenata sa težom kliničkom slikom.Ipak, centralna okosnica poslovanja, ali i CSR aktivnosti AIK Banke je porodica, dok se kontinuirana pomoć osnovnoj jedinici društva ogleda u dugoročnoj finansijskoj podršci fondacijama čiji je cilj poboljša- nje kvaliteta života dece i mladih bez roditeljskog staranja, osnaživanje porodica u riziku, ekonomsko osamostaljivanje mladih iz ranjivih grupa, kao i pružanje pomoći u urgentnim situacijama lokalnom stanovništvu i izbeglicama.Sastanak u okviru dogovora za donaciju KO za perinatologiju Jože Golobič, UKC Ljubljana, Jelena Galic, AIK BankaDUBOKO UTKANA U MISIJU I VIZIJU KOMPANIJE, KULTURA DAVANJA I ULAGANJA U BOLJU BUDUĆNOST CELOG DRUŠTVA,ZNAČAJNO JE OBLIKOVALA NAČIN POSLOVANJA BANKE, ALI I NAČIN RAZMIŠLJANJA ZAPOSLENIH.INVESTIRANJE U BUDUĆNOSTKao društveno angažovana institucija koja je čvrst oslonac domaćoj nauci, privredi i razvoju, AIK Banka posebnu pažnju posvećuje mladim ljudima, obrazovanju i trudi se da bude podrška društvu u svim zajednicama u kojima posluje. Da je ulaganje u znanje najbolja inve- sticija govori i to da je AIK Banka samo u poslednje tri godine uložila više od 100.000 evra u podršku obrazo- vanju, kroz stipendije i školarine mladim talentima, koji su svoje školovanje želeli da nastave u inostranstvu. AIK BANKA JE SAMO U POSLEDNJE TRI GODINE ULOŽILA VIŠE OD 100.000 EVRA U PODRŠKU OBRAZOVANJU, KROZ STIPENDIJE I ŠKOLARINE MLADIM TALENTIMA Obezbeđen je i jednako važan podsticaj domaćim školskim ustanovama, kako bi nivo obrazovanja u našoj zemlji ostao na visokom nivou, a u isto vreme pružio jednaku polaznu osnovu mladima za postiza- nje uspeha svetskih razmera. Adaptiranjem učionica i laboratorija u školama i na fakultetima širom Srbije, poboljšani su uslovi u kojima mladi provode veliki deo svog vremena stičući znanja koja će koristiti u svojim karijerama, ali i u svakodnevnom životu. Women Leadership Summit 2021 u organizaciji AFARAVNOPRAVNOST KAO JEDAN OD IMPERATIVA ODGOVORNOG POSLOVANJAInkluzija svih socijalnih staleža u svakodnevnom ži- votu i radu pokazatelj je stepena razvoja određenog društva, ali i kompanije. Jednaka prava, zabrana diskriminacije bilo kog tipa, kao i osnaživanje žena u dostizanju jednakosti na tržištu rada su vrednosti na kojima AIK Banka gradi svoje poslovanje. Danas, više od polovine rukovodećih pozicija u Banci zauzimaju žene, dok je nacionalni prosek 34%, jasno ukazujući na potrebu jačanja svesti o rodnoj ravnopravnosti i osnaživanju žena u svim fazama poslovanja.Žensko preduzetništvo je često suočeno sa nedostatkom finansijskog kapitala i pristupom neophodnim sredstvima. U saradnji sa AFA (All for All) udruženjem, AIK Banka je usmerena i na razvoj žena u preduzetništvu i njihovo aktivno učešće u društveno važnim projektima.INKLUZIJA SVIH SOCIJALNIH STALEŽA U SVAKODNEVNOM ŽIVOTU I RADU POKAZATELJ JE STEPENA RAZVOJA ODREĐENOG DRUŠTVA, ALI I KOMPANIJE PORODICA NEMA ALTERNATIVUPorodica je prva socijalna sredina u kojoj se dete ra- zvija, stiče prva znanja, veštine i navike i kao takva je od izuzetnog značaja za razvoj celog društva. U sklopu porodice učimo se vrednostima koje kasnije prenosimo na okolinu i društvo, u svojim svakodnevnim kontaktima, i upravo to je osnovni razlog našeg fokusa na očuvanje i osnaživanje porodice.Tradicionalni projekat Podrška porodici koji AIK Banka i MK Grupa organizuju, inicijalno je zamišljen kao program u okviru kog se dodeljuju novčane subvencije zaposlenima koji su postali roditelji u tekućoj godini. Tokom protekle četiri godine, u okviru ove akcije izdvojeno je 30 miliona dinara za više od 600 porodica i preko 1.000 dece.Danas je ovaj program proširen u cilju poboljšanja uslova u kojima se rađa novi život, ne samo u Srbiji već i u regionu. Reč je donaciji porodilištima u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Hrvatskoj i Sloveniji čija vrednost prelazi 700.000 evra. U Srbiji, za ovaj projekat je izdvojeno 100.000 evra za adaptaciju odeljenja ginekologije u KBC „Dragiša Mišović“.Rođenje deteta je jedan od najlepših trenutaka u živo- tu svakog pojedinca, i večno ostaje važna uspomena. Unapređenjem porodilišta pružamo podršku porodici ne samo u trenutku kada novi život dolazi na svet, već i u adekvatnoj nezi trudnica.Predsednica IO AIK Banke Jelena Galić, ministar zdravlja RS dr Zlatibor Lončar Svoju podršku porodici AIK Banka je pokazala i kroz saradnju sa organizacijom SOS Dečija sela Srbija, koja radi na unapređenju kvaliteta života dece i mladih bez roditeljskog staranja, osnaživanju porodica u riziku, ekonomskom osamostaljivanju mladih iz ranjivih grupa kao i pružanju svih vidova podrške marginalizovanim kategorijama. Zajedno sa MK Grupom, AIK Banka je samo prošle godine donirala više od tri miliona dinara Centru za podršku porodici u Nišu koji je 2014. godine osnovala fondacija SOS Dečija sela Srbija kako bi pružila pomoć porodi- cama iz Niša, koje su u riziku od izdvajanja dece. Za proteklih šest godina, otkako Centar postoji, više od 1.500 niške dece i 260 porodica koristilo je ovaj vid podrške.SOS Dečija selaPonosni smo i na saradnju sa organizacijama „Budi human“ i NURDOR, u cilju pružanja podrške deci i roditeljima u trenucima kada im je pomoć najpotrebnija, kao i na saradnju sa Srpskim filantropskim forumom i Koalicijom za dobročinstvo čije akcije godinama kontinuiramo podržavamo. CENTRALNA OKOSNICA POSLOVANJA, ALI I CSR AKTIVNOSTI AIK BANKE JE PORODICATIMSKI DUH I ZDRAVE NAVIKEPored porodice i škole, još jedan aspekt igra važnu ulo- gu u odrastanju dece, ali i očuvanju njihovog zdravlja. AIK Banka već dugi niz godina daje aktivnu podršku najuspešnijim sportskim klubovima i pojedincima iz oblasti košarke, rukometa, biciklizma, padobranstva, sa ciljem promovisanja sporta. Kroz sport deca razvijaju timski duh i zdrave navike, gradeći svoju ličnost. Promocija sporta i podrška projektima koji za cilj imaju inkluziju mladih, ostaju važan aspekt naše CSR politike.Invictabike

2021

Zeleno kao okosnica poslovanja

Kompanija godinama postavlja standarde u ekspertizi proizvodnje kafe, ali i konstantno radi na poboljšanju održivog razvoja, kao i na brizi o očuvanju životne sredine, dajući primat ekološkim poslovnim inicijativamaKompanija Strauss Adriatic je deo multinacionalne kompanije Strauss Coffee i sa njom deli iste korporativne vrednosti, inkorporirane u svaki segment poslovanja. Poslujući na tržištu Srbije više od 25 godina i zapošljavajući više od 250 ljudi, Strauss Adriatic kao okosnicu svog poslovanja postavlja društvenu odgovornost, svestan činjenice da je ulaganje u lokalnu zajednicu, u svoje zaposlene i u održivo poslovanje srž svake dobre i stabilne kompanije. „Zelena“ politika kao osnovni postulat poslovanja kompanije Strauss AdriaticKompanija Strauss Adriatic već godinama postavlja standarde u ekspertizi proizvodnje kafe, ali i konstantno radi na poboljšanju održivog razvoja, kao i na brizi o očuvanju životne sredine, dajući primat ekološkim poslovnim inicijativama. Podizanje svesti o važnosti ovakvog načina poslovanja jeste jedan od prioriteta ne samo među zaposlenima, već i među partnerima i potrošačima. Da kompanija vodi računa o emisiji štetnih gasova, potrošnji vode, utrošku energije i generisanju komunalnog otpada, svedoči i činjenica da se u zaštiti životne sredine rukovodi principima  standarda ISO 14001. Kafena plevicaKako naglašava Borivoje Petrović, menadžer održavanja Strauss Adriatic-a, kompanija je još pre deset godina bila pionir u korišćenju kafene plevice kao biomase za grejanje kompletnog pogona i administrativnog dela fabrike u Šimanovcima. Kao nusproizvod iz procesa prerade kafe, kafena plevica je ranije predstavljala otpad, ali je otkrićem njenog toplotnog potencijala počela da se primenjuje i njena inovativna namena. Korišćenje briketa plevice kao energenta pruža ne samo finansijski već i ekološki benefit jer je njihovom upotrebom smanjena emisija ugljen-dioksida za čak 11%, sami produkti sagorevanja biomase su bez štetnog uticaja na okolinu i rešava se pitanje odlaganja otpada. Godišnjom preradom sirove kafe dobija se preko 120 tona kafene plevice koja greje fabriku. Ostatak električne energije koji kompanija koristi je 100% iz mreže obnovljivih izvora za šta kao potvrdu na godišnjem nivou dobija sertifikat od EPS-a. Borivoje PetrovićGrejanje na kafenu plevicu je bio prvi u nizu izuzetnih ekoloških projekata koji su okrenuti održivom poslovanju i „zelenim“ ciljevima. Borivoje Petrović  ističe da su samo tokom ovog leta završena dva „zelena“ projekta. Najpre je instalirana još jedna solarna elektrana na krovu Doncafé fabrike u Šimanovcima od oko 66 kW instalirane snage, tako da je sada ukupni kapacitet solarnih ploča 109kW, a završena je i rekuperacija energije na delu hlađenja i grejanja u centralnom sistemu. Na taj način je obezbeđena dodatna ušteda. Solarni paneli na Doncafé fabrici u ŠimanovcimaRadi se na projektu zamene dela voznog parka vozilima na hibridni pogon, a plastični proizvodi za jednokratnu upotrebu, kao što su čaše i slamčice, izbačeni su iz upotrebe. Za svakog zaposlenog su obezbeđene personalizovane EcoCareCup čaše od šećerne trske i instalirana je presa za plastične flaše, a kante za sortiranje otpada su zamenile one u kancelarijama. Strauss Adriatic je još pre deset godina bio pionir u korišćenju kafene plevice kao biomase za grejanjeKaizen: japanski recept za uspeh izraelske kompanije u Srbiji Predlog za upotrebu kafene plevice je stigao od jednog od zaposlenih u kompaniji i predstavlja izuzetan primer primene kaizen-a, japanske poslovne filozofije koju kompanija primenjuje, a koja se zasniva na principu da sve aspekte poslovanja treba stalno unapređivati, uz optimalnu upotrebu svih raspoloživih resursa i sa akcentom na razvoju ljudskih kvaliteta. „Kaizen menadžment“ predstavlja okosnicu uspeha japanskih kompanija, a njihovo poslovanje za preduzetnike širom sveta predstavlja uzor na putu ka uspešnosti. Strauss Adriatic je među prvima u Srbiji počeo sa primenom ove filozofije, a implementacija je počela 2010. godine kada su krenule i prve obuke. Kako kaizen predstavlja kontinuiran proces, a u skladu sa kovanicom nastalom od reči kai, što znači promena i zen sa značenjem boljitak, ideja vodilja uvođenja kaizen menadžmenta u Strauss-u bilo je poboljšanje uslova rada, povećanje produktivnosti i bezbednosti, uređenje prostora, ali i unapređenje komunikacije među zaposlenima.Kaizen motiviše zaposlene da daju predloge i podstiču se da predlažu najbolja rešenja za određene probleme sa kojima se susreću tokom radnog procesa, od menadžera na visokim pozicijama do osoblja za održavanje higijene prostorija. Bilo je izazovno motivisati preko 250 zaposlenih u kompaniji Strauss Adriatic da u svakom delu ličnog poslovnog delovanja sprovode kaizen, tako da je najpre bio uveden u proizvodnju. Realizovane korekcije su se odnosile na izmenu dotadašnjeg načina rada ili određenih procedura koje su zaposleni prepoznali kao prepreku u radu i zajedničkim snagama prevazišli. Oprema koja je bila oštećena popravljena je i dovedena u upotrebljivo stanje, a ona koja je uništena, zamenjena je novom. Radi lakšeg i bržeg snalaženja, postavljena su brojna uputstva i table koje jasno ukazuju kako se neki deo opreme koristi, gde šta stoji i ko je zadužen za određen sektor. Najveća prednost koju kaizen nudi jeste i činjenica da njegova primena ne zahteva velika ulaganja, a pruža veliki rast produktivnosti i smanjenje količine otada.Ulaganje u budućnost: regrutacija mladih kadrovaPrepoznavši neophodnost ulaganja u mlade, perspektivne kadrove, Strauss Adriatic je pokrenuo program letnje prakse. Koncept pružanja znanja i iskustva budućim poslovnim liderima je poznat kompaniji godinama unazad, budući da im nudi priliku da kroz seminarske radove, praktičan i istraživački rad steknu praktične veštine. U tome im bezrezervnu podršku pružaju mentori koji studentima omogućavaju da se upoznaju sa realnim radom u kompaniji i na taj način steknu neophodno praktično iskustvo koje im nedostaje tokom studiranja. Tokom tri meseca, studenti znanja i veštine stiču tako što se upoznaju sa samom kompanijom, njenom organizacionom strukturom, strateškom orijentacijom, ali najvažnije od svega, imaju mogućnost operativnog sudelovanja u svakom segmentu, od poseta terenu do rada u kancelariji i upoznavanja sa internim procedurama. Ovakav vid prakse je dvosmeran jer mladi polaznici kompaniji pružaju nove ideje, a benefit koji studenti zauzvrat dobijaju je višestruk, jer im Strauss Adriatic nesebično daje znanje i praktično iskustvo, ali i mogućnost zaposlenja ukoliko postoji potreba za otvaranjem novog radnog mesta.Ovogodišnji program i propozicije su predstavljeni studentima završne godine Ekonomskog fakulteta. Fokus je stavljen na motivaciju, jer iskustvo je ono što tek treba da steknu. Prilikom procesa selekcije kadrova, od presudnog značaja je bilo da vrednosti kandidata istovremeno budu i vrednosti kompanije. Radoznalost, želja za učenjem i konstantnim usavršavanjem, lepo vaspitanje i pozitivan stav, bili su odlučujući faktori, a praktikanti su dobili mogućnost da se oprobaju u sektorima prodaje i finansija. Iduće godine će moći da učestvuju u poslovnim procesima i u sektoru marketinga, ljudskih resursa, logistike, proizvodnje. Ivana CanićIvana Canić, HR direktorka kompanije, ističe da mentori tokom trajanja prakse vrše evaluaciju studenata. Njihova ocena i kadrovske potrebe kompanije su odlučujući faktori za potencijalnu odluku o zapošljavanju studenta. U slučaju da se otvori radno mesto, student koji je bio na praksi ima zasluženu  prednost za tu poziciju.  Jedna od praktikantkinja koja je regrutovana i dobila stalno zaposlenje u kompaniji je Katarina Petruševski.  Praksu je započela u septembru 2020. godine, a od maja 2021. godine radi na poziciji Digital Marketing Assistant. Kaže da joj je tokom programa od odlučujuće važnosti bila spremnost celog tima da sa njom podele svakodnevne zadatke i da je aktivno uključe u sve aktuelnosti, prenoseći joj i praktično i teorijsko znanje. Od mentora je dobila najviše ocene, uz akcenat na prepoznavanju stalne želje za napretkom i razvojem, iskrenoj motivaciji za učenjem i proširivanjem sopstvenih vidika kao i na spremnosti i odlučnosti u preuzimanju inicijative. Katarina dodaje da veruje da je kompanija u njoj prepoznala vrednosti koje su im zajedničke, što je od ključnog značaja za dalji zajednički razvitak. Katarina PetruševskiOd oktobra je svim zaposlenima na raspolaganju i potpuno anoniman program podrške mentalnom zdravljuKonstantna briga o zaposlenimaStrateški dobro postavljena kompanija mora da ima jak i stabilan HR sektor, koji je u stanju da isprati i pokrene sve poslovne odluke i da ih uspešno implementira. On je osnovni transformator i generator svih promena, ali i konstantna podrška.  Kako krize nisu vreme da se iniciraju podrška i razumevanje - tad je prekasno, značaj transparentne i otvorene komunikacije je potvrdio mart 2020. godine i početak pandemije virusa kovid-19. Postavljena na stabilnim temeljima međuljudskih odnosa, kompanija Strauss Adriatic se odlično snašla. Novoformirani Krizni tim je imao direktnu komunikaciju sa top menadžmentom pa su predlozi brzo tretirani, usvajani i implementirani. Fokus je stavljen na zaposlene, da u svakom momentu budu sigurni da kompanija vodi računa o očuvanju njihovog zdravlja, da rade u bezbednom okruženju, ali da se ne zapostavi posvećenost poslovnim procesima.  Takva vrsta usaglašenosti je omogućila kompaniji da uspešno savlada sve izazove pandemije do sada. Sa jasno postavljenim ciljem da je dobru komunikaciju neophodno svakodnevno unapređivati, kompanija je nedavno aktivirala još jedan koristan alat, odnosno određeni vid digitalizovanog, dvosmernog i svakodnevnog kontakta zaposlenih sa sektorom ljudskih resursa. Od oktobra je svim zaposlenima na raspolaganju i potpuno anoniman program podrške mentalnom zdravlju koji kroz edukativnu platformu, psihološko savetovanje i telefonsku podršku služi zaposlenima da nađu odgovore na dileme i pitanja na poljima roditeljstva, porodice, poslovnih odnosa, ličnog razvoja i poboljšanja kvaliteta života. Uz sistematske preglede za sve zaposlene koji se već godinama organizuju, na ovaj način je zaokružena briga o zdravlju kompanije. 

2021

Rezultati ankete platforme „Zdravo dvadesete“ na temu mentalnog zdravlja

 Rezultati ankete o mentalnom zdravlju mladih u Srbiji, koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da ispitanici u dvadesetim godinama u velikoj meri osećaju promene kada je njihovo mentalno zdravlje u pitanju, a koje su nastale kao posledica pandemije Covid19 (72,4 odsto ispitanih). Takođe, čak 81,9 odsto anketiranih smatra da se oseća drugačije u odnosu na period pre pandemije. U anketi je učestvovalo više od 200 ispitanika, koji su na upitnik odgovarali anonimno. Stres, anksioznost i bezvoljnost bez konkretnog razloga Ispitujući prisutnost različitih simptoma kod ispitanika, dobijeni rezultati pokazuju da značajan broj ponekad ili često oseća stres, anksioznost, osećaj bezvoljnosti kao i tugu bez konkretnog razloga. Više od polovine, tačnije 55,2 odsto ponekad ima osećaj preopterećenosti, dok se taj osećaj često javlja kod 32,8 odsto ispitanika. Sa često prisutnim stresom bori se čak 54,3 odsto ispitanih učesnika ankete starosti od 20 do 29 godina. Uprkos ovakvim rezultatima, čak 65,5 odsto ispitanika nikada nije išlo na psihoterapiju, ali je 56,1 odsto reklo da bi posetilo psihoterapeuta kada se nađe u situaciji da ima problem. Rešavanje problema Više od polovine ispitanika često ima promene u raspoloženju i često nisu sigurni u sebe i svoje postupke, a oko 45 odsto se izjasnilo da se često izgubi u mislima i voli da se isključi iz svoje okoline. Kada su u pitanju negativnost i loše raspoloženje, 39,7 odsto ispitanika voli da se u takvim trenucima osami, 25 odsto njih provodi vreme sa njima dragim ljudima, dok se 24,1 odsto bavi nečim što ih ispunjava. Kada se nađu u stresnoj situaciji, 40 odsto ispitanika postepeno rešava probleme i bori se sa stresom uz podršku drugih, dok 33 odsto njih voli da se izbori sa stresnom situacijom čim na istu naiđe.Nesanica i poroci Više od polovine, tačnije 51,7 odsto ponekad ima problem da uveče zaspi, dok sa druge strane, kod 31,9 odsto to nikad nije slučaj. Kada su u pitanju poroci, 54,3 odsto je na pitanje da li imaju neki porok ili lošu naviku odgovorilo potvrdno. Kod većine onih koji su odgovorili potvrdno, kao najčešći porok ili lošu naviku naveli su: cigarete, prejedanje i lošu ishranu i alkohol. „Mentalno zdravlje i očuvanje istog oduvek je bilo od krucijalne važnosti. Onima koji možda nisu shvatali težinu ove teme, pandemija virusa je zasigurno pružila širu sliku i nova, drugačija shvatanja. Kroz Z20 platformu veliki broj aktivnosti  posvećujemo baš ovoj, veoma važnoj temi, s ciljem da se na što interaktivniji način pozabavi mentalnim zdravljem mladih, sa fokusom na različite aspekte psihičkog zdravlja“ istakla je Jelena Parojčić, izvršni direktor za ljudske resurse kompanije Galenika. Podrška porodice Kada je u pitanju bliskost sa porodicom, 60,3 odsto ispitanih je odgovorilo da imaju jako blizak odnos, dok je 31 odsto reklo da im je odnos korektan. Čak 72,4 odsto ima podršku okoline i osećaj da uvek mogu na njih da se oslone, što je nešto što im je jako važno. Ipak, da mladi vole da taje svoja osećanja govori i podatak da je čak 54,8 odsto njih odgovorilo da preferira da ih drži u sebi i da se trudi da niko ne primeti kako se osećaju.

2021

700.000 evra za bebe zaposlenih u MK Group i porodilišta u regionu

  Petu godinu zaredom, MK Group u okviru programa ,,Podrška porodici“ nagrađuje svoje zaposlene u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Crnoj Gori, koji su se tokom godine ostvarili u ulozi roditelja. U 2021. ova regionalna grupacija bogatija je za 152 bebe, a ukupna suma izdvojena za tu namenu iznosi više od 6,5 miliona dinara. ,,MK Group već pola decenije dodeljuje novčane subvencije zaposlenima koji su postali roditelji. To je jedna lepa tradicija koja govori o odgovornosti i brizi za zaposlene. Na ovaj način pokazujemo da smo uz naše kolege u značajnim i posebnim momentima. Do sada je kroz program „Podrške porodici“ nagrađeno 700 porodica i 1150 beba ukupnom sumom koja prelazi 37 miliona dinara“, istakao je Mihailo Janković, generalni direktor MK Group, na regionalnom skupu koji je organizovan u Beogradu ovim povodom.Jelena Galić, predsednica Izvršnog odbora AIK Banke, navela je da i bankarska grupacija realizuje isti program za svoje zaposlene u AIK Banci i Gorenjskoj banci. ,,Izuzetno mi je drago da već drugu godinu zaredom baš iz naše bankarske grupe dolazi najveći broj novorođenih beba, i da ih ove godine ima još više nego prošle. Uvek se radujemo novim članovima naše AIK porodice, i upravo zato, kao banka okrenuta budućnosti, ulažemo u decu i nove naraštaje“, ukazala je gđa Galić na događaju.Ove godine „Podrška porodici” je proširena u veliki društveno odgovorni projekat kroz donacije porodilištima širom regiona. Tim povodom, na regionalnom skupu učestvovali su i predstavnici porodilišta iz Srbije, Slovenije, Hrvatske, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Oni su zajedno sa potpredsednikom MK Group Aleksandrom Kostićem simbolično obeležili početak realizacije donacija.,,Dolazak deteta važan je trenutak za život svake porodice, ali i za ceo narod. Upravo to je bio motiv da naš program „Podrške porodici“ proširimo. Ove godine podržavamo ne samo porodice naših zaposlenih, već i buduće roditelje u zemljama regiona u kojima poslujemo. Za te potrebe smo izdvojili 700.000 evra. Cilj nam je da pružimo sistemsku podršku porodičnoj politici i merama za podsticaj nataliteta. U čitavom regionu godišnje se rodi oko 140.000 beba, i mi želimo da pomognemo da dođu na svet u što boljim uslovima“, izjavio je g. Kostić. On se zahvalio predstavnicima porodilišta koji su svojim prisustvom uveličali regionalni skup, ali i ministrima zdravlja iz pomenutih zemalja regiona koju su pružili podršku ovom projektu i pomogli u izboru porodilišta kojima su dodeljene donacije.U Srbiji je izabrano porodilište KBC ,,Dr Dragiša Mišović“. „Ovim putem zahvaljujemo kompaniji MK Group i AIK Banci na donaciji koju ćemo iskoristiti za renoviranje prijemnog odeljenja i proširenje kapaciteta ambulanti za preglede trudnica. Nama je ovo veoma bitno, pošto smo u ovoj godini već dostigli rekordan broj porođaja, a planiramo da u narednim godinama taj broj bude veći. Na ovaj način ćemo unaprediti kvalitet usluge i skratiti vreme čekanja budućih majki kako bismo opravdali reputaciju najboljeg porodilišta u Srbiji”, istakla je dr Slađana Mihajlović, upravnica Bolnice za ginekologiju i akušerstvo KBC „Dr Dragiša Mišović“ Dedinje.Pored ove zdravstvene ustanove, donacije u okviru programa ,,Podrška porodici“ realizuju se u još šest porodilišta u regionu. U njima se ukupno svake godine rodi oko 16 hiljada beba. Renovirana odeljenja, odnosno novu opremu i uređaje dobiće i porodilište Univerzitetsko kliničkog centra Ljubljana, porodilište ,,KBC Sestre milosrdnice“ u Zagrebu, porodilišta Opšte bolnice ,,Danilo I“ na Cetinju i Opće bolnice ,,Prim. Dr Abdulah Nakaš“ u Sarajevu, kao i ginekološko-akušerska odeljenja Bolnice ,,Dr Mladen Stojanović“ u Prijedoru i Bolnice Gradiška.

2021

Proglašeni pobednici Univerzuma

Sedam inovativnih timova dobiće finansijsku podršku i još mnogo mogućnosti u okviru startap akceleratora koji su pokrenuli Univezitet u Beogradu i kompanija MozzartProizvodnja ekoloških materijala koji mogu da zamene plastiku… Prenosiva labaratorija, platforme za osobe sa invaliditetom, privatne časove, aplikacije za kućne ljubimce, sportiste i rekreativce, plaćanje… To su nagrađene ideje sa startap akceleratora Univerzum, koji su pokrenuli Univerzitet u Beogradu i kompanija Mozzart, uz podršku ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja!  Inovatori iz 15 ekipa su tokom trodnevnog Bootcamp-a dobili priliku da usavrše svoja znanja kroz niz stručnih predavanjja i na kraju da predstave svoje ideje, a komisija sastavljena od predstavnika Ministarstva prosvete, Univerziteta i Mozzarta odabrala je sedam najboljih startapova. To su SOMA BioWorks, Perun lab, Klik Cash, Inclusio, EasyPass, SportUp5 i Pet Travel Advisor Solutions.“Ovo nam mnogo znači, kao znak da naša ideja nailazi na široko prepoznavanje. Nama je neophodna mentorska podrška jer smo u fazi povećanja poslavanja a startap Univerzum nam daje pristup velikoj mreži iskusnih ljudi što nama mnogo znači u ovoj fazi razvoja“, kaže Nikola Stanojević iz SOMA BIOWorksKompanija Mozzart izdvojila je fond od 25.000 evra, pa će pobednici podeliti tu finansijsku pomoć, dobiće mogućnost da besplatno koriste Coworking prostor u centru Beograda. Pored toga, dobiće šansu za veću investiciju jer ih očekuje Pitch sa investitorima na kraju programa.“Prepoznali smo priliku u ovom programu Mozzarta i Univerziteta u Beogradu za dalji razvoj i podršku ka daljim stepenicama  razvoja i komercijalizaciju” objašnjava Bojan Martinović iz Inclusio.Najboljih pet nastavljaju svoj razvojni put kroz ovaj akcelerator, a utisak svih njih je da je najveća vrednost ovog projekta saradnja sa mentorima koje Univerzum okuplja. Više od 50 domaćih i stranih stručnjaka biće predavači i mentori najboljim startapovima, a među njima je i ceo jedan Mozzartov tim. Svi oni će svojom ekspertizom pomoći u daljem rastu i razvoju starapova.Odabrani stručni mentori su već od prvog dana Bootcamp-a pružili pomoć u savladavanju svih početničkih izazova, a na samom otvaranju programa dobili su podršku i od ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Branka Ružića.https://www.instagram.com/tv/CW-o9uhom8t/?utm_source=ig_web_copy_link Za uspešno lansiranje startapova potrebna je velika podrška države, akademske zajednice i privatnog sektora, a inovativni timovi su sve to dobili u okviru projekta Univerzum. 

2021

A1 Srbija organizuje nagradni kviz na Međunarodni dan bezbednosti na internetu

 Svakodnevno se suočavamo sa rastućim brojem hakerskih napada, a sigurnost u online svetu postaje prioritet. Tim povodom, 30. novembra na Međunarodni dan bezbednosti na internetu, kompanija A1 Srbija organizuje kviz kroz koji je moguće proveriti znanje o zaštiti od hakerskih napada i drugih izazova. Najbolje i najbrže učesnike očekuju vredne nagrade: tri A1 Alpha 21 telefona i 30 A1 paketa. Kako učestvovati?Na platformi Kutak za bezbedan net dostupni su besplatni kursevi o fišingu (phishing), fizičkoj i virtuelnoj zaštiti, kao i bezbednosti podataka. Svi zainteresovani kroz kurseve imaju priliku da saznaju kako da prepoznaju različite digitalne pretnje i odbrane se od njih. Nakon uspešno završenih kurseva, stečeno znanje može se proveriti učestvovanjem u nagradnom kvizu. Uz savete kako da ne budete upecani na internetu, možete upecati vredne nagrade!

2021

MK Group dodeljeno priznanje za doniranje hrane u 2021. godini

 Kompanija MK Group sa članicama dobitnik je priznanja za doniranje hrane najugroženijima, doprinos borbi protiv siromaštva i ostvarenju Ciljeva održivog razvoja u 2021. godini, koje dodeljuje Forum za odgovorno poslovanje i Koalicija za dobročinstvo. Flora, Sunoko i Agrounija, kompanije članice MK Group, donirale su svoje proizvode u okviru inicijative „Spasimo hranu“ i Nacionalnog dana davanja, koji je ove godine posvećen prikupljanju hrane za najugroženije. Kampanju organizuju Srpski filantropski forum i Koalicija za dobročinstvo, koju predvodi Fondacija Ana i Vlade Divac, uz podršku USAID.Kompanija Flora je donirala preko dve hiljade konzervi svojih proizvoda od povrća, Sunoko tonu šećera, a Agrounija se priključila akciji sa 1,5 tonom jabuka i 300 litara sokova. Ovim donacijama prethodila je donacija kompanije Carnex, članice MK Group, koja je prva kompanija koja se priključila inicijativi.„Kompanija Flora se rado prilključila akciji i donirala svoje proizvode za najugroženije slojeve društva. Kao društveno odgovorna kompanija, drago nam je što smo deo inicijative Spasimo hranu”, istakao je Miloš Mijović, direktor kompanije MK Agriculture, koja je deo sistema MK Group, a pod čijim okriljem posluje kompanija Flora.„Sunoko se trudi da osluškuje potrebe lokalnih zajednica u kojima posluje, a ta briga i odgovornost se najbolje pokazuju ličnim primerom. I ovoga puta smo pokazali da smo pouzdan partner društvu u rešavanju brojnih socijalnih problema“, rekao je Slobodan Košutić, direktor kompanije Sunoko, članice MK Group.„Kompanije koje posluju u okviru MK Group već duži niz godina nalaze se na listi najvećih donatora prehrambenih proizvoda, a tokom krize izazvane pandemijom koronavirusa, dodatno su povećale svoja davanja. Takođe, aktivno su se uključile i značajno doprinele koordiniranim naporima da pomognemo najugroženijim sugrađanima u okviru kampanje Spasimo hranu, spasimo humanost koju je pokrenula Koalicija za dobročinstvo. Kompanije članice MK Group svojim primerom govore u prilog činjenici da je poslovni sektor u velikoj meri vođen motivom da pomogne najugroženijim sugrađanima, te je stoga važno da se zajednički i koordirano zalažemo za dodatno unapređenje regulative u ovoj oblasti, koja bi između ostalog omogućila da se ukine PDV na donacije hrane, kako bi se manje hrane bespovratno uništavalo, a više stiglo do onih kojima je najpotrebnija”, izjavio je Neven Marinović, izvršni direktor Foruma za odgovorno poslovanje.   Kompanije članice MK Group kontinuirano izdvajaju znatna novčana sredstava i učestvuju u brojnim humanitarnim akcijama i donacijama. MK Group je bila među prvim kompanijama koja se u prethodnoj godini uključila u borbu protiv posledica izazvanih pandemijom koronavirusa izdvajanjem milion evra, prvenstveno za nabavku medicinske opreme i podršku zdravstvenim ustanovama. U svim lokalnim zajednicama u kojima je prisutna, samo tokom proteklih pet godina realizovala je više od 500 društveno odgovornih akcija u vrednosti koja premašuje pet miliona evra. Kompanija je dobitnik prestižne VIRTUS nagrade na nacionalnom nivou, za realizovane projekte u prethodnoj godini, kao i nagrade Srpske asocijacije menadžera za Najodgovorniju kompaniju u Srbiji za 2020. godinu.

2021

SIGN mreža proglasila MK Group za najhumaniju kompaniju

 MK Group je prvi dobitnik regionalne nagrade za korporativnu filantropiju koju je ove godine ustanovila SIGN mreža nezavisnih fondacija jugoistočne Evrope, sa željom da istakne kompanije koje svojim društveno odgovornim aktivnostima prevazilaze granice svoje matične zemlje. Priznanja su uručena u okviru dvodnevne regionalne konferencije „SIGNs of Solidarity and Solutions”, koja je održana u Sarajevu uz podršku Evropske komisije, Balkanskog fonda za demokratiju, Balkanske mreže za razvoj civilnog društva i Nemačkog Maršal fonda iz SAD-a.Iz MK Group su istakli da im je drago što je SIGN mreža prepoznala napore kompanije da lokalne zajednice u kojima posluju širom regiona povežu i dobročinstvom. MK Group u prošloj godini obeleženoj pandemijom izdvojila milion evra za brojne društveno odgovorne aktivnosti i podršku zdravstvenom sistemu. Među njima je i projekat “Za regionalne heroje” u okviru koga su lekarima i medicinskom osoblju u regionu obezbedili besplatan boravak u hotelima ove grupacije. Iz kompanije su naglasili da i ove godine nastavljaju regionalni CSR program i da je upravo u toku realizacija donacija porodilištima u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Sloveniji i Hrvatskoj, kojom pružaju podršku rastu nataliteta i boljim uslovima za trudnice, porodilje i novorođene bebe.U konkurenciji su bile kompanije koje su, svaka u svojoj zemlji, nagrađene nacionalnim CSR priznanjima. MK Group je u Srbiji ove godine dobila prestižnu Virtus nagradu za doprinos korporativnoj filantropiji na nacionalnom nivou koju dodeljuje Trag fondacija, članica SIGN mreže. Žiri u sastavu predstavnika mreže SIGN koju čine Trag fondacija i Catalyst Balkans iz Srbije, Fond za aktivno građanstvo iz Crne Gore, Fondacija Mozaik iz Bosne i Hercegovine, Forum građanskih inicijativa sa Kosova i Horus iz Severne Makedonije, opredelio se da kompanija ponese i regionalno priznanje zahvaljujući strateškom pristupu društvenoj odgovornosti, vrednosti donacija u protekle dve godine, kao i ukupnoj reputaciji grupacije. 

2021

Kako da internet postane bezbedno i korisno mesto za vaše dete?

 Sa ciljem da podrži i osnaži roditelje u savladavanju izazova koje donosi digitalni svet u kom odrastaju njihova deca, A1 Srbija ogranizuje vebinar “Kako da pomognemo svojoj deci u digitalnoj eri”, koji će se emitovati u sredu, 24. novembra, u 18 časova na Facebook profilu A1 Srbija.Učesnici ovog vebinara, koji se organizuje u okviru A1 edukativne platforme „Bezbedni klinci“,  potrudiće se da korisnim i edukativnim sadržajima pomognu roditeljima i motivišu ih da konstruktivnije razgovaraju sa decom o različitim temama koje spadaju u domen digitalne pismenosti. Razgovor će voditi psiholozi Ana Mirković i Dragan Ilić, kao i učiteljica Milana Pivaš, sa ciljem da daju odgovore na brojna pitanja svima onima čija deca aktivno koriste internet i koji žele više da se informišu o izazovima digitalne ere i mnogobrojnim promenama koje su zatekle đake, roditelje i čitav obrazovni sistem.Samo neke od dilema o kojima će stručnjaci razgovarati će biti: Kako adekvatno komunicirati sa decom? Kako im pomoći da se suoče sa izazovima odrastanja u digitalnom dobu? Kako izgraditi iskren odnos pun razumevanja? Kako naučiti decu da razviju kritičko razmišljanje i istražuju koristeći nove tehnologije? Osim toga, oni će pružiti i korisne savete za sve roditelje na temu prilagođavanja novonastalim okolnostima i načina kako da upute svoju decu da bezbedno koriste internet. U cilju podizanja svesti kod roditelja i njihove neophodne edukacije na temu bezbedne upotrebe interneta kada su u pitanju naši najmlađi, A1 Srbija je 2018. godine pokrenuo posebnu edukativnu platformu Bezbedni klinci, a prošle godine i istoimeni podkast. 

2021

dm i ove godine donira sredstva u humanitarne svrhe

 Dok se kupci širom sveta spremaju na najluđe popuste u godini na čuveni „Black Friday“, kompanija dm drogerie markt treću godinu zaredom daje novo značenje ovom danu. Tako će i ovog poslednjeg petka u novembru drogerijski lanac usmeriti pet odsto od celokuponog prometa tog dana narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije.Ovaj globalno popularni dan u kompaniji dm nosi naziv Giving Friday, a navedenu inicijativu drogerijski lanac sprovodi na nivou cele dm Grupe pod sloganom Giving is the new black. Ponosni smo što je akcija Giving Friday postala naš prepoznatljiv znak i što imamo priliku da učinimo da se i naši sugrađani ovog dana osećaju dobro – jer verujemo da posebnu energiju donosi saznanje da ste određenim činom pomogli nekome. Mi to činimo svakodnevno i to je ono što nas pokreće. Zadovoljstvo nam je što imamo mogućnosti da kontinuirano doprinosimo boljitku našeg društva, kao i da skrećemo pažnju zajednice na teme koje su istinski važne. Izabrali smo ovaj dan koji simboliše potrošački mentalitet društva u celom svetu, kao priliku da pokažemo koliko je malo potrebno da nekoga usrećimo, istakla je direktorka dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija Alexandra Olivera Korichi.Lanac dm pokrenuo je takozvani Giving Friday 2019. godine prikupivši tri miliona dinara za opremanje Univerzitetske dečje klinike Tiršova. Prošle godine dm je u ovoj akciji usmerio tri miliona dinara narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije, koje će, kao što je spomenuto, i ovoga puta dobiti podršku kompanije.